www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Február 26, 16:15:15

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Budapest
2023. december 31.
920053 Hozzaszólás 218 Témában írta 1606 Felhasználó
Legújabb tag: Stoye
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 ... 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 10447150 alkalommal)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4260


Zeitwagen...

« Hozzászólás #80085 Dátum: 2022 április 09, 11:38:49 »

Ez 6V akksi kérdés helyett 6V + korabeli rendszer összeállítás kérdésnek tűnik, alulméretezett dinamóval.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2954


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #80084 Dátum: 2022 április 08, 13:03:14 »

Mindegy, hány voltos, az akksi belül kb. ugyanolyan (csak kevesebb a cella). Azaz nem a "voltszámon" múlik az élettartama.
Ha van mondjuk egy régi elektromos óra, az le tudja enni. Akkor kezdődik a szulfátosodás, ha egy bizonyos feszültségérték alá esik a cella (majd jön Imrüs, és megmondja, mekkora).
Ha mindig jó az elektrolit szint és a feszültsége, akkor lassabban öregszik. De elég, ha már egyszer mélykisült, és sosem lesz a régi...

 Grin

« Utoljára szerkesztve: 2022 április 08, 13:12:55 írta Imrüs »

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8907


« Hozzászólás #80083 Dátum: 2022 április 08, 10:20:15 »

Motorral tudok hozzászólni.
CZ350 6V 75W gyári állapotban. 1984-es.

Majd 2 évig próbáltam a rendszert gatyába rázni.
Alapjáraton töltés nincs, ilyenkor a 6V 11Ah akkuból eszi a delejt.
Fordulaton elkezdi visszatölteni, de a felkapcsolt lámpa miatt ez lassan megy. Elől:35W, hátul: 5W helyzetjelző, órában: 2W háttérvilágítás, gyújtás is megeszik 5-10W körül. Ha jól emlékszem 3-4.000 fordulat között tudja a 75W töltőteljesítményt a dinamó.

Szóval a nappal is kötelező világítással esélytelen a normális egyensúly.
Beszereztem ledes izzókat. Még a fényszóróba is. Valamit javult a helyzet, 60-tól már 7.2V körül lett a töltésem. De a folyamatosan működő világítással így is kevés volt.
A piros lámpánál fékkel tartom a motorról le kellett szoknom.
2x dörrentem le lemerülő akku miatt.
A vezeték ami motornál nincs 1 méter jelentős volt a feszültség esés. Hiába pucoltam, nem lett jobb. Vezeték cserénél néztük, hogy a kábel a szigetelés alatt oxidos volt. :-(

Tavaly került rá 12V 140W generátor, új kábelek és minden bajom megszűnt.

Szóval, lehet, hogy jó a 6V, de nem a mostani viszonyok között. (forgalom, elektromos fogyasztók használata...)
Jah Stone! Az oválon a jobb hátsó féklámpád nem működik.


Utolsó ami eszembe jut, 6V izzók gyártása leállt. Ami van készleten azok kaphatók. Akinek van becsülje meg minden darabját. Átnézem a készletemet és ha találok használhatót akkor szívesen oda adom.
Tegnap találtam 12V 40/45W R2-es foglalatú Tungsram gömb izzót. Ha valaki vágyik rá jelezze.

Mi 6V-os izzók,kincsek lettek?Jó tudni Abes.Akkor elkezdem begyűjteni,összevásárolgatni őket.Ausztriában bogarasoknál még vannak.Dobozban,régi,elfekvő újak.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14823

« Hozzászólás #80082 Dátum: 2022 április 08, 09:05:20 »

Narancs is leírta személyes tapasztalatát meg én is. Kíváncsi lennék mások személyes tapasztalatára is.
Motorral tudok hozzászólni.
CZ350 6V 75W gyári állapotban. 1984-es.

Majd 2 évig próbáltam a rendszert gatyába rázni.
Alapjáraton töltés nincs, ilyenkor a 6V 11Ah akkuból eszi a delejt.
Fordulaton elkezdi visszatölteni, de a felkapcsolt lámpa miatt ez lassan megy. Elől:35W, hátul: 5W helyzetjelző, órában: 2W háttérvilágítás, gyújtás is megeszik 5-10W körül. Ha jól emlékszem 3-4.000 fordulat között tudja a 75W töltőteljesítményt a dinamó.

Szóval a nappal is kötelező világítással esélytelen a normális egyensúly.
Beszereztem ledes izzókat. Még a fényszóróba is. Valamit javult a helyzet, 60-tól már 7.2V körül lett a töltésem. De a folyamatosan működő világítással így is kevés volt.
A piros lámpánál fékkel tartom a motorról le kellett szoknom.
2x dörrentem le lemerülő akku miatt.
A vezeték ami motornál nincs 1 méter jelentős volt a feszültség esés. Hiába pucoltam, nem lett jobb. Vezeték cserénél néztük, hogy a kábel a szigetelés alatt oxidos volt. :-(

Tavaly került rá 12V 140W generátor, új kábelek és minden bajom megszűnt.

Szóval, lehet, hogy jó a 6V, de nem a mostani viszonyok között. (forgalom, elektromos fogyasztók használata...)
Jah Stone! Az oválon a jobb hátsó féklámpád nem működik.


Utolsó ami eszembe jut, 6V izzók gyártása leállt. Ami van készleten azok kaphatók. Akinek van becsülje meg minden darabját. Átnézem a készletemet és ha találok használhatót akkor szívesen oda adom.
Tegnap találtam 12V 40/45W R2-es foglalatú Tungsram gömb izzót. Ha valaki vágyik rá jelezze.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3478


« Hozzászólás #80081 Dátum: 2022 április 08, 08:21:35 »

Narancs is leírta személyes tapasztalatát meg én is. Kíváncsi lennék mások személyes tapasztalatára is.
Egyébként az autó töltéséről konkrétan nem esett szó. Pedi jó lett volna. Én amikor beépítettem fesz. kijelzőt és menetközben figyeltem miként változik a töltés fordulat és fogyasztók be-kikapcsolása esetén ,már tudtam milyen irányba mozduljak ,hogyan állítsam be. Be kell osztani azt a 180Wattnyi dinamó teljesítményt. Pedig az első lámpákba 6v-os halogént pakoltam. A teljesítmény különbséget pedig ahol csak lehetett ledes(saját készítésű) izzókkal balanszíroztam. kénytelen voltam a cél érdekében Cheesy igen tudom led veterán ,bla-bla-bla......... Leszarom ,müxik!!
« Utoljára szerkesztve: 2022 április 08, 08:24:12 írta zsozsy »

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8907


« Hozzászólás #80080 Dátum: 2022 április 07, 23:57:30 »

Mindegy, hány voltos, az akksi belül kb. ugyanolyan (csak kevesebb a cella). Azaz nem a "voltszámon" múlik az élettartama.
Ha van mondjuk egy régi elektromos óra, az le tudja enni. Akkor kezdődik a szulfátosodás, ha egy bizonyos feszültségérték alá esik a cella (majd jön Imrüs, és megmondja, mekkora).
Ha mindig jó az elektrolit szint és a feszültsége, akkor lassabban öregszik. De elég, ha már egyszer mélykisült, és sosem lesz a régi...
Én ezt értem is,teljesen jogos,logikus,elfogadom.

Viszont nálam,a 6V-os akksik,nagyon hamar beszartak.Mikor már páron túl voltam,tök féltettem,vigyáztam rájuk,autó garázsos indítása után,mindig egyből vissza is töltöttem a kivett feszültséget...

Ugyan ilyen érdekesség,hogy a Narancs autóm,pl már 2006-ban,használt Banner akksival ment le Siklósra felújításra,azzal jött vissza,és 2016-ban,azzal is adtam el.Az meg több mint tíz évet kibírt,azonos helyen tárolással,hőmérséklet,azonos indításszám stb mellett.
Volt ott több bogaram is,szintén 12Voltosak,azoknak sem volt gond sosem az akksijukkal.

Szóval én ebből azt a következtetést vontam le,hogy bár tényleg nem szabadna,de a 6V-os akksi,nem bírja úgy a kevesebb használatot,a félre rakást stb,előbb megadja magát.

Lehet,hogy abban van,míg egy 12V-os akksiból,elveszik,merül 3-4 Volt,az az akksi,még akkor is kétharmadon van.Viszont egy 6V-os akksinál,ha a hatból elveszik 3-4 Volt,akkor az akku,már a névleges feszültsége felénél sem van,és ha meg a nullához nézzük,ahhoz már sokkal közelebb is van.És ilyenkor már jönnek is a lemezre a szulfitok.Amik a lemezről a felvevő és tárolási kapacitást veszik el.Így ha már legközelebb töltöd,már megint csak kevesebb lesz.És megint csak kevesebb,és a végén,már fel sem tudod tölteni.

Nekem volt 6V-os akksival,garanciális vitám is,mert az újan vásárolt akksi,fél éven belül kihalt.A fele árat tudtam visszakövetelni.Akksi márkájú,magyar akku volt.
Mikor ezek a magyar akkumulátorok sorra kihaltak,én arra gondoltam,hogy ezek azért nem bírták olyan sokáig,mert valami hazai gyártású gagyik.Külföldön,direkt veteránosok számára,gyártanak,készítenek 6Voltos akksikat (van aminek direkt még az esztétikája is olyan,mint anno 40-50 évvel ezelőtt volt,hogy optikailag is passzoljon a veteránhoz).De mivel kicsi a gyártási darabszám,költségesebb gyártás,drágák ezek az akkumulátorok.Gondoltam benevezek egy 6V-os Bannerra,meg is vásároltam Ausztriában,és tök megnyugodott a szívem,na ezzel most nem lesz gondom,ez a probléma,most pár éve lerendezve,kipipálva.És az is kihalt.Mondom,pedig még a Bencze Andrással,új köteg is lett belegyártva,saruk,minden újak voltak,zárlat kizárva,tároláskor saruk lecsavarozva.

Ha egy 6Voltos akksis veterán nem használnak,az az akksi,viszonylag rövid időn belül kihal.És bár nem tudom miért,a 12-es sokkal tovább el van,sokkal többet kibír.A 6 voltos sokkal érzékenyebb.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4260


Zeitwagen...

« Hozzászólás #80079 Dátum: 2022 április 07, 21:49:53 »

Ha gondozod is,a 6V-os akksid,igen hamar ki fog halni.Úgy időben.Nem bírnak sokat,saját tapasztalat.
Mindegy, hány voltos, az akksi belül kb. ugyanolyan (csak kevesebb a cella). Azaz nem a "voltszámon" múlik az élettartama.
Ha van mondjuk egy régi elektromos óra, az le tudja enni. Akkor kezdődik a szulfátosodás, ha egy bizonyos feszültségérték alá esik a cella (majd jön Imrüs, és megmondja, mekkora).
Ha mindig jó az elektrolit szint és a feszültsége, akkor lassabban öregszik. De elég, ha már egyszer mélykisült, és sosem lesz a régi...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14823

« Hozzászólás #80078 Dátum: 2022 április 07, 20:46:17 »

electric power
Jó kis Jászplasztik.
Tavaly vettem a 72 Ah-s volt vagy 17.000 Ft.
Áhh nekem is meg kell néznem a szintet.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3478


« Hozzászólás #80077 Dátum: 2022 április 07, 20:29:07 »

hogy vésted szét a lezártat?
Ahogy ABES írta. Cimke le ,alatta a kupak külön-külön ,vagy egybekupak ami kipattintható vagy csak roncsolással ,vagy sehogy. Vagy akármi............. gyártmánya válogatja. A buszba electric power van ,ezzel vettem Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14823

« Hozzászólás #80076 Dátum: 2022 április 07, 19:27:06 »

Mindegy, hogy 6 vagy 12V-os. Naponta 1% az önkisülése, ha hetente egyszer járnak vele akkor nincs gond, mert a másodlagos szulfátosodás minimális.
Venni kell egy normális töltőt és kivezetékelni, ha tudja az ember, hogy hosszabb időt nem megy akkor rá kell dugni a csepptöltőt.

Vízszintet és a töltőfeszültséget ellenőrizni. Ennyi kell a boldogsághoz.

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14823

« Hozzászólás #80075 Dátum: 2022 április 07, 19:15:51 »

hogy vésted szét a lezártat?
Néha a matrica alatt ott vannak a kupakok.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27013


« Hozzászólás #80074 Dátum: 2022 április 07, 18:04:10 »

Ja-ja........ Gondozni kell ,vagyis kapáni mint a kertet Cheesy Kapágattam én is. Így hosszú éveken át szolgált a 6V-s akksi. Bogi megvásárlása óta tavaly ősszel cseréltem először Wink
hogy vésted szét a lezártat?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Elérhető stonemen
Hozzászólások: 17205


« Hozzászólás #80073 Dátum: 2022 április 07, 17:05:53 »

Nekem 4 éve van a kocsiban az akksi, sosem vettem le a sarut - mondjuk 2 évig állt az autó. Most sokat fog menni, meglátjuk, mennyit bír. :-)
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3478


« Hozzászólás #80072 Dátum: 2022 április 07, 14:58:35 »

Ha gondozod is,a 6V-os akksid,igen hamar ki fog halni.Úgy időben.Nem bírnak sokat,saját tapasztalat.

Én először,az itthon gyártott,és még akkor forgalomban lévő,"Akksi-cég" hat voltos,un "Trabant" akkumulátorait vásároltam.Volt,ami már az egy év,garancia időn belül pusztult meg,de általában olyan 1-1.5 évet bírtak csak ki.Pedig.........................

Lehet nekem szerencsém volt de pont nem ezt tapasztaltam...............AKKSI akksim volt és nem púposodott fel! Szép csendesen elhalt. Most is AKKSI-t kerestem volna de sajna nem találtam. Most egy más gyártóé van benne. Azért azt hozzáteszem ,hogy volt még a vásárlásom utáni közvetlen időszakban ,hogy 1,3Voltra merült az akksim vagy 3x -4szer.(az egyik motoros találkozón történt ,mindenki tolta hatalmas lelkesedéssel  Grin ) Tanuló időszak volt  Grin Aztán megtanultam élni a rendszerrel ,kapott egy műszert is ,hogy lássam a töltőfeszt ,erre a mai napig keményen odafigyelek ,lehet ennek (vagy sem) köszönhetően bírta közel annyi ideig amíg te hatot felemésztettél.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8907


« Hozzászólás #80071 Dátum: 2022 április 07, 12:54:15 »

Nehezen indult a 6V-os Bogár. Régen töltöttem az akksit, gondoltam, lemerült.
Persze le is merült, de elfeledkeztem arról, hogy az akku bizony nem gondozásmentes; szépen felöntöttem a megfelelő szintre, töltöttem egy éjszakán keresztül és most szépen teszi a dolgát.
Ha gondozod is,a 6V-os akksid,igen hamar ki fog halni.Úgy időben.Nem bírnak sokat,saját tapasztalat.

Én először,az itthon gyártott,és még akkor forgalomban lévő,"Akksi-cég" hat voltos,un "Trabant" akkumulátorait vásároltam.Volt,ami már az egy év,garancia időn belül pusztult meg,de általában olyan 1-1.5 évet bírtak csak ki.Pedig úgy tároltam a kocsit,hogy mindig lecsavaroztam a sarukat.Rendszeresen töltögettem is őket.Aztán felújításkor,még direkt új kábelköteget is gyártattam,kibasztam a jó gyárit,pedig lehet,hogy nem is kellett volna.
Idővel,mindegyik akksi elpúposodott,eldeformálódott.Az akksi boltos azt mondta,hogy ilyenkor az ólomlemezekre,szulfát,vagy szulfit rakódik le,és ezek a látható,és tapintható ,púpok,deformálódások.De ahol ilyen szulfit van már a lemezen,ott már nem vesz fel,nem tárol feszültséget,már annyival romlik,csökken az állapota,kapacitása.
Aztán,mikor már azt hittem,hogy csak ezekkel a hazai gyártású,akksikkal van a baj,vettem külföldről,újan,jó drágán,6V-os,eredeti Banner akksit,abban jobban bízva,de az is kihalt.Úgy,hogy új kábelköteg,gondozás,deszt vízzel töltögetés,leszedett sarukkal tárolás,márkás akksi beszerzése,semmi sem segített.
És mikor jöttek megvásárolni az 1963-as Greenymet a németek,akkor is hallott akksi fogadott.Gyorsan futottam be az árkádra venni egyet,szerencsére volt,és zsír új akksival adtam el.Így a megvásárlástól,az eladásig,2007-2016-ig,hat darab,6V-os akksit vásároltam az autóba.És 2007-ben,vásárláskor,az előző tulaj is új akksival,hozzá garanciával,számlával adta el.De nála is kihalt,tehát előttem is fennálló probléma volt ez .Tehát az ilyen 6V-os rendszerekkel,mindig csak baj,szívás van.Nem véletlenül alakítják az ilyen régi autók nagy százalékát 12V-osra.Meg ugye a gyári is anno,bár a Volkswagennél kicsit késve,vagy későn,más autógyártók,már korábban,előbb átálltak a 12V-ra.Bár én,mint veterános szemléletű,továbbra is,ha 1967 előtti bogarat újítanék fel,és nem tuning,hanem széria gyári állapotra,akkor is maradnék,a gyártáskori 6V mellett.Továbbra is.Mert így eredeti,ez hozzá tartozik,a régi,eredeti,veterán fílinghez.
« Utoljára szerkesztve: 2022 április 07, 12:56:20 írta Narancs »
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3478


« Hozzászólás #80070 Dátum: 2022 április 07, 12:17:11 »

Nehezen indult a 6V-os Bogár. Régen töltöttem az akksit, gondoltam, lemerült.
Persze le is merült, de elfeledkeztem arról, hogy az akku bizony nem gondozásmentes; szépen felöntöttem a megfelelő szintre, töltöttem egy éjszakán keresztül és most szépen teszi a dolgát.
Ja-ja........ Gondozni kell ,vagyis kapáni mint a kertet Cheesy Kapágattam én is. Így hosszú éveken át szolgált a 6V-s akksi. Bogi megvásárlása óta tavaly ősszel cseréltem először Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Elérhető stonemen
Hozzászólások: 17205


« Hozzászólás #80069 Dátum: 2022 április 07, 10:09:44 »

Nehezen indult a 6V-os Bogár. Régen töltöttem az akksit, gondoltam, lemerült.
Persze le is merült, de elfeledkeztem arról, hogy az akku bizony nem gondozásmentes; szépen felöntöttem a megfelelő szintre, töltöttem egy éjszakán keresztül és most szépen teszi a dolgát.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #80068 Dátum: 2022 április 06, 17:41:00 »

Emlékszik valaki, hogy bogárba hátra milyen hosszú 3 pontos biztonsági övek kellenek?
A hosszt nemtudom de egy ezeröcsiből kibontott nem autómata övet tettem annó az enyémbe.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18379


1969

« Hozzászólás #80067 Dátum: 2022 Március 31, 22:09:13 »

Emlékszik valaki, hogy bogárba hátra milyen hosszú 3 pontos biztonsági övek kellenek?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4260


Zeitwagen...

« Hozzászólás #80066 Dátum: 2022 Február 27, 21:50:01 »

Aztamindenségit mennyi féle van Shocked Shocked
Sok az ismétlődés, meg az USA betegágy a visszafúvókázott 34-esekkel...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18379


1969

« Hozzászólás #80065 Dátum: 2022 Február 25, 20:41:59 »

Szerintem. a "finomhangolás" és ellenőrzés azért nagyon fontos, mert még egy adott karbi típuson belül is vannak gyári különbségek is. Nagyon tetszik ez a táblázat, és a talpon beütött számok alapján (3 karbi, 3 különböző szám) sikerült is az ebayon megfelelő levegőkorrekciós fúvókákat vásárolnom  Cool
Aztamindenségit mennyi féle van Shocked Shocked
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2954


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #80064 Dátum: 2022 Február 25, 18:21:42 »

Vásároltál Te már új karburátort bogárra?
Neked mit mondtak a boltban?

Mert én amit írtam,már a kereskedő után írtam.

Amiről Te beszélsz,az már nem beállítás,hanem valami finomhangolás,adott motorra optimalizálás.

(Egyébként még sok más gyári motortípus közül,kihagytad a szimplaszívós 1500-ast,a 44LE-s,H-s motort).

Én vettem már gyári új karbit bogárra,rászereltem,pöccre indult vele,és tökéletes volt,mint a "Doxa".Utána,hasonló címen,hozzá lett nyúlva,el lett csavargatva,általam is,és bogárhoz hozzáértő,ismert és elismert specialisták által is,de már sosem lett olyan,mint amikor a karbit vásároltam,csak rosszabb.Persze én ezt előre nem tudtam.

Mai ésszel,mai tapasztalattal,vagy ha vissza lehetne menni az időben,már nem nyúlnék hozzá.De én azt hittem,csak jobb lesz.Ennek reményében nyúltunk hozzá.
Ezért írtam a hozzászólásomat.



Szerintem. a "finomhangolás" és ellenőrzés azért nagyon fontos, mert még egy adott karbi típuson belül is vannak gyári különbségek is. Nagyon tetszik ez a táblázat, és a talpon beütött számok alapján (3 karbi, 3 különböző szám) sikerült is az ebayon megfelelő levegőkorrekciós fúvókákat vásárolnom  Cool

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8907


« Hozzászólás #80063 Dátum: 2022 Február 25, 17:56:18 »

Kb. kétféle új karburátort lehet ma kapni újan. Azt sem tudom elképzelni, hogy azokat pontosan belőve adják el, jellemzően egy bázis értékre állítják, nem?
És van alapvetően négyféle gyári motor (1,2 és 1,3 szimpla, 1,3 dupla, 1,6 szimpla, 1,6 dupla). Melyikhez állítják?
Ráadásul adott autó adott beállításához létezik egy szuboptimális beállítás (vadiúj pontos motor vagy egy kopottabb, esetleg kokszosabb égéstérrel, gyújtás, szelepnyitás-öblítés, sőt hőmérséklet...) Ha értően behangolják, az nem "eltekergetés"... ugyanazt csinálták a gyárban is.
Vásároltál Te már új karburátort bogárra?
Neked mit mondtak a boltban?

Mert én amit írtam,már a kereskedő után írtam.

Amiről Te beszélsz,az már nem beállítás,hanem valami finomhangolás,adott motorra optimalizálás.

(Egyébként még sok más gyári motortípus közül,kihagytad a szimplaszívós 1500-ast,a 44LE-s,H-s motort).

Én vettem már gyári új karbit bogárra,rászereltem,pöccre indult vele,és tökéletes volt,mint a "Doxa".Utána,hasonló címen,hozzá lett nyúlva,el lett csavargatva,általam is,és bogárhoz hozzáértő,ismert és elismert specialisták által is,de már sosem lett olyan,mint amikor a karbit vásároltam,csak rosszabb.Persze én ezt előre nem tudtam.

Mai ésszel,mai tapasztalattal,vagy ha vissza lehetne menni az időben,már nem nyúlnék hozzá.De én azt hittem,csak jobb lesz.Ennek reményében nyúltunk hozzá.
Ezért írtam a hozzászólásomat.

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13937


30-347-1939

« Hozzászólás #80062 Dátum: 2022 Február 24, 22:48:34 »

Lehet kellene egy ilyen gomb ide? Smiley

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29023


Road Force One

« Hozzászólás #80061 Dátum: 2022 Február 24, 19:22:42 »


 Kezfogas

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3478


« Hozzászólás #80060 Dátum: 2022 Február 24, 13:58:30 »


1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29023


Road Force One

« Hozzászólás #80059 Dátum: 2022 Február 24, 12:10:42 »



Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3478


« Hozzászólás #80058 Dátum: 2022 Február 24, 08:17:45 »

...... ez tökéletes már így is, de Gergő azt mondta, ha gondolom, még finomít rajta...

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29023


Road Force One

« Hozzászólás #80057 Dátum: 2022 Február 24, 07:05:51 »

Kb. kétféle új karburátort lehet ma kapni újan. Azt sem tudom elképzelni, hogy azokat pontosan belőve adják el, jellemzően egy bázis értékre állítják, nem?
És van alapvetően négyféle gyári motor (1,2 és 1,3 szimpla, 1,3 dupla, 1,6 szimpla, 1,6 dupla). Melyikhez állítják?
Ráadásul adott autó adott beállításához létezik egy szuboptimális beállítás (vadiúj pontos motor vagy egy kopottabb, esetleg kokszosabb égéstérrel, gyújtás, szelepnyitás-öblítés, sőt hőmérséklet...) Ha értően behangolják, az nem "eltekergetés"... ugyanazt csinálták a gyárban is.

A tavalyi zselici Talira menet-jövet az 1,6-os a beállított progresszív Weberrel evett átlagban 7,44 litert 100-on... ebben benne volt az is, hogy át kellett odafelé evickélnünk Siófokon... Szerintem ez tökéletes mát így is, de Gergő azt mondta, ha gondolom, még finomít rajta...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29023


Road Force One

« Hozzászólás #80056 Dátum: 2022 Február 24, 07:02:42 »

Azok géppel,műszerekkel be vannak állítva,le vannak tesztelve.Azt úgy ahogy van felrakod,és jó.Ha hozzányúltok,elcsavargatjátok,csak rosszabb lesz.


Az én progresszív Weberem is úgy érkezett, hogy nem kell hozzányúlni, be lett állítva, működő motorról lett leszedve, stb... Aztán mégis ég és föld lett a különbség, amikor Gergő beállította és pótolta a hiányzó alkatrészt is...
Szóval erről ennyit...  Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4260


Zeitwagen...

« Hozzászólás #80055 Dátum: 2022 Február 23, 20:55:03 »

Azok géppel,műszerekkel be vannak állítva,le vannak tesztelve.Azt úgy ahogy van felrakod,és jó.Ha hozzányúltok,elcsavargatjátok,csak rosszabb lesz.

Kb. kétféle új karburátort lehet ma kapni újan. Azt sem tudom elképzelni, hogy azokat pontosan belőve adják el, jellemzően egy bázis értékre állítják, nem?
És van alapvetően négyféle gyári motor (1,2 és 1,3 szimpla, 1,3 dupla, 1,6 szimpla, 1,6 dupla). Melyikhez állítják?
Ráadásul adott autó adott beállításához létezik egy szuboptimális beállítás (vadiúj pontos motor vagy egy kopottabb, esetleg kokszosabb égéstérrel, gyújtás, szelepnyitás-öblítés, sőt hőmérséklet...) Ha értően behangolják, az nem "eltekergetés"... ugyanazt csinálták a gyárban is.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8907


« Hozzászólás #80054 Dátum: 2022 Február 23, 18:12:30 »

Pesterzsébet nekem közel van. Szimpla karbi is mehet? Egyébként az új karbi ahogy gyárilag van beállítva úgy dolgozik most a bogiban. Semmit nem tekertem rajta. De biztos lehetne finomítani rajta.
Azok géppel,műszerekkel be vannak állítva,le vannak tesztelve.Azt úgy ahogy van felrakod,és jó.Ha hozzányúltok,elcsavargatjátok,csak rosszabb lesz.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29023


Road Force One

« Hozzászólás #80053 Dátum: 2022 Február 23, 17:55:21 »

Sanyikám! Küldesz nekem is egy elérhetőséget?

Természetesen Bélám!  Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13937


30-347-1939

« Hozzászólás #80052 Dátum: 2022 Február 23, 07:53:55 »

Kérdezd meg tőle! 😉
Sanyikám! Küldesz nekem is egy elérhetőséget?

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29023


Road Force One

« Hozzászólás #80051 Dátum: 2022 Február 22, 21:46:54 »

Pesterzsébet nekem közel van. Szimpla karbi is mehet? Egyébként az új karbi ahogy gyárilag van beállítva úgy dolgozik most a bogiban. Semmit nem tekertem rajta. De biztos lehetne finomítani rajta.

Kérdezd meg tőle! 😉

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13937


30-347-1939

« Hozzászólás #80050 Dátum: 2022 Február 22, 21:26:10 »

Küldöm privátban...  Wink

Pesterzsébet nekem közel van. Szimpla karbi is mehet? Egyébként az új karbi ahogy gyárilag van beállítva úgy dolgozik most a bogiban. Semmit nem tekertem rajta. De biztos lehetne finomítani rajta.

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29023


Road Force One

« Hozzászólás #80049 Dátum: 2022 Február 22, 13:14:02 »

Én is szeretnék elérhetőséget kérni karbi beállítással kapcsolatban
Köszönöm

Küldöm privátban...  Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13352


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #80048 Dátum: 2022 Február 22, 12:53:41 »

Ha karbi ügyben segítség kell,szólj! Találkoztunk egy nagyon, de nagyon hozzáértő szakemberrel (aki ráadásul nem is Bogaras)...  Wink
Én is szeretnék elérhetőséget kérni karbi beállítással kapcsolatban
Köszönöm

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29023


Road Force One

« Hozzászólás #80047 Dátum: 2022 Február 05, 14:59:09 »

Merre lakozik helyileg?

Budapest, Pesterzsébet...
Elérhetőséget priviben tudok küldeni...  Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 992


« Hozzászólás #80046 Dátum: 2022 Február 04, 19:04:22 »

Igen.
Tényleg a legprofibb.

Merre lakozik helyileg?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 ... 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.153 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.