www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Június 30, 09:29:33
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
553
554
555
556
557
[
558
]
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3317963 alkalommal)
aptom
Hozzászólások: 803
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #4 Dátum:
2008 Január 31, 19:47:06 »
Kicsit ollózgattam a régi hozzászólásokból:
"valaki azt írta, hogy a AS41 ben 4% az AS21-ben 2% magnézium van."
"igen, az AS21-ben több aluminium van mint az AS41-ben
ezért (elméletileg) az AS21 kevésbé melegszik
hű de rohadt okos vagyok"
"Azt most meg nem mondom, hogy magnézium van-e benne de a szilicium az amire a "S" betű utal.
Ettől mechanikai tulajdonságai javulnak az ötvözetnek, talán keményebb lesz (menetek nem jönnek ki, csapágyfészkek nem verődnek be) de asszem ridegebb is lesz a sziliciumtól.
Ja és ha jól tudom a szilicium korrodál is ezért idővel csúnya sötétszürkés lesz a felülete az öntvénynek.
Generátortalpnál jól látható ez a kontraszt mert az "ócska" öntvényből van."
">>Akkor most melyik blokk a jobb (tuningra alkalmasabb) a 41-es vagy a 21-es?
Az AS41-es keményebb, tehát a csapágyak kevésbé fognak beverődni és a tőcsavarok kiszakadni, de az AS21-es rugalmasabb, tehát repedésre kevésbé hajlamos.
Az AS21-es újabb, a gyár ezt választotta, ezt itélte jobbnak, de case-saverrel szerelte, 8-as tőcsavarokkal.
Egyesek (USA) tuningra az AS41-est részesítik előnyben a keménysége miatt.
Az én 1915-ös blokkom AS21-es."
">>>És akkor az u.n. alumínium blokkok mit tudnak? Azon kívül, hogy jól hegeszthetök?
Azt tudják, hogy sokkal erősebbek, 40%-kal nehezebbek, cserébe ÁLLÍTÓLAG 10-ből 4 biztosan enged a porozitása miatt, mert nem valami minőségi öntvények.
Nincs vele közvetlen tapasztalatom."
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Január 31, 20:02:45 írta aptom
»
'81 Hecho en México
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3 Dátum:
2008 Január 31, 19:26:45 »
Idézetet írta: brez - 2008 Január 31, 18:48:10
Azt már tudom hogy a tuningolás terén egy F-s motorblokkal nem érdemes foglalkozni....
Melyik az a fajta blokk amelyet ajánlatos beszerezni, ha a fejünket mégis teljesítménynövelésre adnánk!
Emlégette valaki múltkor az AS 21 ill. AS 41 motorokat! Ezek miben külömböznek a sima AS-s egységtől?
az AS21-41 asszem a motorblokk öntvényét határozza meg , F-st hagyjuk ,AB AR-s motorkóduval jobb nekiindulni a tunyingnak
www.talizmansport.hu
abes
Hozzászólások: 14975
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #2 Dátum:
2008 Január 31, 18:50:41 »
Idézetet írta: brez - 2008 Január 31, 18:48:10
Azt már tudom hogy a tuningolás terén egy F-s motorblokkal nem érdemes foglalkozni....
Pontosítsunk az F-es motorokkal kapcsolatban: F1-essel nem érdemes de F2-es már teljesen jó hiszen nagy olajfuratos.
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1 Dátum:
2008 Január 31, 18:48:10 »
Azt már tudom hogy a tuningolás terén egy F-s motorblokkal nem érdemes foglalkozni....
Melyik az a fajta blokk amelyet ajánlatos beszerezni, ha a fejünket mégis teljesítménynövelésre adnánk!
Emlégette valaki múltkor az AS 21 ill. AS 41 motorokat! Ezek miben külömböznek a sima AS-s egységtől?
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Tuning, teljesítmény, futómű
«
Dátum:
2008 Január 31, 18:45:14 »
Üdvözlet a topic minden látogatójának!
Amint az a címből következik itt kimondottan a bogár motorok tuningolásáról lenne szó! ...
(Az eredeti uzenet szerzoje Brez, a topicnyito)
«
Utoljára szerkesztve: 2011 December 30, 20:01:10 írta Protheus
»
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
553
554
555
556
557
[
558
]
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...