www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 23, 21:26:05

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 3274 3275 3276 3277 3278 [3279] 3280 3281 3282 3283 3284 ... 3545
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 28038413 alkalommal)
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #10662 Dátum: 2006 Július 26, 12:03:11 »

Fogalmam sincs.
Sok a kérdés ebben az össszeállításban, de az egyik legnagyobb a szimplaszívós hengerfej.
Gene Berg által végzett mérésekre tudok csak hagyatkozni, ami az egyik könyvemben van, ahol a hengerfejeket vizsgálják áramlástanilag (töltéscsere szempontjából) és ott kiviláglik, hogy a szimplaszívós hengerfej egy nagy korlát ("bottleneck", szűk kersztmetszet) az egész rendszerben, amire hiába teszel nagy karbit vagy extractor kipufogót, nem érsz el vele majdnem semmit.

Az is kiviláglik, hogy az 1600-as bogármotorra nem igazán kell 35/32-nél nagyobb szelepkombináció, de a 1800-as motorra és majdnem 6000-es fordulatra is elég a 40/35 kombináció, nagyobb szelepnek nincs értelme.

Magyarul, lehet, hogy a motorod pontosan azt tudná az empidob+csőkígyó nélkül is, mint vele.


A másik pedig, hogy ezek a 30+ éves motorok már közel sem tudják a gyári teljesítményt, egy-két nagyon príma géptől eltekintve. Gondolj csak bele, egy szoruló gyújtásalaplapot nem is veszel észre, de méréseknél -3-4 lóerő MINIMUM! Picit kopottabb henger, egy kicsit szar karbi és buktál 10 lóerőt.

Egyszer 1993 (már meséltem róla) körül megmértünk Oberwartban egy bogarat, ami nagyon ment, 1.6-os volt sportdob, weberek, 009, prímán megépített motor. Az autó a hátsó keréken volt 56 lóerős, a szokásos hajtási veszteségeket (8-10%) rászámolva ez DIN korrekcióval 62 lóerő.

És ez a bogár nagyon ment, olyan erősnek érződött, hogy még. Az én príma F-esem olyan volt mellete, mintha nem menne egy henger.


Sokan meglepődnének egy fékpadi mérésen, amikor kiderülne, hogy 32 lóerős a gép....  Wink
Uj henger-dugo keszettel van osszerakva meg Nemet gyurukkel. +ujracsapagyarza meg ami hozzatartozik. szelepek becsiszolva, polirozva.
Nincs egy elado ropsulyos+vakumos gyujtasod? Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #10661 Dátum: 2006 Július 26, 11:55:28 »

Ennek a motornak van korrekt magyar vevőszolgálata, képzett emberekkel, akik tudnak segíteni, van háttérszolgáltatás, amikor megfekszel vele az első napon és eltörik a kulcscsontod és a kuplungkar, a kuplungkart raktárról tudjuk pótolni.
Van 10+8 szerviz.

Brutale?

(egyébként nagyon szép motor, de még nem mentem vele)


A kulcscsontot nem?!? Akkor nem is kell!! Grin Grin Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10660 Dátum: 2006 Július 26, 11:52:35 »

A cég iránti lojalitás!!

Ennek a motornak van korrekt magyar vevőszolgálata, képzett emberekkel, akik tudnak segíteni, van háttérszolgáltatás, amikor megfekszel vele az első napon és eltörik a kulcscsontod és a kuplungkar, a kuplungkart raktárról tudjuk pótolni.
Van 10+8 szerviz.

Brutale?

(egyébként nagyon szép motor, de még nem mentem vele)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #10659 Dátum: 2006 Július 26, 11:51:41 »


Jó kis röfögés fogadott!  Grin Grin Grin



Írok, mint az állat mer soha nem lesz meg a 200-dik hozzászólásom.  Wink
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #10658 Dátum: 2006 Július 26, 11:49:30 »


A cég iránti lojalitás!!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10657 Dátum: 2006 Július 26, 11:47:33 »

MV Agusta  Grin abból is a Brutale


www.990superduke.com   

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #10656 Dátum: 2006 Július 26, 11:40:50 »

Ducati?


MV Agusta  Grin abból is a Brutale
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #10655 Dátum: 2006 Július 26, 11:39:36 »

<beszúrt kép törölve>

A kedvenc motorom!!
Ducati?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #10654 Dátum: 2006 Július 26, 11:39:26 »

én meg akarok már egy motort Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #10653 Dátum: 2006 Július 26, 11:39:08 »

<beszúrt kép törölve>

A kedvenc motorom!!
Milyen motor ez vazze?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #10652 Dátum: 2006 Július 26, 11:36:55 »

nekem meg a kedvenc Buszom. :-)
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #10651 Dátum: 2006 Július 26, 11:32:45 »



A kedvenc motorom!!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #10650 Dátum: 2006 Július 26, 10:09:42 »

köszönöm az infokat!

szerintem nekem is hiszen majdnem 0 liternél mutat 1/4-et!!

üdvw
jah, amúgy az volt a lényeg, hogy az állófűtés közvetlenül a tankról kapja a naftát. legalábbis a gyári, szóval akkora a tnakja, mint amekkora a buszé Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #10649 Dátum: 2006 Július 26, 09:35:55 »

Kérdezném hogy a T2-b benzintankja hány literes?

Aki tudja, ne titkolja...... Grin
köszi!

Üdvw

enyém 50
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #10648 Dátum: 2006 Július 26, 09:19:40 »

nekem még eddig talán kétszer volt teletankolva, szóval nemtudom Smiley de csak azért nem tankolom tele, mert akkor a szintmérő felül tűnik el  Grin
köszönöm az infokat!

szerintem nekem is hiszen majdnem 0 liternél mutat 1/4-et!!

üdvw

Holló
« Hozzászólás #10647 Dátum: 2006 Július 26, 09:18:47 »

nekem még eddig talán kétszer volt teletankolva, szóval nemtudom Smiley de csak azért nem tankolom tele, mert akkor a szintmérő felül tűnik el  Grin
meg mert nincs bekötve Wink
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #10646 Dátum: 2006 Július 26, 09:16:57 »

http://karpatia1.uw.hu/index.html

 Evil

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #10645 Dátum: 2006 Július 26, 09:08:22 »

50 vagy 55. vagy az az a?  Huh

nekem még eddig talán kétszer volt teletankolva, szóval nemtudom Smiley de csak azért nem tankolom tele, mert akkor a szintmérő felül tűnik el  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #10644 Dátum: 2006 Július 26, 09:04:23 »

50 vagy 55. vagy az az a?  Huh

Kérdezném hogy a T2-b benzintankja hány literes?

Aki tudja, ne titkolja...... Grin
köszi!

Üdvw
Holló
« Hozzászólás #10643 Dátum: 2006 Július 26, 08:59:22 »

2-3 lehet
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #10642 Dátum: 2006 Július 26, 08:58:53 »

Kérdezném hogy a T2-b benzintankja hány literes?

Aki tudja, ne titkolja...... Grin
köszi!

Üdvw

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10641 Dátum: 2006 Július 26, 08:44:00 »

Es egy AD-s 1,6-os szimplaszivos, 31-es karbival+jcso+csokigyo+empi dob osszeallitassal mennyi lo?

Fogalmam sincs.
Sok a kérdés ebben az össszeállításban, de az egyik legnagyobb a szimplaszívós hengerfej.
Gene Berg által végzett mérésekre tudok csak hagyatkozni, ami az egyik könyvemben van, ahol a hengerfejeket vizsgálják áramlástanilag (töltéscsere szempontjából) és ott kiviláglik, hogy a szimplaszívós hengerfej egy nagy korlát ("bottleneck", szűk kersztmetszet) az egész rendszerben, amire hiába teszel nagy karbit vagy extractor kipufogót, nem érsz el vele majdnem semmit.

Az is kiviláglik, hogy az 1600-as bogármotorra nem igazán kell 35/32-nél nagyobb szelepkombináció, de a 1800-as motorra és majdnem 6000-es fordulatra is elég a 40/35 kombináció, nagyobb szelepnek nincs értelme.

Magyarul, lehet, hogy a motorod pontosan azt tudná az empidob+csőkígyó nélkül is, mint vele.


A másik pedig, hogy ezek a 30+ éves motorok már közel sem tudják a gyári teljesítményt, egy-két nagyon príma géptől eltekintve. Gondolj csak bele, egy szoruló gyújtásalaplapot nem is veszel észre, de méréseknél -3-4 lóerő MINIMUM! Picit kopottabb henger, egy kicsit szar karbi és buktál 10 lóerőt.

Egyszer 1993 (már meséltem róla) körül megmértünk Oberwartban egy bogarat, ami nagyon ment, 1.6-os volt sportdob, weberek, 009, prímán megépített motor. Az autó a hátsó keréken volt 56 lóerős, a szokásos hajtási veszteségeket (8-10%) rászámolva ez DIN korrekcióval 62 lóerő.

És ez a bogár nagyon ment, olyan erősnek érződött, hogy még. Az én príma F-esem olyan volt mellete, mintha nem menne egy henger.


Sokan meglepődnének egy fékpadi mérésen, amikor kiderülne, hogy 32 lóerős a gép....  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10640 Dátum: 2006 Július 26, 07:25:56 »

Es egy AD-s 1,6-os szimplaszivos, 31-es karbival+jcso+csokigyo+empi dob osszeallitassal mennyi lo?

a duplaszívós, 34-es karbival 50 paci (gyárilag), így az általad leírt konfig olyan 45 körül lehet



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #10639 Dátum: 2006 Július 26, 07:11:18 »


Ezen már én is röhögtem amikor először láttam. Egy Audi 80-as az 1970-es évek végéről soros négyhengeressel, 6000-es fordulattal és regiszterkarbival tudott 85 lóerőt (YN motorkód). 1588 ccm, de 9:1 kompresszióviszony és 98-as benzin.


Egy 1600-as bogár PICT 34-es karbival és akármilyen sportkipufogóval soha a büdös életben nem fog tudni 65 lóerő felett, erre fogadni merek komoly téttel. De akár 60-at is mondhattam volna.

Ahhoz mást is kell módosítani. Egyébként egy 60 lóerős bogár nagyon jól megy. Egy széria 1.6-osban manapság, reálisan gondolkodva 45-48 ló ha van. Az F-esek 40 alatt vannak.

Es egy AD-s 1,6-os szimplaszivos, 31-es karbival+jcso+csokigyo+empi dob osszeallitassal mennyi lo?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10638 Dátum: 2006 Július 25, 22:29:45 »

na ja. de kizárólag egy 34-es karbival meg valami sportauspuff-fal sose


Ezen már én is röhögtem amikor először láttam. Egy Audi 80-as az 1970-es évek végéről soros négyhengeressel, 6000-es fordulattal és regiszterkarbival tudott 85 lóerőt (YN motorkód). 1588 ccm, de 9:1 kompresszióviszony és 98-as benzin.


Egy 1600-as bogár PICT 34-es karbival és akármilyen sportkipufogóval soha a büdös életben nem fog tudni 65 lóerő felett, erre fogadni merek komoly téttel. De akár 60-at is mondhattam volna.

Ahhoz mást is kell módosítani. Egyébként egy 60 lóerős bogár nagyon jól megy. Egy széria 1.6-osban manapság, reálisan gondolkodva 45-48 ló ha van. Az F-esek 40 alatt vannak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10637 Dátum: 2006 Július 25, 21:19:17 »

na ja. de kizárólag egy 34-es karbival meg valami sportauspuff-fal sose

ezigaz



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Holló
« Hozzászólás #10636 Dátum: 2006 Július 25, 21:00:53 »

ez olyan hogy beindítod megy két henger eltelik 5perc indul a 3. majd még 5 után a negyedik ....és baromi fura hangja volt...Martinnal néztük még tavaly pilisban
tuning motor Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #10635 Dátum: 2006 Július 25, 20:57:21 »

Te minek mész mindig oda? :-)

Hello@
Udv Londonbol, ezuttal egy T3-as lakoautoval.
Udv: OR
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #10634 Dátum: 2006 Július 25, 20:08:20 »

1954 Nagyon kemény.

Tóth Zoltán
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #10633 Dátum: 2006 Július 25, 20:03:26 »

duplakarbival, hegyes vezérműtengellyel ennyit ki lehet hozni....talán.

na ja. de kizárólag egy 34-es karbival meg valami sportauspuff-fal sose
Nem elérhető OR
Hozzászólások: 449


Cliffs of Dover and the Orange Machinedragon

« Hozzászólás #10632 Dátum: 2006 Július 25, 20:00:09 »

Hello@
Udv Londonbol, ezuttal egy T3-as lakoautoval.
Udv: OR

Az se hülye, aki ritkán ír.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10631 Dátum: 2006 Július 25, 19:57:41 »


Köszi az edigi segítségeteket. A gyári versenybogarakról létezik könyv, vagy valamilyen oldal, ahol pontos műszaki adatok vannak, esetleg magyarul vagy angulul? Netán ismertek valakit aki tudhatja? Ez eléggé izgat engem, hogy megvalóstható-e egy eredeti sportbogár.

tudomásom szerint semmi teljesítménynövelő extra nem volt bennük, mindössze a festésük volt 'renner'

itt is van egy sportos bogaras oldal (angolul, hogy örüljél Smiley):
http://www.rallybugs.com/



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Robpanzer
« Hozzászólás #10630 Dátum: 2006 Július 25, 19:52:01 »

NANÁÁÁ!
GELB-SWARZER-RENNER
http://www.gelb-schwarzer-renner.com/

NA de a gyárinál mamár jóóóval többet kitudunk hozni a gépeinkből!!


Köszi az edigi segítségeteket. A gyári versenybogarakról létezik könyv, vagy valamilyen oldal, ahol pontos műszaki adatok vannak, esetleg magyarul vagy angulul? Netán ismertek valakit aki tudhatja? Ez eléggé izgat engem, hogy megvalóstható-e egy eredeti sportbogár.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #10629 Dátum: 2006 Július 25, 19:49:15 »

Mellesleg a Hongaroringen a gyorsulásin ezt vertem úgy jól 3/4-d pályáig, majd egy hajszállal nyert!
És akkor még csak 31-es karbim volt... Azóta meg  Cool
Túlkalibrált hoffer kéfer:


ez olyan hogy beindítod megy két henger eltelik 5perc indul a 3. majd még 5 után a negyedik ....és baromi fura hangja volt...Martinnal néztük még tavaly pilisban
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10628 Dátum: 2006 Július 25, 19:45:14 »

idáig olvastam, már ez is röhejes ;-)

duplakarbival, hegyes vezérműtengellyel ennyit ki lehet hozni....talán.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Leon 1303
« Hozzászólás #10627 Dátum: 2006 Július 25, 19:36:43 »

Ez az az autó volt amibe Bélapáton szétszaladt a ménes?
Oszt hány tik vót?



 Evil
Tongue
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #10626 Dátum: 2006 Július 25, 19:35:19 »

visszatérve a karbi meg ződkártya CO értékekhez:
Nekem a 31-es karbimmal volt 6-6.5 -ös alapjárati érték. (4.0 a maximum)
Merki a progi weberrel csinált nekem 3-3.5 -ös alapjáratot!
Szal létezik olyan ember is aki ért a dolgokhoz, és betud állítani egy karbit rendesen ...
Merki Pista a legnagyobb a legnagyobb a legnagyobb

Ez az az autó volt amibe Bélapáton szétszaladt a ménes?
Oszt hány tik vót?



 Evil

Leon 1303
« Hozzászólás #10625 Dátum: 2006 Július 25, 19:21:24 »

Mellesleg a Hongaroringen a gyorsulásin ezt vertem úgy jól 3/4-d pályáig, majd egy hajszállal nyert!
És akkor még csak 31-es karbim volt... Azóta meg  Cool
Túlkalibrált hoffer kéfer:
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #10624 Dátum: 2006 Július 25, 19:19:01 »

Hoffer szerint  Grin  Grin  Grin

TYP 1.

1600ccm PICT 34Karb. + sportkip. ca 60-67Le



idáig olvastam, már ez is röhejes ;-)
Leon 1303
« Hozzászólás #10623 Dátum: 2006 Július 25, 19:16:25 »

neked elég, ha beindul. nem? Evil
GONOSZ KÁBELCSERÉLGETŐK!
 
Oldalak: 1 ... 3274 3275 3276 3277 3278 [3279] 3280 3281 3282 3283 3284 ... 3545
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.154 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.