www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 09:01:56
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
1726
1727
1728
1729
1730
[
1731
]
1732
1733
1734
1735
1736
...
2015
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 13186326 alkalommal)
gegob
Hozzászólások: 2191
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11395 Dátum:
2006 December 25, 15:24:34 »
Idézetet írta: gegob - 2006 December 24, 23:29:54
Hali
Valaki tud segiteni bambuszpolc felrakás művészetében??, van hozzá egy gumi gyűrű meg két csavar, aminek kampos a vége de sehol nics olyan pont a polcon ahova be lehetne akasztani:)
előre köszu üdvw
segítsen vki aki már tett be polcot:)
BlackPsenior
Hozzászólások: 19077
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11394 Dátum:
2006 December 25, 15:16:10 »
na akkor futunk még egy kört. az egyik csavar egyértelmű, de a másik rohadt magasan van és főleg szűk helyen. lestem a kiszerelt váltót is, hát nagy furfang kell hozzá...
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11393 Dátum:
2006 December 25, 14:52:58 »
Én már vettem ki sk. Meg sem kell emelni.
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11392 Dátum:
2006 December 25, 14:33:37 »
Idézetet írta: BlackP - 2006 December 25, 12:16:50
baszki, beépített motornál nem lehet kivenni a buszból az önindítót...grrrr
hámá hogyne lehetne
sőt, van, aki még a perselyt is ki tudja cserélni a motor kivétele nélkül (überstojsszal)
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11391 Dátum:
2006 December 25, 14:22:54 »
Idézetet írta: BlackP - 2006 December 25, 12:16:50
baszki, beépített motornál nem lehet kivenni a buszból az önindítót...grrrr
ki lehet!!
gondolod egy inditomotor cserenél motor ki-be???
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11390 Dátum:
2006 December 25, 12:30:45 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 December 25, 12:04:13
Nézitek most a Discovery-t? Indiai "tuning műhelyt" mutatnak be munka közben.
Majdnem olyan mint Pityubácsi a kertben azzal a különbséggel, hogy egy flexibilis kipufogócsőért 7 órát kell utazniuk egy hajóbontó-roncstelepre (majd 7 órát vissza).
Helyi csoda amit gyártanak, de egyébként a hihetetlen kókányság.
Ja, de azért az a piros sportkocsi nem volt rossz! Bár ugye ott a kinézet a fontos. Mondjuk a helyi viszonyok között és azokkal a szerszámokkal tényleg igen komoly teljesímény kókányság ide vagy oda. Ott azért hiába keresnél mondjuk zsír új V8-as HEMI blokkot vagy hasonlót. A legtöbb dolog használt, vagy legyártják kézzel.(lásd. hengerfej tömítés...
)
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11389 Dátum:
2006 December 25, 12:16:50 »
baszki, beépített motornál nem lehet kivenni a buszból az önindítót...grrrr
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11388 Dátum:
2006 December 25, 12:04:13 »
Nézitek most a Discovery-t? Indiai "tuning műhelyt" mutatnak be munka közben.
Majdnem olyan mint Pityubácsi a kertben azzal a különbséggel, hogy egy flexibilis kipufogócsőért 7 órát kell utazniuk egy hajóbontó-roncstelepre (majd 7 órát vissza).
Helyi csoda amit gyártanak, de egyébként a hihetetlen kókányság.
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11387 Dátum:
2006 December 25, 10:43:30 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2006 December 25, 08:30:44
igen, a hátsó lökhárítóra gondolok.
volt az enyémen is egy gyönyörű példány, csak áldozatul esett egy tojota korollának :-/
Ez még a gyár! Csak újrakrómoztattam.
Létezik ilyen lökhárító rozsdamentesből???
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11386 Dátum:
2006 December 25, 08:30:44 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 25, 07:32:23
Akróm fellépőt én is le akarom venni!
A hátsó lökhárítóra gondolsz?
igen, a hátsó lökhárítóra gondolok.
volt az enyémen is egy gyönyörű példány, csak áldozatul esett egy tojota korollának :-/
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11385 Dátum:
2006 December 25, 07:32:23 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2006 December 24, 22:23:19
vazziga! szép a dög.
merre is laksz? a hátsó lökösöd érdekelne :-)))
a króm fellépőt meg dobd le róla a 'csába (szerintem)
Akróm fellépőt én is le akarom venni!
A hátsó lökhárítóra gondolsz?
gegob
Hozzászólások: 2191
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11384 Dátum:
2006 December 25, 00:19:41 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2006 December 24, 23:47:33
fúró, hiltiszalag, popszegecs :-))
karácsonyra kaptad?
Aha, de butikba aszontak h bepattan ennek ellnere a dobazban vot vmi hajlitott facsavrszeru, + egy gumigyuru ami nem tom mire lehet joo:) meg kapatartot is kaptam:) ill ablaktörtlöt:)
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11383 Dátum:
2006 December 24, 23:47:33 »
Idézetet írta: gegob - 2006 December 24, 23:29:54
Hali
Valaki tud segiteni bambuszpolc felrakás művészetében??, van hozzá egy gumi gyűrű meg két csavar, aminek kampos a vége de sehol nics olyan pont a polcon ahova be lehetne akasztani:)
előre köszu üdvw
fúró, hiltiszalag, popszegecs :-))
karácsonyra kaptad?
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
gegob
Hozzászólások: 2191
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11382 Dátum:
2006 December 24, 23:29:54 »
Hali
Valaki tud segiteni bambuszpolc felrakás művészetében??, van hozzá egy gumi gyűrű meg két csavar, aminek kampos a vége de sehol nics olyan pont a polcon ahova be lehetne akasztani:)
előre köszu üdvw
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11381 Dátum:
2006 December 24, 22:24:10 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 December 24, 15:36:50
Igen az a pánt az jó...és a hátsó ülés alá csatlakozik, de azokból is (mint mindenből) van gagyi és jobb fajta is. Körül kell nézni. A keményebb gumibak az kötelező.
ezt a pántot hol lehet megszemlélni?
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11380 Dátum:
2006 December 24, 22:23:19 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 15:10:57
Nem tudom mennyibe lesz pontosan. Ha van egy kis mellékes pénzem, félreteszem, és abból vásárolgatom az alkatrészeket.
Itt az autómról egy kép.
Lesz egy gyári széria motor és ez a nagyobb. Nem kapkodok el semmit. Ráérek.
Amúgy sem járok az autóval, ez csak "hobbi".
vazziga! szép a dög.
merre is laksz? a hátsó lökösöd érdekelne :-)))
a króm fellépőt meg dobd le róla a 'csába (szerintem)
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
szeda_1970
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11379 Dátum:
2006 December 24, 21:20:04 »
"Villával nem tudsz levest enni, hiába porcelán nyelű."
Húú bazz... ezt felírom!!
Akkor nekem az ezeröcsihez, engle w110-es tengelyhez elég lesz a 36-os weber vagy rakhatnék rá 40-est?
Kicsit félek ettől az egésztől.Tudom minimum duplakarbi a tuti de nagyon szeretném nyáron elsőautóként használni.Ez eléggé behatárolja a motorizmolást.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 December 24, 14:14:33
Nem akarok überokos lenni, de ez a karbi alkalmazási táblázat felvet egypár kérdést. Az egyik, hogy az EMPI 40 HPMX tulajdonképpen az IDF 40-es weber gyártásának megszűnte után az EMPI megvette a jogokat és kis módosításokkal ugyanazt gyártatja Kínában EMPI 40 HPMX néven (forrás: Dune Buggies and Hot VWs)
A kis módosítások pedig (szárnyprofilos fojtószelep tengely, polírozott torok) a jobb áramlást segítik elő. Ráadásul a 40 HPMX gyűrűs venturit kapott és ez akár 36 mm belső átmérőjű lehet, következésképpen elég nagy egy mérsékelt (nyomatékos) 2300-as motorhoz is akár. Mert mindek az IDA 48-as 48 mm ház átmérőjű karbi, ha agyoncsapjuk egy 32-es venturival?? Az én 40-es weberemben van 32-es venturi, de 34-est is bele fogok tenni...
A másik pedig, hogy lökettérfogathoz úgy tudunk karburátort megadni, ha tudjuk, hogy milyen fordulatú a motor. Amerikában nem ritka a 7000-et forgó 1776-os motor, ad 150 lóerő felett és bizony ahhoz nem jó egy 40-es karbi még 34-es venturival sem. Viszont ha egy 2275-ös 4800 körül forgó nyomatékos motorunk van, akkor a nagy karburátor csak rossz porlasztást és rossz karakterisztikát eredményez 3000 fordulat alatt...akkor meg minek? Villával nem tudsz levest enni, hiába porcelán nyelű.
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11378 Dátum:
2006 December 24, 16:23:39 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 09:11:16
Na beraktam a kis terelő lemezkét. Nem is tartott sokáig.
Csak a generátor bilincsét, meg a karbit kellett levenni, kicsavarni a turbinaházhoz fogatott légterelő csppantyú 8 csavarját, a két oldalsó csavart, és már le is lehetett húzni a turbinaházat. Karácsony után mehet a helyére a motor, már csak a hátfalat kell megcsinálni!
Ennyi.
Most már gyári!
Hú,de qrvaszép!
Bácsi Győző
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11377 Dátum:
2006 December 24, 15:36:50 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 15:30:28
Köszi!
A váltót hogy gondoltad több helyen lefogatni?
Hudák Misinél láttam ilyen pánt féleséget, meg kemányebb bakot.
Azokkal elég?
Amúgy nem vagyok egy aszfaltszaggatós típus. Inkább kímélem a gépet, úgyhogy akkor a váltó jó lesz!
Igen az a pánt az jó...és a hátsó ülés alá csatlakozik, de azokból is (mint mindenből) van gagyi és jobb fajta is. Körül kell nézni. A keményebb gumibak az kötelező.
Én sem vagyok aszfaltszaggatós tipus, de nagyon szemét, amikor egyszer valamiért keményebbet "kell" indulni és úgy megcsavarja a bakon a motort hogy kihúzza az egyest simán.
A typ3-es hátsó motor felfogatása ilyen szempontból szerencsésebb.
Itt van sok okosság: http://www.funkenblitz.com/fitting.shtml
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11376 Dátum:
2006 December 24, 15:33:16 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 December 24, 15:29:18
Mindjárt majd jönnek a hiénák
és jól lehúzzák az autódat, hogy OT rendszám és króm fellépő? Meg Mangels kerék???
Megvan a gyári is!
Teljesen gyári az autó, ezeket leszámítva! Igazi rikaság!(szervízkönyv stb.)
Esetleg még az állófűtésbe köthetnek bele!
Képzeld sikerült hozzájutnom egy vadi új Eberspacher-hez. Nem tudtam ellenállni, hogy ne tegyem bele.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11375 Dátum:
2006 December 24, 15:31:26 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 15:27:43
Nem tudnátok nekem bővebb felvilágosítást adni erről az autóról?
Apámat érdekelné.
Biztosan ismeritek a tulajt, ott volt a rajzáson is.
Előre is köszi!
Ne ide írd, hanem a Szóljatok ide -be vagy a Komplett auutók topikba. Ismerik itt az autót sokan, le is húzták rendesen. Egyszer azt mondtam, hogy messziről jól néz ki, és van benne munkaóra...ezzel cikiztek hónapokig.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11374 Dátum:
2006 December 24, 15:30:28 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 December 24, 15:27:05
A DC váltó typ3-.as váltó és 4.125-ös végáttételű és 0,89-es a negyedik fokozata.
Erősebbnek sajnos nem erősebb, de hosszabb, mint a bogár váltója. Ha nem úgy vezetsz, mint egy állat, akkor fogja bírni sokáig, de komolyan mondtam, hogy a váltót fell kell fogatni mégegy helyen, mert te is úgy fogsz járni, mint sok más, pl. a tatabányai gyorsulásin. Rajtnál kidobja az egyest.
A féltengelyek bírják.
Szép az autó. Kiscsávó is!
Köszi!
A váltót hogy gondoltad több helyen lefogatni?
Hudák Misinél láttam ilyen pánt féleséget, meg kemányebb bakot.
Azokkal elég?
Amúgy nem vagyok egy aszfaltszaggatós típus. Inkább kímélem a gépet, úgyhogy akkor a váltó jó lesz!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11373 Dátum:
2006 December 24, 15:29:18 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 15:10:57
Nem tudom mennyibe lesz pontosan. Ha van egy kis mellékes pénzem, félreteszem, és abból vásárolgatom az alkatrészeket.
Itt az autómról egy kép.
Lesz egy gyári széria motor és ez a nagyobb. Nem kapkodok el semmit. Ráérek.
Amúgy sem járok az autóval, ez csak "hobbi".
Mindjárt majd jönnek a hiénák
és jól lehúzzák az autódat, hogy OT rendszám és króm fellépő? Meg Mangels kerék???
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11372 Dátum:
2006 December 24, 15:27:43 »
Nem tudnátok nekem bővebb felvilágosítást adni erről az autóról?
Apámat érdekelné.
Biztosan ismeritek a tulajt, ott volt a rajzáson is.
Előre is köszi!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11371 Dátum:
2006 December 24, 15:27:05 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 15:14:27
Úgy látom te tudod mi kell nekem. Köszi a jótanácsoka! Majd mielőtt rendelnék valamit felveszem a kapcsolatot veled, nehogy elszúrjak valamit.
Amúgy ez a vez. tengely volt benne a szettben.
A váltó bírja majd a terhelést? Most szereztem egy újszerű DC kódú váltót. Ez nem erősebb?
Ja, és a féltengelyek? (golyós)
A DC váltó typ3-.as váltó és 4.125-ös végáttételű és 0,89-es a negyedik fokozata.
Erősebbnek sajnos nem erősebb, de hosszabb, mint a bogár váltója. Ha nem úgy vezetsz, mint egy állat, akkor fogja bírni sokáig, de komolyan mondtam, hogy a váltót fell kell fogatni mégegy helyen, mert te is úgy fogsz járni, mint sok más, pl. a tatabányai gyorsulásin. Rajtnál kidobja az egyest.
A féltengelyek bírják.
Szép az autó. Kiscsávó is!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11370 Dátum:
2006 December 24, 15:14:27 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 December 24, 14:48:27
A W125-ös tengely azt hiszem 300 fokos, pont határeset...azt szokták mondani (mégegy ökölszabály), hogy 300 felett vannak a verseny tengelyek, 280-300 között a sportosak és 280 alatt az utcaiak.
A 94 x 82-es motor a 300-as tengellyel már kér egy IDF 44-et 36-os venturival + egy CNC Ultra Mag 044...és az 150 ló felett lesz.
De mondhatsz te is többet, mert ez egyesben gázra elforgatja a 195-ös gumikat egy bogár alatt. És meg kell erősíteni a váltótartót.
Úgy látom te tudod mi kell nekem. Köszi a jótanácsoka! Majd mielőtt rendelnék valamit felveszem a kapcsolatot veled, nehogy elszúrjak valamit.
Amúgy ez a vez. tengely volt benne a szettben.
A váltó bírja majd a terhelést? Most szereztem egy újszerű DC kódú váltót. Ez nem erősebb?
Ja, és a féltengelyek? (golyós)
Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11369 Dátum:
2006 December 24, 15:10:57 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 December 24, 14:18:28
En is sok szakkonyvben olvastam, hogy a lenyeg a hengerfejben van tuningnal. Persze azert ahogy Stuntmanus is irja, osszhang nelkul semmit sem er az egesz.
(ha nem vagyok indiszkret mennyit szansz cirka a mocira? Es milyen kocsiba kerul? Fekek lesznek rajta?)
Nem tudom mennyibe lesz pontosan. Ha van egy kis mellékes pénzem, félreteszem, és abból vásárolgatom az alkatrészeket.
Itt az autómról egy kép.
Lesz egy gyári széria motor és ez a nagyobb. Nem kapkodok el semmit. Ráérek.
Amúgy sem járok az autóval, ez csak "hobbi".
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11368 Dátum:
2006 December 24, 14:48:27 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 12:44:59
Köszi a válaszodat, sokat segítettél vele.
A szettben, amit vettem benna van a 82-es főtengely, a hajtókarokkal együtt. Minden komplett!
Hengerfejből egy ilyet néztem: Bugpack- superflow Pro racing heads- 94x48x38 W/O valves- w/covers- pair 999,95USD
A blokk is gyárilag 82mm-es löketű főtengelyhez van megmunkálva.
A verműtengely a szettben W125-ös.
Már csak gyűjteni kell a pénzt, és remélhetőleg a nyár végére be is indul a moci!
A W125-ös tengely azt hiszem 300 fokos, pont határeset...azt szokták mondani (mégegy ökölszabály), hogy 300 felett vannak a verseny tengelyek, 280-300 között a sportosak és 280 alatt az utcaiak.
A 94 x 82-es motor a 300-as tengellyel már kér egy IDF 44-et 36-os venturival + egy CNC Ultra Mag 044...és az 150 ló felett lesz.
De mondhatsz te is többet, mert ez egyesben gázra elforgatja a 195-ös gumikat egy bogár alatt. És meg kell erősíteni a váltótartót.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11367 Dátum:
2006 December 24, 14:32:37 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 December 24, 14:22:21
De kiindulasi alapnak jo. A finomhangolas meg majd ugyis jon osszeszereles utan.
(nekem sima 1,6 lesz, szimplaszivos kicsit kipucolt szivocsoves 35,5/32-es szelepes hengerfejjel, gyari tengely, 1:1.25 himbasor, Weber 34 ICT karbik)
Kipufogoban nem tudom milyet erdemes. Meg azt sem,hogy az emelt himbasor a gyari tengellyel is jo-e vagy csak a sporttengellyel.
A gyári tengellyel az 1.25-ös himbasor tud működni. Kipufogóban nem tudok tanácsot adni, mindenki másra esküszik, én meg nem tudom.
Viszont én nem használnék szimplaszívós hengerfejet. Az "kipucolva" sem tudod megközelíteni egy duplaszívós széria áramlási jellemzőit....
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11366 Dátum:
2006 December 24, 14:27:25 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 13:07:12
Ezt a hengerfejet néztem a motorhoz!
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D4004%2D16
Szerintetek megfelel?
Ez egy picit overkill.
Én ezt javasolnám:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C18%2D1451
Elmondom, hogy miért. Nyomatékos motort szeretnél, ami nem fog 5000 fölött forogni sokat. Ez a S/F hengerfej egy drag fej, ahol a szelepméretek, csatornák szöge, égéstér formája stb. úgy vannak megválasztva, hogy egy megfelelő motoron nagyon nagy fordulatokon is jó legyen a töltéscseréje, ellenben kis fordulaton még az minimális torlónyomása sem lesz, ami ahhoz kell, hogy egy mérsékeltebb összenyitású tengelynél ne szaladjon kis szelepváltáskor a nafta a csövön. Ráadásul speciális szívócsonk kell hozzá, a CNC munkált szívócsöveshez is kell ugyan, de nem olyan drága. De mondom, most nem a pénz miatt, egyszerűen az a fej nem egy utcai nyomatékos motorra való. A CNC Ported 044-es is még rendelkezik tartalékokkal, az a fej elzenélget egy 200 lóerős motoron is és az egyik legjobb, amit ki lehet hozni a 044-es Autolinea öntvényből.
A másik kedvencem:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=289406
Ez sajnos nagyon nem olcsó, de jobb, mint a s/F fej egy utcai motorra.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11365 Dátum:
2006 December 24, 14:22:21 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 December 24, 14:18:06
Szóval ez a táblázat amolyan közelítés, egy ökölszabály és mint olyan, annyit is ér.
Szerintem!
De kiindulasi alapnak jo. A finomhangolas meg majd ugyis jon osszeszereles utan.
(nekem sima 1,6 lesz, szimplaszivos kicsit kipucolt szivocsoves 35,5/32-es szelepes hengerfejjel, gyari tengely, 1:1.25 himbasor, Weber 34 ICT karbik)
Kipufogoban nem tudom milyet erdemes. Meg azt sem,hogy az emelt himbasor a gyari tengellyel is jo-e vagy csak a sporttengellyel.
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11364 Dátum:
2006 December 24, 14:18:28 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 13:07:12
Ezt a hengerfejet néztem a motorhoz!
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D4004%2D16
Szerintetek megfelel?
En is sok szakkonyvben olvastam, hogy a lenyeg a hengerfejben van tuningnal. Persze azert ahogy Stuntmanus is irja, osszhang nelkul semmit sem er az egesz.
(ha nem vagyok indiszkret mennyit szansz cirka a mocira? Es milyen kocsiba kerul? Fekek lesznek rajta?)
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11363 Dátum:
2006 December 24, 14:18:06 »
a másik meg az, hogy ha a 40-es karbiban 34-es venturi van, akkor szinte ugyanazt a motort ki tudja szolgálni, mint a 44-es karbi egy ugyancsak 34-es venturival. Egy 1776-os motorhoz miért nem jó egy 44-es IDF? Bele lehet rakni 28-es venturit is...másrészről meg az 1776-os foroghat akár sokat is.
Szóval ez a táblázat amolyan közelítés, egy ökölszabály és mint olyan, annyit is ér.
Szerintem!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11362 Dátum:
2006 December 24, 14:14:33 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 12:44:59
Nem akarok überokos lenni, de ez a karbi alkalmazási táblázat felvet egypár kérdést. Az egyik, hogy az EMPI 40 HPMX tulajdonképpen az IDF 40-es weber gyártásának megszűnte után az EMPI megvette a jogokat és kis módosításokkal ugyanazt gyártatja Kínában EMPI 40 HPMX néven (forrás: Dune Buggies and Hot VWs)
A kis módosítások pedig (szárnyprofilos fojtószelep tengely, polírozott torok) a jobb áramlást segítik elő. Ráadásul a 40 HPMX gyűrűs venturit kapott és ez akár 36 mm belső átmérőjű lehet, következésképpen elég nagy egy mérsékelt (nyomatékos) 2300-as motorhoz is akár. Mert mindek az IDA 48-as 48 mm ház átmérőjű karbi, ha agyoncsapjuk egy 32-es venturival?? Az én 40-es weberemben van 32-es venturi, de 34-est is bele fogok tenni...
A másik pedig, hogy lökettérfogathoz úgy tudunk karburátort megadni, ha tudjuk, hogy milyen fordulatú a motor. Amerikában nem ritka a 7000-et forgó 1776-os motor, ad 150 lóerő felett és bizony ahhoz nem jó egy 40-es karbi még 34-es venturival sem. Viszont ha egy 2275-ös 4800 körül forgó nyomatékos motorunk van, akkor a nagy karburátor csak rossz porlasztást és rossz karakterisztikát eredményez 3000 fordulat alatt...akkor meg minek? Villával nem tudsz levest enni, hiába porcelán nyelű.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11361 Dátum:
2006 December 24, 13:07:12 »
Ezt a hengerfejet néztem a motorhoz!
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D4004%2D16
Szerintetek megfelel?
Leon 1303
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11360 Dátum:
2006 December 24, 12:49:48 »
Idézetet írta: Bela_OT-0295 - 2006 December 24, 12:44:59
Hasznos kis táblázat,
és tanulságos is!
Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11359 Dátum:
2006 December 24, 12:44:59 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 December 24, 10:49:09
A most összerakott motorod is nagyon szép, remélhetőleg műszakilag is korrekt.
Ami pedig a nagy motort illeti (esz az irigység!
) ez Magyarországon dobogós lesz a typ1-es motorok között, az biztos. Persze jól kell megépíteni.
Nagyon sok munka lesz vele, de biztos megéri. Így, hogy új motortömböt használsz sok méricskéléstől megszabadulsz, ez a blokk eleve pontos, a hengertalpak szélesek és pontosan megmunkáltak, az osztósíktól egyforma távolságra vannak, követlezésképpen a dugattyúkiállásod egyforma lesz, nem kell hézagolgatni, amit én most csinálgatok.
Amit belinkeltél az egy 82 mm löketű szet, ha azt veszed akkor vagy speciális hajtórudak kellenek, vagy pedig még ezt az új autolinea blokkot is kicsit le kell munkálni, mert nem fog elforogni, a tetején megakad a hajtórúd csavar.
Ami pedig a karburátort illeti, sokan nem fognak velem egyetérteni, de nekem erős meggyőződésem, hogy jobb, ha az ember eggyel kisebb karburátort vesz, mint eggyel nagyobbat. A karburátort elsősorban az határozza meg, hogy milyen térfogatáram lesz, ez a lökettérfogat, fordulatszám és a köbcenti függvénye.
Először azt kellene eldönteni, hogy milyen karakterű és teljesítményű motor szeretnél. Ez 2275 ccm itt már lehet olyat csinálni, ami túlmutat a futóművön és a féken is, erősen. Itt néhány tipp:
1, Nyomatékos, megbízható motor:
Tengely: 286 (W110)
Kompresszió: 1:8.0
Karbi: IDF 44 venturi 32
Várható teljesítmény: 130 LE
2, Sportos motor, utcára
Tengely: 294 (W120)
Kompresszió: 1: 8.5
Karbi IDF 44 venturi 34
Várható teljesítmény: 150 LE
3, Forgós, sportos motor
Tengely: 314 (W140)
Kompresszió: 1: 9.0
Karbi: IDA 48 venturi 37 vagy 39
Várható teljesítmény: 180 LE
Ez utóbbihoz néhány megjegyzés: mivel ez a motor kell, hogy forogjon 6500 körül, ide nem jó egy sima 044-es hengerfej, ami 40/35-ös szelepű. Ide egy 42/37 szelepes, kimunkált nagyon "okos" hengerfej kell, mert a tengely fordulatot kíván. A többi motorra jó a sima 42/37 "széria" 044-es. Sőt, megkockáztatom (majd a többiek lehurrognak), hogy az első összeállításhoz egy 40/35-ös elegendő, ugyanis a belépő mérete (szívócsatorna) 32 mm-es, ha pedig a venturi 32-es, akkor nincs értelme a nagy szelepeknek, inkább egy 1.25-ös himbasorral kell nagyobb emelést adni, ezt a W110-es engle tengely lehetővé teszi, az én motorom is ilyen lesz.
A 9.0 kompresszióviszony megnöveli a hőterhelést, de a nagy összenyitású W140-es tengely a valós kompreszióviszonyt (tulajdonképpen a kompresszióvégnyomást) csökkenti, csak fordulaton, a gázlengések inerciája miatt lesz jó töltési foka. Itt alul a tengely miatt veszítesz nyomatékot, de a 2275-ös motort azért semmilyen körülmények között nem lehet gyengének nevezni.
Legyél türelmes, a hengerfejen pedig ne spórolj, az az alfája és omegája a jó motornak. Nem kimunkált, kipolírozott fejjel nem lehet 6000 fölé menni, mert áramlástanilag bekorlátoz még 1.4-es himbasorral is.
Ha megengeded leírom (tudom, hogy semmi közöm hozzá), hogy én milyen irányba mennék.
Én nagyon szeretem a nyomatékos motorokat a hétköznapi autózásban, és a teljesítmény iszonyatosan drágítja a dolgokat (tudod: gyors, olcsó, megbízható -> innen csak kettőt választhatsz!) ezért a stroker motor pozitívumát erősíteném, a nagy alulról jövő nyomatékot. Ezt a váltó áttételezése is megköszöni, a hétköznapi autózásban pedig egy igazi ajándék. És nem kell ürtechnika, nem kell titán hajtórúd, nem kell tizedgrammolt forgattúsmechanizmus, nem kell 10 hőmérő, nem kell benzinkút hozzá...
Tehát én nem választanék nagyobb tengelyt, mint az engle W110-es. Ezzel nem fog 5000 fölé forogni és nem tudod majd lenyomni a Hoffer gépét (ha elindul
), de a városban kettessel tudsz gáz nélkül indulni és 80-ról 120-ra 5-6 sec alatt fentvan negyedikben. Ehhez kell egy 1:1.25-höz himbasor és elég egy sima 42/37-es hengerfej és semmi extra. Az IDF 44-es karbi 34-es venturival alul nyomatékossá teszi és az IDF sokkal utcaibb, pontosabb átmenetes (alapjárat és telj rendszer között) karbi, mint a IDA, ami leginkább a felső tartományt és a teljes gázt szereti. Utcára nem oké, ráadásul akkor van értelme, ha 300 feletti tengelyed van, okos hengerfejed és erős alkatrészeid. Szóval én az első variációra mennék.
Kicsit hosszan írtam most ezt, de hiszem és meggyőződésem, hogy a jó motor két legfontosabb alapja a pontos megépítés és az alkatrészek jó összeválogatása. Egy úgymond széria, 40/35-ös hengerfejhez egy 48-as IDA-nak CSAK hátránya van SEMMI előnye. Egy 314-es tengely meg nem tud lélegezni a 44-es karbiba rakott 34-es venturin keresztül és durván bekorlátoz.
Ha esetleg tudok valamiben segíteni, csak szól, majd úgy csinálok, mintha nem irigykednék és magam nem is nagyon szeretnék egy szép stroker motort.
Köszi a válaszodat, sokat segítettél vele.
A szettben, amit vettem benna van a 82-es főtengely, a hajtókarokkal együtt. Minden komplett!
Hengerfejből egy ilyet néztem: Bugpack- superflow Pro racing heads- 94x48x38 W/O valves- w/covers- pair 999,95USD
A blokk is gyárilag 82mm-es löketű főtengelyhez van megmunkálva.
A verműtengely a szettben W125-ös.
Majd még zaklatlak a kérdéseimmel, ha valami nem világos!
Miér van az, hogy Californiában minden sokkal olcsóbb???
Amúgy én is inkább nyomatékos motort szeretnék, nem pedig olyat ami 2 hónapig megy!
Ha kell esetleg valami különlegesség a cip1-ből, és nem olyan nagy méretű, irj elhozatom neked. Hozzácsapjuk az enyémhez.
Már csak gyűjteni kell a pénzt, és remélhetőleg a nyár végére be is indul a moci!
gas
Hozzászólások: 3283
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11358 Dátum:
2006 December 24, 12:34:25 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 December 24, 10:49:09
csatlakozom az elöttem szólóhoz
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Leon 1303
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11357 Dátum:
2006 December 24, 12:05:53 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 December 24, 10:49:09
WOW
Szivesen olvasgatnék gyakrabban ilyeneket!
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #11356 Dátum:
2006 December 24, 11:41:22 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 December 24, 10:49:09
A most összerakott motorod is nagyon szép, remélhetőleg műszakilag is korrekt.
Ami pedig a nagy motort illeti (esz az irigység!
) ez Magyarországon dobogós lesz a typ1-es motorok között, az biztos. Persze jól kell megépíteni.
Nagyon sok munka lesz vele, de biztos megéri. Így, hogy új motortömböt használsz sok méricskéléstől megszabadulsz, ez a blokk eleve pontos, a hengertalpak szélesek és pontosan megmunkáltak, az osztósíktól egyforma távolságra vannak, követlezésképpen a dugattyúkiállásod egyforma lesz, nem kell hézagolgatni, amit én most csinálgatok.
Amit belinkeltél az egy 82 mm löketű szet, ha azt veszed akkor vagy speciális hajtórudak kellenek, vagy pedig még ezt az új autolinea blokkot is kicsit le kell munkálni, mert nem fog elforogni, a tetején megakad a hajtórúd csavar.
Ami pedig a karburátort illeti, sokan nem fognak velem egyetérteni, de nekem erős meggyőződésem, hogy jobb, ha az ember eggyel kisebb karburátort vesz, mint eggyel nagyobbat. A karburátort elsősorban az határozza meg, hogy milyen térfogatáram lesz, ez a lökettérfogat, fordulatszám és a köbcenti függvénye.
Először azt kellene eldönteni, hogy milyen karakterű és teljesítményű motor szeretnél. Ez 2275 ccm itt már lehet olyat csinálni, ami túlmutat a futóművön és a féken is, erősen. Itt néhány tipp:
1, Nyomatékos, megbízható motor:
Tengely: 286 (W110)
Kompresszió: 1:8.0
Karbi: IDF 44 venturi 32
Várható teljesítmény: 130 LE
2, Sportos motor, utcára
Tengely: 294 (W120)
Kompresszió: 1: 8.5
Karbi IDF 44 venturi 34
Várható teljesítmény: 150 LE
3, Forgós, sportos motor
Tengely: 314 (W140)
Kompresszió: 1: 9.0
Karbi: IDA 48 venturi 37 vagy 39
Várható teljesítmény: 180 LE
Ez utóbbihoz néhány megjegyzés: mivel ez a motor kell, hogy forogjon 6500 körül, ide nem jó egy sima 044-es hengerfej, ami 40/35-ös szelepű. Ide egy 42/37 szelepes, kimunkált nagyon "okos" hengerfej kell, mert a tengely fordulatot kíván. A többi motorra jó a sima 42/37 "széria" 044-es. Sőt, megkockáztatom (majd a többiek lehurrognak), hogy az első összeállításhoz egy 40/35-ös elegendő, ugyanis a belépő mérete (szívócsatorna) 32 mm-es, ha pedig a venturi 32-es, akkor nincs értelme a nagy szelepeknek, inkább egy 1.25-ös himbasorral kell nagyobb emelést adni, ezt a W110-es engle tengely lehetővé teszi, az én motorom is ilyen lesz.
A 9.0 kompresszióviszony megnöveli a hőterhelést, de a nagy összenyitású W140-es tengely a valós kompreszióviszonyt (tulajdonképpen a kompresszióvégnyomást) csökkenti, csak fordulaton, a gázlengések inerciája miatt lesz jó töltési foka. Itt alul a tengely miatt veszítesz nyomatékot, de a 2275-ös motort azért semmilyen körülmények között nem lehet gyengének nevezni.
Legyél türelmes, a hengerfejen pedig ne spórolj, az az alfája és omegája a jó motornak. Nem kimunkált, kipolírozott fejjel nem lehet 6000 fölé menni, mert áramlástanilag bekorlátoz még 1.4-es himbasorral is.
Ha megengeded leírom (tudom, hogy semmi közöm hozzá), hogy én milyen irányba mennék.
Én nagyon szeretem a nyomatékos motorokat a hétköznapi autózásban, és a teljesítmény iszonyatosan drágítja a dolgokat (tudod: gyors, olcsó, megbízható -> innen csak kettőt választhatsz!) ezért a stroker motor pozitívumát erősíteném, a nagy alulról jövő nyomatékot. Ezt a váltó áttételezése is megköszöni, a hétköznapi autózásban pedig egy igazi ajándék. És nem kell ürtechnika, nem kell titán hajtórúd, nem kell tizedgrammolt forgattúsmechanizmus, nem kell 10 hőmérő, nem kell benzinkút hozzá...
Tehát én nem választanék nagyobb tengelyt, mint az engle W110-es. Ezzel nem fog 5000 fölé forogni és nem tudod majd lenyomni a Hoffer gépét (ha elindul
), de a városban kettessel tudsz gáz nélkül indulni és 80-ról 120-ra 5-6 sec alatt fentvan negyedikben. Ehhez kell egy 1:1.25-höz himbasor és elég egy sima 42/37-es hengerfej és semmi extra. Az IDF 44-es karbi 34-es venturival alul nyomatékossá teszi és az IDF sokkal utcaibb, pontosabb átmenetes (alapjárat és telj rendszer között) karbi, mint a IDA, ami leginkább a felső tartományt és a teljes gázt szereti. Utcára nem oké, ráadásul akkor van értelme, ha 300 feletti tengelyed van, okos hengerfejed és erős alkatrészeid. Szóval én az első variációra mennék.
Kicsit hosszan írtam most ezt, de hiszem és meggyőződésem, hogy a jó motor két legfontosabb alapja a pontos megépítés és az alkatrészek jó összeválogatása. Egy úgymond széria, 40/35-ös hengerfejhez egy 48-as IDA-nak CSAK hátránya van SEMMI előnye. Egy 314-es tengely meg nem tud lélegezni a 44-es karbiba rakott 34-es venturin keresztül és durván bekorlátoz.
Ha esetleg tudok valamiben segíteni, csak szól, majd úgy csinálok, mintha nem irigykednék és magam nem is nagyon szeretnék egy szép stroker motort.
Nem írnál akármiről ilyen esszéket? Akár a karácsonyi beigliről. Nem kell, hogy nagylöketű legyen, csak szépen szóljon!
Oldalak:
1
...
1726
1727
1728
1729
1730
[
1731
]
1732
1733
1734
1735
1736
...
2015
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...