www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 23:35:36

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 526 527 528 529 530 [531] 532 533 534 535 536 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3362181 alkalommal)
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #1084 Dátum: 2008 Május 06, 01:42:45 »

a rugó kérdéshez csak annyit, hogy itt a gyári v.s. dupla rugóról megy az értekezés, de létezik számtalan rugó ami szimpla de erősebb mint a gyári. duplarugó valóban csak a nagyot forgó motorkban van, de typ4-nél legalábbis engem alaposan riogattak a gyári rugó tűréshatáraival (ami ugye ki tudja hány éves)..és egy szett nem annyira nagy tétel mint kijavítani a hibát amit egy rosszul megválasztot rugó eredményezhet (mégha nem törik csak túl gyenge netán túl erős)

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1083 Dátum: 2008 Május 05, 21:17:55 »

na pont ezert vettem ezt mert ez volt az utolso ami 300fok alat volt Grin
nem te azért vetted meg mert nagyok a számok egyébb érv? Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1082 Dátum: 2008 Május 05, 21:15:43 »

meg 300alatti tengely az amivel normálisan lábon elmész még a ból b be
na pont ezert vettem ezt mert ez volt az utolso ami 300fok alat volt Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1081 Dátum: 2008 Május 05, 21:07:41 »

Ezek nagyon bevált tengelyek, én nem hiszek az FK sorozatban sem. Márcsak azért sem, mert ahhoz egy olyan motor kell, amiről itthon csak álmodozunk, de még soha nem láttunk olyat.
Kis motorra, 6000 fordulat alá meg hülyeség egy FK tengely.
meg 300alatti tengely az amivel normálisan lábon elmész még a ból b be

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1080 Dátum: 2008 Május 05, 21:05:59 »

detto

Ezek nagyon bevált tengelyek, én nem hiszek az FK sorozatban sem. Márcsak azért sem, mert ahhoz egy olyan motor kell, amiről itthon csak álmodozunk, de még soha nem láttunk olyat.
Kis motorra, 6000 fordulat alá meg hülyeség egy FK tengely.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1079 Dátum: 2008 Május 05, 21:01:44 »

Én csak Scat C20 C25 C30 és Engle W100 W110 és W120 tengelyt mernék venni.
Egy W140-eshez már kell egy szet 48-as IDA meg vagy 1900 ccm, különben alul halott lesz a motor. Ha meg nincs 48-as IDA, akkor felül is.  Sad
detto

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1078 Dátum: 2008 Május 05, 21:01:23 »

Nem azt mondtad, h typ1 motrot nem kell ragasztani, eleg sikba gyalulni ? Vagy ez azert lett ragasztva is, mert nagy hengerurtartalmu, tuningmotor ?

Ez nem ragasztó, ez egy anaerob tömítőpaszta. NEM SZILIKONBÁZISÚ!

A ragasztással nem mondtál hülyeséget, de az egy másik iskola, pl. a vwparadise USA azt mondja, hogy össze kell ragasztani a blokkfeleket a nagyobb torziós szilárdság miatt. Ők persze 200 lóerőben gondolkodnak...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1077 Dátum: 2008 Május 05, 21:00:32 »

Nem azt mondtad, h typ1 motrot nem kell ragasztani, eleg sikba gyalulni ? Vagy ez azert lett ragasztva is, mert nagy hengerurtartalmu, tuningmotor ?
mit ragasztasz?

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1076 Dátum: 2008 Május 05, 20:59:24 »

298 1mm nagyiobbat emel

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1075 Dátum: 2008 Május 05, 20:59:00 »

Én csak Scat C20 C25 C30 és Engle W100 W110 és W120 tengelyt mernék venni.
Egy W140-eshez már kell egy szet 48-as IDA meg vagy 1900 ccm, különben alul halott lesz a motor. Ha meg nincs 48-as IDA, akkor felül is.  Sad

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #1074 Dátum: 2008 Május 05, 20:58:26 »

Bizonyos tengelyekhez nem lehet 1.4-es himbát illeszteni, mert az eredő emelési magasság összenyomja a szeleprugót, az teljesen összeütközik és valamit tör. Egy okostojás tuning barátom így járt, amikor a himbatörések sorozatától és a megrogyott rudak tömkelegétől már az öngyilkosságot fontolgatta, akkor alábakoltam a himbatengely és két óra alatt jó lett a motor.
Jó az öreg a háznál....  Cool Cool Cool
a rutin meg az évek meg a.....
egy ilyen kicsit igazított motorhoz gondolom nem kellenek akkor extra tömítések sem, ami a bogárboltokban kapható az megfelel?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #1073 Dátum: 2008 Május 05, 20:58:06 »

Ez a kép összetevés előtt készült fél perccel. Mellette a KS csapágydoboz, a Loctite 518-as már a zsírtalanított felületen rajta, főtengely beillesztve, szelepemelő tőkék bekenve a speckó, Engle tengelyhez kapott zsírral, tengelyen az alu vezérműkerék.
Nem azt mondtad, h typ1 motrot nem kell ragasztani, eleg sikba gyalulni ? Vagy ez azert lett ragasztva is, mert nagy hengerurtartalmu, tuningmotor ?


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1072 Dátum: 2008 Május 05, 20:55:23 »

294

Miért választ valaki ilyen tengelyt?

Ez valami nagyon hasonló, mint az Engle W120-as csak GeneBerg?


Akkor simán jó a gyári rugó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1071 Dátum: 2008 Május 05, 20:54:49 »

294
http://www.pacificcustoms.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=PC&Product_Code=ENGLEVZ30&Category_Code=1CAM
ezt vettem
ez 298

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1070 Dátum: 2008 Május 05, 20:51:59 »

298fokos tengely meg 1.25 himbasor.
ehez milyen loko rudak meg szeleprugo kell?
294

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1069 Dátum: 2008 Május 05, 20:51:34 »

Bizonyos tengelyekhez nem lehet 1.4-es himbát illeszteni, mert az eredő emelési magasság összenyomja a szeleprugót, az teljesen összeütközik és valamit tör. Egy okostojás tuning barátom így járt, amikor a himbatörések sorozatától és a megrogyott rudak tömkelegétől már az öngyilkosságot fontolgatta, akkor alábakoltam a himbatengely és két óra alatt jó lett a motor.
Jó az öreg a háznál....  Cool Cool Cool

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1068 Dátum: 2008 Május 05, 20:47:06 »

298fokos tengely meg 1.25 himbasor.
ehez milyen loko rudak meg szeleprugo kell?

A fok nem érdekes, hanem az emelési magasság és a bütyökprofil.

Én 80%-ra gyárit tippelnék, magamnak sem raknék be mást. Gyári rúd, gyári rugó, de jó állapotú, nem szarrámelegített lila.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #1067 Dátum: 2008 Május 05, 20:45:43 »

Ez a kép összetevés előtt készült fél perccel. Mellette a KS csapágydoboz, a Loctite 518-as már a zsírtalanított felületen rajta, főtengely beillesztve, szelepemelő tőkék bekenve a speckó, Engle tengelyhez kapott zsírral, tengelyen az alu vezérműkerék.
Nem azt mondtad, h typ1 motrot nem kell ragasztani, eleg sikba gyalulni ? Vagy ez azert lett ragasztva is, mert nagy hengerurtartalmu, tuningmotor ?


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1066 Dátum: 2008 Május 05, 20:45:24 »

az eltérő hajtókar hossz gondolom  kevésbé jellemző a gyári motorokra, inkább az után gyártott vagy össze szedett alkatrészekből épülő motorokra

Pont nem!

A gyári (1300-as) motor viszonylag kis furatú volt, alacsony kompresszióviszonnyal, relatíve nagy égéstér térfogattal. Itt egy kis eltérés ide vagy oda nem sok vizet zavart, ellenben a nagy furatú, de ralatíve (arányaiban) kisebb égésterű motorok nagyon érzékenyek erre. A gyári alkatrészek tömegszórása is nagyobb, mint ami egy tuning motorban még elégségesen megfelelő lehet.
Amikor 9 közelébe mész a kompresszióviszonnyal, akkor nagyon érzékeny a motor a kis hibákra, pontatlanságokra. A 7-es kompressziójúnak meg  meg sem kottyan egy kis eltérés, tudták ezt a gyárban is.

De hangsúlyozom, én ezt olvastam, magam nem tapasztaltam, hogy 2 tizednél nagyobb hossz eltérés lenne a hajtórúdra szerelt dugattyútetőnél mérve. Tehát hajtórúd és dugattyú méretszórása együtt.
A TheSambán állítja valami okostojás, hogy simán van néha 5-6 tized, aztán cserélgetik az új dugókat meg hajtórudakat.
Az biztos, hogy az 1915-ösömben a CB Unitech HD rúd századra pontos. Mértem.  Cool

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1065 Dátum: 2008 Május 05, 20:45:12 »

Mi ez a VZ30-as tengely? valami egzotikum? Ha átlagos a bütyökemelése, nem valami extrém, akkor szerintem nem kell, még 1.4-es himbával is elmennek a majdnem tizet emelő tengelyek is gyári nyomórúddal, a rugó pedig a fordulattól függ leginkább. 5500-ig tök felesleges a duplarugó, pláne a nyomórudad is könnyű alu. Ha nehéz a rúd, nagy a fordulat és meredek a tengelyed akkor kell a dupla rugó.
Nem kell túlzásokba esni, szvsz.
298fokos tengely meg 1.25 himbasor.
ehez milyen loko rudak meg szeleprugo kell?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #1064 Dátum: 2008 Május 05, 20:37:47 »

Persze lehet szomszédos hengereknek is eltérő dugattyúkiállása, de akkor baj van, mert vagy a hengertalp van benyomódva a blokkba (nem megfelelően lehúzott hengerfej miatt) vagy a hajtórudak eltérő hosszúságúak. van aki azt mndja ezeket érdemes variálgatni, mert néha 2-5 tized is van köztük. Őszintén megmondva én még nem találkoztam ekkora eltéréssel.

Az ilyen jellegű hibát a gépműhelyben kell korrigálni, a hengertalp felfekvési pontját (annak síkját) az osztósíkhoz képest egyforma magasságúvá hozni.
az eltérő hajtókar hossz gondolom  kevésbé jellemző a gyári motorokra, inkább az után gyártott vagy össze szedett alkatrészekből épülő motorokra

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1063 Dátum: 2008 Május 05, 20:35:33 »

meg egy kerdes pl a 20w50-es asvanyi olaj es 10w60 teljes szintetikus olaj surusege kozott van kuolmbseg?
Mert nekem most olyan olaj kellene aminek nagyon jo a hoturo kepesege csak fosok hogy a 10w60-al nem lenne olaj nyomasa.
valaszt elore is koszi

A 20W50-es 40 fokon sűrűbb, a 10W60-as meg 100 fokon sűrűbb, de 40 fokon hígabb.
A 10W60-assal lesz elég nyomásod, ne félj, melegen még jobb is, ha nem kopott a motor. Nekem most is 10W50-es van benne, Motorex FS-X 10W50 Fullsynt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1062 Dátum: 2008 Május 05, 20:33:08 »

Akkor egy kerdes:
VZ-30-as tengelyhez meg 1.25 himbasor kompoziciohoz megfelelo a gyari szelep emelo rud? es a szelep rugok?
vagy ebbol is erositett? pl wbx vagy typ4 szelep rugok?
Es ha jol ertettem akkor a himbasort is lehet alatetel hezagolni. Nekem 1,5mm van kimarva a hengerfejbol. Tongue
Tuning motornal mennyire hasznalhato a mahle henger dugo keszlet?
koszi


Mi ez a VZ30-as tengely? valami egzotikum? Ha átlagos a bütyökemelése, nem valami extrém, akkor szerintem nem kell, még 1.4-es himbával is elmennek a majdnem tizet emelő tengelyek is gyári nyomórúddal, a rugó pedig a fordulattól függ leginkább. 5500-ig tök felesleges a duplarugó, pláne a nyomórudad is könnyű alu. Ha nehéz a rúd, nagy a fordulat és meredek a tengelyed akkor kell a dupla rugó.
Nem kell túlzásokba esni, szvsz.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1061 Dátum: 2008 Május 05, 20:29:31 »

tehát alapvetően oldalanként lehet eltérő a dogattyúkiállás, az 1-2-es, vagy 3-4-es hengerek között nem lehet eltérés?
ha mégis lehet, akkor ott mi a megoldás hisz a kölönböző henger alápakolástól más lesz a két henger magassága tehát a hengerfej nem tud tökéletesen illeszkedni

Persze lehet szomszédos hengereknek is eltérő dugattyúkiállása, de akkor baj van, mert vagy a hengertalp van benyomódva a blokkba (nem megfelelően lehúzott hengerfej miatt) vagy a hajtórudak eltérő hosszúságúak. van aki azt mndja ezeket érdemes variálgatni, mert néha 2-5 tized is van köztük. Őszintén megmondva én még nem találkoztam ekkora eltéréssel.

Az ilyen jellegű hibát a gépműhelyben kell korrigálni, a hengertalp felfekvési pontját (annak síkját) az osztósíkhoz képest egyforma magasságúvá hozni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1060 Dátum: 2008 Május 05, 20:27:24 »

meg egy kerdes pl a 20w50-es asvanyi olaj es 10w60 teljes szintetikus olaj surusege kozott van kuolmbseg?
Mert nekem most olyan olaj kellene aminek nagyon jo a hoturo kepesege csak fosok hogy a 10w60-al nem lenne olaj nyomasa.
valaszt elore is koszi

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1059 Dátum: 2008 Május 05, 20:25:53 »

Hú banyek.....
Én még azt hittem, hogy ez a bogár motor egy egyszerű szerkezet, de hogy ilyen végletekigmenő részletességgel ügyelni kell dolgokra és hogy ennyi helyen el lehet b*szarintani a dolgot álmomban sem gondoltam volna... Shocked

A typ1-es motor a maga osztott forgattyúsházával a legszemetebb motor, amit csak el tudok képzelni. A zaporozsec is dobogós, ezekhez képest egy vizes négyhengeres vagy akár egy V6-os korszerű motor, akár nedvesperselyes, akár nikasilos hengertömbű egy laza ujjgyakorlat.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #1058 Dátum: 2008 Május 05, 20:21:12 »

Akkor egy kerdes:
VZ-30-as tengelyhez meg 1.25 himbasor kompoziciohoz megfelelo a gyari szelep emelo rud? es a szelep rugok?
vagy ebbol is erositett? pl wbx vagy typ4 szelep rugok?
Es ha jol ertettem akkor a himbasort is lehet alatetel hezagolni. Nekem 1,5mm van kimarva a hengerfejbol. Tongue
Tuning motornal mennyire hasznalhato a mahle henger dugo keszlet?
koszi


rugód biztos gyenge lesz ha van tengely+himba is...typ1-hez még annyira se értek, de typ4-nél most megevett egy csókának 100km-en belül egy szelepemelő szettet a motor....szal sztem azon is erősen gondolkozz el...sajnos nem véletlen jelent meg mindenből az erősebb..
« Utoljára szerkesztve: 2008 Május 05, 20:23:03 írta bogara_zo »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #1057 Dátum: 2008 Május 05, 20:06:11 »

Igen.

Az elsődleges, hogy aki vonalba fúrja, az ne egy hülye legyen, mert ha fél mm-rel nem központos, akkor a dugattyúkiállásod egy mm-rel lesz más az egyik oldalon. Ilyenkor két lehetőséged van, az egyik a bonyolult, hogy a blokkfelet, amikor a hengerhüvelynek kimarják a furatot homlokmaróval kompenzálják a talp felületet(egy szintre hozzák, de csak ha haverod a gépműhelyes, az esetek többségében nem is értik mi a f@szt beszélsz...), a másik pedig a hengertalp alá rakott hézagoló. Ilyet rendelni lehet az USA-ból, vagy mágnesasztalon csináltatni, ha van ott is haverod. Különben elhajtanak, mint a magzatvizet.

Ha a dugattyúkiállásod nem egyforma oldalanként, akkor a motor alapjáraton "sántítani" fog, fordulaton meg rezonanciája lesz az oldalanként eltérő kompresszióviszony miatt.
tehát alapvetően oldalanként lehet eltérő a dogattyúkiállás, az 1-2-es, vagy 3-4-es hengerek között nem lehet eltérés?
ha mégis lehet, akkor ott mi a megoldás hisz a kölönböző henger alápakolástól más lesz a két henger magassága tehát a hengerfej nem tud tökéletesen illeszkedni

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1056 Dátum: 2008 Május 05, 20:03:52 »

Akkor egy kerdes:
VZ-30-as tengelyhez meg 1.25 himbasor kompoziciohoz megfelelo a gyari szelep emelo rud? es a szelep rugok?
vagy ebbol is erositett? pl wbx vagy typ4 szelep rugok?
Es ha jol ertettem akkor a himbasort is lehet alatetel hezagolni. Nekem 1,5mm van kimarva a hengerfejbol. Tongue
Tuning motornal mennyire hasznalhato a mahle henger dugo keszlet?
koszi

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1055 Dátum: 2008 Május 05, 19:35:14 »

Hú banyek.....
Én még azt hittem, hogy ez a bogár motor egy egyszerű szerkezet, de hogy ilyen végletekigmenő részletességgel ügyelni kell dolgokra és hogy ennyi helyen el lehet b*szarintani a dolgot álmomban sem gondoltam volna... Shocked
igy van!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #1054 Dátum: 2008 Május 05, 19:33:01 »

Hú banyek.....
Én még azt hittem, hogy ez a bogár motor egy egyszerű szerkezet, de hogy ilyen végletekigmenő részletességgel ügyelni kell dolgokra és hogy ennyi helyen el lehet b*szarintani a dolgot álmomban sem gondoltam volna... Shocked

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1053 Dátum: 2008 Május 05, 19:26:11 »

én tömités készitövel csináltam 0,2mmes hézagolot +0,1 0,3ast sokat

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1052 Dátum: 2008 Május 05, 19:15:49 »

a WBX-nél meg acél szelepemelő rudak vannak, kb 2x olyan nehéz mint az alu, bár az igaz hogy dupla szeleprugós,

A wbx forog, kell az erősebb rugó. Meg a tengelye is más profilú, ráadásul nehezebb a szelepe is.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1051 Dátum: 2008 Május 05, 19:14:16 »

a dugattyúkiállást, hogy lehet állítani, a henger alá pakoltál hézagoló gyűrűket?

Igen.

Az elsődleges, hogy aki vonalba fúrja, az ne egy hülye legyen, mert ha fél mm-rel nem központos, akkor a dugattyúkiállásod egy mm-rel lesz más az egyik oldalon. Ilyenkor két lehetőséged van, az egyik a bonyolult, hogy a blokkfelet, amikor a hengerhüvelynek kimarják a furatot homlokmaróval kompenzálják a talp felületet(egy szintre hozzák, de csak ha haverod a gépműhelyes, az esetek többségében nem is értik mi a f@szt beszélsz...), a másik pedig a hengertalp alá rakott hézagoló. Ilyet rendelni lehet az USA-ból, vagy mágnesasztalon csináltatni, ha van ott is haverod. Különben elhajtanak, mint a magzatvizet.

Ha a dugattyúkiállásod nem egyforma oldalanként, akkor a motor alapjáraton "sántítani" fog, fordulaton meg rezonanciája lesz az oldalanként eltérő kompresszióviszony miatt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #1050 Dátum: 2008 Május 05, 19:05:15 »

Az állíthatót úgy értettem, hogy egyet kettévágsz és középen beillesztesz egy menetes csavarorsót és azzal állítható a hossza. Beállítod a méretet, megméred és olyat gyártasz.
A "gyártás" úgy is történhet, hogy a gyáriból megmelegítve kiveszed a végét, levágod, majd melegít és visszanyom, esetleg veszel CroMo rudat, aminek a vége nincs lezárva, menetes és méretre vághatod, majd becsavarod.

Szerintem nincs a gyári alumínium rúdnál jobb, hacsak nem 1.4-es himbát használsz valami vad emelésű tengellyel és dupla szeleprugókkal, mert akkor bizony necces, hogy megrogyik. Egyébként a konfigarációk 90%-ánál a könnyű alu rúd nagyon jó...és ne felejtsük el, hogy a nem üreges rúd egyáltalán nem jó, mert az olaj ezen jut a himbatengelyhez és a vezérléshez.
a WBX-nél meg acél szelepemelő rudak vannak, kb 2x olyan nehéz mint az alu, bár az igaz hogy dupla szeleprugós,

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #1049 Dátum: 2008 Május 05, 19:05:06 »

Itt pedig az 1915-ösnek mérem a dugattyúkiállását, leszorított hengerrel.

Látható, hogy a 8-as hengerfejcsavarok is alig férnek el a 94 mm-es henger mellett, 10-essel esélytelen 1915-öst építeni.
Az AAPiston hengerkészlep oldalát is meg kellett reszelni egy körreszelővel, hogy a hengerfejcsavar ne érintse a hengert, ne adjon neki át sok hőt...
a dugattyúkiállást, hogy lehet állítani, a henger alá pakoltál hézagoló gyűrűket?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1048 Dátum: 2008 Május 05, 19:03:49 »

ezt a motort még nézni is jó, gratulálok

Köszönöm!

Ez a kép összetevés előtt készült fél perccel. Mellette a KS csapágydoboz, a Loctite 518-as már a zsírtalanított felületen rajta, főtengely beillesztve, szelepemelő tőkék bekenve a speckó, Engle tengelyhez kapott zsírral, tengelyen az alu vezérműkerék.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1047 Dátum: 2008 Május 05, 19:00:30 »

Itt pedig az 1915-ösnek mérem a dugattyúkiállását, leszorított hengerrel.

Látható, hogy a 8-as hengerfejcsavarok is alig férnek el a 94 mm-es henger mellett, 10-essel esélytelen 1915-öst építeni.
Az AAPiston hengerkészlep oldalát is meg kellett reszelni egy körreszelővel, hogy a hengerfejcsavar ne érintse a hengert, ne adjon neki át sok hőt...

[a csatolmányt egy admin törölte]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #1046 Dátum: 2008 Május 05, 18:59:53 »

Itt az én állítható nyomórudam, amivel az 1915-ös nyomórúdjait lőttem be.
ezt a motort még nézni is jó, gratulálok

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1045 Dátum: 2008 Május 05, 18:53:42 »

Még egy kép.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 526 527 528 529 530 [531] 532 533 534 535 536 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.