www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 07, 22:14:28
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921204
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
534
535
536
537
538
[
539
]
540
541
542
543
544
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3335212 alkalommal)
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #764 Dátum:
2008 április 03, 19:50:34 »
Idézetet írta: ESZ - 2008 április 03, 19:31:52
van mechanikus meghajtásu is
http://www.capa.com.au/powerdyne.htm
Jobb helyeken ezt úgy hívják, hogy KOMPRESSZOR !
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #763 Dátum:
2008 április 03, 19:31:52 »
van mechanikus meghajtásu is
http://www.capa.com.au/powerdyne.htm
www.talizmansport.hu
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #762 Dátum:
2008 április 03, 14:49:21 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 április 03, 14:44:51
mondjuk az elektromos turbo nem akkora újdonság, évtizedek óta használják nagy teherautóknál, munkagépeknél
azt viszont nehezen tudom elhinni, hogy a fogyasztása a kocsinak ezzel kevesebb lenne mint egy hagyományos turboval
Rosszul értelmezted. Egy 1.2-es mocira rakták, és a teljesítménye egy 2.0 szívóval egyezett meg. Ehhez képest (2.0 szívó) kisebb a fogyasztása.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #761 Dátum:
2008 április 03, 14:44:51 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 április 03, 14:05:45
na csak mert volt szó a turbóról, hátha érdekel valakit, elektronyos turbo
http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.04.03.&348288
mondjuk az elektromos turbo nem akkora újdonság, évtizedek óta használják nagy teherautóknál, munkagépeknél
azt viszont nehezen tudom elhinni, hogy a fogyasztása a kocsinak ezzel kevesebb lenne mint egy hagyományos turboval
a hagyományos megoldás ugyanis a kipufogógázok áramlását használja ki ami eleve veszendőbe menne (jó persze fojt a motoron egy picit közben, de alapvetően ilyen "veszteség" energiát használ)
ezzel szemben az elektromos turbo csakis és kizárólag a megtermelt energiából fogyaszt és nem is keveset (ezeknek az áramfelvétele 100 Amperekben fejezhető ki)
szóval, ha kimutatható fogyasztásnövekedést okoz a két 50 wattos első lámpa folyamatos égetése, akkor egy 2000W-os villanymotor állandó pörgetése hova tűnik?
az viszont biztos, hogy egyszerűbb a motorhoz illeszteni és a pillanatnyi igényeknek megfelelően vezérelni
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #760 Dátum:
2008 április 03, 14:05:45 »
na csak mert volt szó a turbóról, hátha érdekel valakit, elektronyos turbo
http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.04.03.&348288
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #759 Dátum:
2008 Március 28, 17:51:33 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 28, 10:47:43
Ahhoz, hogy az ember valóban előnyét szedje egy 300 feletti tengelynek ahhoz általában legalább 1900-as motor kell és nagyon okos* hengerfej. A 300 feletti tengelyek fordulatra vannak kihegyezve, de ezt a fordulatot nehéz bogár motorral elérni, mert sok dolog bekorlátoz, amiből csak az egyik az áramlástani fojtások.
Egyszer építettünk egy 312-es blokkot valami nagy karbival (nem tudom már milyen volt), nagyon jól ment, ennél csak akkor ment jobban, amikor 296-os tengelyt kapott...
* legalább 40/45 szelepek, kimart szívócsatornák és nagy belépőnyílás. Ha nem sufnituning akkor darabja kb. 100e Ft. Különben semmit nem ér a nagy tengely.
alapvetően egyet értek, csak tisztáznám hogy nem hol mi hirtelen ötlettől vezérelt vásárlásból lett ez a tengelyem, hanem (úgy gondolom) egy eléggé átgondolt koncepciót követek. a 296-t csak azért adtam el mert ez így most szettben volt és nem lehetett kihagyni belőle. viszont vagy 10mailt váltottunk az emberrel mialatt tizstáztuk hogy mik az egyéb alkatrészek, hfej hogy lesz megcsinálva, és mire kell a motor, hogy fogom használni. direkt nem egy ideges darabot kértem. szóval ezek fényében küldte ezt a profilú tengelyt..ha egyáltalán meg lehet fogalmazni fokban akkor az nem sokára kiderül. remélem igaza lesz és így nekem is. azt osztom, hogy önmagában egy agyonhegyezett tengely értelmetlen.
a 296-ról meg annyit hogy typ4-hez a neten eddig olvassott (nem kevés) írásmű alapján az a legoptimálisabb utcai használatú motorhoz..nem véletlen indultam arra én sem.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #758 Dátum:
2008 Március 28, 11:14:33 »
Idézetet írta: brez - 2008 Március 28, 11:05:56
Azt hiszem a múltkor nem tisztáztuk a dolgot, hogy egy veztengely megnevezésénél mi mit jelent....
Mit nevez meg az hogy W110, W100 és a fokszám?
Ez a W110, 120 ez a tipusszáma az ismert és elismert engle tengelyeknek. Ezek a typ1-es motorépítők körében alapvetőek, általában tudják melyik hány fokos.
A tengelyeknél a fok-szám a szelelepk nyitvatartási idejét adja, két "szabvány" van a virtuális vezérlési fok, amikor olyan, mintha nulla szelephézagot állítanánk és amikor a szelep megmozdul onnan mérünk, általában ezt adják meg, illetve az adott hézaggal mért értékek ami általában 0.0050" azaz kb. 0.1 mm. Ez a fokszám az úgynevezett valós fok, természetesen sokkal kisebb.
Röviden ennyi, hosszan egy könyvnyit lehetne róla írni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #757 Dátum:
2008 Március 28, 11:05:56 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 28, 11:01:32
És akkor mi van? Visszaveszi?
Mindenki bepróbálkozik a nagy tengellyel, mindenkinek meg kell tanulni, hogy felesleges.
Nekem most is csak W110-es van bent (286-os) és szerintem még mindig sok. A W100-assal jobb lenne az autózhatóság.
Azt hiszem a múltkor nem tisztáztuk a dolgot, hogy egy veztengely megnevezésénél mi mit jelent....
Mit nevez meg az hogy W110, W100 és a fokszám?
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #756 Dátum:
2008 Március 28, 11:01:32 »
Idézetet írta: Bill - 2008 Március 28, 10:50:20
ezt nem kellett volna leírni, mert most vettem meg éppen bogara_zotól a 296 tengelyt
És akkor mi van? Visszaveszi?
Mindenki bepróbálkozik a nagy tengellyel, mindenkinek meg kell tanulni, hogy felesleges.
Nekem most is csak W110-es van bent (286-os) és szerintem még mindig sok. A W100-assal jobb lenne az autózhatóság.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bill
Hozzászólások: 8606
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #755 Dátum:
2008 Március 28, 10:50:20 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 28, 10:47:43
Egyszer építettünk egy 312-es blokkot valami nagy karbival (nem tudom már milyen volt), nagyon jól ment, ennél csak akkor ment jobban, amikor 296-os tengelyt kapott...
*
ezt nem kellett volna leírni, mert most vettem meg éppen bogara_zotól a 296 tengelyt
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #754 Dátum:
2008 Március 28, 10:47:43 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2008 Március 27, 19:36:32
háámács
??
ezek szerint akkor 3__ al kezdődik??
Ahhoz, hogy az ember valóban előnyét szedje egy 300 feletti tengelynek ahhoz általában legalább 1900-as motor kell és nagyon okos* hengerfej. A 300 feletti tengelyek fordulatra vannak kihegyezve, de ezt a fordulatot nehéz bogár motorral elérni, mert sok dolog bekorlátoz, amiből csak az egyik az áramlástani fojtások.
Egyszer építettünk egy 312-es blokkot valami nagy karbival (nem tudom már milyen volt), nagyon jól ment, ennél csak akkor ment jobban, amikor 296-os tengelyt kapott...
* legalább 40/45 szelepek, kimart szívócsatornák és nagy belépőnyílás. Ha nem sufnituning akkor darabja kb. 100e Ft. Különben semmit nem ér a nagy tengely.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #753 Dátum:
2008 Március 28, 01:02:50 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 27, 19:49:58
majd lehet találgatni az alapjáratbol ha leszneki
,
azért az még lesz
pár nap és kapok választ a csókától
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #752 Dátum:
2008 Március 27, 19:49:58 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2008 Március 27, 19:36:32
háámács
??
ezek szerint akkor 3__ al kezdődik??
majd lehet találgatni az alapjáratbol ha leszneki
,
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #751 Dátum:
2008 Március 27, 19:36:32 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 27, 19:02:38
bizony jöt ki a szemünk mint a csigának
háámács
??
ezek szerint akkor 3__ al kezdődik??
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #750 Dátum:
2008 Március 27, 19:02:38 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Március 27, 09:20:56
már úgyis mindegy, az lesz benne mindenképp... csak szeretném tudni hogy ez kb. hány fokos tengelynek felelhet meg európai szemmel..amúgy csalóka ez a fokozás is mert jóval összetettebb a dolog, ámerikában nem is nagoyn írnak fokot egy tengelyre..ezért vagyok most is bajban. az több mint valószínű hogy hegyesebb a 296-nál, de este lesz időm, összenézem őket. eddig csak a gyári mellé raktam..hát az ilyen infarktus közeli élmény
bizony jöt ki a szemünk mint a csigának
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #749 Dátum:
2008 Március 27, 15:14:00 »
Idézetet írta: Bill - 2008 Március 27, 11:23:18
össze ne cseréld!
igyexem
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #748 Dátum:
2008 Március 27, 13:26:35 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 18, 22:36:31
én konkrétan 1 kutat tudok ahol lehet kapni, mégpedig itt az Erzsébeti Tesco-nál az M5 mellett (ahol 1x vagy 2x már volt rajzás), illetve tervezik még itt az Üllői út legvégén (Vecsés felé) a Castrol kútnál is, nem tudom van-e már
valahol lehet még kapni pesten, de nem tudom hol
országosan olyan 5-6 kútnál van egyébként összesen
A Gvadányi Castrol kúton is van E85. Amúgy az egyik legolcsóbb kút is itt a környéken, viszont sajnos csak a kutas tankolhat...
VW Beetle - the original since 1938
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #747 Dátum:
2008 Március 27, 13:24:17 »
Idézetet írta: te_o - 2008 Március 27, 13:20:59
Minerva.
jogos
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #746 Dátum:
2008 Március 27, 13:20:59 »
Idézetet írta: AZS - 2008 Március 23, 22:28:44
szelep helyett tolólapka. tán a duesenbergekben volt olyan
Minerva.
VW Beetle - the original since 1938
Bill
Hozzászólások: 8606
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #745 Dátum:
2008 Március 27, 11:23:18 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Március 27, 09:20:56
már úgyis mindegy, az lesz benne mindenképp... csak szeretném tudni hogy ez kb. hány fokos tengelynek felelhet meg európai szemmel..amúgy csalóka ez a fokozás is mert jóval összetettebb a dolog, ámerikában nem is nagoyn írnak fokot egy tengelyre..ezért vagyok most is bajban. az több mint valószínű hogy hegyesebb a 296-nál, de este lesz időm, összenézem őket. eddig csak a gyári mellé raktam..hát az ilyen infarktus közeli élmény
össze ne cseréld!
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #744 Dátum:
2008 Március 27, 09:20:56 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2008 Március 26, 21:27:49
izgulsz mi??? hogy jó legyen
már úgyis mindegy, az lesz benne mindenképp... csak szeretném tudni hogy ez kb. hány fokos tengelynek felelhet meg európai szemmel..amúgy csalóka ez a fokozás is mert jóval összetettebb a dolog, ámerikában nem is nagoyn írnak fokot egy tengelyre..ezért vagyok most is bajban. az több mint valószínű hogy hegyesebb a 296-nál, de este lesz időm, összenézem őket. eddig csak a gyári mellé raktam..hát az ilyen infarktus közeli élmény
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #743 Dátum:
2008 Március 26, 21:27:49 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Március 26, 20:36:22
shogunok!!
egy 1.065" - ös tengely (ámerikából való) hány fokosnak felel meg??
izgulsz mi??? hogy jó legyen
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #742 Dátum:
2008 Március 26, 20:36:22 »
shogunok!!
egy 1.065" - ös tengely (ámerikából való) hány fokosnak felel meg??
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #741 Dátum:
2008 Március 25, 11:07:07 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Március 25, 09:42:11
Ezen miért csodálkozol?
Próbáld meg eladni annak az illetőnek, aki megvette a kipufogódat!
Min csodalkozom nem is tudom?
Pl
-egy vez. tegely+a fogaskerek+a 3db csavar Kb40-50ezer barmelyik bogar alkatreszesnel.
-1par hengerfej (nagyszelepes+komreszio novelt) ez megint ugy 40rongy
-nagyolajfuratos 1,6-os blokk lendkerekel olajpumpaval megint 20-30ezer.
-1par felujitott dellorto dlra 40-es karbi 35ezer minimum(ennyiert kapsz bontoban szart)
Ha ezt ossze adod 155ezer.
En ezt adom 120-ba de legyen alku utan 105ezer
De tudom hogy itt a fizeto eszkoz a sor meg a barati kezfogas! igy nem is erolkodom eladni.
Csak ha sokaljuk az alkatresz arakat akkor viszon a bogarak allapotanak fikazasabol is lehet visszabb venni
Uff Ennyi
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #740 Dátum:
2008 Március 25, 09:42:11 »
Ezen miért csodálkozol?
Próbáld meg eladni annak az illetőnek, aki megvette a kipufogódat!
Idézetet írta: maxi - 2008 Március 24, 21:28:55
vazze senki???
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #739 Dátum:
2008 Március 24, 21:56:38 »
A kipúfogóid érdekelnek. ;DOkos áron.
Idézetet írta: maxi - 2008 Március 24, 21:28:55
vazze senki???
VW 1200.1963.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #738 Dátum:
2008 Március 24, 21:40:00 »
Idézetet írta: gas - 2008 Március 24, 21:37:26
külün-külön soha-sehogy?
kulon kulon azert nem akkarom mert akkor nem megy el minden.
Meg ha valaki elvinne egyben az lenne a legjobb mert akkor hozza dobok meg egy picit es megveszem haverom gsx400 Banditjat
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #737 Dátum:
2008 Március 24, 21:37:26 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Március 24, 21:28:55
vazze senki???
külün-külön soha-sehogy?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #736 Dátum:
2008 Március 24, 21:36:19 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Március 24, 21:28:55
vazze senki???
itt már mindenkinek olyan tuning motorja van, hogy legfeljebb a duplaturbós-kompresszoros nitrótól jönnek lázba egy picit
de csak egy picit
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #735 Dátum:
2008 Március 24, 21:28:55 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Március 24, 13:59:08
Ha esetleg valaki:
-Engle 294-as vezermutengely + fogaskerek + csavarok
-Dellorto drla 40es 1par (1db mar felujitva)
-1par nagyszelepes kopreszio novelt duplaszivos 1,6-os hengerfej.
-nagyolajfurados blokk fotengelyel hajtokarokal lendkerekel
Csak Egyben elado 125ezer. Undecided
1,2-es moci sallangok nelkul de koplett blokk inditja nem volt de atforog iranyar 30rugo. (vagy drabokban)
-ezek kivul meg sok aprosag motor alkatreszek vezermutengely, himbak, lokorudak es sok kacat.
vazze senki???
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #734 Dátum:
2008 Március 24, 13:59:08 »
Ha esetleg valaki:
-Engle 294-as vezermutengely + fogaskerek + csavarok
-Dellorto drla 40es 1par (1db mar felujitva)
-1par nagyszelepes kopreszio novelt duplaszivos 1,6-os hengerfej.
-nagyolajfurados blokk fotengelyel hajtokarokal lendkerekel
Csak Egyben elado 125ezer. Undecided
1,2-es moci sallangok nelkul de koplett blokk inditja nem volt de atforog iranyar 30rugo. (vagy drabokban)
-ezek kivul meg sok aprosag motor alkatreszek vezermutengely, himbak, lokorudak es sok kacat.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #733 Dátum:
2008 Március 24, 11:04:35 »
Idézetet írta: AZS - 2008 Március 23, 22:28:44
szelep helyett tolólapka. tán a duesenbergekben volt olyan
A nagyobb teljesítményű hűtőköri kompresszorok hengerfeje kb. 1-1.5 cm vastag és a szelepek kis acél lemezek amik az áramlás irányának megfelelően nyitnak-zárnak vagy fordítva, itt ha szeleptörés van nincs teljesítmény, de más szerkezeti kár nagyon nem történik
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #732 Dátum:
2008 Március 24, 07:44:19 »
Idézetet írta: AZS - 2008 Március 23, 22:28:44
szelep helyett tolólapka. tán a duesenbergekben volt olyan
Igenigen, és ettől sokkal csendesebb volt a moci járása.
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #731 Dátum:
2008 Március 23, 22:28:44 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 23, 22:27:55
mi az a síber?
szelep helyett tolólapka. tán a duesenbergekben volt olyan
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #730 Dátum:
2008 Március 23, 22:27:55 »
Idézetet írta: AZS - 2008 Március 23, 22:21:54
akkor már felejtős a szelep is, a síber sokkal jobb
mi az a síber?
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #729 Dátum:
2008 Március 23, 22:21:54 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 23, 22:19:56
gondolkodj el valami közvetlen szelep vezérlésen, tehát nem vezérműtengely meg lökőrudak meg himba meg szelep, hanem mondjuk kis elektromágnesek mozgatják a szelepeket vagy hidraulika
ha?
persze már ezt is megépítették, de ezért ütős lenne házilag megcsinálni
akkor már felejtős a szelep is, a síber sokkal jobb
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #728 Dátum:
2008 Március 23, 22:19:56 »
Idézetet írta: slavia919 - 2008 Március 23, 18:10:48
MI most komoly. Bazz. Azt' ezért gondolkodok?
gondolkodj el valami közvetlen szelep vezérlésen, tehát nem vezérműtengely meg lökőrudak meg himba meg szelep, hanem mondjuk kis elektromágnesek mozgatják a szelepeket vagy hidraulika
ha?
persze már ezt is megépítették, de ezért ütős lenne házilag megcsinálni
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #727 Dátum:
2008 Március 23, 18:10:48 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 23, 17:40:45
ilyet is csináltak már, motorkerékpárokon egészen biztosan
széria gyártásban ráadásul
autóknál meg a Saab mutatott be ilyet pár éve
MI most komoly. Bazz. Azt' ezért gondolkodok?
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #726 Dátum:
2008 Március 23, 17:40:45 »
Idézetet írta: slavia919 - 2008 Március 23, 15:44:07
Egyébként csináltak már olyat hogy változtatható/válotozó égésterű/lökettértfogatú autó?Szerintem simán meg lehetne csinálni, a hengerfej és a henger között lenne egy/több olyan gyűrű, mint ami a dugón is van, és egy machanikus szerkezettel lehetne mozgatni az egészt. Szerintem. És a hajtókar hossza is tudna változni. Meg ilyenek.
ilyet is csináltak már, motorkerékpárokon egészen biztosan
széria gyártásban ráadásul
autóknál meg a Saab mutatott be ilyet pár éve
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Március 23, 17:42:48 írta KIZS
»
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #725 Dátum:
2008 Március 23, 15:44:07 »
Egyébként csináltak már olyat hogy változtatható/válotozó égésterű/lökettértfogatú autó?Szerintem simán meg lehetne csinálni, a hengerfej és a henger között lenne egy/több olyan gyűrű, mint ami a dugón is van, és egy machanikus szerkezettel lehetne mozgatni az egészt. Szerintem. És a hajtókar hossza is tudna változni. Meg ilyenek.
[a csatolmányt egy admin törölte]
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Március 23, 15:49:09 írta slavia919
»
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Oldalak:
1
...
534
535
536
537
538
[
539
]
540
541
542
543
544
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...