VW Bogár makett történelem - Kabriók Nyomtatás  
Írta: Méry Miklós    2011. február 07. hétfő, 02:17

Cabrio, Cabriolet, Convertible, kabrió - nyitható tetejű jármű. A modellgyártók előszeretettel ábrázolnak ilyen autókat, népszerűek a vásárlók-gyűjtők között is.
Természetes, hogy ezeken látszik legjobban az autó beltere: ülések, műszerfal, kormány. Egy jól kidolgozott beltér nagyon fel tud dobni egy gyengébb karosszériát. Fordítva is igaz: egy jól sikerült modell összképét nagyon le tudja rontani a kidolgozatlan utastér.
Sajnos ritka az összhang ebből a szempontból, kevés gyártó találja el a megfelelő arányt.

Már igen kis méretben is megpróbálkoznak kabrió ábrázolással. A képen egy tömör, ólomból készült apróság látható, jelzésszerű kialakítással.



A piros Schuco szélessége 2cm, a Matchbox Karmann 3 cm széles. Szépek a kormányok, a műszerfalak ebben a méretben is.  Középen egy ismeretlen gyártó bogara, katasztrofális belsővel.



Bal oldalon a Matchbox Typ181-e, Középen a Welly 1303-a, jobbra a Maisto fantázia tuning bogara. 3 cm szélesek.



Nagyon nehéz fényképezni a JadaToys fekete bogarát, csak az ezüst kormány látszik igazán. (A kép kedvéért kivettem belőle a mellékelt szörfdeszkát). Jobbra a Siku türkiz bogara, puritán belsővel.



1:43 méretarányban már igen szép, részletes belsőket találunk. Az első képen világháborús járműveket mutatok, kis jóindulattal kabriónak is nevezhetjük őket.
Balra a Vitesse háborús perece, ajtók nélküli kivitel. (Figyeljük meg az ellenség megtévesztésére 90 fokban elfordított rendszámtáblát!) Szép a perec műszerfal, háromküllős kormány.
A Hongwell Kübelje is jól sikerült: fa rács a padlón, jól eltalált, részletes műszerfal, még egy szolgálati fegyver is került a hátsó ülés elé.



Hongwell-Cararama kabriók. Szép beltér, csak a nyitható ajtók pántja csúfítja el a lábteret. A jobb oldali modellben ezt a kis figurák takarják el. Nézzük el a sofőr teljesen szabálytalan kormánykezelését. Az is lehet, hogy álló helyzetben ábrázolták a vezetőt, mert jobb kézzel a rádión motoszkál. A hölgyutas ráutaló testtartása egyéb motoszkálnivaló ígéretét sejteti.



A tengeren túlon csak "Az Izé"-nek (The Thing) nevezték a Typ 181-et. Főleg fiatalok használták a langy éghajlat alatt, leginkább bulizási célokra. Egy szép Minichamps látható a képen.
Szegény perec is valószínűleg a tengeren túlon kapta ezt a gyönyörűséges fényezést, tán a hatvanas évek végefelé.A szőke hippina jól leamortizálta a kormányt, sőt az anyósülés kárpitja is kiszakadt - valószínűleg egy jól sikerült buli alkalmával. A Vitesse alkotta ezt a kézzel fogható kordokumentumot.



Két piroska. A bal oldali a Revell terméke. Összerakandó, ugyanis darabokban forgalmazzák. (A jobb hátsó lámpa a fényképezés során pottyant le, de már újra a helyén van! - üzenem a tulajdonosnak).
A jobb oldali ismét egy Hongwell. Egészen jól sikerült lenne, ha nem biggyesztették volna a motorháztetőre a félrevezető "VW1303" feliratot.



Készültek aztán inkább játék, mint modell kabriók is. A bal oldali sárga gyártója nem merte a nevét feltüntetni az autón - érthető okokból. A hátsó ülés helyén diszkréten búvik meg a hátrahúzós motor.
A jobb oldali a Welly "Old Friends" sorozatának egy kisebb tagja. Egészen jó a beltér, de nagyon nehéz élethűen patkányítani egy nyitott autót. 1:43-nál valamivel nagyobbak a modellek.



1:24, Welly. Nagyon szépen sikerült modell, részletes beltér. Amire érdemes figyelni: két részből álló kormány, faborítású hangszórórács és kesztyűtartó, kidolgozott műszer, kezelőszervek a rádión és a műszerfalon, külön alkatrészek az ablakemelők (hátul is!!), kilincsek, hamutartók, sebváltókar, kézifék, pedálok.  Dönthető üléstámla, napellenző, külső-belső tükrök. Anyósülés előtt kapaszkodó, az ajtókon zseb, könyöklő.
Egyetlen apróság rontja a majdnem tökéletesnek nevezhető összképet: a műszerfal nincs a karosszéria színére festve.



A csukott tetejű kabriók már nem olyan izgalmasak (Cararama, ismeretlen gyártó, Hongwell)