www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 05, 20:03:42

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921193 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 Dátum: Ma - 19:23:20 
Indította stonemen - Utolsó üzenet: írta BlackP
Jelzem 5,4V-on is működik a Tati gyújtása. Generátor hibánál kipróbáltam.

Tudom, hogy a karburátort rengetegszer átmosták már neked. Kicsit tovább mennék. Üzemanyagcső és a tartályod milyen belülről?
Feldobnék hátra egy vendégtartályt és kipróbálnám úgy mi a helyzet.

Én ezek után a gyújtást kizárnám.

 2 
 Dátum: Ma - 17:27:02 
Indította stonemen - Utolsó üzenet: írta abes
Nos, az a helyzet állt elő, hogy korai volt az örömöm...
Ma mentem vele próbaútra Tatabánya, Várgesztes, Vértessomló, Tatabánya Turul emlékmű útvonalon... Szinte végig széoen járt a motor, jól húzott, gyorsult...
Aztán ahogy. A Turultól leértem a városba, az egyik legforgalmasabb úton megint rángatott párat, kicsit fulladozott és leállt...
Megpróbáltam újraindítani, be is indult , de megint megállt... Feltoltam a kiemelt szegélyen át a padkára, közben hívtam a Boross Józsit, mi lehet szerinte a baj, de sok ötlete érthetően neki sem volt így a távolból meg ráadásul esküvőre mentek...
Újra próbálkoztam és megint beindult, így be tudtam vele állni a közeli, házak közötti parkolóba.
Újra beszéltünk telefonon, de a direkt pozitív kábel bekötéssel nem bajlódtam, amit javasolt, mert beindult újra és visszaevickéltem vele a garázsba...
Rámértem az akksira, alapjáraton kb. 12,5 V-ot mértem, de emelt fordulaton is csak kábé 13,5 V-ot... Bár Tati szerint 11 V-al is már működnie kell a gyújtásnak, nem értem a dolgot...
Jelzem 5,4V-on is működik a Tati gyújtása. Generátor hibánál kipróbáltam.

Tudom, hogy a karburátort rengetegszer átmosták már neked. Kicsit tovább mennék. Üzemanyagcső és a tartályod milyen belülről?
Feldobnék hátra egy vendégtartályt és kipróbálnám úgy mi a helyzet.

Én ezek után a gyújtást kizárnám.

 3 
 Dátum: Ma - 17:23:25 
Indította stonemen - Utolsó üzenet: írta abes
főleg, ha látnám Smiley
Dettó.  Evil

 4 
 Dátum: Ma - 12:59:55 
Indította stonemen - Utolsó üzenet: írta BlackP
Nos, az a helyzet állt elő, hogy korai volt az örömöm...
Ma mentem vele próbaútra Tatabánya, Várgesztes, Vértessomló, Tatabánya Turul emlékmű útvonalon... Szinte végig széoen járt a motor, jól húzott, gyorsult...
Aztán ahogy. A Turultól leértem a városba, az egyik legforgalmasabb úton megint rángatott párat, kicsit fulladozott és leállt...
Megpróbáltam újraindítani, be is indult , de megint megállt... Feltoltam a kiemelt szegélyen át a padkára, közben hívtam a Boross Józsit, mi lehet szerinte a baj, de sok ötlete érthetően neki sem volt így a távolból meg ráadásul esküvőre mentek...
Újra próbálkoztam és megint beindult, így be tudtam vele állni a közeli, házak közötti parkolóba.
Újra beszéltünk telefonon, de a direkt pozitív kábel bekötéssel nem bajlódtam, amit javasolt, mert beindult újra és visszaevickéltem vele a garázsba...
Rámértem az akksira, alapjáraton kb. 12,5 V-ot mértem, de emelt fordulaton is csak kábé 13,5 V-ot... Bár Tati szerint 11 V-al is már működnie kell a gyújtásnak, nem értem a dolgot...
Tuti a gyújtás a problémás? Megérheti megnézni iolyennel: https://tomnerszerszam.hu/spd/T625841/GYERTYA-SZIKRA-VIZSGALO?srsltid=AfmBOooMxZkV_7gtdNULUjZBvquKOYXd7mYbxG5qin1u5RAN172ZPAe2
benzinnel minden jó? Úszószint, nem forr fel a benzin, nincs dugulás, kap levegőt, stb? Nem melegszik valami, ami visszahűl és jó, vagy annyit nem állt? Kertben ha jár 1-2 órát nem jön elő?

 5 
 Dátum: Ma - 12:55:35 
Indította stonemen - Utolsó üzenet: írta TBK001
lényeg, hogy most jó. Utólag könnyű okosnak lenni és sajnos jogos a feltételezés, hogy az újak nem olyan minőségűek

Nos, az a helyzet állt elő, hogy korai volt az örömöm...
Ma mentem vele próbaútra Tatabánya, Várgesztes, Vértessomló, Tatabánya Turul emlékmű útvonalon... Szinte végig széoen járt a motor, jól húzott, gyorsult...
Aztán ahogy. A Turultól leértem a városba, az egyik legforgalmasabb úton megint rángatott párat, kicsit fulladozott és leállt...
Megpróbáltam újraindítani, be is indult , de megint megállt... Feltoltam a kiemelt szegélyen át a padkára, közben hívtam a Boross Józsit, mi lehet szerinte a baj, de sok ötlete érthetően neki sem volt így a távolból meg ráadásul esküvőre mentek...
Újra próbálkoztam és megint beindult, így be tudtam vele állni a közeli, házak közötti parkolóba.
Újra beszéltünk telefonon, de a direkt pozitív kábel bekötéssel nem bajlódtam, amit javasolt, mert beindult újra és visszaevickéltem vele a garázsba...
Rámértem az akksira, alapjáraton kb. 12,5 V-ot mértem, de emelt fordulaton is csak kábé 13,5 V-ot... Bár Tati szerint 11 V-al is már működnie kell a gyújtásnak, nem értem a dolgot...

 6 
 Dátum: Ma - 12:40:09 
Indította stonemen - Utolsó üzenet: írta BlackP
Nagyon jó képek!
főleg, ha látnám Smiley

 7 
 Dátum: Ma - 12:39:49 
Indította stonemen - Utolsó üzenet: írta BlackP
lényeg, hogy most jó. Utólag könnyű okosnak lenni és sajnos jogos a feltételezés, hogy az újak nem olyan minőségűek

 8 
 Dátum: Tegnap - 16:42:51 
Indította stonemen - Utolsó üzenet: írta Typ117
Remélem most már jó lesz évekig!

 9 
 Dátum: Tegnap - 08:51:53 
Indította stonemen - Utolsó üzenet: írta TBK001
Nos, kedVWes kollégák, nálam is véget ért egy időszak...
25 éve van velem Öcsisajt, amit gyakorlatilag 22 évig szinte problémamentesen abszolváltunk, de kb. 3 éve folyamatos problémákkal küszködve töltöttünk el.
Előjöttek időszakos indítási problémák, aminek az lett a megoldása, hogy kicseréltem mindkét testkábelt (akksin és a váltón is), viszont sajnos mellette kicseréltünk szinte minden, a gyújtáshoz szükséges alkatrészt (trafó, gyújtókábelek, gyertyák, kapott a 050-es gyújtáselosztó helyett egy utángyártott 009-est, új rotorral, elosztófedéllel, stb.).
És sajnos úgy néz ki, hogy itt elkövettünk egy hibát. Ugyanis nagyjából innen datálódott az a nem kis probléma, hogy legelőször 2022-ben nem jutottam el vele Borgátára, mivel Pápa előtt kb. 5-10 km-el megállt és onnantól nem volt hajlandó elindulni, úgyhogy trélerrel haza kellett hozatnom Tatabányára és kénytelenek voltunk a családi Off autóval menni.
Hosszas nyomozgatás után arra jutottunk, hogy a kondenzátor pusztult meg. Viszont ezután is, változó távokkal, de átlagban 2-3-700 km-ként kondenzátort kellett cserélnem, mert rángatás-fulladozás és megállás jött... A végére már rutinból oldottam meg a cserét, de iszonyat frusztráló volt, hogy sehova nem mertem már szinte leindulni vele, mert sosem tudtam, hol adja meg magát...
Sokan (Bogár szereléssel is foglalkozó ismerősök, kollégák is) azon a véleményen voltak, hogy sajnos ennyire pocsékak az újabb alkatrészek.
Aztán, hogy ezt kiküszöböljem, belevágtam egy olyan elektronikus-hall jeladós gyújtásbetétbe, ami ebbe a 009-es gyújtásba megfelelő, elvileg. Sajnos ezzel sem jártam szerencsével, mivel az első, amit vettem, gyárihibás volt, meg sem nyekkent vele az autó (de a hagyományos megszakítóssal igen), amit kaptam cserébe másik ugyanilyen betét kb 10-12 mp alatt elfüstölt. Ezután már külföldről rendeltünk egy hasonlót
Mivel idén megint megtréfált a nyomorult gyújtásrendszer, az idei Borgátai Talira már ezzel a betéttel indultunk neki, ami azt eredményezte, hogy Tatabányától Kisbérig jutottunk el. Odáig probléma nélkül vitt bennünket, szépen járt a motor, húzott, ahogy kell, de a központban, a Postánál kb. 20-30 m-en belül úgy megállt, mintha menet közben levettem volna a gyújtást... és onnantól nem volt hajlandó beindulni.
Gyorsan beszereltem a Vörös Lacitól rendelt, némileg hasonló elven működő betétet és azzal pik-pakk beindult, de itt már volt egy olyan sejtésem, hogy máshol kell keresni a hibaforrást. Úgyhogy megint tréler, hazahoztuk és megint Off autóval mentünk.
Na innentől lett gyanús a trafó, mivel minden más eddig csődöt mondott és már nem a rossz minőségű kondikra gyanakodtam. Amit vettem már tavaly hozzá tartalékba (Magneti Marelli), lemérettem egy autóvillamossági szerelővel és hoppá, 2,4-2,6 Ohmot mért... Na most amit beszereltem elektronikus-hall jeladós szerű betét, arra azt írták, hogy minimum 3 Ohmos trafó kell hozzá! Itt kezdett gyanús lenni, hogy ugyan nem sokkal, de pár Ohmmal ezek kisebb értékűek, ergo valószínűleg ezek nagyobb áramerősséget adnak, ami változó távon, de sejthetően ki tudja nyírni a kondenzátort és a végén ezt az elektronikus betétet...
Rendeltem hozzá a Misiéktől azért egy 3 Ohmos trafót, mert ezt valószínűleg beteszem a csomagtartóba, tartaléknak, de itt döntöttem el, hogy KELL nekem egy Tati féle komplett gyújtás!!
A Mester rendes is volt, mert egy másik rendeléséhez hozzácsapta a szükséges alkatrészeket és a héten el is küldte a komplett, beszerelés-kész cuccot, amit Boross Józsi barátommal a tegnapi napon be is applikáltunk az autóba.
Most reménykedve várom, hogy remélhetőleg ezzel már nem járok pórul és végre úgy fog engem-minket szolgálni, ahogy azelőtt.
Azelőtt is kaptam már ilyen célzásokat, hogy válasszam ezt a gyújtást, mert nagyon jók a tapasztalatok vele (Főnököm Bogarában is nagyon régóta ilyen van és semmi, de semmi gondja vele).
Sajnos nem kevés bosszúságba, idegességbe került és komoly tanulópénz volt, hogy erre nem gondoltunk, akár egy alacsonyabb Ohm értékű trafó is okozhat gondot... És lassna már nem csak a feleségem félt beülni mellém a Bogárba, hanem én is, mert azon dolgozott-feszült minden idegszálam, hogy mikor megint a rángatás, gyújtáskimaradás és leállás...
Nos, csak tanulságként írtam mindezt le, mert ha akár csak egy valakinek is segítségére lesz, már nem volt hiába...

 10 
 Dátum: 2025 Július 01, 22:46:56 
Indította stonemen - Utolsó üzenet: írta sparkafer
<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
Nagyon jó képek!

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 12 lekéréssel.