www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 26, 20:12:13

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921347 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1362 1363 1364 1365 1366 [1367] 1368 1369 1370 1371 1372 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14712660 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #25971 Dátum: 2008 Március 18, 22:04:09 »

délelött fötengely szimeringet cseréltem az auton mert a válto s a motor között csöpögött az olaj.
de sajnos most néztem most is csöpög mitöl lehet ez??

Motorolaj csepeg? A nyelestengelyen is van egy szimmering, ne tévedj.

Vagy rosszul raktad be, vagy a futófelület már kopott a lendkeréken, esetleg rossz minőségű, ami kinyírja a szimmering tömítő ajkát.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #25970 Dátum: 2008 Március 18, 22:02:34 »

tudtam !

köszönöm !

kérnék egy moderátort az aktuális helyre illessze be !

ha szabad ilyet kérni
én mentettem a saját arhívumomba Wink

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #25969 Dátum: 2008 Március 18, 22:00:40 »

Milyen olajat tegyünk a typ1-es motorba?
Alapvetően a kenőolajat két adat határoz meg, a viszkozitási osztályba sorolása (SAE szerint 10W40, 15W40, 20W50 stb.) és a teljesítményszintje (API szerint osztályozva SE, SF, SG, SH, SJ, SL, így növekvő sorrendben) Ez utóbbival ne foglalkozzunk, a typ1-es motorhoz a ma kapható legalacsonyabb szint, az API SE is megfelelő. Nyilvánvalóan a jobb (magasabb teljesítményszintű) olaj jobban ken és jobban véd, mert adalékoltsága magasabb.
A viszkozitási osztály két száma közül az első azt jelzi, hogy miylen viszkozitású (milyen sűrű) az olaj 40 fokon, a második szám pedig ugyenezt mutatja meg 100 fokon. Minél nagyobb a szám, az olaj annál viszkózusabb, sűrűbb. A viszkozitást az illesztési hézagokhoz kell mérni, az egyik legfontosabb a csapágyak illesztési hézaga. Új typ1-es motornál ez a normál tűrésmezőbe esik, tehát a 10W40 15W40 stb. amolyan átlagolajak simán jók, a motor nem kényes a pontos viszkozitásra, de az extremitásokat ( pl.SAE 5W30 és 0W30) kerüljük, a motor illesztése ezt nem teszi lehetővé. Mivel a csapágyhézag függvénye a dolog, tehát öregebb (kopottabb, lazább) motornál a sűrűbb felé kell venni az irányt, tehát 15W40 15W50 20W50.
Direkt nem írtam, hogy ásványi vagy szintetikus bázisú olajat használjunk mert TELJESEN MINDEGY, ha a viszkozitása és a teljesítményszintje megfelelő, akkor lehet akármelyik, nyilvánvaló, hogy a korszerű szintetikus bázisú olajak szélsőséges kenési körülmények között jobbak, hőtűrő képességük jobb, nehezebben krakkolódnak, kevésbé illékonyak, stb.
Viszont egy tuningmentes motor nem igényli, úgyhogy ilyen módon pénzkidobás, az olajcsere periódust NEM hosszabíthatjuk meg velük sem.

Speciális helyzetben vannak azok a fellelt autók, amiben utoljára valami alacsony adalékoltsági fokú, vagy adalékolatlan (1965 előtt) olajat használtak. Ezen motorok belül olyan lerakódásokkal vannak tele, amelyeket a korszerű olajok detergens, diszpergens adalékai feloldanak, lebegtetnek és komoly motorkárt okozhatnak, mert eltömnek olajjáratokat, olajszelepet ragasztanak meg, stb.
Ezeket érdemes körültekintően, sűrűn cserélve az olajat (50-100 km) párszor "átmosni".

Tehát akkor mit bele?
Jó állapotú, olajat nem fogyasztó motorba én pl. Castrol GTX 15W40-et javasolok, esetleg valami részszintetikus 10W40-est, ezekből nagyon sok van a piacon, mindenki másra esküszik. (Én: Castrol, Motul, Motorex)

Kopott motorba, ami kicsit már csipegeti az olajat abba szintetikus vagy ásványi bázisú SAE 20W50-est, ezzel csendesebb is lesz, olajnyomása is erőre kap vele.

Tuning motorba szintetikus bázisút, lehetőleg 50 vagy 60 melegoldali viszkozitásút, tapasztalataim szerint a Castrol RS 10W60 és  Motorex FS-X 10W60 nagyon jó, 120-130 fokon is elegendő az olajnyomás. Nyilván itt nem egy kopott, hanem egy gondozott, jól illesztett motorról beszélünk.
Széria motorba az ilyen olaj masszív pénzkidobás, de használható, nem lesz baja tőle.

Nem kell túlmisztifikálni, azt is mondhatnám, hogy a legolcsóbb bármilyen olaj jó bele, gondoljatok bele, hogy amikor ezeket gyártották a legjobb olaj volt olyan, mint ma a legrosszabb. (API SE)
A lényeg, hogy a viszkozitás ne legyen alacsony, az 5W és az alatti hidegoldali viszkozitásúakat felejtsük el. Ez az olajpumpa, ezek a csapágyillesztések nem szeretik.


tudtam !

köszönöm !

kérnék egy moderátort az aktuális helyre illessze be !

ha szabad ilyet kérni

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #25968 Dátum: 2008 Március 18, 21:57:05 »

délelött fötengely szimeringet cseréltem az auton mert a válto s a motor között csöpögött az olaj.
de sajnos most néztem most is csöpög mitöl lehet ez??
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #25967 Dátum: 2008 Március 18, 21:55:42 »

Seácok nicsvalakinek othon elfekvöbe egy derékszögü krom csö vagy saválo ami nem rozsdásodik 3 vagy 4 cm átmérölyü csö darab kab mind a két flenén tulnyulva olyan 10cm rel
 
Ilyenem van!

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #25966 Dátum: 2008 Március 18, 21:49:19 »

Milyen olajat tegyünk a typ1-es motorba?
Alapvetően a kenőolajat két adat határoz meg, a viszkozitási osztályba sorolása (SAE szerint 10W40, 15W40, 20W50 stb.) és a teljesítményszintje (API szerint osztályozva SE, SF, SG, SH, SJ, SL, így növekvő sorrendben) Ez utóbbival ne foglalkozzunk, a typ1-es motorhoz a ma kapható legalacsonyabb szint, az API SE is megfelelő. Nyilvánvalóan a jobb (magasabb teljesítményszintű) olaj jobban ken és jobban véd, mert adalékoltsága magasabb.
A viszkozitási osztály két száma közül az első azt jelzi, hogy miylen viszkozitású (milyen sűrű) az olaj 40 fokon, a második szám pedig ugyenezt mutatja meg 100 fokon. Minél nagyobb a szám, az olaj annál viszkózusabb, sűrűbb. A viszkozitást az illesztési hézagokhoz kell mérni, az egyik legfontosabb a csapágyak illesztési hézaga. Új typ1-es motornál ez a normál tűrésmezőbe esik, tehát a 10W40 15W40 stb. amolyan átlagolajak simán jók, a motor nem kényes a pontos viszkozitásra, de az extremitásokat ( pl.SAE 5W30 és 0W30) kerüljük, a motor illesztése ezt nem teszi lehetővé. Mivel a csapágyhézag függvénye a dolog, tehát öregebb (kopottabb, lazább) motornál a sűrűbb felé kell venni az irányt, tehát 15W40 15W50 20W50.
Direkt nem írtam, hogy ásványi vagy szintetikus bázisú olajat használjunk mert TELJESEN MINDEGY, ha a viszkozitása és a teljesítményszintje megfelelő, akkor lehet akármelyik, nyilvánvaló, hogy a korszerű szintetikus bázisú olajak szélsőséges kenési körülmények között jobbak, hőtűrő képességük jobb, nehezebben krakkolódnak, kevésbé illékonyak, stb.
Viszont egy tuningmentes motor nem igényli, úgyhogy ilyen módon pénzkidobás, az olajcsere periódust NEM hosszabíthatjuk meg velük sem.

Speciális helyzetben vannak azok a fellelt autók, amiben utoljára valami alacsony adalékoltsági fokú, vagy adalékolatlan (1965 előtt) olajat használtak. Ezen motorok belül olyan lerakódásokkal vannak tele, amelyeket a korszerű olajok detergens, diszpergens adalékai feloldanak, lebegtetnek és komoly motorkárt okozhatnak, mert eltömnek olajjáratokat, olajszelepet ragasztanak meg, stb.
Ezeket érdemes körültekintően, sűrűn cserélve az olajat (50-100 km) párszor "átmosni".

Tehát akkor mit bele?
Jó állapotú, olajat nem fogyasztó motorba én pl. Castrol GTX 15W40-et javasolok, esetleg valami részszintetikus 10W40-est, ezekből nagyon sok van a piacon, mindenki másra esküszik. (Én: Castrol, Motul, Motorex)

Kopott motorba, ami kicsit már csipegeti az olajat abba szintetikus vagy ásványi bázisú SAE 20W50-est, ezzel csendesebb is lesz, olajnyomása is erőre kap vele.

Tuning motorba szintetikus bázisút, lehetőleg 50 vagy 60 melegoldali viszkozitásút, tapasztalataim szerint a Castrol RS 10W60 és  Motorex FS-X 10W60 nagyon jó, 120-130 fokon is elegendő az olajnyomás. Nyilván itt nem egy kopott, hanem egy gondozott, jól illesztett motorról beszélünk.
Széria motorba az ilyen olaj masszív pénzkidobás, de használható, nem lesz baja tőle.

Nem kell túlmisztifikálni, azt is mondhatnám, hogy a legolcsóbb bármilyen olaj jó bele, gondoljatok bele, hogy amikor ezeket gyártották a legjobb olaj volt olyan, mint ma a legrosszabb. (API SE)
A lényeg, hogy a viszkozitás ne legyen alacsony, az 5W és az alatti hidegoldali viszkozitásúakat felejtsük el. Ez az olajpumpa, ezek a csapágyillesztések nem szeretik.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #25965 Dátum: 2008 Március 18, 21:27:03 »

üdvw!
elektromókusok help!
cserélem a vezetékeket és a kormányoszlop alatti gyári csokinál ellankadtam
itt, hogy lehet cserélni a vezetékeket?
ötlet, tipp, javaslat?

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2008 Március 18, 21:30:03 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #25964 Dátum: 2008 Március 18, 20:31:53 »

Kösz. Az én váltóm nem üres, tele van fogaskerekekkel  Grin
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #25963 Dátum: 2008 Március 18, 17:04:16 »

Seácok nicsvalakinek othon elfekvöbe egy derékszögü krom csö vagy saválo ami nem rozsdásodik 3 vagy 4 cm átmérölyü csö darab kab mind a két flenén tulnyulva olyan 10cm rel
 

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #25962 Dátum: 2008 Március 18, 16:48:55 »

Szóval, akinek van fönt rendes olajszűrő, az használjon modern olajat, akinek meg nincs, az bízza szűrést az olajiszapra. Smiley

Mennyi olaj is kell a váltóba? Guruk!  (tudom, míg ki nem folyik a beöntőn....)

2,5 L ha üres  Grin
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #25961 Dátum: 2008 Március 18, 16:30:50 »

Szóval, akinek van fönt rendes olajszűrő, az használjon modern olajat, akinek meg nincs, az bízza szűrést az olajiszapra. Smiley

Mennyi olaj is kell a váltóba? Guruk!  (tudom, míg ki nem folyik a beöntőn....)

2.5L azt hiszem, én addig nyomattam a géppel míg tele nem lett
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #25960 Dátum: 2008 Március 18, 16:19:34 »

Szóval, akinek van fönt rendes olajszűrő, az használjon modern olajat, akinek meg nincs, az bízza szűrést az olajiszapra. Smiley

Mennyi olaj is kell a váltóba? Guruk!  (tudom, míg ki nem folyik a beöntőn....)

Este összefoglalom kicsit bővebben az olajügyet itt az SzMB-ben, de most nem érek rá.

Billnek amúgy igaza van.
Süni
« Hozzászólás #25959 Dátum: 2008 Március 18, 16:16:37 »

Castrol Classic 20W50 4.5 l 8300,-

www.angloparts.hu

Akciós termékek közt !
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #25958 Dátum: 2008 Március 18, 15:36:26 »

Este összefoglalom kicsit bővebben az olajügyet itt az SzMB-ben, de most nem érek rá.

Billnek amúgy igaza van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető _NagyG
Hozzászólások: 1980


« Hozzászólás #25957 Dátum: 2008 Március 18, 15:33:34 »

Gyere már Stunt vaze, mer engöm is érdekelne az olajbiznyák!:))

G.

https://www.facebook.com/milleniumflakon

alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #25956 Dátum: 2008 Március 18, 15:28:33 »

Mennyi olaj kell a váltóba? Most rendelnék...
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #25955 Dátum: 2008 Március 18, 15:24:59 »

De pörög a topic.  Grin
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #25954 Dátum: 2008 Március 18, 15:24:07 »

A színe, és az állaga is egész más, mint új korábban. Persze tapintásra nem mondom meg, hogy még mennyit lehetne menni vele, de úgy gondolom évente célszerű cserélni kb. 5000km/év futásteljesítménnyel.
Ha elhasználódott a motorom, lehet, hogy a 15W40-el már csörögni-csattogni fog?
Offautómba Castrol szoktam venni.
Botondról olyan rosszak a tapasztalatok?
Én is abból a megfontolásból választottam a 20W50-et, hogy télen úgy se megy, nyáron meg jobb, mint a 15W40.
No, akkor nincs más hátra, mint kérem Stuntot, hogy nyilatkozzon az ügyben!
Köszönöm!
Ezeknek az új olajoknak a tulajdonsága, hogy lebegtetik a szennyeződéseket (ami pozitívum) és szerintem már pár száz kilométer után is sötétedik annyit, hogy ránézésre szarnak mondaná a laikus. A bogár motor olajcsere periódusa pontosan 5000 km.
A Botondnak az alapja rossz, amit ugye adalékolnak.

Mechanikus hangokról annyit, hogy szerintem ez csak a fülnek rossz, mert lehet, hogy egy Botond jobban csilapítja a zajokat, de egy full szintetikus motorolaj kenési paramétereit meg sem közelíti, amelynél hangosabban üzemel a motor. (Stunt sokkal hozzáértőbb, mint én, csak annyit olvasgattam már, hogy el mertem mondani a véleményemet, ami nem biztos, hogy helytálló)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #25953 Dátum: 2008 Március 18, 15:22:56 »

Alapjáraton el kéne aludnia. Ha nem, akkor amikor "parázslik", jellemzően áram folyik az akkutól a dinamó felé. Ez nem jó, ilyenkor a fesszabnak le kéne kapcsolnia a visszirányt, amit valószínűleg nem tesz meg. Az is lehet, hogy leragadt ez a kapcsolója, így pl. leállításkor is folyik arrafelé áram. Nézzél bele, h. minden tekercsen jól áll-e a cucc.
Vége a sztorinak.
Fesszabályzó csere után minden oké. A cumi csak az volt, hogy még egy (az eredeti...) fesszab rossz volt, így apám még össze nem rakott autójából került bele ideiglenesen.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #25952 Dátum: 2008 Március 18, 15:13:15 »

Miből gondolod, hogy a Rowe olaj használtnak tűnik? Mert nem olyan a színe, mint amikor beleöntötted? Szerintem a legdrágább olajat ha beleteszed 4000 km után az is (el)használtnak fog látszani. Egy biztos: a jó olaj az jó olaj! (micsoda közhely) Én keresnék a helyedben egy olyan olajat, ami 50-re végződik, szerintem a nevesebb (jobb olajat gyártók) között is találsz 20W50-t. Azt írod, hogy hidegben nem használod, a 20W -25-ig megörzi a folyékonyságát, az 50 viszont a magasbb hőmérsékleten is jobb viszkozitású, mint a 15W40. A léghűtéses bogarakra meg jobban jellemző a túlmelegedés, mint a túl hideg.
Szerintem egyik sem rossz, de inkább én egy 20W50 tennék bele. Ez az én véleményem. Nem feltétlen a kopottság miatt (max a Botondot ahhoz szokták tenni). Szintetikus olajok közt is van 10W60 és ezeket nem a legkopottabb motorokhoz szokás tenni.

Dönts belátásod szerint, vagy kérd ki Stunt véleményét. Mert lehet én is hülyeségeket beszélek itt.  Smiley

A színe, és az állaga is egész más, mint új korábban. Persze tapintásra nem mondom meg, hogy még mennyit lehetne menni vele, de úgy gondolom évente célszerű cserélni kb. 5000km/év futásteljesítménnyel.
Ha elhasználódott a motorom, lehet, hogy a 15W40-el már csörögni-csattogni fog?
Offautómba Castrol szoktam venni.
Botondról olyan rosszak a tapasztalatok?
Én is abból a megfontolásból választottam a 20W50-et, hogy télen úgy se megy, nyáron meg jobb, mint a 15W40.
No, akkor nincs más hátra, mint kérem Stuntot, hogy nyilatkozzon az ügyben!
Köszönöm!

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18505


1969

« Hozzászólás #25951 Dátum: 2008 Március 18, 15:03:39 »

hamarosan olajt fogok én is cserélni és kizárólag egy embert fogok megkérdezni majd hogy mit javasol
az pedig a Stunt
mert ő azt is el tudja majd mondani hogy ezk a számok mit jelentenek meg azt is hogy milyet igen és miért meg azt is hogy melyiket ne és miért ne
de ha nyilatkozik akkor javaslom tegyük majd be a véleményét a hasznos infók leírások stb cuccok  közé
asszem van valami ilyesmi a nyitólapon
korábban pont ő írt talán erről az olajról hogy be fogják vezetni?
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #25950 Dátum: 2008 Március 18, 14:49:48 »

Mondjuk ez is érdekes lehet:
http://www.oldtimerperfekt.hu/bolt/product_info.php?cPath=49_40&products_id=119

<beszúrt kép törölve>

"Nagyteljesítményű egész évben használható, többfokozatú ásványi motorolaj benzines motorokhoz. Kiemelkedően magas minőségű ásványi alapolaj, különleges adaléktechnológia. Tökéletes motorvédelem, tisztán tartja a motor belső részeit, véd a korróziótól és meggátolja a feketeiszap képződést. Felhasználása a ’60-as, ’70-es évek és a korai ’80-as évek gyártmányaihoz ajánlott, mikor is a „Multigrade” – „Multiszuper” olajakat írták elő. Specifikációk: ACEA A2-98 B2-98, VW 501/505, API SJ, Rover RES, 22.OL.G4/PD2, MIL-L-46152D, Mercedes-Benz 226.5. Viszkozitási osztály SAE: 20W-50, sűrűség 15°C-on: 0,89 g/ml."

7.550,- Ft


Van belőle részszintetikus is.

http://www.oldtimerperfekt.hu/bolt/product_info.php?cPath=49_40&products_id=121

<beszúrt kép törölve>

"Kiemelkedő teljesítményű, részben szintetikus, részben magas finomítási fokú ásványi olajból, magas minőségű adaléktechnológiával készült motorolaj. Széles viszkozitás tartományú. Kiváló kenést biztosít mind alacsony, mind magas hőmérsékleten, és erős igénybevételnél egyaránt. Ajánlott felhasználása a magas, és kiemelkedően magas teljesítményű benzinmotorokhoz, a ’60-as évektől, a korai ’80-as évekig, ahol a ’gépkönyv ezt a specifikációt írja elő. Mint pl. Aston Martin, Jaguar, Lotus, és hasonló magas teljesítményű motoroknál. Ajánlott továbbá olyan jó ítélőképességű felhasználóknak, kik a legjobb kenéstechnikai megoldást szeretnék járművükön. Specifikációk: ACEA A3-98, API SJ. Viszkozitási osztály SAE: 20W-50, sűrűség 15°C-on: 0,888 g/cm3, viszkozitás 100°C-on: 21.9 mm2/s."

8.950,- Ft

De mindenki azt tesz bele amit akar.

Ez csak egy öreg boxer, ami az ásványi olajra lett kitalálva. A ma kapható olajok mindegyike jobb (akár a tescos is (Ide lőjjetek  Grin.)), mint a gyártása (nem hogy a tervezése) idején kapható olajok.

hamarosan olajt fogok én is cserélni és kizárólag egy embert fogok megkérdezni majd hogy mit javasol
az pedig a Stunt
mert ő azt is el tudja majd mondani hogy ezk a számok mit jelentenek meg azt is hogy milyet igen és miért meg azt is hogy melyiket ne és miért ne
de ha nyilatkozik akkor javaslom tegyük majd be a véleményét a hasznos infók leírások stb cuccok  közé
asszem van valami ilyesmi a nyitólapon

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #25949 Dátum: 2008 Március 18, 14:45:03 »

Mondjuk ez is érdekes lehet:
http://www.oldtimerperfekt.hu/bolt/product_info.php?cPath=49_40&products_id=119



"Nagyteljesítményű egész évben használható, többfokozatú ásványi motorolaj benzines motorokhoz. Kiemelkedően magas minőségű ásványi alapolaj, különleges adaléktechnológia. Tökéletes motorvédelem, tisztán tartja a motor belső részeit, véd a korróziótól és meggátolja a feketeiszap képződést. Felhasználása a ’60-as, ’70-es évek és a korai ’80-as évek gyártmányaihoz ajánlott, mikor is a „Multigrade” – „Multiszuper” olajakat írták elő. Specifikációk: ACEA A2-98 B2-98, VW 501/505, API SJ, Rover RES, 22.OL.G4/PD2, MIL-L-46152D, Mercedes-Benz 226.5. Viszkozitási osztály SAE: 20W-50, sűrűség 15°C-on: 0,89 g/ml."

7.550,- Ft


Van belőle részszintetikus is.

http://www.oldtimerperfekt.hu/bolt/product_info.php?cPath=49_40&products_id=121



"Kiemelkedő teljesítményű, részben szintetikus, részben magas finomítási fokú ásványi olajból, magas minőségű adaléktechnológiával készült motorolaj. Széles viszkozitás tartományú. Kiváló kenést biztosít mind alacsony, mind magas hőmérsékleten, és erős igénybevételnél egyaránt. Ajánlott felhasználása a magas, és kiemelkedően magas teljesítményű benzinmotorokhoz, a ’60-as évektől, a korai ’80-as évekig, ahol a ’gépkönyv ezt a specifikációt írja elő. Mint pl. Aston Martin, Jaguar, Lotus, és hasonló magas teljesítményű motoroknál. Ajánlott továbbá olyan jó ítélőképességű felhasználóknak, kik a legjobb kenéstechnikai megoldást szeretnék járművükön. Specifikációk: ACEA A3-98, API SJ. Viszkozitási osztály SAE: 20W-50, sűrűség 15°C-on: 0,888 g/cm3, viszkozitás 100°C-on: 21.9 mm2/s."

8.950,- Ft

De mindenki azt tesz bele amit akar.

Ez csak egy öreg boxer, ami az ásványi olajra lett kitalálva. A ma kapható olajok mindegyike jobb (akár a tescos is (Ide lőjjetek  Grin.)), mint a gyártása (nem hogy a tervezése) idején kapható olajok.
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #25948 Dátum: 2008 Március 18, 14:37:47 »

Ennek csak az az érdekessége, hogy több mint egy éve nem gyártják....
Elfekvő készlet még lehet belőle sok helyen.

1963 VW1200 DeLuxe
Süni
« Hozzászólás #25947 Dátum: 2008 Március 18, 14:13:53 »

Ennek csak az az érdekessége, hogy több mint egy éve nem gyártják....
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #25946 Dátum: 2008 Március 18, 14:11:41 »

Olajcsere előtt állok. Az előző tulaj lelkemre kötötte, hogy 20W50-es olajat tegyek bele, de amit legutóbb használtam Rowe olaj már 4000km után elég elhasználtnak tűnik.
Van értelme a 20W50-nek a 15W40 helyett? Télen, hidegben nem használom a gépet.
Most 2 olajon gondolkozom, az egyik a Mol Botond 20W50-es, amit 89 előtti autókhoz ajánlanak 4l 3500Ft körül van, a másik a Castrol GTX 15W40, az meg 6000Ft körüli.
A motorom 1641ccm, sportvezérműtengellyel, progresszív karbival.
A régi 1300-asomba a Botondot használtam, és nem volt vele gond.
Mit ajánlotok?

Miből gondolod, hogy a Rowe olaj használtnak tűnik? Mert nem olyan a színe, mint amikor beleöntötted? Szerintem a legdrágább olajat ha beleteszed 4000 km után az is (el)használtnak fog látszani. Egy biztos: a jó olaj az jó olaj! (micsoda közhely) Én keresnék a helyedben egy olyan olajat, ami 50-re végződik, szerintem a nevesebb (jobb olajat gyártók) között is találsz 20W50-t. Azt írod, hogy hidegben nem használod, a 20W -25-ig megörzi a folyékonyságát, az 50 viszont a magasbb hőmérsékleten is jobb viszkozitású, mint a 15W40. A léghűtéses bogarakra meg jobban jellemző a túlmelegedés, mint a túl hideg.
Szerintem egyik sem rossz, de inkább én egy 20W50 tennék bele. Ez az én véleményem. Nem feltétlen a kopottság miatt (max a Botondot ahhoz szokták tenni). Szintetikus olajok közt is van 10W60 és ezeket nem a legkopottabb motorokhoz szokás tenni.

Dönts belátásod szerint, vagy kérd ki Stunt véleményét. Mert lehet én is hülyeségeket beszélek itt.  Smiley
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #25945 Dátum: 2008 Március 18, 13:47:38 »

Castrol fehér GTX éppen elég, és elég jó is. Olajshop.hu -n a kifutó cuccok között 3800 / 4l. Egy kartonnal veszel, az elég sokáig. Botondot ne, szerintem könnyen megég, meg kokszosodik.
A 20W50 akkor kell, ha kicsit kopott már a cucc, kevésbé enné.
http://olajshop.hu/kereses/castrol/szemelygepjarmu/gtx_sae_15w_40/4l/details/?query=castrol%20gtx


Jó cucc és olcsó.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #25944 Dátum: 2008 Március 18, 13:43:38 »

Olajcsere előtt állok. Az előző tulaj lelkemre kötötte, hogy 20W50-es olajat tegyek bele, de amit legutóbb használtam Rowe olaj már 4000km után elég elhasználtnak tűnik.
Van értelme a 20W50-nek a 15W40 helyett? Télen, hidegben nem használom a gépet.
Most 2 olajon gondolkozom, az egyik a Mol Botond 20W50-es, amit 89 előtti autókhoz ajánlanak 4l 3500Ft körül van, a másik a Castrol GTX 15W40, az meg 6000Ft körüli.
A motorom 1641ccm, sportvezérműtengellyel, progresszív karbival.
A régi 1300-asomba a Botondot használtam, és nem volt vele gond.
Mit ajánlotok?

Castrol fehér GTX éppen elég, és elég jó is. Olajshop.hu -n a kifutó cuccok között 3800 / 4l. Egy kartonnal veszel, az elég sokáig. Botondot ne, szerintem könnyen megég, meg kokszosodik.
A 20W50 akkor kell, ha kicsit kopott már a cucc, kevésbé enné.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #25943 Dátum: 2008 Március 18, 13:21:40 »

Olajcsere előtt állok. Az előző tulaj lelkemre kötötte, hogy 20W50-es olajat tegyek bele, de amit legutóbb használtam Rowe olaj már 4000km után elég elhasználtnak tűnik.
Van értelme a 20W50-nek a 15W40 helyett? Télen, hidegben nem használom a gépet.
Most 2 olajon gondolkozom, az egyik a Mol Botond 20W50-es, amit 89 előtti autókhoz ajánlanak 4l 3500Ft körül van, a másik a Castrol GTX 15W40, az meg 6000Ft körüli.
A motorom 1641ccm, sportvezérműtengellyel, progresszív karbival.
A régi 1300-asomba a Botondot használtam, és nem volt vele gond.
Mit ajánlotok?


Castrolt!! Nálam is bevált! Én csak azt használom...
Most a különbség: 2500,-, de egy motorgenerál 150-nél kezdődik...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #25942 Dátum: 2008 Március 18, 13:00:44 »

Olajcsere előtt állok. Az előző tulaj lelkemre kötötte, hogy 20W50-es olajat tegyek bele, de amit legutóbb használtam Rowe olaj már 4000km után elég elhasználtnak tűnik.
Van értelme a 20W50-nek a 15W40 helyett? Télen, hidegben nem használom a gépet.
Most 2 olajon gondolkozom, az egyik a Mol Botond 20W50-es, amit 89 előtti autókhoz ajánlanak 4l 3500Ft körül van, a másik a Castrol GTX 15W40, az meg 6000Ft körüli.
A motorom 1641ccm, sportvezérműtengellyel, progresszív karbival.
A régi 1300-asomba a Botondot használtam, és nem volt vele gond.
Mit ajánlotok?

ne botondot

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #25941 Dátum: 2008 Március 18, 12:52:10 »

Olajcsere előtt állok. Az előző tulaj lelkemre kötötte, hogy 20W50-es olajat tegyek bele, de amit legutóbb használtam Rowe olaj már 4000km után elég elhasználtnak tűnik.
Van értelme a 20W50-nek a 15W40 helyett? Télen, hidegben nem használom a gépet.
Most 2 olajon gondolkozom, az egyik a Mol Botond 20W50-es, amit 89 előtti autókhoz ajánlanak 4l 3500Ft körül van, a másik a Castrol GTX 15W40, az meg 6000Ft körüli.
A motorom 1641ccm, sportvezérműtengellyel, progresszív karbival.
A régi 1300-asomba a Botondot használtam, és nem volt vele gond.
Mit ajánlotok?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #25940 Dátum: 2008 Március 18, 10:47:11 »

Nincs fordulatszám mérőm. Jóval a normál alapjárat felett  - de azért nem nagy fordulaton... - alszik el teljesen a töltéslámpa, addig csak parázslik, meg kattog néha a fesszabályzó.
Anno a régit kiszedtük, ez már egy cseredarab, mert a régire gyanakodtunk, közben kiderült, a dinamó volt zárlatos. A dinamót öcsém egy éve gatyába rázta, most meg teszem vissza az eredeti feszszabályzót. Aztán meglátjuk...

Alapjáraton el kéne aludnia. Ha nem, akkor amikor "parázslik", jellemzően áram folyik az akkutól a dinamó felé. Ez nem jó, ilyenkor a fesszabnak le kéne kapcsolnia a visszirányt, amit valószínűleg nem tesz meg. Az is lehet, hogy leragadt ez a kapcsolója, így pl. leállításkor is folyik arrafelé áram. Nézzél bele, h. minden tekercsen jól áll-e a cucc.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #25939 Dátum: 2008 Március 18, 10:10:09 »

Mekkora fordulattal jársz jellemzően, és milyen fordulatnál kezd "rendesen" tölteni a dinamód?

Nincs fordulatszám mérőm. Jóval a normál alapjárat felett  - de azért nem nagy fordulaton... - alszik el teljesen a töltéslámpa, addig csak parázslik, meg kattog néha a fesszabályzó.
Anno a régit kiszedtük, ez már egy cseredarab, mert a régire gyanakodtunk, közben kiderült, a dinamó volt zárlatos. A dinamót öcsém egy éve gatyába rázta, most meg teszem vissza az eredeti feszszabályzót. Aztán meglátjuk...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #25938 Dátum: 2008 Március 18, 10:02:37 »

Mekkora fordulattal jársz jellemzően, és milyen fordulatnál kezd "rendesen" tölteni a dinamód?

Mértem. Semmi. Akksi + saru és a + kábel között semmi áram nem folyik álló motornál. MP3-at direkt lekötöttem ekkor.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #25937 Dátum: 2008 Március 18, 09:56:47 »

Egy nyugalmi áramfelvételt is mérnék, mielőtt  nagyon nekieesek bárminek is.

Dinamó miatt ne aggódj, jobban bírja, mint sokan gondolnák.
Mértem. Semmi. Akksi + saru és a + kábel között semmi áram nem folyik álló motornál. MP3-at direkt lekötöttem ekkor.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #25936 Dátum: 2008 Március 18, 09:35:50 »

Legyen igazad!  Wink
Holnap kiderül...

Egy nyugalmi áramfelvételt is mérnék, mielőtt  nagyon nekieesek bárminek is.

Dinamó miatt ne aggódj, jobban bírja, mint sokan gondolnák.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #25935 Dátum: 2008 Március 18, 07:21:23 »

Akkor vedd ki a halogénaket! ugyis csak szétégetik a froncsort meg a vezetékeket....!
100/80van sem égeti szét ! Wink

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #25934 Dátum: 2008 Március 17, 22:29:42 »

Itt a fény is elmegy, és ha rádió üzemmódban megy, akkor is elhallgat...
Akkor vedd ki a halogénaket! ugyis csak szétégetik a froncsort meg a vezetékeket....!

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #25933 Dátum: 2008 Március 17, 22:26:14 »

Feszszabályzó lesz. Nekem is halogén van elöl és dinamós.
Legyen igazad!  Wink
Holnap kiderül...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #25932 Dátum: 2008 Március 17, 22:25:31 »

Ez akkor történik ha leesik a feszültség... megáll a lejátszó motorja!

Itt a fény is elmegy, és ha rádió üzemmódban megy, akkor is elhallgat...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Oldalak: 1 ... 1362 1363 1364 1365 1366 [1367] 1368 1369 1370 1371 1372 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.216 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.