www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 04, 21:34:05

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 168 169 170 171 172 [173] 174 175 176 177 178 ... 441
Nyomtatás
Szerző Téma: Makettek  (Megtekintve 6002379 alkalommal)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10755 Dátum: 2010 December 29, 10:49:32 »

Azért mondtam, hogy "leginkább".

A TT az 1:120
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10754 Dátum: 2010 December 29, 08:13:54 »

Megnéztem 4030-4140 mm  között van egy bogár hossza, tehát kb. 25-26 mm egy "N" méretarányú bogár modell. Amit mértél, az kb 1:130, leginkább TT méret vasútban számolva.  pusmogas

A TT az 1:120
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10753 Dátum: 2010 December 28, 22:58:16 »

Megnéztem 4030-4140 mm  között van egy bogár hossza, tehát kb. 25-26 mm egy "N" méretarányú bogár modell. Amit mértél, az kb 1:130, leginkább TT méret vasútban számolva.  pusmogas

a gyárban vannak niggerek, aki rá vannak kattanva az N-es vonatokra.
majd kifaggatom őket a kiegészítőkről.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10752 Dátum: 2010 December 28, 22:25:07 »

Megnéztem 4030-4140 mm  között van egy bogár hossza, tehát kb. 25-26 mm egy "N" méretarányú bogár modell. Amit mértél, az kb 1:130, leginkább TT méret vasútban számolva.  pusmogas

csak neked lemértem.
a kis narancssárga gyösz 30,5 mm.
a méretarányt számold ki :-)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10751 Dátum: 2010 December 28, 21:45:39 »

Egy bogár csak 3 méter húsz centi?

csak neked lemértem.
a kis narancssárga gyösz 30,5 mm.
a méretarányt számold ki :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #10750 Dátum: 2010 December 28, 21:44:52 »

Egy bogár csak 3 méter húsz centi?


Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10749 Dátum: 2010 December 28, 21:38:28 »

Egy bogár csak 3 méter húsz centi?

kiszámoltam, hogy az 1:160 az kábé 2 centi.
1:120 meg inkább 3 centi.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10748 Dátum: 2010 December 28, 21:11:04 »

Szerintem a legfelső narancs max. TT lehet, az N ennél kisebb. Mindenesetre ritka példány, az biztos!

kiszámoltam, hogy az 1:160 az kábé 2 centi.
1:120 meg inkább 3 centi.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető balu67
Hozzászólások: 1307


« Hozzászólás #10747 Dátum: 2010 December 28, 20:30:06 »

Hali!

Látom vita megy  Grin
Nos ez N-es 1:160-as méretű ólom bogi Grin Cheesy Cool

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10746 Dátum: 2010 December 28, 20:27:49 »

Köszönöm a kimerítő választ, tanárbácsi! Smiley

ha az alsó Matchbox kb. 1:64, akkor a felette lévő kb. HO (1:87), ami eléggé elterjedt autómodellben is. A TT (1:120) és az N (1:160) a vasútmodellezésben elfogadott szabvány.
Szerintem a legfelső narancs max. TT lehet, az N ennél kisebb. Mindenesetre ritka példány, az biztos!

gsattila: vasútmodellező oldalakon kellene körülnézni, hátha létezik az N méretarányú kiegészítők között autó, főleg bogár. Valószínűnek tartom, hogy igen, de autómodellgyűjtők között még nem találkoztam ilyesmivel, valószínűleg kis mérete miatt. Nekem van ugyan néhány tömör festett ólombogaram, de nem hiszem, hogy szigorú méretarányban készültek.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #10745 Dátum: 2010 December 28, 20:08:39 »

szerintem ott legfelül az pont az


ha az alsó Matchbox kb. 1:64, akkor a felette lévő kb. HO (1:87), ami eléggé elterjedt autómodellben is. A TT (1:120) és az N (1:160) a vasútmodellezésben elfogadott szabvány.
Szerintem a legfelső narancs max. TT lehet, az N ennél kisebb. Mindenesetre ritka példány, az biztos!

gsattila: vasútmodellező oldalakon kellene körülnézni, hátha létezik az N méretarányú kiegészítők között autó, főleg bogár. Valószínűnek tartom, hogy igen, de autómodellgyűjtők között még nem találkoztam ilyesmivel, valószínűleg kis mérete miatt. Nekem van ugyan néhány tömör festett ólombogaram, de nem hiszem, hogy szigorú méretarányban készültek.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10744 Dátum: 2010 December 28, 19:57:09 »

Könnyen lehet. De ez nem bóti árú.

szerintem ott legfelül az pont az
<beszúrt kép törölve>
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10743 Dátum: 2010 December 28, 12:20:18 »

"N" méretarány ( 1:160 )  létezik modellekben?
szerintem ott legfelül az pont az



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10742 Dátum: 2010 December 28, 10:16:51 »

"N" méretarány ( 1:160 )  létezik modellekben?
Nem elérhető aates
Hozzászólások: 3024


« Hozzászólás #10741 Dátum: 2010 December 28, 08:02:59 »

Nemegészen.
A 2. világháború után vitték orosz tezsvéreink Németországból a komplett Opel gyártósort,aztán megjelent az uj Moszkvics.
Az alaptipus 1938-as Opel volt


Farkas Attila Balázs
Az optimisták angolul tanulnak. A pesszimisták héberül. A realisták - lőni
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #10740 Dátum: 2010 December 28, 07:35:55 »

...
Ahogy kérted itt vannak a képek ...

kösz szépen!!  Cheesy
Nem elérhető balu67
Hozzászólások: 1307


« Hozzászólás #10739 Dátum: 2010 December 27, 22:55:47 »

Hát van ami nincs meg és rágom a kefét.
De tudnék egy jó párat ami neked nincs meg.
Grin

 Evil

No majd biznicelünk  Grin
Ja, kicsi Balu köszöni a vadmacskát Grin Cheesy
Nem elérhető balu67
Hozzászólások: 1307


« Hozzászólás #10738 Dátum: 2010 December 27, 22:39:22 »

Még egy homokfutó, a Matchbox gyártmánya (balu67 kollégát megkérem, hogy készítsen képet egy kevésbé kopott példányról). A képen látható 411 a Schuco választékában található.
Látszik, hogy mindkét jármű sok örömöt szerzett ifjú használóinak.

Megint grat. az ismertetőhöz Grin
Jó nézni este a meló végeztével, feldob a sok vásáló után, akik voltak ma boltban  Cheesy
A Fridolin, és Trike-ok nagyon tetszenek Wink

Ahogy kérted itt vannak a képek a kevésbé kopott Beach Buggy-ról a Matchbox tárolómból! Wink
Remélem tetszik majd mindenkinek  Cool




[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #10737 Dátum: 2010 December 27, 22:20:48 »

Sagaris, b_sanyi: köszönöm a javítást. Ha esetleg kikerül a honlapra, megkérem az adminokat a javításra.  Cheesy
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #10736 Dátum: 2010 December 27, 17:58:37 »

...
A Fridolint a Posta megrendelésére fejlesztette ki a VW (Premium ClassiXXs 1:43)...
...Nem kizárt, hogy az előbb említett jármű továbbgondolása lett aztán a Typ3 (Maisto 1:24, Matchbox, Brekina 1:87)...


Ezen most elgondolkodtam, és keresgéltem a neten. A Wikipedia szerint a VW Typ147 (Fridolin) 1964-1974 között készült, míg a Typ3 korábbi - a limuzint 1961-től, a kombit (Variant) 1962-től, a ferdehátút (TL) 1965-től gyártották. És még egy érdekesség: a 2,5 millió Typ3-mal szemben mindössze 6139 db Fridolin hagyta el a gyárat.
Most a full restaurált fridolinok 25000 $ körül mennek. Szvsz ha arra kerülne a sor (nem fog) akkor inkább adnék ennyit egy jóval ritkább fridolinért mint egy t1-ért...

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2009


Ex-Mex...

« Hozzászólás #10735 Dátum: 2010 December 27, 17:56:28 »

...
A Fridolint a Posta megrendelésére fejlesztette ki a VW (Premium ClassiXXs 1:43)...
...Nem kizárt, hogy az előbb említett jármű továbbgondolása lett aztán a Typ3 (Maisto 1:24, Matchbox, Brekina 1:87)...


Ezen most elgondolkodtam, és keresgéltem a neten. A Wikipedia szerint a VW Typ147 (Fridolin) 1964-1974 között készült, míg a Typ3 korábbi - a limuzint 1961-től, a kombit (Variant) 1962-től, a ferdehátút (TL) 1965-től gyártották. És még egy érdekesség: a 2,5 millió Typ3-mal szemben mindössze 6139 db Fridolin hagyta el a gyárat.
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #10734 Dátum: 2010 December 27, 17:54:43 »

"Nem kizárt, hogy az előbb említett jármű továbbgondolása lett aztán a Typ3"

De kizárt, mivel a typ3 az idősebb. Bocs.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #10733 Dátum: 2010 December 27, 13:48:31 »

Sokan nem is gondolnák, hányféle járművet hajt léghűtéses boxer farmotor. A Bogár és a Transzporterek első két generációja közismert, ám van még jónéhány típus rajtuk kívül is.

megint egy jól induló délután  Wink
köszi

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #10732 Dátum: 2010 December 27, 13:44:13 »

Sokan nem is gondolnák, hányféle járművet hajt léghűtéses boxer farmotor. A Bogár és a Transzporterek első két generációja közismert, ám van még jónéhány típus rajtuk kívül is.
Szerencsére a gyártók szívesen készítenek ilyen, nem annyira hétköznapi modellt.

Itt van mindjárt a Cararama és a Minichamps. 1:43-ban készítettek két, szögletes járművet. Sokan a Typ181-et is Kübelwagennek hívják. Hasonlítanak ugyan, de ég és föld köztük a különbség:



A Bogarak királynője a Karmann. A lila kabrió a Metchbox gyártmánya, a Johnny Lightning a fiam gyűjteményéből való.



A Fridolint a Posta megrendelésére fejlesztette ki a VW (Premium ClassiXXs 1:43)



Nem kizárt, hogy az előbb említett jármű továbbgondolása lett aztán a Typ3 (Maisto 1:24, Matchbox, Brekina 1:87)



Sokféle Buggy-t barkácsoltak, de igen népszerű a bogár alapokra készített homokfutó (HotWheels és Matchbox, különböző színvariációkban)



Még egy homokfutó, a Matchbox gyártmánya (balu67 kollégát megkérem, hogy készítsen képet egy kevésbé kopott példányról). A képen látható 411 a Schuco választékában található.
Látszik, hogy mindkét jármű sok örömöt szerzett ifjú használóinak.



Trike. Érdekes öszvér, szívesen buherálnak ilyesmit bogármotor felhasználásával. A büszke tulaj egy Siku modellen pöffeszkedik, a szegény félbevágott perec gyártóját fedje homály



HO méretarányban néhány most megismert jármű



Erről a Matadorról csak a vájtfülű hozzáértők tudják, hogy az első tengely mögött egy T1 motorja dohog (Schuco 1:43)

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #10731 Dátum: 2010 December 27, 12:10:24 »

Volkswagen Matchbox variációk, és katalogizálás!
Segítség ha valaki komolyabban szeretné gyűjteni a VW Matchboxokat!

Megpróbálom bemutatni gyűjteményem büszkeségeit a Matchbox VW-eket  Grin

Remélem tetszik mindenkinek!
Jó gyűjtögetést Grin

ÜdVW!


Hát van ami nincs meg és rágom a kefét.
De tudnék egy jó párat ami neked nincs meg.
Grin

 Evil

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #10730 Dátum: 2010 December 27, 12:03:17 »

az egyiken ott a polccimke. otthon is beárazod őket?  Grin


 Evil

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #10729 Dátum: 2010 December 26, 20:12:02 »

N méreted nincs véletlenül? Mondjuk jó sok síned?

Csak H0-ás cucc van.

Tóth Zoltán
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #10728 Dátum: 2010 December 26, 20:10:36 »

huvazze, ez dedurva! valami amerókás koppintmány?
Nemegészen.
A 2. világháború után vitték orosz tezsvéreink Németországból a komplett Opel gyártósort,aztán megjelent az uj Moszkvics.
Az alaptipus 1938-as Opel volt

Tóth Zoltán
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10727 Dátum: 2010 December 26, 20:09:14 »

N méreted nincs véletlenül? Mondjuk jó sok síned?

És egy megaOFF,a multkor emlegetett H0-ás mozdonyok.
(eladóak)
<beszúrt kép törölve>
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10726 Dátum: 2010 December 26, 20:08:15 »

Is. Opel volt a háború előtt.

huvazze, ez dedurva! valami amerókás koppintmány?
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #10725 Dátum: 2010 December 26, 20:05:02 »

2.<beszúrt kép törölve>
Moskvics.1938-ból.

huvazze, ez dedurva! valami amerókás koppintmány?
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #10724 Dátum: 2010 December 26, 20:04:19 »

És egy megaOFF,a multkor emlegetett H0-ás mozdonyok.
(eladóak)

Tóth Zoltán
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #10723 Dátum: 2010 December 26, 20:02:02 »

2.
Moskvics.1938-ból.

Tóth Zoltán
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #10722 Dátum: 2010 December 26, 20:00:22 »

Kicsit elmaradtam az OFF autos retro sorozattal.
Van 2 ujabb polclakó.
1.
Zastawa,

Tóth Zoltán
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #10721 Dátum: 2010 December 26, 19:11:39 »

Egy Matchbox fórumon találtam:



Nem elérhető balu67
Hozzászólások: 1307


« Hozzászólás #10720 Dátum: 2010 December 26, 17:34:37 »

http://mbabu.hupont.hu/

Ezen az oldalon el lehet mélyedni. Még a machbox gyár is látható, egy lada is áll előtte úgy látom. A sok autó önmagáért beszél.

Én is pont ezt az oldalt néztem reggel  Grin Cheesy Cool
Nagyon jó Grin
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10719 Dátum: 2010 December 26, 09:58:45 »

http://mbabu.hupont.hu/

Ezen az oldalon el lehet mélyedni. Még a machbox gyár is látható, egy lada is áll előtte úgy látom. A sok autó önmagáért beszél.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10718 Dátum: 2010 December 26, 09:33:04 »

Volkswagen Matchbox variációk, és katalogizálás!

huhh!!
most beszrtam :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #10717 Dátum: 2010 December 26, 07:55:01 »

Volkswagen Matchbox variációk, és katalogizálás!

Szép és elismerésre méltó gyűjtemény, precíz katalogizálás! (Találtam is néhány, számomra ismeretlen modellt és variációt)
Gyönyörű állapotú kis autók, szép, korhű tároló. Néhány különleges modellről jó lenne közelebbi kép is.
Az meg már csak hab lenne a tortán, ha a laikusok számára elmesélnéd, mi a különbség a "gomb kerekű", "lézer kerekű" és "Superfast kerekű" között.
Gratula és kösz a cikket!!
Nem elérhető balu67
Hozzászólások: 1307


« Hozzászólás #10716 Dátum: 2010 December 25, 22:17:44 »

Volkswagen Matchbox variációk, és katalogizálás!
Segítség ha valaki komolyabban szeretné gyűjteni a VW Matchboxokat!

Második rész!
Ami még kimaradt!

1. Disney Series, Goofy kutya bogárban, sárga (1979), Made in Hong Kong
2. Disney Series, Donald kacsa beach hopper-ben, narancssárga (1979), Made in Hong Kong
3. Hi Ho Silver, ezüst (1981), Made in Hong Kong, Angol bliszterben

ÜdVW!

[a csatolmányt egy admin törölte]
Oldalak: 1 ... 168 169 170 171 172 [173] 174 175 176 177 178 ... 441
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.