www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 12:53:40

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 152 153 154 155 156 [157] 158 159 160 161 162 ... 3545
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 27969802 alkalommal)
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #135541 Dátum: 2016 Március 01, 17:40:15 »

ahogy a Sanyi mondá: "Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)"

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #135540 Dátum: 2016 Március 01, 17:38:20 »

Ezt én is benéztem.

Tóth Zoltán
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #135539 Dátum: 2016 Március 01, 17:36:26 »

lapozz vissza 2013ba, hátha akkor kiderült:
http://www.bogarhatu.hu/forum/index.php?topic=2.msg851302;topicseen#msg851302
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #135538 Dátum: 2016 Március 01, 17:33:09 »

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/11/15/az_allam_kolcsonveheti_az_autojat/
Ismerjük a buszt!?

Tóth Zoltán
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #135537 Dátum: 2016 Március 01, 17:20:39 »

Spike ez egy 2013as cikk.
ez viszont friss, mai:
http://index.hu/belfold/2016/03/01/rekviralas_honvedseg_szemelygepjarmu/
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #135536 Dátum: 2016 Március 01, 11:15:23 »

 Cool

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/11/15/az_allam_kolcsonveheti_az_autojat/


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #135535 Dátum: 2016 Március 01, 10:54:45 »

Lebuktam.
Tudtam! , a qrva életbe Baz+!  Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #135534 Dátum: 2016 Március 01, 10:53:17 »

Igen, az ülőlap dőléssel már foglalkoztunk
Mennnnyi markazi jófélét ittatok??? Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #135533 Dátum: 2016 Március 01, 07:58:34 »

És ha jól emlékszem, az ülés keretről fém fülekkel leszerelhető a rugózat,  a 3 lábúról le kell vágni az állító részt és hátul a lábat is amennyire lehet. és a lemez pont passzol a keretbe, még a dőlése is állítható, ezt érdemes a padló tálcán beállítani a fixre hegesztés elött, mert különben könnyen előre lejtős kényelmetlen ülés lesz
Igen, az ülőlap dőléssel már foglalkoztunk, lemodelleztük. Grin Ma jöhet a fúrás-faragás, vágás-hegesztés.  Wink

[a csatolmányt egy admin törölte]

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #135532 Dátum: 2016 Március 01, 07:47:57 »

Lebuktam.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #135531 Dátum: 2016 Február 29, 16:44:09 »

Laci!

Vagy bárki más. Láttatok már ilyet?
Barlangrajzon.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #135530 Dátum: 2016 Február 29, 13:12:35 »

Köztünk van?

http://mno.hu/penzugyekpiacok/ennyit-tesz-zsebre-a-leggazdagabb-magyar-nyugdijas-1330966

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #135529 Dátum: 2016 Február 29, 08:44:29 »

Köszi!
És ha jól emlékszem, az ülés keretről fém fülekkel leszerelhető a rugózat,  a 3 lábúról le kell vágni az állító részt és hátul a lábat is amennyire lehet. és a lemez pont passzol a keretbe, még a dőlése is állítható, ezt érdemes a padló tálcán beállítani a fixre hegesztés elött, mert különben könnyen előre lejtős kényelmetlen ülés lesz

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #135528 Dátum: 2016 Február 29, 08:31:45 »

<beszúrt kép törölve>Nincs jobb képem de a "T" sínesnek az alsó ülés keret simán használható, rálehet ültetni a 3 lábú G1 vagy mexikó bogár ülést ülés, nekem is így volt
<beszúrt kép törölve>
Köszi!

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #135527 Dátum: 2016 Február 28, 21:53:16 »

Akkor ezek szerint a Tied "S". Na az meg már nem a 6-8ezres kategória.

Nezegetni jo a nem S is  Wink
Aki autos, az mind sirva ker , hogy S-t vegyel. El is indult az aruk kicsit felfele. Ugy gondolim Varazslo is jokor vette, olcsobb mar nem lesz.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #135526 Dátum: 2016 Február 28, 21:47:33 »

Véletlenül sem, de tudom jól fogsz te még bogár motort faragni.
Ahogy a Novoth Tibi írta tünetmentes vagy.  Wink

Most is van egy az asztalomon. 1776-os lesz.

A Boxster és a Bogár két teljesen különböző kávéház.
Ma is a Bogárral autóztam.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #135525 Dátum: 2016 Február 28, 21:46:28 »

Mondjuk a cikkben megemlíthetted volna, hogy "S".
És akkor most a nem"S" az pudli, felejtenivaló? 

A cikk nem teszt, amiről írtam az mindegy, hogy S vagy sima.

A sima modell nem felejtenivaló, minden attól függ, hogy ki mit vár el az autótól. A sima is mechanikus, kemény autó, amit nem adnak az újabb modellek és azzal is tudnak a Hungaroringen utcai gumival 2:19 körüli időket menni. Stabil, jó balanszú autó....de ha azt várod el, hogy esőben ne merd kikapcsolni a kipörgésgátlót vagy a menetstabilizálót és azt akarod, hogy száraz úton gázra tegye magát keresztbe, akkor az S kell. Az S minden tekintetben keményebb autó, rugózás és kezelőszervek (kuplung és fék) tekintetében is. De még az S-hez képest is a Bogaram keményebb volt, jobban mechanikus, jobban kellett nyomni a féket és jól is lassult, jó gumival majdnem így. És igazi motorzaja volt, nem hangolt kipufogó és rezonátoros szívócső.

A tuning Bogárhoz képest mindkettő kifinomult és túl mai autó, ezt most is tartom. Hiába gyorsabbak, a Bogarat keményen kellett vezetni, mert ott hamar árok és megpördülés volt, a Boxsternek ehhez több kell, nagyobb sebesség.

Én a sima Boxsternél azt érzem, hogy a futómű, a kocsi balansza nem egy 2.5-ös 204 lovas motorhoz van csinálva, hanem egy 300 lovashoz.
De a sima is gyors és jó, de hiányzik belőle pont az a kis agresszivitás, ami az S-ben már benne van. És ami minden 911-esben benne van.

Ennyi. Mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja. Bogaram most is van, megyek is vele teljesítmény mérésre...de kicsit csalódott vagyok, mert pont tegnap mértem meg, hogy GPS-szel csak 157-et megy sík úton. Ez meg így nem több 70-75 lónál.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #135524 Dátum: 2016 Február 28, 20:58:39 »

Laci!

Vagy bárki más. Láttatok már ilyet?

Várj csak, én mintha a fácsén láttam volna ilyet...  Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #135523 Dátum: 2016 Február 28, 18:57:20 »

Laci!

Vagy bárki más. Láttatok már ilyet?
Én még sosem láttam ilyent.
1303LS
« Hozzászólás #135522 Dátum: 2016 Február 28, 17:22:35 »


Hiába savaztok, sok energiát tesztek bele, de nincs igazatok.

A Boxster és a Boxster S nagyon más autó.
Mondjuk a cikkben megemlíthetted volna, hogy "S".
És akkor most a nem"S" az pudli, felejtenivaló? 
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #135521 Dátum: 2016 Február 28, 17:03:34 »

Hiába savaztok...
Véletlenül sem, de tudom jól fogsz te még bogár motort faragni.
Ahogy a Novoth Tibi írta tünetmentes vagy.  Wink
1303LS
« Hozzászólás #135520 Dátum: 2016 Február 28, 16:57:52 »

Ezt a mű-porsche dolgot azok szokták írni, akik azt szokták mondani, hogy a 924-esben Audi motor van.
Meg a Zaporozsecben tank indító/kompresszor motor.


Ja, és majdnem elfelejtettem a 956-os Porschében pedig Bogár motor van.
Akkor ezek szerint a Tied "S". Na az meg már nem a 6-8ezres kategória.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #135519 Dátum: 2016 Február 28, 16:33:57 »

Ezek a 6-8ezres műporsék pedig már nem fognak koptatni az árukból a poros garázsban ácsorogva, úgy gondolom. Szóval alternatívának nem rossz.

Ezt a mű-porsche dolgot azok szokták írni, akik azt szokták mondani, hogy a 924-esben Audi motor van.
Meg a Zaporozsecben tank indító/kompresszor motor.


Ja, és majdnem elfelejtettem a 956-os Porschében pedig Bogár motor van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #135518 Dátum: 2016 Február 28, 16:29:01 »

Ezt a cikk alá a hozzászólásokhoz is be kéne tenni. :-D


Hiába savaztok, sok energiát tesztek bele, de nincs igazatok.

A Boxster és a Boxster S nagyon más autó.
A Boxster 2.5-ös, 204 lóerős, alapvetően fordulatra hangolt motorral, a Boxster S pedig egy 3.2-es 265 lóerős és nagyon nyomatékos motorral van szerelve.
Továbbá a Boxster S sperrdifis, futóműve (kerékagyak) és féke teljesen a 911-es (996) modellből származik. A kanyarstabilizátorai vastagabbak, a rugói keményebbek és erre a 16-os felni rá sem megy.

Az S változat egy másodperccel hamarabb van százon, ami ebben a 6 körüli magasságban nagyon érezhető, az S modellnek 6 fokozatú a váltója és sokkal kisebbet ejt ( a hatodik megegyezik a sima ötödikével) de ez azt is jelenti, hogy hatodikban is nyomaték rugalmasabb, mert ugye 2.5 vs 3.2.

Az S modell Variocamja megegyezik a 3.6-os Carrera Variocamjával ÉS vezérműtengelyeivel, ami nagyon érezhető. A motor nem 6900-nél szabályoz, hanem 7400-nál és 5000 felett indul meg igazán.

 A Boxster S negyedmérföldön is (minimális különbséggel) azonos időt tud, mint a 996 Carrera, ehhez képest a sima Boxster bő egy másodperccel elmarad az átlépője meg 15 km/h-val.
 
Úgyhogy értem, hogy mindenképpen belém akartok kötni, nem baj, de próbáljátok ki a két autót. Nagyobb a különbség, mint a 911 turbo és a turbo S között.

Ég és Föld    

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #135517 Dátum: 2016 Február 28, 16:20:16 »

ez hol?
Bogár motoron, motorszám helyére felszegecselt kis táblán.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #135516 Dátum: 2016 Február 28, 16:17:57 »

Valamikor még Varázsló is ezt írta a Boxsterről.

http://totalcar.hu/belsoseg/2016/02/28/az_elso_8000_kilometer/


Boxster VS Boxster S

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #135515 Dátum: 2016 Február 28, 16:04:17 »

Laci!

Vagy bárki más. Láttatok már ilyet?
ez hol?


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #135514 Dátum: 2016 Február 28, 16:00:39 »

Laci!

Vagy bárki más. Láttatok már ilyet?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #135513 Dátum: 2016 Február 28, 15:53:13 »

Valamikor még Varázsló is ezt írta a Boxsterről.

http://totalcar.hu/belsoseg/2016/02/28/az_elso_8000_kilometer/
Ezt a cikk alá a hozzászólásokhoz is be kéne tenni. :-D
1303LS
« Hozzászólás #135512 Dátum: 2016 Február 28, 12:46:02 »

Mert nekem nem hiszel, 3 hónapja ezt mondtam. :-)
Vegyél porsét és rájössz, hogy fényévnyivel jobb minőségben is lehet autót gyártani, mint a VW.

Ezek a 6-8ezres műporsék pedig már nem fognak koptatni az árukból a poros garázsban ácsorogva, úgy gondolom. Szóval alternatívának nem rossz.
1303LS
« Hozzászólás #135511 Dátum: 2016 Február 28, 12:44:49 »

rájössz, hogy fényévnyivel jobb minőségben is lehet autót gyártani, mint a VW.

Ehhez elég egy karikás, vagy propelleres.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #135510 Dátum: 2016 Február 28, 12:26:52 »

Mert nekem nem hiszel, 3 hónapja ezt mondtam. :-)
Vegyél porsét és rájössz, hogy fényévnyivel jobb minőségben is lehet autót gyártani, mint a VW.

Már megfordult a fejemben, hogy a typ3-ast lecserélném......
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #135509 Dátum: 2016 Február 28, 11:46:54 »

Basszus, most nézem ezek milyen olcsók. Be lehet ezt hobbikategóriás biztibe vinni?
Már megfordult a fejemben, hogy a typ3-ast lecserélném......
Hobbikategóriás biztosításba simán.

Hobbikategóriás biztibe,bármit be lehet vinni.
1303LS
« Hozzászólás #135508 Dátum: 2016 Február 28, 11:45:49 »

Valamikor még Varázsló is ezt írta a Boxsterről.

http://totalcar.hu/belsoseg/2016/02/28/az_elso_8000_kilometer/
Basszus, most nézem ezek milyen olcsók. Be lehet ezt hobbikategóriás biztibe vinni?
Már megfordult a fejemben, hogy a typ3-ast lecserélném......
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #135507 Dátum: 2016 Február 28, 11:37:07 »

Valamikor még Varázsló is ezt írta a Boxsterről.

Nos igen. Ez két dolgot vet fel. Az egyik, hogy a Boxster nem egy erős Bogár és pontosan 12 belőle egy tucat, nem különleges és aki elkölt ennyi pénzt Bogár motorra, az nem véletlenségből teszi, hanem mert egy erős Bogarat akar, nem pedig egy tucatautót. Tudom, mert én is így gondolkodtam.

A másik pedig, hogy én a nagy Porsche rajongó, ki merem jelenteni, hogy a Boxster egy rém unalmas autó. Nehéz és ahhoz képest gyenge a motorja és van alatta egy annyira bolondbiztos futómű, annyira jó súlyelosztás, hogy a motor harmatgyenge ahhoz, hogy élvezetesen lehessen menni vele.

Ezt először Xoyox mondta nekem, amikor vitt az övével, de nem hittem neki, és akkor én is kipróbáltam egy másik autót (egy napra nálam volt), mert komolyan gondolkodtam rajta, mégiscsak hatos boxer és Porsche stb.

Nyugodtan ne értsetek velem egyet, de az én alig 150 lovas Bogaramat sokkal élvezetesebb vezetni, persze kevésbé komfortos, de jobb a féke és gázzal körforgalomban kettesben meg lehet indítani a seggét, amit a Boxsternek véletlenül sem, már csak azért sem, mert kettesben nem 70-et megy, hanem 110-et. A gázreakció sokkal jobb, élénkebb a motor (főleg 3000 felett) és szerintem hamarabb vagyok 100-on, mint egy Boxster.

Persze ez egy fos, a Boxster meg egy gyors és komfortos autó, de az adrenalin nem a csendből meg a jó úttartásból jön, hanem, a szuszogó weberekből meg a meginduló seggből. Ehhez meg a Boxster futóművével kellene 350 lóerő, nem 204.

SZERINTEM!



http://totalcar.hu/belsoseg/2016/02/28/az_elso_8000_kilometer/
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #135506 Dátum: 2016 Február 28, 08:46:29 »

Tulajdonképpen igaz! Az eddigi sínes ülések alját tényleg egyszerűbb lesz felhasználni.  Kezfogas
Nincs jobb képem de a "T" sínesnek az alsó ülés keret simán használható, rálehet ültetni a 3 lábú G1 vagy mexikó bogár ülést ülés, nekem is így volt

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #135505 Dátum: 2016 Február 28, 08:11:52 »

Csak egy ötlet: Másik oldalról nem próbálod megközelíteni a dolgot, mármint, hogy az ülésen cserélsz lábakat. Lehet, hogy könnyebben találsz egy pár rom sínes első ülést mint padlólemezből kivágott síneket.
Tulajdonképpen igaz! Az eddigi sínes ülések alját tényleg egyszerűbb lesz felhasználni.  Kezfogas

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #135504 Dátum: 2016 Február 28, 07:33:59 »

Csak egy ötlet: Másik oldalról nem próbálod megközelíteni a dolgot, mármint, hogy az ülésen cserélsz lábakat. Lehet, hogy könnyebben találsz egy pár rom sínes első ülést mint padlólemezből kivágott síneket.

3 lábas bogár első ülésekhez keresek sínt. Bontódik-e valahol olyan bogár, amelyikből ez a rész kioperálható?  Huh pusmogas

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #135503 Dátum: 2016 Február 28, 07:06:37 »

3 lábas bogár első ülésekhez keresek sínt. Bontódik-e valahol olyan bogár, amelyikből ez a rész kioperálható?  Huh pusmogas

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #135502 Dátum: 2016 Február 28, 06:49:13 »

Nagyon jóféle fizetöeszköz!
Teszteltem! Grin
Cool

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Oldalak: 1 ... 152 153 154 155 156 [157] 158 159 160 161 162 ... 3545
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.168 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.