www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 13, 01:34:21

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 514 515 516 517 518 [519] 520 521 522 523 524 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3349675 alkalommal)
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1564 Dátum: 2008 Augusztus 13, 10:44:48 »

(typ1 motorról van szó?)
typ1 1.6 hengerfejét felrakni typ4 2.0-re, vagy ez nem lehetséges?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #1563 Dátum: 2008 Augusztus 13, 10:42:15 »

tehát ésszerübb az ha egy 1.6-os hengerfejét rakod fel egy 2.0-re?
(typ1 motorról van szó?)
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1562 Dátum: 2008 Augusztus 13, 10:39:19 »

Ott a cumi, belement az ördög a gyertyamenetbe.
Innen egy jóízű autópályamenet és kilövi a gyertyát vagy beleesik a szelepfészek, vagy mindkettő.
A 32/35-ös szinte majdnem 2000 ccm-ig jó, ha nem valami sikító fúrógépfordulatú motorod van....
tehát ésszerübb az ha egy 1.6-os hengerfejét rakod fel egy 2.0-re?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1561 Dátum: 2008 Augusztus 13, 09:25:48 »

Én csináltattam
szivó 40 kipuff 35,5
9es szárral!
<beszúrt kép törölve>
most sima  35 /32es megmunkált járatokkal  jobban is teljesit mint a nagyszelep!

Ott a cumi, belement az ördög a gyertyamenetbe.
Innen egy jóízű autópályamenet és kilövi a gyertyát vagy beleesik a szelepfészek, vagy mindkettő.
A 32/35-ös szinte majdnem 2000 ccm-ig jó, ha nem valami sikító fúrógépfordulatú motorod van....

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1560 Dátum: 2008 Augusztus 13, 09:22:31 »

és 35/40-esre mennyibe kerül kb átalakítani a gyári hengerfejet? gondolom jobb kiindulni egy 32/35-ös hengerfejből

Az a baj, hogy a gyári 35/40-es fej (Autolinea gyártmány, EMPI, stb. neveken) eleve más anyagból és más kiképzéssel van, annak a gátja sokkal vastagabb, mert a csatornák (szívó és kipufogó) kicsit más ívben mennek, ráadásul vékony gyertyamenetes... Az tuti, de a gyári fej még a 32/35-össel is megreped, ha meg megmunkáltatod még nagyobbra, akkor felteszed az i-re a pontot.

Egyébként nem indokolt elszállni a nagyméretű szelepekkel.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1559 Dátum: 2008 Augusztus 13, 08:40:56 »

Én csináltattam
szivó 40 kipuff 35,5
9es szárral!

sima 1,6os bol lett csinálva de megfogattam hogy inkább csak "gyári" naygszelepest veszek készen
több vele a cigi!
akihez vittem anno  valami hengerfej isten lada motorokat turt értette is mit akarok csak zárványos heggesztés  stb......

most sima  35 /32es megmunkált járatokkal  jobban is teljesit mint a nagyszelep!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1558 Dátum: 2008 Augusztus 12, 22:40:33 »

és 35/40-esre mennyibe kerül kb átalakítani a gyári hengerfejet? gondolom jobb kiindulni egy 32/35-ös hengerfejből
sok és nem garantált siker!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1557 Dátum: 2008 Augusztus 12, 22:31:34 »

Nagyon érdekes, mert a 32/35-ös szelepű hengerfejet tették az 1.6-os motorokba 1974-ig, akkor a busz motorkba is váltottak a 30/33-ra váltottak, hogy az alsó nyomatékkarakterisztikája jobb legyen a motornak. És ez még az 1978-as buszmotorokban is így volt, így is maradt.
A tuningosok azt mondják, hogy 2000 ccm-ig a 35/40-es hengerfej jó, ha W110-es a tengely, tehát nem forog 5500 fölé, de a nyomatékra hangolt (270-es tengely körül 2000-es motorokba sokszor tesznek 32/35-ös hengerfejet, mert nem kell nagyobb. Ez 4500 körül tetőz teljesítményben.
Az én tapasztalatom az, hogy akkor van értelme nagyon reszelgetni, csatornát bővíteni, ha 5500 fölé akarunk menni fordulatban, tehát 1.6-ossal 90 ló fölé, 1915-össel meg 140 ló fölé.

2000 ccm felett, ha van fordulat ott szoktak 38/42 használni, meg nagyobbakat is, de azok 6000 fölé forognak és 160 ló felett vannak. Ahhoz már sok dolgot okosítani kell, mert elköszönnek hamar a gyári cuccok.

Az indokolatlanul nagy szeleppel (és a nagy összenyitású tengellyel) csak ártunk, mert kitolja a keveréket a kipufogóba, lesz nagy fogyasztás és nyomatékszegénység.
és 35/40-esre mennyibe kerül kb átalakítani a gyári hengerfejet? gondolom jobb kiindulni egy 32/35-ös hengerfejből
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #1556 Dátum: 2008 Augusztus 12, 22:20:12 »

Az is számít mennyire van betolva a furulya.
Azt mondják az okosok, hogy a gyári bogár kipu 1.6-os motorhoz 4000-es fordulatig jó, onnan fojt, nagyobb motorhoz meg akkor jó, ha nyomatékosat építesz és nem fogod 3500 felett használni, mert ott fojt (1776-os motor). nagyobb motorra nem ajánlják. Egyébként a nagyobb fojtású kipufogó egyes esetekben még jó is lehet, mert alsó tartományban nyomatékot növel(het, ha nagy összenyitású tengelyed van, de az meg miért van, ha gyári a kipu?).
Elég összetett dolog a motor jó hangolása és még olyan szakemberek mint a VW Paradise vagy Gene Berg is beismerik, hogy egy-egy motor sokkal jobban sikerül, mint a másik, mert az ott használt alkatrészek valahogy jobban kiadják a dolgot. Pl. egy W110-es tengely egy 1776-osban 35/40-es szelepekkel ideálishoz közel van, de egy 38/45 szelepkombóval mindenhol rosszabb, alul is és fent meg legfeljebb ugyanolyan, ugyanigy a különböző kipufogók is máshogy viselkednek.

Ezért ha valaki motorépítésen töri a fejét érdemes lemásolni bevált kombókat, noha tudom, hogy sokan megtartanak pár trükköt maguknak.

Az a rövid kerekdobos, két vastagabb kivezetéses brazil kipufogó (azt hiszem Sebring koppintás) az az egyik legjobb ár/érték arányú kipufogó, kár, hogy silány az anyagminősége.

A tök széria motor meg a JP dán kipufogóval erősebb és csendesebb is, mint az adonyi dobbal. 
En egy 1600-os szimplaszivos mocit raktam ossze. 32/35-os szelepu hengerfejekkel. Most meg a bejaratasra (remelem sor kerul ra lassan) sima gyari karbi megy ra, aztan kicsit atszerelem. Felrakok egy himbasort (1:1.25), ket 34ICT-s karbit, de a kipun (ami vmi bosal gyartmany, de gyari) meg gondolkozom lecsereljem-e.
Anno gondolkoztam a w100-as tengelyen, de vegul a himbasor mellett dontottem. Fene tudja jol-e. En egy megbizhato, kicsivel erosebb - inkabb nyomatekosabb - motort akarok-akartam epiteni.
Az a brazil kipu nekem is tetszett, de anyagminosegre, es hatso kotenylemez tulmelegedesre  is sokan panaszkodtak azzal kapcsolatban.
Tenyleg a kulso olajszuros olajpumpa melle felmegy az, vagy a csp?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1555 Dátum: 2008 Augusztus 12, 08:49:10 »

A gyari kipu mennyire korlatozo hatasu? Vagy az is szamit, hogy milyen furulya van a vegen?
Megeri felrakni vmi hatekonyabbat? (persze tudom attol fugg)
A gyari kivezetos helyen kijovo tuning kupuffoknal a sebringen, brazil miafenen es a csp supercomp-on kivul van vmi megfizetheto es jo alternativa?


Az is számít mennyire van betolva a furulya.
Azt mondják az okosok, hogy a gyári bogár kipu 1.6-os motorhoz 4000-es fordulatig jó, onnan fojt, nagyobb motorhoz meg akkor jó, ha nyomatékosat építesz és nem fogod 3500 felett használni, mert ott fojt (1776-os motor). nagyobb motorra nem ajánlják. Egyébként a nagyobb fojtású kipufogó egyes esetekben még jó is lehet, mert alsó tartományban nyomatékot növel(het, ha nagy összenyitású tengelyed van, de az meg miért van, ha gyári a kipu?).
Elég összetett dolog a motor jó hangolása és még olyan szakemberek mint a VW Paradise vagy Gene Berg is beismerik, hogy egy-egy motor sokkal jobban sikerül, mint a másik, mert az ott használt alkatrészek valahogy jobban kiadják a dolgot. Pl. egy W110-es tengely egy 1776-osban 35/40-es szelepekkel ideálishoz közel van, de egy 38/45 szelepkombóval mindenhol rosszabb, alul is és fent meg legfeljebb ugyanolyan, ugyanigy a különböző kipufogók is máshogy viselkednek.

Ezért ha valaki motorépítésen töri a fejét érdemes lemásolni bevált kombókat, noha tudom, hogy sokan megtartanak pár trükköt maguknak.

Az a rövid kerekdobos, két vastagabb kivezetéses brazil kipufogó (azt hiszem Sebring koppintás) az az egyik legjobb ár/érték arányú kipufogó, kár, hogy silány az anyagminősége.

A tök széria motor meg a JP dán kipufogóval erősebb és csendesebb is, mint az adonyi dobbal. 

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #1554 Dátum: 2008 Augusztus 12, 07:30:29 »

ugyan nem vw és nem tuning, de ez mégis csak egy műszaki topik
http://www.auto2.hu/cikk.php?id=1308
2:20-tól érdekes

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #1553 Dátum: 2008 Augusztus 11, 21:38:41 »

A gyari kipu mennyire korlatozo hatasu? Vagy az is szamit, hogy milyen furulya van a vegen?
Megeri felrakni vmi hatekonyabbat? (persze tudom attol fugg)
A gyari kivezetos helyen kijovo tuning kupuffoknal a sebringen, brazil miafenen es a csp supercomp-on kivul van vmi megfizetheto es jo alternativa?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1552 Dátum: 2008 Augusztus 10, 20:55:54 »

Hogy is lesz a módisítás? Szívó és kipufogó járatok felbővíése, nagyszelepek?

És akkor itt beszéljünk egy kicsit a hengerfejekről....
Milyen fajtát kell tuningcélokra beszerezni? Miket lehet még esetleg módosítani? ( duplaszívós, nagyszelepes.... )
Nagyon érdekes, mert a 32/35-ös szelepű hengerfejet tették az 1.6-os motorokba 1974-ig, akkor a busz motorkba is váltottak a 30/33-ra váltottak, hogy az alsó nyomatékkarakterisztikája jobb legyen a motornak. És ez még az 1978-as buszmotorokban is így volt, így is maradt.
A tuningosok azt mondják, hogy 2000 ccm-ig a 35/40-es hengerfej jó, ha W110-es a tengely, tehát nem forog 5500 fölé, de a nyomatékra hangolt (270-es tengely körül 2000-es motorokba sokszor tesznek 32/35-ös hengerfejet, mert nem kell nagyobb. Ez 4500 körül tetőz teljesítményben.
Az én tapasztalatom az, hogy akkor van értelme nagyon reszelgetni, csatornát bővíteni, ha 5500 fölé akarunk menni fordulatban, tehát 1.6-ossal 90 ló fölé, 1915-össel meg 140 ló fölé.

2000 ccm felett, ha van fordulat ott szoktak 38/42 használni, meg nagyobbakat is, de azok 6000 fölé forognak és 160 ló felett vannak. Ahhoz már sok dolgot okosítani kell, mert elköszönnek hamar a gyári cuccok.

Az indokolatlanul nagy szeleppel (és a nagy összenyitású tengellyel) csak ártunk, mert kitolja a keveréket a kipufogóba, lesz nagy fogyasztás és nyomatékszegénység.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1551 Dátum: 2008 Augusztus 10, 19:26:55 »

Hogy is lesz a módisítás? Szívó és kipufogó járatok felbővíése, nagyszelepek?

És akkor itt beszéljünk egy kicsit a hengerfejekről....
Milyen fajtát kell tuningcélokra beszerezni? Miket lehet még esetleg módosítani? ( duplaszívós, nagyszelepes.... )
sima mexikoi busz hengerfej bontot! vezetökbe nem lognak szelepek ! ebböl lesz sima kicsit turkált itt ott sürités növelt uj kipuffszelepes hfej!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #1550 Dátum: 2008 Augusztus 10, 19:07:05 »

na ma szétszedtem 2 1,6 hefejem amit 67esemre szánok!és majd rakok képet ha kész van Evil
Hogy is lesz a módisítás? Szívó és kipufogó járatok felbővíése, nagyszelepek?

És akkor itt beszéljünk egy kicsit a hengerfejekről....
Milyen fajtát kell tuningcélokra beszerezni? Miket lehet még esetleg módosítani? ( duplaszívós, nagyszelepes.... )

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1549 Dátum: 2008 Augusztus 10, 18:53:55 »

na ma szétszedtem 2 1,6 hefejem amit 67esemre szánok!és majd rakok képet ha kész van Evil

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1548 Dátum: 2008 Július 24, 17:12:49 »

Ha valaki enyitől meghátrál, az akkor nrm is akar tuningolni.
Gondolom ez a jó minőségű kínai tengely lehet.

most az eddig tuningra gondolók feléből biztos egy életre sikerült kiűzni a gondolatot, hogy megcsinálják Grin

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #1547 Dátum: 2008 Július 24, 15:15:19 »

most az eddig tuningra gondolók feléből biztos egy életre sikerült kiűzni a gondolatot, hogy megcsinálják Grin

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #1546 Dátum: 2008 Július 23, 21:53:27 »

ez is fájhatott!  Shocked

<beszúrt kép törölve>
anyagilag is...

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1545 Dátum: 2008 Július 23, 18:09:26 »

ez is fájhatott!  Shocked

<beszúrt kép törölve>
mondjuk ahhogy nézem lendkereket hajtórudat nem széria a cucc

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1544 Dátum: 2008 Július 23, 16:58:59 »

ez is fájhatott!  Shocked


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1543 Dátum: 2008 Július 23, 15:56:16 »

de ez tuning motor volt?
vagy nem volt olaj? vagy tulmelegedett?
vagy csak siman kinyomtak a szemet?
sima motor semmi tuning!
széjelebb még nem szedtem fötengely is kapott csunyán

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1542 Dátum: 2008 Július 23, 15:54:22 »

gallérá olvadt!
de ez tuning motor volt?
vagy nem volt olaj? vagy tulmelegedett?
vagy csak siman kinyomtak a szemet?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1541 Dátum: 2008 Július 23, 15:39:14 »

ezt hogy a sunyiba? Shocked Shocked Shocked
gallérá olvadt!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1540 Dátum: 2008 Július 23, 15:37:43 »

<beszúrt kép törölve>
 Roll Eyes
ezt hogy a sunyiba? Shocked Shocked Shocked

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Süni
« Hozzászólás #1539 Dátum: 2008 Július 23, 15:34:18 »

<beszúrt kép törölve>
 Roll Eyes
Pont két hete láttam ugyanilyet..... Roll Eyes
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #1538 Dátum: 2008 Július 23, 15:33:30 »


 Roll Eyes

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #1537 Dátum: 2008 Július 18, 13:13:53 »

mi az a csonk rajta? kartergáz kivezetőnek?

az. porsche hengerfejen ez gyári cucc

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #1536 Dátum: 2008 Július 18, 13:13:37 »

mennyibe van?

túl sokba

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #1535 Dátum: 2008 Július 18, 13:13:08 »

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
mi az a csonk rajta? kartergáz kivezetőnek?
és az gyárilag rajta van? milyen hengerfej ez?

jaaa.. ez typ4 ?
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1534 Dátum: 2008 Július 18, 13:11:07 »

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
mennyibe van?
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #1533 Dátum: 2008 Július 18, 12:57:38 »




http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #1532 Dátum: 2008 Július 18, 12:56:50 »

Ha valakit érdekel tegnap elkészültek a hengerfejeim: 44/36-os szelepek (8-as szárú, acél), dupla szeleprugó, chromoly tányérok, polírozott csatornák, köbölt égéstér...




« Utoljára szerkesztve: 2008 Július 18, 12:58:25 írta bogara_zo »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1531 Dátum: 2008 Július 18, 12:10:31 »

Hat nemtom, pl a lenti kepen a himbakat mi a kukinak kell polirozni? ;-)

Egyébként ha a felületet felpolírozod, akkor csökkented a feszültség-gyűjtő helyeket és végeredményben növeled az alkatrész szilárdságát. A feszültség-gyűjtő helyekről indulnak a repedések.
Ezért szokták pl. sörétszórni és/vagy felpolírozni a hajtórudakat is.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #1530 Dátum: 2008 Július 18, 11:54:49 »

Ha már tuning.:

hengerfej-szelepek- és szívócsövek polírozása került aktuálisan szóba minap- és ellentmondó véleményt kaptam...

Polírozásnál: A gyártás során keletkező illesztési pontatlanságokat kell kiküszöbölnünk, illetve a felületi érdességet kell csökkentenünk, hogy a gázok minél kevesebb akadályba ütközzenek, ne veszítsenek mozgási energiát.  Tehát nem csak látványos, de hatásos is a lóerő növelése szempontjából Wink
Meg jobban veszi majd a lapot-reagál a gázra....

Ki mit mond ellene??

Az h ár/érték arányba lehet picit drága nem ellenérv... Ártani nem árt??-meg nem fog ettől rosszabbul menni??



nekem is ezt mondták, hogy polírozzam a csatornákat de ne tükörre....melákkal 1 napot átsírtunk mire meglettünk a hengerfejemmel, főleg a kipu genyó...és messze nem lett tükör de nem is kell...megtettük sztem amit lehetett, bízunk a végeredményben

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #1529 Dátum: 2008 Július 18, 11:11:12 »

Hat nemtom, pl a lenti kepen a himbakat mi a kukinak kell polirozni? ;-)
mert igy jól nézki, ez egy show auto  motorja
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1528 Dátum: 2008 Július 18, 11:10:07 »

Hat nemtom, pl a lenti kepen a himbakat mi a kukinak kell polirozni? ;-)

Lendületben volt és nem tudott leállni...

 Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #1527 Dátum: 2008 Július 18, 04:55:09 »

Ártani nem árt??-meg nem fog ettől rosszabbul menni??
Hat nemtom, pl a lenti kepen a himbakat mi a kukinak kell polirozni? ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1526 Dátum: 2008 Július 17, 21:54:35 »

Ha már tuning.:

hengerfej-szelepek- és szívócsövek polírozása került aktuálisan szóba minap- és ellentmondó véleményt kaptam...

Polírozásnál: A gyártás során keletkező illesztési pontatlanságokat kell kiküszöbölnünk, illetve a felületi érdességet kell csökkentenünk, hogy a gázok minél kevesebb akadályba ütközzenek, ne veszítsenek mozgási energiát. 

Általánosságban jó, de nem a legpolírabb felületnek lesz legkisebb az áramlási ellenállása szívócső esetében. Az az ideális, ha a szívócső falára "letapad" egy kis üzemanyag, kvázi benedvesíti azt és ezen a folyadékrétegen "siklik" a benzin levegőkeverék nagy része szinte nulla ellenállással. Ezt az optimumot nehéz megtalálni csak úgy kézzel, blindre.
De a semminél jobb a polírozott szívócsatorna.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vwoodoo
Hozzászólások: 2840


« Hozzászólás #1525 Dátum: 2008 Július 17, 21:03:18 »

Ha már tuning.:

hengerfej-szelepek- és szívócsövek polírozása került aktuálisan szóba minap- és ellentmondó véleményt kaptam...

Polírozásnál: A gyártás során keletkező illesztési pontatlanságokat kell kiküszöbölnünk, illetve a felületi érdességet kell csökkentenünk, hogy a gázok minél kevesebb akadályba ütközzenek, ne veszítsenek mozgási energiát.  Tehát nem csak látványos, de hatásos is a lóerő növelése szempontjából Wink
Meg jobban veszi majd a lapot-reagál a gázra....

Ki mit mond ellene??

Az h ár/érték arányba lehet picit drága nem ellenérv... Ártani nem árt??-meg nem fog ettől rosszabbul menni??



[a csatolmányt egy admin törölte]
Oldalak: 1 ... 514 515 516 517 518 [519] 520 521 522 523 524 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.