www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 13, 21:26:59
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
516
517
518
519
520
[
521
]
522
523
524
525
526
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3352894 alkalommal)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1484 Dátum:
2008 Június 27, 21:19:31 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Június 27, 14:37:59
A typ4 és a typ1 hatókar között van különbség?
Van, más a csapágymérete. És a hossza is. Szóval tök más.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1483 Dátum:
2008 Június 27, 14:37:59 »
A typ4 és a typ1 hatókar között van különbség?
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1482 Dátum:
2008 Június 25, 15:48:27 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 25, 08:35:04
A gyári tőcsavarok elég hosszúak, kérdés, hogy elég erős-e? Én nem szeretem az 1.4-es himbasort, de sokan, nagy megelégedéssel használják. Szelepek végére sapka nem kell, ha a szelepek jó minőségűek.
Ki lehet szedni az olajszivattyút, de az alatta és felette lévő csavarokat érdemes kicsit meglazítani. Ha szilikonbázisú pasztával van a blokkfél összerakva akkor nem lesz gond, ha valami más anaerob pasztával (Loctite 518) akkor lehet itt egy kis szivárgás a műtét után.
Weber talpa alá a hőhíd (tulképpen hőgát) MINDENKÉPPEN szükséges, leginkább ebay-en tudsz venni Carbs_and_parts nicken árul egy német (?) faszi.
Én nem szeretem a szűrős olajpumpát sem, nem olyan bika (nincs akkora szállítása) még a 30-as pumpa sem, hogy a főáramköri szűrő ne korlátozza nagyon a nyomást. A szűrős pumpa meg nem is 30-as, azt hiszem, hanem 26-os (?)
Ez a magánvéleményem.
amit Mákoséba raktam az 30as szürös
nekem a jószelpen is van sipka sezrintem hasznos
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1481 Dátum:
2008 Június 25, 08:35:04 »
Idézetet írta: Süsü - 2008 Június 24, 23:05:02
1: 1,4-es himbasorról várom a véleményeket/tapasztalatokat/hasznos infókat gyári tengely mellé. Mákossal épp üzletelni készülök rá. Gyári tőcsavarok elég hosszúak a himbasor befogadására, vagy (remélem nem) cserélni kell őket hosszabbra, szelpek végére védősapka? Lélekben fel szeretném készíteni magamat egy újabb harcra. Illetve az olajszivattyúmat szeretném majd szűrősre cserélni. Blokkfelek szétlazítása nélkül is ki tudom cserélni? Hézagolás, tőcsavarok? stb...
Esetleg még olyan dolog érdekelne hogy Weber talpa alá bakelitek amik csökkentik a karbik hőátvételét, ugyanis meleg időben, úgy felmelegszenek hogy a gyorsítón becsöpög.
A gyári tőcsavarok elég hosszúak, kérdés, hogy elég erős-e? Én nem szeretem az 1.4-es himbasort, de sokan, nagy megelégedéssel használják. Szelepek végére sapka nem kell, ha a szelepek jó minőségűek.
Ki lehet szedni az olajszivattyút, de az alatta és felette lévő csavarokat érdemes kicsit meglazítani. Ha szilikonbázisú pasztával van a blokkfél összerakva akkor nem lesz gond, ha valami más anaerob pasztával (Loctite 518) akkor lehet itt egy kis szivárgás a műtét után.
Weber talpa alá a hőhíd (tulképpen hőgát) MINDENKÉPPEN szükséges, leginkább ebay-en tudsz venni Carbs_and_parts nicken árul egy német (?) faszi.
Én nem szeretem a szűrős olajpumpát sem, nem olyan bika (nincs akkora szállítása) még a 30-as pumpa sem, hogy a főáramköri szűrő ne korlátozza nagyon a nyomást. A szűrős pumpa meg nem is 30-as, azt hiszem, hanem 26-os (?)
Ez a magánvéleményem.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1480 Dátum:
2008 Június 24, 23:05:02 »
1: 1,4-es himbasorról várom a véleményeket/tapasztalatokat/hasznos infókat gyári tengely mellé. Mákossal épp üzletelni készülök rá. Gyári tőcsavarok elég hosszúak a himbasor befogadására, vagy (remélem nem) cserélni kell őket hosszabbra, szelpek végére védősapka? Lélekben fel szeretném készíteni magamat egy újabb harcra. Illetve az olajszivattyúmat szeretném majd szűrősre cserélni. Blokkfelek szétlazítása nélkül is ki tudom cserélni? Hézagolás, tőcsavarok? stb...
Esetleg még olyan dolog érdekelne hogy Weber talpa alá bakelitek amik csökkentik a karbik hőátvételét, ugyanis meleg időben, úgy felmelegszenek hogy a gyorsítón becsöpög.
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Június 24, 23:35:30 írta Süsü
»
GNX-967
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1479 Dátum:
2008 Június 24, 18:59:45 »
Idézetet írta: gas - 2008 Június 24, 18:06:39
Üdvw!
Ha nem gyári hanem sport vez.tengely kerül a motorba a gyújtás beállítás is változik?
Általában nem.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1478 Dátum:
2008 Június 24, 18:06:39 »
Üdvw!
Ha nem gyári hanem sport vez.tengely kerül a motorba a gyújtás beállítás is változik?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1477 Dátum:
2008 Június 23, 13:57:11 »
Idézetet írta: Süsü - 2008 Június 22, 22:57:40
No ma kivettem 2 gyertyámat. Úgy néz ki jó lett a fúvókázásom. Ámen.
Úgy legyen!!
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1476 Dátum:
2008 Június 23, 09:19:46 »
Idézetet írta: vw1966 - 2008 Június 23, 00:05:13
mi az új projekt?
gyári 1,6 , írta régebben az adokkapokban asszem.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1475 Dátum:
2008 Június 23, 00:05:13 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 20, 20:32:25
Csak egy gondolat az utángyártott "tuning" alkatrészekhez, most szedtem szét az 1.6-os motoromat, amivel 8000 km-t mentem és új szelephézag-állító csavariokat vettem a Customspeedtől.
Azért cseréltem le, mert a gyárin valamiféle pittinges kopás volt látható, gondoltam majd ez...
Nos, ezek 8000 km alatt úgy elkoptak, mint a gyári soha, nem tudom miből voltak, gyanítom, hogy hullámbádogból vagy trombitarézből. EMPI.
mi az új projekt?
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1474 Dátum:
2008 Június 22, 22:57:40 »
No ma kivettem 2 gyertyámat. Úgy néz ki jó lett a fúvókázásom. Ámen.
GNX-967
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1473 Dátum:
2008 Június 20, 20:33:29 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 20, 20:32:25
Csak egy gondolat az utángyártott "tuning" alkatrészekhez, most szedtem szét az 1.6-os motoromat, amivel 8000 km-t mentem és új szelephézag-állító csavariokat vettem a Customspeedtől.
Azért cseréltem le, mert a gyárin valamiféle pittinges kopás volt látható, gondoltam majd ez...
Nos, ezek 8000 km alatt úgy elkoptak, mint a gyári soha, nem tudom miből voltak, gyanítom, hogy hullámbádogból vagy trombitarézből. EMPI.
Tájváni empi?
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1472 Dátum:
2008 Június 20, 20:32:25 »
Csak egy gondolat az utángyártott "tuning" alkatrészekhez, most szedtem szét az 1.6-os motoromat, amivel 8000 km-t mentem és új szelephézag-állító csavariokat vettem a Customspeedtől.
Azért cseréltem le, mert a gyárin valamiféle pittinges kopás volt látható, gondoltam majd ez...
Nos, ezek 8000 km alatt úgy elkoptak, mint a gyári soha, nem tudom miből voltak, gyanítom, hogy hullámbádogból vagy trombitarézből. EMPI.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Imrüs
Hozzászólások: 2988
www.matraveteran.uw.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1471 Dátum:
2008 Június 20, 13:04:23 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 20, 13:03:21
ja, így oké. A PICT3-ason már tényleg van ilyen.
"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1470 Dátum:
2008 Június 20, 13:03:21 »
Idézetet írta: imrüs - 2008 Június 20, 09:01:19
ja, kimaradt a kép!
ja, így oké. A PICT3-ason már tényleg van ilyen.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1469 Dátum:
2008 Június 20, 09:19:02 »
Nekem is hátsó oda volt kötve a gyárilag.
Idézetet írta: imrüs - 2008 Június 20, 09:01:19
ja, kimaradt a kép!
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Imrüs
Hozzászólások: 2988
www.matraveteran.uw.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1468 Dátum:
2008 Június 20, 09:01:19 »
Idézetet írta: imrüs - 2008 Június 20, 08:55:17
a vákuum "útja" így is a szívoncsonkhoz vezet (30PICT3), ezért nincs is a szívócsonkomon külön kivezetés neki.
Álló motornál induláshoz nagy előgyuszi, üresjárásban 0°, fordulaton ua. mint a normál vákuumdobozosnál.
ja, kimaradt a kép!
[a csatolmányt egy admin törölte]
"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1467 Dátum:
2008 Június 20, 08:59:58 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 21:44:27
Igen, de nem csak vákum, hanem vákum ÉS röpsúly. Csak vákumos osztófej az bizony ritka.
1200 -eseken előfordul (pl. enyémen). Óccsóbb megoldás.
VW Beetle - the original since 1938
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1466 Dátum:
2008 Június 20, 00:16:24 »
Idézetet írta: Süsü - 2008 Június 19, 23:38:52
:Stunt! Szerinted ilyen beállítás mellett is tartsam meg a fő/levegő közti 50 körüli váltást azaz mondjuk 145/200at?
Vagy ne bolygassam tovább, mert esetlegesen bedúsulna 4000 fölött?
Próbáld ki, de nem mindig jön be. Ez amolyan ökölszabály, de nagyon befolyásolja a keverőcső, a venturi mérete. stb.
Ha jól leforog és nincs lyuk, torpanás, akkor nincs okod sokat variálni.
Menj egy százast és nézd meg a gyertyaszínt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1465 Dátum:
2008 Június 20, 00:13:07 »
Idézetet írta: imrüs - 2008 Június 19, 23:42:35
így is a pillangó szelep "alól" kap
és nagyon szépen (takarékosan) műxik
Ez így nem jó, lehet, hogy működik, de nem optimális.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1464 Dátum:
2008 Június 19, 23:56:18 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 23:30:30
Igazad lehet, én úgy emlékeztem, hogy az AR, AS-es motoron volt először.
én sem tudtam pontosan, engem az győzött meg,hogy a szintén váci klubtag visy gábor teljesen eredeti 71 esén is olyat van
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Imrüs
Hozzászólások: 2988
www.matraveteran.uw.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1463 Dátum:
2008 Június 19, 23:42:35 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 23:26:19
Nem a karbin, hanem a szívócsövön van az a kivezetés.
így is a pillangó szelep "alól" kap
és nagyon szépen (takarékosan) műxik
[a csatolmányt egy admin törölte]
"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1462 Dátum:
2008 Június 19, 23:38:52 »
Ha minden igaz a végére jutottam a weberek fúvókázásának
. Elég meggyőző lett. Benn voltak a 130as fő és 180as levegő fúvókák, nem volt rossz, de nem tetszett még mindig. Volt benn egy-két kisebb lyuk stb... Kaptam egy fejlövést és beletettem 145ös fő és 220as levegő fúvókát (1835-2000cm3-ra írják ezt a fúvókázást). Kielégítő lett a végeredmény. Nagyon jól gyorsul, nem torpan, nincs lyuk és dinamikus, 4.-ben alapjáratról is gondolkodás nélkül gyorsul. Végfordulat 4.-ben 5200. Itt megy óra szerint 155öt (valóságban 148nak felel meg) most jönne jól egy hosszú váltó. Végre van érezhető különbség. De számomra érthetetlen miért kell egy túlméretes 1.6ost ennyire felülfúvókázni (központinál is az 1.8 fölötti fúvókázás volt a legjobb). Gyorsító anyái a menet végétől 2 mm-re vannak állítva.
Stunt! Szerinted ilyen beállítás mellett is tartsam meg a fő/levegő közti 50 körüli váltást azaz mondjuk 145/200at?
Vagy ne bolygassam tovább, mert esetlegesen bedúsulna 4000 fölött?
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Június 19, 23:40:36 írta Süsü
»
GNX-967
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1461 Dátum:
2008 Június 19, 23:35:44 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 21:46:17
Az AB-sen gyárilag kombinált van. SVDA = single vacuum dual advance ahol a dual a röpsúly + vákum -ot jelenti.
Egy ilyen gyújtás mennyibe szokott kerülni használtan?
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1460 Dátum:
2008 Június 19, 23:32:27 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 23:26:19
Nem a karbin, hanem a szívócsövön van az a kivezetés.
jaaa
a dupla szívós szívócsövemen meg van egy vak kivezetés (bár az ennél nagyobb átmérő) ott ahol a karbitól jövet szétágazik a két oldal felé. de gondolom az nem az lehetett
de mindegy, gondolom jó lesz nélküle is.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1459 Dátum:
2008 Június 19, 23:30:30 »
Idézetet írta: Mákos - 2008 Június 19, 23:14:37
71 es ab s motoromon ilyen volt gyárilag, a dupla vákumdobos.
Igazad lehet, én úgy emlékeztem, hogy az AR, AS-es motoron volt először.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1458 Dátum:
2008 Június 19, 23:29:46 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 23:26:19
Nem a karbin, hanem a szívócsövön van az a kivezetés.
A szívócsövön nekem is van vmilyen kivevetés ami le van dugózva... De ez át lett alakítva 1.6-osra, vagy a szívócső az ugyanaz? (duplaszívós)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1457 Dátum:
2008 Június 19, 23:26:19 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Június 19, 22:59:15
kössz
a pillangószelep alá szemből? (mármint az autó háta felől)
mert azt hiszem van oylan karbim, amin ott egy csonk le van dugózva
Nem a karbin, hanem a szívócsövön van az a kivezetés.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1456 Dátum:
2008 Június 19, 23:14:37 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 22:41:25
A hátsó utógyújtásra húzza (nulla fokra alapjáraton) és azt a pillangószelep alá kell bekötni. 1974 (?) után volt ilyen.
Ha nincs bekötési pont, akkor nem tudod sehova kötni, akkor a hátsót szabadon kell hagyni, az első (hagyományos) úgyis ráhúzza azt a 23-24 fokot.
A typ3-asomon is dupla van, ott van is bekötési pont. De ez nem gyári.
71 es ab s motoromon ilyen volt gyárilag, a dupla vákumdobos.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1455 Dátum:
2008 Június 19, 22:59:15 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 22:41:25
A hátsó utógyújtásra húzza (nulla fokra alapjáraton) és azt a pillangószelep alá kell bekötni. 1974 (?) után volt ilyen.
Ha nincs bekötési pont, akkor nem tudod sehova kötni, akkor a hátsót szabadon kell hagyni, az első (hagyományos) úgyis ráhúzza azt a 23-24 fokot.
A typ3-asomon is dupla van, ott van is bekötési pont. De ez nem gyári.
kössz
a pillangószelep alá szemből? (mármint az autó háta felől)
mert azt hiszem van oylan karbim, amin ott egy csonk le van dugózva
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1454 Dátum:
2008 Június 19, 22:41:25 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Június 19, 22:21:52
ha már gyújtás..
az én elosztómon dupla vákumdob van.. ez mikori lehet?
illetve a nagyobb kérdés hogy hová kellene a második vákumcsövet csatlakoztatni?
most csak az egyik cső van rajta, úgy működik (remélem) mint a sima vákumos, ha a másik kivezetés ezzel ellentétes irányba mozdítja az alaplapot. ennek honnan kéne vákumot kapnia?
A hátsó utógyújtásra húzza (nulla fokra alapjáraton) és azt a pillangószelep alá kell bekötni. 1974 (?) után volt ilyen.
Ha nincs bekötési pont, akkor nem tudod sehova kötni, akkor a hátsót szabadon kell hagyni, az első (hagyományos) úgyis ráhúzza azt a 23-24 fokot.
A typ3-asomon is dupla van, ott van is bekötési pont. De ez nem gyári.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1453 Dátum:
2008 Június 19, 22:21:52 »
ha már gyújtás..
az én elosztómon dupla vákumdob van.. ez mikori lehet?
illetve a nagyobb kérdés hogy hová kellene a második vákumcsövet csatlakoztatni?
most csak az egyik cső van rajta, úgy működik (remélem) mint a sima vákumos, ha a másik kivezetés ezzel ellentétes irányba mozdítja az alaplapot. ennek honnan kéne vákumot kapnia?
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1452 Dátum:
2008 Június 19, 21:49:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 21:44:27
Igen, de nem csak vákum, hanem vákum ÉS röpsúly. Csak vákumos osztófej az bizony ritka.
Az enyém az biza csak vákumos, Akkor ezt jó eséllyel cserélhetném el egy vákum+röpsúlyos cuccra?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1451 Dátum:
2008 Június 19, 21:46:17 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Június 19, 21:35:53
Ez a "sima vákumos" vmi ritka dolog akkor? Eredetileg ez egy AB-s 44lovas duplaszívós motor. Gyárilag nem ilyennek kéne fennt lennie?
Az AB-sen gyárilag kombinált van. SVDA = single vacuum dual advance ahol a dual a röpsúly + vákum -ot jelenti.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1450 Dátum:
2008 Június 19, 21:44:27 »
Idézetet írta: 1303LS - 2008 Június 19, 21:31:57
kb az ováloktól van vákuum minden bogár elosztón.
Igen, de nem csak vákum, hanem vákum ÉS röpsúly. Csak vákumos osztófej az bizony ritka.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1449 Dátum:
2008 Június 19, 21:40:30 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Június 19, 21:35:53
Ez a "sima vákumos" vmi ritka dolog akkor? Eredetileg ez egy AB-s 44lovas duplaszívós motor. Gyárilag nem ilyennek kéne fennt lennie?
Szerintem nem ritka. Sőt nagyonis.
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1448 Dátum:
2008 Június 19, 21:35:53 »
Idézetet írta: 1303LS - 2008 Június 19, 21:31:57
kb az ováloktól van vákuum minden bogár elosztón.
Ez a "sima vákumos" vmi ritka dolog akkor? Eredetileg ez egy AB-s 44lovas duplaszívós motor. Gyárilag nem ilyennek kéne fennt lennie?
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1447 Dátum:
2008 Június 19, 21:31:57 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 21:02:04
Sima vákumos? Az ritka, mint a fehér holló. Biztos vagy benne?
kb az ováloktól van vákuum minden bogár elosztón.
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1446 Dátum:
2008 Június 19, 21:18:12 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Június 19, 21:02:04
Sima vákumos? Az ritka, mint a fehér holló. Biztos vagy benne?
Hát nincsen benne röpsúly
egy (állítólag) 68-as bogárhoz való megszakítót sikerült nagy nehezen fellelni, ami jó volt hozzá... De eléggé nehézkesen ment, mert olyan megszakító kellett amiben nincsen tengely.... Most akkor egyről beszélünk?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1445 Dátum:
2008 Június 19, 21:02:04 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Június 19, 16:50:19
Nekem a gyújtásom elég xar állapotban van... A megszakító beégve, és elég kráteres... Vettem egy újat, de még mielőtt szétszedtük volna, és az amit vettem nem volt jó. Tengely nélküli megszakító kellett bele.(végülis sikerült szerezni) Az a szivacs pedig nekem már elkopott, nincs is... Szerintem az elosztófejet is cserélnem kéne... egy olyan mibe fáj? A kondenzátorhoz nem nyúltunk... Lehet, hogy érdemesebb lenne kicserélnem az egészet vákumos-röpsúlyosra? Most sima vákumos van.
Sima vákumos? Az ritka, mint a fehér holló. Biztos vagy benne?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
516
517
518
519
520
[
521
]
522
523
524
525
526
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...