www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 22, 19:10:16

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921220 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1361 1362 1363 1364 1365 [1366] 1367 1368 1369 1370 1371 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13254067 alkalommal)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #25997 Dátum: 2008 Március 20, 16:54:31 »

A feszítőt hogy kell az ablakkéderbe belevarázsolni????
  először szépen türelmesen belepiszkálod  a feszítőt a gumiba aztán rakod a kaszniba  Roll Eyes

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #25996 Dátum: 2008 Március 20, 16:43:38 »

A feszítőt hogy kell az ablakkéderbe belevarázsolni????

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #25995 Dátum: 2008 Március 20, 07:41:03 »

a büdös kötsög fricc mekkhegeszette az ajtót 1cm ónozás 1cm gitt asse tudom hogy egyengessem ki  Cry

még egy centi gittet rálapátolsz, akkor jó lesz



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #25994 Dátum: 2008 Március 19, 23:25:44 »

gyári after 67 kabrió?  Roll Eyes
ja 72es 303-mas. az öreg karmannak üzenem hogy ne legyen úgy elájulva magától mer nem olyan nagy szám egy gyárikabrió. én a rondaságomat nem adnám oda érte  az biztos

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #25993 Dátum: 2008 Március 19, 22:48:07 »

a büdös kötsög fricc mekkhegeszette az ajtót 1cm ónozás 1cm gitt asse tudom hogy egyengessem ki  Cry
gyári after 67 kabrió?  Roll Eyes
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #25992 Dátum: 2008 Március 19, 22:44:31 »

a büdös kötsög fricc mekkhegeszette az ajtót 1cm ónozás 1cm gitt asse tudom hogy egyengessem ki  Cry

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #25991 Dátum: 2008 Március 19, 21:47:31 »

Ma elvittem Tsigához a vasat. Sztem azóta már darabokban a motor  Smiley
Remélem jól tettem, hogy azt mondtam neki, hogy mind a 16 tőcsavart perselyezze meg, biztos ami biztos!

jol teted

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
1303LS
« Hozzászólás #25990 Dátum: 2008 Március 19, 21:35:49 »


Remélem jól tettem, hogy azt mondtam neki, hogy mind a 16 tőcsavart perselyezze meg, biztos ami biztos!
Na ezt jól elbaxtad, teknokolt neki, aztán had' szaladjon.  Evil
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #25989 Dátum: 2008 Március 19, 21:30:15 »

Ma elvittem Tsigához a vasat. Sztem azóta már darabokban a motor  Smiley
Remélem jól tettem, hogy azt mondtam neki, hogy mind a 16 tőcsavart perselyezze meg, biztos ami biztos!
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #25988 Dátum: 2008 Március 19, 15:35:25 »

Mai SZMB, azaz Szereltesd Mással Bogarad:
Elhoztam a felniket homokszórás és szinterezés után. Némi tanakodás után a 9006-os kódszámú világos szürke szinűek lettek. A 4 felnin végzett munkáért végül 16eFt-ot fizettem úgy, hogy a kerekek teljesen (mindkét oldalán és a gumi által takart részen is) festve lettek, 1 hét alatt készültek el.
Következett a gumis: a szép "új" felnik  újszerű Goodyear gumikat kaptak. Bár először 155-ös méretet kerestem, de kaptam egy jó ajánlatot 165-ös garnitúrára, ezért ezt vettem meg (ezért eladó lesz 2 db 155R15 méretű nyári Goodyear gumim.)
A komplett kerekeket elvittem a szervizbe, ahol egy hete műszakira készül az autó. Gyakorlatilag tavaly július óta nem használtam, csak néha beinditottam, ehhez képest csak a fékeket kellett rendbeszedni. Nem feltétele a sikeres vizsgának, de kértem még pár apróságot is. Még a korábbi eredetvizsgás papirokat és a biztositó igazolását kell eljuttatnom, és pénteken, vagy a jövő héten vizsgázhat a Bogár  Smiley
Ja, és még valami: a szomszéd szerelőaknán egy fém lökháritós, fém hűtőrácsos bordő R4 állt.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #25987 Dátum: 2008 Március 19, 08:55:10 »

Valaki leirna nekem hogy mire jol az olaj nyomas szabalyzo "szelepek"  blokk aljan. Mit lehet ezzel allitani.
A problemam az hogy hidegen 7bar az olajnyomasom fordulaton viszont meleg motornal mar csak 1,5-2bar fordulaton.
Uzemmeleg motornal alapjaraton eppen 1bar.
Vagy ez normalis?
Valsz elore is koszi.

Teljesen normális, nekem is ennyi a nyomásom.

Az első szelep (ékszíjtárcsánál) hideg motornál nyit és nem engedi a nagy nyomást az olajhűtőre,a  hátsó (lendkeréknél) pedig a maximális értékét állítja be a nyomásnak, olyan 6-7 barnal nyit, egyébként zárva van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #25986 Dátum: 2008 Március 19, 08:26:03 »

Valaki leirna nekem hogy mire jol az olaj nyomas szabalyzo "szelepek"  blokk aljan. Mit lehet ezzel allitani.
A problemam az hogy hidegen 7bar az olajnyomasom fordulaton viszont meleg motornal mar csak 1,5-2bar fordulaton.
Uzemmeleg motornal alapjaraton eppen 1bar.
Vagy ez normalis?
Valsz elore is koszi.
gyárilag semmit!az efektive nyit és zár 1 kört!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #25985 Dátum: 2008 Március 18, 23:59:51 »

de ez az eredetimotor másikmotor ki motor be  Wink

ter értetlenkedsz bammeg akinek még műszere is van ehhez  Grin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #25984 Dátum: 2008 Március 18, 23:56:38 »

motor ki másik motor be  Wink
de ez az eredetimotor másikmotor ki motor be  Wink

06208005898
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #25983 Dátum: 2008 Március 18, 22:46:11 »

Valaki leirna nekem hogy mire jol az olaj nyomas szabalyzo "szelepek"  blokk aljan. Mit lehet ezzel allitani.
A problemam az hogy hidegen 7bar az olajnyomasom fordulaton viszont meleg motornal mar csak 1,5-2bar fordulaton.
Uzemmeleg motornal alapjaraton eppen 1bar.
Vagy ez normalis?
Valsz elore is koszi.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #25982 Dátum: 2008 Március 18, 22:31:16 »

valaki monnnnyameg hogy piszkáljamszét a blokkot hengerfejek lent vannak hogyan tovább? Huh milyen sorrendben?
http://www.mgvac.sulinet.hu/bogiklub/moci-kibe.htm

de adja magát, mi is most csináltuk először két hete hétvégén Smiley
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #25981 Dátum: 2008 Március 18, 22:28:56 »

ha működne én sem . meg sem nyikkan és dől az olaj mndkét végén... :-\ha van 5leted hogy brjam mozgásra  skíts

motor ki másik motor be  Wink

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #25980 Dátum: 2008 Március 18, 22:27:46 »

 chilton's repair&tune-up guide tudok kölcsönadni ha kell
de nem szedném szét a helyedben ha működik
ha működne én sem . meg sem nyikkan és dől az olaj mndkét végén... :-\ha van 5leted hogy brjam mozgásra  skíts

06208005898
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #25979 Dátum: 2008 Március 18, 22:24:11 »

valaki monnnnyameg hogy piszkáljamszét a blokkot hengerfejek lent vannak hogyan tovább? Huh milyen sorrendben?
 chilton's repair&tune-up guide tudok kölcsönadni ha kell
de nem szedném szét a helyedben ha működik

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #25978 Dátum: 2008 Március 18, 22:22:36 »

Köszönöm szépen a részletes választ!
Én most épp -e kettő közt vacilálok.
Olajat nem eszi a gép, de hogyan tudnám megállapítani, hogy melyik kategóriába esik a motorom, kompresszió méréssel?
Ne bonyolítsd már...
Egyszerű, mint egy faék. 15W40, vagy 45. Tucatolaj, a márkásabbak sem túl drágák. Nekem eddig Castrol ment bele, GTX3 (állítólag már ez is pénzkidobás...), de már nem gyártják, átálltam a Mobil-ra.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #25977 Dátum: 2008 Március 18, 22:20:10 »

valaki monnnnyameg hogy piszkáljamszét a blokkot hengerfejek lent vannak hogyan tovább? Huh milyen sorrendben?
olvasd el a váci bogarasok oldalán a motorkiszedés leírását. motorszétszedés is benne van
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #25976 Dátum: 2008 Március 18, 22:18:10 »


Tehát akkor mit bele?
Jó állapotú, olajat nem fogyasztó motorba én pl. Castrol GTX 15W40-et javasolok, esetleg valami részszintetikus 10W40-est, ezekből nagyon sok van a piacon, mindenki másra esküszik. (Én: Castrol, Motul, Motorex)

Kopott motorba, ami kicsit már csipegeti az olajat abba szintetikus vagy ásványi bázisú SAE 20W50-est, ezzel csendesebb is lesz, olajnyomása is erőre kap vele.


Köszönöm szépen a részletes választ!
Én most épp -e kettő közt vacilálok.
Olajat nem eszi a gép, de hogyan tudnám megállapítani, hogy melyik kategóriába esik a motorom, kompresszió méréssel?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #25975 Dátum: 2008 Március 18, 22:15:03 »

valaki monnnnyameg hogy piszkáljamszét a blokkot hengerfejek lent vannak hogyan tovább? Huh milyen sorrendben?

Lásd: Haynes manual

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #25974 Dátum: 2008 Március 18, 22:10:33 »

valaki monnnnyameg hogy piszkáljamszét a blokkot hengerfejek lent vannak hogyan tovább? Huh milyen sorrendben?

06208005898
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #25973 Dátum: 2008 Március 18, 22:10:01 »

biztos hogy onnan ?
mennyi olajat töltöttél bele ?
harmónikacsövek ?
az a gumigyűrű amit hajlamosak vagyunk elfelejteni  ?
rendesen felütötted a szimeringet ? a régivel szokták akkor nem sérül (láttam csak , nem csináltam de nagy okosság)
biztosan nem sérült meg felütéskor ?
nem vettem észre hogy megsérült volna berakáskor.
Motorolaj csepeg? A nyelestengelyen is van egy szimmering, ne tévedj.

Vagy rosszul raktad be, vagy a futófelület már kopott a lendkeréken, esetleg rossz minőségű, ami kinyírja a szimmering tömítő ajkát.
igen a motor olaj lesz.olaj nivo pálca közepéig van benne.
milyen gumi gyürü???
a motor s a válto összerakásánál
a blokkon van egy kis rés, s ott csöpög jobban mint eddig mielött szimeringet cseréltem volna
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #25972 Dátum: 2008 Március 18, 22:04:31 »

délelött fötengely szimeringet cseréltem az auton mert a válto s a motor között csöpögött az olaj.
de sajnos most néztem most is csöpög mitöl lehet ez??

biztos hogy onnan ?
mennyi olajat töltöttél bele ?
harmónikacsövek ?
az a gumigyűrű amit hajlamosak vagyunk elfelejteni  ?
rendesen felütötted a szimeringet ? a régivel szokták akkor nem sérül (láttam csak , nem csináltam de nagy okosság)
biztosan nem sérült meg felütéskor ?

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #25971 Dátum: 2008 Március 18, 22:04:09 »

délelött fötengely szimeringet cseréltem az auton mert a válto s a motor között csöpögött az olaj.
de sajnos most néztem most is csöpög mitöl lehet ez??

Motorolaj csepeg? A nyelestengelyen is van egy szimmering, ne tévedj.

Vagy rosszul raktad be, vagy a futófelület már kopott a lendkeréken, esetleg rossz minőségű, ami kinyírja a szimmering tömítő ajkát.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #25970 Dátum: 2008 Március 18, 22:02:34 »

tudtam !

köszönöm !

kérnék egy moderátort az aktuális helyre illessze be !

ha szabad ilyet kérni
én mentettem a saját arhívumomba Wink

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #25969 Dátum: 2008 Március 18, 22:00:40 »

Milyen olajat tegyünk a typ1-es motorba?
Alapvetően a kenőolajat két adat határoz meg, a viszkozitási osztályba sorolása (SAE szerint 10W40, 15W40, 20W50 stb.) és a teljesítményszintje (API szerint osztályozva SE, SF, SG, SH, SJ, SL, így növekvő sorrendben) Ez utóbbival ne foglalkozzunk, a typ1-es motorhoz a ma kapható legalacsonyabb szint, az API SE is megfelelő. Nyilvánvalóan a jobb (magasabb teljesítményszintű) olaj jobban ken és jobban véd, mert adalékoltsága magasabb.
A viszkozitási osztály két száma közül az első azt jelzi, hogy miylen viszkozitású (milyen sűrű) az olaj 40 fokon, a második szám pedig ugyenezt mutatja meg 100 fokon. Minél nagyobb a szám, az olaj annál viszkózusabb, sűrűbb. A viszkozitást az illesztési hézagokhoz kell mérni, az egyik legfontosabb a csapágyak illesztési hézaga. Új typ1-es motornál ez a normál tűrésmezőbe esik, tehát a 10W40 15W40 stb. amolyan átlagolajak simán jók, a motor nem kényes a pontos viszkozitásra, de az extremitásokat ( pl.SAE 5W30 és 0W30) kerüljük, a motor illesztése ezt nem teszi lehetővé. Mivel a csapágyhézag függvénye a dolog, tehát öregebb (kopottabb, lazább) motornál a sűrűbb felé kell venni az irányt, tehát 15W40 15W50 20W50.
Direkt nem írtam, hogy ásványi vagy szintetikus bázisú olajat használjunk mert TELJESEN MINDEGY, ha a viszkozitása és a teljesítményszintje megfelelő, akkor lehet akármelyik, nyilvánvaló, hogy a korszerű szintetikus bázisú olajak szélsőséges kenési körülmények között jobbak, hőtűrő képességük jobb, nehezebben krakkolódnak, kevésbé illékonyak, stb.
Viszont egy tuningmentes motor nem igényli, úgyhogy ilyen módon pénzkidobás, az olajcsere periódust NEM hosszabíthatjuk meg velük sem.

Speciális helyzetben vannak azok a fellelt autók, amiben utoljára valami alacsony adalékoltsági fokú, vagy adalékolatlan (1965 előtt) olajat használtak. Ezen motorok belül olyan lerakódásokkal vannak tele, amelyeket a korszerű olajok detergens, diszpergens adalékai feloldanak, lebegtetnek és komoly motorkárt okozhatnak, mert eltömnek olajjáratokat, olajszelepet ragasztanak meg, stb.
Ezeket érdemes körültekintően, sűrűn cserélve az olajat (50-100 km) párszor "átmosni".

Tehát akkor mit bele?
Jó állapotú, olajat nem fogyasztó motorba én pl. Castrol GTX 15W40-et javasolok, esetleg valami részszintetikus 10W40-est, ezekből nagyon sok van a piacon, mindenki másra esküszik. (Én: Castrol, Motul, Motorex)

Kopott motorba, ami kicsit már csipegeti az olajat abba szintetikus vagy ásványi bázisú SAE 20W50-est, ezzel csendesebb is lesz, olajnyomása is erőre kap vele.

Tuning motorba szintetikus bázisút, lehetőleg 50 vagy 60 melegoldali viszkozitásút, tapasztalataim szerint a Castrol RS 10W60 és  Motorex FS-X 10W60 nagyon jó, 120-130 fokon is elegendő az olajnyomás. Nyilván itt nem egy kopott, hanem egy gondozott, jól illesztett motorról beszélünk.
Széria motorba az ilyen olaj masszív pénzkidobás, de használható, nem lesz baja tőle.

Nem kell túlmisztifikálni, azt is mondhatnám, hogy a legolcsóbb bármilyen olaj jó bele, gondoljatok bele, hogy amikor ezeket gyártották a legjobb olaj volt olyan, mint ma a legrosszabb. (API SE)
A lényeg, hogy a viszkozitás ne legyen alacsony, az 5W és az alatti hidegoldali viszkozitásúakat felejtsük el. Ez az olajpumpa, ezek a csapágyillesztések nem szeretik.


tudtam !

köszönöm !

kérnék egy moderátort az aktuális helyre illessze be !

ha szabad ilyet kérni

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #25968 Dátum: 2008 Március 18, 21:57:05 »

délelött fötengely szimeringet cseréltem az auton mert a válto s a motor között csöpögött az olaj.
de sajnos most néztem most is csöpög mitöl lehet ez??
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #25967 Dátum: 2008 Március 18, 21:55:42 »

Seácok nicsvalakinek othon elfekvöbe egy derékszögü krom csö vagy saválo ami nem rozsdásodik 3 vagy 4 cm átmérölyü csö darab kab mind a két flenén tulnyulva olyan 10cm rel
 
Ilyenem van!

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #25966 Dátum: 2008 Március 18, 21:49:19 »

Milyen olajat tegyünk a typ1-es motorba?
Alapvetően a kenőolajat két adat határoz meg, a viszkozitási osztályba sorolása (SAE szerint 10W40, 15W40, 20W50 stb.) és a teljesítményszintje (API szerint osztályozva SE, SF, SG, SH, SJ, SL, így növekvő sorrendben) Ez utóbbival ne foglalkozzunk, a typ1-es motorhoz a ma kapható legalacsonyabb szint, az API SE is megfelelő. Nyilvánvalóan a jobb (magasabb teljesítményszintű) olaj jobban ken és jobban véd, mert adalékoltsága magasabb.
A viszkozitási osztály két száma közül az első azt jelzi, hogy miylen viszkozitású (milyen sűrű) az olaj 40 fokon, a második szám pedig ugyenezt mutatja meg 100 fokon. Minél nagyobb a szám, az olaj annál viszkózusabb, sűrűbb. A viszkozitást az illesztési hézagokhoz kell mérni, az egyik legfontosabb a csapágyak illesztési hézaga. Új typ1-es motornál ez a normál tűrésmezőbe esik, tehát a 10W40 15W40 stb. amolyan átlagolajak simán jók, a motor nem kényes a pontos viszkozitásra, de az extremitásokat ( pl.SAE 5W30 és 0W30) kerüljük, a motor illesztése ezt nem teszi lehetővé. Mivel a csapágyhézag függvénye a dolog, tehát öregebb (kopottabb, lazább) motornál a sűrűbb felé kell venni az irányt, tehát 15W40 15W50 20W50.
Direkt nem írtam, hogy ásványi vagy szintetikus bázisú olajat használjunk mert TELJESEN MINDEGY, ha a viszkozitása és a teljesítményszintje megfelelő, akkor lehet akármelyik, nyilvánvaló, hogy a korszerű szintetikus bázisú olajak szélsőséges kenési körülmények között jobbak, hőtűrő képességük jobb, nehezebben krakkolódnak, kevésbé illékonyak, stb.
Viszont egy tuningmentes motor nem igényli, úgyhogy ilyen módon pénzkidobás, az olajcsere periódust NEM hosszabíthatjuk meg velük sem.

Speciális helyzetben vannak azok a fellelt autók, amiben utoljára valami alacsony adalékoltsági fokú, vagy adalékolatlan (1965 előtt) olajat használtak. Ezen motorok belül olyan lerakódásokkal vannak tele, amelyeket a korszerű olajok detergens, diszpergens adalékai feloldanak, lebegtetnek és komoly motorkárt okozhatnak, mert eltömnek olajjáratokat, olajszelepet ragasztanak meg, stb.
Ezeket érdemes körültekintően, sűrűn cserélve az olajat (50-100 km) párszor "átmosni".

Tehát akkor mit bele?
Jó állapotú, olajat nem fogyasztó motorba én pl. Castrol GTX 15W40-et javasolok, esetleg valami részszintetikus 10W40-est, ezekből nagyon sok van a piacon, mindenki másra esküszik. (Én: Castrol, Motul, Motorex)

Kopott motorba, ami kicsit már csipegeti az olajat abba szintetikus vagy ásványi bázisú SAE 20W50-est, ezzel csendesebb is lesz, olajnyomása is erőre kap vele.

Tuning motorba szintetikus bázisút, lehetőleg 50 vagy 60 melegoldali viszkozitásút, tapasztalataim szerint a Castrol RS 10W60 és  Motorex FS-X 10W60 nagyon jó, 120-130 fokon is elegendő az olajnyomás. Nyilván itt nem egy kopott, hanem egy gondozott, jól illesztett motorról beszélünk.
Széria motorba az ilyen olaj masszív pénzkidobás, de használható, nem lesz baja tőle.

Nem kell túlmisztifikálni, azt is mondhatnám, hogy a legolcsóbb bármilyen olaj jó bele, gondoljatok bele, hogy amikor ezeket gyártották a legjobb olaj volt olyan, mint ma a legrosszabb. (API SE)
A lényeg, hogy a viszkozitás ne legyen alacsony, az 5W és az alatti hidegoldali viszkozitásúakat felejtsük el. Ez az olajpumpa, ezek a csapágyillesztések nem szeretik.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #25965 Dátum: 2008 Március 18, 21:27:03 »

üdvw!
elektromókusok help!
cserélem a vezetékeket és a kormányoszlop alatti gyári csokinál ellankadtam
itt, hogy lehet cserélni a vezetékeket?
ötlet, tipp, javaslat?

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2008 Március 18, 21:30:03 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #25964 Dátum: 2008 Március 18, 20:31:53 »

Kösz. Az én váltóm nem üres, tele van fogaskerekekkel  Grin
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #25963 Dátum: 2008 Március 18, 17:04:16 »

Seácok nicsvalakinek othon elfekvöbe egy derékszögü krom csö vagy saválo ami nem rozsdásodik 3 vagy 4 cm átmérölyü csö darab kab mind a két flenén tulnyulva olyan 10cm rel
 

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #25962 Dátum: 2008 Március 18, 16:48:55 »

Szóval, akinek van fönt rendes olajszűrő, az használjon modern olajat, akinek meg nincs, az bízza szűrést az olajiszapra. Smiley

Mennyi olaj is kell a váltóba? Guruk!  (tudom, míg ki nem folyik a beöntőn....)

2,5 L ha üres  Grin
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #25961 Dátum: 2008 Március 18, 16:30:50 »

Szóval, akinek van fönt rendes olajszűrő, az használjon modern olajat, akinek meg nincs, az bízza szűrést az olajiszapra. Smiley

Mennyi olaj is kell a váltóba? Guruk!  (tudom, míg ki nem folyik a beöntőn....)

2.5L azt hiszem, én addig nyomattam a géppel míg tele nem lett
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #25960 Dátum: 2008 Március 18, 16:19:34 »

Szóval, akinek van fönt rendes olajszűrő, az használjon modern olajat, akinek meg nincs, az bízza szűrést az olajiszapra. Smiley

Mennyi olaj is kell a váltóba? Guruk!  (tudom, míg ki nem folyik a beöntőn....)

Este összefoglalom kicsit bővebben az olajügyet itt az SzMB-ben, de most nem érek rá.

Billnek amúgy igaza van.
Süni
« Hozzászólás #25959 Dátum: 2008 Március 18, 16:16:37 »

Castrol Classic 20W50 4.5 l 8300,-

www.angloparts.hu

Akciós termékek közt !
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #25958 Dátum: 2008 Március 18, 15:36:26 »

Este összefoglalom kicsit bővebben az olajügyet itt az SzMB-ben, de most nem érek rá.

Billnek amúgy igaza van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 1361 1362 1363 1364 1365 [1366] 1367 1368 1369 1370 1371 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.215 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.