www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Június 21, 23:16:15

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Nyári Rajzás
Yacht Camping
2024. június 14-16.
920388 Hozzaszólás 218 Témában írta 1607 Felhasználó
Legújabb tag: tohotom
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1999 2000 2001 2002 2003 [2004] 2005 2006 2007 2008 2009 ... 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 10838405 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27040


« Hozzászólás #425 Dátum: 2006 Február 10, 09:11:52 »

enylmre senki semmit?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17242


« Hozzászólás #424 Dátum: 2006 Február 10, 05:44:11 »

Tiéd. Én meg kapok a KIZS-től (Pityubácsitól) duplaszívósat.

Sto! Az a két szimplaszívós borítás jól jönne ahhoz a motorhoz, amit vettem tőled. Elboltoljuk?

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27040


« Hozzászólás #423 Dátum: 2006 Február 09, 23:02:32 »

van valami különbség ablakmosómotor és ablakmosómotor közt? mmint ami a tartályon van, mivel más nincs Smiley nemtudom miért, de nemigazán spriccel fel addig, amíg az ablaktörlő elér. ha az egyik kicsit el van dugulva, akkor igen, gondolom megnő a nyomás a másikban és így felnyomja addig, ameddig kell.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11536

« Hozzászólás #422 Dátum: 2006 Február 09, 22:56:32 »

Sto! Az a két szimplaszívós borítás jól jönne ahhoz a motorhoz, amit vettem tőled. Elboltoljuk?

Basszus, akkor olyat is keresek. cserébe van nem duplaszívós. Még jó, hogy nem homokoltam le... :-)

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17242


« Hozzászólás #421 Dátum: 2006 Február 09, 21:22:41 »

Ja, csak a két hengertakaró kell, a többiből kérek kisplasztikát. Ha mondjuk a felniktől nem férsz hozzá, azt vidd el a gumibogihoz. :-)
Az a Patrol állat. :-)))))

Ha nem felejtem el (és hozzáférek) akkor jó.
Fussunk össze, mondjuk nálam az Infoparkban.

más

Vettem egy ilyet:
http://www.necsaknezd.hu/result.php?id=3394&cat_id=22&table=others

és kinéztem ezt:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=445377&command=ugras&screenwidth=1024
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #420 Dátum: 2006 Február 09, 21:20:18 »

Kell. Mondjuk fussunk össze holnap. Na?

Ha nem felejtem el (és hozzáférek) akkor jó.
Fussunk össze, mondjuk nálam az Infoparkban.

más

Vettem egy ilyet:
http://www.necsaknezd.hu/result.php?id=3394&cat_id=22&table=others

és kinéztem ezt:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=445377&command=ugras&screenwidth=1024

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17242


« Hozzászólás #419 Dátum: 2006 Február 09, 21:16:17 »

Kell. Mondjuk fussunk össze holnap. Na?

Stone!
Itt van nálam valami burkolólemezed. A fél garázst elfoglalja.
Kell vagy csináljak belőle kisplasztikát a Pityubácsinak?
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #418 Dátum: 2006 Február 09, 20:56:14 »

sztónnak kell, nem nekem.
felőlem kortárs kisplasztikákat is csinálhatsz belőle Tongue

Stone!
Itt van nálam valami burkolólemezed. A fél garázst elfoglalja.
Kell vagy csináljak belőle kisplasztikát a Pityubácsinak?
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 20:59:46 írta KIZS »

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #417 Dátum: 2006 Február 09, 20:53:38 »

nálam van a Stone-nak egy komplett motorborítása
szívesen megválok tőle, ha eljössz érte

sztónnak kell, nem nekem.
felőlem kortárs kisplasztikákat is csinálhatsz belőle Tongue



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #416 Dátum: 2006 Február 09, 20:53:01 »

Inkább ne fessük azt a bizonyos személyt sehova. Inkább menjük 130-cal végig!
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #415 Dátum: 2006 Február 09, 20:46:42 »

a múltkor elvittél tőlem egy komplett duplaszívós motor borítást.
(azaz én vittem el)
kiárultad, kohnmen??? Smiley

nálam van a Stone-nak egy komplett motorborítása
szívesen megválok tőle, ha eljössz érte

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #414 Dátum: 2006 Február 09, 20:33:08 »

Basszus, akkor olyat is keresek. cserébe van nem duplaszívós. Még jó, hogy nem homokoltam le... :-)

a múltkor elvittél tőlem egy komplett duplaszívós motor borítást.
(azaz én vittem el)
kiárultad, kohnmen??? Smiley



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17242


« Hozzászólás #413 Dátum: 2006 Február 09, 20:22:21 »

Basszus, akkor olyat is keresek. cserébe van nem duplaszívós. Még jó, hogy nem homokoltam le... :-)

A felsők nem. A szívócsőnél különbözik.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #412 Dátum: 2006 Február 09, 20:20:38 »

Én is kérdeznék: a hengereket takaró lemez ugyanolyan sziplaszívós és duplaszívós hengerfej esetén?
Köszi!

A felsők nem. A szívócsőnél különbözik.
Itt megnézheted: http://www.hoffmann-speedster.com/us/prod/MOTOPT_2.asp
(legalul)
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 20:24:07 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17242


« Hozzászólás #411 Dátum: 2006 Február 09, 19:05:16 »

Én is kérdeznék: a hengereket takaró lemez ugyanolyan sziplaszívós és duplaszívós hengerfej esetén?
Köszi!
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #410 Dátum: 2006 Február 09, 18:25:34 »

Valaki meg tudná mondani a 69mm-es löketű motorokhoz tartozó (tehát nem az 1.2-es Smiley ) hengerfej(duplaszívós) tőcsavarok pontos méretét (hossz/átmérő/menetátmérő/menethossz/menetemelkedés) és hogy edzettek-e?. Ebből két típus van?

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #409 Dátum: 2006 Február 09, 17:20:24 »

Ez így van, kb. 300 C fokra nő a hőmérséklet, de az égés után meg hirtelen 2500 C fokra aztán a tágulás alatt lehül. Az a kérdés hogy mennyi ideig tart EZ a hőterhelés mivel nagyobb kompressziónál gyorsabb az égés - rövidebb ideig? Vagy nagyobb kompresziónál nagyobb lesz a meggyújtott keverék hőmérséklete is??

és a nagyobb szelepösszenyitású vezérműtengely is csökkenti a hőt...bizonyos üzemállapotoknál. Elég sokrétű a kérdés, majd kiderül.

Ha ratro húz be Spa-ba engem, akkor nem volt jó az elgondolásom...   Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #408 Dátum: 2006 Február 09, 17:08:26 »

..

A kompresszióviszony növelésével nő az égési végnyomás és nő a hengerfej mechanikai és ezzel együtt (sajnos!) termikus terhelése is.

Ez így van, kb. 300 C fokra nő a hőmérséklet, de az égés után meg hirtelen 2500 C fokra aztán a tágulás alatt lehül. Az a kérdés hogy mennyi ideig tart EZ a hőterhelés mivel nagyobb kompressziónál gyorsabb az égés - rövidebb ideig? Vagy nagyobb kompresziónál nagyobb lesz a meggyújtott keverék hőmérséklete is??

'81 Hecho en México
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17242


« Hozzászólás #407 Dátum: 2006 Február 09, 16:59:02 »

Stunt!!
Most látom, hogy még itt vagy... Hozd már át azt a hengerfejet, légyszi!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #406 Dátum: 2006 Február 09, 16:55:27 »

Ez szerintem gyakorlatilag minden bogárról elmondható (tisztelet a kivételnek).

Szerintem aki veszi a fáradságot (fáradtságot?) és kompressziót állít, az a minimum, hogy ezeket is megnézi. Vakra, hasra csak úgy kompresszióviszonyt növelni csapágy, motortömb és egyéb ellenőrzések nélkül meredek dolog és elég kétesélyes.


És revidiálnom kell korábbi állításomat, hogy a vonalba fúrás nem kell egy jó állapotú újabb öntvényű blokknál, most azt mondom, hogy kell, sőt minden szétszedés után meg is kell mérni, mert nagyon eltorzul a csapágylétra (ha lehet iylet mondani az osztott motortömbre), a csapágyak belenyomódnak a házba és a csapágyhézagok egynetlenek lesznek, mert ide-oda vannak elnyomódva a terhelésnek megfelelően. Sajnos az AS41-esben is, itt az én nagyon jó állapotú motorom példája...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #405 Dátum: 2006 Február 09, 16:49:35 »

Ez mind lehet, de akkor kérdés, hogy a gyár miért nem növelte a kompressziót már a 70-es években. Esetleg mert gyenge a két félből illesztett fogattyúsház? Vagy a főtengely csapágyainak a fészke verődik ki? Estleg kiszakadnak a hengerfej tőcsavarok? Szerintem azért 8,5 fölött jó vigyázni a nem "vérprofiknak" Smiley
A képen amit küldtél mélyített dugattyúk voltak. Ez valami csökkentett kompressziójú motor volt, amit környezetvédelem miatt az USA-ba gyártottak?


Sőt, egyes írások szerint csökkentette a gyár a kompressziót, hengerfej gyűrűkkel és egy lépcsővel az egéstérben, mégpedig a szigorított NOx kibocsátás miatt.
Viszont sok motor megy 9 körüli kompresszióval, de őszintén megmondva én ezekben nem hiszek, mert csak "meghasalják". A 90-es évek közepén kapcsolatban voltam néhány osztrák bogaras sráccal, az egyiknek tényleg 9.5:1-hez kompressziójú motorja volt, a jó állapotú széria indítómotor alig forgatta át... És az az 1.6-os motor két weberrel és egy mérsékelt sport tengellyel nagyot ütött....

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #404 Dátum: 2006 Február 09, 16:44:53 »

Ez utóbbihoz azonban sok egyéb körülmény is kell, pl. szegényre állított keverék, pontatlan gyújtás, rossz gyújtásszabályzás, koszos hengerfej, rosszul üzemelő hűtés (pl. rossz termosztát és szoruló mechanika)

Ez szerintem gyakorlatilag minden bogárról elmondható (tisztelet a kivételnek).



Idézet
Legfőképpen pedig eszetlen, paraszt sofőr.

Ez már opcionális Smiley

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #403 Dátum: 2006 Február 09, 16:43:46 »

Minek?
Egyébként kíváncsi vagyok én is. Sőt, lehet a BZ is kíváncsi rá. Hol csináljátok?

Szerintem nálam csináljuk és szerintem az egyik hajtórúd csapágyas, olyan hangja van. Szerintem.

Egyébként kicsit tartok a projekttől, mert typ4-es motor még nem csináltam, typ1-esben már nincs sok újdonság...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17242


« Hozzászólás #402 Dátum: 2006 Február 09, 16:37:02 »

Szerintem itt csináljuk a cégnél. Itt van fény, szerszám és tárolókapacitás. De lehet, hogy a Stuntnál.

Minek?
Egyébként kíváncsi vagyok én is. Sőt, lehet a BZ is kíváncsi rá. Hol csináljátok?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #401 Dátum: 2006 Február 09, 16:36:20 »

Végre egy jó téma!!

A kompresszióviszony növelésével nő az égési végnyomás és nő a hengerfej mechanikai és ezzel együtt (sajnos!) termikus terhelése is. A typ1-es motor nevetséges 7.5-ös, esetenként 7.8:1 kompresszióviszonya kézenfekvő dolognak látszik megemelni, azonban tényleg vigyázni kell.
Egyrészt a csapágyak beverődnek a csapágylétrába, mert a motorblokk nem valami profi anyagból van, még az AS41-es sem. Másrészt a nem AS41-es blokkoknál a hengerfej tőcsavarok kiszakadása is esélyes, továbbá a hengerfej repedés. Ez utóbbihoz azonban sok egyéb körülmény is kell, pl. szegényre állított keverék, pontatlan gyújtás, rossz gyújtásszabályzás, koszos hengerfej, rosszul üzemelő hűtés (pl. rossz termosztát és szoruló mechanika) Legfőképpen pedig eszetlen, paraszt sofőr.

Én megcéloztam a 8.5-ös kompresszióviszonyt, de kicsit elrúgtam a pöttyöst és úgy néz ki 1.5 mm-es dugattyúkiállással és 41 ccm égéstértérfogattal lett nekem 9,0 körüli kompresszióviszonyom, de még nem köböltem és mértem ki pontosan. (Ebből is látszik: kezemben az átdolgozott hengerfej!!)

Ez már azért óvatosságra int, a Grossglockneren felfelé 30 fokban nyáron, lehet nem ott kell megmutatnom, hogy milyen gyors a typ3...
Továbbá a motortartó főcsavarokat is jobban lehúzom, valamint a megfelelő minőságű olaj, amely a csapágyakon extra terhelhetőségű olajfilmet képez elegedhetetlen.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #400 Dátum: 2006 Február 09, 16:34:15 »

És nemsokára szétdöntjük, hogy milyenek a hengerfejek, és hogyan bírta a moci a terhelést... :-)

Minek?
Egyébként kíváncsi vagyok én is. Sőt, lehet a BZ is kíváncsi rá. Hol csináljátok?

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17242


« Hozzászólás #399 Dátum: 2006 Február 09, 16:21:49 »

És nemsokára szétdöntjük, hogy milyenek a hengerfejek, és hogyan bírta a moci a terhelést... :-)

én a buszba (typ4, 2000cc) gyártattam sík tetejű dugattyút
kinéztem, hogy a typ4 mocis európai Porsche-ban ilyen volt, ezért voltam bátor ilyet csinálni
a 7.3:1-hez kompresszióból így lett 8:1 -hez (a leírások szerint)

ez a motor dolgozik most a Stone buszában

Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #398 Dátum: 2006 Február 09, 16:20:21 »

én a buszba (typ4, 2000cc) gyártattam sík tetejű dugattyút
kinéztem, hogy a typ4 mocis európai Porsche-ban ilyen volt, ezért voltam bátor ilyet csinálni
a 7.3:1-hez kompresszióból így lett 8:1 -hez (a leírások szerint)

ez a motor dolgozik most a Stone buszában

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #397 Dátum: 2006 Február 09, 16:13:00 »

type4 dugattyúk...

'81 Hecho en México
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11536

« Hozzászólás #396 Dátum: 2006 Február 09, 16:01:43 »

Ez mind lehet, de akkor kérdés, hogy a gyár miért nem növelte a kompressziót már a 70-es években. Esetleg mert gyenge a két félből illesztett fogattyúsház? Vagy a főtengely csapágyainak a fészke verődik ki? Estleg kiszakadnak a hengerfej tőcsavarok? Szerintem azért 8,5 fölött jó vigyázni a nem "vérprofiknak" Smiley
A képen amit küldtél mélyített dugattyúk voltak. Ez valami csökkentett kompressziójú motor volt, amit környezetvédelem miatt az USA-ba gyártottak?

Csapágyterhelésről meg annyit hogy szerintem nem csinálnak direkt szar anyagból külön gyártósoron a bogarakhoz csapágyakat, szóval ha egy mai korszerű 1.6-os motor ami 100-180 lóerő is lehet kb akkora méretű csapággyal mint a bogáré,  akkor egy bogármotorban nem fog az a plussz 10-20 lóerő semmilyen gondot okozni.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #395 Dátum: 2006 Február 09, 15:58:10 »

Magasabb kompresszió esetén pont hogy kisebb a hőterhelés mert jobb hatásfokkall ég el a benzin és több mechanikai energia szabadul fel kevesebb hőveszteséggel, és ráadásul a kipufogószelepekre ez igen jótékonyan hat, mert alacsonyabb lesz a kipufogógáz hőmérséklete is, és így kisebb az esélye hogy "elég" (pár ilyet már cseréltem).

Csapágyterhelésről meg annyit hogy szerintem nem csinálnak direkt szar anyagból külön gyártósoron a bogarakhoz csapágyakat, szóval ha egy mai korszerű 1.6-os motor ami 100-180 lóerő is lehet kb akkora méretű csapággyal mint a bogáré,  akkor egy bogármotorban nem fog az a plussz 10-20 lóerő semmilyen gondot okozni.

Az oktánszám miért okozna gondot egy bogármotornál ? Nagyon "dúrván" kéne ahhoz beavatkozni, de szerintem nem erről beszélünk éppen.

(ja '69-ben nálunk meg "etilizált benzint árusítottak ami 1:7 sűrítési viszonyu motorokhoz jól használható" Smiley )

Persze ez csak elmélet az oktánszámokkal,és nem nagyon vonatkozhat átlagos Bogármotorokra.. Hőterhelés helyett inkább simán terhelést kellett volna írnom. Bár nagyobb kompresszió mellett mégiscsak nő a hőterhelés -> ezt a dugattyú+ hengerfal veszi át, azaz jobban fog melegedni a motor..
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 16:05:37 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27040


« Hozzászólás #394 Dátum: 2006 Február 09, 15:26:52 »

tehát, ha kompressziót akarok növelni a lent említett módon, akkor nemárt csapágyakat is cserélni, jólértem?

motorszámból meg lehet tudni, hogy az mexicoi motor e, avagy sem?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18414


1969

« Hozzászólás #393 Dátum: 2006 Február 09, 14:57:20 »

Meg tudja nekem momdani valaki a Bogár legnagyobb szélességét, hosszát és magassátgát?
Köszönöm!

Gondolom szállítás miatt érdekel.
Megmértem a '69-est:
magasság: kb 150
szélesség: kb 155
hossz: kb 400 cm, de a kerekek 280 hosszú platón már elférnek
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #392 Dátum: 2006 Február 09, 14:36:57 »

hátrányok: nagyobb a hengerfej hőterhelése, nagyobb a csapágyak terhelése. Ebből le lehet vonni a következményeket...
ja és persze nagyobb oktánszámú benzint is igényelhet.

Magasabb kompresszió esetén pont hogy kisebb a hőterhelés mert jobb hatásfokkall ég el a benzin és több mechanikai energia szabadul fel kevesebb hőveszteséggel, és ráadásul a kipufogószelepekre ez igen jótékonyan hat, mert alacsonyabb lesz a kipufogógáz hőmérséklete is, és így kisebb az esélye hogy "elég" (pár ilyet már cseréltem).

Csapágyterhelésről meg annyit hogy szerintem nem csinálnak direkt szar anyagból külön gyártósoron a bogarakhoz csapágyakat, szóval ha egy mai korszerű 1.6-os motor ami 100-180 lóerő is lehet kb akkora méretű csapággyal mint a bogáré,  akkor egy bogármotorban nem fog az a plussz 10-20 lóerő semmilyen gondot okozni.

Az oktánszám miért okozna gondot egy bogármotornál ? Nagyon "dúrván" kéne ahhoz beavatkozni, de szerintem nem erről beszélünk éppen.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 15:14:06 írta tschokker »

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #391 Dátum: 2006 Február 09, 14:27:59 »

"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"

ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?

Erre már leírtam a választ, az 50-es 60-as években nem volt még "V-POWER" benzin, tehát az akkori műszaki fejlettségnek és környezetvédelmi normáknak ezek az alacsony sürítésű motorok megfeleltek. A 90-es évek elején még nálunk is lehetett tankolni pl 86-os benzint, avval is tökéletesen üzemelt egy bogármotor. Alacsony oktánszámú benzinnel csörög (detonál, kopog, nem a gyertya szikrától robban be) egy magas kompressziójú motor, viszont egy alacsony kompressziójú motorba meg tehetsz szinte bármit, nem fogsz észrevenni semmit. 7.5 : 1 kompresszióviszonyú motorba elvileg  80 alatti oktánszámú benzint is lehetne tölteni.

Nézd meg itt az adatokat, 9:1 -hez értéknél nem találtam kisebb sürítési viszonyt.
http://www.tafel-tuning.de/download/kataloge/Tafel-Motor-05-05.pdf

Van persze aki százezrekért felújítja a bogármotorját és az eszébe sem jut hogy haladjon a korral, és a jól bevált nagyfogyasztású magas károsanyagkibocsájtású motornak örül mint majom a farkának. Boldogok a tudatlanok !
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 14:40:13 írta tschokker »

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27040


« Hozzászólás #390 Dátum: 2006 Február 09, 14:17:54 »

tehát jobban fog menni kevesebb naftával, viszont hamarabb szétmegy..kérdés, hogy mennyivel. maradok a gyári értékeknél, az a tuit.
mondjuk a benzinoktánszámmal nem lesz gond, mert ma már sokkal magasabb, de talán több benne a víz, vagy ki tudja mi

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4261


Zeitwagen...

« Hozzászólás #389 Dátum: 2006 Február 09, 14:17:49 »

"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"

ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?

Ja, pl. Ladások szeretik jól felhúzni. Volt egy ismerősöm, annak a Ladáján akkorára volt növelve a kompresszió, hogy még a sima 98 -as benzinnel is berobbant, gyújtás levétele után tovább járt. Kisebb kompressziónál is az van, amit aptom mond, a tartósság sínyli kicsit. Már ha az fontos valakinek (mert pl. évi 1000 km -nél nem nagyon).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #388 Dátum: 2006 Február 09, 14:14:34 »

"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"

ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?

hátrányok: nagyobb a hengerfej hőterhelése, nagyobb a csapágyak terhelése. Ebből le lehet vonni a következményeket...
ja és persze nagyobb oktánszámú benzint is igényelhet.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 14:16:07 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27040


« Hozzászólás #387 Dátum: 2006 Február 09, 13:58:50 »

"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"

ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #386 Dátum: 2006 Február 09, 12:12:04 »

Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással. Meg hát már nem is 86-os vagy gyengébb benzinnel járunk mint annak idején amikor ezeket a motorokat kitalálták. Már nem emlékszem pontosan mennyi lett kimarva, csak arra hogy vigyáztam nehogy a hengerfej felüljön a hengerek legfelső hűtőbordájára .

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Oldalak: 1 ... 1999 2000 2001 2002 2003 [2004] 2005 2006 2007 2008 2009 ... 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.135 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.