www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Január 17, 06:30:37
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
920756
Hozzaszólás
218
Témában írta
1611
Felhasználó
Legújabb tag:
Begami
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
2000
2001
2002
2003
2004
[
2005
]
2006
2007
2008
2009
2010
...
2015
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 11463847 alkalommal)
KIZS
Hozzászólások: 7973
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #415 Dátum:
2006 Február 09, 20:46:42 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2006 Február 09, 20:33:08
a múltkor elvittél tőlem egy komplett duplaszívós motor borítást.
(azaz én vittem el)
kiárultad, kohnmen???
nálam van a Stone-nak egy komplett motorborítása
szívesen megválok tőle, ha eljössz érte
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #414 Dátum:
2006 Február 09, 20:33:08 »
Idézetet írta: stonemen - 2006 Február 09, 20:22:21
Basszus, akkor olyat is keresek. cserébe van nem duplaszívós. Még jó, hogy nem homokoltam le... :-)
a múltkor elvittél tőlem egy komplett duplaszívós motor borítást.
(azaz én vittem el)
kiárultad, kohnmen???
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
stonemen
Hozzászólások: 17267
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #413 Dátum:
2006 Február 09, 20:22:21 »
Basszus, akkor olyat is keresek. cserébe van nem duplaszívós. Még jó, hogy nem homokoltam le... :-)
Idézetet írta: aptom - 2006 Február 09, 20:20:38
A felsők nem. A szívócsőnél különbözik.
aptom
Hozzászólások: 803
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #412 Dátum:
2006 Február 09, 20:20:38 »
Idézetet írta: stonemen - 2006 Február 09, 19:05:16
Én is kérdeznék: a hengereket takaró lemez ugyanolyan sziplaszívós és duplaszívós hengerfej esetén?
Köszi!
A felsők nem. A szívócsőnél különbözik.
Itt megnézheted:
http://www.hoffmann-speedster.com/us/prod/MOTOPT_2.asp
(legalul)
«
Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 20:24:07 írta aptom
»
'81 Hecho en México
stonemen
Hozzászólások: 17267
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #411 Dátum:
2006 Február 09, 19:05:16 »
Én is kérdeznék: a hengereket takaró lemez ugyanolyan sziplaszívós és duplaszívós hengerfej esetén?
Köszi!
aptom
Hozzászólások: 803
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #410 Dátum:
2006 Február 09, 18:25:34 »
Valaki meg tudná mondani a 69mm-es löketű motorokhoz tartozó (tehát nem az 1.2-es
) hengerfej(duplaszívós) tőcsavarok pontos méretét (hossz/átmérő/menetátmérő/menethossz/menetemelkedés) és hogy edzettek-e?. Ebből két típus van?
'81 Hecho en México
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #409 Dátum:
2006 Február 09, 17:20:24 »
Idézetet írta: aptom - 2006 Február 09, 17:08:26
Ez így van, kb. 300 C fokra nő a hőmérséklet, de az égés után meg hirtelen 2500 C fokra aztán a tágulás alatt lehül. Az a kérdés hogy mennyi ideig tart EZ a hőterhelés mivel nagyobb kompressziónál gyorsabb az égés - rövidebb ideig? Vagy nagyobb kompresziónál nagyobb lesz a meggyújtott keverék hőmérséklete is??
és a nagyobb szelepösszenyitású vezérműtengely is csökkenti a hőt...bizonyos üzemállapotoknál. Elég sokrétű a kérdés, majd kiderül.
Ha ratro húz be Spa-ba engem, akkor nem volt jó az elgondolásom...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
aptom
Hozzászólások: 803
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #408 Dátum:
2006 Február 09, 17:08:26 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Február 09, 16:36:20
..
A kompresszióviszony növelésével nő az égési végnyomás és nő a hengerfej mechanikai és ezzel együtt (sajnos!) termikus terhelése is.
Ez így van, kb. 300 C fokra nő a hőmérséklet, de az égés után meg hirtelen 2500 C fokra aztán a tágulás alatt lehül. Az a kérdés hogy mennyi ideig tart EZ a hőterhelés mivel nagyobb kompressziónál gyorsabb az égés - rövidebb ideig? Vagy nagyobb kompresziónál nagyobb lesz a meggyújtott keverék hőmérséklete is??
'81 Hecho en México
stonemen
Hozzászólások: 17267
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #407 Dátum:
2006 Február 09, 16:59:02 »
Stunt!!
Most látom, hogy még itt vagy... Hozd már át azt a hengerfejet, légyszi!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #406 Dátum:
2006 Február 09, 16:55:27 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 Február 09, 16:44:53
Ez szerintem gyakorlatilag minden bogárról elmondható (tisztelet a kivételnek).
Szerintem aki veszi a fáradságot (fáradtságot?) és kompressziót állít, az a minimum, hogy ezeket is megnézi. Vakra, hasra csak úgy kompresszióviszonyt növelni csapágy, motortömb és egyéb ellenőrzések nélkül meredek dolog és elég kétesélyes.
És revidiálnom kell korábbi állításomat, hogy a vonalba fúrás nem kell egy jó állapotú újabb öntvényű blokknál, most azt mondom, hogy kell, sőt minden szétszedés után meg is kell mérni, mert nagyon eltorzul a csapágylétra (ha lehet iylet mondani az osztott motortömbre), a csapágyak belenyomódnak a házba és a csapágyhézagok egynetlenek lesznek, mert ide-oda vannak elnyomódva a terhelésnek megfelelően. Sajnos az AS41-esben is, itt az én nagyon jó állapotú motorom példája...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #405 Dátum:
2006 Február 09, 16:49:35 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 Február 09, 16:01:43
Ez mind lehet, de akkor kérdés, hogy a gyár miért nem növelte a kompressziót már a 70-es években. Esetleg mert gyenge a két félből illesztett fogattyúsház? Vagy a főtengely csapágyainak a fészke verődik ki? Estleg kiszakadnak a hengerfej tőcsavarok? Szerintem azért 8,5 fölött jó vigyázni a nem "vérprofiknak"
A képen amit küldtél mélyített dugattyúk voltak. Ez valami csökkentett kompressziójú motor volt, amit környezetvédelem miatt az USA-ba gyártottak?
Sőt, egyes írások szerint csökkentette a gyár a kompressziót, hengerfej gyűrűkkel és egy lépcsővel az egéstérben, mégpedig a szigorított NOx kibocsátás miatt.
Viszont sok motor megy 9 körüli kompresszióval, de őszintén megmondva én ezekben nem hiszek, mert csak "meghasalják". A 90-es évek közepén kapcsolatban voltam néhány osztrák bogaras sráccal, az egyiknek tényleg 9.5:1-hez kompressziójú motorja volt, a jó állapotú széria indítómotor alig forgatta át... És az az 1.6-os motor két weberrel és egy mérsékelt sport tengellyel nagyot ütött....
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
KIZS
Hozzászólások: 7973
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #404 Dátum:
2006 Február 09, 16:44:53 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Február 09, 16:36:20
Ez utóbbihoz azonban sok egyéb körülmény is kell, pl. szegényre állított keverék, pontatlan gyújtás, rossz gyújtásszabályzás, koszos hengerfej, rosszul üzemelő hűtés (pl. rossz termosztát és szoruló mechanika)
Ez szerintem gyakorlatilag minden bogárról elmondható (tisztelet a kivételnek).
Idézet
Legfőképpen pedig eszetlen, paraszt sofőr.
Ez már opcionális
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #403 Dátum:
2006 Február 09, 16:43:46 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 Február 09, 16:34:15
Minek?
Egyébként kíváncsi vagyok én is. Sőt, lehet a BZ is kíváncsi rá. Hol csináljátok?
Szerintem nálam csináljuk és szerintem az egyik hajtórúd csapágyas, olyan hangja van. Szerintem.
Egyébként kicsit tartok a projekttől, mert typ4-es motor még nem csináltam, typ1-esben már nincs sok újdonság...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17267
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #402 Dátum:
2006 Február 09, 16:37:02 »
Szerintem itt csináljuk a cégnél. Itt van fény, szerszám és tárolókapacitás. De lehet, hogy a Stuntnál.
Idézetet írta: KIZS - 2006 Február 09, 16:34:15
Minek?
Egyébként kíváncsi vagyok én is. Sőt, lehet a BZ is kíváncsi rá. Hol csináljátok?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #401 Dátum:
2006 Február 09, 16:36:20 »
Végre egy jó téma!!
A kompresszióviszony növelésével nő az égési végnyomás és nő a hengerfej mechanikai és ezzel együtt (sajnos!) termikus terhelése is. A typ1-es motor nevetséges 7.5-ös, esetenként 7.8:1 kompresszióviszonya kézenfekvő dolognak látszik megemelni, azonban tényleg vigyázni kell.
Egyrészt a csapágyak beverődnek a csapágylétrába, mert a motorblokk nem valami profi anyagból van, még az AS41-es sem. Másrészt a nem AS41-es blokkoknál a hengerfej tőcsavarok kiszakadása is esélyes, továbbá a hengerfej repedés. Ez utóbbihoz azonban sok egyéb körülmény is kell, pl. szegényre állított keverék, pontatlan gyújtás, rossz gyújtásszabályzás, koszos hengerfej, rosszul üzemelő hűtés (pl. rossz termosztát és szoruló mechanika) Legfőképpen pedig eszetlen, paraszt sofőr.
Én megcéloztam a 8.5-ös kompresszióviszonyt, de kicsit elrúgtam a pöttyöst és úgy néz ki 1.5 mm-es dugattyúkiállással és 41 ccm égéstértérfogattal lett nekem 9,0 körüli kompresszióviszonyom, de még nem köböltem és mértem ki pontosan. (Ebből is látszik: kezemben az átdolgozott hengerfej!!)
Ez már azért óvatosságra int, a Grossglockneren felfelé 30 fokban nyáron, lehet nem ott kell megmutatnom, hogy milyen gyors a typ3...
Továbbá a motortartó főcsavarokat is jobban lehúzom, valamint a megfelelő minőságű olaj, amely a csapágyakon extra terhelhetőségű olajfilmet képez elegedhetetlen.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
KIZS
Hozzászólások: 7973
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #400 Dátum:
2006 Február 09, 16:34:15 »
Idézetet írta: stonemen - 2006 Február 09, 16:21:49
És nemsokára szétdöntjük, hogy milyenek a hengerfejek, és hogyan bírta a moci a terhelést... :-)
Minek?
Egyébként kíváncsi vagyok én is. Sőt, lehet a BZ is kíváncsi rá. Hol csináljátok?
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
stonemen
Hozzászólások: 17267
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #399 Dátum:
2006 Február 09, 16:21:49 »
És nemsokára szétdöntjük, hogy milyenek a hengerfejek, és hogyan bírta a moci a terhelést... :-)
Idézetet írta: KIZS - 2006 Február 09, 16:20:21
én a buszba (typ4, 2000cc) gyártattam sík tetejű dugattyút
kinéztem, hogy a typ4 mocis európai Porsche-ban ilyen volt, ezért voltam bátor ilyet csinálni
a 7.3:1-hez kompresszióból így lett 8:1 -hez (a leírások szerint)
ez a motor dolgozik most a Stone buszában
KIZS
Hozzászólások: 7973
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #398 Dátum:
2006 Február 09, 16:20:21 »
én a buszba (typ4, 2000cc) gyártattam sík tetejű dugattyút
kinéztem, hogy a typ4 mocis európai Porsche-ban ilyen volt, ezért voltam bátor ilyet csinálni
a 7.3:1-hez kompresszióból így lett 8:1 -hez (a leírások szerint)
ez a motor dolgozik most a Stone buszában
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
aptom
Hozzászólások: 803
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #397 Dátum:
2006 Február 09, 16:13:00 »
type4 dugattyúk...
'81 Hecho en México
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #396 Dátum:
2006 Február 09, 16:01:43 »
Ez mind lehet, de akkor kérdés, hogy a gyár miért nem növelte a kompressziót már a 70-es években. Esetleg mert gyenge a két félből illesztett fogattyúsház? Vagy a főtengely csapágyainak a fészke verődik ki? Estleg kiszakadnak a hengerfej tőcsavarok? Szerintem azért 8,5 fölött jó vigyázni a nem "vérprofiknak"
A képen amit küldtél mélyített dugattyúk voltak. Ez valami csökkentett kompressziójú motor volt, amit környezetvédelem miatt az USA-ba gyártottak?
Idézetet írta: tschokker - 2006 Február 09, 14:36:57
Csapágyterhelésről meg annyit hogy szerintem nem csinálnak direkt szar anyagból külön gyártósoron a bogarakhoz csapágyakat, szóval ha egy mai korszerű 1.6-os motor ami 100-180 lóerő is lehet kb akkora méretű csapággyal mint a bogáré, akkor egy bogármotorban nem fog az a plussz 10-20 lóerő semmilyen gondot okozni.
aptom
Hozzászólások: 803
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #395 Dátum:
2006 Február 09, 15:58:10 »
Idézetet írta: tschokker - 2006 Február 09, 14:36:57
Magasabb kompresszió esetén pont hogy kisebb a hőterhelés mert jobb hatásfokkall ég el a benzin és több mechanikai energia szabadul fel kevesebb hőveszteséggel, és ráadásul a kipufogószelepekre ez igen jótékonyan hat, mert alacsonyabb lesz a kipufogógáz hőmérséklete is, és így kisebb az esélye hogy "elég" (pár ilyet már cseréltem).
Csapágyterhelésről meg annyit hogy szerintem nem csinálnak direkt szar anyagból külön gyártósoron a bogarakhoz csapágyakat, szóval ha egy mai korszerű 1.6-os motor ami 100-180 lóerő is lehet kb akkora méretű csapággyal mint a bogáré, akkor egy bogármotorban nem fog az a plussz 10-20 lóerő semmilyen gondot okozni.
Az oktánszám miért okozna gondot egy bogármotornál ? Nagyon "dúrván" kéne ahhoz beavatkozni, de szerintem nem erről beszélünk éppen.
(ja '69-ben nálunk meg "etilizált benzint árusítottak ami 1:7 sűrítési viszonyu motorokhoz jól használható"
)
Persze ez csak elmélet az oktánszámokkal,és nem nagyon vonatkozhat átlagos Bogármotorokra.. Hőterhelés helyett inkább simán terhelést kellett volna írnom. Bár nagyobb kompresszió mellett mégiscsak nő a hőterhelés -> ezt a dugattyú+ hengerfal veszi át, azaz jobban fog melegedni a motor..
«
Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 16:05:37 írta aptom
»
'81 Hecho en México
BlackP
Hozzászólások: 27102
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #394 Dátum:
2006 Február 09, 15:26:52 »
tehát, ha kompressziót akarok növelni a lent említett módon, akkor nemárt csapágyakat is cserélni, jólértem?
motorszámból meg lehet tudni, hogy az mexicoi motor e, avagy sem?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Typ117
Hozzászólások: 18444
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #393 Dátum:
2006 Február 09, 14:57:20 »
Idézetet írta: stonemen - 2006 Február 09, 09:05:49
Meg tudja nekem momdani valaki a Bogár legnagyobb szélességét, hosszát és magassátgát?
Köszönöm!
Gondolom szállítás miatt érdekel.
Megmértem a '69-est:
magasság: kb 150
szélesség: kb 155
hossz: kb 400 cm, de a kerekek 280 hosszú platón már elférnek
tschokker
Hozzászólások: 62
TYP 34
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #392 Dátum:
2006 Február 09, 14:36:57 »
Idézetet írta: aptom - 2006 Február 09, 14:14:34
hátrányok: nagyobb a hengerfej hőterhelése, nagyobb a csapágyak terhelése. Ebből le lehet vonni a következményeket...
ja és persze nagyobb oktánszámú benzint is igényelhet.
Magasabb kompresszió esetén pont hogy kisebb a hőterhelés mert jobb hatásfokkall ég el a benzin és több mechanikai energia szabadul fel kevesebb hőveszteséggel, és ráadásul a kipufogószelepekre ez igen jótékonyan hat, mert alacsonyabb lesz a kipufogógáz hőmérséklete is, és így kisebb az esélye hogy "elég" (pár ilyet már cseréltem).
Csapágyterhelésről meg annyit hogy szerintem nem csinálnak direkt szar anyagból külön gyártósoron a bogarakhoz csapágyakat, szóval ha egy mai korszerű 1.6-os motor ami 100-180 lóerő is lehet kb akkora méretű csapággyal mint a bogáré, akkor egy bogármotorban nem fog az a plussz 10-20 lóerő semmilyen gondot okozni.
Az oktánszám miért okozna gondot egy bogármotornál ? Nagyon "dúrván" kéne ahhoz beavatkozni, de szerintem nem erről beszélünk éppen.
«
Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 15:14:06 írta tschokker
»
www.boxter.hu
TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803
itt van néhány eladó alkatrészem
tschokker
Hozzászólások: 62
TYP 34
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #391 Dátum:
2006 Február 09, 14:27:59 »
Idézetet írta: BlackP - 2006 Február 09, 13:58:50
"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"
ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?
Erre már leírtam a választ, az 50-es 60-as években nem volt még "V-POWER" benzin, tehát az akkori műszaki fejlettségnek és környezetvédelmi normáknak ezek az alacsony sürítésű motorok megfeleltek. A 90-es évek elején még nálunk is lehetett tankolni pl 86-os benzint, avval is tökéletesen üzemelt egy bogármotor. Alacsony oktánszámú benzinnel csörög (detonál, kopog, nem a gyertya szikrától robban be) egy magas kompressziójú motor, viszont egy alacsony kompressziójú motorba meg tehetsz szinte bármit, nem fogsz észrevenni semmit. 7.5 : 1 kompresszióviszonyú motorba elvileg 80 alatti oktánszámú benzint is lehetne tölteni.
Nézd meg itt az adatokat, 9:1 -hez értéknél nem találtam kisebb sürítési viszonyt.
http://www.tafel-tuning.de/download/kataloge/Tafel-Motor-05-05.pdf
Van persze aki százezrekért felújítja a bogármotorját és az eszébe sem jut hogy haladjon a korral, és a jól bevált nagyfogyasztású magas károsanyagkibocsájtású motornak örül mint majom a farkának. Boldogok a tudatlanok !
«
Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 14:40:13 írta tschokker
»
www.boxter.hu
TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803
itt van néhány eladó alkatrészem
BlackP
Hozzászólások: 27102
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #390 Dátum:
2006 Február 09, 14:17:54 »
tehát jobban fog menni kevesebb naftával, viszont hamarabb szétmegy..kérdés, hogy mennyivel. maradok a gyári értékeknél, az a tuit.
mondjuk a benzinoktánszámmal nem lesz gond, mert ma már sokkal magasabb, de talán több benne a víz, vagy ki tudja mi
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
te_o
Hozzászólások: 4262
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #389 Dátum:
2006 Február 09, 14:17:49 »
Idézetet írta: BlackP - 2006 Február 09, 13:58:50
"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"
ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?
Ja, pl. Ladások szeretik jól felhúzni. Volt egy ismerősöm, annak a Ladáján akkorára volt növelve a kompresszió, hogy még a sima 98 -as benzinnel is berobbant, gyújtás levétele után tovább járt. Kisebb kompressziónál is az van, amit aptom mond, a tartósság sínyli kicsit. Már ha az fontos valakinek (mert pl. évi 1000 km -nél nem nagyon).
VW Beetle - the original since 1938
aptom
Hozzászólások: 803
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #388 Dátum:
2006 Február 09, 14:14:34 »
Idézetet írta: BlackP - 2006 Február 09, 13:58:50
"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"
ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?
hátrányok: nagyobb a hengerfej hőterhelése, nagyobb a csapágyak terhelése. Ebből le lehet vonni a következményeket...
ja és persze nagyobb oktánszámú benzint is igényelhet.
«
Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 14:16:07 írta aptom
»
'81 Hecho en México
BlackP
Hozzászólások: 27102
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #387 Dátum:
2006 Február 09, 13:58:50 »
"Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással"
ezt nemértem. mármint az értem, hogy javult a motor, de mi a hátránya? ha meg nincs hátránya, mert jobb a motor, kisebb a fogyasztás, stb, akkor miértnem így gyártották? ez bármilyen motoron kivitelezhető?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
tschokker
Hozzászólások: 62
TYP 34
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #386 Dátum:
2006 Február 09, 12:12:04 »
Én is növeltem egy kis kompressziót hogy jobb legyen a motor hatásfoka, nagyobb teljesítmény alacsonyabb fogyasztással. Meg hát már nem is 86-os vagy gyengébb benzinnel járunk mint annak idején amikor ezeket a motorokat kitalálták. Már nem emlékszem pontosan mennyi lett kimarva, csak arra hogy vigyáztam nehogy a hengerfej felüljön a hengerek legfelső hűtőbordájára .
www.boxter.hu
TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803
itt van néhány eladó alkatrészem
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #385 Dátum:
2006 Február 09, 09:33:52 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2006 Február 08, 21:56:21
Még nyáron is jó, ha gyorsabban éri el az üzemi hőfokot.
Abból kiindulva, hogy átlagos használat esetén a motor kopásának több, mint 50 %-a a hidegüzemnél (pl. melegítő járatás, nem üzemmeleg közlekedés) van alapvető érdekünk, hogy a motor elérje az üzemi hőfokát hamar. Ha valaki naponta használja az autót és ráadásul hidegben is annak a termosztát több, mint egy kényelmi berendezés...ráadásul a jól üzemelő termosztát melegen egy cseppet sem korlátozza a motor hűtését, mert minden lapot jól kinyit (ha a mechanika nem szorul). A bogár réz termosztátja nagyon egyszerű szerkezet, ha nincs rajta mechanikai sérülés vagy repedés, akkor 95%, hogy tökéletesen működik. Ha a rudazat és a mechanika nem szorul, akkor csak előnye van, hátránya nincs.
Ez az én véleményem.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17267
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #384 Dátum:
2006 Február 09, 09:31:14 »
Majd gyere át a hengerfejről dumálni, ha van időd!
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Február 09, 09:29:04
Maga a felújítás hibátlan és gyönyörű lett. A tuning ötleteimet
nem valósította meg.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #383 Dátum:
2006 Február 09, 09:29:04 »
Idézetet írta: stonemen - 2006 Február 09, 05:47:28
Remélem, ez volt az egyetlen baj a hengerfejjel, mert ha az enyémet is elkúrja, kicsit mérges leszek. Aztán még majd rá is gyújtjuk a műhelyt...
Maga a felújítás hibátlan és gyönyörű lett. A tuning ötleteimet
nem valósította meg.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17267
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #382 Dátum:
2006 Február 09, 09:05:49 »
Meg tudja nekem momdani valaki a Bogár legnagyobb szélességét, hosszát és magassátgát?
Köszönöm!
stonemen
Hozzászólások: 17267
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #381 Dátum:
2006 Február 09, 05:47:28 »
Remélem, ez volt az egyetlen baj a hengerfejjel, mert ha az enyémet is elkúrja, kicsit mérges leszek. Aztán még majd rá is gyújtjuk a műhelyt...
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Február 08, 20:31:03
Szerintetek megcsinálta a hengerfejes az 1.8 mm-es kimarást? Szerintetek most olyan lett az égéstér térfogata, mint ahogy azt pontosan kiszámoltam és kértem a mestert, hogy marja ki?
Áááá, dehogy.
Hiába fizeti ki az ember szó nélkül a kért pénzt, hiába minden, azt csinálja, amihez kedve van, amit jónak érez. Gondolom azt hitte megálmodtam az 1.8 mm-t a 2.5-ös lépcsőből.
Szétvet az ideg.
Holnap elviszem máshová.
Kiköböltem szépen, pontosan 51 ccm a térfogata, azaz széria, sőt, mivel belül is vett egy érintőt a késsel, még majdhogynem nagyobb is.
SCupi
Hozzászólások: 39
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #380 Dátum:
2006 Február 08, 22:39:10 »
köszi mindenkinek
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #379 Dátum:
2006 Február 08, 21:56:21 »
Idézetet írta: 1303LS - 2006 Február 08, 21:46:53
Persze hogy kell az oda.Hiszem oda gyártották.
Még nyáron is jó, ha gyorsabban éri el az üzemi hőfokot.
Bácsi Győző
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #378 Dátum:
2006 Február 08, 21:46:53 »
Idézetet írta: SCupi - 2006 Február 08, 21:35:50
Egy tanácsra lenne szükségem. Rakosgatom össze motort... és most vettem észre, hogy a másik bontott motoromhoz volt v.mi termosztát (a sok alkatrész között), az enyémben meg nem. Mind a 2 AB-s 1300-as. Ezt ki szokták szedni, mert nem működik vagy kimaradhatott az enyémből? Gondolom nagy szerepe van a motor melegedésében, érdemes berakni vagy vannak vele gondok (pl. nem nyit ki)?
Persze hogy kell az oda.Hiszem oda gyártották.
Tedd óvatosan agáz lángja felé ha mozdul akkor jó.
Télen elengedhetetlen hogy bent legyen mivel enélkül mind
i
g hideg motorral járnál.
Nyári hőségben elnézhető lenne ha kihagynád, de az még kicsit odébb van.
lacabug
Hozzászólások: 810
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #377 Dátum:
2006 Február 08, 21:42:55 »
Idézetet írta: SCupi - 2006 Február 08, 21:35:50
Egy tanácsra lenne szükségem. Rakosgatom össze motort... és most vettem észre, hogy a másik bontott motoromhoz volt v.mi termosztát (a sok alkatrész között), az enyémben meg nem. Mind a 2 AB-s 1300-as. Ezt ki szokták szedni, mert nem működik vagy kimaradhatott az enyémből? Gondolom nagy szerepe van a motor melegedésében, érdemes berakni vagy vannak vele gondok (pl. nem nyit ki)?
én speciál minden mocimból kiszereltem ami eddig volt.nyáron jobb ha direktbe tolja a levegőt a mocinak.télen meg el szoktam zárni a csapját.szóval nekem nem volt még a 8 év alatt abból gondom,h nincs benne.de ezt is mindenki másképp látja.
SCupi
Hozzászólások: 39
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #376 Dátum:
2006 Február 08, 21:35:50 »
Egy tanácsra lenne szükségem. Rakosgatom össze motort... és most vettem észre, hogy a másik bontott motoromhoz volt v.mi termosztát (a sok alkatrész között), az enyémben meg nem. Mind a 2 AB-s 1300-as. Ezt ki szokták szedni, mert nem működik vagy kimaradhatott az enyémből? Gondolom nagy szerepe van a motor melegedésében, érdemes berakni vagy vannak vele gondok (pl. nem nyit ki)?
Oldalak:
1
...
2000
2001
2002
2003
2004
[
2005
]
2006
2007
2008
2009
2010
...
2015
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...