www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 23:57:26
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
453
454
455
456
457
[
458
]
459
460
461
462
463
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3375124 alkalommal)
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #4004 Dátum:
2009 Január 21, 12:59:46 »
Idézetet írta: vwboxer - 2009 Január 21, 11:39:05
ez a válto az embernek közel 10000euroba volt ujonnan
és mégis szétdobda magát
www.tatinson.hu
www.kck.hu
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #4003 Dátum:
2009 Január 21, 11:39:05 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2009 Január 21, 11:28:40
kinti árakból kiindulva sszerintem ok. bár tény hogy a berg 5-ös váltó eleve horror..és ha így mindenből kettőt-hármat vett, akkor hihető. mondjuk találtam most hengerfejet majd' 3000 juróért..a világ összes pénzét el lehetne költeni erre:protest:
ez a válto az embernek közel 10000euroba volt ujonnan
[a csatolmányt egy admin törölte]
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #4002 Dátum:
2009 Január 21, 11:28:40 »
Idézetet írta: vwboxer - 2009 Január 21, 10:48:02
motor-válto
ha jo cuccokbol van lehet még kevés is
két jo hengerhely se kevés?!
kinti árakból kiindulva sszerintem ok. bár tény hogy a berg 5-ös váltó eleve horror..és ha így mindenből kettőt-hármat vett, akkor hihető. mondjuk találtam most hengerfejet majd' 3000 juróért..a világ összes pénzét el lehetne költeni erre:protest:
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #4001 Dátum:
2009 Január 21, 10:48:02 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2009 Január 20, 22:59:57
az ausztrál dollár lesz, de úgyis sok! nagyon!
motor-válto
ha jo cuccokbol van lehet még kevés is
két jo hengerhely se kevés?!
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #4000 Dátum:
2009 Január 21, 08:46:13 »
Idézetet írta: tati - 2009 Január 20, 23:02:45
minden tuning mocihoz 2kuplung szerkezet meg 3 vez.tengelykell ? picsába ezér nem lesz nekem soha
azt néztem én is
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3999 Dátum:
2009 Január 20, 23:02:45 »
Idézetet írta: aptom - 2009 Január 20, 20:34:54
A Rat, Resto topikban nemrég belinkelt berg 1776 építése, sok sok (sok) képpel, 14 oldalon keresztül.
Itt az első oldal:
http://aussieveedubbers.com/viewtopic.php?tid=38560&page=1
(Állítása szerint a motor és a váltó 10 ezer dollárba van neki úgy, hogy mindent maga csinált.)
minden tuning mocihoz 2kuplung szerkezet meg 3 vez.tengelykell ? picsába ezér nem lesz nekem soha
www.tatinson.hu
www.kck.hu
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3998 Dátum:
2009 Január 20, 22:59:57 »
Idézetet írta: AMZ-970 - 2009 Január 20, 20:50:17
Tízezer dollárból ott kinnt már versenymotorokat lehet kapni.
az ausztrál dollár lesz, de úgyis sok! nagyon!
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3997 Dátum:
2009 Január 20, 21:42:57 »
Idézetet írta: dilikutya - 2009 Január 20, 18:56:41
A sárga Koni nem a mc pherson-os? Nékem a torzióshoz kell majd a piros "special".
Jut eszembe a torziós rúgót bonyolult erősebbre állítani? Lehet egyáltalán?
hátulra van a miénkhez is sárga! és sokkal fezsesebb mint a special, az amolyan gyári karakterisztika. előre gyártattam az enyémeket, mivel rövidebb kell az ültetés miatt.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
AMZ-970
Hozzászólások: 871
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3996 Dátum:
2009 Január 20, 20:50:17 »
Idézetet írta: aptom - 2009 Január 20, 20:34:54
(Állítása szerint a motor és a váltó 10 ezer dollárba van neki úgy, hogy mindent maga csinált.)
Tízezer dollárból ott kinnt már versenymotorokat lehet kapni.
aptom
Hozzászólások: 803
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3995 Dátum:
2009 Január 20, 20:34:54 »
A Rat, Resto topikban nemrég belinkelt berg 1776 építése, sok sok (sok) képpel, 14 oldalon keresztül.
Itt az első oldal:
http://aussieveedubbers.com/viewtopic.php?tid=38560&page=1
(Állítása szerint a motor és a váltó 10 ezer dollárba van neki úgy, hogy mindent maga csinált.)
'81 Hecho en México
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3994 Dátum:
2009 Január 20, 19:21:33 »
Szerintem ez az egyik legjobb megoldás, az olajbetöltőre feltehető.
Idézetet írta: bogara_zo - 2009 Január 20, 18:35:53
klassz, köszi nektek. ilyet még nem láttam.
dilikutya
Hozzászólások: 154
Haladavas...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3993 Dátum:
2009 Január 20, 18:56:41 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2009 Január 19, 22:20:23
lengéscsillapítónak akkor már sárga koni-t is rakhatsz, abban tudok majd segíteni ha kell. hajrá, sztem ha magadnak csinálod 400kból megáll egy jó 1776..80-85LE talán
A sárga Koni nem a mc pherson-os? Nékem a torzióshoz kell majd a piros "special".
Jut eszembe a torziós rúgót bonyolult erősebbre állítani? Lehet egyáltalán?
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3992 Dátum:
2009 Január 20, 18:36:56 »
ez az, akkor nem keresem tovább
Idézetet írta: aptom - 2009 Január 20, 18:28:29
<beszúrt kép törölve>
nálam is máshová linkel.
talán ez:
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=05307462603&rub1=Engine&rub2=Breather+Boxes&artnr=22197a&pn=0
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3991 Dátum:
2009 Január 20, 18:35:53 »
klassz, köszi nektek. ilyet még nem láttam.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
aptom
Hozzászólások: 803
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3990 Dátum:
2009 Január 20, 18:28:29 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2009 Január 20, 18:17:01
nekem működik
hát hogy mi a tököm ez pontosan. egy tök sima karterszellőztető doboz csak ilyen új dizájnnal? minek rá a sapka?
nálam is máshová linkel.
talán ez:
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=05307462603&rub1=Engine&rub2=Breather+Boxes&artnr=22197a&pn=0
«
Utoljára szerkesztve: 2009 Január 20, 18:33:23 írta aptom
»
'81 Hecho en México
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3989 Dátum:
2009 Január 20, 18:21:33 »
olajbetöltő és breath box egyben. typ 1 cucc.
keresek képet.
Idézetet írta: bogara_zo - 2009 Január 20, 18:17:01
nekem működik
hát hogy mi a tököm ez pontosan. egy tök sima karterszellőztető doboz csak ilyen új dizájnnal? minek rá a sapka?
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3988 Dátum:
2009 Január 20, 18:17:01 »
Idézetet írta: Balage - 2009 Január 20, 18:09:03
mit nem értesz?
a link meg nem jó.
nekem működik
hát hogy mi a tököm ez pontosan. egy tök sima karterszellőztető doboz csak ilyen új dizájnnal? minek rá a sapka?
«
Utoljára szerkesztve: 2009 Január 20, 18:19:38 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3987 Dátum:
2009 Január 20, 18:09:03 »
mit nem értesz?
a link meg nem jó.
Idézetet írta: bogara_zo - 2009 Január 20, 17:55:50
ezt magyarázzátok már el légyszi...elolvastam de nem tiszta.
<beszúrt kép törölve>
itt a link is:
http://www.csp-shop.de/shop2/frame_nachladen.php?func=anzeige&wkid=85233510097&rub1=Engine&rub2=Air+Cleaner,Air+Box+Systems
esetleg valakinek kép ahol használnak ilyet?
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3986 Dátum:
2009 Január 20, 17:55:50 »
ezt magyarázzátok már el légyszi...elolvastam de nem tiszta.
itt a link is:
http://www.csp-shop.de/shop2/frame_nachladen.php?func=anzeige&wkid=85233510097&rub1=Engine&rub2=Air+Cleaner,Air+Box+Systems
esetleg valakinek kép ahol használnak ilyet?
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3985 Dátum:
2009 Január 20, 11:53:30 »
Idézetet írta: Bill - 2009 Január 20, 08:56:54
miért? én nem szólok egy szót sem!
tényleg, te hogy állsz vele?
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3984 Dátum:
2009 Január 20, 08:56:54 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2009 Január 19, 23:42:20
huu de mit kapunk majd ezért
miért? én nem szólok egy szót sem!
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3983 Dátum:
2009 Január 19, 23:42:20 »
Idézetet írta: vwboxer - 2009 Január 19, 23:10:35
ha meguntad a typ1-est akkor jöhet az igazi eröre typ4
huu de mit kapunk majd ezért
a felső ékszíjtárcsádat majd le tudnád mérni plííz, hogy mekkora átmérőjű? gyártatnom kell egyet..nem ártana tudni hozzá a méretet
(meg az alsót is és akkor tudom az arányt ha véletlen nem akkora lenne az alsóm) kösz
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3982 Dátum:
2009 Január 19, 23:10:35 »
Idézetet írta: dilikutya - 2009 Január 19, 17:39:37
Akkor komolyra véve a figurát.
na látod egyböl van segitség,ha jo a kérdés
ha meguntad a typ1-est akkor jöhet az igazi eröre typ4
[a csatolmányt egy admin törölte]
«
Utoljára szerkesztve: 2009 Január 19, 23:16:07 írta vwboxer
»
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3981 Dátum:
2009 Január 19, 22:20:23 »
Idézetet írta: dilikutya - 2009 Január 19, 21:00:17
kösz.
Az 1776osmennyire nyomatékos? Kb? A nyers erő jobban bejön.
Hol tudom megnézni, hogy as 21 v.41 es a blokk? Motorszámból kiderül vagy valahol a blokkon találom? Amint jó idő van kiveszem a motort is, csak múlnának a mínuszok.
Ha a motor 400k körül megáll saját munkával fűszerezve akkor még jónak érzem a dolgot. Arra már rájöttem, hogy ez egy feneketlen kút, node vannak akik falra festik a nevüket a városfalakra.
Az alkatrészárakat honnan tudom esetleg szemezgetni?
A múlt héten nézelődtem a www2.cip1.com -on. Nem rosszak a cuccok, csak borsos a postaköltség. UPSsel vagy Fedexel küldik, de lehet, hogy félreértettem valamit, (ott is
). 170-180k egy kb. 30kg-os batyu.
A fékek mindenképpen tárcsák lesznek. Azokhoz az egyik cimbi segít.
Előre ültett csonkok mennek majd. Lengéscsillapító a piros Koni lesz. Itt nem tudom kell-é majd a rugóhoz nyúlni, de majd kiderül.
Úton is kell maradni, ebben igazad van.
ha nyers erő akkor 1776, 1835, 1915 ezek a variációk vannak, a zömére azért illik az ikerkarbi..én is az 1776-ot választanám, talán az a legmegbízhatóbb.
forrásnak ott az ebay (webshopok is), a németeknél a CSP meg ezer másik lelőhely majd túrok linkeket, bár typ1-ben nem vagyok nagyon otthon, de a többiek biztos tudnak majd. a lényeg, hogy mielőtt belekezdesz, az utolsó csavarig találd ki hogy mit akarsz ne legyen felesleges vásárlás..amiben tudod használd ugyanazt a márkát (pl. vez.tengely, szelepemelők stb). elvileg mindent össze lehet tenni mindennel, de ilyen esetben mégis így a tuti. dugókból ott a mahle, vagy a KS, azt fogsz könnyen találni.
lengéscsillapítónak akkor már sárga koni-t is rakhatsz, abban tudok majd segíteni ha kell. hajrá, sztem ha magadnak csinálod 400kból megáll egy jó 1776..80-85LE talán
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Kristóf
Hozzászólások: 3168
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3980 Dátum:
2009 Január 19, 21:10:42 »
Idézetet írta: Mákos - 2009 Január 19, 18:53:24
- 2 hengerfej + azok gépmunkája: ~ 100k
és ez?
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=714622
bár a postaköltség biztos nem olcsó
dilikutya
Hozzászólások: 154
Haladavas...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3979 Dátum:
2009 Január 19, 21:00:17 »
Idézetet írta: Mákos - 2009 Január 19, 18:53:24
70 lóerőhöz naygjából 2 lehetőséged van : egy pörgős, "nagytengelyes" 1584, vagy egy kevésbé pörgős " nyomatékos" 1776, v nagyobb.
első variációhoz mindenképp kell duplakarbi.
a másodikhoz meg ki kell bővíteni a motorblokkot,hoyg beférjenek a hengerek.
kösz.
Az 1776osmennyire nyomatékos? Kb? A nyers erő jobban bejön.
Hol tudom megnézni, hogy as 21 v.41 es a blokk? Motorszámból kiderül vagy valahol a blokkon találom? Amint jó idő van kiveszem a motort is, csak múlnának a mínuszok.
Ha a motor 400k körül megáll saját munkával fűszerezve akkor még jónak érzem a dolgot. Arra már rájöttem, hogy ez egy feneketlen kút, node vannak akik falra festik a nevüket a városfalakra.
Az alkatrészárakat honnan tudom esetleg szemezgetni?
A múlt héten nézelődtem a www2.cip1.com -on. Nem rosszak a cuccok, csak borsos a postaköltség. UPSsel vagy Fedexel küldik, de lehet, hogy félreértettem valamit, (ott is
). 170-180k egy kb. 30kg-os batyu.
A fékek mindenképpen tárcsák lesznek. Azokhoz az egyik cimbi segít.
Előre ültett csonkok mennek majd. Lengéscsillapító a piros Koni lesz. Itt nem tudom kell-é majd a rugóhoz nyúlni, de majd kiderül.
Úton is kell maradni, ebben igazad van.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3978 Dátum:
2009 Január 19, 20:51:15 »
Idézetet írta: Mákos - 2009 Január 19, 20:23:23
egy adag szakértelem
meg talán nem is gyári volt a vezérlés , hanem 284 es tengely volt benne ( engle w100 ? ), majd jön, megmondja a tutit.
w 100az 277
de szem neki fk tengely 270fok körül
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3977 Dátum:
2009 Január 19, 20:23:23 »
Idézetet írta: DLL-962 - 2009 Január 19, 20:17:43
ebben a motorban mi volt még?
egy adag szakértelem
meg talán nem is gyári volt a vezérlés , hanem 284 es tengely volt benne ( engle w100 ? ), majd jön, megmondja a tutit.
«
Utoljára szerkesztve: 2009 Január 19, 20:26:07 írta Mákos
»
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Kristóf
Hozzászólások: 3168
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3976 Dátum:
2009 Január 19, 20:17:43 »
Idézetet írta: Mákos - 2009 Január 19, 18:53:24
stunt gyári vezérlésű 1,6 osa tudott 72 lóerőt (fékpadon mérve, nem sacc-o-méter:D) 2 darab 40 es weberrel, viszont neki a kompressziója nagyon meg volt emelve, ha jól rémlik 1,8 mm lett kiszedve a hengerfejekből, így lett 9 körüli. ( a gyári 7,5)
ebben a motorban mi volt még?
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3975 Dátum:
2009 Január 19, 19:21:17 »
Idézetet írta: dilikutya - 2009 Január 19, 17:39:37
Akkor komolyra véve a figurát. Szóval az elképzelés.
Az első alkalommal én is megkaptam, hogy "most mit is akarok", és ekkor kaptam egy házifeladatot olvasni:
http://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=51
Ajánlom neked is, egy jó kiindulás, hogy tisztába tedd a dolgokat egy kicsit a tuning körül és valamilyen elképzelésed, irányvonalad legyen a jövendőbeli motoroddal kapcsolatban....
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3974 Dátum:
2009 Január 19, 18:53:24 »
Idézetet írta: dilikutya - 2009 Január 19, 17:39:37
- Mekkora hengereket érdemes bevállalni? Mindenképpen szeretném az eredeti forgattyúházat használni.
- Milyen vezérléssel?
- Milyen hengerfejet érdemes használni? Jó lehet-e a széria? Cserélnem kell-e vagy át lehet-e munkálni a szériát?
- Milyen karburátorral?
- Milyen kipufogóval?
70 lóerőhöz naygjából 2 lehetőséged van : egy pörgős, "nagytengelyes" 1584, vagy egy kevésbé pörgős " nyomatékos" 1776, v nagyobb.
első variációhoz mindenképp kell duplakarbi.
a másodikhoz meg ki kell bővíteni a motorblokkot,hoyg beférjenek a hengerek.
mindkét esetben csak as41 vagy as 21 öntvényű blokk jöhet szóba, "nagy olajfuratos".
én 1776 ot választanám.
tegyük fel,hogy jó a blokkod.
- henger+dugó: 220-250 dollár + postaköltség.
- blokk gépmunka: 50k
- vezérműtengely (276 v 284 fokos): 25k
- 2 hengerfej + azok gépmunkája: ~ 100k
- központi progresszív karbi + szívócső : 60-80k
- rendes kipufogó : 30-40 k
- tömítéskészlet: 15k
+ rengeteg apróság, szóval anyagköltségben sem kerülsz 300k alá.
és akkor még nem is bezséltünk arról,hoyg nem csak menni, megis kéne állni valahogy, fék , futómű elég hurka gyárilag
stunt gyári vezérlésű 1,6 osa tudott 72 lóerőt (fékpadon mérve, nem sacc-o-méter:D) 2 darab 40 es weberrel, viszont neki a kompressziója nagyon meg volt emelve, ha jól rémlik 1,8 mm lett kiszedve a hengerfejekből, így lett 9 körüli. ( a gyári 7,5)
«
Utoljára szerkesztve: 2009 Január 19, 19:01:23 írta Mákos
»
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
dilikutya
Hozzászólások: 154
Haladavas...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3973 Dátum:
2009 Január 19, 17:39:37 »
Idézetet írta: vwboxer - 2009 Január 18, 22:53:01
ne agodj mi is igy keztük csak tapogatoztunk
ird le mid van
mit szeretné(kb.1.6 ucai,kicsi tuning,stb.)
Akkor komolyra véve a figurát. Szóval az elképzelés.
A jelenlegi autó 1300as típus. Széria minden. Viszonylag megvan rajta minden alkatrész, már ahogy sikerült összehasonlítanom fényképek alapján.
A kaszni egy-két helyen elég gatya, de javítható a lakatos szerint. Festés is lényegtelen, mert színváltás lesz. Ezek már meg vannak beszélve a mesterekkel, így ezekről nem is mondanék többet. A cél egy szép Cal-looker 2010 tavaszára.
A motor az, ami a nagyobb fejfájást okozza, az alkatrészbeszerzés és az összeszerelés (mit-mivel lehet összeszerelni) miatt. Jelenleg ez is széria. Indítás után az első 2-3 percben kiköpi a hengerbe befolyt olajat, utána jól jár. Alapjárat stabil, melegen sincs vele semmi gond. Miután megvettem jártam vele cirka 600km-t, ami alatt 8-9l/100as fogyasztást számoltam. 110-et vitte, de feljebb már nem nagyon mertem tolni.
Az elképzelés egy 70-80LE. De nem tudom milyen összeállításban valósítható ez meg. Értem ez alatt:
- Mekkora hengereket érdemes bevállalni? Mindenképpen szeretném az eredeti forgattyúházat használni.
- Milyen vezérléssel?
- Milyen hengerfejet érdemes használni? Jó lehet-e a széria? Cserélnem kell-e vagy át lehet-e munkálni a szériát?
- Milyen karburátorral?
- Milyen kipufogóval?
Nem szeretnék 2 karbit, mert nem akarok a szinkronizálásukkal vesződni, de ha nem túl bonyolult, miért ne. A fogyasztást nem akarom teljesen figyelmen kívül hagyni, de nem elsődleges. Ami/ aki erős akar lenni, annak enni kell, ez tény.
Nem teljesen mindennapi, de rendszeres használatra kellene.
Nem tudom, még mit kell cserélnem ezeken kívül, de ha kihagytam valamit vagy rosszul gondolom, szóljatok.
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3972 Dátum:
2009 Január 19, 12:29:02 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2009 Január 19, 11:52:17
enyém detto ugyanez, és lehet el kell adnom!! akkor érdekel? levehetős..pár hét mire kiderül, de szerintem nem fog elférni a csőkígyóm rendesen alatta, úgyhogy nekem pont az a dagadós kell majd
oks
nekem nem sürgős, még 2 hét vizsgaidőszak... majd utána látok neki összerakni mindent.
küldj majd fotókat róla
köszi
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3971 Dátum:
2009 Január 19, 11:52:17 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2009 Január 18, 23:03:56
áánem kell ez neked, adjad elfelé
de nekem szólj először
enyém detto ugyanez, és lehet el kell adnom!! akkor érdekel? levehetős..pár hét mire kiderül, de szerintem nem fog elférni a csőkígyóm rendesen alatta, úgyhogy nekem pont az a dagadós kell majd
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3970 Dátum:
2009 Január 18, 23:19:06 »
Idézetet írta: Süsü - 2009 Január 18, 23:17:48
csináljak neked is?
priv
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3969 Dátum:
2009 Január 18, 23:17:48 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2009 Január 18, 23:03:56
áánem kell ez neked, adjad elfelé
de nekem szólj először
csináljak neked is?
GNX-967
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3968 Dátum:
2009 Január 18, 23:03:56 »
Idézetet írta: Süsü - 2009 Január 18, 22:51:03
áánem kell ez neked, adjad elfelé
de nekem szólj először
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3967 Dátum:
2009 Január 18, 22:59:45 »
Idézetet írta: dilikutya - 2009 Január 18, 22:42:07
Nem gondoltam hogy önéletrajz kell. Leírtam, hogy nem vagyok jártas a Bogarakkal.
Arra gondoltam, hogy egy pár linket - ahol jobban meg lehet nézni egy-két dolgot, alkatrészt,stb.) - megosztani egy kezdővel nem nehéz.
Szerintem az is egy megoldás, ha egyszerűen felújítattod a motorodat, mondjuk 1.6-ra, szériára, duplaszívós hengerfejekkel. ez mondjuk 150 ezerből megvan, ha nem teljesen szar minden benne. Aztán veszel rá 2 weber idf karburátort, ez mondjuk egy 100-as gyújtással együtt.(az átfúvókázást légszűrőket stb-t beleértve) 36-os idf webert. Alfa Romeo 33-asokon volt ez. Nekem is ez lesz. A többihez nem fogok nyúlni (vezérműtengely stb stb., )mert akkor már tényleg elég hamar eléri az 500 ezret a szekér, és én inkább csak kihegyezni akarom. A progresszívnél pedig ez jobb. Szóval attól függ, hogy neked mire kell. A váltóval is lehet játszani.
Weber karbihoz itt van a felújítási anyag:
http://www.carburetorclinic.com/36_idf.htm
érdemes csinálnod valamilyen olajleválasztót is, én is fogok, mert nem akarom a légszűrőbe visszavezetni a retket.
http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3966 Dátum:
2009 Január 18, 22:53:01 »
Idézetet írta: dilikutya - 2009 Január 18, 22:42:07
Nem gondoltam hogy önéletrajz kell. Leírtam, hogy nem vagyok jártas a Bogarakkal.
Arra gondoltam, hogy egy pár linket - ahol jobban meg lehet nézni egy-két dolgot, alkatrészt,stb.) - megosztani egy kezdővel nem nehéz.
ne agodj mi is igy keztük csak tapogatoztunk
ird le mid van
mit szeretné(kb.1.6 ucai,kicsi tuning,stb.)
és itt sokan válaszolnak:
-hol keresd
-és kb.menyi
sok sikert és kitartást
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #3965 Dátum:
2009 Január 18, 22:51:03 »
[a csatolmányt egy admin törölte]
GNX-967
Oldalak:
1
...
453
454
455
456
457
[
458
]
459
460
461
462
463
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...