2024. március 28, csütörtök     Gedeon és Johanna

Eseménynaptár

H K S C P S V
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Bejelentkezés



Keresés


malacgazda Nyomtatás E-mail  
Írta: Administrator    2007. július 19. csütörtök, 02:57

Mibogárkánk – 1981-es mexikói, 1200-as motorral

Extra: generátor

2001 õszén került hozzánk Mibogárkánk, nulla bogaras elõélettel, úgy, hogy senkit sem ismertünk a bogárszerelõk és az alkatrészbázisok közül sem. Korlátozott anyagi körülményeink és tájékozatlanságunk miatt csak igen véres torkú bogárra futotta. Ment ugyan, de kõkorszaki szaki-érzés volt, mivel a padlólemez teljesen át volt lyukadva, és a többi része se volt jobb állapotban. Az egyik barátom találó jellemzése szerint „megvettük egy bogár tetejét”. Mégis megvásároltuk, mert roppant aranyosan ácsorgott ott a parkolóban. A bogaras levlistán ajánlották nekünk Szabó Miklóst, akihez elvittük állapotfelmérésre, és aki eléggé elkeserítõ hosszúságú listát állított össze a bajairól. A feltételezett javítási ártól (600 ezer) dobtunk egy hátast. Azt javasolta, adjuk el alkatrésznek. Mi meg azt mondtuk, hogy egy ló..., majd valahogy kigazdálkodjuk!:))) Elvittük a szintén a levlistán ajánlott Hain Zoli lakatoshoz, kasznizásra. Zoli roppant kellemes meglepetés volt, ugyanis – látva, hogy zöldfülûek vagyunk – felajánlotta, hogy a kasznizás mellett elintézi a fényezés és a szerelés megszervezését is, azaz nekünk csak vele kell kapcsolatot tartani. A hatszázezer körüli árat õ is helybenhagyta. Újabb hátas:((( Viszont nem egyben kell kifizetni, ez jó:)))) 2002 január elején tehát elkezdett készülgetni a bogárka. Irányértékben március végét adták meg elkészülési dátumnak. Rajzásra már szép új bogárral mehetünk, de király:))) Hain Zoli a maga munkájával alig két hét késéssel végzett, ami – figyelembe véve, hogy a teljes alját újra kellett teremteni – igen jó arány. A szerelõ (mint kiderült, Hoffer Ferenc) is viszonylag jó idõt futott. Hanem a fényezõ több hónapot késett, így végül csak június közepére lett kész a bogár. Zoli idõnként hívott minket, hogy nézzük meg, hogy halad a meló, de a végeredményre nem voltunk felkészülve. Olyan gyönyörûen rendbe lett szedve a gép, hogy egybõl arra a következtetésre jutottuk, hogy Zoli és a fényezõ is annyit ér, mint a saját a súlya aranyban! (Tekintve, hogy Zoli meglehetõsen vékony testalkatú, még nem is értékeltük túl!:))) A végszámla tényleg kb. félmillió lett, amit a szerelési folyamat során több lépésben fizettünk. Az azután következõ nyáron ki se szálltunk a bogárból, és minden gond nélkül elvitt Dubrovnikba is minket. Számomra az volt az álomút. A bogár csodálatosan ment egész nyáron és õsszel, eltekintve attól, hogy a hátsó ablak beázott. Zoli azonban sziloplaszt segítségével ezt is megoldotta.

A télen azonban kiderült, hogy rendkívül huzatos, valamint a bal hõcserélõ végig van repedve. Hõcserélõ azonban csak 25ezerért lett volna, annyi pénzünk pedig erre nem volt. (Akkoriban még persze nem ismertük Indiánt, akinél késõbb ennek töredékéért vettünk hibátlan, felújított hõcserélõt.) Ezért szereztünk két 12 voltos fûtõventillátort (hajrá Hu-Look!), amikkel valahogy kihúztuk a telet. Folyamatos küzdésemnek és dömöckölésemnek köszönhetõen a tömítetlenségeket kb. most õszre sikerült megszüntetni.

A bogárral amúgy komoly baj csak az volt a most már két együtt töltött év alatt, hogy az olajhûtõjébõl és a harmonikacsövekbõl folyt az olaj. Ezt két igen drága szereléssel sikerült megszüntetni. Közben egyre inkább kiismertem a bogarat, szétszedegettem és összerakosgattam ezét-azát, így most már csak a valóban komolyabb gondokkal kell elmenni szerelõhöz. Apropó, szerelõk! Az általunk a két év alatt megismert szerelõk Hoffer Ferenc és Meggyesi Balázs. A mi autónkon mindketten jó munkát végeztek, lehúzással és trehány munkával mi egyik helyen sem találkoztunk.

Még rengeteg dologról tudnék írni a bogárral kapcsolatban. Itt van például az NGA-tól vásárolt generátor, amit nagy szervezéssel sikerült feljuttatni Pécsrõl... meg a második horvátországi és az ausztriai út... meg amikor Ópusztaszer mellett füstölni kezdett... meg még megszámlálhatatlan másik epizód!:)))

Most már a teleket Mibogárkánk ponyva alatt pihenve töltheti, mivel télen nagy testvére, Dénes, a kettes Golf helyettesíti õt. Telente azonban remegve szoktam várni a tavaszt, hogy ismét bogarazhassak! Remélem, még nagyon sokáig mellettünk lesz.

Újabb bogár? Kösz, nem! Azt hiszem, a kocsira szánható pénzt inkább Mibogárkánk csinosítására költjük.

Image Image Image Image Image