www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 06, 12:25:56
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921271
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
314
315
316
317
318
[
319
]
320
321
322
323
324
...
2016
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 13914430 alkalommal)
Lazlow
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67882 Dátum:
2013 Július 19, 08:41:50 »
Sziasztok!
Egy gyors ámátőőr kérdésem lenne Bogár felbakolással kapcsolatban. Igazából csak megerősítést/jóváhagyást szeretnék kérni:
A "How to Restore Volkswagen Beetle" könyvben motorcserénél a kocsi hátulját úgy emelik fel, hogy a krokodil emelőt simán betolják a motor alá (persze közte van egy falap is), és úgy emeli fel. Ez mennyire biztonságos (elbírja-e a kaszni súlyát a hátsó nyúlvány/és nem borulhat le az emelőről)? Természetesen az első kereket ki kell ékelni meg jó ha van kormányzár is...stb. Meg a felbakolási pontok is tiszták, de ez a "felemelem a motornál" dolog valahogy nem túl bizalomgerjesztő -> nem szívesen borítanám magamra egyik Bogit se. xD:D
Köszönöm!
Üdvw: Laci
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67881 Dátum:
2013 Július 19, 00:16:35 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 18, 15:30:15
ahha, tényleg más. érdekes.
és a kék kabriónak mintha más lenne a pillangó ablaka is. felül hosszabb a vízszíntes rész?
Olvastam olyat is,hogy mikor megjelent az 1303-as típus,először a Volkswagen gyárnak gondja akadt,hogy nem igazán tudta a nagy,íves panorámaszélvédővel rendesen összepasszítani a tetőborítást,de aztán hamar felülkerekedtek a problémán,az A-oszlop és az első szélvédő módosításával.
És azt tudom elképzelni,hogy vagy volt egy-két prototípus,vagy a gyártás elején kijött egy pár 1303-as kabrió még olyan szélvédővel,mint ami a keménytetős változatnak van.
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67880 Dátum:
2013 Július 18, 15:30:15 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Július 18, 11:15:55
Nézd meg egy sima 1303-asnak a szélvédőjét,és nézd meg egy 1303 kabriónak a szélvédőjét,teljesen más a kettő!
Itt az volt az érdekes,hogy a gyári kabriónak (egyenes A-oszlop) nem kabrió szélvédője van,hanem olyan mint a sima 1303-asoknak (ferde A-oszlop).
Egyébként állítólag az a magyarázat arra,hogy a sima 1303-asoknak szétreped a műszerfala,a kabrióknak pedig repedésmentesen megmaradt,hogy más szögben törik meg rajta a napfény.
Ne mond,hogy nem látod az első szélvédők közötti különbséget?
ahha, tényleg más. érdekes.
és a kék kabriónak mintha más lenne a pillangó ablaka is. felül hosszabb a vízszíntes rész?
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67879 Dátum:
2013 Július 18, 14:45:44 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 18, 13:56:54
Azért olyan nagy különbséget nehezen tudok elképzelni, hogy emiatt ne repedezzen a kabrióban a műszerfal. Én a „rejtély” megoldását inkább a kétféle változat felhasználásbeli különbségeiben látom:
A kabriók jellemzően nem első számú autók voltak, hanem amolyan második, kirándulós autók. Összel-télen-tavasszal garázsban voltak és nyáron is csak időnként vették őket elő. (Nagy százalékuk szeptember és március között garázsban állt, de nyáron is csak néha elmentek velük kirándulni, egyszer-egyszer munkába, stb.)
Ezzel szemben a zárt verziók jó részét mindennapi használatra vették, még ha garázsban is álltak, évente akár tízszer többet voltak napon, vagy kinn a mínuszokban. (Akár az év minden munkanapján ott álltak 8 órán át a munkahely parkolójában.) Ráadásul a zárt verzióknál a 80-as, 90-es években eljött egy olyan időszak amikor sima, olcsó használtautókká váltak és leharcolták őket. (Ezzel szemben a gyári kabriókat megbecsült hobbi autóként használták 15-20 évesen is.)
Értem amit írsz,lehet neki valami igazságalapja is,de ezt viszont megcáfolják a fennmaradt 40-45 éves autók.
Vannak olyan 1303-as kabriók,amik végig napi használatban voltak,és péppé vannak rohadva,egy roncs bontószökevény,minden sebből vérzik,de a műszerfala tökéletes (pl a Stigi piros kabriója is ilyen volt).
És vannak olyan keveset használt,megkímélt,gyárias álapotú zárt változatok,amiknek pedig szétrepedt.
Az 1303-as fanok ezt azzal magyarázzák,hogy a nap bántó,égető erejét,nem kapja meg úgy a műszerfal.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67878 Dátum:
2013 Július 18, 13:56:54 »
Azért olyan nagy különbséget nehezen tudok elképzelni, hogy emiatt ne repedezzen a kabrióban a műszerfal. Én a „rejtély” megoldását inkább a kétféle változat felhasználásbeli különbségeiben látom:
A kabriók jellemzően nem első számú autók voltak, hanem amolyan második, kirándulós autók. Összel-télen-tavasszal garázsban voltak és nyáron is csak időnként vették őket elő. (Nagy százalékuk szeptember és március között garázsban állt, de nyáron is csak néha elmentek velük kirándulni, egyszer-egyszer munkába, stb.)
Ezzel szemben a zárt verziók jó részét mindennapi használatra vették, még ha garázsban is álltak, évente akár tízszer többet voltak napon, vagy kinn a mínuszokban. (Akár az év minden munkanapján ott álltak 8 órán át a munkahely parkolójában.) Ráadásul a zárt verzióknál a 80-as, 90-es években eljött egy olyan időszak amikor sima, olcsó használtautókká váltak és leharcolták őket. (Ezzel szemben a gyári kabriókat megbecsült hobbi autóként használták 15-20 évesen is.)
Idézetet írta: Narancs - 2013 Július 18, 11:15:55
Egyébként állítólag az a magyarázat arra,hogy a sima 1303-asoknak szétreped a műszerfala,a kabrióknak pedig repedésmentesen megmaradt,hogy más szögben törik meg rajta a napfény.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67877 Dátum:
2013 Július 18, 11:15:55 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 18, 07:19:58
mit kell nézni hogy lássam a különbséget? nekem nem tűnik fel a képről hogy miben más
Nézd meg egy sima 1303-asnak a szélvédőjét,és nézd meg egy 1303 kabriónak a szélvédőjét,teljesen más a kettő!
Itt az volt az érdekes,hogy a gyári kabriónak (egyenes A-oszlop) nem kabrió szélvédője van,hanem olyan mint a sima 1303-asoknak (ferde A-oszlop).
Egyébként állítólag az a magyarázat arra,hogy a sima 1303-asoknak szétreped a műszerfala,a kabrióknak pedig repedésmentesen megmaradt,hogy más szögben törik meg rajta a napfény.
Ne mond,hogy nem látod az első szélvédők közötti különbséget?
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Július 18, 11:20:19 írta Narancs
»
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67876 Dátum:
2013 Július 18, 09:40:15 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 17, 21:57:47
A hídtest 2 felfele álló menetes hüvelyére húzod rá, majd ráemeled a kasztnit, aztán még 2 gumi, alátét lemez és csavar.
http://hapsi96.blogspot.hu/
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67875 Dátum:
2013 Július 18, 07:19:58 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Július 18, 00:04:54
A gyári 1303-as kabriónak,és a csukott változatnak,teljesen más az első szélvédője.
mit kell nézni hogy lássam a különbséget? nekem nem tűnik fel a képről hogy miben más
gumibogi
Hozzászólások: 13425
20-9111-661 www.ftgumi.hu
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67874 Dátum:
2013 Július 18, 06:09:34 »
Idézetet írta: abes - 2013 Július 17, 23:43:45
Húúú, fussunk neki.
A vizes hasonlat nagyon jó, de a fesz.szabályzó nem érzékel semmit az akku felől. A fesz.szabályzó a dinamó vagy a generátor töltőfeszültségét szabályozza. Az hogy mekkora akku van rajta az őt nem érdekli.
Vegyünk egy példát:
Nyugalmi helyzetben 12,8-13,2V feszültség van az akkumulátorban. Indítózásnál a 44Ah-ban leesik a feszültség 11 Volt környékére. Egy 72 Ah-ban mondjuk 11,5 Voltra. Beindul a motor alapjárat mondjuk 1000-1200-as fordulat. Dinamó felől érkezik a töltőáram, feszültsége 13-13,8 V. Tehát a töltés megindult. Ha kicsi, ha nagy az akkumulátor teljesen mindegy. Sőt amikor megtelik az akkumulátor akkor is tovább tölt a dinamó, csak az akkumulátor már nem veszi fel a töltést.
8V akku: Az írod, hogy 1 cella sérült volt. A 8 V nem tudom hogy jött ki neked. Egy 12V akkumulátorban 6 cella található (6V-ban 3 db) Tehát te beraktál egy 6V rendszerű autóba egy kb. 10,6V akkumulátort. A 6V fesz.szabályzó maximum 7,2V tölti az akkumulátort. Ezek után csodálkozol, hogy nem töltötte. Mire el kezdte tölteni addigra a cellákban megkeményedett az ólomszulfát, tehát tönkrement az akkumulátor.
zengőgumi
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67873 Dátum:
2013 Július 18, 00:04:54 »
Idézetet írta: MatroX - 2013 Július 17, 16:53:07
Matrox,ez az első fotó a hozzászólásodban weltklasse!Köszönöm!
Hogy miért?
A gyári 1303-as kabriónak,és a csukott változatnak,teljesen más az első szélvédője.Én egyszer egy bogaras könyvben találkoztam egy olyan 1303-as gyári kabrió képével,aminek olyan első szélvédője volt,mint a keménytetősnek.Studíroztam,hogy lehetett-e ilyen,rengeteg kabrió képét átnéztem a neten,meg rákérdeztem Porsche fórumtársnál is,hogy lehetett-e ilyen,találkozott-e már ilyennel.Arra jutottam,hogy ilyen nem létezett,az csak a könyvben valami variált kép volt,vagy csak valami elméletben és papíron megszületett dolog.
Most itt egy élő példa,hogy létezett ilyen.Minden esetre érdekes!
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Július 18, 00:06:38 írta Narancs
»
abes
Hozzászólások: 14984
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67872 Dátum:
2013 Július 17, 23:43:45 »
Idézetet írta: kdf 001 - 2013 Július 17, 12:30:22
Felesleges.
Neked elmondom, hogy ha egy kis, és egy nagy amperórás akkut feltöltesz akkutöltővel addig amig vizet nem bont. Ezután két autóval teszteled úgy, hogy mindkét kocsit beindítjátok, akkor az történik, mint amikor kiiszol egy literes edényből vízet, és utánna a 3 literes edényből is egy nagy kortyot. A 3 literesben alig fog látszani, hogy fogyott, mig a literesből jól látható. A feszültség szabályzó is ezt érzékeli. A nagy akkut nem kezdi tölteni, mig a kicsit engedi mert több fogyott belőle. Még a következő indításnál sem biztos, hogy engedi tölteni a feszültségszabályzó az akkut. A 8 voltos akkuval itt követtem el a hibát. Egy karambolban sérült kocsiból vettem ki a 12 voltos akkut. 1 cella sérült. Új volt. Jó lesz a bogárba alapon bele is raktam. Nagyon jól indult, de soha nem kapcsolt a feszültségszabályzó, hogy tölteni kéne, mert 8 voltot érzékelt. Lemerült az akku a végén. Azért írtam le, hogy mindenki megértse. A nagy amperórás akkut nehezebben tölti fel a dinamó, vagy generátor. Diesel autóba, vagy sok elektronikával felszerelt autókba valók ezek. Tovább tartanak, de az áruk is több sokkal, ezt nem vitatom.
Húúú, fussunk neki.
A vizes hasonlat nagyon jó, de a fesz.szabályzó nem érzékel semmit az akku felől. A fesz.szabályzó a dinamó vagy a generátor töltőfeszültségét szabályozza. Az hogy mekkora akku van rajta az őt nem érdekli.
Vegyünk egy példát:
Nyugalmi helyzetben 12,8-13,2V feszültség van az akkumulátorban. Indítózásnál a 44Ah-ban leesik a feszültség 11 Volt környékére. Egy 72 Ah-ban mondjuk 11,5 Voltra. Beindul a motor alapjárat mondjuk 1000-1200-as fordulat. Dinamó felől érkezik a töltőáram, feszültsége 13-13,8 V. Tehát a töltés megindult. Ha kicsi, ha nagy az akkumulátor teljesen mindegy. Sőt amikor megtelik az akkumulátor akkor is tovább tölt a dinamó, csak az akkumulátor már nem veszi fel a töltést.
8V akku: Az írod, hogy 1 cella sérült volt. A 8 V nem tudom hogy jött ki neked. Egy 12V akkumulátorban 6 cella található (6V-ban 3 db) Tehát te beraktál egy 6V rendszerű autóba egy kb. 10,6V akkumulátort. A 6V fesz.szabályzó maximum 7,2V tölti az akkumulátort. Ezek után csodálkozol, hogy nem töltötte. Mire el kezdte tölteni addigra a cellákban megkeményedett az ólomszulfát, tehát tönkrement az akkumulátor.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67871 Dátum:
2013 Július 17, 21:57:47 »
A hídtest 2 felfele álló menetes hüvelyére húzod rá, majd ráemeled a kasztnit, aztán még 2 gumi, alátét lemez és csavar.
Idézetet írta: Zoli - 2013 Július 17, 21:34:01
Elöl-alul hol van ez?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67870 Dátum:
2013 Július 17, 21:34:01 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 17, 15:58:08
Elől ilyen az alsó:
http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/3275/vorderachsunterlagen-unten?c=112680
És ilyen a felső:
http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/1807/vorderachsunterlagen-oben?c=112680
Hogy bele üljön ez a lemez:
http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/7123/vorderachsunterlage-metall?c=112680
(De mindez csak a szekérfutóműves bogaraknál!)
Elöl-alul hol van ez?
http://hapsi96.blogspot.hu/
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67869 Dátum:
2013 Július 17, 17:10:42 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 17, 17:05:59
vagy tényleg öszvér lehetett, vagy egy korábbi javítás során jobbkormányos kasztni vagy csak ablak javítóelem került rá.
vagy esetleg spárként balkormányos és mégis 4 lyukas. érdekes
Cserélve ott elem nem volt rajta, levolt homokolva teljesen és sehol egy arra utaló varrat vagy ilyesmi hogy valami babrálva lenne
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67868 Dátum:
2013 Július 17, 17:05:59 »
Idézetet írta: MatroX - 2013 Július 17, 16:53:07
Márcsak az maradt hogy akkor az enyémen egy összvér mert balkormányos és 4 lyukas
vagy tényleg öszvér lehetett, vagy egy korábbi javítás során jobbkormányos kasztni vagy csak ablak javítóelem került rá.
vagy esetleg spárként balkormányos és mégis 4 lyukas. érdekes
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67867 Dátum:
2013 Július 17, 16:53:07 »
Ablaktörlő likakra visszatérve vw1966 felhívta ám a figyelmemet hogy nézzek csak rá a '74-es superbeetle-re ami jobbkormányos!
Tádámmm:
Jobbkormány 4 lik!
jobbkormány 4lik!
szintén
...
és az összes jobbkormányoson fordítva van a kar másik irányba áll!!
Márcsak az maradt hogy akkor az enyémen egy összvér mert balkormányos és 4 lyukas
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67866 Dátum:
2013 Július 17, 15:58:08 »
Elől ilyen az alsó:
http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/3275/vorderachsunterlagen-unten?c=112680
És ilyen a felső:
http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/1807/vorderachsunterlagen-oben?c=112680
Hogy bele üljön ez a lemez:
http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/7123/vorderachsunterlage-metall?c=112680
(De mindez csak a szekérfutóműves bogaraknál!)
Idézetet írta: callook - 2013 Július 17, 13:23:44
Hátul 1-1db van oldalanként, elől pedig 2 alul és 2 felül, de az első,felső nem teljesen ilyen, abban van egy kis mélyedés amibe beleül a homorú, négyzetes nagy alátét.
Tehát a belinkeltből egy autóhoz 4 db kell + 2 db amibe besüllyed az alátét.
Egyébként kabriónál a hátsó 2 gumi vastagságának változtatásával lehet az ajtóhézagon finomítani.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67865 Dátum:
2013 Július 17, 15:53:17 »
1302, 1303-nál csak hátul van. Elől csak a szekérfutóműveseknél van.
Idézetet írta: Dadan - 2013 Július 17, 15:19:17
Amit mi leemeltünk 1303 bódét az alvázról, ott hátul a doblemezben kialakított kis négyszögletes konzolban volt 1 - 1 db gumi, de a gumi közepében fémcső is volt.
Elöl hol kellene lenni, alul és fölül 2 - 2 db-nak? Ott, ahol az alvázfej és a bódé csavarral csatlakozik egymáshoz?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67864 Dátum:
2013 Július 17, 15:49:59 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Július 17, 10:21:19
Nem tudom.
Olyan embernek kéne hozzászólnia,aki már emelt le,és rakott is össze pár autót.
Hátulra biztosan két ilyen gumi kell.
Előre viszont lehet,hogy négy,a webáruházak elől négy ilyen gumit írnak,kettőt alulra,és kettőt pedig felülre.
Valamennyi hézagnak kell lennie.
Hátulra 2 az fix, és ha jól láttam *-nál akkor előre 4 de ez nem 100% mert nekem csak hátra kell.
Fürdőszoba meg jó puccos
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67863 Dátum:
2013 Július 17, 15:19:17 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 17, 13:23:44
Hátul 1-1db van oldalanként, elől pedig 2 alul és 2 felül, de az első,felső nem teljesen ilyen, abban van egy kis mélyedés amibe beleül a homorú, négyzetes nagy alátét.
Tehát a belinkeltből egy autóhoz 4 db kell + 2 db amibe besüllyed az alátét.
Egyébként kabriónál a hátsó 2 gumi vastagságának változtatásával lehet az ajtóhézagon finomítani.
Amit mi leemeltünk 1303 bódét az alvázról, ott hátul a doblemezben kialakított kis négyszögletes konzolban volt 1 - 1 db gumi, de a gumi közepében fémcső is volt.
Elöl hol kellene lenni, alul és fölül 2 - 2 db-nak? Ott, ahol az alvázfej és a bódé csavarral csatlakozik egymáshoz?
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67862 Dátum:
2013 Július 17, 14:51:33 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 17, 10:46:03
meg milyen gyertyát rakjunk bele
és hogy kell ékszíjat cserélni
szerintem meg:
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67861 Dátum:
2013 Július 17, 13:23:44 »
Hátul 1-1db van oldalanként, elől pedig 2 alul és 2 felül, de az első,felső nem teljesen ilyen, abban van egy kis mélyedés amibe beleül a homorú, négyzetes nagy alátét.
Tehát a belinkeltből egy autóhoz 4 db kell + 2 db amibe besüllyed az alátét.
Egyébként kabriónál a hátsó 2 gumi vastagságának változtatásával lehet az ajtóhézagon finomítani.
Idézetet írta: Narancs - 2013 Július 17, 10:21:19
Nem tudom.
Olyan embernek kéne hozzászólnia,aki már emelt le,és rakott is össze pár autót.
Hátulra biztosan két ilyen gumi kell.
Előre viszont lehet,hogy négy,a webáruházak elől négy ilyen gumit írnak,kettőt alulra,és kettőt pedig felülre.
Valamennyi hézagnak kell lennie.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67860 Dátum:
2013 Július 17, 13:00:51 »
Idézetet írta: kdf 001 - 2013 Július 17, 11:52:03
A felsavazástól indul az akku élete, ha egy boltban megveszed, nem lehet tudni, hogy mikor savazták fel. A gyártó eleve felsavazva és feltőltve szállítja. Erre kapsz aznap amikor megvetted garanciát 2 évet. Ezért is van, hogy egyes akkuk 4-5 évet elmennek, másikak, csak 2 évet bírnak.
Ebben is van igazság,saját tapasztalat!
Én vásároltam még 2008-ban egy új 6V-os akksit,ami fél év múlva kihalt.Garancia egy év volt rá.Visszamentem a boltba ahol vettem,de nem fogadták el,arra hívatkoztak,hogy nem volt rendszeresen töltve,elszulfátosodott,tehát nem megfelelő karbantartásból adódóan ment tönkre.
Nem nyugodtam bele,felhívtam a gyártót.Ott mondták,hogy van olyan akkumulátor amit ők savaznak fel,és van olyan amit szárazon szállítanak ki az üzletekbe,és a kereskedő savazza fel.Kérdezte a nő az akkun lévő számokat,és abból mondta is,hogy azt az akksit ők savazták fel a gyárban,ekkor és ekkor,és már úgy kapta a kereskedő készen.
Ja,csak mikor nekem eladták,már két éve állt a boltban raktáron,vagy a polcon (ugye 6V-os akksiról van szó,gondolom nem fogy úgy,nem sok ilyen jármű fut,régi Trabanthoz tartották,de már az sem nagyon van).Én megvettem ezt a kétéves dögöt,még hat hónapig funkcionált,aztán kihalt,de akkor már 2.5 éves volt.Utána elmentem a boltoshoz,elmondtam neki,hogy lenyomoztam az akksi gyártását és felsavazását,köpni-nyelni nem tudott,és így egy ötezrest visszaadott.
kdf 001
Hozzászólások: 12042
ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67859 Dátum:
2013 Július 17, 12:30:22 »
Idézetet írta: abes - 2013 Július 17, 12:00:35
Javaslom a Józsit írassuk be egy alapfokú villanyász képzésere.
Felesleges.
Neked elmondom, hogy ha egy kis, és egy nagy amperórás akkut feltöltesz akkutöltővel addig amig vizet nem bont. Ezután két autóval teszteled úgy, hogy mindkét kocsit beindítjátok, akkor az történik, mint amikor kiiszol egy literes edényből vízet, és utánna a 3 literes edényből is egy nagy kortyot. A 3 literesben alig fog látszani, hogy fogyott, mig a literesből jól látható. A feszültség szabályzó is ezt érzékeli. A nagy akkut nem kezdi tölteni, mig a kicsit engedi mert több fogyott belőle. Még a következő indításnál sem biztos, hogy engedi tölteni a feszültségszabályzó az akkut. A 8 voltos akkuval itt követtem el a hibát. Egy karambolban sérült kocsiból vettem ki a 12 voltos akkut. 1 cella sérült. Új volt. Jó lesz a bogárba alapon bele is raktam. Nagyon jól indult, de soha nem kapcsolt a feszültségszabályzó, hogy tölteni kéne, mert 8 voltot érzékelt. Lemerült az akku a végén. Azért írtam le, hogy mindenki megértse. A nagy amperórás akkut nehezebben tölti fel a dinamó, vagy generátor. Diesel autóba, vagy sok elektronikával felszerelt autókba valók ezek. Tovább tartanak, de az áruk is több sokkal, ezt nem vitatom.
abes
Hozzászólások: 14984
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67858 Dátum:
2013 Július 17, 12:00:35 »
Javaslom a Józsit írassuk be egy alapfokú villanyász képzésere.
kdf 001
Hozzászólások: 12042
ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67857 Dátum:
2013 Július 17, 11:52:03 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 17, 10:44:17
boccs, de ez szerintem hülyeség.
annyit kell feltölteni amit kihasználsz belőle. Nagyobból is ugyanannyit használsz ki mint a kicsiből. És mivel idővel veszít a maximális teljesítményből még évek múlva is lesz a mondjuk 60 helyett egy 50Ah-s értéked.
nálam 7. éve van bent egy akkor már másik dízelből levetett akksi. talán akkor lehetett 2-3 éves.. azt hiszem 60Ah-s (vagy 70) és nagyobb mint a gyári méret, de nálam nem volt akkor gyári a padlólemez és elfért, most meg a lakatolás után a gyári padlólemezen kicsit alakítani kellett, de elfér
A felében igazat adok neked. Amit a nagyobbról írsz. Én is kisérleteztem sokat az akkuval. Még 8 voltost is csináltam. A lényeg, hogy egy kis amperórás hamarabb feltőltődik, és le tudja adni az indításhoz szükséges energiát. A nagy akku ami féltöltött (sokáig tud lassan tekerni). Sok idő kell, hogy feltőltődjön. Országúton való járkálásnál jó is. Ráadásul az a jó, ha az akku mindig fel van töltve az élettartama is nő, és télen nem fagy szét. A lemerült akku az szét tud fagyni. Az indító áram a lényeg és max feltöltötség. Valóban a nagyobb akku tovább tart, de drágább is. Ráadásul tovább szenved vele az önindító, ha elhasználódott az akku, mert ezek szinte soha nem töltődnek fel a maximumra. Én sok akkut elhasználtam már életemben. A mostanit már én helyeztem üzembe. Sav nélkül vettem régen a gyártótól 4 darabot. Az utolsó van most a kocsiba. 7000 forintba van, jó befektetés volt. 10 éve vettem. A felsavazástól indul az akku élete, ha egy boltban megveszed, nem lehet tudni, hogy mikor savazták fel. A gyártó eleve felsavazva és feltőltve szállítja. Erre kapsz aznap amikor megvetted garanciát 2 évet. Ezért is van, hogy egyes akkuk 4-5 évet elmennek, másikak, csak 2 évet bírnak.
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67856 Dátum:
2013 Július 17, 11:26:50 »
Idézetet írta: Sirály - 2013 Július 17, 11:18:56
Értem, köszönöm a hozzászólásokat. Önindítóval küszködök ezért kérdem. Egy 44 Ah órás van most benne, a bendix nem húz be csak egy kis kattanás hallatszik mikor mikor ráadom a gyújtást. Még csak részben néztem át a vezetékeket. Az autó több mint 10 éve nem volt indítva. Az is érdekes, hogy az akksi rácsatlakozása után el kell telnie egy kis időnek míg pl. a belső világítás, extra időmérőóra életre kél. Indítózáskor a töltésjelzőlámpa a kilóméterórában elalszik. Csak azért kérdeztem, hogy akkor elvileg ennek a kapacitásnak már indítania kellene, tehát nem az akksi a gyenge. Kérhetnék esetleg egy biztosítéktábla és egy vezeték színkód kiosztást valakitől ? Megvan a Dieter Korp féle könyv elég gyenge minőségű fénymásolata nekem, de hiányzik belőle az elektromos részről szóló fejezet.
itt találsz kapcsolási rajzokat, keresd meg a tiédhez valót:
http://www.vbklub.net/
(bal oldalt kapcsolási rajzok)
vagy itt:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php
sok minden van még itt:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/
meg itt:
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/
Sirály
Hozzászólások: 24
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67855 Dátum:
2013 Július 17, 11:18:56 »
Értem, köszönöm a hozzászólásokat. Önindítóval küszködök ezért kérdem. Egy 44 Ah órás van most benne, a bendix nem húz be csak egy kis kattanás hallatszik mikor mikor ráadom a gyújtást. Még csak részben néztem át a vezetékeket. Az autó több mint 10 éve nem volt indítva. Az is érdekes, hogy az akksi rácsatlakozása után el kell telnie egy kis időnek míg pl. a belső világítás, extra időmérőóra életre kél. Indítózáskor a töltésjelzőlámpa a kilóméterórában elalszik. Csak azért kérdeztem, hogy akkor elvileg ennek a kapacitásnak már indítania kellene, tehát nem az akksi a gyenge. Kérhetnék esetleg egy biztosítéktábla és egy vezeték színkód kiosztást valakitől ? Megvan a Dieter Korp féle könyv elég gyenge minőségű fénymásolata nekem, de hiányzik belőle az elektromos részről szóló fejezet.
VWAUDI
Hozzászólások: 1002
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67854 Dátum:
2013 Július 17, 11:10:47 »
Küldtem PÜ-t ha lesz időd.
“Ha kerekei vannak, vagy mellei, gondjaid lesznek vele.”
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67853 Dátum:
2013 Július 17, 11:03:38 »
Idézetet írta: maxi - 2013 Július 17, 10:54:33
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
még valami?
az ékszíj cserére nem adtál választ.
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67852 Dátum:
2013 Július 17, 10:54:33 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 17, 10:46:03
meg milyen gyertyát rakjunk bele
és hogy kell ékszíjat cserélni
még valami?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67851 Dátum:
2013 Július 17, 10:46:03 »
Idézetet írta: Forest - 2013 Július 17, 10:45:23
Milyen olajat öntsek az autómba?
meg milyen gyertyát rakjunk bele
és hogy kell ékszíjat cserélni
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67850 Dátum:
2013 Július 17, 10:45:23 »
Milyen olajat öntsek az autómba?
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67849 Dátum:
2013 Július 17, 10:44:17 »
Idézetet írta: kdf 001 - 2013 Július 17, 10:32:57
Rövid távokon feltétlen ez a jó.
boccs, de ez szerintem hülyeség.
annyit kell feltölteni amit kihasználsz belőle. Nagyobból is ugyanannyit használsz ki mint a kicsiből. És mivel idővel veszít a maximális teljesítményből még évek múlva is lesz a mondjuk 60 helyett egy 50Ah-s értéked.
nálam 7. éve van bent egy akkor már másik dízelből levetett akksi. talán akkor lehetett 2-3 éves.. azt hiszem 60Ah-s (vagy 70) és nagyobb mint a gyári méret, de nálam nem volt akkor gyári a padlólemez és elfért, most meg a lakatolás után a gyári padlólemezen kicsit alakítani kellett, de elfér
kdf 001
Hozzászólások: 12042
ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67848 Dátum:
2013 Július 17, 10:40:49 »
Idézetet írta: maxi - 2013 Július 17, 09:52:48
Élőben nem láttam, de nem hiszem, hogy nagy lenne a különbség
Nem nagy.
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
kdf 001
Hozzászólások: 12042
ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67847 Dátum:
2013 Július 17, 10:32:57 »
Idézetet írta: Sirály - 2013 Július 17, 08:45:43
Azt szeretném kérdezni, hogy hány Amper órás akksi a minimum egy 1300-as bogárba ? A kézikönyv 60 Ah órásat ír, de vajon gyakorlatban is ilyen nagy akksi kell ?
A kisebb amperórást hamarabb feltölti. Rövid távokon feltétlen ez a jó.
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67846 Dátum:
2013 Július 17, 10:21:19 »
Idézetet írta: Zoli - 2013 Július 17, 08:15:40
Ilyenből hány van összesen? Elöl kettő, hátul kettő? Ha ráteszem a kasznit az alvázra, akkor itt hézagnak kell lennie?
Nem tudom.
Olyan embernek kéne hozzászólnia,aki már emelt le,és rakott is össze pár autót.
Hátulra biztosan két ilyen gumi kell.
Előre viszont lehet,hogy négy,a webáruházak elől négy ilyen gumit írnak,kettőt alulra,és kettőt pedig felülre.
Valamennyi hézagnak kell lennie.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67845 Dátum:
2013 Július 17, 09:52:48 »
Idézetet írta: abes - 2013 Július 17, 08:56:06
A fényképek csalnak.
Élőben nem láttam, de nem hiszem, hogy nagy lenne a különbség
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
abes
Hozzászólások: 14984
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67844 Dátum:
2013 Július 17, 08:56:06 »
Idézetet írta: Sirály - 2013 Július 17, 08:45:43
De nagyon szép lett az autód. Gratulálok hozzá !
A fényképek csalnak.
Idézetet írta: Sirály - 2013 Július 17, 08:45:43
Azt szeretném kérdezni, hogy hány Amper órás akksi a minimum egy 1300-as bogárba ? A kézikönyv 60 Ah órásat ír, de vajon gyakorlatban is ilyen nagy akksi kell ?
44-es bőven elég, de mehet bele nagyobb nyugodtan.
Enyémben most 54Ah van, de volt már benne dízelből levetett 72 Ah is.
Sirály
Hozzászólások: 24
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67843 Dátum:
2013 Július 17, 08:45:43 »
Idézetet írta: kdf 001 - 2013 Július 16, 22:38:58
Az én fűrdőszobám nagy? A kocsin mind számla amit láttok! Szinte mindent én csináltam a felújításnál. Anyag és alkatrész a számla. 980 000 a vége.
Ez jó poén volt
! De nagyon szép lett az autód. Gratulálok hozzá !
Azt szeretném kérdezni, hogy hány Amper órás akksi a minimum egy 1300-as bogárba ? A kézikönyv 60 Ah órásat ír, de vajon gyakorlatban is ilyen nagy akksi kell ?
Oldalak:
1
...
314
315
316
317
318
[
319
]
320
321
322
323
324
...
2016
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...