www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 20:50:21
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
283
284
285
286
287
[
288
]
289
290
291
292
293
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3404581 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10804 Dátum:
2010 Szeptember 20, 09:25:27 »
Így igaz
Idézetet írta: tati - 2010 Szeptember 19, 20:06:54
94es hd garnitúrát csak 69 meg 82 lökethosszal láttam (ami nem jelenti azt hogy csak olyan létezik) de ezeknél vagy toldani vagy esztergálni kell a henger talpát
szopóálarc megvan már
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10803 Dátum:
2010 Szeptember 20, 09:24:58 »
Nem!! Sima szívómotor 40-es IDF-ekkel... Az egész egy kertbejárós bemattult bogárban... Kicsit kellemetlenül éreztem magam, amikor elkezdett kérdezgetni az én motoromról... 1967ccm, 102,4 LE, ET15,6....
Idézetet írta: gsattila - 2010 Szeptember 18, 21:41:40
Nitrós?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10802 Dátum:
2010 Szeptember 20, 09:22:38 »
Kell bele a dupla, meg a chromoly nyomórúd is!! Nekem az 1967-hez 294 tengellyel kevés a sima erősített. Belebeg...
Az inkább elbassza a dolgokat ha belebeg (Szelepülék, tőkék, tengely), tengelynek elvileg nem lehet baja dupla rugótól.
Idézetet írta: reitim - 2010 Szeptember 19, 19:14:50
294es tengelyt raktam az 1915-ös motoromba! kérdés!
nagyon nagy szelepekkel és 1.25:1-ös hibával kell a dupla szeleprugó bele vagy elég az erősített? mert én hallottam már hogy fogyott el vezérműtengely dupla szeleprugó miatt.....
mit tegyek?szeleplengés létrejöhet?
(nem szoktam halálra forgatni a motort)
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10801 Dátum:
2010 Szeptember 20, 09:08:34 »
Idézetet írta: bitus76 - 2010 Szeptember 19, 20:07:06
Nem a fa....t !
(csak néha)
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10800 Dátum:
2010 Szeptember 19, 20:07:06 »
Nem a fa....t !
Idézetet írta: reitim - 2010 Szeptember 19, 19:14:50
294es tengelyt raktam az 1915-ös motoromba! kérdés!
nagyon nagy szelepekkel és 1.25:1-ös hibával kell a dupla szeleprugó bele vagy elég az erősített? mert én hallottam már hogy fogyott el vezérműtengely dupla szeleprugó miatt.....
mit tegyek?szeleplengés létrejöhet?
(nem szoktam halálra forgatni a motort)
VW 1200.1963.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10799 Dátum:
2010 Szeptember 19, 20:06:54 »
Idézetet írta: gas - 2010 Szeptember 19, 18:59:58
Ha nagyobb löketű főtengelyt teszek a motorba, akkor cserélni kel a haltórudakat is, de más dugót is kell venni, más a 69-es,74-es, 76-os(wbx), 78,4-es és 82-es lökethosszú főtengelyhez tartozó 94-es furatú dugattyú, vagy a hd garnitúra maradhat?
94es hd garnitúrát csak 69 meg 82 lökethosszal láttam (ami nem jelenti azt hogy csak olyan létezik) de ezeknél vagy toldani vagy esztergálni kell a henger talpát
szopóálarc megvan már
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10798 Dátum:
2010 Szeptember 19, 20:01:37 »
Idézetet írta: reitim - 2010 Szeptember 19, 19:14:50
294es tengelyt raktam az 1915-ös motoromba! kérdés!
nagyon nagy szelepekkel és 1.25:1-ös hibával kell a dupla szeleprugó bele vagy elég az erősített? mert én hallottam már hogy fogyott el vezérműtengely dupla szeleprugó miatt.....
mit tegyek?szeleplengés létrejöhet?
(nem szoktam halálra forgatni a motort)
ha nem szoktad halálra forgatni akkor mia f.sz-nak 294es tengely?
mekkora szelepek vannak mekkora karbi van e turkálva a hengerfej ?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10797 Dátum:
2010 Szeptember 19, 19:53:01 »
Próféta szóljon belőled
Idézetet írta: tazoli - 2010 Szeptember 18, 21:44:10
Kívánok ilyen nyugdíjas éveket mindenkinek!
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10796 Dátum:
2010 Szeptember 19, 19:14:50 »
294es tengelyt raktam az 1915-ös motoromba! kérdés!
nagyon nagy szelepekkel és 1.25:1-ös hibával kell a dupla szeleprugó bele vagy elég az erősített? mert én hallottam már hogy fogyott el vezérműtengely dupla szeleprugó miatt.....
mit tegyek?szeleplengés létrejöhet?
(nem szoktam halálra forgatni a motort)
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10795 Dátum:
2010 Szeptember 19, 18:59:58 »
Ha nagyobb löketű főtengelyt teszek a motorba, akkor cserélni kel a haltórudakat is, de más dugót is kell venni, más a 69-es,74-es, 76-os(wbx), 78,4-es és 82-es lökethosszú főtengelyhez tartozó 94-es furatú dugattyú, vagy a hd garnitúra maradhat?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
tazoli49
Hozzászólások: 3840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10794 Dátum:
2010 Szeptember 18, 21:44:10 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 18, 21:38:11
70 eves bacsika...13.9...padon merve 161 loeros...
Kívánok ilyen nyugdíjas éveket mindenkinek!
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10793 Dátum:
2010 Szeptember 18, 21:41:40 »
Nitrós?
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 18, 21:38:11
Udvözlet Bitburgbol
Voltak itt erdekessegek, pl. egy 70 eves bacsika egy 1776-os motorral 40-es idf-ekkel 13.9-et ment. Aztan lett egy kis vita a motor korul, de azt majd otthonrol leirom.... Egyebken a bogar egy lemattult 71-es, gyari kerekeken, semmi karszatjling , optikai tuning. 1995-os talalkozo matricak es osoreg Ahnendorp matrica...
Azt mondta padon merve 161 loeros...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10792 Dátum:
2010 Szeptember 18, 21:38:11 »
Udvözlet Bitburgbol
Voltak itt erdekessegek, pl. egy 70 eves bacsika egy 1776-os motorral 40-es idf-ekkel 13.9-et ment. Aztan lett egy kis vita a motor korul, de azt majd otthonrol leirom.... Egyebken a bogar egy lemattult 71-es, gyari kerekeken, semmi karszatjling , optikai tuning. 1995-os talalkozo matricak es osoreg Ahnendorp matrica...
Azt mondta padon merve 161 loeros...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10791 Dátum:
2010 Szeptember 17, 15:03:23 »
Idézetet írta: Süni - 2010 Szeptember 17, 14:46:49
Csak nekem nem jön össze a "RETRO", meg az OZ F1 felni?
Sokféleképpen értelmezhetjük, és ha akar az ember, mindenbe bele lehet kötni. Spec sztem mindenki érti,miért ez a kép címe...
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10790 Dátum:
2010 Szeptember 17, 14:46:49 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 17, 14:37:47
Na így?
evvel há
Csak nekem nem jön össze a "RETRO", meg az OZ F1 felni?
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10789 Dátum:
2010 Szeptember 17, 14:40:29 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 17, 14:37:47
Na így?
evvel há
így már fasza
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10788 Dátum:
2010 Szeptember 17, 14:37:47 »
Na így?
evvel há
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10787 Dátum:
2010 Szeptember 17, 14:34:27 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 17, 14:20:17
RETRO RACER
Evvel a kerékkel????
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10786 Dátum:
2010 Szeptember 17, 14:32:04 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 17, 14:20:17
Lássatok már valami szépet, ami működik is!
RETRO RACER
<beszúrt kép törölve>
nem látjuk.
le van tiltva az iwiw
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10785 Dátum:
2010 Szeptember 17, 14:20:17 »
Lássatok már valami szépet, ami működik is!
RETRO RACER
[a csatolmányt egy admin törölte]
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 17, 14:37:16 írta Leon1303
»
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10784 Dátum:
2010 Szeptember 17, 14:05:09 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Szeptember 17, 14:04:20
na tudod mikor viszed el megint egymagad vizsgázni
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10783 Dátum:
2010 Szeptember 17, 14:04:20 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 17, 13:59:22
Hát én nem szeretem odaadni senkinek se a kulcsot, mert ... "tuning motor? nézzük mit bír..."
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10782 Dátum:
2010 Szeptember 17, 13:59:22 »
Hát én nem szeretem odaadni senkinek se a kulcsot, mert ... "tuning motor? nézzük mit bír..."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10781 Dátum:
2010 Szeptember 17, 13:56:24 »
Idézetet írta: maxi - 2010 Szeptember 17, 13:55:12
biztos halálra pörgették mi?
ott ált melletük
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10780 Dátum:
2010 Szeptember 17, 13:55:12 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 17, 13:54:05
kipuffosoknál otthagytad a vasat?
biztos halálra pörgették mi?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10779 Dátum:
2010 Szeptember 17, 13:54:05 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 17, 13:04:37
Elképzeltem, és nagyon bírnám
a perselyt nem jól értelmezted! Arra gondolunk, hogy csak lejjebb csavarodott és belóg a dugóhoz, de fogja jópár menet, tehát még a helyén van. aztán lehet hogy baromság az egész. viszont stuntnak abban igaza van, hogy a jobb oldalról ki lett iktatva az egész vezérlés és még mindig kopog, egyértelműen jobbról, úh ezek miatt talán mégsem az. kinyitjuk, belenézünk, más módja nincs.
kipuffosoknál otthagytad a vasat?
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10778 Dátum:
2010 Szeptember 17, 13:04:37 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 17, 12:37:32
Sajnálom
De most képzeld el... ha kész lenne a motor, egész télen unatkozhatnál
(Sztem ha belekerült a persely egy darabja az égéstérbe, az hamar felaprózódott, és annyira nem csörögne.
Nekem tört már le dugattyú gyűrűm, ami az égéstérbe jutott, na az csörgött és szétverte a dugó tetejét... nem bogárba)
Biztos a vezérléssel lesz valahol a hiba
Elképzeltem, és nagyon bírnám
a perselyt nem jól értelmezted! Arra gondolunk, hogy csak lejjebb csavarodott és belóg a dugóhoz, de fogja jópár menet, tehát még a helyén van. aztán lehet hogy baromság az egész. viszont stuntnak abban igaza van, hogy a jobb oldalról ki lett iktatva az egész vezérlés és még mindig kopog, egyértelműen jobbról, úh ezek miatt talán mégsem az. kinyitjuk, belenézünk, más módja nincs.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10777 Dátum:
2010 Szeptember 17, 12:37:32 »
Sajnálom
De most képzeld el... ha kész lenne a motor, egész télen unatkozhatnál
(Sztem ha belekerült a persely egy darabja az égéstérbe, az hamar felaprózódott, és annyira nem csörögne.
Nekem tört már le dugattyú gyűrűm, ami az égéstérbe jutott, na az csörgött és szétverte a dugó tetejét... nem bogárba)
Biztos a vezérléssel lesz valahol a hiba
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10776 Dátum:
2010 Szeptember 17, 10:44:56 »
Idézetet írta: ratro - 2010 Szeptember 17, 06:55:07
Nem akarlak elkeseríteni, de a 2006-os Rajzás előtt nekem a Typ4 hasonló dolgot produkált. Elkezdett kopogni, először kicsiket, keveset, majd egyre intenzívebben. Szelepet állítottam, mert elment a hézag. Mire felértünk Pestre ugyanez. Ott újra állítás. Elnyalta a szelepemelő tőkéket. Azzal együtt a vezértengely bütykeit is. Dupla szeleprugóval volt összerakva... Szerintem szedd szét, mosd ki a blokkot a sorjától, új tőke és új tengely. Nekem 3 garnitúra tőkét fogyasztott el és a 2. tengelyem van benne. Sajnos.
szarul hangzik, ettől tartok én is. mitől lett jó a végén? szimpla rugó? ez ellen szerintem egyetlen fegyver létezik: ugyanattól a gyártótól kell beszerezni az összes alkatrészt, ami érintkezik egymással. viszont lehet, hogy esetemben ez sem működik...csak azt nem értem, hogy az ürgét istenítik mindenhol, soha rosszat nem olvastam a motyóiról, azért is választottam őt. Ha ilyen silány színvonalú termékei lennének, főleg amerikában, semmit nem tudna eladni. Nagyon komoly motorkhoz használják a cuccait, a tengelyt pl. a webcam gyártja neki
Ami tőle van: vezérműtengely, vez.teng kerék, olajpumpa, szelepemelők, nyomórudak, szeleprugók, szeleptányérok, szelepülék, szelepek, himbához hézagolók stb. magyarul az egész vezérlés.
Még arra gondolok, hogy a dupla szeleprugó betételéhez marni kellett a belső, kisebb rugó helyét, hogy beférjen. Elvileg ki lett számolva, hogy mennyire kell lemenni ahhoz, hogy a két rugó együtt dolgozzon, de lehet, hiba csúszott a matekba, és emiatt túl erős
Ha reálisan nézem a dolgot, emberünk világszerte árul cuccokat, rengetegen versenyeznek a motorjaival, mi meg a balkánon szögelünk valamit internetes forrásokra támaszkodva..csak nincs akkora pech, hogy pont az én szériám legyen anyaghibás...majd lefényképezem és elküldöm nekik, kíváncsi vagyok mit mondanak.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10775 Dátum:
2010 Szeptember 17, 10:29:28 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 16, 21:53:19
Én nem aggódnék a fém reszelék miatt, láttam már sok ilyet, tipikusan van a typ1-es motorkba is a gépmunka után, mert nem lehet kitisztítani rendesen. Csak ha kifúrod a záródugókat, de azt nem szokta senki.
Ki kell venni a motort, először levenni a jobb hengerfejet és addig haladni, amíg nincs meg a hiba.
így lesz, van egy egész tél a titok megfejtésére.
De hogy ne csak siránkozás legyen, gondoljuk tovább a béla-féle AB-s projektet.
ugyan ezt szeretném megcsinálni én is a gyári motoromból. az 1.3 és 1.6 HF-ek milyen szelepekkel vannak? melyik megoldás a jobb? Érdemes mellé rakni egy picurka tengelyt? (mert a hülyeség az megy). kipuffból is egy ügyesebbre gondolnék, mert a hátfalam miatt a gyárit nem tudom felrakni. Cseremotor lévén megbízhatónak és óccsónak kell lennie
kompresszió?
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 17, 12:06:32 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10774 Dátum:
2010 Szeptember 17, 06:55:07 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 16, 19:52:06
Kialudva a story úgy néz ki, hogy bent volt a motor, elég sokat járattuk, indítgattuk, hagytuk melegedni hűlni stb. a karbik be lettek lőve, motor pöccre indult, pár másodperc alatt lett alapjárat, szépen vette a lapot és frankó hangja is volt. Tatabányára el akartam készülni, bejelntkeztem kipuffogóshoz (addig csak leömlő volt rajta) és amint meglett a kipu, beindítottam, elhalkult és kurva nagy kopogásra lettem figyelmes (sztem semmi köze a kipuhoz, ezt a hangot addig is hallottuk volna). visszaértem vele a műhelyhez, hagytam hűlni, azóta minden indításnál ott a kopogás, viszont fura, hogy alapjáraton nincs hangja, de kis fordulatemeléssel már brutális.
Első tippem az volt, hogy elment a szelephézag (mielőtt beraktuk borzasztót kellett állítani rajta a padon indítás után) így logikusnak tűnt, gondoltam megy minden a helyére. Ez kapufa, mert a hézagok frankók voltak. Ezután Hégráth Petivel lehúzgáltuk a kábeleket, de nincs változás. még a hűtést is kiiktattam, hogy jobban halljuk a hangokat, de passz. Ha emelőn járatjuk, aláállva nem hallani semmit, úgyhogy 99%, hogy vezérlés felől jön, jobb oldali 2 henger valamelyike.
Felmerült a hajtókarcsapágy, dugattyúcsapszeg, szelepülék kimozdulása, himábk hibája, tőke/hajtórúd tehát kb. minden
Aztán Melák és Stunt nekiugrottak, szétborították a jobb oldalt, himba le, hajtórúd ki, tőke ki, valamint olaj le. És itt kétirányú lett a szpóösvény, ugyanis
- a leengedett olaj tele van sorjával, ami biztos nem a gépműhely hagyatéka, át lett fújva összeszerelésnél az olajrendszer, és talán ez az ami jobban aggaszt a kopogásnál is. Ráadásul a tőkén úgy látszik, mintha jönne le róla az edzés!? pedig nem a gagyi fajtából való. Ha "szerencsém" van, akkor a ez. tengely is fogy...lehet erős a dupla szeleprugó, amit direkt azért vettem szettbe egy helyről hogy ilyenbe ne fussak bele véletlenül sem
- a kopogásra még mindig nincs válasz
Meláknak volt egy jó ötlete. Benyaltam az egyik gyertyával közvetlen miután beraktuk, ugyanis perselyezve volt a menet a hf-ben, ami sajnos elkerülte a figyelmemet. Gyeryakivételnél a persely kettészakadt, a felső 2 menet kijött a gyertyával együtt. miután újraélesztettek, nem láttam jobb megoldást, minthogy leszedtük róla a meneteket és kicsit vágtunk is az aljából, hogy vissza lehessen tekerni, mert ez kell a gyertya alá, különben nem tömít. most azt a gyertyát egy rövid gyertyányi menet fogja (meg egy rövidre vágott gyertyakábel, hogy ne repüljön messze
). Gondoltam, hátha kibírja annyira, hogy tegyek a motorba pár száz km-t és a télen majd lejön a fej, meg kell javítani úgyis. Nem kizárt, hogy a bent maradt persely a melegedés-hűlés hatására vagy egyéb okokból egy picit lejjebb ment esetleg, pont annyira, hogy beleverjen a dugóba, ez lehetne kopogás..csakhát fura, hogy miért nem rögtön kezdte el anno.
Jelenleg így állunk, meg ott, hogy elkezdem összerakni a gyári AB-s motoromat, mert a typ1 a király és mert ezt már rég meg kellett volna tennem, legalább az autót tudjam használni kicsit. Ha lesz lelki erőm, levesszük a fejet, ott meg sokminden kiderülhet. ha nem ltászik semmi, akkor a blokk is mindenképp szét kell jöjjön, de a vezérműtengelyt így is meg szeretném vizslatni a másik error miatt. Kibaszott teherautómotor
Nem akarlak elkeseríteni, de a 2006-os Rajzás előtt nekem a Typ4 hasonló dolgot produkált. Elkezdett kopogni, először kicsiket, keveset, majd egyre intenzívebben. Szelepet állítottam, mert elment a hézag. Mire felértünk Pestre ugyanez. Ott újra állítás. Elnyalta a szelepemelő tőkéket. Azzal együtt a vezértengely bütykeit is. Dupla szeleprugóval volt összerakva... Szerintem szedd szét, mosd ki a blokkot a sorjától, új tőke és új tengely. Nekem 3 garnitúra tőkét fogyasztott el és a 2. tengelyem van benne. Sajnos.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10773 Dátum:
2010 Szeptember 16, 21:53:19 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 16, 19:52:06
Kialudva a story úgy néz ki, hogy
Én nem aggódnék a fém reszelék miatt, láttam már sok ilyet, tipikusan van a typ1-es motorkba is a gépmunka után, mert nem lehet kitisztítani rendesen. Csak ha kifúrod a záródugókat, de azt nem szokta senki.
Ki kell venni a motort, először levenni a jobb hengerfejet és addig haladni, amíg nincs meg a hiba.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10772 Dátum:
2010 Szeptember 16, 19:52:06 »
Kialudva a story úgy néz ki, hogy bent volt a motor, elég sokat járattuk, indítgattuk, hagytuk melegedni hűlni stb. a karbik be lettek lőve, motor pöccre indult, pár másodperc alatt lett alapjárat, szépen vette a lapot és frankó hangja is volt. Tatabányára el akartam készülni, bejelntkeztem kipuffogóshoz (addig csak leömlő volt rajta) és amint meglett a kipu, beindítottam, elhalkult és kurva nagy kopogásra lettem figyelmes (sztem semmi köze a kipuhoz, ezt a hangot addig is hallottuk volna). visszaértem vele a műhelyhez, hagytam hűlni, azóta minden indításnál ott a kopogás, viszont fura, hogy alapjáraton nincs hangja, de kis fordulatemeléssel már brutális.
Első tippem az volt, hogy elment a szelephézag (mielőtt beraktuk borzasztót kellett állítani rajta a padon indítás után) így logikusnak tűnt, gondoltam megy minden a helyére. Ez kapufa, mert a hézagok frankók voltak. Ezután Hégráth Petivel lehúzgáltuk a kábeleket, de nincs változás. még a hűtést is kiiktattam, hogy jobban halljuk a hangokat, de passz. Ha emelőn járatjuk, aláállva nem hallani semmit, úgyhogy 99%, hogy vezérlés felől jön, jobb oldali 2 henger valamelyike.
Felmerült a hajtókarcsapágy, dugattyúcsapszeg, szelepülék kimozdulása, himábk hibája, tőke/hajtórúd tehát kb. minden
Aztán Melák és Stunt nekiugrottak, szétborították a jobb oldalt, himba le, hajtórúd ki, tőke ki, valamint olaj le. És itt kétirányú lett a szpóösvény, ugyanis
- a leengedett olaj tele van sorjával, ami biztos nem a gépműhely hagyatéka, át lett fújva összeszerelésnél az olajrendszer, és talán ez az ami jobban aggaszt a kopogásnál is. Ráadásul a tőkén úgy látszik, mintha jönne le róla az edzés!? pedig nem a gagyi fajtából való. Ha "szerencsém" van, akkor a ez. tengely is fogy...lehet erős a dupla szeleprugó, amit direkt azért vettem szettbe egy helyről hogy ilyenbe ne fussak bele véletlenül sem
- a kopogásra még mindig nincs válasz
Meláknak volt egy jó ötlete. Benyaltam az egyik gyertyával közvetlen miután beraktuk, ugyanis perselyezve volt a menet a hf-ben, ami sajnos elkerülte a figyelmemet. Gyeryakivételnél a persely kettészakadt, a felső 2 menet kijött a gyertyával együtt. miután újraélesztettek, nem láttam jobb megoldást, minthogy leszedtük róla a meneteket és kicsit vágtunk is az aljából, hogy vissza lehessen tekerni, mert ez kell a gyertya alá, különben nem tömít. most azt a gyertyát egy rövid gyertyányi menet fogja (meg egy rövidre vágott gyertyakábel, hogy ne repüljön messze
). Gondoltam, hátha kibírja annyira, hogy tegyek a motorba pár száz km-t és a télen majd lejön a fej, meg kell javítani úgyis. Nem kizárt, hogy a bent maradt persely a melegedés-hűlés hatására vagy egyéb okokból egy picit lejjebb ment esetleg, pont annyira, hogy beleverjen a dugóba, ez lehetne kopogás..csakhát fura, hogy miért nem rögtön kezdte el anno.
Jelenleg így állunk, meg ott, hogy elkezdem összerakni a gyári AB-s motoromat, mert a typ1 a király és mert ezt már rég meg kellett volna tennem, legalább az autót tudjam használni kicsit. Ha lesz lelki erőm, levesszük a fejet, ott meg sokminden kiderülhet. ha nem ltászik semmi, akkor a blokk is mindenképp szét kell jöjjön, de a vezérműtengelyt így is meg szeretném vizslatni a másik error miatt. Kibaszott teherautómotor
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10771 Dátum:
2010 Szeptember 16, 09:51:26 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 15, 21:54:10
Én arra tippelek, hogy valami bekerült az égéstérbe és fordulaton eléri a dugó.
Nem csapágy, mert alapjáraton nincs hangja, nem szelepülék vagy görbe szelepszár, mert van kompresszió. Valójában a motor bazi erős, bármelyik két hengerrel pöccre beindul, 4 hengerrel meg nagyon szépen jár, alacsony fordulaton, de megemelve a fordulatot kopogni kezd.
Nem hinném, hogy csapágy, mert nem olyan a hang és új csapágyak, új gépmunka...
Gondoltam arra esetleg, hopgy egy hajtórúd csapágycsésze lelazult, de hiába húzom le a gyertyakábelt, a hang nem változik.
Kivettük a nyomórudakat is, úgy is kopog, szinte ugyanúgy, nem a vezérlés kopog.
Pöccre indul, semmi füstje nincs, de szar a hangja kicsit emelt fordulaton.
ilyen hangjaim nekem is voltak fiat öccázasba fordítva tettem be a dugót
bogárba meg elfordult a hajtórúdba csapszegpersely
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10770 Dátum:
2010 Szeptember 15, 21:54:10 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 15, 21:21:42
Mi van? Jó lesz az, ne keseredj el! Stunt mire tippel?
Én arra tippelek, hogy valami bekerült az égéstérbe és fordulaton eléri a dugó.
Nem csapágy, mert alapjáraton nincs hangja, nem szelepülék vagy görbe szelepszár, mert van kompresszió. Valójában a motor bazi erős, bármelyik két hengerrel pöccre beindul, 4 hengerrel meg nagyon szépen jár, alacsony fordulaton, de megemelve a fordulatot kopogni kezd.
Nem hinném, hogy csapágy, mert nem olyan a hang és új csapágyak, új gépmunka...
Gondoltam arra esetleg, hopgy egy hajtórúd csapágycsésze lelazult, de hiába húzom le a gyertyakábelt, a hang nem változik.
Kivettük a nyomórudakat is, úgy is kopog, szinte ugyanúgy, nem a vezérlés kopog.
Pöccre indul, semmi füstje nincs, de szar a hangja kicsit emelt fordulaton.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10769 Dátum:
2010 Szeptember 15, 21:26:25 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 15, 21:02:58
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10768 Dátum:
2010 Szeptember 15, 21:21:42 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 15, 20:53:54
Azt hittem, az elmúlt hónapokban az összes méretű szopóálarcot felpróbáltam már, ma kiderült, hogy mégsem...volt egy, amit eddig nem láttam. Pedig ez akkora, hogy betakarja az egész műhelyt. Majd írok konkrétumot, ha meghiggadtam. Blokkot is szét kell húzni
1.3-1.6 kókánymotorhoz való adományokat várom szeretettel, amikkel életre tudom kelteni a gyári AB-t (ha nem kell gépmunka) Minden jöhet, azon semmi nem jó, már Maresz kutáyja sem játszik vele
Mi van? Jó lesz az, ne keseredj el! Stunt mire tippel?
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10767 Dátum:
2010 Szeptember 15, 21:19:18 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 15, 21:02:58
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10766 Dátum:
2010 Szeptember 15, 21:16:28 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 15, 10:24:03
A hengerfejet fell kell maratni 94-esre, vagy 1.6-os fej kell.
Karbi is jó lenne, de nem szükséges, megy a kisebbel is, maximum nem olyan jól. Nyomatékban akkor is óriási a különbség.
Köszönöm!
Azt hiszem nekem elég lesz ennyi tuning.
http://sparkafer.blogspot.hu/
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10765 Dátum:
2010 Szeptember 15, 21:03:46 »
Most már mondjatok valamit, mert én sem merem nyomni neki... :-((((
Oldalak:
1
...
283
284
285
286
287
[
288
]
289
290
291
292
293
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...