www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 07, 12:59:46

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921275 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 2095 2096 2097 2098 2099 [2100] 2101 2102 2103 2104 2105 ... 3545
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 29184313 alkalommal)
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #57827 Dátum: 2009 Január 04, 14:44:20 »

Par gondolat a viz-benzin temara, idezesek nelkul.
- A viz-benzin ketfazisu diszperz rendszer neve emulzio es nem szuszpenzio.
  (szuszpenzio: folyadekban eloszlatot szilard reszecsekeket tartalmazo ketfazisu stabil vagy metastabil rendszer)
  (emulzio: folyadekban eloszlatott folyadekszemcseket .... )
- Ha a kovetkezo okolszabalyt nezzuk:
  - Ha 1 egysegnel (g) kevesebb oldodik 100 egysegnyi (g, vagy ml) oldoszerben --> nem oldodik
  - Ha 1-10 egysegnyi oldodik 100 egysegnyi oldoszerben --> kevesse oldodik
  - Ha 10+ egysegnyi oldodik 100 egysegnyi oldoszerben --> jol oldodik
  --> akkor a benzinben a viz nem oldodik.
  Ennek ellenere haromfele modon talalkozhatunk vizzel a benzinben:
    - szabad vizkent,
    - emulziokent es
    - oldott vizkent (!)

Az oldott viz mennyisege jelentosen fugg a kulso homerseklettol, a benzin aromas szenhidrogen tartalmatol illetve a hozza adott feluletaktiv anyagoktol. A benzin aromas osszetevoitol fuggoen 0,1-0,2 V/V % (terfogatszazalek) viz oldodik a benzinben. 20 kobmeter (20.000 liter) benzinben tehat kb 20-40 liter viz lehet oldva!

A leggyakrabban hasznalt segedoldoszerek: metanol, etanol es izopropilalkohol (IPA). A hozzaadott metanollal es etanollal feloldott viz oldhatosaga jelentosen fugg a homerseklettol, hozzaadott 15%-nyi metanollal pl 0,16%-nyi viz oldhato fel a benzinben 15 C-on, ez az oldekonysagot befolyasolo hatasa 0 C-on viszont kozelit a nullahoz! (Tehat ha metanolt adunk a benzintankba, hogy a benzinben feloldjuk a tank aljan levo valamennyi vizet, akkor figyeljunk arra, hogy ezt ne telen jatsszuk el, mert akkor nem sokat er ... :-)) 15%-nal tobb hozzaadott metanol mar kedvezotlenul befolyasolja a motor teljesitmenyet, ha nincs ilyen gyujtas meg befecskendezes meg mittomenmi allito rendszer rajta (ehhez nem ertek).
A legjobb oldhatosagot befolyasolo kozuluk az IPA, bar dragabb, mint a metanol vagy etanol. Hozzaadott 3%-nyi IPA 0,35%-nyi vizet tesz oldhatova a benzinben 20 C-on es 0,2 %-nyit 0 C-on. Tehat terfogatra vetitve az IPA sokkal tobb vizet tesz oldhatova, valamint a homersekletfuggese is kisebb (ajanlott tehat ezt locsolni a tankba).

Multkor mar irtam a vizbefecskendezesrol nemtom melyik topicban, ott megbeszeltuk az elonyeit. De ha most szoba kerult akkor irok az uzemanyag(benzin, gazolaj, stb)-viz emulziorol, ami 100+ eves talalmany, de most kezd megint elterjedni. A rovid neve WiFE (Water in Fuel Emulsion). Itt nem vizet porlasztanak az uzemanyag melle, hanem eleve a folyekony uzemanyagban oszlatnak el 5 mikronos kis cseppecskek formajaban 0-50% vizet es kesobb azt fecskendezik be a motorba. Hogy ez miert jo? Az okok hasonloak a vizbefecskendezeshez:
- szennyviz es egyeb egheto vagy nem egheto folyadekok is felhasznalhatoak
- kevesebb uzemanyaggal ugyanakkora/nagyobb nyomatek
- nitrozus gazok (NOx) emisszioja csokken
- szilard (korom, stb) reszecskek (PM) emisszioja is csokken
- kevesebb lerakodas a kipuff oldalon (szelepek, turbo, stb), hosszabb elettartam es ritkabb szerviz igeny
Miert jobb, mint a sima vizbefecskendezes?
- a kibocsatott karos anyagok (NOx, PM) emissziojanak csokkentese joval hatekonyabb!
  (minden 1%-nyi viz 1%-kal csokkenti a NOx keletkezeset, 30%-nyi viz hozzaadasaval 30%-kal kevesebb NOx keletkezik es 60-90%-kal kevesebb szilard reszecske!)

Sok gyarto sokfele megoldasat es elore kevert WiFE uzemanyagat lehet kapni (AquaDyn, PuriNOx, Aquazole, stb), de ennek az elonyos tulajdonsagok mellett megvan a maga hatranya is:
- extrem keves helyen lehet kapni
- ha hirtelen nagy teljesitmenyre van szukseg nem tudod "kikapcsolni" belole a vizet vagy modositani a keveresi aranyt

Ezeket a hatranyokat viszont a mostanaban elterjedo, helyben emulziot kepzo berendezesek (WiFE on Demand) kikuszobolik, melyek a viz-uzemanyag emulziot es annak osszetetelet befecskendezes elott allitjak elo. Itt tipikusan hajozasi megoldasokrol van szo, mivel ott viz nagy mennyisegben all rendelkezesre, valamint jo, ha az ipari (olajos) szennyvizet (egy szeparator utan) az uzemanyagban emulgealva a kornyezetre joval kisebb terhelest jelento modon dolgozzak fel (nem irom, hogy kornyezetbarat, mert egyik motor sem oxigent lehel) es a kikotokben sem kell fizetni annyit az uritesert...
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 04, 14:46:21 írta Protheus »


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57826 Dátum: 2009 Január 04, 14:34:56 »

Ez hány "fokos" lesz így? 20?
kb. Fagyasztó szekrényben tudod tesztelni.  Wink
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #57825 Dátum: 2009 Január 04, 14:11:47 »

Csinálj magadnak:
20 % denszesz 78% víz 2% mosogatószer.  Wink
Ez hány "fokos" lesz így? 20?

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57824 Dátum: 2009 Január 04, 14:03:24 »

Régen tudtam vele mérni azt is. Úgy emlékszem.
Na mindegy. Ráfagy osz' kész....
Csinálj magadnak:
20 % denszesz 78% víz 2% mosogatószer.  Wink
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #57823 Dátum: 2009 Január 04, 13:45:50 »

OG 101.C típ. kézi refraktométer

Méréstartomány: 0-55%, akkusavat 0..-65C -ig, fagyállót
Legnagyobb pontatlanság: ±0,4% mindkét állásban 20 oC esetén
Méretek: 170 mm hosszú, 31 mm átmérőjű, 300 gr. Súlyú
Felhasználható:
Gépjárműszervizekben, benzinkutaknál fagyálló- és ablakmosófolyadék, valamint akkumulátorsav mérésére.

 <beszúrt kép törölve>


Persze nem tudjuk a mai ablakmosók miből vannak... Főleg a tecsós


Ilyet loptak el előllem mikor szereltem lefelé kilencszáznyolcvannyolc hideg februárján.A tűzszerészektől Újpesten.Félreértések elkerülése végett vittek másfél évre,és nem önként mentem.Bár ma már smakkolna,mert fekhetnék és ihatnák.Bár soför voltam teherautón.Gaz szikszti sziksz. Tongue
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #57822 Dátum: 2009 Január 04, 13:41:07 »

Ablakmosóhoz nem jó. Hiába írja. Mi is ilyet használunk.
Régen tudtam vele mérni azt is. Úgy emlékszem.
Na mindegy. Ráfagy osz' kész....

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57821 Dátum: 2009 Január 04, 13:39:46 »

OG 101.C típ. kézi refraktométer
Méréstartomány: 0-55%, akkusavat 0..-65C -ig, fagyállót
Ablakmosóhoz nem jó. Hiába írja. Mi is ilyet használunk.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #57820 Dátum: 2009 Január 04, 13:35:59 »

Szerintem azok a refraktometerek a glikol-viz elegyre vannak hitelesitve, amit fagyallokent hasznaltak-hasznalnak a vizhuteses autokban. Az nem ugy megy, hogy pikkpakk megmerem mindenfelenek a toresmutatojat es kiderul, hogy hany fokig fagyallo :-D

OG 101.C típ. kézi refraktométer

Méréstartomány: 0-55%, akkusavat 0..-65C -ig, fagyállót
Legnagyobb pontatlanság: ±0,4% mindkét állásban 20 oC esetén
Méretek: 170 mm hosszú, 31 mm átmérőjű, 300 gr. Súlyú
Felhasználható:
Gépjárműszervizekben, benzinkutaknál fagyálló- és ablakmosófolyadék, valamint akkumulátorsav mérésére.

 


Persze nem tudjuk a mai ablakmosók miből vannak... Főleg a tecsós

« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 04, 13:38:28 írta Zoli »

Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #57819 Dátum: 2009 Január 04, 13:33:13 »

csakazértse írok hozzá kommentet ;-)

http://www.geogreeting.com/view.html?ylyqkBrkDE3rE
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #57818 Dátum: 2009 Január 04, 13:30:18 »

Optikai kis kukker. Egy csepp az üvegre és a fénytörésből megmondja.
Szerintem azok a refraktometerek a glikol-viz elegyre vannak hitelesitve, amit fagyallokent hasznaltak-hasznalnak a vizhuteses autokban. Az nem ugy megy, hogy pikkpakk megmerem mindenfelenek a toresmutatojat es kiderul, hogy hany fokig fagyallo :-D


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57817 Dátum: 2009 Január 04, 13:27:45 »

Optikai kis kukker. Egy csepp az üvegre és a fénytörésből megmondja.
LOL.

Glikolhoz vagy etanolhoz való?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #57816 Dátum: 2009 Január 04, 13:25:36 »

mivel mérted?
Optikai kis kukker. Egy csepp az üvegre és a fénytörésből megmondja.

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57815 Dátum: 2009 Január 04, 13:24:17 »

Épp most jöttem be, megmértem a fagyáspontját az ablakmosó löttynek,mert az is ráfagy és -10-et mutat a cucc... ( a cimkén -19 van)
mivel mérted?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #57814 Dátum: 2009 Január 04, 13:22:44 »

Nekem a -20 fokra hitelesített téli ablakmosó reggel 0 fok környékén ráfagy az ablakra mint a huzat.A kutasok pedig régen a 9 ft-os háztartási tüzelő olajat keverték a 40 ft-os benzinbe.1000 literhez egy százast.

Épp most jöttem be, megmértem a fagyáspontját az ablakmosó löttynek,mert az is ráfagy és -10-et mutat a cucc... ( a cimkén -19 van)

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #57813 Dátum: 2009 Január 04, 12:44:16 »

megoldottam a 91, 95-ös problémát.
buzik vagytok és kész! :-PP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57812 Dátum: 2009 Január 04, 12:30:46 »

én ezzel sem értek egyet, benzines motornak akkor kell pukkania amikor a gyújt a szikra
ha nem akkor pukkan az rossz
Égési sebességre gondol, de az oktánszám és e között nincs összefüggés.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #57811 Dátum: 2009 Január 04, 12:30:35 »

a 91-es előbb pukkan, mint a 95-ös, így az égési időtartam hosszabb -> ergo jobb a hatásfok

nem mindegy, hogy a lángfront fhp+0 vagy fhp+2 foknál éri el a dugó tetejét (hasraütés szerű számok).
ilyesmire gondoltam.
Akkor küldök neked 76-os oktánszámú ukrán benzint. De ne csodálkozz, ha 20ezer után motorgenerál.
Egetverő hülyeségek születnek itt néha.
Ez egy gyönyörű gyöngyszem lett, Pesta barátom!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #57810 Dátum: 2009 Január 04, 12:22:35 »

a 91-es előbb pukkan, mint a 95-ös, így az égési időtartam hosszabb -> ergo jobb a hatásfok

nem mindegy, hogy a lángfront fhp+0 vagy fhp+2 foknál éri el a dugó tetejét (hasraütés szerű számok).
ilyesmire gondoltam.

én ezzel sem értek egyet, benzines motornak akkor kell pukkania amikor a gyújt a szikra
ha nem akkor pukkan az rossz

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #57809 Dátum: 2009 Január 04, 12:10:58 »

bár nem vagyok kémikus (a világ szerencséjére), de ezt nehezen hiszem el
a 91+ oktánszámú benzinek mindent tudnak amit a 91-es, legfeljebb jobban tudják
ezért mert valami nem tűri annyira kompressziót, még nem robban nagyobbat

a 91-es előbb pukkan, mint a 95-ös, így az égési időtartam hosszabb -> ergo jobb a hatásfok

nem mindegy, hogy a lángfront fhp+0 vagy fhp+2 foknál éri el a dugó tetejét (hasraütés szerű számok).
ilyesmire gondoltam.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #57808 Dátum: 2009 Január 04, 11:52:06 »

micsoda érdekes adat...
mivel a 91-esnek jobb a robbanóképessége (azaz szarabb a kopogástűrése), természetes, hogy egy erre optimalizált motor kevesebbet csócsál belőle.

bár nem vagyok kémikus (a világ szerencséjére), de ezt nehezen hiszem el
a 91+ oktánszámú benzinek mindent tudnak amit a 91-es, legfeljebb jobban tudják
ezért mert valami nem tűri annyira kompressziót, még nem robban nagyobbat

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57807 Dátum: 2009 Január 04, 11:48:31 »

micsoda érdekes adat...
mivel a 91-esnek jobb a robbanóképessége (azaz szarabb a kopogástűrése), természetes, hogy egy erre optimalizált motor kevesebbet csócsál belőle.
95+mosóbenzin és jobban megy a bogár.  Grin
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57806 Dátum: 2009 Január 04, 11:47:39 »

Nekem a -20 fokra hitelesített téli ablakmosó reggel 0 fok környékén ráfagy az ablakra mint a huzat.
Mert etilalkohol van benne és hamar elpárolog. Vegyél izopropil alkoholost, vagy fűtsd a szélvédőt.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #57805 Dátum: 2009 Január 04, 11:45:47 »

Az tény hogy az osztrák 91sel 1 literrel kevesebbet eszik a bogi mint a magyar 95tel.

 Evil

micsoda érdekes adat...
mivel a 91-esnek jobb a robbanóképessége (azaz szarabb a kopogástűrése), természetes, hogy egy erre optimalizált motor kevesebbet csócsál belőle.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #57804 Dátum: 2009 Január 04, 11:45:00 »

Nekem a -20 fokra hitelesített téli ablakmosó reggel 0 fok környékén ráfagy az ablakra mint a huzat.A kutasok pedig régen a 9 ft-os háztartási tüzelő olajat keverték a 40 ft-os benzinbe.1000 literhez egy százast.
Nem elérhető MobyDick
Hozzászólások: 430


« Hozzászólás #57803 Dátum: 2009 Január 04, 11:06:24 »

Vagy ugye rozsdásodik a tank belülről az alant leirtak miatt pl.
Rozsda leesik tank alján lyukra tapad gyárilag (volt ott ugyan egy szűrő de azt szintén megszokta enni az idő vasfoga) ac sziv, sziv de nem kap.


 Evil
a tankom zsir új,2honapja volt kivéve a helyéről,mert azt a kiscsövet min lefolyik belölle a benzin ki kellett cserélni
Nem elérhető oldfield
Hozzászólások: 7281

« Hozzászólás #57802 Dátum: 2009 Január 04, 10:57:40 »

Macskafogó 2. a HBOn ma 16: 40




http://www.port.hu/pls/me/media.print_media_popup?i_area_id=6&i_object_id=87432&i_media_type=3&i_is_picture=1&i_is_video=2
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 04, 11:00:30 írta herbie67 »
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #57801 Dátum: 2009 Január 03, 23:18:22 »

Jövedéki törvényben benne van ha bizonyos százalék bioetanol vagy biodizel akkor kevesebb jövedéki adó.
nem sokkal de nagy tételnél.


lehet, de az eu-ban előírás, hogy az üzemanyagoknak X százalékban környezetbarátnak kell lennie (és ez a százalék évről-évre nő)
ezért van alkohol minden benzinben és biodízel minden gázolajban

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #57800 Dátum: 2009 Január 03, 23:14:59 »

Nem azért, hanem azért mert előírás.

Egyébként az E85 az télen igazándiból csak "E75". Ezt most olvastam.

Jövedéki törvényben benne van ha bizonyos százalék bioetanol vagy biodizel akkor kevesebb jövedéki adó.
nem sokkal de nagy tételnél.


 Evil

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57799 Dátum: 2009 Január 03, 23:13:37 »

Nem azért, hanem azért mert előírás.

Egyébként az E85 az télen igazándiból csak "E75". Ezt most olvastam.
forrást plíz.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #57798 Dátum: 2009 Január 03, 23:12:09 »

Ja.
Merugye úgy kevesebb adót kell fizetni.
...

Nem azért, hanem azért mert előírás.

Egyébként az E85 az télen igazándiból csak "E75". Ezt most olvastam.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57797 Dátum: 2009 Január 03, 23:09:31 »

Ja.
Merugye úgy kevesebb adót kell fizetni.
Az E85nek meg 85% bioetanol 15% benzin.


 Evil

Igen izgalmas területe a kémiának, mert vízmentes alkohol jól keveredik a benzinnel. A 96% meg baszik. Smiley
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #57796 Dátum: 2009 Január 03, 22:57:57 »

Ja.
Merugye úgy kevesebb adót kell fizetni.
Az E85nek meg 85% bioetanol 15% benzin.


 Evil

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #57795 Dátum: 2009 Január 03, 22:52:04 »

Amúgy felesleges a szórakozás.
Tankolj egy kis bioetanolt az alkoholja összeszedi neked a vizet.


 Evil
Sőt a benya min. 4% tiszta etanol.
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #57794 Dátum: 2009 Január 03, 22:45:04 »

És ha bekerül a már emlitett glükol,  vagy alkoholszármazék, akkor mi történik a hármas eleggyel???

Amúgy felesleges a szórakozás.
Tankolj egy kis bioetanolt az alkoholja összeszedi neked a vizet.


 Evil

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #57793 Dátum: 2009 Január 03, 22:42:33 »

És az 5 literes fagyálló szélvédőmosó amibe alkohol van 400 ft az osanba bár ezt egy benzinkutas egy nagykerből még olcsóbban megveheti, és akkor még mindig beljebb van 500fttal, legyen csak 400... Mielőtt tovább gyártanám az összeesküvés elméletet, bár az általam említett kút annyira magán, hogy a tulaj lánya ül a kassa mögött... Bár én ugy tudom hogy molos kutak között is van magán.
És telitank esetén 50-60 kilométerrel kevesebbet mész vele min a mol-ossal (ugyanazon használati körülmények között, persze ezt sem tudod tökéletesen modellezni, mert nem veszed be kétszer ugyan olyan gázzal ugyan azt a kanyart), de nagyságrendileg érezhető a klülöbség a fogyasztásban....

Ezt értem.
De ezekbe az ablakmosokban ne nagyon bizzál van amelyik higitatalanul is megfagy. (ohne alkohol)
De mint mondtam kivenni csak kútoszlopon keresztül lehet tehát azt ki kel fizetni.
És ha 400 veszek 5L és még (5*220 a kútoszlopon) 1100 be is kell fizetnem akkor már 1500 a minuszom hol lesz belőle pénz?

Mivel finomitoból sincs sok mon ezért mindenki a moltól veszi csak az egyes cégek még adalékolják.
Amúgy annak idején valamelyik autós újság csinált egy tesztet kismotor reptér ugyanolyan hőmérséklet mellet mennyit megy el a motor 5L benyával a szuperdrága szuper benzinek voltak a legszarabbak.

Én spec auchannál tankolok vagy tesco ezek vannak legközelebb nyáron bogiba főleg meg a golfba biodizelt.
Még sose volt gondom.
Az tény hogy az osztrák 91sel 1 literrel kevesebbet eszik a bogi mint a magyar 95tel.


 Evil

Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #57792 Dátum: 2009 Január 03, 22:22:44 »

eccerű
alkoholt tudsz vizezni
tehát megköti a vizet a benzinnel továbbra sem keveredik.
Viszont az alkohollal már benyeli a motor (már amelyik)


 Evil
És az 5 literes fagyálló szélvédőmosó amibe alkohol van 400 ft az osanba bár ezt egy benzinkutas egy nagykerből még olcsóbban megveheti, és akkor még mindig beljebb van 500fttal, legyen csak 400... Mielőtt tovább gyártanám az összeesküvés elméletet, bár az általam említett kút annyira magán, hogy a tulaj lánya ül a kassa mögött... Bár én ugy tudom hogy molos kutak között is van magán.
És telitank esetén 50-60 kilométerrel kevesebbet mész vele min a mol-ossal (ugyanazon használati körülmények között, persze ezt sem tudod tökéletesen modellezni, mert nem veszed be kétszer ugyan olyan gázzal ugyan azt a kanyart), de nagyságrendileg érezhető a klülöbség a fogyasztásban....

RNIE
« Hozzászólás #57791 Dátum: 2009 Január 03, 22:22:37 »

de ezt kizárólag a csúnya multi teszkónál csinálják.beszarok.büdös a fing a kisszobában,de hát lélegezni kell
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #57790 Dátum: 2009 Január 03, 22:07:26 »

És ha bekerül a már emlitett glükol,  vagy alkoholszármazék, akkor mi történik a hármas eleggyel???

eccerű
alkoholt tudsz vizezni
tehát megköti a vizet a benzinnel továbbra sem keveredik.
Viszont az alkohollal már benyeli a motor (már amelyik)


 Evil

Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #57789 Dátum: 2009 Január 03, 22:05:09 »

itt te is elolvashatod A szuszpenzió egy olyan oldat, amelynek alkotóelemei nem szolvatálnak, azok között nem lép fel oldódás.
Ergo továbbra is elkülönülnek egymástól és mivel a viz nehezebb lemegy a tartály aljára amibe nem lóg bele a cső ami felszivja a benyát. keverni keverheted de 1 nem keveredik, 2 nem tudod.

 Evil
És ha bekerül a már emlitett glükol,  vagy alkoholszármazék, akkor mi történik a hármas eleggyel???

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #57788 Dátum: 2009 Január 03, 22:03:36 »

Szóval amit te irsz az továbbra is faszság.
Kábé az ólomból lehet aranyat csinálni kategória.
Lehetni lehet csak még nem sikerült.


 Evil

Oldalak: 1 ... 2095 2096 2097 2098 2099 [2100] 2101 2102 2103 2104 2105 ... 3545
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.287 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.