www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Március 19, 07:48:52

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Budapest
2023. december 31.
920097 Hozzaszólás 218 Témában írta 1606 Felhasználó
Legújabb tag: Stoye
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 ... 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 10534725 alkalommal)
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #79725 Dátum: 2020 Július 24, 07:13:29 »

Melyik szimering?
Miért nem bogárboltból rendeled, ahol jótanácsot is kaphatsz, hogy melyik az ajánlott, a jó minőség? Meg ott ugye pont tudják hogy mekkora kell..

Ha a főtengely szimering, akkor úgy emlékszem Callook az egyszerest ajánlotta, nem a duplát, de volt erről valószínűleg ebben a topikban egy bejegyzése. Esetleg a tuningosban.
Óó azt kihagytam, hogy nyelestengelyhez kell

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79724 Dátum: 2020 Július 24, 06:18:50 »

Melyik szimering?
Miért nem bogárboltból rendeled, ahol jó tanácsot is kaphatsz, hogy melyik az ajánlott, a jó minőség? Meg ott ugye pont tudják hogy mekkora kell..

Ha a főtengely szimering, akkor úgy emlékszem Callook az egyszerest ajánlotta, nem a duplát, de volt erről valószínűleg ebben a topikban egy bejegyzése. Esetleg a tuningosban.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18386


1969

« Hozzászólás #79723 Dátum: 2020 Július 23, 22:01:39 »

Tud valaki szimering méretet 69-eshez f1-es motor. Köszi. Lassan talpra áll a bogár...
Melyik szimering?
Miért nem bogárboltból rendeled, ahol jótanácsot is kaphatsz, hogy melyik az ajánlott, a jó minőség? Meg ott ugye pont tudják hogy mekkora kell..

Ha a főtengely szimering, akkor úgy emlékszem Callook az egyszerest ajánlotta, nem a duplát, de volt erről valószínűleg ebben a topikban egy bejegyzése. Esetleg a tuningosban.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #79722 Dátum: 2020 Július 23, 19:55:07 »

Tud valaki szimering méretet 69-eshez f1-es motor. Köszi. Lassan talpra áll a bogár...

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13937


30-347-1939

« Hozzászólás #79721 Dátum: 2020 Július 23, 17:56:46 »

és hol vannak a képek és a leírás a cseréhez? Smiley nekem is rá kéne szánni magam...
Jaja! A mai világban gyorsan kattannak a telefonos kamerák.
Kivétel, ha gyorsan akarsz már tovább menni.  Azért köszönjük a hibaleírást Sanyinak!

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27014


« Hozzászólás #79720 Dátum: 2020 Július 23, 11:49:02 »

Hmmm... egy 45 éves alkatrész elromlásáért gondolom nem lehet reklamálni a Fócvágennél...  Evil Cool Grin
2 hete Öcsisajt sztrájkba kezdett. Előtte még mentem vele a környéken, megjárattam kicsit, semmi gond nem volt...
Aztán két hete mentünk volna egy Bogaras Baráti Társasággal grill partyzni és ide már nem volt hajlandó eljönni...
Kulcs elfordításra pörgött az önindító, mint állat, de nem indult be. Már annyiszor próbálkoztam, hogy tartottam tőle, lemerül a frissen feltöltött akksi...
Patonyi Peti barátom átjött, átnéztük az elektromos rendszert. Kicsit lötyögős volt a trafó, hát kicseréltük. Kicsit kopottas volt a megszakító, mivel volt tartalékban, azt is kicseréltük.
Mivel még ekkor sem volt változás és nem indult, nekiálltunk méregetni: ekkor derült ki, nem jut áram a trafóhoz... Jött egy tipp, hogy kössünk rá egy direkt kábelt a generátor +-ról a trafóra... És láss csodát, így beindult.
Ekkor jöttek a lehetséges tippek: kábel szakadás, vagy gyújtáskapcsoló betét... Ez utóbbira sokan szavaztak...
És az is lett, úgy tűnik...
Bár előtte még eljátszotta a fájó fog vs. fogorvosi váró szindrómát: amikor lementem a garázsba, hogy Petivel csinálunk egy áthidaló kábelt a mozgatáshoz. Én meg tettem egy gyermeteg próbát: kulcs be, indítózás... és beindult.
Na de mindegy, ha már vettem hozzá gyorsban a helyi AVS alkatrészboltban egy Golf 1-es gyújtáskapcsoló betétet (ami a szereléskor derült ki teljesen kompatibilis a 74-es 1303-al), nosza nekiálltunk szétkapni a kormányt, kormányoszlopot, gyújtást.
Szabó Miki hathatós, telefonos segítségnyújtása mellett minden szükséges alkatrészt leszereltünk, kivettük a betétet, ami mát kopott is volt és el is volt repedve.
Kicseréltük, visszaszereltünk mindent és azóta úgy tűnik, müxik... Csak maradjon is így!! Ha 45 évet nem is, de egy-két évtizedet csak kibír még.
Na szóval ennyi a történet, hátha hasznos segítség lesz másnak is...
és hol vannak a képek és a leírás a cseréhez? Smiley nekem is rá kéne szánni magam...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29024


Road Force One

« Hozzászólás #79719 Dátum: 2020 Július 23, 11:37:35 »

Hmmm... egy 45 éves alkatrész elromlásáért gondolom nem lehet reklamálni a Fócvágennél...  Evil Cool Grin
2 hete Öcsisajt sztrájkba kezdett. Előtte még mentem vele a környéken, megjárattam kicsit, semmi gond nem volt...
Aztán két hete mentünk volna egy Bogaras Baráti Társasággal grill partyzni és ide már nem volt hajlandó eljönni...
Kulcs elfordításra pörgött az önindító, mint állat, de nem indult be. Már annyiszor próbálkoztam, hogy tartottam tőle, lemerül a frissen feltöltött akksi...
Patonyi Peti barátom átjött, átnéztük az elektromos rendszert. Kicsit lötyögős volt a trafó, hát kicseréltük. Kicsit kopottas volt a megszakító, mivel volt tartalékban, azt is kicseréltük.
Mivel még ekkor sem volt változás és nem indult, nekiálltunk méregetni: ekkor derült ki, nem jut áram a trafóhoz... Jött egy tipp, hogy kössünk rá egy direkt kábelt a generátor +-ról a trafóra... És láss csodát, így beindult.
Ekkor jöttek a lehetséges tippek: kábel szakadás, vagy gyújtáskapcsoló betét... Ez utóbbira sokan szavaztak...
És az is lett, úgy tűnik...
Bár előtte még eljátszotta a fájó fog vs. fogorvosi váró szindrómát: amikor lementem a garázsba, hogy Petivel csinálunk egy áthidaló kábelt a mozgatáshoz. Én meg tettem egy gyermeteg próbát: kulcs be, indítózás... és beindult.
Na de mindegy, ha már vettem hozzá gyorsban a helyi AVS alkatrészboltban egy Golf 1-es gyújtáskapcsoló betétet (ami a szereléskor derült ki teljesen kompatibilis a 74-es 1303-al), nosza nekiálltunk szétkapni a kormányt, kormányoszlopot, gyújtást.
Szabó Miki hathatós, telefonos segítségnyújtása mellett minden szükséges alkatrészt leszereltünk, kivettük a betétet, ami mát kopott is volt és el is volt repedve.
Kicseréltük, visszaszereltünk mindent és azóta úgy tűnik, müxik... Csak maradjon is így!! Ha 45 évet nem is, de egy-két évtizedet csak kibír még.
Na szóval ennyi a történet, hátha hasznos segítség lesz másnak is...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14826

« Hozzászólás #79718 Dátum: 2020 Június 28, 07:39:40 »

Emlékezetes túra vót  Grin ekkor volt részedről a Kékes ugyeee???
Igen.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79717 Dátum: 2020 Június 27, 23:07:38 »

mikor a busz tankja likas volt, akkor simán jártam 5 literes kannával a motortérben. elsőre nem kapott szellőzőt, akkor laposra szívta  Grin
Rohadt fizika Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79716 Dátum: 2020 Június 27, 23:06:18 »

Emlékezetes túra vót  Grin ekkor volt részedről a Kékes ugyeee???

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27014


« Hozzászólás #79715 Dátum: 2020 Június 27, 19:05:38 »

mikor a busz tankja likas volt, akkor simán jártam 5 literes kannával a motortérben. elsőre nem kapott szellőzőt, akkor laposra szívta  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14826

« Hozzászólás #79714 Dátum: 2020 Június 27, 18:32:40 »

elég oda egy üres sörös doboz is ejtőtartájnak Grin egyébként meg mindenből kettőt ,gázpedálból IS  Evil
Így?  Grin
https://www.youtube.com/watch?v=UlCtnYMELO4
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79713 Dátum: 2020 Június 27, 15:03:49 »


1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #79712 Dátum: 2020 Június 27, 12:30:45 »

elég oda egy üres sörös doboz is ejtőtartáLYnak

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79711 Dátum: 2020 Június 27, 11:28:35 »

Nekem eredetileg a "nemszétszedhető" fajta van benne. Plusz egy a hátsó ülés alatt tartalékban, plusz egy elektromos vésztartalékban  Grin  Grin  Grin
Az jó mert akkor tudol másokon segíteni. Azért nekem is van tarcsi nem szétszedhető ,persze nekem csak 1db. (Remélem azért ,hogy van tartalék benyakannád IS! Remélhetőleg tele! Grin )

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2955


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79710 Dátum: 2020 Június 27, 10:46:26 »

elég oda egy üres sörös doboz is ejtőtartájnak Grin egyébként meg mindenből kettőt ,gázpedálból IS  Evil

Nekem eredetileg a "nemszétszedhető" fajta van benne. Plusz egy a hátsó ülés alatt tartalékban, plusz egy elektromos vésztartalékban  Grin  Grin  Grin

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79709 Dátum: 2020 Június 27, 08:02:18 »

Nekem utoljára a pumpa karja tört le.
Nagy nevű gyártónak nem sikerült olaj és hő állóra kreálnia. Sad
Elektromos AC került bele.
Nekem Pierburg mechanikus van benne egy igeje és az árát nézve kb 120évig kell szolgálnia Grin. csak merem remélni a tiédben nem ilyen volt Undecided

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79708 Dátum: 2020 Június 27, 07:55:52 »

Elgondolkodtató, hogy egy villanypumpát betelepítek a kocsikba, aztán ha megadja magát az eredeti, akkor csak átrakom a benzincsövet, adok neki energiát és már mehetünk is tovább.  Grin
elég oda egy üres sörös doboz is ejtőtartájnak Grin egyébként meg mindenből kettőt ,gázpedálból IS  Evil

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #79707 Dátum: 2020 Június 26, 18:20:23 »

Sziasztok!

Agyaltam h hová írjam de végülis szerelés volt 😆.
Tegnap előtt levizsgázott az 57es- hurrá-Két éve nálam 10 év kivonva.No majd a T2vel fel Bpre érte, ha már ott vagyunk adjunk annak is egy friss vizsgát..
Eddig szuper minden.
HAZAÚT.
Röviden- de persze nem volt rövid XD
indulás 16:00 érkezés 22:00
T2 Biatorbágyig jutott. Töltéshibával.
Bogár Tatán adta meg magát. Most már tökéletesen értem mért hívják szerelhető AC nak 😂😂😂😂 Kiesett a tengelye. Nuku szerszám, mert persze az a buszban maradt. Megállt segíteni egy tök rendes srác aztán 3an a barátommal aki a buszt vezette addig ameddig. Telefonos konzultációkkal - köszi Ati- összerak, hazaér.

Pöttyet kalandosabra sikerült mint gondoltam...
ps a buszt neg ma probálom feléleszteni....

röviden ennyi.
üdv 🙂
Azért megoldottad, és ez benne a jó!
Nekem utoljára a pumpa karja tört le.
Nagy nevű gyártónak nem sikerült olaj és hő állóra kreálnia. Sad
Elektromos AC került bele.
Elgondolkodtató, hogy egy villanypumpát betelepítek a kocsikba, aztán ha megadja magát az eredeti, akkor csak átrakom a benzincsövet, adok neki energiát és már mehetünk is tovább.  Grin

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14826

« Hozzászólás #79706 Dátum: 2020 Június 26, 10:20:21 »

Azért megoldottad, és ez benne a jó!
Nekem utoljára a pumpa karja tört le.
Nagy nevű gyártónak nem sikerült olaj és hő állóra kreálnia. Sad
Elektromos AC került bele.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13937


30-347-1939

« Hozzászólás #79705 Dátum: 2020 Június 26, 07:50:03 »

Sziasztok!

Agyaltam h hová írjam de végülis szerelés volt 😆.
Tegnap előtt levizsgázott az 57es- hurrá-Két éve nálam 10 év kivonva.No majd a T2vel fel Bpre érte, ha már ott vagyunk adjunk annak is egy friss vizsgát..
Eddig szuper minden.
HAZAÚT.
Röviden- de persze nem volt rövid XD
indulás 16:00 érkezés 22:00
T2 Biatorbágyig jutott. Töltéshibával.
Bogár Tatán adta meg magát. Most már tökéletesen értem mért hívják szerelhető AC nak 😂😂😂😂 Kiesett a tengelye. Nuku szerszám, mert persze az a buszban maradt. Megállt segíteni egy tök rendes srác aztán 3an a barátommal aki a buszt vezette addig ameddig. Telefonos konzultációkkal - köszi Ati- összerak, hazaér.

Pöttyet kalandosabra sikerült mint gondoltam...
ps a buszt neg ma probálom feléleszteni....

röviden ennyi.
üdv 🙂

Azért megoldottad, és ez benne a jó!

Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #79704 Dátum: 2020 Június 26, 06:18:42 »

Sziasztok!

Agyaltam h hová írjam de végülis szerelés volt 😆.
Tegnap előtt levizsgázott az 57es- hurrá-Két éve nálam 10 év kivonva.No majd a T2vel fel Bpre érte, ha már ott vagyunk adjunk annak is egy friss vizsgát..
Eddig szuper minden.
HAZAÚT.
Röviden- de persze nem volt rövid XD
indulás 16:00 érkezés 22:00
T2 Biatorbágyig jutott. Töltéshibával.
Bogár Tatán adta meg magát. Most már tökéletesen értem mért hívják szerelhető AC nak 😂😂😂😂 Kiesett a tengelye. Nuku szerszám, mert persze az a buszban maradt. Megállt segíteni egy tök rendes srác aztán 3an a barátommal aki a buszt vezette addig ameddig. Telefonos konzultációkkal - köszi Ati- összerak, hazaér.

Pöttyet kalandosabra sikerült mint gondoltam...
ps a buszt neg ma probálom feléleszteni....

röviden ennyi.
üdv 🙂

30/903-63-65

'57 1200 kisablakos
'71 1300
'73 T2b késszzz!!
'73 T2b duplatoló- projekt
W201 2.6 automatik
W124 2.5 td
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2155


« Hozzászólás #79703 Dátum: 2020 Június 25, 22:44:02 »


http://www.vw-kaeferclub.com/downloads/schaltgestaenge.pdf

de van egy másfajta persely is a kényelmesebbeknek
http://www.vw-kaeferclub.com/downloads/schaltgestaenge.pdf

Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2155


« Hozzászólás #79702 Dátum: 2020 Június 25, 22:17:58 »

jó játék...
most csináltam az üres alvázon
komplett autón biztos izgibb
rudazatot elól kihuzni,,, jó sok zsir...
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2955


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79701 Dátum: 2020 Június 24, 11:12:24 »

Hol vettetek ilyen váltórúd felújító kitet?

Én úgy emlékszem, ezt vettem (a rögzítő rugó is része volt talán): https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1407/valtorudazat-persely

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17216


« Hozzászólás #79700 Dátum: 2020 Június 24, 06:48:34 »

Hol vettetek ilyen váltórúd felújító kitet?
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #79699 Dátum: 2020 Június 23, 14:53:06 »

Meg is oldottad a hibát.  Grin
Oké,vettem.
Egyébként itt a link:
https://m.facebook.com/WorldWideVwBeetleDay/photos/i-got-the-following-message-from-michelangelo-from-the-italian-vw-club-from-the-/1021419291285011/

DO IT YOURSELF
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #79698 Dátum: 2020 Június 23, 14:39:19 »

Persze,ha fogom a kart,akkor nem zörög.
Köszi.Bogár 1.2 motor,1973
Meg is oldottad a hibát.  Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3480


« Hozzászólás #79697 Dátum: 2020 Június 23, 12:14:48 »

Cseréld ki a perselyt...

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13937


30-347-1939

« Hozzászólás #79696 Dátum: 2020 Június 23, 08:00:50 »

A váltóolaj cserén túl vagyok,az nem segített,de azért köszi.Nekem inkább terhelés függően rezeg,de már csak alig.
Cseréld ki a perselyt, ahogy Imrüs írta. Tutti az lesz.

Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2000


Ex-Mex...

« Hozzászólás #79695 Dátum: 2020 Június 23, 07:38:08 »

ezt te találtad ki? Grin
az elmúlt 10 évben kb tízszer jöttem dolgozni bogárral, de tegnap pont igen  Cheesy Cool
Valamelyik autós oldalon olvastam a napokban, tényleg van ilyen.

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18386


1969

« Hozzászólás #79694 Dátum: 2020 Június 23, 07:20:46 »


Ma van a menj a bogaraddal dolgozni világnap,szóval mentem is.
ezt te találtad ki? Grin
az elmúlt 10 évben kb tízszer jöttem dolgozni bogárral, de tegnap pont igen  Cheesy Cool
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #79693 Dátum: 2020 Június 22, 18:38:31 »

Nálam a rudazat persely kopása/elöregedése okozott hasonló jelenséget. Ennek cseréjével megoldódott a probléma  Cool
Igen,sejtem mire gondolsz.Az alvázszám melletti takarólemez alatt van egy csatlakozási pont,ha jól emlékszem tavaly néztem is ,de nem éreztem különös holtjátékot.
Akkor megnézem mégegyszer,köszi.
Ma van a menj a bogaraddal dolgozni világnap,szóval mentem is.😷

DO IT YOURSELF
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #79692 Dátum: 2020 Június 22, 18:32:58 »

Váltóolaj csere? Nekem az segített. Mondjuk csak addig rezgett a váltókar, amíg hideg volt.
A váltóolaj cserén túl vagyok,az nem segített,de azért köszi.Nekem inkább terhelés függően rezeg,de már csak alig.

DO IT YOURSELF
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2438


« Hozzászólás #79691 Dátum: 2020 Június 22, 09:10:35 »

Sziasztok!
A mai napon kiszereltem a váltókart,mert olyan 70km /h nál annyira zavaró frekvencián rezgett,hogy 20km után után már kifáradtam a hangjától.
Az egyik hiba szerintem az lehetett,hogy az új padlószőnyeg,amit még az előző gazdi vágott bele,a váltókar lefogató csavarok alatt volt,így megemelve azt volt egy kis hézag.
A másik ötletem,pedig,hogy tettem a rugó felső részére egy gumigyűrűt,így az már biztosan nem érintkezik fémesen a váltókarral.
Végeredményben jelentős javulás van,nem mondtam a családnak,hanem ő kérdeztek rá,hogy miért nem hallják azt a hangot menet közben...
Viszont azt vettem észre,hogy a váltókar alján lévő gömb,ami beleül a váltórudazat fenékbe,az egy kicsit lötyögős.Onnan jön az a kis fémes hang,ami megmaradt.Jól bezsíroztam,de nem sokat ér.
Másnál is van ilyen jelenség?Nem bonyolódtam bele jobban,de esetleg van ehhez valami felújító persely vagy ilyesmi?
Azt tudom,hogy a váltókar alatti pozícionáló lemezt lehet cserélni,de ránézésre annak nincs semmi baja,a fémes hang a váltógömb és rudazat között van.Persze,ha fogom a kart,akkor nem zörög.
Köszi.Bogár 1.2 motor,1973
Váltóolaj csere? Nekem az segített. Mondjuk csak addig rezgett a váltókar, amíg hideg volt.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2955


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #79690 Dátum: 2020 Június 21, 17:41:33 »

Sziasztok!
A mai napon kiszereltem a váltókart,mert olyan 70km /h nál annyira zavaró frekvencián rezgett,hogy 20km után után már kifáradtam a hangjától.
Az egyik hiba szerintem az lehetett,hogy az új padlószőnyeg,amit még az előző gazdi vágott bele,a váltókar lefogató csavarok alatt volt,így megemelve azt volt egy kis hézag.
A másik ötletem,pedig,hogy tettem a rugó felső részére egy gumigyűrűt,így az már biztosan nem érintkezik fémesen a váltókarral.
Végeredményben jelentős javulás van,nem mondtam a családnak,hanem ő kérdeztek rá,hogy miért nem hallják azt a hangot menet közben...
Viszont azt vettem észre,hogy a váltókar alján lévő gömb,ami beleül a váltórudazat fenékbe,az egy kicsit lötyögős.Onnan jön az a kis fémes hang,ami megmaradt.Jól bezsíroztam,de nem sokat ér.
Másnál is van ilyen jelenség?Nem bonyolódtam bele jobban,de esetleg van ehhez valami felújító persely vagy ilyesmi?
Azt tudom,hogy a váltókar alatti pozícionáló lemezt lehet cserélni,de ránézésre annak nincs semmi baja,a fémes hang a váltógömb és rudazat között van.Persze,ha fogom a kart,akkor nem zörög.
Köszi.Bogár 1.2 motor,1973

Nálam a rudazat persely kopása/elöregedése okozott hasonló jelenséget. Ennek cseréjével megoldódott a probléma  Cool

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #79689 Dátum: 2020 Június 21, 14:40:17 »

Sziasztok!
A mai napon kiszereltem a váltókart,mert olyan 70km /h nál annyira zavaró frekvencián rezgett,hogy 20km után után már kifáradtam a hangjától.
Az egyik hiba szerintem az lehetett,hogy az új padlószőnyeg,amit még az előző gazdi vágott bele,a váltókar lefogató csavarok alatt volt,így megemelve azt volt egy kis hézag.
A másik ötletem,pedig,hogy tettem a rugó felső részére egy gumigyűrűt,így az már biztosan nem érintkezik fémesen a váltókarral.
Végeredményben jelentős javulás van,nem mondtam a családnak,hanem ő kérdeztek rá,hogy miért nem hallják azt a hangot menet közben...
Viszont azt vettem észre,hogy a váltókar alján lévő gömb,ami beleül a váltórudazat fenékbe,az egy kicsit lötyögős.Onnan jön az a kis fémes hang,ami megmaradt.Jól bezsíroztam,de nem sokat ér.
Másnál is van ilyen jelenség?Nem bonyolódtam bele jobban,de esetleg van ehhez valami felújító persely vagy ilyesmi?
Azt tudom,hogy a váltókar alatti pozícionáló lemezt lehet cserélni,de ránézésre annak nincs semmi baja,a fémes hang a váltógömb és rudazat között van.Persze,ha fogom a kart,akkor nem zörög.
Köszi.Bogár 1.2 motor,1973

DO IT YOURSELF
Nem elérhető Kalács
Hozzászólások: 9


« Hozzászólás #79688 Dátum: 2020 Június 02, 10:57:48 »

Én laza 0,1mm-re állítom.
Próbálkoznék bazinagy csavarhúzóval, esetleg picit megkocogtatni.
Ha nem megy, vedd le az egész himbatengelyt (2 anya, hézagolókra figyelj) és asztalon tuti megoldod.

Okok, köszi.
A himbatengely leszedését próbálnám elkerülni, tartok tőle kissé. De ha nem jön össze máshogy akkor az lesz.
Nem elérhető Kalács
Hozzászólások: 9


« Hozzászólás #79687 Dátum: 2020 Június 02, 10:52:32 »

Szia,esetleg melegítéssel.Szerintem csavarlazító nem sokat segít,mert amúgy is olajos a környezet.
Egyébként te mennyire szoktad állítani a szelephézagot?Nekem a  0,15 mm nehezen ,de alámegy,a 0,10 es könnyen.

Nálam 0,15 picit szorosan.
Ahol be van szorulva az állítócsavar, ott a 0,15 egyéltalán nem fér be és a 0,10-es picit szoros.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17216


« Hozzászólás #79686 Dátum: 2020 Június 02, 06:56:43 »

Én laza 0,1mm-re állítom.
Próbálkoznék bazinagy csavarhúzóval, esetleg picit megkocogtatni.
Ha nem megy, vedd le az egész himbatengelyt (2 anya, hézagolókra figyelj) és asztalon tuti megoldod.
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 ... 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.261 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.