www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2021 Július 23, 17:32:32

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Gyomaendrődi Bogártalálkozó
Liget Fürdő és Kemping
2021.08.05-08.
916363 Hozzaszólás 215 Témában írta 1592 Felhasználó
Legújabb tag: zond
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 ... 1998
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 7343020 alkalommal)
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2870


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79907 Dátum: 2021 Július 12, 20:09:29 »

A hétvégén mentünk egy kört a Balcsi körül az 53-assal. Az utóbbi időben nehezebben indult, 1-2x egyáltalán nem indult be, de aztán másnap igen.
Mindig ráfogtam a benne lévő 4 éves benyára, de menet közben is volt, hogy elment az erő 1-2 másodpercre, á, biztos dugulás, kiköhögi.

Aztán tegnap úgy döntöttem, hogy átnézem a gyújtást. Az hamar kiderült, hogy a megszakító hézag 0 (vagy ahhoz nagyon közeli :-)). Olyannyira nulla volt, hogy nem lehetett szakadást mérni rajta ahogy forgattam a motort. :-)

Beállítottam, gyorsan még állítottam egy gyújtást is (egyből olyan bika szikra lett, hogy élvezet volt nézni-hallgatni :-)). Most első főtengely fordulatra indul hidegen-melegen.

Elszoktam a megszakítós gyújtástól, el is felejtettem, hogy ez is lehet a baj. :-)

 

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 16952


« Hozzászólás #79906 Dátum: 2021 Július 12, 19:39:54 »

A hétvégén mentünk egy kört a Balcsi körül az 53-assal. Az utóbbi időben nehezebben indult, 1-2x egyáltalán nem indult be, de aztán másnap igen.
Mindig ráfogtam a benne lévő 4 éves benyára, de menet közben is volt, hogy elment az erő 1-2 másodpercre, á, biztos dugulás, kiköhögi.

Aztán tegnap úgy döntöttem, hogy átnézem a gyújtást. Az hamar kiderült, hogy a megszakító hézag 0 (vagy ahhoz nagyon közeli :-)). Olyannyira nulla volt, hogy nem lehetett szakadást mérni rajta ahogy forgattam a motort. :-)

Beállítottam, gyorsan még állítottam egy gyújtást is (egyből olyan bika szikra lett, hogy élvezet volt nézni-hallgatni :-)). Most első főtengely fordulatra indul hidegen-melegen.

Elszoktam a megszakítós gyújtástól, el is felejtettem, hogy ez is lehet a baj. :-)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 16952


« Hozzászólás #79905 Dátum: 2021 Július 09, 18:08:32 »

Talán a 32-es anya leszedéséhez krova és hosszú cső, esetleg tartalék sasszeg.

hátsó fék szétszedéshez kell bármi speckó szerszám? mintha a bal hátulja kissé befogna, beállítás előtt belenéznék mi van vele, mozog e minden. Most sok állás után előszedtem, lemostam, Dunaújváros oda-vissza, zseniális volt Smiley
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 26587


« Hozzászólás #79904 Dátum: 2021 Július 09, 17:56:43 »

hátsó fék szétszedéshez kell bármi speckó szerszám? mintha a bal hátulja kissé befogna, beállítás előtt belenéznék mi van vele, mozog e minden. Most sok állás után előszedtem, lemostam, Dunaújváros oda-vissza, zseniális volt Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4220


Zeitwagen...

« Hozzászólás #79903 Dátum: 2021 Július 02, 20:55:16 »

Sziasztok! Mar rég jártam itt bocsesz!😁
Parazslik, gázra erősödik a töltés lámpám.
Hol keressem a hibát?
Generátor ekszíj feszes,belső fesszabos,belseje kicserélve,csatlakozok ujak lettek felújításkor.
Neha ha reflektorra váltok elalszik a visszajelző.
12.7 volt az akksiba, töltés alapjáraton 12,5 V
Emelt fordulaton 12,7 V
Lampaval 12,2 V
Ha indexelsz is, mi történik? Kilométerórában jó a testkapcsolat?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13697


30-347-1939

« Hozzászólás #79902 Dátum: 2021 Június 27, 18:43:35 »

Szia!
Álló motornál gyújtás ráadása után teljes fényerővel világít a töltésjelző lámpa?
Ha nem írnád, hogy a "belseje kicserélve", azt mondanám dióda hibára utal ...  Huh
Én átsiklottam  a belseje  felett. Smiley

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2870


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79901 Dátum: 2021 Június 27, 08:20:57 »

Sziasztok! Mar rég jártam itt bocsesz!😁
Parazslik, gázra erősödik a töltés lámpám.
Hol keressem a hibát?
Generátor ekszíj feszes,belső fesszabos,belseje kicserélve,csatlakozok ujak lettek felújításkor.
Neha ha reflektorra váltok elalszik a visszajelző.
12.7 volt az akksiba, töltés alapjáraton 12,5 V
Emelt fordulaton 12,7 V
Lampaval 12,2 V

Szia!
Álló motornál gyújtás ráadása után teljes fényerővel világít a töltésjelző lámpa?
Ha nem írnád, hogy a "belseje kicserélve", azt mondanám dióda hibára utal ...  Huh

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2425


30/833-3067

« Hozzászólás #79900 Dátum: 2021 Június 27, 07:36:43 »

Hali! Látom facera is beírtad. Smiley
Én úgy emlékszem, hogy kicseréltem a tetején levehető részt, azt hiszem szénkefe is van benne, aztán jó lett nekem.
így van az nálam is megtörtént. Valami kontakt hiba lehet,de minden kábel es kotés ujra volt csinálva. Persze hiba lehet és van is a csatlakozóknál. Mindent átmozgattam,főleg a vilagítas kapcsolónál
Most jelenleg működik. Így generátort kizárnám.

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13697


30-347-1939

« Hozzászólás #79899 Dátum: 2021 Június 26, 21:00:06 »

Sziasztok! Mar rég jártam itt bocsesz!😁
Parazslik, gázra erősödik a töltés lámpám.
Hol keressem a hibát?
Generátor ekszíj feszes,belső fesszabos,belseje kicserélve,csatlakozok ujak lettek felújításkor.
Neha ha reflektorra váltok elalszik a visszajelző.
12.7 volt az akksiba, töltés alapjáraton 12,5 V
Emelt fordulaton 12,7 V
Lampaval 12,2 V
Hali! Látom facera is beírtad. Smiley
Én úgy emlékszem, hogy kicseréltem a tetején levehető részt, azt hiszem szénkefe is van benne, aztán jó lett nekem.

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2425


30/833-3067

« Hozzászólás #79898 Dátum: 2021 Június 26, 14:02:33 »

Sziasztok! Mar rég jártam itt bocsesz!😁
Parazslik, gázra erősödik a töltés lámpám.
Hol keressem a hibát?
Generátor ekszíj feszes,belső fesszabos,belseje kicserélve,csatlakozok ujak lettek felújításkor.
Neha ha reflektorra váltok elalszik a visszajelző.
12.7 volt az akksiba, töltés alapjáraton 12,5 V
Emelt fordulaton 12,7 V
Lampaval 12,2 V

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5696


redgear.hu

« Hozzászólás #79897 Dátum: 2021 Június 26, 13:24:36 »

 a megoldás: kend be tömítő pasztával az alátéteket
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18138


1969

« Hozzászólás #79896 Dátum: 2021 Június 26, 13:21:27 »

Folyamatosan csöppen az olaj, néha viacoloron is állok elég zavaró, eddig 1 autómból sem csöpögött.
És nem is tudom, hogy mit csináljak vele, cseréljek hengerfejet, vagy mi a megoldás, kenjem be tömítő pasztával az alátéteket?
A megoldást sajnos  nem tudom, de finom homokkal meg lehet próbálni felitatni.
Meg lehet kapni perlit port, az nagyon jó nedvszívó, szinte teljesen felszedi a viacolorról.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3154


« Hozzászólás #79895 Dátum: 2021 Június 26, 08:10:44 »

Legalább nem rozsdásodik.  Cheesy
Folyamatosan csöppen az olaj, néha viacoloron is állok elég zavaró, eddig 1 autómból sem csöpögött.
És nem is tudom, hogy mit csináljak vele, cseréljek hengerfejet, vagy mi a megoldás, kenjem be tömítő pasztával az alátéteket?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83, VWPassat1.9 Tdi '96
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14329

« Hozzászólás #79894 Dátum: 2021 Június 25, 13:53:18 »

Akkor bontóból kéne szerezni?
Lehet.
Ritka a 6-os cső.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14329

« Hozzászólás #79893 Dátum: 2021 Június 25, 13:52:50 »

SR125
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13246


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #79892 Dátum: 2021 Június 25, 11:35:02 »

Yamahámon 30 éves a gumicső. Köszöni jól van.
Ilyet kellene gyártaniuk.

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18138


1969

« Hozzászólás #79891 Dátum: 2021 Június 25, 10:35:56 »

Yamahámon 30 éves a gumicső. Köszöni jól van.
Ilyet kellene gyártaniuk.
Akkor bontóból kéne szerezni?
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 2926


« Hozzászólás #79890 Dátum: 2021 Június 25, 10:34:40 »

Yamahámon 30 éves a gumicső. Köszöni jól van.
Ilyet kellene gyártaniuk.
Akkoriban még balfaszok voltak! Nem tudtak számolni Grin Evil Bezzeg most

1200 EXPORT  1965.02.02.
http://youtu.be/PJasikRH-eY
T3 Hochdach Münnich 1982
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14329

« Hozzászólás #79889 Dátum: 2021 Június 25, 06:48:50 »

Nem lehet ezt rezbol legyartani? Biztos dragabb, de orok elet.
Yamahámon 30 éves a gumicső. Köszöni jól van.
Ilyet kellene gyártaniuk.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 26587


« Hozzászólás #79888 Dátum: 2021 Június 25, 06:37:48 »

Nem lehet ezt rezbol legyartani? Biztos dragabb, de orok elet.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 2926


« Hozzászólás #79887 Dátum: 2021 Június 24, 21:49:45 »

Cheesy 2 év után csere.
..........de csak a motortérben Cheesy

1200 EXPORT  1965.02.02.
http://youtu.be/PJasikRH-eY
T3 Hochdach Münnich 1982
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14329

« Hozzászólás #79886 Dátum: 2021 Június 24, 21:13:31 »

Noss sikerült 8mm-eset küldeniük. Ez Semperit. Hétfőn jön a cseredarab, gondolom az is ilyen gyártmány
Cheesy 2 év után csere.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18138


1969

« Hozzászólás #79885 Dátum: 2021 Június 24, 21:11:25 »

6mm
3m biztos elég. Tank alatt csak akkor cseréld, ha gatya.

Milyet veszel?
 Grin
Noss sikerült 8mm-eset küldeniük. Ez Semperit. Hétfőn jön a cseredarab, gondolom az is ilyen gyártmány
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18138


1969

« Hozzászólás #79884 Dátum: 2021 Június 23, 21:12:29 »

Amikor az öreg barátom Bogarát újra csöveztük a múltkor, én meglepődtem, hogy nem mindegyik típusnál van átvezetve a turbinaházon egy fém közbetét csövön mint nekem, hanem körbe van vezetve.
Mintha nálam is körbe menne. '69-esben
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2870


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79883 Dátum: 2021 Június 23, 20:35:58 »

6mm
3m biztos elég. Tank alatt csak akkor cseréld, ha gatya.

Milyet veszel?
 Grin

Amikor az öreg barátom Bogarát újra csöveztük a múltkor, én meglepődtem, hogy nem mindegyik típusnál van átvezetve a turbinaházon egy fém közbetét csövön mint nekem, hanem körbe van vezetve.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18138


1969

« Hozzászólás #79882 Dátum: 2021 Június 23, 14:14:10 »

6mm
3m biztos elég. Tank alatt csak akkor cseréld, ha gatya.

Milyet veszel?
 Grin
kipróbálom mit küldenek egy kamionos boltból, ha már más is kellett onnan
mondjuk a csávó leolvasta a csőről, hogy olaj és levegő álló Evil miután megkérdeztem hogy csak gázolajra vagy benzinre is jó-e az üzemagyagtömlőjük.. namindegy, majd meglátjuk
remélem a 6mm jó lesz. bugpartson vannak 5mm-esnek hirdetett csövek is. máshol a neten meg 5.5mm-t is találtam..
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14329

« Hozzászólás #79881 Dátum: 2021 Június 23, 14:11:14 »

Üdv mindenkinek!
Múltkor le írtam a szelep fedél tömítés mizériát, hogy már 3x cseréltem és még..... , most is csöppen az olaj,.... de most volt alkalmam csápos emelőn emelni jobban meg tudtam nézni a tőcsavarnál jön az olaj és ugye az élén csöppen
(bár eddig nem is láttam a hengerfejen az elszíneződést)
Mit lehet ezzel tenni?
https://photos.app.goo.gl/fhnZx9PPaEUMJGPW6
Legalább nem rozsdásodik.  Cheesy
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14329

« Hozzászólás #79880 Dátum: 2021 Június 23, 14:09:40 »

valaki meg tudja mondani hány mm-esek a "gumi" benzincsövek a bogárban? 6? 8? vagy más?
és kb mennyi kell, ha mindet ki akarnám cserélni? 2m elég? az alagútban a fém csövet nyilván bent hagyom. elöl gondolom kellhet 30 centi a tank alatt? hátul meg mondjuk 100 centi?
6mm
3m biztos elég. Tank alatt csak akkor cseréld, ha gatya.

Milyet veszel?
 Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18138


1969

« Hozzászólás #79879 Dátum: 2021 Június 23, 08:56:58 »

valaki meg tudja mondani hány mm-esek a "gumi" benzincsövek a bogárban? 6? 8? vagy más?
és kb mennyi kell, ha mindet ki akarnám cserélni? 2m elég? az alagútban a fém csövet nyilván bent hagyom. elöl gondolom kellhet 30 centi a tank alatt? hátul meg mondjuk 100 centi?
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3154


« Hozzászólás #79878 Dátum: 2021 Június 20, 14:11:35 »

Üdv mindenkinek!
Múltkor le írtam a szelep fedél tömítés mizériát, hogy már 3x cseréltem és még..... , most is csöppen az olaj,.... de most volt alkalmam csápos emelőn emelni jobban meg tudtam nézni a tőcsavarnál jön az olaj és ugye az élén csöppen
(bár eddig nem is láttam a hengerfejen az elszíneződést)
Mit lehet ezzel tenni?
https://photos.app.goo.gl/fhnZx9PPaEUMJGPW6

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83, VWPassat1.9 Tdi '96
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4220


Zeitwagen...

« Hozzászólás #79877 Dátum: 2021 Május 23, 09:58:10 »

Kis szmb tapasztalat:
Egyre rosszabb lett a kocsi, eleinte fékezésnél leállt hidegen és a gyorsulás sem volt az igazi. Aztán a pólóátvételre menve már szenvedés volt...
Benzin van, gyújtás oké, szelepeket beállítottam a biztonság kedvéért, de ugyanaz...
Karbi gyorsítófúvóka ellenőrzés: rendben.
Akkor jöjjön a karbi. Légszűrőt levéve látszott már a hiba: a gyorsítóspricni réz fúvókája beesett a torokba, szerencsére el is akadt a szívató szintjén. Elfekve pont elfért a torokban, nem esett le. Ezzel annyira leszűkítette a torkot, hogy túl dús lett a keverék (kevés levegő), illetve fordulaton nem volt elég neki.
Visszaütögettem, azóta jó. Sajnso ez az utángyártott spricni nem pontosan illeszkedik, nagyobb az átmérője, így megszorul, de szerintem kisebb felületen.
Mindegy, már ezt is tudom...
30 PICT-3

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 2926


« Hozzászólás #79876 Dátum: 2021 április 12, 19:23:48 »

Szia!
Nekem is ilyenek vannak benne (+ az 500-asban, a Solexben és a Simson 425-ben is).
Nálam (el ne kiabáljam) hosszú idő óta szépen működnek  Cool
(ha jársz erre, meg tudjuk nézni az öreg gyertyatesztelő készülékkel nyomás alatt ... milyen képet mutat  Wink )
Köszönöm a lehetőséget!

1200 EXPORT  1965.02.02.
http://youtu.be/PJasikRH-eY
T3 Hochdach Münnich 1982
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2870


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79875 Dátum: 2021 április 12, 15:49:33 »

Gyűjtögetem én is, egyszer eljutok hozzád.


 Cheesy

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14329

« Hozzászólás #79874 Dátum: 2021 április 12, 15:24:35 »

(ha jársz erre, meg tudjuk nézni az öreg gyertyatesztelő készülékkel nyomás alatt ... milyen képet mutat  Wink )
Gyűjtögetem én is, egyszer eljutok hozzád.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2870


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79873 Dátum: 2021 április 12, 13:11:33 »

Tegnap úgy döntöttünk ,hogy elmegyünk bogarazni. Könnyen indult ,pedig egy ideje pihengetett. Alapjárat jónak tünt ,viszont terhelésre egy henger nem igazán teljesített. Gyors ellenörzés melyik henger vacakol. Gyertya ki. Hát nem tetszett amit láttam. Pedig a szuper denso irídium gyertyák vannak benne. Na mindegy ,mit tudok tenni beleraktam egy régebbi alighasznált gyertyát próbaképpen és mindjárt erőre kapott a bogi. Ennyit érnének ezek a méregderága gyertyák? Vagy csak a bogi nem csipázza a Japán alkatrészt?  Grin
Akkor most megint ott tartok ahonnan kiindultam: milyen gyertyát tegyek bele Huh

Szia!
Nekem is ilyenek vannak benne (+ az 500-asban, a Solexben és a Simson 425-ben is).
Nálam (el ne kiabáljam) hosszú idő óta szépen működnek  Cool
(ha jársz erre, meg tudjuk nézni az öreg gyertyatesztelő készülékkel nyomás alatt ... milyen képet mutat  Wink )

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 2926


« Hozzászólás #79872 Dátum: 2021 április 12, 13:06:44 »

Dobozban pihen, mérek hézagot.
Esetleg ugyanilyen bosch-t is meg tudok neked mérni.
Jöhet a Bosch is. Köszönöm!

1200 EXPORT  1965.02.02.
http://youtu.be/PJasikRH-eY
T3 Hochdach Münnich 1982
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14329

« Hozzászólás #79871 Dátum: 2021 április 12, 10:15:27 »

Dobozban pihen, mérek hézagot.
Esetleg ugyanilyen bosch-t is meg tudok neked mérni.

Sajnos nincs amiben járjon. :-(
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 2926


« Hozzászólás #79870 Dátum: 2021 április 12, 08:28:38 »

Tegnap úgy döntöttünk ,hogy elmegyünk bogarazni. Könnyen indult ,pedig egy ideje pihengetett. Alapjárat jónak tünt ,viszont terhelésre egy henger nem igazán teljesített. Gyors ellenörzés melyik henger vacakol. Gyertya ki. Hát nem tetszett amit láttam. Pedig a szuper denso irídium gyertyák vannak benne. Na mindegy ,mit tudok tenni beleraktam egy régebbi alighasznált gyertyát próbaképpen és mindjárt erőre kapott a bogi. Ennyit érnének ezek a méregderága gyertyák? Vagy csak a bogi nem csipázza a Japán alkatrészt?  Grin
Akkor most megint ott tartok ahonnan kiindultam: milyen gyertyát tegyek bele Huh

1200 EXPORT  1965.02.02.
http://youtu.be/PJasikRH-eY
T3 Hochdach Münnich 1982
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2420


« Hozzászólás #79869 Dátum: 2021 április 10, 16:18:40 »

Ez gyors volt.
Segített az opel astra zenekar.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13697


30-347-1939

« Hozzászólás #79868 Dátum: 2021 április 09, 23:32:29 »

Úgy néz ki, hogy megoldva.
Ez gyors volt.

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 ... 1998
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.