www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Március 29, 00:55:48

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Tawaszi Rallye
Budapest
2024. május 11.
920121 Hozzaszólás 218 Témában írta 1606 Felhasználó
Legújabb tag: Stoye
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1998 1999 2000 2001 2002 [2003] 2004 2005 2006 2007 2008 ... 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 10565541 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #447 Dátum: 2006 Február 10, 15:43:44 »

És arra nem gondoltál hogy lehet olyan verzió is amikor a hengerfej akkor görbül el ha nem teszel be egy (1db) ilyet ? Tudom hogy az a válasz hogy szét az egész és mehet a marós-esztergályos csapathoz, de azért feltettem a kérdést.
Egyébként szedtem már ki ilyen gyűrűt nem tuning motorból is. Normál esetben természetesen vagy semmi, vagy négy egyforma van a henger alatt, de mi van ha ...
És Stunt is erre gondolt szerintem.

Pont erre gondoltam, remélem az előző írásomból érthető.
Mellesleg én nem ismerem BZ-t, kétszer beszéltem vele telefonon mindössze, az első benyomásom az, hogy nem kókler, szerintem ért hozzá, de ez csak egy telefonos benyomás.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #446 Dátum: 2006 Február 10, 15:41:19 »

Mielőtt összakapnátok rajta és leminősítenénk egy félreértés miatt bárkit (pl. BZ-t) kicsit kefejtem bővebben.
A hengerkiállás vagy "deck height" az a távolság, ami a felső holtpontban lévő dugattyú és a henger felső tömítő felülete (teteje) közötti távolság. Ennek gyári értéke kb 1.7 mm, de sajnos ez változik ahogy a henger benyomódik a motortömbbe és ahogy a különböző méretek eltérnek és változnak és pontatlanságok összeadódnak. Ehhez találta ki az EMPI először (?) ezt a barrel shims -nek nevezett alátéteket, amit valóban négyesével árul a CB Performance, de különböző vastagságban és nem csak egyet lehet berakni egy henger talpa alá, hanem maximum 3-ast, ( ahogy a főtengely hézagolókból is maximum 3-at engedélyeznek hivatalosan) Ezzel a dugattyúkiállást lehet szépen egyformára hozni és ha a dugattyúkiállás kisebb akkor a kompressziótér is kisebb így nagyobb a kompresszióviszony.
Igaza van BZ-nek abban, hogy ha a hengertetők magassága eltér akkor elgörbül a hengerfej és nem is lehet normálisan összerakni...de hiszen pont ezért van a hézagoló, hogy a hengereket úgy emeljük, hogy a dugattyúkiállás egyező legyen. Ez a hézagoló két esetben kell: ha változtatjuk vagy változik a löket vagy ha a henger motortömbön való felfekvő felülete nem egyező, változik, a henger kicsit benyomódott a motortömbbe. Sajnos ez könnyedén megtörténik, főleg öreg blokkoknál. Ha a motor gyári vagy hibátlan akkor a dugattyúkiállás azonos, nem kell ilyen hézagoló (barrel shims), mert a hengertetők magassága azonos. 4 tized benyomódás nem sok, de a dugattyúkiállást megváltoztatni négy tizeddel egy 85.5-ös hengerátmérőnél olyan 2,25 ccm hengerenként ami kompresszióviszonyt kb 5 százalékkal módosítja, ha jól számolok hirtelen és ez nem kevés az egyenletes járás érdekében.

Ezeket nem én találtam ki, ezekkel foglalkoznak és kalkulálják pl. itt is olvashattok róla:
http://www.vwtrendsweb.com/tech/0303vwt_compression/

(ezt csak azért írom ide, mert nem szeretnék vitázni tényeken, mint xoyox-szal a régi fórumon a csaphátradőlés változásáról nem ültető csonkkal ültetés esetén)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #445 Dátum: 2006 Február 10, 14:52:41 »

Én meg nem görbíteném el a hengerfejemet.
De hát ízlések és pofonok...

A geneberg.com-on ezt írják:
"Cylinder spacers are used to achieve proper deck height when using stroker crankshafts and/or longer connecting rods. Using spacers is one accepted method to lower CR and works very well on VW engines."

Ebből nekem nem az tűnik ki, hogy a gyárból kijött motorokon lett volna ilyen.

Ráadásul négyesével árulják őket, ami szintén nem arra utal, hogy hengerenként különböző méretet kéne berakni.
És arra nem gondoltál hogy lehet olyan verzió is amikor a hengerfej akkor görbül el ha nem teszel be egy (1db) ilyet ? Tudom hogy az a válasz hogy szét az egész és mehet a marós-esztergályos csapathoz, de azért feltettem a kérdést.
Egyébként szedtem már ki ilyen gyűrűt nem tuning motorból is. Normál esetben természetesen vagy semmi, vagy négy egyforma van a henger alatt, de mi van ha ...
És Stunt is erre gondolt szerintem.

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #444 Dátum: 2006 Február 10, 14:45:10 »

Én meg nem görbíteném el a hengerfejemet.
De hát ízlések és pofonok...

A geneberg.com-on ezt írják:
"Cylinder spacers are used to achieve proper deck height when using stroker crankshafts and/or longer connecting rods. Using spacers is one accepted method to lower CR and works very well on VW engines."

Ebből nekem nem az tűnik ki, hogy a gyárból kijött motorokon lett volna ilyen.

Ráadásul négyesével árulják őket, ami szintén nem arra utal, hogy hengerenként különböző méretet kéne berakni.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #443 Dátum: 2006 Február 10, 14:38:43 »


www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #442 Dátum: 2006 Február 10, 14:32:21 »

ez inkább arra való (szerintem), hogyha véletlenül túl sokat kaptak le a hengerfejből vagy a hengerből vagy valami, akkor ezzel utána tudsz állítani
de semmiképpen sem arra, hogy hengerenként kompressziót állítsál (legfeljebb oldalanként)

én teljesen korrekt megoldásnak érzem azt a síkba maratós illetve méricskélős-esztergálós módszert, amit a Zoli követ

Hát én egy 50-100 ezer forintos henger-dugó készletet nem adnék ki a kezemből egy esztergályosnak hogy azt befogja és megmunkálja valahogy, ha erre kitalálták a megfelelő gyári filléres megoldást ami egyszerű, gyors és biztonságos. De hát izlések és pofonok .

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #441 Dátum: 2006 Február 10, 14:23:53 »

Stunt írta a nevét: "deck height barel shims"

ez inkább arra való (szerintem), hogyha véletlenül túl sokat kaptak le a hengerfejből vagy a hengerből vagy valami, akkor ezzel utána tudsz állítani
de semmiképpen sem arra, hogy hengerenként kompressziót állítsál (legfeljebb oldalanként)

én teljesen korrekt megoldásnak érzem azt a síkba maratós illetve méricskélős-esztergálós módszert, amit a Zoli követ

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #440 Dátum: 2006 Február 10, 14:19:59 »


www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #439 Dátum: 2006 Február 10, 14:15:14 »

Mi a neve ennek a "hézagolónak" (angolul)?
Mert rákerestem különböző oldalakon, de nem leltem ilyet.
Akárhogy is keresem, sehol sem említenek olyat, hogy a henger és a hengerfej közé bármit is be kéne (lehetne) rakni.

Csak a henger és a blokk közé való tömítő gyűrűket találtam. (Amiből tényleg van többféle méret, de nem azért, hogy ezzel állíts kompressziót.)

És én teljesen logikusnak érzem azt a megállapítást is, hogy ha pl. az 1-es hengert 0.2mm-vel hézagolod, a 2-est meg 0.4mm-vel, akkor ott ferde lesz az egész rendszer.


Nem ezt találta meg Stunt a CB Performance online katalógusában??

www.elitevwclub.hu

1994 Porsche 993 Carrera 2 cabrio
1982 Porsche 931 (924 Turbo)




Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #438 Dátum: 2006 Február 10, 14:13:56 »


Stunt írta a nevét: "deck height barel shims"
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #437 Dátum: 2006 Február 10, 14:10:45 »

Mi a neve ennek a "hézagolónak" (angolul)?
Mert rákerestem különböző oldalakon, de nem leltem ilyet.
Akárhogy is keresem, sehol sem említenek olyat, hogy a henger és a hengerfej közé bármit is be kéne (lehetne) rakni.

Csak a henger és a blokk közé való tömítő gyűrűket találtam. (Amiből tényleg van többféle méret, de nem azért, hogy ezzel állíts kompressziót.)

És én teljesen logikusnak érzem azt a megállapítást is, hogy ha pl. az 1-es hengert 0.2mm-vel hézagolod, a 2-est meg 0.4mm-vel, akkor ott ferde lesz az egész rendszer.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 10, 14:12:38 írta KIZS »

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #436 Dátum: 2006 Február 10, 13:55:46 »

Nem tudom ki ez a BZ de vele biztos nem csináltatnék motort !
Attól még hogy nem alkalmazza az eredeti gyári megoldásokat még ismernie kéne őket!
Nekem is vannak olyan hézagoló gyűrűim amit Stunt említett pedig nem is vagyok nagynevű bogármotorszerelő !
Sőtt mindjárt be is szkennelek róla képet, 6 féle méretet is találtam egy katalógusban 0.01-0.09 inch vastagságban.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 10, 13:58:35 írta tschokker »

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #435 Dátum: 2006 Február 10, 13:16:23 »

Stunt:

Beszéltem a BZvel és szerinte nincs olyan gyűrű, amit te szeretnél. Ő még nem látott ilyet, de megnézte a könyveiben és megnézte az Öttinger-es (vagy milyen) könyvében is és nem említenek ilyet.
Szerinte nem is lehet ilyen, mert olyan nincs, hogy két egymás melletti hengert másképpen hézagolsz ki, hisz akkor feszül és deformálódik a rendszer.

Ő azt szokta csinálni, hogy a blokkon síkba maratja a hengerek felfekvő részét meg a hegerfejet meg mindent. És ezután, ha dugattyú kiállásos problémák vannak, akkor a dugó tetejéből kell lemaratni apránként.

Mondja, hogy volt egyszer egy srác, aki szintén ilyet akart és ragaszkodott hozzá. Mivel neki is mondta, hogy ilyen nincs és nem is lehetett kapni, ezért a srác csináltatott ilyet magának (rézből). Ezt szépen berakták, meghúzták nyomatékkal és nem is volt semmi gond. De kis használat után lelötyögősödött a hengerfej, mert más volt a karika hőtágulása, mint a hengeré és a hengerfejé.

A typ4-es és a WBX mocikhoz tényleg van hasonló karika, de az sem kompresszió eállítási célból, hanem az meg tömítés. Anélkül nem is szabad összerakni őket.

Hát ennyi.

Azt mondta, hogy az Öttingeres (vagy milyen) könyvét megnézheted ha akarod, csak menj ki hozzá.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #434 Dátum: 2006 Február 10, 11:37:37 »

Stunt: tudsz itthon mondani hivatásost, aki szerinted ilyen? Szerintem nem haragszik meg a pozitív reklámért, mi meg legalább tudjuk az irányt?

Nem tudok ilyet, csak hallomásból ismerek egy-két jó hivatásos szerelőt, azonban nincs saját tapasztalatom, ezért nem mondok senkit. Akiről én beszéltem az egy 70 éves esztergályos, aki egész életében motorokat (pannónia és cetka főleg) és autókat (zsiguli) tuningolt. Igazi perciz szaki a régi világból, nem a "dobd el és vegyél újat" fogyasztói társadalomból.

Bogár motorkat is szerelt (hát persze!).

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4260


Zeitwagen...

« Hozzászólás #433 Dátum: 2006 Február 10, 11:15:51 »

És aztán jön a duma, hogy "ha szétszeded a motort olyan soha nem lesz, mint a gyári", hát pesrze, mert nem tudják, hogy kell rendesen összerakni, csak összepakolják, jó esetben oda, ahonnan kiszerelték, rosszabb esetben még az alkatrészeket is összecserélik. Pontos mérésről, beállításról nem is hallottak.

Tisztelet a kivételnek, mert igenis van itthon is, szerencsére, hiszen én sem magamtól találtam ki ezeket a dolgokat.

Stunt: tudsz itthon mondani hivatásost, aki szerinted ilyen? Szerintem nem haragszik meg a pozitív reklámért, mi meg legalább tudjuk az irányt?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #432 Dátum: 2006 Február 10, 10:38:21 »

Csak érdekességképpen és egyáltalán nem fikázásból mondom, hogy tegnap felhívtam két bogáralkatrészesz és érdeklődtem a hengertalp alátétekről (deck height barrel shims), amelyekkel a dugattyúkiállást lehet beállítani, de nem is hallottak ilyesmiről, valamint elmagyarázták, hogy ide ilyen nem kell, csak egy vékony hengertalp tömítés, ami papír és a hengerfej tömítés gyűrűt is ki szokták hagyni, hogy növeljék a kompressziót.

Ezzel nem akarom bántani a kereskedőket, mert azért nincs ilyen alkatrész, mert nem keresik, nem foglalkozik ilyennel szinte senki.

Persze aztán mindenki csodálkozik, hogy a motor nem jár szépen, 50e km alatt csapágyas lesz és még rosszul is fogyaszt, hiszen a dugattyúkiállások 0.8 és 2 mm között változnak, emiatt a kompresszióviszony 7.0 és 8.8 között össze-vissza bárhol lehet hengerenként. Ehhez még hozzájárul, hogy némely hengerfejet úgy lehúznak, hogy a henger belenyomódik a blokköntvénybe és tényleg 4 hengernek 4 féle a dugattyúkiállása...


És aztán jön a duma, hogy "ha szétszeded a motort olyan soha nem lesz, mint a gyári", hát pesrze, mert nem tudják, hogy kell rendesen összerakni, csak összepakolják, jó esetben oda, ahonnan kiszerelték, rosszabb esetben még az alkatrészeket is összecserélik. Pontos mérésről, beállításról nem is hallottak.

Tisztelet a kivételnek, mert igenis van itthon is, szerencsére, hiszen én sem magamtól találtam ki ezeket a dolgokat.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 10, 15:16:42 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage meló
« Hozzászólás #431 Dátum: 2006 Február 10, 10:15:54 »

tschokker

Írtam tegnap az adok-veszekbe. Nézz rá légyszí!
Nem elérhető tschokker
Hozzászólások: 62


TYP 34

« Hozzászólás #430 Dátum: 2006 Február 10, 10:03:34 »

Nagyon megy a témázás itt a duplaszívócsöves motoralkatrészekről !

Még mindig nem kell senkinek egy komplett duplaszívócsöves motor burkolatokkal és szívócsővel 10 ezerért ?

Lehet akkor hogy elviszem a MÉH telepre, ott megfizetik az aluminiumot ha kicsavarom belőle a vasat !

www.boxter.hu   TELJESÍTMÉNYMÉRÉS MOTORBEHANGOLÁS
 
    http://fototar.t-online.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=902803   itt van néhány eladó alkatrészem
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #429 Dátum: 2006 Február 10, 09:53:42 »

van valami különbség ablakmosómotor és ablakmosómotor közt? mmint ami a tartályon van, mivel más nincs Smiley nemtudom miért, de nemigazán spriccel fel addig, amíg az ablaktörlő elér. ha az egyik kicsit el van dugulva, akkor igen, gondolom megnő a nyomás a másikban és így felnyomja addig, ameddig kell.

Általában kb. egyformák a motorok teljesítményileg, da ha szorul vagy öreg, vagy a kis szivattyúja kopott (koszos vizet nyomattak vele) akkor lehet, hogy gyenge és nem spriccel rendesen. Olcsó, és könnyen beszerezhető, szinte bárhol.

Próbáld ki, hogy egyáltalán megkapja-e jól a 12V-ot nem 10.9-et és felpörög-e szépen, nem csak nyöszörög.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11536

« Hozzászólás #428 Dátum: 2006 Február 10, 09:51:48 »

Szerintem a többségnek jellemzően sűrített levegős ablakmosója van, úgy hogy nem igen tudja kitalálni hogy nálad mi a hézag. Pl. részben befagyhatott, meg kéne kenni a motor sikló csapágyait, lelazult a tengelyről a szivattyú lapátkereke, elkoszódott cső, illetve a fúvóka. Ezek a tipusos hibák, amivel az elmúlt 7-800 ezer km-en találkoztam Smiley.

enylmre senki semmit?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #427 Dátum: 2006 Február 10, 09:48:48 »

Én is kérdeznék: a hengereket takaró lemez ugyanolyan sziplaszívós és duplaszívós hengerfej esetén?
Köszi!

A két felső középső hengerfej csavart is meg kell rövidíteni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #426 Dátum: 2006 Február 10, 09:44:21 »

Tiéd. Én meg kapok a KIZS-től (Pityubácsitól) duplaszívósat.


Itt van nálam. Gyere érte.
Tiszta kosz lettem miattad!

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27018


« Hozzászólás #425 Dátum: 2006 Február 10, 09:11:52 »

enylmre senki semmit?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17217


« Hozzászólás #424 Dátum: 2006 Február 10, 05:44:11 »

Tiéd. Én meg kapok a KIZS-től (Pityubácsitól) duplaszívósat.

Sto! Az a két szimplaszívós borítás jól jönne ahhoz a motorhoz, amit vettem tőled. Elboltoljuk?

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27018


« Hozzászólás #423 Dátum: 2006 Február 09, 23:02:32 »

van valami különbség ablakmosómotor és ablakmosómotor közt? mmint ami a tartályon van, mivel más nincs Smiley nemtudom miért, de nemigazán spriccel fel addig, amíg az ablaktörlő elér. ha az egyik kicsit el van dugulva, akkor igen, gondolom megnő a nyomás a másikban és így felnyomja addig, ameddig kell.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11536

« Hozzászólás #422 Dátum: 2006 Február 09, 22:56:32 »

Sto! Az a két szimplaszívós borítás jól jönne ahhoz a motorhoz, amit vettem tőled. Elboltoljuk?

Basszus, akkor olyat is keresek. cserébe van nem duplaszívós. Még jó, hogy nem homokoltam le... :-)

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17217


« Hozzászólás #421 Dátum: 2006 Február 09, 21:22:41 »

Ja, csak a két hengertakaró kell, a többiből kérek kisplasztikát. Ha mondjuk a felniktől nem férsz hozzá, azt vidd el a gumibogihoz. :-)
Az a Patrol állat. :-)))))

Ha nem felejtem el (és hozzáférek) akkor jó.
Fussunk össze, mondjuk nálam az Infoparkban.

más

Vettem egy ilyet:
http://www.necsaknezd.hu/result.php?id=3394&cat_id=22&table=others

és kinéztem ezt:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=445377&command=ugras&screenwidth=1024
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #420 Dátum: 2006 Február 09, 21:20:18 »

Kell. Mondjuk fussunk össze holnap. Na?

Ha nem felejtem el (és hozzáférek) akkor jó.
Fussunk össze, mondjuk nálam az Infoparkban.

más

Vettem egy ilyet:
http://www.necsaknezd.hu/result.php?id=3394&cat_id=22&table=others

és kinéztem ezt:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=445377&command=ugras&screenwidth=1024

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17217


« Hozzászólás #419 Dátum: 2006 Február 09, 21:16:17 »

Kell. Mondjuk fussunk össze holnap. Na?

Stone!
Itt van nálam valami burkolólemezed. A fél garázst elfoglalja.
Kell vagy csináljak belőle kisplasztikát a Pityubácsinak?
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #418 Dátum: 2006 Február 09, 20:56:14 »

sztónnak kell, nem nekem.
felőlem kortárs kisplasztikákat is csinálhatsz belőle Tongue

Stone!
Itt van nálam valami burkolólemezed. A fél garázst elfoglalja.
Kell vagy csináljak belőle kisplasztikát a Pityubácsinak?
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 20:59:46 írta KIZS »

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #417 Dátum: 2006 Február 09, 20:53:38 »

nálam van a Stone-nak egy komplett motorborítása
szívesen megválok tőle, ha eljössz érte

sztónnak kell, nem nekem.
felőlem kortárs kisplasztikákat is csinálhatsz belőle Tongue



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #416 Dátum: 2006 Február 09, 20:53:01 »

Inkább ne fessük azt a bizonyos személyt sehova. Inkább menjük 130-cal végig!
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7961


« Hozzászólás #415 Dátum: 2006 Február 09, 20:46:42 »

a múltkor elvittél tőlem egy komplett duplaszívós motor borítást.
(azaz én vittem el)
kiárultad, kohnmen??? Smiley

nálam van a Stone-nak egy komplett motorborítása
szívesen megválok tőle, ha eljössz érte

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #414 Dátum: 2006 Február 09, 20:33:08 »

Basszus, akkor olyat is keresek. cserébe van nem duplaszívós. Még jó, hogy nem homokoltam le... :-)

a múltkor elvittél tőlem egy komplett duplaszívós motor borítást.
(azaz én vittem el)
kiárultad, kohnmen??? Smiley



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17217


« Hozzászólás #413 Dátum: 2006 Február 09, 20:22:21 »

Basszus, akkor olyat is keresek. cserébe van nem duplaszívós. Még jó, hogy nem homokoltam le... :-)

A felsők nem. A szívócsőnél különbözik.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #412 Dátum: 2006 Február 09, 20:20:38 »

Én is kérdeznék: a hengereket takaró lemez ugyanolyan sziplaszívós és duplaszívós hengerfej esetén?
Köszi!

A felsők nem. A szívócsőnél különbözik.
Itt megnézheted: http://www.hoffmann-speedster.com/us/prod/MOTOPT_2.asp
(legalul)
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 09, 20:24:07 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17217


« Hozzászólás #411 Dátum: 2006 Február 09, 19:05:16 »

Én is kérdeznék: a hengereket takaró lemez ugyanolyan sziplaszívós és duplaszívós hengerfej esetén?
Köszi!
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #410 Dátum: 2006 Február 09, 18:25:34 »

Valaki meg tudná mondani a 69mm-es löketű motorokhoz tartozó (tehát nem az 1.2-es Smiley ) hengerfej(duplaszívós) tőcsavarok pontos méretét (hossz/átmérő/menetátmérő/menethossz/menetemelkedés) és hogy edzettek-e?. Ebből két típus van?

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #409 Dátum: 2006 Február 09, 17:20:24 »

Ez így van, kb. 300 C fokra nő a hőmérséklet, de az égés után meg hirtelen 2500 C fokra aztán a tágulás alatt lehül. Az a kérdés hogy mennyi ideig tart EZ a hőterhelés mivel nagyobb kompressziónál gyorsabb az égés - rövidebb ideig? Vagy nagyobb kompresziónál nagyobb lesz a meggyújtott keverék hőmérséklete is??

és a nagyobb szelepösszenyitású vezérműtengely is csökkenti a hőt...bizonyos üzemállapotoknál. Elég sokrétű a kérdés, majd kiderül.

Ha ratro húz be Spa-ba engem, akkor nem volt jó az elgondolásom...   Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #408 Dátum: 2006 Február 09, 17:08:26 »

..

A kompresszióviszony növelésével nő az égési végnyomás és nő a hengerfej mechanikai és ezzel együtt (sajnos!) termikus terhelése is.

Ez így van, kb. 300 C fokra nő a hőmérséklet, de az égés után meg hirtelen 2500 C fokra aztán a tágulás alatt lehül. Az a kérdés hogy mennyi ideig tart EZ a hőterhelés mivel nagyobb kompressziónál gyorsabb az égés - rövidebb ideig? Vagy nagyobb kompresziónál nagyobb lesz a meggyújtott keverék hőmérséklete is??

'81 Hecho en México
Oldalak: 1 ... 1998 1999 2000 2001 2002 [2003] 2004 2005 2006 2007 2008 ... 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.141 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.