www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 07, 10:16:49

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 2825 2826 2827 2828 2829 [2830] 2831 2832 2833 2834 2835 ... 3547
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 30856264 alkalommal)
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #28681 Dátum: 2007 Május 27, 01:13:53 »

Üdvw!
Elment az egyik hengeremnél a gyújtás, mert lötyög a gyertya. A persellyel van gond. Megnéztem, az is lötyög, e miadt a gyertya is. Hasznos tanácsok? Nagyobb menet vágása a hengerfejbe, és nagyobb menetes betét bele?

Jah, még valami. Sokat agyaltam rajta, pontosan minek is a rövidítése az SZMB.
Szereld Magad Bogarad Wink
ezt a kérdést pont ott kéne feltenni Wink
ha a népek hazajönnek Tökölről és fel tudnak kelni, biztos válaszolnak is majd  Cheesy
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #28680 Dátum: 2007 Május 26, 23:19:33 »

Üdvw!
Elment az egyik hengeremnél a gyújtás, mert lötyög a gyertya. A persellyel van gond. Megnéztem, az is lötyög, e miadt a gyertya is. Hasznos tanácsok? Nagyobb menet vágása a hengerfejbe, és nagyobb menetes betét bele?

Jah, még valami. Sokat agyaltam rajta, pontosan minek is a rövidítése az SZMB.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető noel-68
Hozzászólások: 1227

« Hozzászólás #28679 Dátum: 2007 Május 26, 21:47:08 »

Na ma sikerült második alkalommal is csontra merítenem az akksit.
Betoltuk, szuper. Fényszórót nem kapcsolatam városon kívül, had töltődjön.

A második falu, amin keresztüljöttem hazafele, végig 30-as tábla van. Kaptam egy rendőrautót kísérőnek. Fogalmam nem volt, mióta vannak mögöttem. Kivert a víz. Szerencsére a falu végén a másik irányba folytatta az útját. Én pedig amint kiértem a látómezőjükből, lekapcsoltam a fényszórót....

 

Hétfőn esélyes SZMB...gyújtás, olajcsere, karbipuc, ilyesmi...
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #28678 Dátum: 2007 Május 26, 19:44:16 »

Ha valamibe belekezdesz, akkor nincs megállás. mindig lesz valami újdonság, amit ki akarsz próbálni.

Mindig csak a szex, meg a szipu...


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #28677 Dátum: 2007 Május 26, 15:01:54 »

Ha valamibe belekezdesz, akkor nincs megállás. mindig lesz valami újdonság, amit ki akarsz próbálni.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #28676 Dátum: 2007 Május 26, 11:31:13 »

ha' sztem lassan ma' tulzasba viszed a temat ... Wink az utobbi 500 hozzaszolasodbol 420 temaja az ultetocsonk Cheesy

na ennek nem az lesz: Grin Grin
üdvw
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #28675 Dátum: 2007 Május 26, 00:28:18 »

2het és padlón a bug(remélem gumi se fog beérni sehova Grin)

ha' sztem lassan ma' tulzasba viszed a temat ... Wink az utobbi 500 hozzaszolasodbol 420 temaja az ultetocsonk Cheesy


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #28674 Dátum: 2007 Május 25, 23:36:05 »

Ráadásul még mókolni is akarod???

 Grin

a közeljövőben semmiképp Grin
meg mindig nem jutottam dűlőre h mil legyen a sorsa, maradjon meg eredeti fényében kicsit csunycska(kasznira értem)
vagy hibakat kijavítva(csak a kasznin, alul nem sok van) nagyon muszaj dolgokat megcsinalva a leg minimalisabb terulet festesevel ujítgassam Huh(csak baj mer pici apro hibakkal van teli az egesz, belsejet is fujni kéne csomitető 4 sarvedő hatfal homlokfal oldalt övvonalig(+lakatolás)  Sad igy meg már lehet nem éri meg a dolog)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28673 Dátum: 2007 Május 25, 23:14:23 »

igen Roll Eyes tarcsafekesites nekem nagyon sok le (erre is ráment a tetőcsomagtartóra spórolt lóvém)Grin meg teljesen fölösleges(40Le-höz)! majd 5ev mulva ha rámjön a  motortuning!
 Grin
Ráadásul még mókolni is akarod???

 Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #28672 Dátum: 2007 Május 25, 23:08:05 »

dobfékes? Huh


igen Roll Eyes tarcsafekesites nekem nagyon sok le (erre is ráment a tetőcsomagtartóra spórolt lóvém)Grin meg teljesen fölösleges(40Le-höz)! majd 5ev mulva ha rámjön a  motortuning!
 Grin
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #28671 Dátum: 2007 Május 25, 22:56:28 »

dobfékes? Huh

2het és padlón a bug(remélem gumi se fog beérni sehova Grin)
 Grin köszi!

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #28670 Dátum: 2007 Május 25, 22:50:46 »

´Hókotrót csinálsz egy normális kobaltkék autóból???

annyira durva azert nem lesz:D Grin lesz rugozas, kényelem ez az amaz!:D
(azert van mit ültetni! szertnek annyi helyet hanyi h fullig pakolva, telitankkal, 4 szemellyel se súroljon bele a sárvédőbe Grin)

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28669 Dátum: 2007 Május 25, 22:36:42 »

2het és padlón a bug(remélem gumi se fog beérni sehova Grin)
 Grin köszi!
´Hókotrót csinálsz egy normális kobaltkék autóból???

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #28668 Dátum: 2007 Május 25, 22:29:20 »

2het és padlón a bug(remélem gumi se fog beérni sehova Grin)
Köszi srácok a válaszokat!
gegob, használd egészséggel!

 Grin köszi!

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #28667 Dátum: 2007 Május 25, 22:25:12 »

Köszi srácok a válaszokat!
gegob, használd egészséggel!

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #28666 Dátum: 2007 Május 25, 21:37:44 »

 Evil Grin

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #28665 Dátum: 2007 Május 25, 16:10:19 »

ezen a dumán beszartam :-)))

"Mért pisilitek össze magatokat a 0 km ás autótól? Mert senki nem fingott bele előtted?
Van egy ismerősöm márkaképviseletben, aki ezzel szórakozik:)))
"



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #28664 Dátum: 2007 Május 25, 14:05:28 »

hova megy ez? tudom láma kérdés Smiley
Olajpumpa helyére
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #28663 Dátum: 2007 Május 25, 13:50:15 »

Erre gondoltam, nem varázslat.
http://www.bugbox.hu/photos/B/113115101.jpg
hova megy ez? tudom láma kérdés Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #28662 Dátum: 2007 Május 25, 13:48:50 »

Szerintem Maresznál érdeklődj, ő ott lakik!


Maresz XV. , de nincs messze... Wink Cheesy
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #28661 Dátum: 2007 Május 25, 13:10:31 »

Sziasztok!

Bp. X., XIV., XVI. kerületben zöldkártyát hol?
Tapasztalat valakinek?

Köszi: Ákos

Szerintem Maresznál érdeklődj, ő ott lakik!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #28660 Dátum: 2007 Május 25, 13:06:15 »

Mennyibűl lehet egy műszaki vizsgát megúszni? (Ha minden rendben van...)
Nem elérhető Ákos
Hozzászólások: 33


« Hozzászólás #28659 Dátum: 2007 Május 25, 12:59:27 »

Sziasztok!

Bp. X., XIV., XVI. kerületben zöldkártyát hol?
Tapasztalat valakinek?

Köszi: Ákos
1303LS
« Hozzászólás #28658 Dátum: 2007 Május 25, 12:31:24 »

mesélj erről!
Erre gondoltam, nem varázslat.
http://www.bugbox.hu/photos/B/113115101.jpg
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #28657 Dátum: 2007 Május 25, 12:06:44 »

Bogárnál egy egyszerű papírszűrős készség felszerelésével nagyon kitolható az olajcsereperiódus
mesélj erről!

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28656 Dátum: 2007 Május 25, 11:14:08 »

Befecskendező rendszerekre, komputerekre, hidraulikus meg mindenféle állítókütyükre, direkt nem mondom a vízhűtésrendszert ami egy szükséges jó. Mert azért ha ezek elromlanak egy mai autóban (és elromlanak) akkor illik mélyen zsebbenyúlni.

Azért ezt így kerek-perec kijelenteni olyan, mintha azt mondanád, hogy mondjuk 50e -ként biztosan elromlik bennük valami. Nehezen hiszem. Csak a pár negatív eset emlékezetesebb, és nagyobb a "médiajelenléte" (a szájhagyomány is "média").

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #28655 Dátum: 2007 Május 25, 10:03:37 »

A 30e km -es olajcsereperiódusra? A 60e -s gyertyacserére?

Bogárnál egy egyszerű papírszűrős készség felszerelésével nagyon kitolható az olajcsereperiódus, mellesleg a 30000 csere nem egy álltalános az új autóknál sem és biztos vagyok benne, hogy nem is várnék vele addíg. Mellesleg 2 az az olaj ami 30000-t bír a motorban az kb 6X annyiba kerül mint a bogárba tökéletesen megfelelő ócccsó. Mellesleg 3 az olaj nem egy igazán nagy tétel egy autó hibáit sorravéve.
Az a gyertya ami más autóban elmegy 60000-t az a bogárban is.  Roll Eyes
Ja megszakító, óccsó, nem is igazán kell 10000ként cserélni.

1303LS
« Hozzászólás #28654 Dátum: 2007 Május 25, 09:56:04 »

Mire gondolsz?
Befecskendező rendszerekre, komputerekre, hidraulikus meg mindenféle állítókütyükre, direkt nem mondom a vízhűtésrendszert ami egy szükséges jó. Mert azért ha ezek elromlanak egy mai autóban (és elromlanak) akkor illik mélyen zsebbenyúlni. Van az a bogárreklám amiben azt mondják, hogy ami nincs benne az nem is romlik el. Én ezt élem kicsit.  Cheesy
Csak egy eset: Nissan terránó valamelyik légtömegmérője halt be a sógoromnak egy hosszabb európai úton egymás után 3szor és a szervízdíjak olyan 50-70000Ft között jöttek ki más más országokban, jó volt garancia a cuccra így csak asszem az elsőt kellett fizetnie a többivel csak a szívás volt.Mindez asszem 3 nap alatt. Na ezeket a dolgokat nem oldod meg az út szélén, de még otthon sem akár jól felszerelt műhellyel sem. Na én ezekből nem kérek.
Múltkor a 4.esen menet ment előttem egy zsír új valami rönószénik vagy mi a tököm és az úgy okádta a füstöt minden gyorsításnál mint egy fél ifa, szerintem még csiptuning sem lehetett benne mert annyira új volt. Na mindegy én nem vagyok elájulva ezektől az új masináktól, pedig volt alkalmam látni egyet kettőt a felsőbb kategóriából is.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28653 Dátum: 2007 Május 25, 09:30:37 »

Annyit még hozzátennék az előzőekhez, hogy én a kockamotorokhoz (f=l) képest beszélek hosszú és rövid löketű motorról.
Igen, a mai motorok nagyon jók (gyakorlatilag mindegyik jobb a bogárénál) de milyen áron, milyen szervízigényekkel, én ezt tudom nehezen elfogadni. Pl egy helikopter is milyen jó, de...

Mire gondolsz? A 30e km -es olajcsereperiódusra? A 60e -s gyertyacserére? Vagy mire? Wink
(A bogárban ugye 5e -ként kell olajcserét csinálni, mert a pénzügyi korlátok miatt dr ing. F.P. nem tervezett rá normális olajszűrőt. Aztán utána is basztak tervezni rá. Gyertyát sem árt 20e -ként, megszakító 5-10e km, etc.)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28652 Dátum: 2007 Május 25, 09:28:05 »

Annyit még hozzátennék az előzőekhez, hogy én a kockamotorokhoz (f=l) képest beszélek hosszú és rövid löketű motorról.

Igen, de szerintem nem csak te vagy így. Wink

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #28651 Dátum: 2007 Május 25, 09:27:09 »

Maradjunk annyiban, hogy egyik összetevője (hiszen valóban célszerűbb, de nem kizárólagos feltétel). Smiley

A mai motorok nagyon jók. Ez tény. A mai autók nem, ez meg az én véleményem.  Wink
Azzal viszont egyetértek, hogy a változó szelepvezérlést nem a fordulati teljesítmény növelésére, hanem az alacsony fordulati nyomaték növelésére kéne használni. De biztosan van oka, hogy nem így tesznek.
Annyit még hozzátennék az előzőekhez, hogy én a kockamotorokhoz (f=l) képest beszélek hosszú és rövid löketű motorról.
Igen, a mai motorok nagyon jók (gyakorlatilag mindegyik jobb a bogárénál) de milyen áron, milyen szervízigényekkel, én ezt tudom nehezen elfogadni. Pl egy helikopter is milyen jó, de...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28650 Dátum: 2007 Május 25, 09:22:13 »

Abban igazad van, hogy a furat/löket ARÁNY nem kizárólag a pörgethetőség meghatározója, de az egyik alappillére.Úgy ahogy alappillér a vezérlés, HF kialakítás is.

A mai motorok meg persze, hogy jobbak de SZVSZ nincsenek arányban a belefektetett technikával anyagminőségekkel.
PL utcai autóban teljesen feleslegesnek érzem ( ha nem nézzük az emisszios dolgokat ) a változtatható vezérléseket, főleg olyankor ha az így nyert többleterőt a lökettérfogat csökkentésére használják ki. Vagyonokba kerül egy ilyen agyonforgatható mindenhol jól húzó fűnyíró motor.

Maradjunk annyiban, hogy egyik összetevője (hiszen valóban célszerűbb, de nem kizárólagos feltétel). Smiley

A mai motorok nagyon jók. Ez tény. A mai autók nem, ez meg az én véleményem.  Wink
Azzal viszont egyetértek, hogy a változó szelepvezérlést nem a fordulati teljesítmény növelésére, hanem az alacsony fordulati nyomaték növelésére kéne használni. De biztosan van oka, hogy nem így tesznek.

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #28649 Dátum: 2007 Május 25, 07:17:30 »

Akkor mégsem égtem be teljesen. Asszem. Afro
Dehogynem. 
Ezzel a hajjal?  Evil
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28648 Dátum: 2007 Május 25, 07:15:07 »

Akkor mégsem égtem be teljesen. Asszem. Afro

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #28647 Dátum: 2007 Május 25, 07:00:07 »

Azért eléggé jól eljutottál a furat-löket és a fordulatszám össze(nem)függésétől a modern autókig (mindezt egy modern 303 bogár tulajaként, ehhe). Wink
Amúgy pl.: Morris 1100, furat 64 mm, löket 83 mm, max.telj: 50LE 5100 -nál. Nyomaték max. 8.3 mkg 2500 f/p.
Mini Cooper: 1000 ccm, f: 62, l: 81, max. telj. 56 LE 6000 -en, nyomaték 7.3 mkg 3000 f/p.
Triumph Vitesse: sor hat(!) 66mm/76mm f/l, 70 LE 5000 -en, 12.8 mkg 2800 f/p.
Jaguar "E": 87/106mm, 269 LE 5500 f/p. 35.95 mkg 4000 -en.

Porsche356 1600 -os: 82,5 * 74 mm, 60 LE / 4500, 11.2 / 2800.
VW 1200: 77/64, 34 LE/ 3600, 8,4 mkg / 2000 f/p.
(Elővettem a 63 -as Lienert Smiley
Amúgy egy mai autó kis fordulaton nyomatékosabb hasonló lökettérfogatnál, mint a bogár motorja. Ez tény. Másik tény, hogy egy mai, hasonló kategóriájú autó legalább másfélszer nehezebb, van rajta katalizátor, esetleg klíma, annyakínnya. Ezért alul nagyon nyomatékszegénynek érződnek. Sokszelepesek, ami fordulaton javítja a töltéscserét, kis légsebeségnél viszont kicsit rontja. Ja, és vízhűtés + magas kompresszióviszony, ami javítja a hatásfokot, léghűtésnél viszont a hf melegedése is erős korlát. Ja, és egy mai, normális autó simán elmegy 3-400e km -t. Egy bogár 2-300 -at (lehet, hogy 300 -at már nem is) - korszerűbb, pontosabb illesztések, olajszűrés, stb. a modernek javára.
Én ilyen csapongós elmélkedős fasz vagyok, na.  Wink
Még fejben belekevertem volna szívem szerint a wankel motort is. 
Abban igazad van, hogy a furat/löket ARÁNY nem kizárólag a pörgethetőség meghatározója, de az egyik alappillére.Úgy ahogy alappillér a vezérlés, HF kialakítás is.
Egy hosszú löketű motor (ne mm-t nézzünk hanem arányt) megpörgetve egy pörgős vezérléssel, jól szelelő töltő/ürítő egységgel nem fog tudni annyit pörögni mint egy rövid löketű. Te is említetted a dugattyú középsebességét, ha ezt nem tartod kellőképpen kordában akkor belesel a 22-es csapdájába miszerint olyan erős dugattyút kell alkalmazni aminek nem szakad le a teteje néhány fordulaton eltöltött perc után, aztán ez a nagyobb tömegerő hozza magával a többi forgó/alternáló alkatrész megerősítését ami megint csak a fordulat rovására fog menni.
Tehát az én véleményem az, hogy a kisebb löketű motorok drasztikusan tovább pörgethetők mint a hosszabbak.
Ha csak a morrist és a coopert hasonlítjuk ott is tisztán látszik mit mire terveztek. Morrist utcára szerényebb teljesítménnyel alul nyomatékkal, coopert akkori überfaszagyerekeknek kicsit több teljesítménnyel nagyobb fordulaton nyomaték leszarva. Egyébként a két motor f/l aránya gyakorlatilag ugyanaz, valahol a vezérléssel variálhattak a mesterek, számításba véve a kockázatot amit szerintük elbír az a motor, úgy tudom jól döntöttek.  Wink
A mai motorok meg persze, hogy jobbak de SZVSZ nincsenek arányban a belefektetett technikával anyagminőségekkel.
PL utcai autóban teljesen feleslegesnek érzem ( ha nem nézzük az emisszios dolgokat ) a változtatható vezérléseket, főleg olyankor ha az így nyert többleterőt a lökettérfogat csökkentésére használják ki. Vagyonokba kerül egy ilyen agyonforgatható mindenhol jól húzó fűnyíró motor.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28646 Dátum: 2007 Május 24, 23:42:10 »

a friszkója miatt
Irigyled, mi????
Neked sosem lesz ilyen...


...nekem se... Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Holló
« Hozzászólás #28645 Dátum: 2007 Május 24, 23:35:07 »

Nem baj. Nem ezért szeretünk.  Smiley

a friszkója miatt
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #28644 Dátum: 2007 Május 24, 23:00:04 »

Nem baj. Nem ezért szeretünk.  Smiley

Asszem beégtem... Cool
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28643 Dátum: 2007 Május 24, 21:06:18 »

Asszem beégtem... Cool

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28642 Dátum: 2007 Május 24, 20:46:49 »

Azért én megnéznék egy olyan pörgős hösszúlöketű motort.  Wink
Alapvetően az én szememben két dolog az amit figyelembe kell(kellene) venni.
Jól autózható, vagy jól reklámozható motort szeretnénk.
Vegyük a bogár motorját, szerintem nagyon jól autózható a maga 34/40/44/50 lóerejével.A mai reklámcetliken viszont ezek az értékek megmosolyogtatnák a legtöbb embert.
Ha nézünk egy mai autót a 100+lóerejével akkor nem árt mellé megnézni, hogy ezt milyen fordulaton adja le, neadjisten megnézni egy teljesítmény görbét ahol az általunk elképzelt 3-4000 ford/percnél mit is tud.Mert ugye könnyű úgy reklámozni hogy 120lóerős az autó de ha ezt üveghangon tudja (márpedig ott) akkor nem igazán ér vele a hétköznapi átlagautósok többsége semmit.Persze a kársztájlingos neonos eggyesbe huzatós hülyegyerekek az más tészta.
Egyszerű parasztvakítás az egész.
Hétköznapi autózásnál a nyomaték görbe sokkal többet jelent mint a teljesítmény.
Tudom nyúlszőrkalaposöregtatter vagyok, de én szeretek 4.ből ritkán visszaváltani.
A legjobb példa erre az elmúlt hetekben említett valamilyen motorbicikli motorok, amik párezres fordulat alatt nem használhatók, de fordulaton eszetlenül mennek ugye. Viszont egy párszázkilós össztömegű járműnél nem sokat játszik be a nyomaték.

Azért eléggé jól eljutottál a furat-löket és a fordulatszám össze(nem)függésétől a modern autókig (mindezt egy modern 303 bogár tulajaként, ehhe). Wink
Amúgy pl.: Morris 1100, furat 64 mm, löket 83 mm, max.telj: 50LE 5100 -nál. Nyomaték max. 8.3 mkg 2500 f/p.
Mini Cooper: 1000 ccm, f: 62, l: 81, max. telj. 56 LE 6000 -en, nyomaték 7.3 mkg 3000 f/p.
Triumph Vitesse: sor hat(!) 66mm/76mm f/l, 70 LE 5000 -en, 12.8 mkg 2800 f/p.
Jaguar "E": 87/106mm, 269 LE 5500 f/p. 35.95 mkg 4000 -en.

Porsche356 1600 -os: 82,5 * 74 mm, 60 LE / 4500, 11.2 / 2800.
VW 1200: 77/64, 34 LE/ 3600, 8,4 mkg / 2000 f/p.
(Elővettem a 63 -as Lienert Smiley
Amúgy egy mai autó kis fordulaton nyomatékosabb hasonló lökettérfogatnál, mint a bogár motorja. Ez tény. Másik tény, hogy egy mai, hasonló kategóriájú autó legalább másfélszer nehezebb, van rajta katalizátor, esetleg klíma, annyakínnya. Ezért alul nagyon nyomatékszegénynek érződnek. Sokszelepesek, ami fordulaton javítja a töltéscserét, kis légsebeségnél viszont kicsit rontja. Ja, és vízhűtés + magas kompresszióviszony, ami javítja a hatásfokot, léghűtésnél viszont a hf melegedése is erős korlát. Ja, és egy mai, normális autó simán elmegy 3-400e km -t. Egy bogár 2-300 -at (lehet, hogy 300 -at már nem is) - korszerűbb, pontosabb illesztések, olajszűrés, stb. a modernek javára.

VW Beetle - the original since 1938
Oldalak: 1 ... 2825 2826 2827 2828 2829 [2830] 2831 2832 2833 2834 2835 ... 3547
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.208 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.