www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 December 15, 00:25:06

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
920670 Hozzaszólás 218 Témában írta 1611 Felhasználó
Legújabb tag: Begami
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 2009 2010 2011 2012 2013 [2014] 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 11351948 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #49 Dátum: 2006 Január 31, 20:12:43 »

Emlékszem, amikor érdekelt voltam teherautós motor témában, sokat beszélgettünk pl. a MAN szervíz műhelyfőnökével. Ő mondta, hogy nincs titok, mennek azok a motorok 1millió km-t gond nélkül/ez tizenévvel ezelőtt volt/, csak a maximálisan betartott gyári előírások szerint kell összerakni..

...és nagy igazság, hogy részletekben rejlenek az igazi finomságok. Sok apró kis részletből épül fel az igazi jó motor.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #48 Dátum: 2006 Január 31, 20:11:14 »

Grammoltam a hajtórudakat is,

Meddig akarod pörgetni szegényt? 10000-ig?  Cheesy
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47 Dátum: 2006 Január 31, 20:11:07 »

Vagyis igényes vagy: Mit kell ezen röhögni? Undecided

Hát, azt, hogy a motor jóesetben 5500-at fog forogni, nincs igazán jelentősége. Ráadásul nagyon nehéz a lendkerék is, elsimít minden tömegerőkből származó rezonanciát.

Mindenesetre mindig élveztem a motorépítést és nagyon szivesen csinálom.
Sajnos a költségek természetesen behatárolnak, de egyszer majd úgyis építek magamnak egy igazi ütős typ1 motort. Remélem még ebben a kasztniban fog szerepelni... Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #46 Dátum: 2006 Január 31, 20:09:11 »

Emlékszem, amikor érdekelt voltam teherautós motor témában, sokat beszélgettünk pl. a MAN szervíz műhelyfőnökével. Ő mondta, hogy nincs titok, mennek azok a motorok 1millió km-t gond nélkül/ez tizenévvel ezelőtt volt/, csak a maximálisan betartott gyári előírások szerint kell összerakni..

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #45 Dátum: 2006 Január 31, 20:07:05 »

Ti összeraknátok egy olyan hengert, amin apró repedések (2-3) vannak? Ha felülről nézem ott, ahol a hengerfejbe beleül, a perem teteje.  Most láttam, mikor megtisztogattam őket... mit történhetett velük? Csak az egyik oldali hengerek... fura a hengerfej is kaki volt. Megfőtt? Mit tanácsoltok? Elmenne ott a kompresszió vagy bogárnál nem olyan vészes?

Ha azok tényleg repedések, akkor az a henger kuka, sajnos. Ezek akkor repednek így el, ha detonációs égéssel üzemelt a motor viszonylag sokáig, pl. rosszul beállított gyújtás miatt vagy szar benzin miatt. Egyszer láttam ilyet, ha megmelegszik a henger mégjobban kinyílik és leáll az a henger.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #44 Dátum: 2006 Január 31, 20:05:00 »

Vagyis igényes vagy: Mit kell ezen röhögni? Undecided

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #43 Dátum: 2006 Január 31, 20:03:42 »

Tényleg az vesz el nagyon sok időt, hogy mindent maximálisan jóra szeretnék megcsinálni.
Mivel pl. nem egyenes fogazású vezérműkerekem lesz a vezérműtengelyt is hézagolom axiálisan.
Grammoltam a hajtórudakat is, amikor motortuninggal foglalkozó ismerősöm meghallotta, gyakorlatilag 5 percig nevetett....

A gépműhelyben is van haver, kértem, hogy a csapágyakat nagy figyelemmel nagyon pontosan illesszék, mindet 6 századra, mert polgárpukkasztásból 0W30-as olajjal akarok járni!  Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #42 Dátum: 2006 Január 31, 19:59:44 »

A fűtőcsatorna áll a külső és a belső részből. Ha a belső cső egyben van, a fűtés működik, csak nem olyan hatékonyan. Ha a külső rész csak picit rohadt, még lehet foltozni, de nem lesz hosszúéletű megoldás. Ha amúgy is le kell bontani, cseréld ki!

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41 Dátum: 2006 Január 31, 19:56:52 »

A Stunt tegnap elvitte valami csókához a hengerfejeket felújítani. Árat még nem mondott. Úgy döntöttem, hogy henger-dugó csere egyelőre nem lesz, a gyűrűket még átnézzük. Most olajpumpa meghajtó fogaskerék rövidítési projekt kezdődik... :-)))

Én már nagyon belebonyolódtam az okosításba, most vonalba fúrják a blokkot hosszú vajúdás után, mert a csapágyak be vannak verődve. Új csapágyakat kap és minden maximálisan jóra lesz megcsinálva, időt, pénzt és energiát nem kímélve.
A hengerfejek is alakulnak.
A gépmunkák kivételével mindent magamnak csinálok legjobb tudásom szerint.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #40 Dátum: 2006 Január 31, 19:47:52 »

akkor nem olcso
meg ha  a tapso punyad t akkoer a küszöb is meg oszlop alja stb!
de ha a fűtés működik akkor a küszöbnek nincs nagy gondja nem?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #39 Dátum: 2006 Január 31, 19:45:49 »

Le is köll bontani...  Undecided
akkor nem olcso
meg ha  a tapso punyad t akkoer a küszöb is meg oszlop alja stb!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18435


1969

« Hozzászólás #38 Dátum: 2006 Január 31, 19:37:42 »

Ha már itt járock megkérdem nincs-e valakinek 1970-es Bogár komplett kapcsolási rajza? Shocked
a váci bogarasok oldalán találhatsz!

itt balra a linkek közt
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #37 Dátum: 2006 Január 31, 19:36:19 »


Ha már itt járock megkérdem nincs-e valakinek 1970-es Bogár komplett kapcsolási rajza? Shocked
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #36 Dátum: 2006 Január 31, 19:35:13 »

A legolcsóbb dolog a bogár lakatolásnál...Viszel két panelt, 11eHUF/db, aztán már csak idő kérdése.

Bácsi Győző
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #35 Dátum: 2006 Január 31, 19:35:01 »

attol függ h egy alvázat viszel v leis kell bontani?
Le is köll bontani...  Undecided
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #34 Dátum: 2006 Január 31, 19:30:45 »

Ahoj!

Szerintetek egy padlólamez cserét mindenestül mennyiből lehet megoldani?
attol függ h egy alvázat viszel v leis kell bontani?

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #33 Dátum: 2006 Január 31, 19:27:34 »

Ahoj!

Szerintetek egy padlólamez cserét mindenestül mennyiből lehet megoldani?
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7992


« Hozzászólás #32 Dátum: 2006 Január 31, 15:28:14 »

sto és mibe teszed?
Sompi
« Hozzászólás #31 Dátum: 2006 Január 31, 10:42:25 »

van még ilyen régi képed?
MARESZ!! Képtáramban nzhetsz még ilyet!! Ez is onnan jött.
 Smiley
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17264


« Hozzászólás #30 Dátum: 2006 Január 31, 05:35:03 »

A Stunt tegnap elvitte valami csókához a hengerfejeket felújítani. Árat még nem mondott. Úgy döntöttem, hogy henger-dugó csere egyelőre nem lesz, a gyűrűket még átnézzük. Most olajpumpa meghajtó fogaskerék rövidítési projekt kezdődik... :-)))
Sompi
« Hozzászólás #29 Dátum: 2006 Január 30, 21:30:47 »

van még ilyen régi képed?

HÉÉ! Kopirájt ezt én fotóztam!!
Egyébként a képtáramban megleled a többit Maresz... meg mindenki más  Grin
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #28 Dátum: 2006 Január 30, 19:25:19 »

nem.
lehet hogy összerakásnál kicsit nagyot ütöttek?

'81 Hecho en México
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #27 Dátum: 2006 Január 30, 19:06:18 »

Ti összeraknátok egy olyan hengert, amin apró repedések (2-3) vannak? Ha felülről nézem ott, ahol a hengerfejbe beleül, a perem teteje.  Most láttam, mikor megtisztogattam őket... mit történhetett velük? Csak az egyik oldali hengerek... fura a hengerfej is kaki volt. Megfőtt? Mit tanácsoltok? Elmenne ott a kompresszió vagy bogárnál nem olyan vészes?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #26 Dátum: 2006 Január 30, 17:52:15 »

Én is valahol találtam. Van jópár oldal, ahol vannak régi találkozós képek. Nálunk (www.vbk.at.hu) megtalálod a zöldpiros kocsidat is.
állat!! Wink

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Strano
Hozzászólások: 1785


Mana mou Ellas

« Hozzászólás #25 Dátum: 2006 Január 30, 17:40:30 »

Pl de bármi régi dologrol a mi magyar bogaras

Én is valahol találtam. Van jópár oldal, ahol vannak régi találkozós képek. Nálunk (www.vbk.at.hu) megtalálod a zöldpiros kocsidat is.

Ha te szólsz Istenhez, az imádság. Ha ő szól hozzád, az skizofrénia...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #24 Dátum: 2006 Január 30, 17:34:38 »

.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #23 Dátum: 2006 Január 30, 17:30:33 »

Erről a kocsiról?
Pl de bármi régi dologrol a mi magyar bogaras

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #22 Dátum: 2006 Január 30, 16:47:55 »

Mármint erről?
Szerintem régi találkozós fotókra gondolt a Maresz. Egyébként ilyen régi képek engem is érdekelnek!!

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Strano
Hozzászólások: 1785


Mana mou Ellas

« Hozzászólás #21 Dátum: 2006 Január 30, 13:15:41 »

van még ilyen régi képed?

Mármint erről?

Ha te szólsz Istenhez, az imádság. Ha ő szól hozzád, az skizofrénia...
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27087


« Hozzászólás #20 Dátum: 2006 Január 30, 13:14:45 »

kb 540 hozzászólás tegnap este óta..nemsemmi

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Strano
Hozzászólások: 1785


Mana mou Ellas

« Hozzászólás #19 Dátum: 2006 Január 30, 13:14:26 »

Erről a kocsiról?

Ha te szólsz Istenhez, az imádság. Ha ő szól hozzád, az skizofrénia...
Nem elérhető madarka
Hozzászólások: 28


T3 Caravelle 1.9 WBX

« Hozzászólás #18 Dátum: 2006 Január 30, 13:02:33 »

Kosz az otletet!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17 Dátum: 2006 Január 30, 11:49:06 »

Van egy ún. billenőrelé a reflektornál (szerintem) mert a Golf II-esen is ez van. Szerintem neked ez nem billen át. Amíg húzod világít, de nem marad úgy.

Esetleg a kormánykapcsolód dupla érintkezőjéből a második nem érintkezik, ami átbillentené.

Nekem volt ilyen bajom Golf II-esnél.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető madarka
Hozzászólások: 28


T3 Caravelle 1.9 WBX

« Hozzászólás #16 Dátum: 2006 Január 30, 11:25:50 »

Sziasztok!

Kicsit szokni kell ezt az uj format, de menni fog...  Ami viszont nem mukodik, es a segitsegeteket kernem, az a buszom orszaguti vilagitasa. Egy szep T3-as, es csak tompitottan hajlando vilagitani. Sot a refi sem marad bekapcsolva, hanem csak addig eg, amig huzom a kart. Biztositekra gyanakszom, de meg nem neztem meg. De ha csak biztositek, akkor is valaminek ki kellet vagnia. Merre kezdjek el nezelodni? A multokor (KIZS is segedkezett a mentesnel) az index automataja rovidzarazott, es azert ment el minden aram. De azt akkor BZ megcsinalta. Buszosok, van otletetek?
Nem elérhető Petyó
Hozzászólások: 1020


1962

« Hozzászólás #15 Dátum: 2006 Január 29, 22:13:08 »

Ok, köszi mindenkinek. Csak egy baj van, hogy nincs újra 40 rugóm...  Sad

Mázlista, nekem az 1200-esbe kb. 2szer annyi az alkatrész (minőségi).  Cry

Petyó
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #14 Dátum: 2006 Január 29, 22:10:09 »

Ennél hogy van megoldva a rendszámvilágítás?

<beszúrt kép törölve>
van még ilyen régi képed?

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #13 Dátum: 2006 Január 29, 22:05:09 »

Elméletileg van a VW-nek 0.5-ös és 1-es túlméretes dugója is, de hülyeség lenne, mert a gépmunka lenne 20, a dugók meg 15 és 40 körül kapsz újat, komplett.
Ezért aztán senki nem vett és már csak elvétve lehet kapni túlméretes dugókészletet. A haynes manual még említi, de én nem láttam 10 éve már.

Nagyon ritka, amikor különhengeres léghűtéses motort érdemes fúrni.

Ok, köszi mindenkinek. Csak egy baj van, hogy nincs újra 40 rugóm...  Sad
1303LS
« Hozzászólás #12 Dátum: 2006 Január 29, 21:49:45 »

Ennél hogy van megoldva a rendszámvilágítás?

Hú mennyi 03-as. Cheesy
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18435


1969

« Hozzászólás #11 Dátum: 2006 Január 29, 21:45:01 »

Ennél hogy van megoldva a rendszámvilágítás?


inkább hogy van megoldva a hűtés? vizes?

rendszámvilágítás meg a trafipax álltal  Grin
Nem elérhető Strano
Hozzászólások: 1785


Mana mou Ellas

« Hozzászólás #10 Dátum: 2006 Január 29, 21:42:45 »

Ennél hogy van megoldva a rendszámvilágítás?


Ha te szólsz Istenhez, az imádság. Ha ő szól hozzád, az skizofrénia...
Oldalak: 1 ... 2009 2010 2011 2012 2013 [2014] 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.12 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.