www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 25, 15:12:40
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
236
237
238
239
240
[
241
]
242
243
244
245
246
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3395854 alkalommal)
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12684 Dátum:
2011 Január 21, 21:00:38 »
Idézetet írta: maxi - 2011 Január 21, 19:58:11
a 4bilincs+ a 4réz cucc nem kihívás.
az amúgy sem kell
www.tatinson.hu
www.kck.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12683 Dátum:
2011 Január 21, 19:58:11 »
Idézetet írta: tati - 2011 Január 21, 19:46:28
ilyen kéne olcsón
a 4bilincs+ a 4réz cucc nem kihívás.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12682 Dátum:
2011 Január 21, 19:46:28 »
ilyen kéne olcsón
[a csatolmányt egy admin törölte]
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12681 Dátum:
2011 Január 21, 16:06:30 »
Idézetet írta: maxi - 2011 Január 21, 15:36:53
megoldás?
járatni kell még pár percet aztán a tőkék úgy is elkopnak , meglessz ott még két mili is
www.tatinson.hu
www.kck.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12680 Dátum:
2011 Január 21, 15:36:53 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 21, 15:20:21
Le kellene egy mm-rel rövidítenem a nyomórudakat, de nem tudom a végét kivenni.
Scat ProStreet CroMo rudak, 281 mm és nekem 280-as kellene.
Hiába melegítem, nem lehet roncsolás nélkül kihúzni a gömbfejet a végéből.
Befogni is kockázatos...
megoldás?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12679 Dátum:
2011 Január 21, 15:20:21 »
Le kellene egy mm-rel rövidítenem a nyomórudakat, de nem tudom a végét kivenni.
Scat ProStreet CroMo rudak, 281 mm és nekem 280-as kellene.
Hiába melegítem, nem lehet roncsolás nélkül kihúzni a gömbfejet a végéből.
Befogni is kockázatos...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12678 Dátum:
2011 Január 21, 14:06:04 »
kicsit off, de erős motorhoz kell a futómű is..úh talán itt jó helyen van. mi matek lehet, mire egy ilyen összeáll:
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
LesL!E084
Hozzászólások: 1971
www.afkairsoft.com
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12677 Dátum:
2011 Január 19, 13:28:37 »
Idézetet írta: xoyox - 2011 Január 19, 10:14:15
csak azert elnek, hogy szivassanak . .
gO LOW or gO hOmE
"Hasal a verda , karcol a padló.
Pattog az utas Leslie a ludas!" By:Spike
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12676 Dátum:
2011 Január 19, 13:01:38 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2011 Január 19, 10:25:17
Itthon lett volna ráutaló magatartás ,mekora cimletre vágyik.
mennyivel jobb nekünk :-))
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12675 Dátum:
2011 Január 19, 10:25:17 »
Itthon lett volna ráutaló magatartás ,mekora cimletre vágyik.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
xoyox
Hozzászólások: 1177
visszatertem a Boxsterhez
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12674 Dátum:
2011 Január 19, 10:14:15 »
Tegnap elvittem a kesz bogarat typisaltatni az uj kerekekkel, gummikkal.
Az elsö kerekre szerelt 50-es peres gummit kibasztak, na meg hülyen is allt -most vehetek masikat
(OK ez ez en hiban . Lazaerol neztem a dimensiot .....)magyarban elmegy itt lönek .
Hatul kiallt vagy 1-1,5 cm-t a 185-ös, a sarvedö alol . . . .
hümmögött a faszi.
feljartam a bal hatsoval egy ferde racsos feljarora, ekkor beallt a kerek a kaszni ala, de ,meg igy is 8 mm-t kiallt . . .
nem ok, peremezni a sarvedöt nem lehet, inkabb vegyek egy Mex. ujat, az nem megy le oldalt egyenesen, mint az eredeti, hanem mint az esernyö kicsit kiall, es igy letakarna a gummit
OK megrendeltem . . . .
Most Febr-ban nem leszek, igy lesz ideje a genyonak elintezni a cuccokat es a papierokat
fasz tele van ezzel a genny europaval !
a szelvedöre szerelt zöld napfenyvedömbe is belekötött, de ekkor beragtam (mert volt nemet TÜV papierom ) es visszakertem a kulcsokat es el akartam vinni a kocsit a kurva anyjaba-
Erre elkezdte: na igaz is, ez csak 34 lovas, nem megy csak 110-el, es nem lesz nagy felhajtoerö a szelvedön, igy nem lesz veszelyes, na jo, ezt el lehet valahogy fogadtatni . . . .
fasszopo sunyi gennyes allatjai, cak azert elnek, hogy szivassanak . .
hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12673 Dátum:
2011 Január 18, 23:45:12 »
Idézetet írta: reitim - 2011 Január 18, 17:33:50
Ez a durva hengerfej!
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=13445752641&rub1=Engine&rub2=Valve%20Train%20%2F%20Cylinder%20Heads%2CCylinder%20Heads%2CType-1&artnr=21872a&pn=0&sort=0&all=
Ez a durva:
http://www.volksworld.com/news/latest/251741/jp-motorsport-cylinder-heads.html
az ovál portosat alapként veszik az usában, gyenge kis utcaikon is az van, nem nevezném durvának
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12672 Dátum:
2011 Január 18, 17:48:16 »
Idézetet írta: reitim - 2011 Január 18, 17:33:50
Ez a durva hengerfej!
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=13445752641&rub1=Engine&rub2=Valve%20Train%20%2F%20Cylinder%20Heads%2CCylinder%20Heads%2CType-1&artnr=21872a&pn=0&sort=0&all=
Ez nagyon hasonló a CB performance oval portos 044-eséhez, az is lehet, hogy azonos!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12671 Dátum:
2011 Január 18, 17:33:50 »
Ez a durva hengerfej!
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=13445752641&rub1=Engine&rub2=Valve%20Train%20%2F%20Cylinder%20Heads%2CCylinder%20Heads%2CType-1&artnr=21872a&pn=0&sort=0&all=
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12670 Dátum:
2011 Január 18, 16:24:37 »
Idézetet írta: somci - 2011 Január 18, 15:05:49
Tetszetős!
Viszont eszembe jutott valami: ugye említetted, hogy emelt fordulaton kell járatni az első indítás után, hogy jól kopjanak össze az alkatrészek. Ezt pl. egy teljesen újonnan összeállított motornál hogyan tudod kivitelezni, ha a karbi nincsen hozzá megfelelően beállítva? Vagy az mind1, a lényeg, hogy menjen, nem para, ha rossz a kibocsátása, fogyasztása, esetleg jobban melegszik a hengerfej, ilyesmik...
Egy hozzávetőlegesen jónak jósolt állásba állítgatod be a karbit, és ez egyáltalán nem olyan marginális probléma?
Így van.
Nagyjából beállítod, kicsit korrigálsz amikor beindult és mehet. A karbit is be lehet lőni nagyjából.
A lényeg, hogy ne alapjáraton ketyegjen, mert ott kicsi az olajnyomás és rossz a szóróolajozás is. Terhelés nélkül, kicsit emelt fordulaton.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12669 Dátum:
2011 Január 18, 16:21:06 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 18, 14:55:08
http://www.youtube.com/watch?v=OJF4TxJYf-Y
Sajnos ilyen mikrofonnal nem lehet felvenni a motor hangját, mert egy fos varrógép hangja van, de valójában nagyon szép, mély és alapjáraton nagyon csendes. Sem szelephang, sem egyéb kopogás, nagyon állat.
Ma járattam 2 órát, szelephézag állandó maradt, gyönyörűen szól, kicsit a karbi beállítások még problémások.
Nem is fos! Szerintem teljesen szép varrógép hangja van
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12668 Dátum:
2011 Január 18, 15:55:24 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 18, 14:55:08
Ma járattam 2 órát, szelephézag állandó maradt, gyönyörűen szól
na, végre valami!! :-))
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12667 Dátum:
2011 Január 18, 15:05:49 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 18, 14:55:08
http://www.youtube.com/watch?v=OJF4TxJYf-Y
Sajnos ilyen mikrofonnal nem lehet felvenni a motor hangját, mert egy fos varrógép hangja van, de valójában nagyon szép, mély és alapjáraton nagyon csendes. Sem szelephang, sem egyéb kopogás, nagyon állat.
Ma járattam 2 órát, szelephézag állandó maradt, gyönyörűen szól, kicsit a karbi beállítások még problémások.
Tetszetős!
Viszont eszembe jutott valami: ugye említetted, hogy emelt fordulaton kell járatni az első indítás után, hogy jól kopjanak össze az alkatrészek. Ezt pl. egy teljesen újonnan összeállított motornál hogyan tudod kivitelezni, ha a karbi nincsen hozzá megfelelően beállítva? Vagy az mind1, a lényeg, hogy menjen, nem para, ha rossz a kibocsátása, fogyasztása, esetleg jobban melegszik a hengerfej, ilyesmik...
Egy hozzávetőlegesen jónak jósolt állásba állítgatod be a karbit, és ez egyáltalán nem olyan marginális probléma?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12666 Dátum:
2011 Január 18, 14:55:08 »
http://www.youtube.com/watch?v=OJF4TxJYf-Y
Sajnos ilyen mikrofonnal nem lehet felvenni a motor hangját, mert egy fos varrógép hangja van, de valójában nagyon szép, mély és alapjáraton nagyon csendes. Sem szelephang, sem egyéb kopogás, nagyon állat.
Ma járattam 2 órát, szelephézag állandó maradt, gyönyörűen szól, kicsit a karbi beállítások még problémások.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12665 Dátum:
2011 Január 18, 14:47:23 »
Idézetet írta: maxi - 2011 Január 18, 14:38:52
MOL valamelyik olaja?
az csak hazai
UKRÁN többségi tulajdon.
Mol Universal 15W40
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12664 Dátum:
2011 Január 18, 14:46:41 »
http://www.youtube.com/watch?v=X_gxu4PR3WQ
Főtengely axiális játék mérése.
0.08 mm
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12663 Dátum:
2011 Január 18, 14:38:52 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 18, 14:34:24
Maxi: Castrol GTX 15W40
vagy Valvoline Durablend 15W40 és ne színezd, nagyon jó lesz bármelyik. Nem kell adalék!
MOL valamelyik olaja?
az csak hazai
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12662 Dátum:
2011 Január 18, 14:35:34 »
Idézetet írta: maxi - 2011 Január 18, 13:12:25
és mik azok a hátrányok?
vagy miért nem szabad hosszan használni, csak bejáratásra?
nekem kellene olajat cserélni, de már tanácstalan vagyok.
Nem tudod, hogy a rendes olajjal milyen a viszonya, nem képez e valamilyen csapadékot, nem semlegesít-e egy másik komponenst, stb.
Én nem teszek bele, csak most járatáskor.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12661 Dátum:
2011 Január 18, 14:35:11 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 18, 14:34:24
Maxi: Castrol GTX 15W40
vagy Valvoline Durablend 15W40 és ne színezd, nagyon jó lesz bármelyik. Nem kell adalék!
ok.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12660 Dátum:
2011 Január 18, 14:34:24 »
Idézetet írta: maxi - 2011 Január 18, 13:12:25
és mik azok a hátrányok?
vagy miért nem szabad hosszan használni, csak bejáratásra?
nekem kellene olajat cserélni, de már tanácstalan vagyok.
Maxi: Castrol GTX 15W40
vagy Valvoline Durablend 15W40 és ne színezd, nagyon jó lesz bármelyik. Nem kell adalék!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12659 Dátum:
2011 Január 18, 14:03:07 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Január 18, 14:01:34
arra az évi 23 kilométerre neked tökjó bármilyen olaj.
idén menni kell:
-tiszaörs
-gyoma
-debrecen
-tiszaörs.
ez komoly táv.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12658 Dátum:
2011 Január 18, 14:01:34 »
Idézetet írta: maxi - 2011 Január 18, 13:12:25
nekem kellene olajat cserélni, de már tanácstalan vagyok.
arra az évi 23 kilométerre neked tökjó bármilyen olaj.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12657 Dátum:
2011 Január 18, 13:12:25 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 18, 10:26:25
Nem csinál konkrét kutatásokat, de általánosságban elmondható, hogy van 3 előnye amiről beszélnek, meg kb. 10 hátránya, amiről nem beszélnek.
Nekünk itt most az egyik fontos előny a ZDDP tartalom, a sok hátrányt meg azzal küszöbölöm ki, hpogy csak járatáskor használom és csak fele adagban. Olyan olajat próbálok választani, ami eleve 1.6-2.0%-ban tartalmaz ZDDP-t, ezek általában a régi olajok, aminek maximum API SG minősítése van. Ezek olcsók, és nekünk ideálisak a járatáshoz. Utána váltok valami szintetikusra.
és mik azok a hátrányok?
vagy miért nem szabad hosszan használni, csak bejáratásra?
nekem kellene olajat cserélni, de már tanácstalan vagyok.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12656 Dátum:
2011 Január 18, 12:47:19 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 18, 10:46:52
Elmondom, hogy miért nem itthon csináltattam a hengerfejeket.
Ez az én véleményem, másé ettől eltérhet, nem kell meggyőzni.
én mindössze 041es helyett ,nem pedig 044 sztríteleminátorhelyett! gondoltam megoldom 043ból kicsit olcsóbban és a turkálást is magam csinálnám .... mert szivesen barkácsolnék ilyet , és nagy kockázat nincs (hoffmannál a 4szelep+ülés kijön 18eftból + szelepvezető a többit megoldom
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12655 Dátum:
2011 Január 18, 11:05:10 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 18, 10:50:09
A botonddal az a baj, hogy kopott motorokra van kiélezve. Ez azt jelenti, hogy a motor belső tisztaságát biztosító detergens, diszpergens adalékból szinte duplája van benne (hogy a bejutó égéstermék ne álljon össze feket iszappá) és a sűrűséget megtartó (fokozó) viszkozitásindex módosítókkal van teletömve. Ez egy kopott motornál nagyon jó, de az én motorom nem kopott és pontosan illesztett, inkább a súrlódáscsökkentő adalékok kellenek, az meg a botondban annyi van, amennyi szükséges minimálisan.
A Botond kopott, régi motorokra van kifejlesztve, azokhoz megfelelő.
ééétem.
egy erről szóló esszét - melyik olajban milyen trutyi van és az miért jó - szívesen olvasnék (szerintem a tc-s niggerek is leközölnék, mint a többi remek írásodat)
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12654 Dátum:
2011 Január 18, 10:50:09 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Január 18, 10:43:18
pölö botond?
A botonddal az a baj, hogy kopott motorokra van kiélezve. Ez azt jelenti, hogy a motor belső tisztaságát biztosító detergens, diszpergens adalékból szinte duplája van benne (hogy a bejutó égéstermék ne álljon össze feket iszappá) és a sűrűséget megtartó (fokozó) viszkozitásindex módosítókkal van teletömve. Ez egy kopott motornál nagyon jó, de az én motorom nem kopott és pontosan illesztett, inkább a súrlódáscsökkentő adalékok kellenek, az meg a botondban annyi van, amennyi szükséges minimálisan.
A Botond kopott, régi motorokra van kifejlesztve, azokhoz megfelelő.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12653 Dátum:
2011 Január 18, 10:46:52 »
Idézetet írta: tati - 2011 Január 18, 09:38:11
pénteken voltam az albert műhelybe ! éppen csináltak 4-5 bogárhengerfejet meg egy saját öntésű jaguár fejet , és valami 5szelepes versenyautójét is . előkaptam nekik megmutatni egy 043-ast meg mintának a 044magnumot szemük se rebbent ... hát az ár reális de nagyon nagyon sok 1db fej : 35-40 szelep szelepfészek beültetés bemarás 4db szelepvezető átalakítva a 9mm-es 8asra, gyertyamenet behegesztve 12mm hosszúmenetesre ez 40ezer forint + a járatok megturkálása
ez a tuning téma nemeccerű
Elmondom, hogy miért nem itthon csináltattam a hengerfejeket.
Sok emberrel leveleztem, beszéltem Shaunnal, olvastam topikokat a TheSamban és nekem az jött le, hogy az égéstér formája és a szívócsatorna alakja nagyon befolyásolja, hogy a hengerfej hogyan működik, mikor lesz pörgősebb a motor mikor lesz nyomatékosabb, honnan kell kivenni, hogy alul legyen jobb, hogyan kell formázni, hogy jól keveredjen az anyag. Shaun is mondta, hogy nem mindig a nagy és öblös szívócsatorna a jó, valamint az égéstér formák kis meghatározzák a fej használhatóságát.
Shaun MCarthy az az ember, akinek hiszek, mert nem tegnap kezdte, szintúgy a Steve Tims csapat, ahonnan az én fejeim származnak. Akár melyik fórumon került szóba a Performace Workshop (Steve Tims) vagy Shaun neve ha nem is azt mondták, hogy a világ legjobb hengerfejeit csinálják "hot street" üzemre, de azzal mindenki egyetértett (Mofoco, SteelBuggin, Brothers, Darren Gurrola, etc.) hogy a legjobbak között vannak és említettek vagy 10 helyet, akik szintúgy régen csinálják, de nem a legjobbak, mert nem értik, nem teszteltek, nem versenyeztek, stb.
Ebből kiindulva, ha odaviszed a fejeket egy magyar műhelybe, ahol 1.6D fejet hegesztenek és újítanak fel, szerinted milyen tapasztalatuk lesz egy 043 typ1 fej rendes megtúrásában? Biztos meg tudnak profin csinálni egy gyertya behegesztést vagy repedés javítást, de pont az a kis nüansz fog hiányozni, ami miatt Callook motorja 105 lóerős volt és nem 140.
A tatinál lévő fejeket a Benyo műhely csinálta, mutattam Shaun-nak a kis hajszálrepedések miatt a szelepvezető mellett (nem probléma, azt mondta) és ő is megállapította, hogy ezzel gyakorlatilag nem csináltak semmit. Kicsit felpolírozták, kicsit megnagyobbították a csatornát, tettek bele új vezetőket és fizettem érte 29e Ft-ot.
A rendes hengerfej munka nem így néz ki.
Aztán ahogy Kaposváron Shaun átadta a Tims fejeket nekem, arra ő is azt mondta, hogy biztos nagyon jó lesz (you're gonna be happy with them - mondta ő)...de azért hozzátette, hogy egy jó kis utcai fej, nem komoly racing-re való.
Ő ezt hívja utcai fejnek, én konkrétan ennyire kidolgozott szívócsatornát 42-37 szelepekkel ennyire átformázott csatornákat és égésteret csak képen láttam és nem tudom elképzelni, hogy ezt itthon egy hengerfejes így megcsinálja. Ez CNC-vel van marva, nem is kézzel. Kézzel iszonyat meló lenne és nem is tudod meddig mehetsz pontosan...és a szimmetria sem elhanyagolható, mert lesz 4 féleképpen működő 4 hengered...
Ha ezek a fejek nem lennének, akkor valahogy szereznék oval portos CB performance 044-est, vagy mini D-t, azt is jó utcai fejnek tartják, de biztos nem reszeltetném itthon senkivel...és enm azért mert lenézem a magyar műhelyeket, csak egyszerűen nincs tapasztalatuk, nem csináltak még ilyet, illetve nem mértek fejeket.
Ez az én véleményem, másé ettől eltérhet, nem kell meggyőzni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12652 Dátum:
2011 Január 18, 10:43:18 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 18, 10:26:25
Olyan olajat próbálok választani, ami eleve 1.6-2.0%-ban tartalmaz ZDDP-t, ezek általában a régi olajok, aminek maximum API SG minősítése van.
pölö botond?
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12651 Dátum:
2011 Január 18, 10:26:25 »
Idézetet írta: Bill - 2011 Január 18, 09:29:18
Amúgy ezekkel az adalékokkal mi a helyzet? Érdemes ezeket használni? Ha igen, akkor melyiket? Ez irányú kutatásokat nem csinál a cég, ahol dolgozol? (vagy ez szupertitok?)
Nem csinál konkrét kutatásokat, de általánosságban elmondható, hogy van 3 előnye amiről beszélnek, meg kb. 10 hátránya, amiről nem beszélnek.
Nekünk itt most az egyik fontos előny a ZDDP tartalom, a sok hátrányt meg azzal küszöbölöm ki, hpogy csak járatáskor használom és csak fele adagban. Olyan olajat próbálok választani, ami eleve 1.6-2.0%-ban tartalmaz ZDDP-t, ezek általában a régi olajok, aminek maximum API SG minősítése van. Ezek olcsók, és nekünk ideálisak a járatáshoz. Utána váltok valami szintetikusra.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12650 Dátum:
2011 Január 18, 09:38:11 »
Idézetet írta: MatroX - 2011 Január 17, 20:01:06
Köszi, aminek 043-al kezdődik a cikkszáma az 043-as fej akkor igaz? Találtam itthon kettő ilyen fejet azért érdeklődöm csak, oda adnám hengerfejesnek hogy csinálják meg csak nem tudom hova.
http://albertmuhely.hu/
mondta hogy juttassam el neki a fejeket utána mond árat...
Va olyan aki jár hódmezővásárhely felé???
pénteken voltam az albert műhelybe ! éppen csináltak 4-5 bogárhengerfejet meg egy saját öntésű jaguár fejet , és valami 5szelepes versenyautójét is . előkaptam nekik megmutatni egy 043-ast meg mintának a 044magnumot szemük se rebbent ... hát az ár reális de nagyon nagyon sok 1db fej : 35-40 szelep szelepfészek beültetés bemarás 4db szelepvezető átalakítva a 9mm-es 8asra, gyertyamenet behegesztve 12mm hosszúmenetesre ez 40ezer forint + a járatok megturkálása
ez a tuning téma nemeccerű
[a csatolmányt egy admin törölte]
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12649 Dátum:
2011 Január 18, 09:29:18 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Január 18, 09:15:21
Ez a K2 Doktor Car Spec valóban ZDDP adalékolású, azonban az állaga olyan, mint a Finis(h?), sűrű. Ennek nem örültem, úgyhogy csak alig több, mint az előírt fele mennyiséget tettem bele.
A csapágyhiba miatt szét kellett szedjem, de a tengely és a tőkék teljesen hibátlan állapotban voltak, úgy néztek ki, ahogy a nagykönyvben meg van írva, felületük szépen feltükrösödött és a szelephézag is állandó. Úgyhogy rendben van.
Ez azonban nem biztos, hogy az adalék hatása, hiszen most a Scat tengelyhez Scat tőkéket használtam és ez a tőke az egyik legkeményebb (amerikai mérések alapján).
Amúgy ezekkel az adalékokkal mi a helyzet? Érdemes ezeket használni? Ha igen, akkor melyiket? Ez irányú kutatásokat nem csinál a cég, ahol dolgozol? (vagy ez szupertitok?)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12648 Dátum:
2011 Január 18, 09:15:21 »
Idézetet írta: Bill - 2011 Január 18, 09:01:12
Ezt olvastam, de ez jövőidő, azt hittem, hogy esetleg valami tapasztalatot és/vagy fényképet betesz.
Hogy mit keressek a polcon (ja tudom, gug lee a barátom, megtaláltam)
Ez a K2 Doktor Car Spec valóban ZDDP adalékolású, azonban az állaga olyan, mint a Finis(h?), sűrű. Ennek nem örültem, úgyhogy csak alig több, mint az előírt fele mennyiséget tettem bele.
A csapágyhiba miatt szét kellett szedjem, de a tengely és a tőkék teljesen hibátlan állapotban voltak, úgy néztek ki, ahogy a nagykönyvben meg van írva, felületük szépen feltükrösödött és a szelephézag is állandó. Úgyhogy rendben van.
Ez azonban nem biztos, hogy az adalék hatása, hiszen most a Scat tengelyhez Scat tőkéket használtam és ez a tőke az egyik legkeményebb (amerikai mérések alapján).
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12647 Dátum:
2011 Január 18, 09:01:12 »
Idézetet írta: abes - 2011 Január 17, 23:53:48
"Az "új" motoromat (hiszen újak a csapágyak, újak a tőkék és új a vezérműtengely is) mindenképpen cink tartalmú olajjal járatom be, valószínűleg adalék formájában teszek (K2 Doctor Car Spec) hozzá ZDDP adalékot. Az összeszereléshez Joe Gibbs Driven pasztát használtam, ez is speciális kopásgátló adalékokkal van ellátva, kimondottan a tengely és a tőkék számára készült. Olyan állagú, mint egy nagyon sűrű méz, nagyon ragacsos."
Ezt olvastam, de ez jövőidő, azt hittem, hogy esetleg valami tapasztalatot és/vagy fényképet betesz.
Hogy mit keressek a polcon (ja tudom, gug lee a barátom, megtaláltam)
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Január 18, 09:03:37 írta Bill
»
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12646 Dátum:
2011 Január 17, 23:53:48 »
Idézetet írta: Bill - 2011 Január 17, 23:09:29
Stunt! Arról a cinkes dologról nem írtál, vagy blog bejegyzés lesz? Érdekel, typ 4-hez is használhatnám? (főleg, ha lelőnéd a poént és elárulnád mit használ
sz/tál
)
"Az "új" motoromat (hiszen újak a csapágyak, újak a tőkék és új a vezérműtengely is) mindenképpen cink tartalmú olajjal járatom be, valószínűleg adalék formájában teszek (K2 Doctor Car Spec) hozzá ZDDP adalékot. Az összeszereléshez Joe Gibbs Driven pasztát használtam, ez is speciális kopásgátló adalékokkal van ellátva, kimondottan a tengely és a tőkék számára készült. Olyan állagú, mint egy nagyon sűrű méz, nagyon ragacsos."
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12645 Dátum:
2011 Január 17, 23:09:29 »
Stunt! Arról a cinkes dologról nem írtál, vagy blog bejegyzés lesz? Érdekel, typ 4-hez is használhatnám? (főleg, ha lelőnéd a poént és elárulnád mit használ
sz/tál
)
Oldalak:
1
...
236
237
238
239
240
[
241
]
242
243
244
245
246
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...