www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Február 26, 02:34:09

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Budapest
2023. december 31.
920050 Hozzaszólás 218 Témában írta 1606 Felhasználó
Legújabb tag: Stoye
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1999 2000 2001 2002 2003 [2004] 2005 2006 2007 2008 2009 ... 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 10445486 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #405 Dátum: 2006 Február 09, 16:49:35 »

Ez mind lehet, de akkor kérdés, hogy a gyár miért nem növelte a kompressziót már a 70-es években. Esetleg mert gyenge a két félből illesztett fogattyúsház? Vagy a főtengely csapágyainak a fészke verődik ki? Estleg kiszakadnak a hengerfej tőcsavarok? Szerintem azért 8,5 fölött jó vigyázni a nem "vérprofiknak" Smiley
A képen amit küldtél mélyített dugattyúk voltak. Ez valami csökkentett kompressziójú motor volt, amit környezetvédelem miatt az USA-ba gyártottak?


Sőt, egyes írások szerint csökkentette a gyár a kompressziót, hengerfej gyűrűkkel és egy lépcsővel az egéstérben, mégpedig a szigorított NOx kibocsátás miatt.
Viszont sok motor megy 9 körüli kompresszióval, de őszintén megmondva én ezekben nem hiszek, mert csak "meghasalják". A 90-es évek közepén kapcsolatban voltam néhány osztrák bogaras sráccal, az egyiknek tényleg 9.5:1-hez kompressziójú motorja volt, a jó állapotú széria indítómotor alig forgatta át... És az az 1.6-os motor két weberrel és egy mérsékelt sport tengellyel nagyot ütött....

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7959


« Hozzászólás #404 Dátum: 2006 Február 09, 16:44:53 »

Ez utóbbihoz azonban sok egyéb körülmény is kell, pl. szegényre állított keverék, pontatlan gyújtás, rossz gyújtásszabályzás, koszos hengerfej, rosszul üzemelő hűtés (pl. rossz termosztát és szoruló mechanika)

Ez szerintem gyakorlatilag minden bogárról elmondható (tisztelet a kivételnek).



Idézet
Legfőképpen pedig eszetlen, paraszt sofőr.

Ez már opcionális Smiley

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #403 Dátum: 2006 Február 09, 16:43:46 »

Minek?
Egyébként kíváncsi vagyok én is. Sőt, lehet a BZ is kíváncsi rá. Hol csináljátok?

Szerintem nálam csináljuk és szerintem az egyik hajtórúd csapágyas, olyan hangja van. Szerintem.

Egyébként kicsit tartok a projekttől, mert typ4-es motor még nem csináltam, typ1-esben már nincs sok újdonság...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17204


« Hozzászólás #402 Dátum: 2006 Február 09, 16:37:02 »

Szerintem itt csináljuk a cégnél. Itt van fény, szerszám és tárolókapacitás. De lehet, hogy a Stuntnál.

Minek?
Egyébként kíváncsi vagyok én is. Sőt, lehet a BZ is kíváncsi rá. Hol csináljátok?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #401 Dátum: 2006 Február 09, 16:36:20 »

Végre egy jó téma!!

A kompresszióviszony növelésével nő az égési végnyomás és nő a hengerfej mechanikai és ezzel együtt (sajnos!) termikus terhelése is. A typ1-es motor nevetséges 7.5-ös, esetenként 7.8:1 kompresszióviszonya kézenfekvő dolognak látszik megemelni, azonban tényleg vigyázni kell.
Egyrészt a csapágyak beverődnek a csapágylétrába, mert a motorblokk nem valami profi anyagból van, még az AS41-es sem. Másrészt a nem AS41-es blokkoknál a hengerfej tőcsavarok kiszakadása is esélyes, továbbá a hengerfej repedés. Ez utóbbihoz azonban sok egyéb körülmény is kell, pl. szegényre állított keverék, pontatlan gyújtás, rossz gyújtásszabályzás, koszos hengerfej, rosszul üzemelő hűtés (pl. rossz termosztát és szoruló mechanika) Legfőképpen pedig eszetlen, paraszt sofőr.

Én megcéloztam a 8.5-ös kompresszióviszonyt, de kicsit elrúgtam a pöttyöst és úgy néz ki 1.5 mm-es dugattyúkiállással és 41 ccm égéstértérfogattal lett nekem 9,0 körüli kompresszióviszonyom, de még nem köböltem és mértem ki pontosan. (Ebből is látszik: kezemben az átdolgozott hengerfej!!)

Ez már azért óvatosságra int, a Grossglockneren felfelé 30 fokban nyáron, lehet nem ott kell megmutatnom, hogy milyen gyors a typ3...
Továbbá a motortartó főcsavarokat is jobban lehúzom, valamint a megfelelő minőságű olaj, amely a csapágyakon extra terhelhetőségű olajfilmet képez elegedhetetlen.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7959


« Hozzászólás #400 Dátum: 2006 Február 09, 16:34:15 »

És nemsokára szétdöntjük, hogy milyenek a hengerfejek, és hogyan bírta a moci a terhelést... :-)

Minek?
Egyébként kíváncsi vagyok én is. Sőt, lehet a BZ is kíváncsi rá. Hol csináljátok?

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17204


« Hozzászólás #399 Dátum: 2006 Február 09, 16:21:49 »

És nemsokára szétdöntjük, hogy milyenek a hengerfejek, és hogyan bírta a moci a terhelést... :-)

én a buszba (typ4, 2000cc) gyártattam sík tetejű dugattyút
kinéztem, hogy a typ4 mocis európai Porsche-ban ilyen volt, ezért voltam bátor ilyet csinálni
a 7.3:1-hez kompresszióból így lett 8:1 -hez (a leírások szerint)

ez a motor dolgozik most a Stone buszában

Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7959


« Hozzászólás #398 Dátum: 2006 Február 09, 16:20:21 »

én a buszba (typ4, 2000cc) gyártattam sík tetejű dugattyút
kinéztem, hogy a typ4 mocis európai Porsche-ban ilyen volt, ezért voltam bátor ilyet csinálni
a 7.3:1-hez kompresszióból így lett 8:1 -hez (a leírások szerint)

ez a motor dolgozik most a Stone buszában

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #397 Dátum: 2006 Február 09, 16:13:00 »

type4 dugattyúk...

'81 Hecho en México
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11536

« Hozzászólás #396 Dátum: 2006 Február 09, 16:01:43 »

Ez mind lehet, de akkor kérdés, hogy a gyár miért nem növelte a kompressziót már a 70-es években. Esetleg mert gyenge a két félből illesztett fogattyúsház? Vagy a főtengely csapágyainak a fészke verődik ki? Estleg kiszakadnak a hengerfej tőcsavarok? Szerintem azért 8,5 fölött jó vigyázni a nem "vérprofiknak" Smiley
A képen amit küldtél mélyített dugattyúk voltak. Ez valami csökkentett kompressziójú motor volt, amit környezetvédelem miatt az USA-ba gyártottak?

Csapágyterhelésről meg annyit hogy szerintem nem csinálnak direkt szar anyagból külön gyártósoron a bogarakhoz csapágyakat, szóval ha egy mai korszerű 1.6-os motor ami 100-180 lóerő is lehet kb akkora méretű csapággyal mint a bogáré,  akkor egy bogármotorban nem fog az a plussz 10-20 lóerő semmilyen gondot okozni.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #395 Dátum: 2006 Február 09, 15:58:10 »

Magasabb kompresszió esetén pont hogy kisebb a hőterhelés mert jobb hatásfokkall ég el a benzin és több mechanikai energia szabadul fel kevesebb hőveszteséggel, és ráadásul a kipufogószelepekre ez igen jótékonyan hat, mert alacsonyabb lesz a kipufogógáz hőmérséklete is, és így kisebb az esélye hogy "elég" (pár ilyet már cseréltem).

Csapágyterhelésről meg annyit hogy szerintem nem csinálnak direkt szar anyagból külön gyártósoron a bogarakhoz csapágyakat, szóval ha egy mai korszerű 1.6-os motor ami 100-180 lóerő is lehet kb akkora méretű csapággyal mint a bogáré,  akkor egy bogármotorban nem fog az a plussz 10-20 lóerő semmilyen gondot okozni.

Az oktánszám miért okozna gondot egy bogármotornál ? Nagyon "dúrván" kéne ahhoz beavatkozni, de szerintem nem erről beszélünk éppen.

(ja '69-ben nálunk meg "etilizált benzint árusítottak ami 1:7 sűrítési viszonyu motorokhoz jól használható" Smiley )

Persze ez csak elmélet az oktánszámokkal,és nem nagyon vonatkozhat átlagos Bogármotorokra.. Hőterhelés helyett inkább simán terhelést kellett volna írnom. Bár nagyobb kompresszió mellett mégiscsak nő a hőterhelés -> ezt a dugattyú+ hengerfal veszi át, azaz jobban fog melegedni a motor..
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 16:05:37 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27013


« Hozzászólás #394 Dátum: 2006 Február 09, 15:26:52 »

tehát, ha kompressziót akarok növelni a lent említett módon, akkor nemárt csapágyakat is cserélni, jólértem?

motorszámból meg lehet tudni, hogy az mexicoi motor e, avagy sem?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18379


1969

« Hozzászólás #393 Dátum: 2006 Február 09, 14:57:20 »

Meg tudja nekem momdani valaki a Bogár legnagyobb szélességét, hosszát és magassátgát?
Köszönöm!

Gondolom szállítás miatt érdekel.
Megmértem a '69-est:
magasság: kb 150
szélesség: kb 155
hossz: kb 400 cm, de a kerekek 280 hosszú platón már elférnek
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #392 Dátum: 2006 Február 09, 14:36:57 »

hátrányok: nagyobb a hengerfej hőterhelése, nagyobb a csapágyak terhelése. Ebből le lehet vonni a következményeket...
ja és persze nagyobb oktánszámú benzint is igényelhet.

Magasabb kompresszió esetén pont hogy kisebb a hőterhelés mert jobb hatásfokkall ég el a benzin és több mechanikai energia szabadul fel kevesebb hőveszteséggel, és ráadásul a kipufogószelepekre ez igen jótékonyan hat, mert alacsonyabb lesz a kipufogógáz hőmérséklete is, és így kisebb az esélye hogy "elég" (pár ilyet már cseréltem).

Csapágyterhelésről meg annyit hogy szerintem nem csinálnak direkt szar anyagból külön gyártósoron a bogarakhoz csapágyakat, szóval ha egy mai korszerű 1.6-os motor ami 100-180 lóerő is lehet kb akkora méretű csapággyal mint a bogáré,  akkor egy bogármotorban nem fog az a plussz 10-20 lóerő semmilyen gondot okozni.

Az oktánszám miért okozna gondot egy bogármotornál ? Nagyon "dúrván" kéne ahhoz beavatkozni, de szerintem nem erről beszélünk éppen.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 15:14:06 írta tschokker »

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #391 Dátum: 2006 Február 09, 14:27:59 »

"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"

ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?

Erre már leírtam a választ, az 50-es 60-as években nem volt még "V-POWER" benzin, tehát az akkori műszaki fejlettségnek és környezetvédelmi normáknak ezek az alacsony sürítésű motorok megfeleltek. A 90-es évek elején még nálunk is lehetett tankolni pl 86-os benzint, avval is tökéletesen üzemelt egy bogármotor. Alacsony oktánszámú benzinnel csörög (detonál, kopog, nem a gyertya szikrától robban be) egy magas kompressziójú motor, viszont egy alacsony kompressziójú motorba meg tehetsz szinte bármit, nem fogsz észrevenni semmit. 7.5 : 1 kompresszióviszonyú motorba elvileg  80 alatti oktánszámú benzint is lehetne tölteni.

Nézd meg itt az adatokat, 9:1 -hez értéknél nem találtam kisebb sürítési viszonyt.
http://www.tafel-tuning.de/download/kataloge/Tafel-Motor-05-05.pdf

Van persze aki százezrekért felújítja a bogármotorját és az eszébe sem jut hogy haladjon a korral, és a jól bevált nagyfogyasztású magas károsanyagkibocsájtású motornak örül mint majom a farkának. Boldogok a tudatlanok !
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 14:40:13 írta tschokker »

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27013


« Hozzászólás #390 Dátum: 2006 Február 09, 14:17:54 »

tehát jobban fog menni kevesebb naftával, viszont hamarabb szétmegy..kérdés, hogy mennyivel. maradok a gyári értékeknél, az a tuit.
mondjuk a benzinoktánszámmal nem lesz gond, mert ma már sokkal magasabb, de talán több benne a víz, vagy ki tudja mi

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4260


Zeitwagen...

« Hozzászólás #389 Dátum: 2006 Február 09, 14:17:49 »

"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"

ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?

Ja, pl. Ladások szeretik jól felhúzni. Volt egy ismerősöm, annak a Ladáján akkorára volt növelve a kompresszió, hogy még a sima 98 -as benzinnel is berobbant, gyújtás levétele után tovább járt. Kisebb kompressziónál is az van, amit aptom mond, a tartósság sínyli kicsit. Már ha az fontos valakinek (mert pl. évi 1000 km -nél nem nagyon).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #388 Dátum: 2006 Február 09, 14:14:34 »

"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"

ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?

hátrányok: nagyobb a hengerfej hőterhelése, nagyobb a csapágyak terhelése. Ebből le lehet vonni a következményeket...
ja és persze nagyobb oktánszámú benzint is igényelhet.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 14:16:07 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27013


« Hozzászólás #387 Dátum: 2006 Február 09, 13:58:50 »

"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"

ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #386 Dátum: 2006 Február 09, 12:12:04 »

Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással. Meg hát már nem is 86-os vagy gyengébb benzinnel járunk mint annak idején amikor ezeket a motorokat kitalálták. Már nem emlékszem pontosan mennyi lett kimarva, csak arra hogy vigyáztam nehogy a hengerfej felüljön a hengerek legfelső hűtőbordájára .

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #385 Dátum: 2006 Február 09, 09:33:52 »

Még nyáron is jó, ha gyorsabban éri el az üzemi hőfokot.

Abból kiindulva, hogy átlagos használat esetén a motor kopásának több, mint 50 %-a a hidegüzemnél (pl. melegítő járatás, nem üzemmeleg közlekedés) van alapvető érdekünk, hogy a motor elérje az üzemi hőfokát hamar. Ha valaki naponta használja az autót és ráadásul hidegben is annak a termosztát több, mint egy kényelmi berendezés...ráadásul a jól üzemelő termosztát melegen egy cseppet sem korlátozza a motor hűtését, mert minden lapot jól kinyit (ha a mechanika nem szorul). A bogár réz termosztátja nagyon egyszerű szerkezet, ha nincs rajta mechanikai sérülés vagy repedés, akkor 95%, hogy tökéletesen működik. Ha a rudazat és a mechanika nem szorul, akkor csak előnye van, hátránya nincs.

Ez az én véleményem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17204


« Hozzászólás #384 Dátum: 2006 Február 09, 09:31:14 »

Majd gyere át a hengerfejről dumálni, ha van időd!

Maga a felújítás hibátlan és gyönyörű lett. A tuning ötleteimet  Wink nem valósította meg.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #383 Dátum: 2006 Február 09, 09:29:04 »

Remélem, ez volt az egyetlen baj a hengerfejjel, mert ha az enyémet is elkúrja, kicsit mérges leszek. Aztán még majd rá is gyújtjuk a műhelyt... 


Maga a felújítás hibátlan és gyönyörű lett. A tuning ötleteimet  Wink nem valósította meg.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17204


« Hozzászólás #382 Dátum: 2006 Február 09, 09:05:49 »

Meg tudja nekem momdani valaki a Bogár legnagyobb szélességét, hosszát és magassátgát?
Köszönöm!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17204


« Hozzászólás #381 Dátum: 2006 Február 09, 05:47:28 »

Remélem, ez volt az egyetlen baj a hengerfejjel, mert ha az enyémet is elkúrja, kicsit mérges leszek. Aztán még majd rá is gyújtjuk a műhelyt... 

Szerintetek megcsinálta a hengerfejes az 1.8 mm-es kimarást? Szerintetek most olyan lett az égéstér térfogata, mint ahogy azt pontosan kiszámoltam és kértem a mestert, hogy marja ki?
Áááá, dehogy.
Hiába fizeti ki az ember szó nélkül a kért pénzt, hiába minden, azt csinálja, amihez kedve van, amit jónak érez. Gondolom azt hitte megálmodtam az 1.8 mm-t a 2.5-ös lépcsőből.
Szétvet az ideg.

Holnap elviszem máshová.

Kiköböltem szépen, pontosan 51 ccm a térfogata, azaz széria, sőt, mivel belül is vett egy érintőt a késsel, még majdhogynem nagyobb is.
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #380 Dátum: 2006 Február 08, 22:39:10 »

köszi mindenkinek  Wink
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10122


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #379 Dátum: 2006 Február 08, 21:56:21 »

Persze hogy kell az oda.Hiszem oda gyártották.
Még nyáron is jó, ha gyorsabban éri el az üzemi hőfokot.

Bácsi Győző
1303LS
« Hozzászólás #378 Dátum: 2006 Február 08, 21:46:53 »

Egy tanácsra lenne szükségem. Rakosgatom össze motort... és most vettem észre, hogy a másik bontott motoromhoz volt v.mi termosztát (a sok alkatrész között), az enyémben meg nem. Mind a 2 AB-s 1300-as. Ezt ki szokták szedni, mert nem működik vagy kimaradhatott az enyémből? Gondolom nagy szerepe van a motor melegedésében, érdemes berakni vagy vannak vele gondok (pl. nem nyit ki)?

Persze hogy kell az oda.Hiszem oda gyártották.
Tedd óvatosan  agáz lángja felé ha mozdul akkor jó.
Télen elengedhetetlen hogy bent legyen mivel enélkül mindig hideg motorral járnál.
Nyári hőségben elnézhető lenne ha kihagynád, de az még kicsit odébb van.
Nem elérhető lacabug
Hozzászólások: 810


« Hozzászólás #377 Dátum: 2006 Február 08, 21:42:55 »

Egy tanácsra lenne szükségem. Rakosgatom össze motort... és most vettem észre, hogy a másik bontott motoromhoz volt v.mi termosztát (a sok alkatrész között), az enyémben meg nem. Mind a 2 AB-s 1300-as. Ezt ki szokták szedni, mert nem működik vagy kimaradhatott az enyémből? Gondolom nagy szerepe van a motor melegedésében, érdemes berakni vagy vannak vele gondok (pl. nem nyit ki)?
én speciál minden mocimból kiszereltem ami eddig volt.nyáron jobb ha direktbe tolja a levegőt a mocinak.télen meg el szoktam zárni a csapját.szóval nekem nem volt még a 8 év alatt abból gondom,h nincs benne.de ezt is mindenki másképp látja.
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #376 Dátum: 2006 Február 08, 21:35:50 »

Egy tanácsra lenne szükségem. Rakosgatom össze motort... és most vettem észre, hogy a másik bontott motoromhoz volt v.mi termosztát (a sok alkatrész között), az enyémben meg nem. Mind a 2 AB-s 1300-as. Ezt ki szokták szedni, mert nem működik vagy kimaradhatott az enyémből? Gondolom nagy szerepe van a motor melegedésében, érdemes berakni vagy vannak vele gondok (pl. nem nyit ki)?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #375 Dátum: 2006 Február 08, 20:36:31 »

Te Stunt:
Igaz, hogy kb. felét nem vágom, hogy mire jó (hézagoló lemezek, meg köbölés pl.), amiket itt emlegetsz, de élvezet olvasni ezt a végletes maximalizmust, amivel csinálod a motort. Komolyan, egyrészről szinte kedvet kap az ember, másrészről meg nem mer belevágni.  Smiley
Max. respect!

te_o, ez nem maximalizmus, ezt a motort így (pontos dugattyúkiállást beállítani, hengert becsiszolni a hengerfejbe, stb.) kell megcsinálni..és minden osztott hengerű, esetleg független hengerfejes motor így kell megcsinálni. Az egy másik kérdés, hogy nem sokan szórakoznak vele, csak összerakják, megy az úgyis.
Nem véletlenül mondják, hogy a bogár motort könnyű szerelni, de jól megcsinálni baromi nehéz! Ez nagyon igaz!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #374 Dátum: 2006 Február 08, 20:31:03 »

Szerintetek megcsinálta a hengerfejes az 1.8 mm-es kimarást? Szerintetek most olyan lett az égéstér térfogata, mint ahogy azt pontosan kiszámoltam és kértem a mestert, hogy marja ki?
Áááá, dehogy.
Hiába fizeti ki az ember szó nélkül a kért pénzt, hiába minden, azt csinálja, amihez kedve van, amit jónak érez. Gondolom azt hitte megálmodtam az 1.8 mm-t a 2.5-ös lépcsőből.
Szétvet az ideg.

Holnap elviszem máshová.

Kiköböltem szépen, pontosan 51 ccm a térfogata, azaz széria, sőt, mivel belül is vett egy érintőt a késsel, még majdhogynem nagyobb is.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7959


« Hozzászólás #373 Dátum: 2006 Február 08, 18:17:35 »

Az igazi az lenne, ha a dugattyúkiállást is be tudnám tizedre pontosan állítani hengerenként, de sajnos itthon nehéz beszerezni a hézagoló gyűrűket.
Valami ilyen kellene 85.5-ösben:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=126


BZ-nek vannak (voltak) ilyenei. Legalábbis nekem rakott ilyeneket a mocimba (de már nem emlékszem melyikbe Smiley ).

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #372 Dátum: 2006 Február 08, 16:51:58 »

Elkészült a hengerfej felújításom. Úgy néz ki, mintha új lenne. Tudom, hogy senkit nem érdekel, de majd teszek róla képet.  Grin

Ma este leköbölöm az égésteret, mert annak ellenére, hogy kiszámoltam, hogy mennyit kell kimunkálni az égéstérből, biztos, ami biztos. A kompresszióviszonyt 1:8.5-re szeretném belőni pontosan.
Az igazi az lenne, ha a dugattyúkiállást is be tudnám tizedre pontosan állítani hengerenként, de sajnos itthon nehéz beszerezni a hézagoló gyűrűket.
Valami ilyen kellene 85.5-ösben:
...

lehet venni de lehet csináltatni is nem?
Eszterga, sikköszörű. Nemsokára nekem is aktuális lesz, kiváncsi vagyok mennyiért csinálják meg...
(no persze ismerőssel)

(na gyorsan kiszámoltam hogy kb. 47 cm3 kéne kapnod az égéstérre? ebben az esetben 0.5 mm-t vetettél le, de lehet hogy tévedek és akkor 1mm-t.. Smiley)
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 08, 17:13:12 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4260


Zeitwagen...

« Hozzászólás #371 Dátum: 2006 Február 08, 16:29:14 »

Te Stunt:
Igaz, hogy kb. felét nem vágom, hogy mire jó (hézagoló lemezek, meg köbölés pl.), amiket itt emlegetsz, de élvezet olvasni ezt a végletes maximalizmust, amivel csinálod a motort. Komolyan, egyrészről szinte kedvet kap az ember, másrészről meg nem mer belevágni.  Smiley
Max. respect!

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #370 Dátum: 2006 Február 08, 15:55:24 »

VAn ott a listában normál 1600 ccm-es motorhoz. Csak 5 dorkó, hajrá!


Mikorra ér ide? Nincs idő! A hétvégén el kell kezdenem összefelé rakni az egész motort, a főtengelyköszörülés holnapra készül el. Végül oda jutottam, hogy ha kicserélném a hüvelyt és a dugót, akkor egy teljes motorfelújítás lenne. De azok nagyon szépek és újszerűek.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #369 Dátum: 2006 Február 08, 15:48:27 »

VAn ott a listában normál 1600 ccm-es motorhoz. Csak 5 dorkó, hajrá!
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #368 Dátum: 2006 Február 08, 15:47:20 »

Szaki bá'!
Nagyon várjuk már!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #367 Dátum: 2006 Február 08, 15:38:11 »

Elkészült a hengerfej felújításom. Úgy néz ki, mintha új lenne. Tudom, hogy senkit nem érdekel, de majd teszek róla képet.  Grin

Ma este leköbölöm az égésteret, mert annak ellenére, hogy kiszámoltam, hogy mennyit kell kimunkálni az égéstérből, biztos, ami biztos. A kompresszióviszonyt 1:8.5-re szeretném belőni pontosan.
Az igazi az lenne, ha a dugattyúkiállást is be tudnám tizedre pontosan állítani hengerenként, de sajnos itthon nehéz beszerezni a hézagoló gyűrűket.
Valami ilyen kellene 85.5-ösben:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=126

A dugattyúkat is ki akarom grammolni, ha már...

Fényképezek majd.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage meló
« Hozzászólás #366 Dátum: 2006 Február 08, 15:20:52 »

Vagy bemész az első tuningboltba és mondod nekik hogy mi kell.

Csillagot felhivtam, talan a felesege vette fel mert ma kulfoldon van....
A Hudak meg azt mondta, hogy ilyet mar sajnos nem lehet beszerezni csak egeszen mas lyukosztassal, amire angol kormanyok jok, allitolag szepek...csak dragak
Oldalak: 1 ... 1999 2000 2001 2002 2003 [2004] 2005 2006 2007 2008 2009 ... 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.