www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Augusztus 21, 17:48:54

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921261 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 543 544 545 546 547 [548] 549 550 551 552 553 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3465521 alkalommal)
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #404 Dátum: 2008 Február 26, 21:36:56 »

Nem sikerült a tuning,ez az ut nem járható! Grin
erről a benzin témáról láttam egy tesztet a discoveryn, a lényeg hogy tesztelték, a 95ös, a 98as, meg a super100 oktánszámú bengákat, egy 1.4punton,  golf 5 gt-n, meg egy impreza wrx-ben, a puntónak mindegy volt, hoghy mit tankolsz bele, az összessel a 95 lovat produkálta, a golfnál már számított kb 6-8 lóerőt hogy nem 95, hanem 98, vagy 100as van benne, 170LE helyett 178at teljesített a 100assal, míg a WRX a 220LE helyett 238at adott le a 100as oktánszámú bengával, azért ez érdekes.
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #403 Dátum: 2008 Február 26, 19:52:01 »

Ja .Összefosta volna magát. Grin
Grin Grin Grin Grin,még kelet volna hozzá egy kis metanol és Ricinus akor let volna változás

VW 1200.1963.
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #402 Dátum: 2008 Február 26, 19:50:41 »

Mult hét pénteken elmentem a buszt megtankolni,hogy a szombati Terkebogos turán ne legyen benyahiány.
Kisfiam(legkisebb Vaga),hü társam,aki jön velem mindenhova,most is ott volt,hogy segitsen.
Addig kavartunk,mig sikerült a MOL kuton az EVO csövet beledugni a beöntö nyilásba tankoláskor.
Mondom gyereknek szojjál 6 ezernél(mert Ö figyelte a számlálot) és akkor leállunk.
Szólt,én néztem a litert,leállitottam a pisztolyon a töltést,és akkor jöttem rá,hogy nem a 95-ösböl ment a benya,hanem a joval drágább EVO-bol.
Na,mondom mostmár mindegy,ki kell fizetni,oszt majd jobban megy a busz!
Azt a turót,le se sz@rta az én buszom a szuper fullos anyagot!
Nem sikerült a tuning,ez az ut nem járható! Grin

 Grin Grin Grin Grin,még kelet volna hozzá egy kis metanol és Ricinus akor let volna változás

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #401 Dátum: 2008 Február 26, 19:48:43 »

Mult hét pénteken elmentem a buszt megtankolni,hogy a szombati Terkebogos turán ne legyen benyahiány.
Kisfiam(legkisebb Vaga),hü társam,aki jön velem mindenhova,most is ott volt,hogy segitsen.
Addig kavartunk,mig sikerült a MOL kuton az EVO csövet beledugni a beöntö nyilásba tankoláskor.
Mondom gyereknek szojjál 6 ezernél(mert Ö figyelte a számlálot) és akkor leállunk.
Szólt,én néztem a litert,leállitottam a pisztolyon a töltést,és akkor jöttem rá,hogy nem a 95-ösböl ment a benya,hanem a joval drágább EVO-bol.
Na,mondom mostmár mindegy,ki kell fizetni,oszt majd jobban megy a busz!
Azt a turót,le se sz@rta az én buszom a szuper fullos anyagot!
Nem sikerült a tuning,ez az ut nem járható! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #400 Dátum: 2008 Február 26, 19:37:33 »

szelepülét itthon hol érdemes venni? typ4-hozhezhöz?

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #399 Dátum: 2008 Február 25, 19:40:47 »

Ez valami feltalálós topik vagy motortuning? 

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #398 Dátum: 2008 Február 25, 09:24:39 »

miért a kipugáz is 1 felesleges végtermék amiböl energiát nyernek a turbó által,  Grin
Csak jelezném, a leömlőben szerintem nagyságrenddel nagyobb nyomással közlekednek a kipufogó gázok, mint a turbinaházban a levegő...
Ugyanaz az eset, mint az egykor felvetett villanymotoros turbóval. Rakat energia, meg munka, és ha utánaszámolsz, a teljesítménynövelés szempontjából már a káposztás bableves is többet dob a dolgon... Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #397 Dátum: 2008 Február 25, 08:54:49 »

Miért kell feltalálni a spanyolviaszt? Csinálj egy kompresszort az autódra, oszt csókolom.
szeretem a kihívásokat Wink  a kompresszor az tul egyszerű, vegyél e kompit és kész, hm, csinálj eggyet az igen Cheesy

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #396 Dátum: 2008 Február 25, 08:52:30 »

Ezzel kb a perpetuum mobilét találnád fel, ha működne.  Grin
Kinyert energia > befektetett energia. Mivel így lenne csak nagyobb értelme mint a turbina levegőjét egyből a motorba vezetni.  Grin
miért a kipugáz is 1 felesleges végtermék amiböl energiát nyernek a turbó által,  Grin

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #395 Dátum: 2008 Február 25, 08:44:16 »

én nem mondtam hogy raknék fe l ékszijtárcsát, a turbina lapátot leesztergálnám rólla, éss a tengelyt hajtanám meg akkor eltudnék érni max 68-100ezres fordulatot, amúgy gondolkodtam és a csapágydöglésben teljes mértékben igazatok van,  de olyan golyóscsapágyat még nem  láttam ami tartósan bírná ilyen magas fordulaton
Miért kell feltalálni a spanyolviaszt? Csinálj egy kompresszort az autódra, oszt csókolom.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #394 Dátum: 2008 Február 25, 08:35:03 »

másik ötlet a meghajtásra , mivel hogy nem akarnék kipugázt használni a turbó pörgetésére (elég bonyolult bogár esetében meg tűzveszélyes is), mi lenne ha a hűtőtúrbina általl keltett levegőtáramlást használnám a turbóhoz,gyakorlatilag az is a motor fordulattal arányosan termel levegőt és a csapágyat se kínozza és eccerűen kivitelezhető , na?
Ezzel kb a perpetuum mobilét találnád fel, ha működne.  Grin
Kinyert energia > befektetett energia. Mivel így lenne csak nagyobb értelme mint a turbina levegőjét egyből a motorba vezetni.  Grin
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #393 Dátum: 2008 Február 25, 08:02:35 »

másik ötlet a meghajtásra , mivel hogy nem akarnék kipugázt használni a turbó pörgetésére (elég bonyolult bogár esetében meg tűzveszélyes is), mi lenne ha a hűtőtúrbina általl keltett levegőtáramlást használnám a turbóhoz,gyakorlatilag az is a motor fordulattal arányosan termel levegőt és a csapágyat se kínozza és eccerűen kivitelezhető , na?

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #392 Dátum: 2008 Február 25, 07:29:45 »

Ezt mondom én is. Ha meg esetleg bordásszíjjal oldaná meg, azt is  valamilyen szinten feszíteni kell különben beremeg a szíj. De a feszítés miatt itt is el kell felejteni az úszó csapágyat. Meg egyáltalában már egy bordáskereket vagy egy szíjtárcsát felrakva is megváltozik a tengely igénybevétele, mivel a tárcsa vagy bordáskerék súlya eleve több lesz mint a kompresszor keréké. Ezt meg még tovább fokozza a szíj és a meghajtáshajtás.
én nem mondtam hogy raknék fe l ékszijtárcsát, a turbina lapátot leesztergálnám rólla, éss a tengelyt hajtanám meg akkor eltudnék érni max 68-100ezres fordulatot, amúgy gondolkodtam és a csapágydöglésben teljes mértékben igazatok van,  de olyan golyóscsapágyat még nem  láttam ami tartósan bírná ilyen magas fordulaton

Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #391 Dátum: 2008 Február 24, 22:39:13 »

Ezt abszolut nem értem.
Ha "épp" hozzáér akkor nem hajtja hanem megcsúszik, ha kicsit spanolsz rajta az úszócsapágyat már meg is ölted.
Turbónál a ház kialakítása is olyan hogy a tengelyt az áramló gázok még véletlen se nyomják egyoldalúan.
Egy külön csapágyazott konzolon elképzelhető a kisebb tárcsa felfogatása de azt még össze kéne kötnöd a turbó úszó tengelyével. Ha ez sikerül is akkor még ott marad a kis fordulat ami SZVSZ alapjában halott ötletté teszi az egész projektet.
Ezt mondom én is. Ha meg esetleg bordásszíjjal oldaná meg, azt is  valamilyen szinten feszíteni kell különben beremeg a szíj. De a feszítés miatt itt is el kell felejteni az úszó csapágyat. Meg egyáltalában már egy bordáskereket vagy egy szíjtárcsát felrakva is megváltozik a tengely igénybevétele, mivel a tárcsa vagy bordáskerék súlya eleve több lesz mint a kompresszor keréké. Ezt meg még tovább fokozza a szíj és a meghajtáshajtás.
« Utoljára szerkesztve: 2008 Február 24, 22:43:40 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #390 Dátum: 2008 Február 24, 21:19:35 »

Amúgy srácok hol marad a tuning? mert ez mind az SzMB topicban lenne jó helyen

szerintem  itt semi nem széria amiröl szo van szoval idevágo a téma

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
1303LS
« Hozzászólás #389 Dátum: 2008 Február 24, 20:51:51 »

hanem épp hogy hozzáér a turbó tengelye
Ezt abszolut nem értem.
Ha "épp" hozzáér akkor nem hajtja hanem megcsúszik, ha kicsit spanolsz rajta az úszócsapágyat már meg is ölted.
Turbónál a ház kialakítása is olyan hogy a tengelyt az áramló gázok még véletlen se nyomják egyoldalúan.
Egy külön csapágyazott konzolon elképzelhető a kisebb tárcsa felfogatása de azt még össze kéne kötnöd a turbó úszó tengelyével. Ha ez sikerül is akkor még ott marad a kis fordulat ami SZVSZ alapjában halott ötletté teszi az egész projektet.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8608


« Hozzászólás #388 Dátum: 2008 Február 24, 20:43:16 »

Amúgy srácok hol marad a tuning? mert ez mind az SzMB topicban lenne jó helyen
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #387 Dátum: 2008 Február 24, 20:35:19 »

igy néz ki szétbombázva a turbinaház, érdekes a bele
Akkor a gyári olajradiátort le is dugóztad? Vagy ez nem typ1 motorra megy?

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #386 Dátum: 2008 Február 24, 20:08:06 »

ennek én is kiváncsi lennék a belére, duplaturbinalapátos vaóó ,

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #385 Dátum: 2008 Február 24, 20:04:09 »

Hű de jó! Még nem láttam szétszedve. Nem gondóltam volna,hogy van benne terelő. Shocked
muszáj valamivel a balos hengerekhez odaterelni az airt

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #384 Dátum: 2008 Február 24, 19:42:24 »

igy néz ki szétbombázva a turbinaház, érdekes a bele
Hű de jó! Még nem láttam szétszedve. Nem gondóltam volna,hogy van benne terelő. Shocked
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #383 Dátum: 2008 Február 24, 19:28:28 »

de durva
a typ5-ös mocim ha kész lesz ezzefogom etetni ,weber idf 40

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #382 Dátum: 2008 Február 24, 19:28:08 »

64900ft aszittem rosszúl látom az árát , még jó hogy űltem Shocked

Ez valami extra lapos kivitel + olajszűrő is van benne azért ilyen horror az ára.

Van ott még sima 1.7 L -es 26-ért is.
De szerintem bőven elég az 1 vagy az 1.5 L-es is. Anno 2 éve 20ezer körül vettem.
Múlt nyáron a 35 fokos hőségben nagyon jól teljesített. Országúton 90-es tempónál azonnali (!)
 csökkentő hatással volt az olajhőfokra, 50-es tempónál már nem annyira.
Viszont ha hátul ültetve van a gép és ehhez még 'kis' kerekek is vannak fennt akkor nem ajánlom...
Még annyi  ehhez hogy mivel lejebb kerül a "szűrő" az olajszívócsövet is meg kell hozzá hosszabítani.
 

'81 Hecho en México
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #381 Dátum: 2008 Február 24, 19:27:17 »

Egy hülye kérdés

Hol vagy mikor tud joban felmelegedni egy bogár otor autopálya 90km/h van 35 fokba
vagy belváros körut dugo 35 fok

 Huh

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #380 Dátum: 2008 Február 24, 19:23:56 »

igy néz ki szétbombázva a turbinaház, érdekes a bele

de durva

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #379 Dátum: 2008 Február 24, 19:22:53 »

igy néz ki szétbombázva a turbinaház, érdekes a bele

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #378 Dátum: 2008 Február 24, 19:20:36 »

Kolbensmith  A gyári beszállító?
anno a GTI golfom alapméretes motorját bombáztam szét és ott rajta volt a vw audi jel meg egy ks monogram  , szval nagyon elképzelhető a dolog

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #377 Dátum: 2008 Február 24, 19:17:53 »

Kolbensmith  A gyári beszállító?
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #376 Dátum: 2008 Február 24, 19:06:13 »

30LE motorhoz keresek csapágyakat. Hol lehet kapni?  A nem gyári meddig bírná?  Gépmunka ahol értenek hozzá. Ez nem tuning,de érdekelne.
ha nem gyári akkor Kolbensmith de asse rossz, de ha gyári akkor sem biztos hogy nem Kolbensmith Grin

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #375 Dátum: 2008 Február 24, 19:00:14 »

30LE motorhoz keresek csapágyakat. Hol lehet kapni?  A nem gyári meddig bírná?  Gépmunka ahol értenek hozzá. Ez nem tuning,de érdekelne.
a hudák oldalán ép ma ládtam de ezel gondolom nem mondok ujdonságot

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #374 Dátum: 2008 Február 24, 18:58:53 »

30LE motorhoz keresek csapágyakat. Hol lehet kapni?  A nem gyári meddig bírná?  Gépmunka ahol értenek hozzá. Ez nem tuning,de érdekelne.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #373 Dátum: 2008 Február 24, 18:50:50 »

turbó témára visszatérve, azős 1.2-es vasak hogy bírták a Judson feltöltőt, semmi extra alkatrész nélkül?

Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #372 Dátum: 2008 Február 24, 18:43:25 »

a kipufogó feletti takarólemez tényleg sokat számít a hűtés szempontjából, de a motor körüli gumicsík szerintem semmit sem

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #371 Dátum: 2008 Február 24, 18:43:10 »

sokat számít hol méred a motorhőt: az olaj üzemi hőfoka 100C a bogárnál, de a hengerfej ennél jóval melegebb az 110-120, sőt akár 130 fokos is lehet
ha a motor frissen van összerakva, akkor az elős 2-3 száz km-en jóval melegebb az üzeminél

a fötengely ékszijtárcsa melet mérem az olaj gomba alat

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #370 Dátum: 2008 Február 24, 18:41:35 »

szerintem vedd ki az olajhőfokmérőt és megszűnik az aggódás!  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #369 Dátum: 2008 Február 24, 18:41:02 »

a termosztát nyitva levésén kívül nézd meg azt is, hogy nem szívott-e be  valamit a turbina hátul, jellemzően a motortér borítást Wink

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #368 Dátum: 2008 Február 24, 18:40:59 »

hát az szar ügy mert ugyebár a meleg levegő az felfelé közlekedik, és a turbinyek beszippantja , ráadásul ha városba karikázol akkor meg pláne

hát akkor ez a baj a kurva életbe  Cry Cry Cry Cry   Ötlet mi a faszomal tudom potolni jöhetnek az OBIS PRAKTIKERES ÖTLETEK

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #367 Dátum: 2008 Február 24, 18:40:18 »

sokat számít hol méred a motorhőt: az olaj üzemi hőfoka 100C a bogárnál, de a hengerfej ennél jóval melegebb az 110-120, sőt akár 130 fokos is lehet
ha a motor frissen van összerakva, akkor az elős 2-3 száz km-en jóval melegebb az üzeminél

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #366 Dátum: 2008 Február 24, 18:39:56 »

direktbe ki van nyitva (nincs termosztát )de viszont motortér gumim  körbe mert meggyuladt a csökigyotol
hát az szar ügy mert ugyebár a meleg levegő az felfelé közlekedik, és a turbinyek beszippantja , ráadásul ha városba karikázol akkor meg pláne

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #365 Dátum: 2008 Február 24, 18:38:30 »

menyire fontos körbe a gumi?????

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Oldalak: 1 ... 543 544 545 546 547 [548] 549 550 551 552 553 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.31 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.