www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 20:50:26
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
285
286
287
288
289
[
290
]
291
292
293
294
295
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3404583 alkalommal)
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10724 Dátum:
2010 Szeptember 13, 22:15:10 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 13, 21:22:09
Kicsit elkapott a gépszíj az 1.2-es tuninggal kapcsolatban.
1,3 AB-s-re nincs valami pénztárca kímélő tuningtipped?
http://sparkafer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10723 Dátum:
2010 Szeptember 13, 22:09:19 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 13, 22:08:44
De az 1600-os motor volt, annak nagyobb a légtömegáram. Az 1200-es többet tudna forogni azzal a fejjel.
És az 1200-eshez kellene hasonlítani, nem az 1600-oshoz.
De figyeljetek, majd kiokoskodom.
és meg is kell túrni a fejet. A DUJ-on nem volt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10722 Dátum:
2010 Szeptember 13, 22:08:44 »
Idézetet írta: brez - 2010 Szeptember 13, 22:05:54
De Mester, tavaly még mást állított.....
De az 1600-os motor volt, annak nagyobb a légtömegáram. Az 1200-es többet tudna forogni azzal a fejjel.
És az 1200-eshez kellene hasonlítani, nem az 1600-oshoz.
De figyeljetek, majd kiokoskodom.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10721 Dátum:
2010 Szeptember 13, 22:05:54 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 13, 21:22:09
Kicsit elkapott a gépszíj az 1.2-es tuninggal kapcsolatban. Persze egyelőre az agyalás szintjén, de másfél éve még azt sem gondoltam, hogy lesz egy hosszúlöketű motorom....
Sokan tuningolnak szimplaszívós motor és nagyon megdolgozzák a hengerfejet, így hasonló árasmlástani viszonyokat érnek el, mint a mérsékelten megtúrt, széria szelepes duplaszívóssal.
Ha ezt tovább gondoljuk, akkor bele kell tenni egy nagyobb tengelyt, rá kell tenni két kicsit nagyobb karbit, kompressziót növelni és akkor a motor tud 6000-ig is forogni, így pedig 50 lóerő fölé lehet menni, simán.
És nekem van egy jó 1200-esem...
De Mester, tavaly még mást állított.....
Idézetet írta: Stuntmanus - 2009 Szeptember 26, 20:27:12
Én viszont csalódott voltam, a kis vintage speed gépem lassúnak bizonyult, mint a reumás csiga.
Aircult látványosan elvert, jobban mint Callook Tatabányán és a futam végén kezembe nyomtak egy 19.38
106 km/h timeslip-et.
Bebizonyosodott, hogy a szimplaszívós hengerfej semmire sem jó, nem lehet forgatni vele a gépet, hiába van dupla karbim, hiába minden, harmadikban 100-nál befogy, mint a telihold.
Mondjuk Tatabányán is éreztem, de azért az ember mindig reménykedik.
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10720 Dátum:
2010 Szeptember 13, 21:47:35 »
Idézetet írta: 1303LS - 2010 Szeptember 13, 21:26:21
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
csanad
Hozzászólások: 218
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10719 Dátum:
2010 Szeptember 13, 21:47:25 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 13, 19:23:45
A 85,5 hengerfejnél: 94, blokknál: 90
A 90,5 hengerfejnél: 98, blokknál: 96
Köszönöm szépen a tökéletes választ.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10718 Dátum:
2010 Szeptember 13, 21:28:23 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 13, 21:22:09
Kicsit elkapott a gépszíj az 1.2-es tuninggal kapcsolatban. Persze egyelőre az agyalás szintjén, de másfél éve még azt sem gondoltam, hogy lesz egy hosszúlöketű motorom....
Szóval szeretem az 1200-est, mert
- csendes
- rezgésmentes
- nagyon jól forog
- nagyon tartós (kis dugattyú középsebesség, stb.)
- nem melegszik
- jól fogyaszt (de ez a tuningosra nem lesz jellemző)
Sokan tuningolnak szimplaszívós motor és nagyon megdolgozzák a hengerfejet, így hasonló árasmlástani viszonyokat érnek el, mint a mérsékelten megtúrt, széria szelepes duplaszívóssal.
Ha ezt tovább gondoljuk, akkor bele kell tenni egy nagyobb tengelyt, rá kell tenni két kicsit nagyobb karbit, kompressziót növelni és akkor a motor tud 6000-ig is forogni, így pedig 50 lóerő fölé lehet menni, simán.
De miért lesz jobb, mint egy 1.6-os? Hát azért, mert továbbra is csendes lesz, továbbra is alacsony lesz az alternáló tömege, továbbra is villanymotor-szerűen rezgésmentes lesz és a széles fordulatszám tartomány miatt jó lesz vezetni.
Szerintem a 60 lóerő egyáltalán nem utópisztikus és nem is kell hozzá nagy pénztárca...és alul sem lesz teljesen halott a motor...
És nekem van egy jó 1200-esem...
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10717 Dátum:
2010 Szeptember 13, 21:26:21 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 13, 21:22:09
Kicsit elkapott a gépszíj az 1.2-es tuninggal kapcsolatban.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10716 Dátum:
2010 Szeptember 13, 21:22:09 »
Kicsit elkapott a gépszíj az 1.2-es tuninggal kapcsolatban. Persze egyelőre az agyalás szintjén, de másfél éve még azt sem gondoltam, hogy lesz egy hosszúlöketű motorom....
Szóval szeretem az 1200-est, mert
- csendes
- rezgésmentes
- nagyon jól forog
- nagyon tartós (kis dugattyú középsebesség, stb.)
- nem melegszik
- jól fogyaszt (de ez a tuningosra nem lesz jellemző)
Sokan tuningolnak szimplaszívós motor és nagyon megdolgozzák a hengerfejet, így hasonló árasmlástani viszonyokat érnek el, mint a mérsékelten megtúrt, széria szelepes duplaszívóssal.
Ha ezt tovább gondoljuk, akkor bele kell tenni egy nagyobb tengelyt, rá kell tenni két kicsit nagyobb karbit, kompressziót növelni és akkor a motor tud 6000-ig is forogni, így pedig 50 lóerő fölé lehet menni, simán.
De miért lesz jobb, mint egy 1.6-os? Hát azért, mert továbbra is csendes lesz, továbbra is alacsony lesz az alternáló tömege, továbbra is villanymotor-szerűen rezgésmentes lesz és a széles fordulatszám tartomány miatt jó lesz vezetni.
Szerintem a 60 lóerő egyáltalán nem utópisztikus és nem is kell hozzá nagy pénztárca...és alul sem lesz teljesen halott a motor...
És nekem van egy jó 1200-esem...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10715 Dátum:
2010 Szeptember 13, 19:23:45 »
A 85,5 hengerfejnél: 94, blokknál: 90
A 90,5 hengerfejnél: 98, blokknál: 96
Idézetet írta: csanad - 2010 Szeptember 13, 17:06:45
Sziasztok! Valaki nem tudja, hogy a 85,5-ös henger és a 90,5ös között mennyi a külső méret különbség? Válaszotokat előre is köszönöm.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10714 Dátum:
2010 Szeptember 13, 19:07:56 »
Idézetet írta: csanad - 2010 Szeptember 13, 17:06:45
Sziasztok! Valaki nem tudja, hogy a 85,5-ös henger és a 90,5ös között mennyi a külső méret különbség? Válaszotokat előre is köszönöm.
Arra vagy kíváncsi, hogy a blokkba mekkorára kell kimarni? Vagy a hengerfejnél érdekel a méret?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
csanad
Hozzászólások: 218
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10713 Dátum:
2010 Szeptember 13, 17:06:45 »
Sziasztok! Valaki nem tudja, hogy a 85,5-ös henger és a 90,5ös között mennyi a külső méret különbség? Válaszotokat előre is köszönöm.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10712 Dátum:
2010 Szeptember 13, 17:01:38 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 13, 15:59:42
Egyszer valahol azt olvastam, de most én sem találom már.
Az biztos, hogy az én mexikóimban is így volt, pedig ott azt senki nem szerelte az 100%
Szerkesztés:
Kurvára nem, hanem a féltengely fej mérettűrését jelölik, van fehér, kék, zöld és barna, a "pohár" amibe belmegy az is jelölt a belsejében.
és citrom sárga, és rózsa szín
a kb. '75-ös 1.2-ből való váltó amit most raktam be a bogaramba az sárga bolt mind a két oldal, amit kivettem elvileg '71-es 1.3-as, rózsa szín mind a két oldal, mind a kettő AB-s rövid vezetett olajos, csak a váltó bakban különböztek
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 13, 17:16:15 írta gas
»
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10711 Dátum:
2010 Szeptember 13, 15:59:42 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 13, 15:51:38
Biztos, hogy a szín a jobb-bal oldalt jelöli?
Egyszer valahol azt olvastam, de most én sem találom már.
Az biztos, hogy az én mexikóimban is így volt, pedig ott azt senki nem szerelte az 100%
Szerkesztés:
Kurvára nem, hanem a féltengely fej mérettűrését jelölik, van fehér, kék, zöld és barna, a "pohár" amibe belmegy az is jelölt a belsejében.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 13, 16:02:30 írta Stuntmanus
»
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10710 Dátum:
2010 Szeptember 13, 15:51:38 »
Biztos, hogy a szín a jobb-bal oldalt jelöli?
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 13, 11:27:02
Kékkel és fehérrel vannak jelölve a féltengelyek, hogy a kék a jobbos, fehér a balos. De miért? Miért nem mindegy?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10709 Dátum:
2010 Szeptember 13, 11:27:02 »
Kékkel és fehérrel vannak jelölve a féltengelyek, hogy a kék a jobbos, fehér a balos. De miért? Miért nem mindegy?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10708 Dátum:
2010 Szeptember 13, 11:16:07 »
Azt hiszem ezek a fontos mondatok:
"...keresztrudazatosból csak a jó minőségűt érdemes megvenni..."
"...gyengébb minőségű középen fordítósak vannak olyan jók, mint a jó minőségű keresztrudasak..."
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 13, 11:11:44
Ami pedig a pedálerőt illeti, ez nagyban fügvénye a keresztrudas minőségének, kialakításának.
A typ3-asomon egy fos volt, alig bírtam nyomni, de a berg rudazat nagyon finom.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10707 Dátum:
2010 Szeptember 13, 11:11:44 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 13, 11:06:09
Többször volt már téma, ez az én véleményem:
Nekem mindig jobban tetszett a keresztrudas, mint a középen fordítós, de miután több motort is szereltünk ezzel és azzal a fajtával is, a saját motoromhoz a középen fordítósat választottam a következők miatt:
1. A középen fordítósnál nem kell akkora pedálerő, könnyebb nyomni a gázt.
Ami pedig a pedálerőt illeti, ez nagyban fügvénye a keresztrudas minőségének, kialakításának.
A typ3-asomon egy fos volt, alig bírtam nyomni, de a berg rudazat nagyon finom.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10706 Dátum:
2010 Szeptember 13, 11:08:59 »
Hamarosan
Előre csak annyit, hogy egy 914-esbe megy, de a srácnak van bogara is amiben egy 78-as Oettinger főtengellyel szerelt moci van...
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 12, 20:24:14
ez érdekel!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10705 Dátum:
2010 Szeptember 13, 11:06:09 »
Többször volt már téma, ez az én véleményem:
Nekem mindig jobban tetszett a keresztrudas, mint a középen fordítós, de miután több motort is szereltünk ezzel és azzal a fajtával is, a saját motoromhoz a középen fordítósat választottam a következők miatt:
1. A középen fordítósnál nem kell akkora pedálerő, könnyebb nyomni a gázt.
2. A keresztrudas néhány típusánál a légszűrő alá felcsavarozandó lemez konzol (amire csatlakozik a keresztbe futó rúd) nem választja szét a két torkot, hanem egy nagy ovális nyílás van rajta, amivel a 2 torkot együttesen fogja át. Emiatt nem tudod a szinkrontesztert használni... (Az általad belinkelt csp rudazat pont nem ilyen, de van ami ilyen, így rudazat nélkül kell szinkronizálni... Szopó)
3. A középenfordítós rudazat középső tengelyét jól meg lehet csapágyazni, így csak a faudi fejek lógása ronthat a szinkronon. A Keresztrudasnál sok esetben a keresztrúd nincsen csapágyazva, hanem a rúd végében van 1-1 furat, ami ráül a 2 karbin lévő konzol gömbjére. Így a keresztrúd akár jobbra-balra is tud mozogni, ami elcseszi a szinkront. (Az általad belinkelt csp ezt egy faudival oldja meg ami azért korrekt megoldás)
4. Néhány keresztrudasnál azt is tapasztaltam, hogy a gyenge minőség miatt (csavarodás, rossz csapágyazás, több helyen bejövő apró hibák) ha beállítom a szinkront alapjáraton, amikor elkezdem nyomni a gázt elmászik a 2 oldal. (pl. alapjáraton a 2 oldal szinkronja 4-4, 2000-es fordulatnál 5-7)
Összességében azt mondanám, hogy gyengébb minőségű középen fordítósak vannak olyan jók, mint a jó minőségű keresztrudasak.
Idézetet írta: gas - 2010 Szeptember 13, 10:30:58
miért jobb a középen fordítós rudazat nem tudom a nevét,
ennél
http://www.youtube.com/watch?v=nlD0FImZ3Bo&feature=related
vagy
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=98379532969&rub1=Motor&rub2=Kraftstoffversorgung%2CGasgest%E4nge%2CCrossbar%2DGasgest%E4nge&artnr=23408a&pn=30&sort=&all=
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10704 Dátum:
2010 Szeptember 13, 11:05:49 »
Idézetet írta: gas - 2010 Szeptember 13, 10:30:58
miért jobb a középen fordítós rudazat nem tudom a nevét,
ennél
http://www.youtube.com/watch?v=nlD0FImZ3Bo&feature=related
vagy
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=98379532969&rub1=Motor&rub2=Kraftstoffversorgung%2CGasgest%E4nge%2CCrossbar%2DGasgest%E4nge&artnr=23408a&pn=30&sort=&all=
A középen fordítós rudazat könnyebben állítható, kisebb helyet foglal és egyszerűbb, azonos minőséget feltételezve olcsóbb is.
A keresztrudazatosból csak a jó minőségűt érdemes megvenni, mert a gagyik lógnak, elállítódnak és állandóan baj van velük. Pl. a Gene Berg nagyon jó (Aircult Ghiáján) és ez a belinkelt CSP is nagyon jó.
Inkább vallási kérdés ez, mint műszaki. Én jobban szeretem a fordítóst.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10703 Dátum:
2010 Szeptember 13, 10:30:58 »
miért jobb a középen fordítós rudazat nem tudom a nevét,
ennél
http://www.youtube.com/watch?v=nlD0FImZ3Bo&feature=related
vagy
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=98379532969&rub1=Motor&rub2=Kraftstoffversorgung%2CGasgest%E4nge%2CCrossbar%2DGasgest%E4nge&artnr=23408a&pn=30&sort=&all=
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10702 Dátum:
2010 Szeptember 12, 20:24:14 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 12, 19:33:16
...a télen készülő 2,4 typ4 mociról...
ez érdekel!
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10701 Dátum:
2010 Szeptember 12, 19:43:24 »
typ4 nem saját lesz... Nekem marad az oxy módosításokkal...
Idézetet írta: abes - 2010 Szeptember 12, 19:37:10
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10700 Dátum:
2010 Szeptember 12, 19:37:10 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 12, 19:33:16
És ha nem leszek lusta, akkor hamarosan jönnek a bejegyzések a télen készülő 2,4 typ4 mociról...
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10699 Dátum:
2010 Szeptember 12, 19:33:16 »
És ha nem leszek lusta, akkor hamarosan jönnek a bejegyzések a télen készülő 2,4 typ4 mociról...
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 12, 19:31:09
1,5 hónap után ismét irogatok a blogomra:
http://callook.freeblog.hu/
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10698 Dátum:
2010 Szeptember 12, 19:31:09 »
1,5 hónap után ismét irogatok a blogomra:
http://callook.freeblog.hu/
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10697 Dátum:
2010 Szeptember 12, 18:32:40 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 11, 23:40:37
Tökölön a typ3-asban ment 16.91-et és 133 km/h átlépővel, nagy melegben.
Én azt gondolom, hogy 16 körül kellene tudnia annak a motornak bogárban, noha nem gyorsulásra lett építve.
Akkor nem basztam el nagyon az átépítéssel
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10696 Dátum:
2010 Szeptember 11, 23:40:37 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 11, 17:44:27
Kiskunlacházi Gyorsulási OB-n elért legjobb eredmény (én 1303-ban, hegyezetlen karbikkal):
- 1/8 mérföld (201 méter): 10.34 sec és 103 km/h
- 1/4 mérföld (402 méter): 16,42 sec és 128 km/h
Tökölön a typ3-asban ment 16.91-et és 133 km/h átlépővel, nagy melegben.
Én azt gondolom, hogy 16 körül kellene tudnia annak a motornak bogárban, noha nem gyorsulásra lett építve.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10695 Dátum:
2010 Szeptember 11, 23:02:12 »
http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_motor/tuningolt_volkswagen_bogar_motor_amerikabol_40-es_delortoval_csokigyoval
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10694 Dátum:
2010 Szeptember 11, 22:52:57 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 11, 17:44:27
Jelenlegi felállásban így fest a motor adatlapja=>
[nyissz]
Jól hangzik!
Akkor az enyém is hasonlót tudhat! nekem annyiban különbözik a cucc hogy a szelepeim 40/34 a kompresszióm 1:9.2höz 294es Engle tengely van benn! és oo9es gyújtás ! na meg brisk speckó körelektródás gyertyák! Dupla szeleprugók! Jah meg mondó dob!!
Remélem az enyém is tud ennyi pacit!
Mit hegyeztetek a karbikon? Ha szabad megkérdezni mert én most nagyon szenvedek a karburálással!
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 12, 12:33:57 írta Protheus
»
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10693 Dátum:
2010 Szeptember 11, 19:34:53 »
Idézetet írta: Süni - 2010 Szeptember 11, 18:44:48
cccc
A beépítésük
A gyertyákat nem sokan tudnák használni itthon...ezt spec sportmotorokba rakják. Adott esetben ez a tuning...
(más hőfok, más menetvastagság és a menethossz is más)
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10692 Dátum:
2010 Szeptember 11, 18:44:48 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 11, 17:44:27
- Kolbenschmidt főtengely csapágyak
- NGK DCPR-8E gyújtógyertyák
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10691 Dátum:
2010 Szeptember 11, 17:44:27 »
Idézetet írta: reitim - 2010 Szeptember 11, 15:40:45
Stunt!
Mi van leon motorjában leírnád! csak kiváncsi vagyok az én 1915ccm motoromhoz képest mi más bene! és mivel tud 115 pacit! Leírnád... köszönöm!!
Bár nem én lettem megszólítva, de lehet könnyebb most nekem erre válaszolni.
Jelenlegi felállásban így fest a motor adatlapja=>
Gyári alkatrészek:
- 1977-es AS21-es alumínium öntvény motorblokk héj
- Első túlméretes gyári főtengely
Tuning alkatrészek:
- CroMo hengerfej tőcsavarok, 8-as csavarok, case saverrel
- Empi Magnum 044-es hengerfejek 40/35-ös szelepekkel
- Égéstér megnövelve, kompresszió viszony 1:8.3-hoz.
- 1.25-ös Gene Berg szelep himbasor, Cro-Mo ötvözött himbákkal
- Engle W-110, 284° -os vezérműtengely
- Dupla vállas vezérműcsapágy
- Empi alumínium vezérműkerék
- Kolbenschmidt főtengely csapágyak
- CB Uni-tech HD Plus hajtórudak ARP csavarokkal
- Empi Lube-a-lobe (furatolt) könnyített szeleptőkék
- Schadek HD 30 mm-es nagynyomású olajpumpa
- CB Performance lendkerék, 4,5 kg-mal könnyített
- AA Performance Pistons 94 mm-es hengerkészlet (1915 cm3)
- Hajtórudak és a dugattyúk +/- 2g-ra grammolva.
- 200mm-es Sachs kuplungszerkezet
- Pierburg elektromos benzin pumpa
- Kadron kipufogó, egyenlő leömlőutas csőkígyóval
- Santana fokolt alumínium szíjtárcsa
- 2db Weber 40 IDF duplatorkú karburátor
- Mallory gyújtáselosztó és Mallory nagy teljesítményű trafó
- 8mm-es Taylor ferrokarbon szálas szilikon gyertyakábelek
- NGK DCPR-8E gyújtógyertyák
- HeliCoil acélbetétes gyertyamenetek
- Empi 1.6 literes plusz olajtartály
Teljesítmény mérő padon mérve (Stunt extyp3-ban):
- teljesítmény: 107 Le
- nyomaték: 179 Nm
Kiskunlacházi Gyorsulási OB-n elért legjobb eredmény (én 1303-ban, hegyezetlen karbikkal):
- 1/8 mérföld (201 méter): 10.34 sec és 103 km/h
- 1/4 mérföld (402 méter): 16,42 sec és 128 km/h
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10690 Dátum:
2010 Szeptember 11, 16:43:37 »
Idézetet írta: reitim - 2010 Szeptember 11, 15:40:45
Stunt!
Mi van leon motorjában leírnád! csak kiváncsi vagyok az én 1915ccm motoromhoz képest mi más bene! és mivel tud 115 pacit! Leírnád... köszönöm!!
vudumágia!
www.tatinson.hu
www.kck.hu
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10689 Dátum:
2010 Szeptember 11, 15:40:45 »
Stunt!
Mi van leon motorjában leírnád! csak kiváncsi vagyok az én 1915ccm motoromhoz képest mi más bene! és mivel tud 115 pacit! Leírnád... köszönöm!!
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10688 Dátum:
2010 Szeptember 11, 11:47:18 »
Idézetet írta: _NagyG - 2010 Szeptember 11, 11:40:58
Mennyi az ára?
Ez a fajta van a Typ3-on is?
Jó állapotban vannak?
G.
priv ment
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
_NagyG
Hozzászólások: 1980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10687 Dátum:
2010 Szeptember 11, 11:40:58 »
Idézetet írta: maxi - 2010 Szeptember 11, 11:39:04
Ha valakit esetleg érdekel akkor megválnék dupla karbimtól, szimpla szívósra való!
kep:
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
Idő és energia hiány miatt eladó, vagy cserélhető kaszni/alváz elemekre, futóműre is . Gazrudazatot csinálni vagy venni kell hozzá.
Mennyi az ára?
Ez a fajta van a Typ3-on is?
Jó állapotban vannak?
G.
https://www.facebook.com/milleniumflakon
alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10686 Dátum:
2010 Szeptember 11, 11:39:04 »
Ha valakit esetleg érdekel akkor megválnék dupla karbimtól, szimpla szívósra való!
kep:
Idő és energia hiány miatt eladó, vagy cserélhető kaszni/alváz elemekre, futóműre is . Gazrudazatot csinálni vagy venni kell hozzá.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 11, 11:41:54 írta maxi
»
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10685 Dátum:
2010 Szeptember 10, 20:38:36 »
Idézetet írta: Jano - 2010 Szeptember 10, 20:00:38
Létezik valami gyártó aki hosszabb fogazású váltót csinál bogarakhoz?vagy mondjuk 5 sebességeset vagy ehhez hasonló csodaszerkezet?Nagyon kéne a motoromnak még egy sebesség.
Hosszabb áttételre gondolsz?
Oldalak:
1
...
285
286
287
288
289
[
290
]
291
292
293
294
295
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...