www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 14, 23:30:52

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1774 1775 1776 1777 1778 [1779] 1780 1781 1782 1783 1784 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13111509 alkalommal)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9472 Dátum: 2006 November 04, 00:08:13 »

azért ezt nem olyan könnyen látom be.
adott egy tengely. a centírozás nem minden irányba szól, hanem csak a forgásra egy tengely körül. a felrakott súlyok inerciája számít, vagyis a tengelytől elhelyezett távolsága (ami itt adott) és a súlya, és természetesen a helyzete a köríven.
nem értem miért kellene kívül-belül külön. ezek szerint számít hogy a tengely hol meg át rajta? vagyis mennyi az ET-je? és akkor mi van mondjuk az osztókör módosítókkal, ott azzal együtt kéne centírozni?
Akkor képzeld el, hogy az I betűd jobbra, illetve balra rázódik. Ez az a bizonyos vibráció, szitálás, ami forgás közben jön létre (a képzeletbeli metszeti ábrán az I hol jobbra, hol balra dől...), ha a többletsúly elhelyezkedése szempontjából nem mindegy, hogy a tengely metszéspontjától milyen messze van (magyarul a tárcsa egyk, vagy másik peremén...). Ezt, a tengellyel egyező irányú vibrációt, szitálást is ki kell egyensúlyozza a centírozás...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9471 Dátum: 2006 November 03, 23:54:21 »

Ez képtelenség. A tengelyirányú metszetet ha magad elé képzeled, A keréktárcsa elméleti alakja egy -I. Könnyen beláthatod, hogy nem mindegy, ha ugyanazon a ponton külső, vagy belső részen van ugyanaz a többlet súly...
azért ezt nem olyan könnyen látom be.
adott egy tengely. a centírozás nem minden irányba szól, hanem csak a forgásra egy tengely körül. a felrakott súlyok inerciája számít, vagyis a tengelytől elhelyezett távolsága (ami itt adott) és a súlya, és természetesen a helyzete a köríven.
nem értem miért kellene kívül-belül külön. ezek szerint számít hogy a tengely hol meg át rajta? vagyis mennyi az ET-je? és akkor mi van mondjuk az osztókör módosítókkal, ott azzal együtt kéne centírozni?
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9470 Dátum: 2006 November 03, 23:51:55 »

Na én is ezt mogyorózom,
szal az lenne a jó, ha beraknák a jó kis felnieimet egy gépbe, az meg jó kerekre nyomogatná, minth aúj lenne,
és nem kellene olyan gagyi súlyokat ráverni...
Ilyen nincs?  Grin
Jó pénzért gondolom, mindent lehet.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Leon 1303
« Hozzászólás #9469 Dátum: 2006 November 03, 23:46:12 »

Ez képtelenség. A tengelyirányú metszetet ha magad elé képzeled, A keréktárcsa elméleti alakja egy -I. Könnyen beláthatod, hogy nem mindegy, ha ugyanazon a ponton külső, vagy belső részen van ugyanaz a többlet súly...
Na én is ezt mogyorózom,
szal az lenne a jó, ha beraknák a jó kis felnieimet egy gépbe, az meg jó kerekre nyomogatná, minth aúj lenne,
és nem kellene olyan gagyi súlyokat ráverni...
Ilyen nincs?  Grin
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9468 Dátum: 2006 November 03, 23:41:26 »

akkor valahogy máshogy centírozzák, de szerintem lehet csak belülre is kérni
Ez képtelenség. A tengelyirányú metszetet ha magad elé képzeled, A keréktárcsa elméleti alakja egy -I. Könnyen beláthatod, hogy nem mindegy, ha ugyanazon a ponton külső, vagy belső részen van ugyanaz a többlet súly...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9467 Dátum: 2006 November 03, 23:36:29 »

Ebben nincs igazad. Centírozáskor a keréktárcsa kívülre eső peremére is, meg a belső, a fékdob felé eső peremére is külön raknak súlyokat, ahogy éppen a centírozó masina megaszongya. 2 napja rakattam sógorom Suzukijára téli gumikat. Láttam saját 2 kis szememmel.
akkor valahogy máshogy centírozzák, de szerintem lehet csak belülre is kérni
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9466 Dátum: 2006 November 03, 23:35:17 »

Gumiboginál láttam belsőt is Wink
azt hiszem drágább.

a centírozás lényege hogy a kereked kiegyensúlyozott legyen a tengelyéhez képest. annak aztán mindegy hogy a peremen kívül vagy belül. sőt mi van ha kifordítva teszed fel Wink
Ebben nincs igazad. Centírozáskor a keréktárcsa kívülre eső peremére is, meg a belső, a fékdob felé eső peremére is külön raknak súlyokat, ahogy éppen a centírozó masina megaszongya. 2 napja rakattam sógorom Suzukijára téli gumikat. Láttam saját 2 kis szememmel.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Leon 1303
« Hozzászólás #9465 Dátum: 2006 November 03, 23:29:36 »

Gumiboginál láttam belsőt is Wink
azt hiszem drágább.

a centírozás lényege hogy a kereked kiegyensúlyozott legyen a tengelyéhez képest. annak aztán mindegy hogy a peremen kívül vagy belül. sőt mi van ha kifordítva teszed fel Wink

na jó, de szerintem nem csak hosszirányú kiegyensúlyozatlanság van, hanem keresztirányú is.
most lehet az év baromságát írtam le  Grin
Leon 1303
« Hozzászólás #9464 Dátum: 2006 November 03, 23:27:26 »

Kétféle lököst ír, ami szóba jöhet 1303-ra is:

68-74 Brazil              10.340 Ft
67-74 szuper króm    18.150 ft

HÁT NÉMET? Annak 25e volt darabja régebben! Ennyire nincs rá kereslet.
Engem vagy 2 éve a Baditz a boltjában lebeszélt arról, hogy tőle vegyek ilyen olcsó lököst (akkor volt rá 30 rongyom)
Azt mondta, hogy gyűjtsek összesen 50-et, és vegyek Németet, mert az sokkal-sokkal tovább bírja... Érdekes egy csávó mi?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9463 Dátum: 2006 November 03, 23:23:47 »

Belülre is lehet (kérni) ?
De ha kívülre kell tenni, hog yjó legyen?
vagy mind 1?
mondom süsü vagyok ehhez.
most voltunk gumisnál, de ott akkora volt a rohnagálás, meg a munka, hogy nem akartam ilyenekkel zaklatni a srácokat.
Gumiboginál láttam belsőt is Wink
azt hiszem drágább.

a centírozás lényege hogy a kereked kiegyensúlyozott legyen a tengelyéhez képest. annak aztán mindegy hogy a peremen kívül vagy belül. sőt mi van ha kifordítva teszed fel Wink
Leon 1303
« Hozzászólás #9462 Dátum: 2006 November 03, 23:17:22 »

görgőzés a nag hibák esetleges kiküszöbölésére van (pl ütés miatt)
centírozást nem kerülheted el. de vannak belső súlyok. amit a belső peremre teszenk, és akkor nem látszik Wink

Belülre is lehet (kérni) ?
De ha kívülre kell tenni, hog yjó legyen?
vagy mind 1?
mondom süsü vagyok ehhez.
most voltunk gumisnál, de ott akkora volt a rohnagálás, meg a munka, hogy nem akartam ilyenekkel zaklatni a srácokat.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9461 Dátum: 2006 November 03, 23:14:27 »

Acél felni, ha nem tökéletesen kerek, akkor olyan kis súlyokat raknak rá, az a centírozás?
Kis súlyok nélkül nem lehet megoldani? Mintha erre lenne jó a görgőzés... gőzöm nincs
csak nem akarok az új felniken olyan kis ólom baszásokat rákalapálva látni... grrr
nekem volt, hogy a frissen festett fekete felnire FEHÉRre festett ólom súlyt kalapáltak. Ha ott lettem volna...
görgőzés a nagy hibák esetleges kiküszöbölésére -ha lehet - van (pl ütés miatt)
centírozást nem kerülheted el. de vannak belső súlyok. amit a belső peremre teszenk, és akkor nem látszik Wink
« Utoljára szerkesztve: 2006 November 03, 23:21:57 írta Typ117 »
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9460 Dátum: 2006 November 03, 23:10:55 »

Acél felni, ha nem tökéletesen kerek, akkor olyan kis súlyokat raknak rá, az a centírozás?
Kis súlyok nélkül nem lehet megoldani? Mintha erre lenne jó a görgőzés... gőzöm nincs
csak nem akarok az új felniken olyan kis ólom baszásokat rákalapálva látni... grrr
nekem volt, hogy a frissen festett fekete felnire FEHÉRre festett ólom súlyt kalapáltak. Ha ott lettem volna...
A görgőzés a perem sérüléseit egyengeti el, a centírozás azonban a felni ütését (nyolcas), valamint a gumi egyenetlen súlyeloszlását hivatott korrigálni.
A centírozást véleményem szerint nem kerülheted el.
De írj privit Gumiboginak, ő a király ebben a témában.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Leon 1303
« Hozzászólás #9459 Dátum: 2006 November 03, 23:04:41 »

1: A hátsó biztos nem. Nézd meg Hudáknál (www.bugparts.hu), kínál-e külön 02-03 lökösöket. Ha igen, akkor különbözik.
2. A peremsérült felnik javítása ez nem?

Acél felni, ha nem tökéletesen kerek, akkor olyan kis súlyokat raknak rá, az a centírozás?
Kis súlyok nélkül nem lehet megoldani? Mintha erre lenne jó a görgőzés... gőzöm nincs
csak nem akarok az új felniken olyan kis ólom baszásokat rákalapálva látni... grrr
nekem volt, hogy a frissen festett fekete felnire FEHÉRre festett ólom súlyt kalapáltak. Ha ott lettem volna...
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9458 Dátum: 2006 November 03, 22:49:56 »

1: Külömbözik valamivel az 1300-sa lököse az 1303-astól?
    Ha újat veszek, akkor külön van típusok szerint?

2: Mit takar pontosan a felni görgőzés? Acél felnit is görgőznek?
1: A hátsó biztos nem. Nézd meg Hudáknál (www.bugparts.hu), kínál-e külön 02-03 lökösöket. Ha igen, akkor különbözik.
2. A peremsérült felnik javítása ez nem?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Leon 1303
« Hozzászólás #9457 Dátum: 2006 November 03, 22:47:21 »

1: Külömbözik valamivel az 1300-sa lököse az 1303-astól?
    Ha újat veszek, akkor külön van típusok szerint?

2: Mit takar pontosan a felni görgőzés? Acél felnit is görgőznek?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9456 Dátum: 2006 November 03, 21:08:16 »

stuntmanus írta ,hogy az ő 75-ös gépében ilyen van,d 1.2 as41


72-től minden blokk AS41-es volt, 75-től (? nem biztos) pedig AS21-es.
Mindegy, hogy Mexico vagy Germany.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #9455 Dátum: 2006 November 03, 20:51:21 »

felvállalom! Most nagy bakot lőttem, úgy látom. Mindegy, majd kitörlöm a hozzászólásokat. .-))))))))

hajrá, vállald fel !  Grin Evil
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9454 Dátum: 2006 November 03, 20:50:33 »

stuntmanus írta ,hogy az ő 75-ös gépében ilyen van,d 1.2 as41

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9453 Dátum: 2006 November 03, 20:49:18 »

Én meg buzi vagyok. na és? nem szégyen! :-))))))


hajrá, vállald fel !  Grin Evil

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #9452 Dátum: 2006 November 03, 20:48:40 »

Ja, és buktad a söröt is.  Evil

még szerencse, hogy te mindig, mindent tudsz  Evil Grin
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9451 Dátum: 2006 November 03, 20:48:00 »



ez.

ilyen van még1 a palláson, meg egy komplett elektronika... csak ac nincs  Undecided

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #9450 Dátum: 2006 November 03, 20:47:32 »

Te meg buzi vagy. na és? nem szégyen! :-))))))

még szerencse, hogy te mindig, mindent tudsz  Evil Grin
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #9449 Dátum: 2006 November 03, 20:46:56 »

Jóvan, én ritkán látok mehikói gépeket (kivéve Pirit, ugye). :-))))

nem akinek mexikoi blokja van az is kivétel!
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #9448 Dátum: 2006 November 03, 20:46:33 »

igen. szívja a friss levegőt a busz alól, de van egy cső ami bevan kötve a főfűtés csőbe is.


A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9447 Dátum: 2006 November 03, 20:46:17 »

Cár. Éljen. Akkor Te vagy a kivétel. :-)


még szerencse, hogy te mindig, mindent tudsz  Evil Grin

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #9446 Dátum: 2006 November 03, 20:45:23 »

Cár. Éljen. Akkor Te vagy a kivétel. :-)

nem akinek mexikoi blokja van az is kivétel!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #9445 Dátum: 2006 November 03, 20:44:30 »

Cár. Éljen. Akkor Te vagy a kivétel. :-)

nekm volt d 1200 e s

é as41volt
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9444 Dátum: 2006 November 03, 20:43:33 »

busz alatti kályhánál asszem a az égéstér szellőztetése teljesen le van választva az utasterétől


igen. szívja a friss levegőt a busz alól, de van egy cső ami bevan kötve a főfűtés csőbe is.

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #9443 Dátum: 2006 November 03, 20:42:54 »

ha D a motorkód, akkor szinte tuti, hogy nem AS21-es vagy 41-es a blokk.

nekm volt d 1200 e s

é as41volt

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #9442 Dátum: 2006 November 03, 20:42:02 »

ha D a motorkód, akkor szinte tuti, hogy nem AS21-es vagy 41-es a blokk.

köszi!
 és ha nem mexiko akkor tuti ,hogy as41, v. milehet még,a D kód mindegyikben van ,nekem van 1db 1.2-nek mondott blokk,
 de nincs betü kód, ez a gép 75 köküli az alváz szám alapján
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #9441 Dátum: 2006 November 03, 20:39:11 »

én nem vagyok biztos hogy az a venti működött. az lehet másik is. de én nem láttam működés közben alulról..

busz alatti kályhánál asszem a az égéstér szellőztetése teljesen le van választva az utasterétől
a pumpát ki tudod úgy próbálni, hogy ide-oda forgatva a polaritást adod rá az áramot, erre kattognia kell - ennél többet nem nagyon tudsz csinálni

a Hanyinak a múltkor volt egy szétszedett padló alatti kályhája, lehet megvan még neki beszélj vele

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9440 Dátum: 2006 November 03, 20:38:43 »

én nem vagyok biztos hogy az a venti működött. az lehet másik is. de én nem láttam működés közben alulról..
mondom, hogy müxik! szíjja a levegőt,de nem kicsit,nagyon !

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9439 Dátum: 2006 November 03, 20:34:34 »

az müxik.

az elektronika is müxik... legalábbis amikor rányomom a hőfokot, akkor a fordulatszám esik, a lámpák halványodnak  Cheesy szóval valami elszíjjja a kraftot (gondolom az izzitó akármicsoda)

szerintem az AC teljesen döglött  Undecided
én nem vagyok biztos hogy az a venti működött. az lehet másik is. de én nem láttam működés közben alulról..
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9438 Dátum: 2006 November 03, 20:33:16 »

az a venti a lényeg, amelyik az égéstérbe nyomja a levegőt

az müxik.

az elektronika is müxik... legalábbis amikor rányomom a hőfokot, akkor a fordulatszám esik, a lámpák halványodnak  Cheesy szóval valami elszíjjja a kraftot (gondolom az izzitó akármicsoda)

szerintem az AC teljesen döglött  Undecided

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9437 Dátum: 2006 November 03, 20:30:58 »

köszi!
 és ha nem mexiko akkor tuti ,hogy as41, v. milehet még,a D kód mindegyikben van ,nekem van 1db 1.2-nek mondott blokk,
 de nincs betü kód, ez a gép 75 köküli az alváz szám alapján

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #9436 Dátum: 2006 November 03, 20:26:45 »

a venti forgott. legalábbis valami szívta be a levegőt.
vagy az másik venti volt akkor?

mindenesetre a pumpa nem működött. át sem tudtuk fújni. vagy az normális?  Roll Eyes

az a venti a lényeg, amelyik az égéstérbe nyomja a levegőt

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9435 Dátum: 2006 November 03, 20:18:19 »

igen, bele van ütve.
azt hiszem aláfekve látszik is, de nem tudom merre kell keresni..
   ha mehikánó akkor egy csomó helyen rajta van  a szelepemelő csö meg a bádog között (alul) de még a gyújtáselosztó alatt meg a hengerfejbe igaz ott a szelepfedél alatt

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9434 Dátum: 2006 November 03, 20:13:47 »

Üdvw!
ezt ,hogy lehet meg állapítani (AS41,német,mexiko) rávan írva ,ha igen akkor hol?
előre is köszi
igen, bele van ütve.
azt hiszem aláfekve látszik is, de nem tudom merre kell keresni..
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9433 Dátum: 2006 November 03, 19:51:17 »

Nem, német AS41-es a blokk, mint azt megtudtam most, 10-es hengerfej csavarokkal.
Üdvw!
ezt ,hogy lehet meg állapítani (AS41,német,mexiko) rávan írva ,ha igen akkor hol?
előre is köszi

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Oldalak: 1 ... 1774 1775 1776 1777 1778 [1779] 1780 1781 1782 1783 1784 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.177 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.