www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 01:42:35

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 3132 3133 3134 3135 3136 [3137] 3138 3139 3140 3141 3142 ... 3545
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 27956172 alkalommal)
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #16341 Dátum: 2006 November 08, 19:53:59 »

AZSné "Mami" nyomta a tuttit az M1-en a TV taxiban  Grin

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #16340 Dátum: 2006 November 08, 19:28:48 »

[quote ]
Nem kicsit durva átalakítás:

Idézet

Normális felnivel nem is néz ne ki rosszul  Evil
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #16339 Dátum: 2006 November 08, 19:26:11 »

van valakinek tapasztalata e-bay-en történő vásárlással kapcsolatban? fizetés módja, milyen kártyával lehet intézni, előre kell csengetni, szállítás hogy megy, stb.... hm?


Szoktam venni e-bayen.
Kettőféleképpen fizettem eddig:
1) Paypal - ez jó mert nincs költsége az átutalásnakhhez azonban regisztrálni kell a paypalon, meg kell adni egy hitelkártyát amiről leemelik a pénzt. Szerintem bármilyen dombornyomott kártya OK.
2) Átutalással - ez is egyszerü, beballagsz a bankba kitöltesz egy külföldi átutalási nyomtatványt, és mehet a zsé akár Ft számláról. Az eladó, ha nem teljesen rooky megadja a szükséges adatokat, ha nyersz, ha meg nem akkor meg lehet tőle kérdezni mailben. Az EUR utalás díja min 5EUR.
Ja és előre kell fizetni, utána összerakod a kezed és imátkozol hogy megjöjjön a cucc. Nekem eddig mindig megjött 10 napon belül (főleg Németországbó), a posta ksg változó - a legolcsóbb 5 EUR volt (bogarkmórás karóra) a legdrágább 60 EUR (4 db zsír NOS Mangels Triangular).
Uff. Ha még érdekel valami csak kérdezz... Wink
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #16338 Dátum: 2006 November 08, 19:11:32 »

Batmobil. kár volt a munkáért...
Ennyi erövel csinálhatott volna birodalmi lépegetöt is!
Hogy ennek köze nincs a VW-hez az is biztos!!

Tóth Zoltán
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #16337 Dátum: 2006 November 08, 18:07:34 »

Nem kicsit durva átalakítás:

Batmobil. kár volt a munkáért...

Bácsi Győző
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #16336 Dátum: 2006 November 08, 17:13:26 »

aze a google se semmi, kipakolja az egyetmi jegyeimet ha magamra keresek Shocked

Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #16335 Dátum: 2006 November 08, 17:12:27 »

és a fényképeken mindig jobbra billented a fejed, billentsd balra is néha Smiley

ok.  Grin Grin  Grin  Grin  Grin  Grin

Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #16334 Dátum: 2006 November 08, 17:11:20 »


3. vannak "kereső segítő" html tag-ek, ezek használod

 Cool na ezt probaltam, csak ezt tanitottak az egyetemen  Tongue de nem tul ertelmes, mint ahogyan a 80% nem volt az

Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16333 Dátum: 2006 November 08, 17:11:09 »

és a fényképeken mindig jobbra billented a fejed, billentsd balra is néha Smiley

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16332 Dátum: 2006 November 08, 17:09:59 »

1. csinálsz egy csomó weblapot, ami a te oldaladra mutat
2. a nevedet kurva sokszor írod ki az oldaladra
3. vannak "kereső segítő" html tag-ek, ezek használod

ja, pár nap míg a google felindexel újra, addig vársz türelmesen

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16331 Dátum: 2006 November 08, 17:09:32 »

valaki mondja meg kerlek, hogyerem el azt, hogy ha beirom googlebe  a nevem, kiadja  honlapomat...
az amiket kiprobaltam nem volt eleg meggyozo

1. csinálsz egy csomó weblapot, ami a te oldaladra mutat
2. a nevedet kurva sokszor írod ki az oldaladra
3. vannak "kereső segítő" html tag-ek, ezek használod

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #16330 Dátum: 2006 November 08, 17:08:12 »

valaki mondja meg kerlek, hogyerem el azt, hogy ha beirom googlebe  a nevem, kiadja  honlapomat...
az amiket kiprobaltam nem volt eleg meggyozo

Nem elérhető péter
Hozzászólások: 1227


« Hozzászólás #16329 Dátum: 2006 November 08, 16:27:49 »

KIZS!!



Valamikor nemrég beraktál egy videot ,bogárral száguldoznak az autópályán.
Ha meg van még a linkje kérlek írd be köszi.

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #16328 Dátum: 2006 November 08, 15:56:12 »

szerintem ne másold le az eredetit. Vigyél bele valami mást..
szerintem meg igen. mert nagyon polír volt a gép úgy! csak az irígység lelt benne hibát! azért lesz benne más is, konkrétan a baloldala (a sofőrrel együtt)  Grin aztán meglátjuk a festéssel mit tudok kezdeni, ja meg a motor sem rövidlöketű 1.5-ös lesz, hanem sima 1.6 (a kékem levegős mocija)
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #16327 Dátum: 2006 November 08, 15:52:33 »

szerintem ne másold le az eredetit. Vigyél bele valami mást..
randar Cool

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #16326 Dátum: 2006 November 08, 15:51:05 »

van valakinek tapasztalata e-bay-en történő vásárlással kapcsolatban? fizetés módja, milyen kártyával lehet intézni, előre kell csengetni, szállítás hogy megy, stb.... hm?

ratro, erkullt,
egyre jobban érzem szükségét annak, hogy be kell újítanom EMPI 5 spoke polírozott felniket 5.5" szélességben (nemtom egyáltalán van-e másfajta), kupakokkal, és a hozzájuk való csavarokkal, hogy fel tudjam majd tenni az oválra őket. istenigazából még nem égető, de szeretném látni merre tovább, és hogy mennyire kell rágyúrnom. Hudáktól kaptam ajánlatot, de az egyelőre nagyon "fájdalmasnak" tűnt. Tudtok segíteni nekem? Hogy tudok legolcsóbban hozzájutni egy garnitúrához?
Ja és kellene 1pár 135 R15 gumma is az első görgőkre...
respec'
szerintem ne másold le az eredetit. Vigyél bele valami mást..
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #16325 Dátum: 2006 November 08, 15:49:48 »

utánanézek Wink
mennyit mondott neked a hudák(ha publikus,persze Wink)
Milyen oválod van??Le vagyok maradva Undecided Wink
király vagy!  Wink
az ikreké... szombaton megy rat-lakatra  Grin Grin Grin a rajzásra szívesen kidugnám az orrát, majd meglátjuk hogy sikerül összehoznom.
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #16324 Dátum: 2006 November 08, 15:42:28 »

van valakinek tapasztalata e-bay-en történő vásárlással kapcsolatban? fizetés módja, milyen kártyával lehet intézni, előre kell csengetni, szállítás hogy megy, stb.... hm?

ratro, erkullt,
egyre jobban érzem szükségét annak, hogy be kell újítanom EMPI 5 spoke polírozott felniket 5.5" szélességben (nemtom egyáltalán van-e másfajta), kupakokkal, és a hozzájuk való csavarokkal, hogy fel tudjam majd tenni az oválra őket. istenigazából még nem égető, de szeretném látni merre tovább, és hogy mennyire kell rágyúrnom. Hudáktól kaptam ajánlatot, de az egyelőre nagyon "fájdalmasnak" tűnt. Tudtok segíteni nekem? Hogy tudok legolcsóbban hozzájutni egy garnitúrához?
Ja és kellene 1pár 135 R15 gumma is az első görgőkre...
respec'

utánanézek Wink
mennyit mondott neked a hudák(ha publikus,persze Wink)
Milyen oválod van??Le vagyok maradva Undecided Wink

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #16323 Dátum: 2006 November 08, 15:25:35 »


Ja és kellene 1pár 135 R15 gumma is az első görgőkre...
135 Shocked

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #16322 Dátum: 2006 November 08, 15:25:16 »

ha nem lenne az oldalá az a batman dizájn, akkor még lehet, hogy tetszene is!

egyetértek! cool  Cool
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #16321 Dátum: 2006 November 08, 15:23:51 »

van valakinek tapasztalata e-bay-en történő vásárlással kapcsolatban? fizetés módja, milyen kártyával lehet intézni, előre kell csengetni, szállítás hogy megy, stb.... hm?

ratro, erkullt,
egyre jobban érzem szükségét annak, hogy be kell újítanom EMPI 5 spoke polírozott felniket 5.5" szélességben (nemtom egyáltalán van-e másfajta), kupakokkal, és a hozzájuk való csavarokkal, hogy fel tudjam majd tenni az oválra őket. istenigazából még nem égető, de szeretném látni merre tovább, és hogy mennyire kell rágyúrnom. Hudáktól kaptam ajánlatot, de az egyelőre nagyon "fájdalmasnak" tűnt. Tudtok segíteni nekem? Hogy tudok legolcsóbban hozzájutni egy garnitúrához?
Ja és kellene 1pár 135 R15 gumma is az első görgőkre...
respec'
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16320 Dátum: 2006 November 08, 15:18:31 »

ha nem lenne az oldalá az a batman dizájn, akkor még lehet, hogy tetszene is!

Nem kicsit durva átalakítás:


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #16319 Dátum: 2006 November 08, 15:16:55 »

Nem kicsit durva átalakítás:

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #16318 Dátum: 2006 November 08, 11:05:25 »

tgk-nál tesó 
poroltó , térelválasztóháló, sárvédőgumi, nyomásjelölés a kerekek fölött, egységes szín, vonóhorog esetén tachográf, láthatósági mellény stb stb stb..........
szval ott szopat ahol akar   ezért a legjobb a jelentsen fel
ha ezt mind leírja azzal csinál magának 1 óra munkát a helyszínen és 6-8 napot  a kapitányságon és 4-5 napot a bíróságon és ha nem jött be neki akkor 4-5 napot még az ügyészségen ha nem perelem be még előtte
Poroltó még csak a 3.5 T össztömeg felett kell. Sárvédő gumi és a keréknyomás megjelölés sem kötelező az említett súly alatt. Tachográf sem kötelező már május 1 óta. A láthatósági pedig előbb utóbb mindenkinél kötelező lesz.
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #16317 Dátum: 2006 November 08, 09:48:23 »

Biztos láttátok már, de azért beteszem, mert nekem nagyon tetszett.
http://www.youtube.com/watch?v=y_ANpajbyvk&search=VW
Aranyos kis bogár reklám Smiley

Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16316 Dátum: 2006 November 07, 21:46:59 »

ilyenkor jön a "mutasd az eü csomagot meg a háromszöget" műsor.

tgk-nál tesó 
poroltó , térelválasztóháló, sárvédőgumi, nyomásjelölés a kerekek fölött, egységes szín, vonóhorog esetén tachográf, láthatósági mellény stb stb stb..........
szval ott szopat ahol akar   ezért a legjobb a jelentsen fel
ha ezt mind leírja azzal csinál magának 1 óra munkát a helyszínen és 6-8 napot  a kapitányságon és 4-5 napot a bíróságon és ha nem jött be neki akkor 4-5 napot még az ügyészségen ha nem perelem be még előtte

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #16315 Dátum: 2006 November 07, 21:21:44 »

megjegyzem mikor belekezd a rendőr abba hogy neki ne idézgessek jogszabályokat akkor arra csak az lenne a válaszom hogy :   URAM TEGYE A DOLGÁT , JELETSEN FEL A TÖBBIT A BÍRÓSÁGON ÉS ÜDV

amikor eddig ezt mondtam mindig megoldódott minden

ilyenkor jön a "mutasd az eü csomagot meg a háromszöget" műsor.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16314 Dátum: 2006 November 07, 21:09:04 »

Én csináltam ilyen menetlevelet, majd 15 percig vezsekedtem a rendőrrel, hogy miért nem fogadja el.
A legkomolyabb érve az volt, hogy neki ne idézgessek jogszabályokat. Ennél lényegesen egyszerűbb kitölteni egy szar menetlevelet (1 perc) és aztán odaadni neki. Mást úgy sem kér. Ha ez van, akkor mehetek is, az hogy mondjuk már nincs is kerék a kocsin meg a rendszám is fejjel lefele van felrakva már nem is érdekli...

megjegyzem mikor belekezd a rendőr abba hogy neki ne idézgessek jogszabályokat akkor arra csak az lenne a válaszom hogy :   URAM TEGYE A DOLGÁT , JELETSEN FEL A TÖBBIT A BÍRÓSÁGON ÉS ÜDV

amikor eddig ezt mondtam mindig megoldódott minden

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16313 Dátum: 2006 November 07, 21:06:55 »

Én csináltam ilyen menetlevelet, majd 15 percig vezsekedtem a rendőrrel, hogy miért nem fogadja el.
A legkomolyabb érve az volt, hogy neki ne idézgessek jogszabályokat. Ennél lényegesen egyszerűbb kitölteni egy szar menetlevelet (1 perc) és aztán odaadni neki. Mást úgy sem kér. Ha ez van, akkor mehetek is, az hogy mondjuk már nincs is kerék a kocsin meg a rendszám is fejjel lefele van felrakva már nem is érdekli...

egy hiba van abban a menetlevélben és átmegy mindenen
a sorszám ami úgy abban a formában nem jó szigorú számadásunak,
és az hogy be kell írni a menetcélt
ha azt kitöltöd teljesen frankó a jogszabály szerínt

ettől függetlenül azért én írom minden reggel  Smiley

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16312 Dátum: 2006 November 07, 21:02:47 »

Évek óta használ cégünk 3,5 tonna alatti zárt áruszállítókat, főleg terepjárókat, így nagy tapasztalatot gyűjtöttünk a témában. Ezeknek az autóknak
...

Én csináltam ilyen menetlevelet, majd 15 percig vezsekedtem a rendőrrel, hogy miért nem fogadja el.
A legkomolyabb érve az volt, hogy neki ne idézgessek jogszabályokat. Ennél lényegesen egyszerűbb kitölteni egy szar menetlevelet (1 perc) és aztán odaadni neki. Mást úgy sem kér. Ha ez van, akkor mehetek is, az hogy mondjuk már nincs is kerék a kocsin meg a rendszám is fejjel lefele van felrakva már nem is érdekli...

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16311 Dátum: 2006 November 07, 20:58:21 »

nem is megy többet Evil tgk
 Wink

na a kis Stunt Cool

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #16310 Dátum: 2006 November 07, 20:57:15 »

szval Robi !  a nyócvan az nyócvan  Embarrassed

nem is megy többet Evil tgk 
 Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16309 Dátum: 2006 November 07, 20:56:13 »

szval Robi !  a nyócvan az nyócvan  Embarrassed

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #16308 Dátum: 2006 November 07, 20:55:57 »

mi a tanulság?, hogy mindenki járjon bogárral/busszal , és ne szutyuki vannal  Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16307 Dátum: 2006 November 07, 20:54:13 »

szval azzt akartm mondani :-)

hogy a Kizs-nek van igaza  Cool Cool Cool Cool Cool Cool Grin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16306 Dátum: 2006 November 07, 20:52:09 »

és ebből mindössze ez a lényeg bocs az előző hosszúból

 Ezeknek az autóknak a jogi megítélése a legnagyobb probléma, hisz míg használatuk jellege, műszaki paramétereik alapján inkább a személyautókhoz állnak közelebb, bizonyos előírások a teherautókhoz, bizonyos előírások pedig a személygépkocsikhoz kapcsolják őket. A KRESZ szerint például a tgk-val előzni tilos, és a tgk-val behajtani tilos tábla ellenére a 3,5 t alatti tgk-val szabad előzni, behajtani, de a sebesség korlátozások, a sávok használatának korlátozása tehergépkocsiként vonatkozik rájuk.

köszönet Pityubának akitől kaptam

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16305 Dátum: 2006 November 07, 20:48:54 »

Évek óta használ cégünk 3,5 tonna alatti zárt áruszállítókat, főleg terepjárókat, így nagy tapasztalatot gyűjtöttünk a témában. Ezeknek az autóknak a jogi megítélése a legnagyobb probléma, hisz míg használatuk jellege, műszaki paramétereik alapján inkább a személyautókhoz állnak közelebb, bizonyos előírások a teherautókhoz, bizonyos előírások pedig a személygépkocsikhoz kapcsolják őket. A KRESZ szerint például a tgk-val előzni tilos, és a tgk-val behajtani tilos tábla ellenére a 3,5 t alatti tgk-val szabad előzni, behajtani, de a sebesség korlátozások, a sávok használatának korlátozása tehergépkocsiként vonatkozik rájuk. A műszaki előírásokat a 5/1990.(IV.12)KÖHÉM rendelet és a 6/1990.(IV.12)KÖHÉM rendelet tartalmazza, ezeket az út mentén álló közegek ugyan nem ismerik, de bátran idéznek belőle bármikor, és így egy kis mellékeshez jutnak, ha a sofőrt sikerül beugratniuk.

Miért problémás ez a jármű fajta? Mert általában nagy értékű autók, - és itt most nem a csillogó villogó "luxus terepjárókra" gondolok, hanem általában a kisteherautókra, terepjárókra - de mivel haszongépjárművek, lehetőség van nettó áron megvásárolni vám és fogyasztási adó mentesen, az általános forgalmi adó pedig - ha vállalkozás vásárolja meg - visszaigényelhető. A VPOP, a rendőrség, és sok kispénzű magánember szemében innentől kezdve a tulajdonos adócsaló, és így is viselkednek vele szemben.

Sajnos 1995-ben sikerült az utálatot törvényi szintre emelni. Mivel a közlekedési, műszaki jogszabályokhoz nem lehet ötletszerűen hozzányúlni a nemzetközi egyezmények miatt, kellett keresni egy olyan rendeletet, ahol az áfáért cserében meg lehet dolgoztatni a gépkocsi vezetőjét.

Ez a 89/1988.(XII.20.)Miniszter Tanácsi rendelet a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról , melybe rafináltan beilleszették: "Nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi (...) a közúti forgalomban menetlevéllel vehet részt." Innentől kezdve a "Háromszög, izzókészlet rendben?" típusú ezerforintos kérdés kiegészült a "Hát menetlevele van-e?" típusú ezerforintos kérdéssel. Aki nem hajlandó vezetni a menetlevelet, de megkenni sem kívánja a rendőrt, azt följelentik, és ügyében szabálysértési tárgyalás dönt az önkormányzatnál. Az eljárás röhejes, mert a delikvensek általában írnak egy menetlevelet az inkriminált esetre, aminek bemutatásakor a bírónő durcásan ejti a vádat, de hosszútávon ez nem lehet megoldás.

A megoldás a szabályos menetlevél!

Ehhez nem kell más, mint tételesen végigböngészni a jogszabály idevágó paragrafusát, a huszonhármast:

23. § (1) A - nem menetrend szerint, de díj ellenében - közúti személyszállítást végző autóbusz, illetőleg a közúti árufuvarozást végző gépkocsi, mezőgazdasági vontató, lassú jármű, ezekből és pótkocsikból álló járműszerelvény a közúti forgalomban autóbuszmenetlevéllel, illetőleg fuvarlevéllel vehet részt. Ez nem érdekes, ez a sárga rendszámosokra vonatkozik.


(2) Autóbuszmenetlevélként a 2. számú melléklet a) pontjában meghatározott vagy olyan okmány használható, amely legalább a következő adatokat tartalmazza:
a) a felek megnevezése, címe,
b) az autóbusz kiállításának ideje, helye,
c) az útvonal (kilométer),
d) a szállított személyek száma (különjáratnál: utaslista). Ez sem érdekes, ezek a buszok.


(3) Fuvarlevélként a 2. számú melléklet b) pontjában meghatározott vagy olyan okmány használható, amely legalább a következő adatokat tartalmazza:
a) a felek megnevezése, címe,
b) az árura vonatkozó adatok (különösen az áru mennyisége, az áru származása, az áruval megtett kilométer teljesítmény, a csomagolás módja, veszélyes áruknál az ADR - a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Európai megállapodás - szerinti adatok),
c) az áru átvételének és kiszolgáltatásának helye, ideje,
d) a fizetésre vonatkozó megállapodás, a fizetés módja. Ez a fuvarlevél, ez sem érdekes.


(4) Nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató és ezekből vagy mezőgazdasági vontatókból és pótkocsikból álló járműszerelvény a közúti forgalomban menetlevéllel vehet részt. Ez a miénk! Tehát, aki tgk, de nem végez sárgarendszámos szolgáltatást, az csak menetlevéllel közlekedhet. Egyenes beszéd, tehát apelláta nincs, írni kell.
Mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvényhez - ha a település közigazgatási határán belül telephelyei vagy termőföldjei között végez áruszállítást - nem kell menetlevelet vezetni. Ez nem ránk vonatkozik, de ezek szerint a turista és TIR forgalmú traktoroknak kell csak menetlevelet írni...:-)


(5) A (4) bekezdésben meghatározott esetekben menetlevélként az R. 2. számú mellékletének c) pontja szerinti vagy olyan okmány használható, amely legalább ITT van a kutya elásva! A rendelet kimondja, hogy a R. 2. számú mellékletének c) pontja szerinti nyomtatványt kell használni, amin jó sokat kell írni. De tovább olvasva ott a vagy-szócska! Vagy olyan okmány, amely minimum tartalmazza a felsorolt adatokat:
a) a szállítóeszközre (rendszám, teherbírás),
b) az üzemben tartóra, gépjárművezetőre (üzemben tartó vagy tulajdonos neve, telephelye, gépjárművezető neve), és
c) a rakományra (a szállítmány megnevezése, mennyisége, származása) és a rakománnyal megtett kilométer-teljesítményre
vonatkozó adatokat tartalmazza. Mi volt a legnagyobb nyűg a menetlevél írásban? A kilométerek és időpontok tételes vezetése. De hisz' ezt a jogszabály nem is írja elő! Akkor meg minek vezetni? Tehát a menetlevélnek azt kell tartalmaznia amit a rendelet tételesen előír az a), a b), és a c) pontban.


(6) Az (1) és (4) bekezdésben meghatározott tevékenységre elrendelt okmány szigorú számadásúnak minősül, azt eseményszerűen kell vezetni. A felhasznált vagy rontott okmányokat sorszám szerint, hiánytalanul a bizonylatokra vonatkozó szabályok szerint kell megőrizni. Ez ránk is vonatkozik, szépen el kell tenni a rontottakat, az eseményszerűség alatt pedig azt kell érteni, hogy minden elinduláskor meg kell lennie az adott autóra és sofőrre kitöltött, vagy előre nyomtatott menetlevélnek.


(7) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott okmányokat a szolgáltató állítja ki és vezeti. A megrendelő vagy a fuvaroztató ezen igazolja az elvégzett teljesítményt, fuvarozásnál az áru átvételét is. A gépjármű rendelkezésre bocsátására kötött szerződésnél kiállított okmány az árura vonatkozó adatok helyett a járműre vonatkozó adatokat tartalmazhatja. Ez a sárga rendszámosok dolga. A (4) bekezdésben meghatározott okmányt a jármű üzemben tartója állítja ki, és azt eseményszerűen a jármű vezetője vezeti és aláírásával hitelesíti. Itt megtudjuk, hogy azon kívül, hogy eseményszerűen vezessük, a sofőrnek alá is kell írnia.


(Cool Külön jogszabály az (1)-(4) bekezdésekben foglaltaktól eltérően rendelkezhet, és az e §-sal nem szabályozott szállításoknál is a menetlevél használatát kötelezővé teheti. Ez nem érdekes.


23/A. § (1) Személygépkocsis személyszállító szolgáltatást végző személygépkocsi a 2. számú mellékletben meghatározott menetlevéllel vehet részt a közúti forgalomban. Ez sem vonatkozik ránk.
(2) A menetlevél szigorú számadású okmánynak minősül, azt eseményszerűen kell vezetni. A felhasznált vagy rontott okmányokat sorszám szerint, hiánytalanul, a bizonylatokra vonatkozó szabályok szerint kell megőrizni. Ez sem a miénk.

Most, hogy átnéztük a rendeletet egyrészt műveltebbek lettünk Kovács 23 szakaszvezetőnél, másrészt lehetőségünk lett a szabályos menetlevél egyszerűbb használatára.

Cégünk a jogszabály alapján elkészítette az új menetlevelet, már túl vagyunk a közúti tesztelésen, a legtöbb rendőr rácsodálkozik, és megkérdi: "Ez az új menetlevél?" Mire a válasz egy határozott igen, mert hiszen tényleg új, a régi rendelet alapján.

A mi menetlevelünk alul tartalmazza a rendelet idevágó részeit, egészen apró betűkkel, ez egyrészt hivatalosabb benyomást kelt, másrészt középkorú közeg nehezen vitatkozik, ha nem látja, és nem tudja elolvasni... Az adatokat egyszerűen átírva, és esetleg színes nyomtatóval kinyomtatva a Word formátum azonnal felhasználható, csak alá kell írni.

Aki szokott rakományt is szállítani, annak, ha szabályosan akar közlekedni továbbra is vezetnie kell a rakománnyal megtett kilométereket - de csak azokat!

És végül az erkölcsi aggályokról. A nem szállítmányozást végző tehergépkocsik menetlevél kötelezettségét nem igen tudta idáig senki értelmesen megindokolni, mosolyogva azt szokták mondani, hogy "ha már az áfát visszakérte, legalább írjon egy kicsit minden elinduláskor...", ami azért mint jogalkotói szándék kissé kétséges. Aki nem vezet menetlevelet, az szabálytalanul vesz részt a közlekedésben, ami erkölcsileg elitélendő, tehát aki nyugodt szívvel akar autózni tgk-ra vizsgáztatott járművével, de gyűlöli a nevetséges és értelmetlen menetlevél formanyomtatványt, az beéri a jogszabályi minimummal, és általunk kialakított menetlevél formátumot használ, illetve mutat be, vagy bemutat a hatóságnak.

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16304 Dátum: 2006 November 07, 20:45:21 »

ott a pont


csak a sárgarencámos és éppen árútszállító vasakra vonatk a 80

na, oszlassuk el a tévedéseket...
idézetek a hatályos KRESZ-ből (from www.b-m.hu):
"14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
....




r) „Tehergépkocsival behajtani tilos” (43. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útra tehergépkocsival - kivéve a legfeljebb 2500 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű, zárt kocsiszekrényű tehergépkocsit -, valamint vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel behajtani tilos; ha a tábla súlyhatárt is megjelöl (44. ábra), csak az ezt meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű ilyen járművel tilos behajtani;"

"26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival

   - autópályán   130 km/óra,
   - autóúton   110 km/óra,
   - lakott területen kívül egyéb úton   90 km/óra,
   - lakott területen   50 km/óra,

b) egyéb gépjárművel - kivéve a motoros triciklit - valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel

   - autópályán   80 km/óra,
   - lakott területen kívül egyéb úton   70 km/óra,
   - lakott területen   50 km/óra,
   c) villamossal   50 km/óra,
   d) motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral    40 km/óra,
   d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel   50 km/óra,
   e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel   30 km/óra,
   f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnye l   25 km/óra,
   g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek   20 km/óra,
   h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel    15 km/óra."
(tehát szó sincs sárga rendszámról meg aruszállításról)

"39/A. § (1) Lakó-pihenő övezetbe - a „Lakó-pihenő övezet” jelzőtáblától a „Lakó-pihenő övezet vége” jelzőtábláig terjedő területre - csak a következő járművek hajthatnak be:
a) kerékpár,
b) az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító személygépkocsi, a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 2500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, a betegszállító gépjármű, motorkerékpár és ezekhez kapcsolt pótkocsi, segédmotoros kerékpár, állati erővel vont jármű és kézikocsi, a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű, továbbá az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi,
..."



A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16303 Dátum: 2006 November 07, 19:40:33 »

Nincs egy olyan kitétel a teherautó definíciónál a behajtani tilos tábla és a sebesség meghatározásánál.. hogy "kivéve a 3500 kg-ot meg nem haladó össztömegű zárt kocsiszekrényes tgk-t"?

Én úgy tudom, hogy van, tehát mehetsz 130-cal. 2.5 t-s határról én nem is hallottam...

ott a pont


csak a sárgarencámos és éppen árútszállító vasakra vonatk a 80

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #16302 Dátum: 2006 November 07, 17:34:30 »

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
« Utoljára szerkesztve: 2006 November 07, 17:36:50 írta NGA »
Oldalak: 1 ... 3132 3133 3134 3135 3136 [3137] 3138 3139 3140 3141 3142 ... 3545
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.177 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.