www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 06, 20:39:06
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921271
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
61
62
63
64
65
[
66
]
67
68
69
70
71
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3495784 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19684 Dátum:
2014 Február 06, 07:48:51 »
Szerintem egyrészről a plexi használata akkor már felesleges ha nem töltöd teljesen tele az égésteret. A plexit azért használjuk, hogy teljesen teletöltve az égésteret a felületi feszültség ne kavarjon bele a dologba (mert ha nem használod akkor +-1mm-t és így akár 5 cm3-t is tudsz tévedni azzal ha a töltögetést már akkor abbahagyod amikor az égéstér falán már felkúszott a folyadék, vagy addig töltöd amíg már púpos a folyadék az égéstérben). Másrészről elég sok hibát hordoz magában a kívánt égéstér űrtartalmával egyező mennyiségű folyadék betöltése az égéstérbe, illetve a kimarandó mélység visszamérése a sík felülettől (vízszint problémák, felületi feszültség, mérési pontatlanság). Én ennél sokkal jobb módszernek tartom az égéstér formájának átmásolását milliméterpapírra, így összeszámolva a felületet megállapítani 1mm marásnak az űrtartalomcsökkentését. (sőt, én nem is használok milliméterpapírt, hanem sima „kockás” füzetlapot. Ha azon összeszámolod az égéstér kontúrja által határolt teljes , fél és negyed négyzeteket, akkor sem lesz nagyobb hibád mint 1cm2, ami 1mm mély marás esetén is csak 0,1cm3. Sokkal könnyebb 0,1mm-t tévedni a folyadékszint mérésénél, ami adott esetben már 0,5cm3 hibát jelent. Tehát a hiba a feltöltéses módszernél még precíz mérés esetén többszöröse, mint a felület számolásos módszernél, ha ott nagyon hanyagok vagyunk.)
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 22:48:19
lehet .
szerintem a felületi feszültsége felhúzta körbe a benzint a plexire és a furatnál ezért mérhettem mélyebb pontot ...
régebben plexi nélkül és nitrohígítóval mértük, holnap megmérem plexi nélkül benzinnel meg hígítóval is szerintem ott lesz az 1mm hiba, lehetett is látni hogy nagy buborékvan középen de körbe hozzá ért a benzin a plexihez...
«
Utoljára szerkesztve: 2014 Február 06, 07:50:31 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19683 Dátum:
2014 Február 05, 22:48:19 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 05, 22:11:02
7,5:1 a gyári érték nem?
lehet .
szerintem a felületi feszültsége felhúzta körbe a benzint a plexire és a furatnál ezért mérhettem mélyebb pontot ...
régebben plexi nélkül és nitrohígítóval mértük, holnap megmérem plexi nélkül benzinnel meg hígítóval is szerintem ott lesz az 1mm hiba, lehetett is látni hogy nagy buborékvan középen de körbe hozzá ért a benzin a plexihez...
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19682 Dátum:
2014 Február 05, 22:11:02 »
7,5:1 a gyári érték nem?
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 21:46:57
holnap este mégegyszer felöntöm és megint megmérem de ha azt írod hogy miliméterenként 0,5 akkor 7helyett 8,5 az három miliméter
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19681 Dátum:
2014 Február 05, 21:46:57 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 05, 21:30:57
Lehet, hogy ostoba vagyok de nem tudom milyen vállról beszélsz
És lehet, hogy akadékoskodásnak tűnik, hogy az 1mm-t kevésnek tartottam, de a 3,5mm-t meg soknak tartom. A VS motornál 1,6 volt a hengerűrtartalom, 50cm3-t mértem égéstérnek, a dugattyúkiállás valahol 1,5 körül volt (1,4 vagy 1,6), ott 8,2:1 sűrítést szerettem volna és nem emlékszem pontosan, de 1,5-2mm-t vetettem ki. Utána újra megmértem és a megmunkált fej égésterével újraszámolva 8,4:1 lett a sűrítés.
Illetve Gert Hack és Dieter Korp könyvében van egy táblázat, ami gyári motorok esetében mutatja, hogy a hengerfejből x kimart mm után mennyivel nő a sűrítés. Ebben a könyvben is 1,6 motor esetében durván minden mm után 0,5 sűrítési viszony növekedés következik be. Biztos az a 3,5mm? Én eddig ennyit még csak a Formel Vau hengerfejeiből vetettem ki (4mm), de ott konkrétan most marjuk a dugókba a szeleptáskákat .
holnap este mégegyszer felöntöm és megint megmérem de ha azt írod hogy miliméterenként 0,5 akkor 7helyett 8,5 az három miliméter
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19680 Dátum:
2014 Február 05, 21:30:57 »
Lehet, hogy ostoba vagyok de nem tudom milyen vállról beszélsz
És lehet, hogy akadékoskodásnak tűnik, hogy az 1mm-t kevésnek tartottam, de a 3,5mm-t meg soknak tartom. A VS motornál 1,6 volt a hengerűrtartalom, 50cm3-t mértem égéstérnek, a dugattyúkiállás valahol 1,5 körül volt (1,4 vagy 1,6), ott 8,2:1 sűrítést szerettem volna és nem emlékszem pontosan, de 1,5-2mm-t vetettem ki. Utána újra megmértem és a megmunkált fej égésterével újraszámolva 8,4:1 lett a sűrítés.
Illetve Gert Hack és Dieter Korp könyvében van egy táblázat, ami gyári motorok esetében mutatja, hogy a hengerfejből x kimart mm után mennyivel nő a sűrítés. Ebben a könyvben is 1,6 motor esetében durván minden mm után 0,5 sűrítési viszony növekedés következik be. Biztos az a 3,5mm? Én eddig ennyit még csak a Formel Vau hengerfejeiből vetettem ki (4mm), de ott konkrétan most marjuk a dugókba a szeleptáskákat .
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 20:18:55
nyugalom ne pánikoljál ! a vállat csak saccoltam de igazából az is csak fél milliméter .
a végleges többszöri mérés: a fej tényleg 50cm3 és hogy 43,4 legyen 3,5mm-t kell kiesztergálni illetve ütőkéssel kimarják azt hiszem...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19679 Dátum:
2014 Február 05, 20:18:55 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 05, 15:51:14
Akkor nem értem. Ha a 85,5mm átmérőjű hengerből 1mm az 5,7 cm3, akkor hogyan lehet a 85,5 átmérőjű kör felületnél kisebb, tojás alakú felület 1mm magassággal megszorozva 6,6 cm3?
nyugalom ne pánikoljál ! a vállat csak saccoltam de igazából az is csak fél milliméter .
a végleges többszöri mérés: a fej tényleg 50cm3 és hogy 43,4 legyen 3,5mm-t kell kiesztergálni illetve ütőkéssel kimarják azt hiszem...
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19678 Dátum:
2014 Február 05, 20:14:09 »
Idézetet írta: Varázsló - 2014 Február 05, 13:59:16
A CSP-n van konkrét számolás, nem kell képletekkel baszakodni.
Behelyettesíted, megnézed, megint behelyettesíted, megint megnézed és hamar kitalálod mit kell.
azoknak a buzi angolulbeszélőknek akik nem tudnak számolni
www.tatinson.hu
www.kck.hu
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19677 Dátum:
2014 Február 05, 19:57:20 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 04, 12:19:09
a gumi ágy a Porsche penge esetében nem simán rá volt húzva az agyra, hanem rá volt sütve. Állítólag azzal durvát szívtak mire legrillezték róla...
régi szép idők
[a csatolmányt egy admin törölte]
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19676 Dátum:
2014 Február 05, 19:06:42 »
Ahogy a többiek írták: áztatás, kalapálás, melegítés.
Gumi kontra uretán: Ehhez csak a saját tapasztalatomat tudom hozzáfűzni. Én a bogaram felújításakor új, bogárboltos gumikat raktam be. 5 évig használtam az autómat az 1,6 tuning motorral, évente valamivel több mint 5ezer km-t tettem bele. 5 év után amikor betettem a 2 literes motort, akkor úgy döntöttem, hogy uretánra cserélem mind a 4 gumit (úgy voltam vele, hogy tulajdonképpen a lengőkarokon és ezeken a gumiágyakon keresztül "tolja" az autót a motor-váltó, szóval nem árthat az uretán). Ami pozitívum, hogy míg egy-egy utángyártott gumi nagyon le tud amortizálódni 5 év alatt, ezeken nem látszott az elhasználódás, pedig nem vagyok finomkodós (ekkor már a 3. garnitúra váltótartó bak került be az autóba). Most az 5. évben vagyok, hogy az uretán van az autóban, nekem nem nyikorog (igaz hozzá kell tennem, hogy az utóbbi 3 évben keveset mentem az autóval, de azért az első 2 uretános évben csak letoltam egy 2500 km-es Belga utat, egy több mint 4000 km-es európai kört, meg pár itthoni találkozót, gyorsulási versenyt.) Érzékelhetően hangosabbnak nem érzem tőle az autót, emiatt szerintem nem kell félni tőle.
Idézetet írta: MatroX - 2014 Február 05, 18:21:27
Kibányásztam mind a kettő tetves torzió rudat. Soha többet nem csinálok ilyet vagyis ha valaki kiszedegeti a belekonzerválódott csavarokat elöttem akkor igen
<beszúrt kép törölve>
Lényeg a lényeg kérdésem akik már műveltek ilyen folyamatokat : hogy szoktátok levenni a külső felét a dolognak , nekem mind a kettő belül jött ki szóval kihúztam a rudat mindent, de nembirom a külső ricnikről leműteni a házat. Erre gondolok :
<beszúrt kép törölve>
Ja és még 1! Érdemes berakni a gumik helyett piros urethán dolgot?? Úgyis kell vennem vagy gyárit vagy erősebbet mert odavannak amik benne voltak.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19675 Dátum:
2014 Február 05, 18:31:29 »
Idézetet írta: MatroX - 2014 Február 05, 18:21:27
Kibányásztam mind a kettő tetves torzió rudat. Soha többet nem csinálok ilyet vagyis ha valaki kiszedegeti a belekonzerválódott csavarokat elöttem akkor igen
<beszúrt kép törölve>
Lényeg a lényeg kérdésem akik már műveltek ilyen folyamatokat : hogy szoktátok levenni a külső felét a dolognak , nekem mind a kettő belül jött ki szóval kihúztam a rudat mindent, de nembirom a külső ricnikről leműteni a házat. Erre gondolok :
Minden kezdet nehéz, a csavarok mostantól sokkal könnyebben fognak járni!
Képet nem tudom megnyitni, de azt hiszem, tudom, mi a gondod, nem jön le a lengőkar a ricniről... Áztasd be egy éjszakára valamimpetróleumba, fékolajba, bármibe, holnap satu, nagykalapács, dorni. Menni fog az!
Uretánt lesz, aki ajánlja, sztem a gumi meglehetősen jól bírja, csendesebb.
Bácsi Győző
vetart
Hozzászólások: 5290
1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19674 Dátum:
2014 Február 05, 18:30:16 »
Idézetet írta: MatroX - 2014 Február 05, 18:21:27
Kibányásztam mind a kettő tetves torzió rudat. Soha többet nem csinálok ilyet vagyis ha valaki kiszedegeti a belekonzerválódott csavarokat elöttem akkor igen
<beszúrt kép törölve>
Lényeg a lényeg kérdésem akik már műveltek ilyen folyamatokat : hogy szoktátok levenni a külső felét a dolognak , nekem mind a kettő belül jött ki szóval kihúztam a rudat mindent, de nembirom a külső ricnikről leműteni a házat. Erre gondolok :
<beszúrt kép törölve>
Ja és még 1! Érdemes berakni a gumik helyett piros urethán dolgot?? Úgyis kell vennem vagy gyárit vagy erősebbet mert odavannak amik benne voltak.
Le kell ütni róla, 2 emberes. Ha nem megy, meg kell melegíteni a házat, utána le lehet kalapálni a rúdról. Az uretán ok, csak 1 év után kicsit nyekereg.
Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74, Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19673 Dátum:
2014 Február 05, 18:21:27 »
Kibányásztam mind a kettő tetves torzió rudat. Soha többet nem csinálok ilyet vagyis ha valaki kiszedegeti a belekonzerválódott csavarokat elöttem akkor igen
Lényeg a lényeg kérdésem akik már műveltek ilyen folyamatokat : hogy szoktátok levenni a külső felét a dolognak , nekem mind a kettő belül jött ki szóval kihúztam a rudat mindent, de nembirom a külső ricnikről leműteni a házat. Erre gondolok :
Ja és még 1! Érdemes berakni a gumik helyett piros urethán dolgot?? Úgyis kell vennem vagy gyárit vagy erősebbet mert odavannak amik benne voltak.
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19672 Dátum:
2014 Február 05, 15:51:14 »
Akkor nem értem. Ha a 85,5mm átmérőjű hengerből 1mm az 5,7 cm3, akkor hogyan lehet a 85,5 átmérőjű kör felületnél kisebb, tojás alakú felület 1mm magassággal megszorozva 6,6 cm3?
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 13:12:32
nincs, szimplaszivós 1.6os fej plexiig töltve .
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19671 Dátum:
2014 Február 05, 13:59:16 »
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 11:23:04
kb egy milis váll van abból gondoltam, de nyilván még mielőtt elviszem dreháshoz újból fel fogom tölteni naftával és megmérem . Szegény Maxi azt sem tudja miről van szó
A CSP-n van konkrét számolás, nem kell képletekkel baszakodni.
Behelyettesíted, megnézed, megint behelyettesíted, megint megnézed és hamar kitalálod mit kell.
«
Utoljára szerkesztve: 2014 Február 05, 14:01:55 írta Varázsló
»
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19670 Dátum:
2014 Február 05, 13:12:32 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 05, 11:38:27
Akkor van egy 1mm-es kompressziócsökkentő gyűrű a hengerfejben és azzal együtt 50ccm?
nincs, szimplaszivós 1.6os fej plexiig töltve .
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19669 Dátum:
2014 Február 05, 11:38:27 »
Akkor van egy 1mm-es kompressziócsökkentő gyűrű a hengerfejben és azzal együtt 50ccm?
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 11:23:04
kb egy milis váll van abból gondoltam, de nyilván még mielőtt elviszem dreháshoz újból fel fogom tölteni naftával és megmérem . Szegény Maxi azt sem tudja miről van szó
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19668 Dátum:
2014 Február 05, 11:36:35 »
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 11:23:54
addig egy találós kérdés , mi az nagy piros és nem fér be a szádba?
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19667 Dátum:
2014 Február 05, 11:27:45 »
Idézetet írta: TBK001 - 2014 Február 05, 11:24:58
ön nyert!
www.tatinson.hu
www.kck.hu
TBK001
Hozzászólások: 29089
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19666 Dátum:
2014 Február 05, 11:24:58 »
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 11:23:54
addig egy találós kérdés , mi az nagy piros és nem fér be a szádba?
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19665 Dátum:
2014 Február 05, 11:23:54 »
Idézetet írta: maxi - 2014 Február 05, 11:18:03
Csak egy ötlet.
Mi lenne ha tati megmérne mindent, és megmondaná mit szeretne, te meg kiszámolod neki?
Látod, hogy elveszett a csávó a számok rengetegében.
addig egy találós kérdés , mi az nagy piros és nem fér be a szádba?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19664 Dátum:
2014 Február 05, 11:23:04 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 05, 11:15:33
Biztos vagy benne, hogy a hengerfejből 1mm-t kiszedve 6,6cm3-t kapsz? Hiszen a teljes, 85,5 átmérőjű hengerfuratnál 1mm csak 5,7cm3. Akkor a kisebb felületű égéstérnél hogy lehet 1mm több mint 5,7cm3?
kb egy milis váll van abból gondoltam, de nyilván még mielőtt elviszem dreháshoz újból fel fogom tölteni naftával és megmérem . Szegény Maxi azt sem tudja miről van szó
www.tatinson.hu
www.kck.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19663 Dátum:
2014 Február 05, 11:18:03 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 05, 11:15:33
Biztos vagy benne, hogy a hengerfejből 1mm-t kiszedve 6,6cm3-t kapsz? Hiszen a teljes, 85,5 átmérőjű hengerfuratnál 1mm csak 5,7cm3. Akkor a kisebb felületű égéstérnél hogy lehet 1mm több mint 5,7cm3?
Csak egy ötlet.
Mi lenne ha tati megmérne mindent, és megmondaná mit szeretne, te meg kiszámolod neki?
Látod, hogy elveszett a csávó a számok rengetegében.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19662 Dátum:
2014 Február 05, 11:15:33 »
Biztos vagy benne, hogy a hengerfejből 1mm-t kiszedve 6,6cm3-t kapsz? Hiszen a teljes, 85,5 átmérőjű hengerfuratnál 1mm csak 5,7cm3. Akkor a kisebb felületű égéstérnél hogy lehet 1mm több mint 5,7cm3?
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 11:00:28
újra mértem a hengerfejet 50cm + a hengerkiállás 8,6 58,6-52= 6,6cm3 ennyit kell kiszedni ez
egymiliméter
hát a faszom! egy tetves miliméterért számolgatok itt ennyit
ÚÚÚ Stum elvtárs gecidrága lesz ez a motor!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19661 Dátum:
2014 Február 05, 11:00:28 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 05, 10:51:50
Erre mondta a villamosságtanárom, hogy a számológép csak összezavarja az embert...
Szerintem jó lesz benzinnel. Én híg olajjal szoktam (talán valami híg lengéscsillapító olaj?!). Régen szoktam benzinnel és olajjal is, meg kiszámoltam a legnagyobb és a legkisebb mért értékkel kapható sűrítési viszonyt is, stb., de idővel rájöttem, hogy nincs értelme ilyen szinten belebonyolódni, mert lazán hozhat egy kis tévedést a köbölés, aztán dugattyúkiállás mérésénél is kerül hiba a rendszerbe, hisz' a dugattyú tud billegni. A hengertalp tőmítést sem tudod, hogy milyen vastag marad amikor fixre húzod majd a hengerfejeket, stb., stb.. Arról ne is beszéljünk, hogy az esztergályost sem jó összezavarni 0,5mm-nél kisebb értékkel egy bogár hengerfej marásánál, mert már így is hülyének néz, hogy pénzt adok ki ilyen dolgokra, amikor - idézem- "Erősebb úgysem lesz egy bogár, csak hangosabb"
Szóval nem azon múlik majd a dolog, hogy a tervezett 8,5:1 helyett 8,3:1 vagy 8,6:1 lesz-e a sűrítés.
újra mértem a hengerfejet 50cm + a hengerkiállás 8,6 58,6-52= 6,6cm3 ennyit kell kiszedni ez
egymiliméter
hát a faszom! egy tetves miliméterért számolgatok itt ennyit
ÚÚÚ Stum elvtárs gecidrága lesz ez a motor!
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19660 Dátum:
2014 Február 05, 10:51:50 »
Erre mondta a villamosságtanárom, hogy a számológép csak összezavarja az embert...
Szerintem jó lesz benzinnel. Én híg olajjal szoktam (talán valami híg lengéscsillapító olaj?!). Régen szoktam benzinnel és olajjal is, meg kiszámoltam a legnagyobb és a legkisebb mért értékkel kapható sűrítési viszonyt is, stb., de idővel rájöttem, hogy nincs értelme ilyen szinten belebonyolódni, mert lazán hozhat egy kis tévedést a köbölés, aztán dugattyúkiállás mérésénél is kerül hiba a rendszerbe, hisz' a dugattyú tud billegni. A hengertalp tőmítést sem tudod, hogy milyen vastag marad amikor fixre húzod majd a hengerfejeket, stb., stb.. Arról ne is beszéljünk, hogy az esztergályost sem jó összezavarni 0,5mm-nél kisebb értékkel egy bogár hengerfej marásánál, mert már így is hülyének néz, hogy pénzt adok ki ilyen dolgokra, amikor - idézem- "Erősebb úgysem lesz egy bogár, csak hangosabb"
Szóval nem azon múlik majd a dolog, hogy a tervezett 8,5:1 helyett 8,3:1 vagy 8,6:1 lesz-e a sűrítés.
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 10:37:58
fogalmam nincs hogy jött ki a 397,22 úgy számoltam ahogy írod és most 395,95 jött ki....
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19659 Dátum:
2014 Február 05, 10:40:55 »
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/04/1776-surites.html
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/07/671-keves.html
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/11/16-vintage-speed-kontrol.html
Idézetet írta: callook - 2014 Február 05, 10:28:41
Ez kb. stimmel.
(Mondjuk a 397,2 nem tudom hogy jött ki, mert ha leosztom az 1584 ccm-t 1 hengerre, akkor az 396 ccm. De ha úgy számolom, hogy 4,275 x 4,275 x 3,14 x 6,9 akkor is 395,95 jön ki, de ez mindegy is, mert nagyobbat téved az ember a dugattyúkiállás mérésekor meg az égéstér köbölésekor.)
Egyébként a többit jól számoltad.
Mivel töltöd fel az égésteret? Nekem az a tapasztalatom, hogy akár 5ccm különbség is adódik attól függően, hogy milyen sűrű folyadékkal töltöd fel (benzin, motorolaj, hidraulika olaj, stb.). Én attól kezdve tudok pontosan mérni, amióta plexi lapot fektetek (szorítok) az égéstérre.
Arra, hogy mennyit kell marni, arra valóban az egyik módszer az kiszámolt mennyiségű folyadékkal való feltöltés (persze itt is lesz tévedés), a másik megoldás meg, hogy kartonra másolod az égéstér formáját, amit kivágsz és mm papírra rárajzolva megszámolod, hogy hány mm2 a felület, így tudsz számolni 1mm-nyi mély égéstér űrtartalmat (persze itt is lesz tévedés.)
[a csatolmányt egy admin törölte]
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19658 Dátum:
2014 Február 05, 10:37:58 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 05, 10:28:41
Ez kb. stimmel.
(Mondjuk a 397,2 nem tudom hogy jött ki, mert ha leosztom az 1584 ccm-t 1 hengerre, akkor az 396 ccm. De ha úgy számolom, hogy 4,275 x 4,275 x 3,14 x 6,9 akkor is 395,95 jön ki, de ez mindegy is, mert nagyobbat téved az ember a dugattyúkiállás mérésekor meg az égéstér köbölésekor.)
Egyébként a többit jól számoltad.
Mivel töltöd fel az égésteret? Nekem az a tapasztalatom, hogy akár 5ccm különbség is adódik attól függően, hogy milyen sűrű folyadékkal töltöd fel (benzin, motorolaj, hidraulika olaj, stb.). Én attól kezdve tudok pontosan mérni, amióta plexi lapot fektetek (szorítok) az égéstérre.
Arra, hogy mennyit kell marni, arra valóban az egyik módszer az kiszámolt mennyiségű folyadékkal való feltöltés (persze itt is lesz tévedés), a másik megoldás meg, hogy kartonra másolod az égéstér formáját, amit kivágsz és mm papírra rárajzolva megszámolod, hogy hány mm2 a felület, így tudsz számolni 1mm-nyi mély égéstér űrtartalmat (persze itt is lesz tévedés.)
fogalmam nincs hogy jött ki a 397,22 úgy számoltam ahogy írod és most 395,95 jött ki....
benzin + plexivel mértem ,mérjem motorolajjal?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19657 Dátum:
2014 Február 05, 10:28:41 »
Ez kb. stimmel.
(Mondjuk a 397,2 nem tudom hogy jött ki, mert ha leosztom az 1584 ccm-t 1 hengerre, akkor az 396 ccm. De ha úgy számolom, hogy 4,275 x 4,275 x 3,14 x 6,9 akkor is 395,95 jön ki, de ez mindegy is, mert nagyobbat téved az ember a dugattyúkiállás mérésekor meg az égéstér köbölésekor.)
Egyébként a többit jól számoltad.
Mivel töltöd fel az égésteret? Nekem az a tapasztalatom, hogy akár 5ccm különbség is adódik attól függően, hogy milyen sűrű folyadékkal töltöd fel (benzin, motorolaj, hidraulika olaj, stb.). Én attól kezdve tudok pontosan mérni, amióta plexi lapot fektetek (szorítok) az égéstérre.
Arra, hogy mennyit kell marni, arra valóban az egyik módszer az kiszámolt mennyiségű folyadékkal való feltöltés (persze itt is lesz tévedés), a másik megoldás meg, hogy kartonra másolod az égéstér formáját, amit kivágsz és mm papírra rárajzolva megszámolod, hogy hány mm2 a felület, így tudsz számolni 1mm-nyi mély égéstér űrtartalmat (persze itt is lesz tévedés.)
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 09:53:53
nah, egyenlőre ott tartok hogyha 85,5 furat 69 löket egyhenger =397,2cm3
8,5 kompresszióhoz 52,5cm3 károstér kell ebből levonom a dugókiállás 8,6cm3 = 43,9cm3 eddig kell felöntenem a fejet a többit ki kell maratni .
Stunt ,Callook ? álltalános iskolába nagyjából mindenből kettes voltam
nem nagyon érdekelt semmi , későnérő típus vagyok
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19656 Dátum:
2014 Február 05, 09:53:53 »
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 09:27:26
1,5mm kiállás 8,6cm3? (most számolok először ,eddig rábíztam a dragster építő cimborámra)
nah, egyenlőre ott tartok hogyha 85,5 furat 69 löket egyhenger =397,2cm3
8,5 kompresszióhoz 52,5cm3 károstér kell ebből levonom a dugókiállás 8,6cm3 = 43,9cm3 eddig kell felöntenem a fejet a többit ki kell maratni .
Stunt ,Callook ? álltalános iskolába nagyjából mindenből kettes voltam
nem nagyon érdekelt semmi , későnérő típus vagyok
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19655 Dátum:
2014 Február 05, 09:48:04 »
85,5 furatnál igen.
Idézetet írta: tati - 2014 Február 05, 09:27:26
1,5mm kiállás 8,6cm3? (most számolok először ,eddig rábíztam a dragster építő cimborámra)
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19654 Dátum:
2014 Február 05, 09:27:26 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 04, 22:15:21
Az szerintem kevés egy gyári érintetlen fejnél. Ha ekkora lenne és van -2mm dugattyúkiállás (aminél kevesebb van gyárilag), akkor is 8:1 sűrítés jön ki, pedig gyárilag csak 7,5:1 volt. Én gyári hengerfejnél 50 körül szoktam mérni, új utángyártott fejeknél még többet.
1,5mm kiállás 8,6cm3? (most számolok először ,eddig rábíztam a dragster építő cimborámra)
www.tatinson.hu
www.kck.hu
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19653 Dátum:
2014 Február 04, 23:10:21 »
Idézetet írta: MatroX - 2014 Február 04, 20:20:56
Jó nagyot szoptam ezekkel a torziókkal... Kibányásztam a jobboldalit de kb a hátam megreccsent mire kiszedtem azt a 7 db csavart... :-D
Jobbos-balos jelolest remelem figyelted.. nem veletlen irom
«
Utoljára szerkesztve: 2014 Február 04, 23:11:58 írta sleepAIR
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19652 Dátum:
2014 Február 04, 22:34:05 »
Eddig 3 féle 1303-as gólyalábat láttam. Kicsit más patron megy beléjük (ebből 2 félét ismerek). Gyűrűkkel, közbetéttel meg lehet sok mindent oldani, de és Luftstick megoldását javasolnám. Licit helyett kicsit átépítik a mostani csillapítódat a Kárászy-nál, és szerintem nagyobb eséllyel lesz egy jó csillapítód. Igaz nem csicsa. Nekem is ilyen volt a kék 303-ban.
Idézetet írta: Dadan - 2014 Február 04, 21:19:10
Az a komplett gólyaláb, amit az én 1303-omról kiszedtünk, az nem patronos volt (nincs benne külön lengéscsillapító), hanem magában a házban van az olaj és a száron van egy dugattyú, felül pedig van egy sűrűmenetes lezárókupak, ami zárttá teszi a lengéscsillapító rendszert.
Azt akartam kérdezni, hogy ebben a gólyaláb szárba belemegy-e a porsche patron (lengéscsillapító)?
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19651 Dátum:
2014 Február 04, 22:16:37 »
Idézetet írta: callook - 2014 Február 04, 22:15:21
Az szerintem kevés egy gyári érintetlen fejnél. Ha ekkora lenne és van -2mm dugattyúkiállás (aminél kevesebb van gyárilag), akkor is 8:1 sűrítés jön ki, pedig gyárilag csak 7,5:1 volt. Én gyári hengerfejnél 50 körül szoktam mérni, új utángyártott fejeknél még többet.
akkor reggel feltöltöm mégegyszer..... dugattyú kiállás 1,5mm
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19650 Dátum:
2014 Február 04, 22:15:21 »
Az szerintem kevés egy gyári érintetlen fejnél. Ha ekkora lenne és van -2mm dugattyúkiállás (aminél kevesebb van gyárilag), akkor is 8:1 sűrítés jön ki, pedig gyárilag csak 7,5:1 volt. Én gyári hengerfejnél 50 körül szoktam mérni, új utángyártott fejeknél még többet.
Idézetet írta: tati - 2014 Február 04, 21:53:37
hány köbcentit szoktatok mérni egy 1,6 hengerfejbe ? létezik hogy 45mértem?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19649 Dátum:
2014 Február 04, 21:56:50 »
Idézetet írta: slavia919 - 2014 Február 04, 19:30:59
Viccet félretéve, mennyire számít? Érezhető? Stabis bogarat még nem vezettem soha.
Nekem van egy after ha igaz, ha kell neked adom, de előbb meg kell találnom
Próbáld ki vele, tartóm csak pre van, pontosabban csapszeges sajnos.
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19648 Dátum:
2014 Február 04, 21:53:37 »
hány köbcentit szoktatok mérni egy 1,6 hengerfejbe ? létezik hogy 45mértem?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19647 Dátum:
2014 Február 04, 21:25:12 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 Február 04, 21:19:10
Az a komplett gólyaláb, amit az én 1303-omról kiszedtünk, az nem patronos volt (nincs benne külön lengéscsillapító), hanem magában a házban van az olaj és a száron van egy dugattyú, felül pedig van egy sűrűmenetes lezárókupak, ami zárttá teszi a lengéscsillapító rendszert.
Azt akartam kérdezni, hogy ebben a gólyaláb szárba belemegy-e a porsche patron (lengéscsillapító)?
A gólyaláb és a lengéscsillapító ez nem egy egybenlévő,komplett egység?
Én úgy tudom,hogy azt általában komplettan,egyben szokták cserélni.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19646 Dátum:
2014 Február 04, 21:19:10 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 Február 04, 20:49:43
akkor ezt nem egészen értem... amit linkeltél az lengéscsillapító patron
lehet van ilyen is..
Az a komplett gólyaláb, amit az én 1303-omról kiszedtünk, az nem patronos volt (nincs benne külön lengéscsillapító), hanem magában a házban van az olaj és a száron van egy dugattyú, felül pedig van egy sűrűmenetes lezárókupak, ami zárttá teszi a lengéscsillapító rendszert.
Azt akartam kérdezni, hogy ebben a gólyaláb szárba belemegy-e a porsche patron (lengéscsillapító)?
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19645 Dátum:
2014 Február 04, 20:49:43 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 Február 04, 20:41:23
Licitálni szeretnék rájuk.
akkor ezt nem egészen értem... amit linkeltél az lengéscsillapító patron
lehet van ilyen is..
Oldalak:
1
...
61
62
63
64
65
[
66
]
67
68
69
70
71
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...