www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 20:46:37
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
321
322
323
324
325
[
326
]
327
328
329
330
331
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3404551 alkalommal)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9284 Dátum:
2010 április 27, 22:51:29 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2010 április 27, 22:48:09
Mindenki olyanra csinálja az autóját, amilyenre akarja. Nekem a kitámasztott motortérfedél nem fér bele a dologba, más megoldást akartam keresni.
Méréseket nem végeztem a hűtéssel kapcsolatban, nem tudom megmondani, hogy az egyik vagy másik mennyire hatékony. A kitámasztott fedél azt
gondolom
, hogy több levegőt enged be, de nekem akkor sem kell.
Azt hiszem világos voltam.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9283 Dátum:
2010 április 27, 22:48:09 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 27, 22:36:37
Mert ronda.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9282 Dátum:
2010 április 27, 22:36:37 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2010 április 27, 22:31:18
Akkor már miért nem felső motorház kiemelőt szerelsz fel?? szvsz azzal jobban szellőzik..
Mert ronda.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9281 Dátum:
2010 április 27, 22:32:03 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 27, 22:21:33
... Ha forró lesz a rendszám, akkor tuti.
csak le ne folyjon róla a matrinya
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9280 Dátum:
2010 április 27, 22:31:18 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 27, 22:21:33
Miért, gondolod, hogy az a 2 cm-es rés körben nem engedi ki a meleg levegőt?
Menet közben biztos vagyok benne, hogy így könnyebben átszellőzik a motortér. Ha forró lesz a rendszám, akkor tuti.
Akkor már miért nem felső motorház kiemelőt szerelsz fel?? szvsz azzal jobban szellőzik..
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9279 Dátum:
2010 április 27, 22:24:29 »
Kérdés, hogy mennyi a sugárzó hő, és mennyit szállít a turbinád. Ha sokat, akkor ott is csak szív.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 27, 22:21:33
Menet közben biztos vagyok benne, hogy így könnyebben átszellőzik a motortér. Ha forró lesz a rendszám, akkor tuti.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9278 Dátum:
2010 április 27, 22:21:33 »
Idézetet írta: SiD - 2010 április 27, 22:00:29
Ennek a hasznosságát mérésekkel is igazold majd!
Persze úgy, hogy fent van a rendszámtábla.
Miért, gondolod, hogy az a 2 cm-es rés körben nem engedi ki a meleg levegőt?
Menet közben biztos vagyok benne, hogy így könnyebben átszellőzik a motortér. Ha forró lesz a rendszám, akkor tuti.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
SiD
Hozzászólások: 3302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9277 Dátum:
2010 április 27, 22:00:29 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 27, 20:26:46
http://oettingertsv.blogspot.com/
Megcsináltam a motortér szellőzést.
Ennek a hasznosságát mérésekkel is igazold majd!
Persze úgy, hogy fent van a rendszámtábla.
1963 VW1200 DeLuxe
Typ117
Hozzászólások: 18493
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9276 Dátum:
2010 április 27, 21:58:08 »
Idézetet írta: tati - 2010 április 27, 21:46:29
eladó 94 hengerdugó szett,
az mekkora köbcentit eredményez ha gyári a főtengely? 1914?
«
Utoljára szerkesztve: 2010 április 27, 22:16:17 írta Typ117
»
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9275 Dátum:
2010 április 27, 20:26:46 »
http://oettingertsv.blogspot.com/
Megcsináltam a motortér szellőzést.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9274 Dátum:
2010 április 27, 20:09:41 »
Idézetet írta: vwboxer - 2010 április 27, 20:08:09
tudom,de én szeretem a taranyokat
írhatnál is a stuntcar-ról egy posztot nekem
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9273 Dátum:
2010 április 27, 20:08:09 »
Idézetet írta: laza - 2010 április 27, 20:02:48
Typ4 akkor is teherautó motor
tudom,de én szeretem a taranyokat
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9272 Dátum:
2010 április 27, 20:03:24 »
Idézetet írta: callook - 2010 április 27, 20:00:57
Ezen jót kacagtam
majd meglátja és megérti
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
laza
Hozzászólások: 76
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9271 Dátum:
2010 április 27, 20:02:48 »
Idézetet írta: vwboxer - 2010 április 27, 19:59:38
a zölcségbe Typ4 illik
A 65-be meg Typ1
és ez igy helyes
Typ4 akkor is teherautó motor
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9270 Dátum:
2010 április 27, 20:01:12 »
Idézetet írta: vw1966 - 2010 április 27, 19:59:16
végülis ott a nagy typ1 is
de nem elég nagy
de ami késik.......
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9269 Dátum:
2010 április 27, 20:00:57 »
Ezen jót kacagtam
Idézetet írta: Aircult - 2010 április 27, 19:16:50
Shaun is kérdezte a Lacikától,hogy OFF-Roadozik, azért van typ4es motorja?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9268 Dátum:
2010 április 27, 19:59:38 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 április 27, 19:14:20
azt ne mondd, hogy visszaraknád a typ1-et
a zölcségbe Typ4 illik
A 65-be meg Typ1
és ez igy helyes
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9267 Dátum:
2010 április 27, 19:59:16 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 április 27, 19:16:50
hát ha lenne esze..
Shaun is kérdezte a Lacikától,hogy OFF-Roadozik, azért van typ4es motorja?
végülis ott a nagy typ1 is
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9266 Dátum:
2010 április 27, 19:16:50 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 április 27, 19:14:20
azt ne mondd, hogy visszaraknád a typ1-et
hát ha lenne esze..
Shaun is kérdezte a Lacikától,hogy OFF-Roadozik, azért van typ4es motorja?
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9265 Dátum:
2010 április 27, 19:14:20 »
Idézetet írta: vwboxer - 2010 április 27, 10:02:32
jó téma
Egy nagy baj van akinek vannak ilyenek az se tudja eldönteni éppen melyik a kedvenc
azt ne mondd, hogy visszaraknád a typ1-et
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9264 Dátum:
2010 április 27, 10:02:32 »
Idézetet írta: callook - 2010 április 23, 19:04:08
Látom megint megy a typ4 kontra typ1 vita... Ideje felnőni! oxyboxer! Az egy picit typ1 egy picit typ4
jó téma
Egy nagy baj van akinek vannak ilyenek az se tudja eldönteni éppen melyik a kedvenc
[a csatolmányt egy admin törölte]
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9263 Dátum:
2010 április 26, 22:07:03 »
Idézetet írta: Bill - 2010 április 26, 21:24:44
Stunt! Neked milyen méretű gumik feszülnek a Pedriniken?
175/65 és 195/65 15
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9262 Dátum:
2010 április 26, 21:24:44 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 26, 21:03:36
http://oettingertsv.blogspot.com/
Dolgoztam egy kicsit.
Stunt! Neked milyen méretű gumik feszülnek a Pedriniken?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9261 Dátum:
2010 április 26, 21:03:36 »
http://oettingertsv.blogspot.com/
Dolgoztam egy kicsit.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9260 Dátum:
2010 április 23, 23:21:49 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 23, 21:17:20
Egyesíti a typ1 és a typ4 összes hátrányát. Nem olcsó, de legalább nincs vele tapasztalat.
Nem erős, de legalább nem bírja sokáig.
GNX-967
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9259 Dátum:
2010 április 23, 21:17:20 »
Idézetet írta: callook - 2010 április 23, 19:04:08
Látom megint megy a typ4 kontra typ1 vita... Ideje felnőni! oxyboxer! Az egy picit typ1 egy picit typ4
Egyesíti a typ1 és a typ4 összes hátrányát. Nem olcsó, de legalább nincs vele tapasztalat.
Nem erős, de legalább nem bírja sokáig.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9258 Dátum:
2010 április 23, 19:47:28 »
Idézetet írta: callook - 2010 április 23, 19:04:08
Látom megint megy a typ4 kontra typ1 vita... Ideje felnőni! oxyboxer! Az egy picit typ1 egy picit typ4
ez mán bátorság
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9257 Dátum:
2010 április 23, 19:08:05 »
A typ-4 szopásról tudok mesélni. Jelenleg úgy állok, hogy hűtés nélkül gyorsulásra csak, majd jövőre egy új blokkba berakva Typ1 hűtéssel a typ4.
japánt vagy németet?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9256 Dátum:
2010 április 23, 19:04:08 »
Látom megint megy a typ4 kontra typ1 vita... Ideje felnőni! oxyboxer! Az egy picit typ1 egy picit typ4
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9255 Dátum:
2010 április 22, 23:22:19 »
Az a helyzet hogy nyugaton már kultúrája van a typ4-nek, nálunk gyerekcipőben jár vagy még abban sem. A tanulópénzt meg nem igen tudjuk megfizetni a havi jó esetben 100ezer ft-os fizetésünkből. Itt is érezhető az a jó 15 éves lemaradás, amit vélek felfedezni WOB 90es évek első felében készült képeiről amit egy egy külföldi találkán fotózott. Náluk már akkor szinte átlagnak mondható volt a csili-vili kiegészítők, dupla karbik esetenként porsche hűtés, felnik stb... Nálunk meg még trabi lámpákat kellett beszerkeszteni, mert vagy nem tudtuk megfizetni vagy nem is lehetett kapni.
És nálunk az utóbbi években ért el a dolog addig, hogy néhányan elkezdtünk a motorokkal, dupla karbikkal játszani, futóművel, fékkel "szórakozni", felniket felpakolni....
De mindegyikünknek ez a lehetőség sem adatik meg, mert ha ért hozzá vagy segítenek neki akkor megvalósítja az évek alatt összegyűjtögetett motyókból. Vagy beéri a gyári megoldásokkal hisz az ehhez értő szakembereket szintén kevesen tudják megfizetni hobby szinten.
GNX-967
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9254 Dátum:
2010 április 22, 20:55:35 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 április 22, 13:58:34
Előre mondom, hogy nem kötözködni akarok, ismerjük a "szakmai" ismereteinket (nekem nincs is
), de
Typ1-nél az 1.7-2.0L már tuning kategória, typ4-nél ezek széria méretek.
Egy GB kódú 2.0L motort 1000 euro alatt meg lehet venni. Az
gyárilag
120LE 40-es karbikkal, alapnak vagy használni tökéletes. Ez az egyik út, itt német mérnökbácsik által tervezett konstrukcióról beszélünk. A másik, az építés. Ha maradunk
2.0L körnéykén
, akkor szvsz felveheti a versenyt a typ1-gyel, mert alkatrészekben nincs ordító különbség. Főtengely, hajtókarok ~180LE-ig elég a gyári, esetenként még a dugó is. Hengerfej, kipuff nem drágább, mint a typ1. A maradék elenyésző.
A GB kóddal igazad van, az biztos egy stabil, megbízható motor. És nem is gyenge.
Az alkatrész árakban azonban szerintem elég erős a különbség, ha széri dolgokról beszélünk. Ha tuning és minőségi, akkor minden drága.
Én nem leszólom a typ4-es motort, elismerem, de én nem szeretem, ami abból is adódik, hogy nem ismerem olyan jól, mint a typ1-et. És a typ1-es számomra olyan, mintha ki lenne találva, a typ4-es meg mintha tovább lenne gondolva...és ezt érzem rajta. Úgy, hogy a typ1-es motorokhoz a váltó és azzal összehasonlítva egy tovább gondolt busz váltó. Jó szar szerelni meg minden olyan bonyolult, nem átgondolt, hanem kényszer szülte.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9253 Dátum:
2010 április 22, 14:21:58 »
Idézetet írta: tati - 2010 április 22, 14:10:18
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9252 Dátum:
2010 április 22, 14:10:18 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 április 22, 13:58:34
Előre mondom, hogy nem kötözködni akarok, ismerjük a "szakmai" ismereteinket (nekem nincs is
), de
Typ1-nél az 1.7-2.0L már tuning kategória, typ4-nél ezek széria méretek.
hülyeség vitázni.
www.tatinson.hu
www.kck.hu
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9251 Dátum:
2010 április 22, 13:58:34 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 22, 13:07:49
De az a typ4 műszaki színvonalában alulmarad az én typ1-esemmel szemben, és talán annyi írható az előnyére, hogy ha ökör módjára rúgja valaki akkor később lesz blokk repedése és a főcsapágyak is talán tovább bírják.
A hátrányát pedig oldalakon keresztül lehetne sorolni, amelyek javarésze abból ered, hogy az a motor nem belevaló, nem megfelelő a gyári hűtés és fabrikálni kell mindent rá. Innen meg ez nem csak plusz költség, hanem felvet pár kérdést is, pl. a porsche-stílusú utángyártott turbinaház van-e olyan hatékony, mint a typ1-es gyári turbinaháza? Mert az mindenki tudja, hogy a Porsche gyári turbinaháza ezzel köszönő viszonyban sincs.
Előre mondom, hogy nem kötözködni akarok, ismerjük a "szakmai" ismereteinket (nekem nincs is
), de
Typ1-nél az 1.7-2.0L már tuning kategória, typ4-nél ezek széria méretek.
Egy GB kódú 2.0L motort 1000 euro alatt meg lehet venni. Az
gyárilag
120LE 40-es karbikkal, alapnak vagy használni tökéletes. Ez az egyik út, itt német mérnökbácsik által tervezett konstrukcióról beszélünk. A másik, az építés. Ha maradunk
2.0L körnéykén
, akkor szvsz felveheti a versenyt a typ1-gyel, mert alkatrészekben nincs ordító különbség. Főtengely, hajtókarok ~180LE-ig elég a gyári, esetenként még a dugó is. Hengerfej, kipuff nem drágább, mint a typ1. A maradék elenyésző.
Van még egy dolog, amit sokan nem néznekaz árakkal kapcsolatban. Typ4-hez szart nem nagyon árulnak, minden portéka valamelyik nagy "guru" terméke. Typ1-nél be lehet nyalni, a minőségnek ott is ára van.
A hűtésben teljesen igazad van, azt minden esetben meg kell oldani. Erre létezik 4-5 alternatíva, ami a kafer-cuptól kezdve sok versenyen és helyzetben bizonyított. Ezek megítéléséhez bőven kiskutya vagyok, de el tudom képzelni, hogy létezik jó, világszerte játszanak vele pár éve.. A faragás relatív, számomra megnyugtatóbb a blokk külsején küzdeni pl. a lefogató pántokkal, mint a belsejét baszkurálni nagyobb főtengelyhez vagy dugókhoz. Megintcsak kivitelezés kérdése, nyilván mindkettőt meg lehet hibátlanul oldani.
Nem azt mondom, hogy jobb vagy rosszabb, csak van egy másik út is, ami itthon teljes homály. A sokat látottak szerint egy hasonlóan erős typ1 és typ4 tök más érzés vezetni, úgyhogy hívhatjuk ízlésnek is, amiről eleve hülyeség vitázni.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 április 22, 14:03:17 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9250 Dátum:
2010 április 22, 13:07:49 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 április 22, 12:56:48
Köszönöm. Ennyiből typ4-ben is lehet gondolkodni.
De az a typ4 műszaki színvonalában alulmarad az én typ1-esemmel szemben, és talán annyi írható az előnyére, hogy ha ökör módjára rúgja valaki akkor később lesz blokk repedése és a főcsapágyak is talán tovább bírják.
A hátrányát pedig oldalakon keresztül lehetne sorolni, amelyek javarésze abból ered, hogy az a motor nem belevaló, nem megfelelő a gyári hűtés és fabrikálni kell mindent rá. Innen meg ez nem csak plusz költség, hanem felvet pár kérdést is, pl. a porsche-stílusú utángyártott turbinaház van-e olyan hatékony, mint a typ1-es gyári turbinaháza? Mert az mindenki tudja, hogy a Porsche gyári turbinaháza ezzel köszönő viszonyban sincs.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9249 Dátum:
2010 április 22, 12:56:48 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 22, 12:33:07
Ha nem egy nagyon rövid életű, 7500-at forgó 1776-osból akarod kihozni a 150 lóerőt (ami szintén nem olcsó, mert pl. a hengerfejek kurva drágák lesznek hozzá), akkor lökethosszot kell növelned. A lökethossz növeléshez a főtengely nagyon drága (nem kínai, elrepedősről beszélek), valamint tisztességes hajtórudak kellenek, hogy egyrészt erős legyen, másrészt pedig elférjen a blokkba körbeforduláskor.
A főtengely alaphangon 400 Euro és a hajtórudak, amit már érdemes megvenni, az 300 Euro. Kell normális lendkerék (8 stiftes) és új kuplung is, erősített szerkezettel.
+ a sok apróság.
Millió alatt nem áll meg egy ilyen motor. Az én Oettinger replikám sem lesz millió alatt, már tisztán látszik. Mondjuk pár alkatrésszel túlzásba estem (pl. hajtórúd), de legalább a hobbiját csinálja az ember tisztességesen.
Köszönöm. Ennyiből typ4-ben is lehet gondolkodni.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9248 Dátum:
2010 április 22, 12:55:40 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 április 22, 12:30:01
nembeszósz
és főleg azért, mert igazad van. Közel 3 évig gyűjtögettem a cuccot, de volt olyan, amin súlyos lóvékat tudtam spórolni és idő közben volt ideje kiforrni, hogy mit is akarok pontosan. Ment volna ez gyorsabban is egy kimerülni nem tudó bankszámlával..ami a typ1-re ugyanúgy állt volna, úgyhogy nem is a vadászat hossza zavart igazán, hanem hogy bő 1 éve zacskóban volt/van minden, és még mindig nincs összerakva. Apró pici szopókák, ami nem pénz, hanem szaktudás és gondolkodás kérdése..
nekem jó a typ4 motor, egyszer legyen jól összerakva, nem vettem durva hajtókarokat, sem főtengelyt, ezek gyáriak, nem vettem még 300 vagy afeletti tengelyt sem (294 vagy 296), elég a hengerfejek megmunkálása (szívó- és kipufogó szelep és a hozzátartozó csatornák megnagyobbítása), és elég a 44-es két dupla weber, hosszú váltóm van "traktor" kerékkel (205/70R15) autópályán tartósan tudjon (GPS szerint) 130 km/h-t, és lehet életem végéig nem megy bele 100 000 miles (~160 000 km)
ja meg egy-két gyorsulás beleférjen a városban az okoskodóknak
Typ117
Hozzászólások: 18493
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9247 Dátum:
2010 április 22, 12:33:31 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 április 22, 12:30:01
nembeszósz
és főleg azért, mert igazad van. Közel 3 évig gyűjtögettem a cuccot, de volt olyan, amin súlyos lóvékat tudtam spórolni, meg idő közben volt ideje kiforrni, hogy mit is akarok pontosan. Amúgy menne ez gyorsabban is egy kimerülni nem tudó bankszámlával..ami a typ1-re ugyanúgy állt volna, úgyhogy nem is a gyűjtögetés hossza zavart igazán, hanem, hogy 1 éve zacskóban volt minden, és még mindig nincs összerakva. Apró pici szopókák, ami nem pénz, hanem szaktudás és gondolkodás kérdése..
hát ezaz. ezt pont arra írtam, hogy biztos sokmindent össze lehet okosan vadászni kis szerencsével, csak kérdés mennyit kell rá várni
én is kivártam az autómat, hogy olcsón tudjak bogit venni, de ehhez ahogy írod szerencse és türelem is kell
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9246 Dátum:
2010 április 22, 12:33:07 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 április 22, 12:23:38
Amúgy szerintetek mennyi egy valóban 150LE-s typ1 összerakása? Mert a Leon-kategóriás motor részleteit ismerjük, az szerintem teljesítmény/ár arányban a legjobb, de ugye ~110 LE. Azért a +40 LE-ért már kell küzdeni rendesen, de jó, hogy ezt pont Neked mondom
Ha nem egy nagyon rövid életű, 7500-at forgó 1776-osból akarod kihozni a 150 lóerőt (ami szintén nem olcsó, mert pl. a hengerfejek kurva drágák lesznek hozzá), akkor lökethosszot kell növelned. A lökethossz növeléshez a főtengely nagyon drága (nem kínai, elrepedősről beszélek), valamint tisztességes hajtórudak kellenek, hogy egyrészt erős legyen, másrészt pedig elférjen a blokkba körbeforduláskor.
A főtengely alaphangon 400 Euro és a hajtórudak, amit már érdemes megvenni, az 300 Euro. Kell normális lendkerék (8 stiftes) és új kuplung is, erősített szerkezettel.
+ a sok apróság.
Millió alatt nem áll meg egy ilyen motor. Az én Oettinger replikám sem lesz millió alatt, már tisztán látszik. Mondjuk pár alkatrésszel túlzásba estem (pl. hajtórúd), de legalább a hobbiját csinálja az ember tisztességesen.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9245 Dátum:
2010 április 22, 12:30:01 »
Idézetet írta: Typ117 - 2010 április 22, 12:18:40
de hány év alatt?
nembeszósz
és főleg azért, mert igazad van. Közel 3 évig gyűjtögettem a cuccot, de volt olyan, amin súlyos lóvékat tudtam spórolni és idő közben volt ideje kiforrni, hogy mit is akarok pontosan. Ment volna ez gyorsabban is egy kimerülni nem tudó bankszámlával..ami a typ1-re ugyanúgy állt volna, úgyhogy nem is a vadászat hossza zavart igazán, hanem hogy bő 1 éve zacskóban volt/van minden, és még mindig nincs összerakva. Apró pici szopókák, ami nem pénz, hanem szaktudás és gondolkodás kérdése..
«
Utoljára szerkesztve: 2010 április 22, 12:33:02 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Oldalak:
1
...
321
322
323
324
325
[
326
]
327
328
329
330
331
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...