Bejelentkezés
Keresés
VW Bogár makett történelem - motortér |
Írta: Méry Miklós 2010. november 27. szombat, 06:26 | ||
Tematikus sorozatomat a motortérrel kezdem. A Matchbox-Hotwheels is próbálkozott, inkább jelzésszerűen némi motor ill. karikatúrájának ábrázolásával. Ugorjuk is át gyorsan! (A motorok szélessége
1-1,5 cm.) Figyelemreméltó a Maisto relatíve kis méretű tuning kabriójának az éppenhogycsak
nyitható motorházfrdele. Alatta a figyelmes szemlélő kiveheti, hogy egy két
karburátoros motort próbált a gyártó ábrázolni. Érdekes módon 1:43-ban még ennyire sem próbálkoznak a gyártók, bár létezik talán
Minichamps nyitható motorháztető, de nem az én gyűjteményemben. 1:24, Maisto tuning topcsop. Körülbelül innen kezdve beszélhetünk valósághű motortérről. A stílusnak megfelelően csillog-villog a sok króm, nehéz fényképezni. Az ékszíj már egy külön műanyag alkatrész, felismerhetőek a motor alkatrészei. (A kiemelt motorháztető 4,5 cm széles.) Vessünk egy pillantást alulra is. Nem tartozik ugyan szorosan a motortérhez, de
figyelemreméltó a hátsó tárcsafék. És akkor jöjjenek a "nagyágyúk"! Alulról nézve is jó az összkép. Sajnos a képen nem igazán látszik a szépen
kidolgozott olajleeresztő, de pl. a kipufogó VW emblémája és a szelepfedél
rögzítő rugók, a fékcsövek, fűtéscsövek és a lengéscsillapítók gondos tervezésre
utalnak.
|
||
|