www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 23:07:37
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
162
163
164
165
166
[
167
]
168
169
170
171
172
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3370777 alkalommal)
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15644 Dátum:
2011 Október 11, 21:16:58 »
Idézetet írta: péter - 2011 Október 11, 21:15:59
Azt én is gondoltam, de egy jó motorért adnék normális összeget.
ez nem egy kényelmes tura motor erre én is azt mondom
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15643 Dátum:
2011 Október 11, 21:16:20 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Október 11, 21:14:55
Ennek még a 90'-es évek diszkókorszakában kezdődhetett az építése, nagyon gáz a levágott esőcsatorna...
konkrétan 98 v99
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
péter
Hozzászólások: 1227
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15642 Dátum:
2011 Október 11, 21:15:59 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 11, 21:11:42
semmit nemtok nem hiszem h 200e.....
Azt én is gondoltam, de egy jó motorért adnék normális összeget.
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15641 Dátum:
2011 Október 11, 21:14:55 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 11, 20:45:04
bontodik
1914 es motor,hosszó váltó,körbe porsche fék,hátul koni,elöl koni katona gewinde,s2 héj ülés,flokkolt müszeral,hidros kézi.árat nem tudok ha kell elérhetöség adok
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
Ennek még a 90'-es évek diszkókorszakában kezdődhetett az építése, nagyon gáz a levágott esőcsatorna...
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15640 Dátum:
2011 Október 11, 21:11:42 »
Idézetet írta: péter - 2011 Október 11, 21:09:58
Mennyibe kerül ?
semmit nemtok nem hiszem h 200e.....
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
péter
Hozzászólások: 1227
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15639 Dátum:
2011 Október 11, 21:09:58 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 11, 20:45:04
bontodik
1914 es motor
Mennyibe kerül ?
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15638 Dátum:
2011 Október 11, 21:08:31 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 11, 21:07:14
Nem fér el a diszkós kerék!
Ja
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15637 Dátum:
2011 Október 11, 21:07:14 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Október 11, 21:05:19
Pedig nagyon gewinde ellenes voltál.
Nem fér el a diszkós kerék!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15636 Dátum:
2011 Október 11, 21:05:19 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 11, 20:55:32
Engem érdekelne az első gewinde.
Pedig nagyon gewinde ellenes voltál.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15635 Dátum:
2011 Október 11, 21:04:01 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 11, 21:03:30
motor egyben ugy tudom adok számot ha kell...én kimaradnék belöle
ha egyben, akkor mindegy
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15634 Dátum:
2011 Október 11, 21:03:30 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Október 11, 21:02:35
fejre tudsz árat kérdezni? egyéb módosítás is van rajta?
motor egyben ugy tudom adok számot ha kell...én kimaradnék belöle
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15633 Dátum:
2011 Október 11, 21:02:35 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 11, 20:57:48
313,42 -39
fejre tudsz árat kérdezni? egyéb módosítás is van rajta?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15632 Dátum:
2011 Október 11, 20:57:48 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Október 11, 20:55:20
milyen kipuff? milyen tengely? milyen hengerfej? ezek érdeklnek
313,42 -39
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15631 Dátum:
2011 Október 11, 20:55:32 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 11, 20:45:04
bontodik
1914 es motor,hosszó váltó,körbe porsche fék,hátul koni,elöl koni katona gewinde,s2 héj ülés,flokkolt müszeral,hidros kézi.árat nem tudok ha kell elérhetöség adok
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
Engem érdekelne az első gewinde.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15630 Dátum:
2011 Október 11, 20:55:20 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 11, 20:45:04
bontodik
1914 es motor,hosszó váltó,körbe porsche fék,hátul koni,elöl koni katona gewinde,s2 héj ülés,flokkolt müszeral,hidros kézi.árat nem tudok ha kell elérhetöség adok
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
milyen kipuff? milyen tengely? milyen hengerfej? ezek érdeklnek
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15629 Dátum:
2011 Október 11, 20:45:04 »
bontodik
1914 es motor,hosszó váltó,körbe porsche fék,hátul koni,elöl koni katona gewinde,s2 héj ülés,flokkolt müszeral,hidros kézi.árat nem tudok ha kell elérhetöség adok
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15628 Dátum:
2011 Október 11, 20:37:49 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 11, 20:35:31
kérdezd meg farkas zsoltit
pont jól üzemel és már van csinálam 1776 ot igaz csak w110 el buszba hibátlan.
amugy motorom ami 67es be volt napi városi kocsiba van hibátlan
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15627 Dátum:
2011 Október 11, 20:35:31 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 11, 20:33:55
De már akkor vezettem, amikor általános iskolás voltál, amúgy meg tojást sem tudok tojni, de tudom milyen a jó rántotta.
Azt hiszem a 120-as tengellyel szinte egyedülálló lennél a normál használós busz motor építésben.
kérdezd meg farkas zsoltit
pont jól üzemel és már van csinálam 1776 ot igaz csak w110 el buszba hibátlan.
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15626 Dátum:
2011 Október 11, 20:33:55 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 11, 20:24:00
sok buszod nem volt:)
én 1835 vagy 1776 w120 at nagy szeleps fejet raknék be.....215ös lendkerék,abarth dob 2 weber
De már akkor vezettem, amikor általános iskolás voltál, amúgy meg tojást sem tudok tojni, de tudom milyen a jó rántotta.
Azt hiszem a 120-as tengellyel szinte egyedülálló lennél a normál használós busz motor építésben.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15625 Dátum:
2011 Október 11, 20:26:15 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Október 11, 20:25:28
Lehet, hogy csak a kulissza része van fejjel lefelé és megmókolva? Nem tudom.
Az biztos, hogy többszázezret elment már így.
nálunk vagy egy typ 3 5ös váltóval majd képelek:D mokás
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15624 Dátum:
2011 Október 11, 20:25:28 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 10, 20:58:49
Fejjel lefelé nem lehet váltót berakni, kenés szempontjából nagyon nem mindegy.
Lehet, hogy csak a kulissza része van fejjel lefelé és megmókolva? Nem tudom.
Az biztos, hogy többszázezret elment már így.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15623 Dátum:
2011 Október 11, 20:24:00 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 11, 20:21:45
Motor motor, össze lehet hasonlítani. Oké, te nagy tengely párti vagy, de buszba? Még az amerikaiak is maradnak max a W110-esnél a nagy motorknál is, de általában W100-asat használnak busz motorokhoz.
Pláne hosszú váltóval, meggurítod egyesben, beteszed a kettest és várod, hogy történjen valami. Vagy mindig elforgatod egyesben 2500-ig és csak akkor kapcsolsz.
sok buszod nem volt:)
én 1835 vagy 1776 w120 at nagy szeleps fejet raknék be.....215ös lendkerék,abarth dob 2 weber
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15622 Dátum:
2011 Október 11, 20:21:45 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 11, 20:17:19
2hengerrel többen és 2torokkal több kár össze hasonlitani,te kis tengely párti vagy én nem
Motor motor, össze lehet hasonlítani. Oké, te nagy tengely párti vagy, de buszba? Még az amerikaiak is maradnak max a W110-esnél a nagy motorknál is, de általában W100-asat használnak busz motorokhoz.
Pláne hosszú váltóval, meggurítod egyesben, beteszed a kettest és várod, hogy történjen valami. Vagy mindig elforgatod egyesben 2500-ig és csak akkor kapcsolsz.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15621 Dátum:
2011 Október 11, 20:17:19 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 11, 20:14:53
Maresz, szerinted miért van egy 1974-es Porsche 911 S-ben a 2.7-es motorosban gyárilag 276 fokos tengely (46 és 40-es szelepekkel)? Miért nem tettek bele nagyobbat? Nem jutott eszükbe, vagy nem volt rá pénzük? Vag nem akartak nagyobb teljesítmény az S modellben?
2hengerrel többen és 2torokkal több kár össze hasonlitani,te kis tengely párti vagy én nem
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15620 Dátum:
2011 Október 11, 20:14:53 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 10, 22:50:18
Ez is egy vélemény.
Én typ4 et soha nem raknék be semmibe(pedig párat már csináltam)
sem 276 os tengelyt
amugy busz gyári motorral 2 ict weberrel tartosan tudja a 110et rövid váltoval
Maresz, szerinted miért van egy 1974-es Porsche 911 S-ben a 2.7-es motorosban gyárilag 276 fokos tengely (46 és 40-es szelepekkel)? Miért nem tettek bele nagyobbat? Nem jutott eszükbe, vagy nem volt rá pénzük? Vag nem akartak nagyobb teljesítmény az S modellben?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15619 Dátum:
2011 Október 11, 17:39:49 »
Idézetet írta: KIZS - 2011 Október 11, 09:39:44
Hosszú váltó annak kell, aki sose jár városban viszont ezer kilométereket autópályázik rendszeresen.
én így használom a bogarat meg buszt....városba ott Golf amiért kb. nem kár ha meghúzzák tesconál (persze ez sem igaz de nem féltem annyira)
bushi
Hozzászólások: 2415
-=BUS(H)MAN=-
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15618 Dátum:
2011 Október 11, 12:11:40 »
Az 5 sebességes váltóra visszatérve. Jake Raby fejlesztett egyet - amit csak egy turnkey drivetrain (komplett motor + váltó + kipufogó) kombinációban lehet rendelni, ami tartalmaz egy elég súlyos csomagot egyébként: DTM hűtés, evil twist csőkígyő és kipufogó, kenőanyagok, stb - olvastam róla elég sokat - meg skypeoltam is Jake-el (nem ezzel kapcsolatban de szóba került) - nyilván mindenki arra kiváncsi mennyiben áll meg egy ilyen - az van hogy megrendelőtől függ de 20 000 USD körül mozog mindenestül. És csak hogy lássátok egy olyan sorba kell beállni ha egy ilyet akarsz az ár ellenére szinte hihetetlen módon 2013-ra van meg ha most megrendeled.
VW Transporter T1 (1965)
VW Lupo 1.2 TDi Triptronic (2000)
http://www.facebook.com/istvan.busak
http://hu.linkedin.com/in/istvanbusak
http://foursquare.com/bushiur
http://twitter.com/bushiur
bushi
Hozzászólások: 2415
-=BUS(H)MAN=-
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15617 Dátum:
2011 Október 11, 11:40:00 »
aham értem.
még nem döntöttem a typ4 CU motorom sorsa felől de el lesz rakva projektnek. megvan hozzá minden, működik szépen - de ez a moci most valahogy jobban izgat, kiváncsi vagyok hogy szuperál majd a buszban - és milyen lesz az érzet az AT hosszúváltóval.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 10, 22:08:49
Jó hír, mert könnyen beállítható, jó karbi, de rossz hír, mert nem hoz sok lóerőt.
Ez a motor egy forgósabb, ezért kicsit erősebb motor, mint pl a CU/CJ kódú társai, de kisebb lökettérfogatú, így alul nyomaték szegényebb.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem fogja a buszt jól vinni, de ez nem nehéz autóhoz kitalált motor. Picit jobban kell majd forgatni.
VW Transporter T1 (1965)
VW Lupo 1.2 TDi Triptronic (2000)
http://www.facebook.com/istvan.busak
http://hu.linkedin.com/in/istvanbusak
http://foursquare.com/bushiur
http://twitter.com/bushiur
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15616 Dátum:
2011 Október 11, 09:44:00 »
Idézetet írta: KIZS - 2011 Október 11, 09:39:44
Én buszba nem raknék mást csak typ4-et. Az való bele, minden typ1 megoldás kompromisszumos vagy oltári kínlódás.
2 lityis typ4 motor, picit okosabb vezérműtengellyel és sík tetejű dugókkal. Ezzel a kombinációval minden mai közúti helyzet kényelmesen megoldható és nem kell vagyonokat költeni a motorra sem. Nyilván nem lesz egy drag bajnok, de egy t2 simán tartja a tempót a mai 1.6-os személykocsikkal még autópályán is a szabályos kereteken belül. Tudom, mert én ilyet használtam.
Hosszú váltó meg felesleges a buszba szerintem. Legalábbis t1-t2 -be biztosan. Erős motorral és rövid váltóval is tud 120-130-as utazót értelmes fogyasztás mellett. Ezzel szemben a gyári futóműve a busznak nem tud ennyit (akármilyen jó állapotban is van). Nagyjából olyan stabil az úton mint egy megemelt Wartburg egy zongorával a tetején.
Hosszú váltó annak kell, aki sose jár városban viszont ezer kilométereket autópályázik rendszeresen.
Ez igy szempont
evvel nem értek egyet:nem kell vagyonokat költeni a motorra sem
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15615 Dátum:
2011 Október 11, 09:39:44 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 10, 22:50:18
Ez is egy vélemény.
Én typ4 et soha nem raknék be semmibe(pedig párat már csináltam)
sem 276 os tengelyt
amugy busz gyári motorral 2 ict weberrel tartosan tudja a 110et rövid váltoval
Én buszba nem raknék mást csak typ4-et. Az való bele, minden typ1 megoldás kompromisszumos vagy oltári kínlódás.
2 lityis typ4 motor, picit okosabb vezérműtengellyel és sík tetejű dugókkal. Ezzel a kombinációval minden mai közúti helyzet kényelmesen megoldható és nem kell vagyonokat költeni a motorra sem. Nyilván nem lesz egy drag bajnok, de egy t2 simán tartja a tempót a mai 1.6-os személykocsikkal még autópályán is a szabályos kereteken belül. Tudom, mert én ilyet használtam.
Hosszú váltó meg felesleges a buszba szerintem. Legalábbis t1-t2 -be biztosan. Erős motorral és rövid váltóval is tud 120-130-as utazót értelmes fogyasztás mellett. Ezzel szemben a gyári futóműve a busznak nem tud ennyit (akármilyen jó állapotban is van). Nagyjából olyan stabil az úton mint egy megemelt Wartburg egy zongorával a tetején.
Hosszú váltó annak kell, aki sose jár városban viszont ezer kilométereket autópályázik rendszeresen.
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15614 Dátum:
2011 Október 11, 06:31:48 »
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Október 10, 22:55:15
nagy typ1 a tervem (nem holnap de mondjuk 3 éven belül....
rövid távon meg fel lehetne tenni dupla webert az 5 éve hibátlan motoromra, amiben megtaláltam P0 beütést......de nem tudom mi van belül és félek, hogy nem viselni jól
ha szêt akar esni essen szét inkabb itthon mint belgiumba.
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15613 Dátum:
2011 Október 10, 22:55:15 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 10, 22:25:20
Milyen busz? Utazós, túrázós, vagy pozőrködős, találkozón gyorsulgatós, ritkán közlekedős?
Túrázós, közlekedősnek typ4 2 literes, ha tisztességesen meg van csinálva és figyelnek rá akkor örök élet. Aztán lehet kicsit okosítani jobb hengerfejjel és weber karbikkal. El tud menni a 100 lóerőig simán. Azt oda találták ki.
Ha pedig typ1 motorban gondolkodunk, akkor 1776 széria vagy max 276 fok körüli tengellyel, kicsit túrt hengerfejjel és valami dupla karbival, első fokozatban szimpla karbi, tuninghoz meg két dupla weber vagy dellorto.
Én nem vagyok typ4 motor fan, de buszba a 2 literes nagyon megfelelőnek tartom, én arra játszanék.
nagy typ1 a tervem (nem holnap de mondjuk 3 éven belül....
rövid távon meg fel lehetne tenni dupla webert az 5 éve hibátlan motoromra, amiben megtaláltam P0 beütést......de nem tudom mi van belül és félek, hogy nem viselni jól
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15612 Dátum:
2011 Október 10, 22:50:18 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 10, 22:25:20
Milyen busz? Utazós, túrázós, vagy pozőrködős, találkozón gyorsulgatós, ritkán közlekedős?
Túrázós, közlekedősnek typ4 2 literes, ha tisztességesen meg van csinálva és figyelnek rá akkor örök élet. Aztán lehet kicsit okosítani jobb hengerfejjel és weber karbikkal. El tud menni a 100 lóerőig simán. Azt oda találták ki.
Ha pedig typ1 motorban gondolkodunk, akkor 1776 széria vagy max 276 fok körüli tengellyel, kicsit túrt hengerfejjel és valami dupla karbival, első fokozatban szimpla karbi, tuninghoz meg két dupla weber vagy dellorto.
Én nem vagyok typ4 motor fan, de buszba a 2 literes nagyon megfelelőnek tartom, én arra játszanék.
Ez is egy vélemény.
Én typ4 et soha nem raknék be semmibe(pedig párat már csináltam)
sem 276 os tengelyt
amugy busz gyári motorral 2 ict weberrel tartosan tudja a 110et rövid váltoval
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15611 Dátum:
2011 Október 10, 22:25:20 »
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Október 10, 22:12:20
buszba milyen motort építenél?
Milyen busz? Utazós, túrázós, vagy pozőrködős, találkozón gyorsulgatós, ritkán közlekedős?
Túrázós, közlekedősnek typ4 2 literes, ha tisztességesen meg van csinálva és figyelnek rá akkor örök élet. Aztán lehet kicsit okosítani jobb hengerfejjel és weber karbikkal. El tud menni a 100 lóerőig simán. Azt oda találták ki.
Ha pedig typ1 motorban gondolkodunk, akkor 1776 széria vagy max 276 fok körüli tengellyel, kicsit túrt hengerfejjel és valami dupla karbival, első fokozatban szimpla karbi, tuninghoz meg két dupla weber vagy dellorto.
Én nem vagyok typ4 motor fan, de buszba a 2 literes nagyon megfelelőnek tartom, én arra játszanék.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15610 Dátum:
2011 Október 10, 22:19:54 »
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Október 10, 22:12:20
buszba milyen motort építenél? T2 váltót át lehet építeni hosszúra?
Egyszerűen nem lehet, mert annak a negyedik fokozata hosszú, rövid a difi. Difit (kúpkerék és tányérkerék) cserélni meg macerás és bizonytalan.
Viszont miért akarod hosszabbra? Most ez a váltóhosszítás terjed mint a futótűz. Pedig számos hátránya van, először is a 4 fokozat MIND hosszabb lesz és ehhez erős motor kell, mert különben szarul megy a gép. Aztán a hosszú váltóval csökkenő motorfordulat miatt a hűtés is csökken, nem biztos, hogy jó ez, pedig a haladáshoz ugyanakkora teljesítmény kell, tehát a termelt hő is (majdnem) azonos.
Nem kell attól félni a hogy a motor sokat pörög, pláne a gyári vagy ahhoz közeli csendes motorok. Ezek simán bírják a padlógázt. Szokjátok meg a hangját, nem kell hosszú váltó, csak erős motorhoz.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15609 Dátum:
2011 Október 10, 22:16:38 »
Idézetet írta: tati - 2011 Október 10, 21:12:30
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15608 Dátum:
2011 Október 10, 22:12:20 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 10, 22:08:49
Jó hír, mert könnyen beállítható, jó karbi, de rossz hír, mert nem hoz sok lóerőt.
Ez a motor egy forgósabb, ezért kicsit erősebb motor, mint pl a CU/CJ kódú társai, de kisebb lökettérfogatú, így alul nyomaték szegényebb.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem fogja a buszt jól vinni, de ez nem nehéz autóhoz kitalált motor. Picit jobban kell majd forgatni.
buszba milyen motort építenél? T2 váltót át lehet építeni hosszúra?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15607 Dátum:
2011 Október 10, 22:08:49 »
Idézetet írta: bushi - 2011 Október 10, 21:25:53
ez jó vagy rossz hír?
Jó hír, mert könnyen beállítható, jó karbi, de rossz hír, mert nem hoz sok lóerőt.
Ez a motor egy forgósabb, ezért kicsit erősebb motor, mint pl a CU/CJ kódú társai, de kisebb lökettérfogatú, így alul nyomaték szegényebb.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem fogja a buszt jól vinni, de ez nem nehéz autóhoz kitalált motor. Picit jobban kell majd forgatni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
bushi
Hozzászólások: 2415
-=BUS(H)MAN=-
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15606 Dátum:
2011 Október 10, 21:25:53 »
ez jó vagy rossz hír?
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Október 10, 18:49:50
Ez dellorto FRD, baby dell-nek is nevezik.
VW Transporter T1 (1965)
VW Lupo 1.2 TDi Triptronic (2000)
http://www.facebook.com/istvan.busak
http://hu.linkedin.com/in/istvanbusak
http://foursquare.com/bushiur
http://twitter.com/bushiur
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15605 Dátum:
2011 Október 10, 21:12:30 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2011 Október 10, 20:58:00
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Oldalak:
1
...
162
163
164
165
166
[
167
]
168
169
170
171
172
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...