www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 24, 22:25:52

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921344 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1950 1951 1952 1953 1954 [1955] 1956 1957 1958 1959 1960 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14682743 alkalommal)
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #2451 Dátum: 2006 Március 31, 09:24:51 »

Hali!
Nekem egy külső fesszabos generátor van most beépítve. Megnéztem a fesszabot, és egy sima egyoszlopos szabályozó, némi aktív és passzív elemekkel, és annyi. Miért?
Mármint miért ilyen egyszerű? Nem kéne feszültségszabályozás, áramkorlátozás, visszáramkapcsolás -hoz értenie (értsd. 3oszlopos szabályozó)?
Ha valaki tudja a válsszt, arra kíváncsi lennék. Nincsen semmi baja, akksi is bírja, csak kíváncsiság.
nekem is ilyen lett nemrég beépítve az 1302-esbe. mit kell néznem a fesszabon?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #2450 Dátum: 2006 Március 31, 09:22:39 »

Tecsó, Ósan, stb. Jól körül kell nézni a polcon, ott szokott elbújva lenni. Én utoljára a Cora-ban vettem.

Név? Fellelhető helye? Info?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #2449 Dátum: 2006 Március 31, 09:19:49 »

Hali!
Nekem egy külső fesszabos generátor van most beépítve. Megnéztem a fesszabot, és egy sima egyoszlopos szabályozó, némi aktív és passzív elemekkel, és annyi. Miért?
Mármint miért ilyen egyszerű? Nem kéne feszültségszabályozás, áramkorlátozás, visszáramkapcsolás -hoz értenie (értsd. 3oszlopos szabályozó)?
Ha valaki tudja a válsszt, arra kíváncsi lennék. Nincsen semmi baja, akksi is bírja, csak kíváncsiság.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #2448 Dátum: 2006 Március 31, 09:16:49 »

Igen, ebben én is biztos vagyok. A gödöllői műhely áraira lennék kíváncsi, ahol a tűrkíz bogi és karmann ghia készült.
Abból újat veszel Smiley Egy Jaguar, Rolls, Merci elbírhatja azokat az árakat, egy Bogár sajna nem.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #2447 Dátum: 2006 Március 30, 23:12:54 »

Köszönöm!

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18505


1969

« Hozzászólás #2446 Dátum: 2006 Március 30, 23:04:50 »

Segítséget kérnék! Láttam valahol egy táblázatot, amiből kiderült a motorszám alapján a gyártási év , ill. hogy az adott évben gyártott gépeknek milyen motorszámuk lehet, ill kellene lennie.Ez nekem t2-re lenne érdekes.Ha esetleg megvan valakinek, vagy tudja merre találom, kérem igazítson útba. Köszönöm előre is! Szép estét!
http://www.mgvac.sulinet.hu/bogiklub/

itt megtalálod talán.

esetleg a thesamba.com-on, de ott lehet hogy csak 67ig van fenn..
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #2445 Dátum: 2006 Március 30, 22:52:11 »

Segítséget kérnék! Láttam valahol egy táblázatot, amiből kiderült a motorszám alapján a gyártási év , ill. hogy az adott évben gyártott gépeknek milyen motorszámuk lehet, ill kellene lennie.Ez nekem t2-re lenne érdekes.Ha esetleg megvan valakinek, vagy tudja merre találom, kérem igazítson útba. Köszönöm előre is! Szép estét!

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető FREKVENCIA
Hozzászólások: 46

« Hozzászólás #2444 Dátum: 2006 Március 30, 21:42:59 »

sajna nem jönnek be  aképek:Sad
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #2443 Dátum: 2006 Március 30, 21:37:08 »

ecsettel... vékonyan... okosan... Wink szerintem egy jó fémfesték megfogja
majd kiadom az Ági nevű alvállalkozómnak, a körömlakkozásban szerzett gyakorlat jól jön majd  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #2442 Dátum: 2006 Március 30, 21:02:30 »

még senki nem válaszolt:
naszóval mivel és hogyan fessem a dísztárcsán a VW emblémát? (kérdés lejjebb olvasható bővebben)

ecsettel... vékonyan... okosan... Wink szerintem egy jó fémfesték megfogja

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #2441 Dátum: 2006 Március 30, 20:53:38 »

még senki nem válaszolt:
naszóval mivel és hogyan fessem a dísztárcsán a VW emblémát? (kérdés lejjebb olvasható bővebben)

1963 VW1200 DeLuxe
1303LS
« Hozzászólás #2440 Dátum: 2006 Március 30, 19:35:20 »

Hellósztok !

Valki L tudja nekem mondani hogy kel szelephézagot állítani , AB-s motor 1,3 as mennyinek kell lennie a beömlőszelepek hézagnagysága és a kipuf szelep hézag nagysága::? és hogy kell megcsinálni ::? addog Ljuotttam hogy lekell venni a takaró izét:D

Ezt nézd meg:

http://www.mgvac.sulinet.hu/bogiklub/szereles%5Csz-hezag.htm
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #2439 Dátum: 2006 Március 30, 19:04:37 »

ma kihoztam a 63-ast a garázsból és mentem vele egy kört ebben a szép időben.
szerelőbácsihoz is elszaladtam vele némi garanciális ezmegazra:
fék kicsit puha volt -> nem húzták meg rendesen az egyik fékcső és a féklámpa-gomba csavarját a főfékhengeren, oszt szivárgott a cucc + kellett egy kis fékállítás is. probléma megoldódott.
alapjárat bizonytalan volt -> gyorsító fúvóka kiszedésével majd sűrítettlevegővel kifújkálással megoldódott
hazafelé már ment, -és lassult is- mint az álom.
már csak az ajtónyitókat és az ablaktekerőket kell leszednem és kicsit szorosabban benyomva visszaraknom, mert ciripelve rezonálnak menet közben.


sid,
végül is mitől folyt el az összes nyál stone-ék garázsában?
sikerült megtalálni a problemát?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető FREKVENCIA
Hozzászólások: 46

« Hozzászólás #2438 Dátum: 2006 Március 30, 18:59:19 »

Hellósztok !

Valki L tudja nekem mondani hogy kel szelephézagot állítani , AB-s motor 1,3 as mennyinek kell lennie a beömlőszelepek hézagnagysága és a kipuf szelep hézag nagysága::? és hogy kell megcsinálni ::? addog Ljuotttam hogy lekell venni a takaró izét:D
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #2437 Dátum: 2006 Március 30, 17:42:10 »

Igen, ebben én is biztos vagyok. A gödöllői műhely áraira lennék kíváncsi, ahol a tűrkíz bogi és karmann ghia készült.
Jobb ha nem tudod,hidd el! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #2436 Dátum: 2006 Március 30, 17:40:53 »

Vannak. Dolgoznak belföldre is. (pl. Valent, Victory...) Nem a mi kategóriánk.
Igen, ebben én is biztos vagyok. A gödöllői műhely áraira lennék kíváncsi, ahol a tűrkíz bogi és karmann ghia készült.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #2435 Dátum: 2006 Március 30, 17:15:48 »

egyébként én biztos vagyok benne, hogy vannak az országban ilyen "úri" restauráló műhelyek, de ezek nem belföldre dolgoznak, hanem pl. holland veteránkereskedőknek.
Vannak. Dolgoznak belföldre is. (pl. Valent, Victory...) Nem a mi kategóriánk.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #2434 Dátum: 2006 Március 30, 17:14:35 »

egyébként én biztos vagyok benne, hogy vannak az országban ilyen "úri" restauráló műhelyek, de ezek nem belföldre dolgoznak, hanem pl. holland veteránkereskedőknek.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #2433 Dátum: 2006 Március 30, 16:47:47 »

Pont most került elő valahol: azt hiszem, Te tudnál mesélni az eltolom a műhelybe, megcsinálják, hazaviszem típusú "úri" restaurálásról... igaz? Smiley
Nem akarok beszélni róla!  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #2432 Dátum: 2006 Március 30, 16:43:08 »

tanácsokat várok!
ki kéne festenem feketére a púpos dísztárcsákon a VW emblémát.
(már félig le volt kopva, a Führerék meg teljesen lekaparták a restauráláskor)
kérdés, hogy milyen festék fog valamennyire is megmaradni a krómozott felületen? (egyébként a VW jel egy mélyedést képez)
fújjam vagy valami modellező ecsettel csináljam? (fújásnál elég szar lenne kimaszkolni, mert erősen domború a dísztárcsa)
Pont most került elő valahol: azt hiszem, Te tudnál mesélni az eltolom a műhelybe, megcsinálják, hazaviszem típusú "úri" restaurálásról... igaz? Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #2431 Dátum: 2006 Március 30, 16:26:56 »

tanácsokat várok!
ki kéne festenem feketére a púpos dísztárcsákon a VW emblémát.
(már félig le volt kopva, a Führerék meg teljesen lekaparták a restauráláskor)
kérdés, hogy milyen festék fog valamennyire is megmaradni a krómozott felületen? (egyébként a VW jel egy mélyedést képez)
fújjam vagy valami modellező ecsettel csináljam? (fújásnál elég szar lenne kimaszkolni, mert erősen domború a dísztárcsa)

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #2430 Dátum: 2006 Március 30, 16:21:29 »

ma kihoztam a 63-ast a garázsból és mentem vele egy kört ebben a szép időben.
szerelőbácsihoz is elszaladtam vele némi garanciális ezmegazra:
fék kicsit puha volt -> nem húzták meg rendesen az egyik fékcső és a féklámpa-gomba csavarját a főfékhengeren, oszt szivárgott a cucc + kellett egy kis fékállítás is. probléma megoldódott.
alapjárat bizonytalan volt, gyorsításra torpant -> keverékállító csavar csavargatásával + gyorsító fúvóka kiszedésével majd sűrítettlevegővel kifújkálással megoldódott
hazafelé már ment, -és lassult is- mint az álom.
már csak az ajtónyitókat és az ablaktekerőket kell leszednem és kicsit szorosabban benyomva visszaraknom, mert ciripelve rezonálnak menet közben.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Március 30, 20:51:39 írta SiD »

1963 VW1200 DeLuxe
1303LS
« Hozzászólás #2429 Dátum: 2006 Március 30, 15:40:09 »

akkor nem vegyszarozok itt tovább...

És onnan a hegesztési résből jól ki kell kaparni mindent.
Én ammondó vagyok ha csinálsz valamit azt csináld meg úgy hogy kevés esélyt adj annak hogy majd egy év múlva újból csinálni kelljen.
Főleg ha nem is kerül többe, sőt szerintem a kromofágos történetnél az én kombinációm még olcsóbb is.
Jó most neked bejátzsik a homokfújás ára.
Leon 1303
« Hozzászólás #2428 Dátum: 2006 Március 30, 15:23:09 »

akkor nem vegyszarozok itt tovább...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #2427 Dátum: 2006 Március 30, 14:57:49 »

Oks!
Most voltam festékboltba, de hálistennek elköltözött a város másik végébe,
szóval hazablattyogtam üres kézzel, majd ha megjön fatre, elszaladok kocsival.

A kromofágnak sajna nem sok hatása volt, így szerintem elviszem lehomokfújatni, azt csinálnak itt!
Vélemény?

Homokfújás a legjobb, csak aztán ne az esőn tárold!  Shocked

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #2426 Dátum: 2006 Március 30, 14:56:51 »

Én asszem a duplicolorral fújtam és mintha rá lenne írva hogy vegyszer és súrolás álló.
Majsztro tényleg kaki.

Duplicolor nagyon jó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #2425 Dátum: 2006 Március 30, 14:55:12 »


A kromofágnak sajna nem sok hatása volt, így szerintem elviszem lehomokfújatni, azt csinálnak itt!
Vélemény?

Az jó. Grin
Leon 1303
« Hozzászólás #2424 Dátum: 2006 Március 30, 14:48:43 »

Oks!
Most voltam festékboltba, de hálistennek elköltözött a város másik végébe,
szóval hazablattyogtam üres kézzel, majd ha megjön fatre, elszaladok kocsival.

A kromofágnak sajna nem sok hatása volt, így szerintem elviszem lehomokfújatni, azt csinálnak itt!
Vélemény?
1303LS
« Hozzászólás #2423 Dátum: 2006 Március 30, 14:43:22 »

Szar. Kicsi a nyomás a palackban, mégha forró vízbe teszed akkor is. Köpköd és eldugol a szórófej, továbbá a festék minősége sem tuti.

Casati, DupliColor ezek a az általam preferált márkák.

Én asszem a duplicolorral fújtam és mintha rá lenne írva hogy vegyszer és súrolás álló.
Majsztro tényleg kaki.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #2422 Dátum: 2006 Március 30, 14:26:20 »

Casati. - Csak benzin ne cseppenjen rá.. (Dekor célokra tényleg profi!!) Nem benzin, ill. olajálló.
Van viszont egy mittoménmilyen gyártmányú (a bótban neolux helyett adták, ami felnifestésre nekem nagyon bevált....), valami holland spray: akril, de benzin,-olajálló, rá is van írva.(és tényleg tudja is).

A Casati egy olyan cég, amely először mindenféle festékei mellé felvett néhány spray-t is, de most már lehet kapni 800 fokig hőálló műszaki festéket is, keréktárcsa festéket is, valamint lámpalakkot is.

A körmömre fújtam a múltkor (véletlenül !) egy kis Casati keréktárcsa ezüstöt, próbáld meg lemosni benzinnel. A blokkom is ilyennek van festve. 280 fokig tuti.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #2421 Dátum: 2006 Március 30, 14:21:18 »

Szar. Kicsi a nyomás a palackban, mégha forró vízbe teszed akkor is. Köpköd és eldugol a szórófej, továbbá a festék minősége sem tuti.

Casati, DupliColor ezek a az általam preferált márkák.

Casati. - Csak benzin ne cseppenjen rá.. (Dekor célokra tényleg profi!!) Nem benzin, ill. olajálló.
Van viszont egy mittoménmilyen gyártmányú (a bótban neolux helyett adták, ami felnifestésre nekem nagyon bevált....), valami holland spray: akril, de benzin,-olajálló, rá is van írva.(és tényleg tudja is).

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #2420 Dátum: 2006 Március 30, 13:48:27 »

Valszeg ilyennel fogom festeni. Jó lesz? Régebben ilyet fújtam már fém alaktrészekre.
<beszúrt kép törölve>

Szar. Kicsi a nyomás a palackban, mégha forró vízbe teszed akkor is. Köpköd és eldugol a szórófej, továbbá a festék minősége sem tuti.

Casati, DupliColor ezek a az általam preferált márkák.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #2419 Dátum: 2006 Március 30, 13:18:04 »

mi egy éve nyomtuk le kályhaezüsttel, de azóta már van rajta rozsda.
A kályhaezüst egyrész iszonyat ronda, másrészt nem véd, csak dekorál, harmadrészt rozsdára már mindegy... szóval ne bánd. Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Leon 1303
« Hozzászólás #2418 Dátum: 2006 Március 30, 13:14:33 »

Van hozá spéci festék. Állítólag nem kíván alapozást (mert az nem hőálló) de birja a hőt meg a rozsdát. Még nincs vele tapasztalatom. Van sárga, meg piros.

mi egy éve nyomtuk le kályhaezüsttel, de azóta már van rajta rozsda.
Leon 1303
« Hozzászólás #2417 Dátum: 2006 Március 30, 13:11:48 »

Valszeg ilyennel fogom festeni. Jó lesz? Régebben ilyet fújtam már fém alaktrészekre.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #2416 Dátum: 2006 Március 30, 13:02:19 »

Van hozá spéci festék. Állítólag nem kíván alapozást (mert az nem hőálló) de birja a hőt meg a rozsdát. Még nincs vele tapasztalatom. Van sárga, meg piros.


Név? Fellelhető helye? Info?

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #2415 Dátum: 2006 Március 30, 12:57:20 »

Van hozá spéci festék. Állítólag nem kíván alapozást (mert az nem hőálló) de birja a hőt meg a rozsdát. Még nincs vele tapasztalatom. Van sárga, meg piros.

És tapasztalatod szerint a fékdobokra melyik festék a legjobb?
Az enyémen most csak rozsda van, sajna...  Smiley
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #2414 Dátum: 2006 Március 30, 12:50:25 »

....
Ez az én tapasztalatom.

És tapasztalatod szerint a fékdobokra melyik festék a legjobb?
Az enyémen most csak rozsda van, sajna...  Smiley

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
1303LS
« Hozzászólás #2413 Dátum: 2006 Március 30, 11:53:26 »

Az én tapasztalatom az, hogy a keréktárcsa ezüstök nagyon jó festékek, sokban különböznek a sima ezüst festéktől. Én azok alá soha nem szoktam alapozni és nem egy telet kibírt már felnim. A lényeg, hogy amikor fémtiszta, akkor ne legyen alatta oxidréteg semmiylen formában, mert az a festék alatt is dolgozni fog. Evipassal vagy ferropassit-tal lekenni nem butaság, de ezt csak akkor csinálom, ha a fém nem teljesen oxidmentes és nem tudom, vagy nem akarom azzá tenni, mert nem akarok annyit korongozni, csiszolni...

Egy jó minőségű tárcsafesték, 3 vékony rétegben, rendesen aládolgozva (tisztítva) nagyon tart.

Aliu felnit azt speckó alu alapozóval szoktam alapozni, ezt az alumínium oxidációja miatt ajánlják az értők. Acélt nem szoktam.

Ez az én tapasztalatom.

Így van.Valóban jó festéknek néz ki.
A dobozát elolvasva direkt kiemeli, hogy kezeljem alá.
Viszont úgy fog hangzani mintha érdekeltségem lenne már benne d enincs.Ezt a konvert nevű alapozót direkt ajánlom.
Evipassal szemben nem kell eltávolítani.Én úgy érzem a házilagos festéseknek ez egy sarkalatos pontja tud lenni(mármint a rozsdaátalakító eltávolítása) sokan salnálják az időt meg a nitrót rá.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #2412 Dátum: 2006 Március 30, 10:37:06 »

Szerintem jól tudod. Egy hibás bevonatrendszer rosszabb lehet mint egy semmilyen, mert nem tudod egy darabig, mi történik alatta Smiley

Ha a fém és az első réteg festék között van egy kis szmötyi akkor onnan fog indulni a rágcsa és akárhány réteg festéket le fog túrni.
Ezért fontosabb mindenféle előmunkálat mint maga a színre fújás.
Ha nem jól tudom javítson ki valaki.
Oldalak: 1 ... 1950 1951 1952 1953 1954 [1955] 1956 1957 1958 1959 1960 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.095 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.