www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 21:55:05

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1440 1441 1442 1443 1444 [1445] 1446 1447 1448 1449 1450 ... 2241
Nyomtatás
Szerző Téma: Alkatrészek  (Megtekintve 22085293 alkalommal)
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #31845 Dátum: 2008 Október 07, 21:48:12 »

Valaki ilyet keresett??

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31844 Dátum: 2008 Október 07, 21:43:14 »

Nekem 7 környékén szivornyázik.
2weber(legendák ledöltek a nagyfogysztásról)

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #31843 Dátum: 2008 Október 07, 21:38:12 »

Nekem 7 környékén szivornyázik.
nekem meg 12tol Grin
de sikkerult mar 150km-re 27litert megetetni Evil

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #31842 Dátum: 2008 Október 07, 21:31:01 »

Nekem 7 környékén szivornyázik.
masszív 10  Grin
na de én tényleg nem papperosan használtam
ha okosan taposod, kevesebbet kellene fogyasztania, bár ez még senkinek nem sikerült  Grin

VW 1200.1963.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31841 Dátum: 2008 Október 07, 21:29:43 »

ajtó és oldal kárpithoz natur lemez 5500Ft/garn
ablaktekerő, bogáron volt 1500Ft/pár?
ablaktörlő motor 3000Ft?
kesztyűtartó fedél krómozott, hamutartó,tükör ?Ftvagy sör
1.2-es D-s AS41-es motor, generátor+talp+papir nélkül 25000Ft
30 pict2-es karbi törödést igényel 2000Ft?
2 db első fékmunkahenger, asszem májusba vettem kb. 2-3e km-t mentem velük 4000 Ft/pár
http://picasaweb.google.com/jozsefgaspar/EladAlkatrSzek#  
alku van
Keresek bogira féknyerget SOS!ate előnyben, vagy cserélek a fentiek közül bármit, jó nyereg(ek)re, ha valakinek esetleg csak balos ate féknyereg lenne a birtokában a mi jó sikítson mert KELL!  

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #31840 Dátum: 2008 Október 07, 21:26:11 »

fogyasztásban?  Evil

de tényleg érdekel. nálad mennyit fogyasztott?
masszív 10  Grin
na de én tényleg nem papperosan használtam
ha okosan taposod, kevesebbet kellene fogyasztania, bár ez még senkinek nem sikerült  Grin
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #31839 Dátum: 2008 Október 07, 21:13:32 »

Ez mennyi boltban újonan?
Ki látott olcsóbban? (vatera kikiáltási ár előny)
Ki tud alternatívát ezekre, persze olcsóbban? (szintén vatera....)
 Grin Grin Grin
Alkudni kötelező!
Azt nem írtam,hogy ezek nem műanyagok!!
« Utoljára szerkesztve: 2008 Október 07, 21:18:49 írta sparkafer »

Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #31838 Dátum: 2008 Október 07, 21:06:41 »

ATS felni.
Kupakkal, Firestone F-560 165 R 15 méretű gumikkal. ( A gumik 5 mm-es állapotban.)
135 000 Ft.
Gumi nélkül (mint a Gubacsin) 85 000 Ft.

[a csatolmányt egy admin törölte]
1303LS
« Hozzászólás #31837 Dátum: 2008 Október 07, 20:19:37 »

Pedig nekem van egy eladó 5 lityisem!!Van benne kb 10 éves benya!
3 ezer Ft
De majd törlöm ezt! Grin
És van egy 20 literes is!Nem fogom soha használni, ezért legyen 6ezer Ft!
Ez mennyi boltban újonan?
Ki látott olcsóbban? (vatera kikiáltási ár előny)
Ki tud alternatívát ezekre, persze olcsóbban? (szintén vatera....)
 Grin Grin Grin
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #31836 Dátum: 2008 Október 07, 19:59:24 »

sz...jatok le inkább áruljatok valami alkatrészt! áral Evil


és ha lehet ne benzinkannát Grin Grin Grin Grin
Pedig nekem van egy eladó 5 lityisem!!Van benne kb 10 éves benya!
3 ezer Ft
De majd törlöm ezt! Grin
És van egy 20 literes is!Nem fogom soha használni, ezért legyen 6ezer Ft!
« Utoljára szerkesztve: 2008 Október 07, 20:00:58 írta sparkafer »

Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #31835 Dátum: 2008 Október 07, 19:55:32 »

sz...jatok le inkább áruljatok valami alkatrészt! áral Evil


és ha lehet ne benzinkannát Grin Grin Grin Grin

  Eladó nem használt benzinkályha kübelből (Eberspacher BN valamennyi),saját ac pumpa,időkapcsoló,működtető karok,idomok,termosztát  stb..A régi fórumon (Yahoo-VW info) vettem 40-ért.Vagy 5-8 éve.Megkeresem ha találom hogy kitől.Tán Gergelu?Így jó?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #31834 Dátum: 2008 Október 07, 19:48:04 »

  Persze ha olyan trafóm lenne... Cool
Grin
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #31833 Dátum: 2008 Október 07, 19:45:07 »

sz...jatok le inkább áruljatok valami alkatrészt! áral Evil


és ha lehet ne benzinkannát Grin Grin Grin Grin


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #31832 Dátum: 2008 Október 07, 19:44:34 »

Többi bogárnál nem érdekes.  Wink
Tehát ennyi előnye van a generátornak.
  Persze ha olyan trafóm lenne... Cool
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #31831 Dátum: 2008 Október 07, 19:43:07 »

alacsony (üresjárati) fordulatszámon is tölti az akkumulátort.
Többi bogárnál nem érdekes.  Wink
Tehát ennyi előnye van a generátornak.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #31830 Dátum: 2008 Október 07, 19:38:38 »

Azt fejtsd már ki, hogy dinamósba miért nem jó?
Ha bölcsész vagy, képletekkel, pls. Wink

1. Az akkumulátor


Az akkumulátor a dinamó vagy a generátor által termelt villamos energia tárolására szolgál. Gépjárművekben általában savas akkumulátorokat alkalmaznak. Mivel az elemi kénsavas ólomakkumulátor kapcsai közötti névleges feszültség csak 2 V, az akkumulátor sorba kapcsolt elemi akkumulátorcellákból épül fel. Az akkumulátor feszültségét így a sorbakapcsolt cellák száma határozza meg. A gépjárművekhez és a mezőgazdasági gépekhez általában 12 V-os feszültségű ólomakkumulátorokat használnak.

Amennyiben a savszint lecsökken, azt csak desztillált vízzel szabad (és kell!) utántölteni! Ennek érdekében az akkumulátor savszintjét nyáron kéthetente, télen havonta ellenőrizni kell.

Az akkumulátor töltöttségét cella-feszültségmérővel ellenőrzik. Ez egy olyan voltmérő, mellyel egy nagy amperitású söntöt kapcsolnak párhuzamosan annak érdekében, hogy terhelés mellett végezzék a mérést. A teljesen feltöltött cella feszültsége 2,7 V, a kisütött (teljesen „lemerült”) cella feszültsége pedig 1,75 V. A lemerült akkumulátort akkumulátortöltővel újra kell tölteni, a töltés során a cellákról a celladugót el kell távolítani. A teljes feltöltés után tovább töltve az akkumulátort a töltőáram az elektrolitot oxigénre (O2) és hidrogénre (H2) bontja, amelyek nagyon robbanásveszélyes durranógázt alkotnak egymással! Ezért ott, ahol akkumulátortöltés folyik, a dohányzás és a nyílt láng használata szigorúan tilos!


2. Áramfejlesztés


Az áramfejlesztők feladata a villamos fogyasztók árammal való ellátása és az akkumulátor töltése. A belső égésű motoroknál áramfejlesztőként

egyenáramú dinamót vagy

váltakozó áramú, háromfázisú generátort

használnak.

A belső égésű motorokban alkalmazott egyenáramú dinamó mellékáramkörű, öngerjesztő villamos gép. Két részből: az állórészből és a forgórészből áll. Az állórész külső része a henger alakú lágy acélöntvény, ez a dinamóház. A dinamó mágneses terét a gerjesztőtekercsen átfolyó áram létesíti. Az állórészhez tartoznak még a szénkefetartók a pehelygrafitból készült szénkefékkel és az azokat a kollektorhoz nyomó leszorítórugókkal.

A belső égésű motoroknál használt dinamók névleges feszültsége 6, 12, 24 V, névleges teljesítményük 150–300 W.

A korszerű belső égésű motorokat háromfázisú generátorokkal szerelik fel. A dinamóval szembeni előnyei:

kisebb mérete ellenére nagyobb a teljesítménye,

hatásfoka 80–85%, míg a dinamóké csak 50–60%,

üzembiztosabb,

nagyobb fordulatszámon működtethető,

alacsony (üresjárati) fordulatszámon is tölti az akkumulátort.

Az állórész három tekercse egymástól 120°-ra helyezkedik el. A forgórész mágnespólusainak forgása közben tehát három, egymástól független, egyfázisú feszültség indukálódik, amit Graetz-kapcsolásba kapcsolt hat darab diódával egyenirányítanak. A diódákat a generátorházban helyezik el és külön gondoskodnak azok hűtéséről. A generátor áramkörei: a töltő-, a gerjesztő- és az előgerjesztő áramkör.


3. A feszültségszabályozás berendezései


A feszültségszabályozás egyik eszköze az áramkapcsoló, amely a dinamó és az akkumulátor közé iktatott elektromágneses készülék. Ha a dinamó által szolgáltatott feszültség 10–15%-kal meghaladja az akkumulátor feszültségét, akkor az áramkapcsoló a dinamót az akkumulátorral összekapcsolja. Kisebb fordulatszámon vagy a motor leállásakor – amikor a feszültség nem éri el a fentebb említett nagyságot – viszont lekapcsolja. Ha ez nem valósulna meg, akkor visszáram indulna meg, ami lemerítené az akkumulátort és leégetné a dinamót.

Az ún. feszültségszabályozó a dinamó, illetve a generátor feszültségét szabályozza, mert az indukált feszültség az állandóan változó motorfordulatszám függvénye, míg számunkra állandó nagyságú feszültségre van szükség. A feszültségszabályozás úgy történik, hogy amikor a dinamó, illetve a generátor fordulatszáma magas, s emiatt a feszültség a megengedett fölé emelkedne, akkor a mágneses teret gyengítjük úgy, hogy csökkentjük a gerjesztőtekercsek áramát. Ezt vagy ellenállás beiktatásával, vagy a mágneses tér eltolásával lehet megvalósítani. Az előbbi esetben feszültségszabályozásról, az utóbbiban áramszabályozásról beszélünk.
Az egyenáramú külső gerjesztési! motor esetén a hajtás
általában másodrendű taggal közelíthető. A részletek mellőzé-
sével a villamos és a mechanikai egyenlet kombinációjából a
következő matematikai modellt kaptuk:
\dt
d?
Ennek laplace transzformáltja {s + as) [a(s)] = b [Uv.(s)\
l(C
m
1
R
1 f C C
Az együtthatók: a = —B —5-^
0
^
A jelölések: R
a
az armatúra kör ohmos ellenállása; Uk kapocs-
feszültség; Ce feszültség állandó; C
m
nyomaték állandó; B
súrlódási tényező; 0 motor + hajtott gép tehetetlenségi nyoma-
téka; a forgórész szögelfordulása; Uk(s) kapocsfeszültség Lap-
lace transzformáltja; a(s) a szögelfordulás Laplace transzfor-
„ . dxx „
, cra. ..
maltja: -7- szögsebesség; —=- szoggyorsulas.
dt
dr
Fejezzük ki a szögelfordulás és a kapocsfeszültség viszo-
nyát:
Ulis)
= G
m
(s) =
s(s+á)
Az egyenlet a motor folytonos idejű átviteli függvénye, ha a
bemenőjel a kapocsfeszültség, a kimenőjel pedig a szögelfordu-
lás.
A folytonos rendszer diszkretizációja
Ha a szabályozási feladatot digitális mikroprocesszorral kíván-
juk megvalósítani, a folyamatos rendszert diszkrét formába kell
átalakítani. A diszkretizálás alkalmával a folytonos jelet egy-
részt diszkrét időpillanatokban vett értékeivel helyettesítjük,
másrészt pedig a mintavett folytonos amplitúdójú jeleknek is
diszkrét értékeket adunk. A diszkrét jelszintek száma a procesz-
szor szóhosszától függ. A következőkben diszkretizáción csak
az időbeli diszkretizációt értjük. A véges szóhossz hatását a
tervezési fázisban egy bizonyos szóhossz, pl. 16 bit fölött
elhanyagolhatjuk, de hatásával a megvalósítás fázisában foglal-
kozni kell. A folytonos idejű rendszerek átviteli függvénye
Laplace transzformált formában az s tartományban adott, ame-
lyet át kell konvertálni diszkrét idejű formába, a z tartományba.
Az összefüggést az s és a z tartomány között a 2 = e
s
egyenlet
írja le, ahol T a mintavételi periódus idő. Számos konverziós
módszer létezik, közülük néhányat a következő rész ismertet. A
módszerek egy része az azonos bemenőjelek hatására adott
azonos válaszon alapul. Mind a folytonos, mind a diszkrét
rendszer kimenőjeleinek azonosaknak kell lenni a mintavételi
pillanatokban. Ide tartoznak az egységugrás és egységsebesség
invariáns módszerek. A módszerek egy másik csoportja a
szimulációs módszerekből származik. Ilyen például a bilineáris
közelítés, amely a trapéz közelítő módszerből származik, vagy
a differenciaegyenlet módszer.
Egységugrásinvariáns módszer, vagy zérusrendű tartó
módszer. A módszer által eredményezett diszkrét és az eredeti
folytonos rendszer egységugrásra adott válasza a mintavételi
pillanatokban megegyezik. A szabályozott szakasz elé zérus-
rendű tartó áramkört (úgynevezett D/A átalakítót), mögé pedig
mintavételező áramkört (A/D átalakítót) tételezünk fel, így az
eredményül kapott rendszer bemenete és kimenete egyaránt
diszkrét lesz. A konverziós egyenlet:
H
{Z)
=
{
X-
Z
-)Z[L-^\
Az egyenletben a Z operátor a z transzformációt, IS pedig az
inverz Laplace-transzformációt jelenti. A módszert gyakran
használják a szabályozott szakasz konvertálásra. Nem megfele-
lő azonban a szabályozó diszkretizálására, mivel a zérusrendű
tartóáramkör fáziskésleltetést, a frekvenciaátvitelben pedig tor-
zítást okoz.
Egységsebesség invariáns módszer. Ha a bementi egységug-
rásjel helyett egységsebesség jelet használunk, az egységsebes-
ség invariáns, vagy elsőrendű tartó módszerhez jutunk. A
folytonos és a kapott diszkrét rendszer válasza ez esetben az
egységsebesség jel esetén egyezik meg. A konverziós egyenlet
a következő:
H(z)*
(1-z )
Ti
-\
Z\L
-\H{s)
Az egyenletben T a mintavételi periódusidő. A módszer
elfogadható eredményt ad szabályozók konvertálása esetén is.
Differenciaegyenlet módszer. A függvény differenciálhá-
nyadosát differenciahányadosával helyettesítjük:
dy _y(n)-y{n-\)
dt
T
TQZ esetben ís a mintavételi periódusidőt jelenti. A konverziós
egyenlet a következő lesz:
1-z
-I
s=-
Bilineáris, vagy Tustin transzformáció. A módszer a nume-
rikus integrálásból, a trapéz közelítő módszerből származik. A
konverziós egyenlet:
s =
A transzformáció az s tartomány bal oldalának/
s
mintavételi
frekvenciával határolt sávját képezi le a z sík egységsugarú
körének belsejére. A mintavételi frekvenciát ezért a lehető
legnagyobbra kell választani, hogy lehetőség szerint a folytonos
rendszer összes pólusát magába foglalja. A leggyakrabban
használt módszer, amellyel mindig stabil rendszert kapunk, ha
az eredeti folytonos rendszer stabil volt.
Egyéb, kevésbé használt módszer is létezik, így az impulzus
invariáns módszer, vagy a pólushely-zérushely megfeleltetés
módszere.
A szabályozott szakasz diszkretizációja
A szabályozott szakasz folytonos formában felírt átviteli függ-
vényét diszkrét formába konvertálhatjuk a zérusrendű tartó
módszerrel:
G
m
(z) = (l-z
l
) \ÍL
374
ELEKTROTECHNIKA
 
Page 13
Automatizálás és számítástechnika
A szögletes zárójelen belüli kifejezés a következő formában
írható fel:
Gm(s) _
b
b
s s[s(s+a)}
s2
(
s
+a)
Az átviteli függvény z transzformáltjára a következő egyen-
let írható fel:
G
m
(z) -
\
{

T
-l)
+
aTy^\
{
We"
T
)-aTe-"
T
y
| \a
1-
_-aT
z
-2
[-[(1-eV^"
Azegyenletben7*amintavételiperiódusidő
Ha behelyettesítjük az a, b és T értékeket, megkapjuk a
konkrét motor diszkrét idejű átviteli függvényét
a = 1,126, b = 53,916, T * 0,001,
G
m
{z) =
«fr)
U
k
(z)
'0,2704z"' + 0,2703z"
2
\ „*
— - — .
1 ü Kg
l-l ,999z"
J
+0,999
AT
g
egy tetszőleges, általunk szabadon választható erősítési
tényező. Az egyenlet a szabályozott szakasz diszkrét idejű
matematikai modellje.



Kicsit összetört.Bogarászd ki.Jó munkát.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #31829 Dátum: 2008 Október 07, 19:23:27 »

akkumlátoros barátom ezért szokta javasolni hogy a dinamos autóknál nem árt 2 havonta feltenni töltöre az akkumlátorukat hogy "meglegyen a hiányzó  anyag a zsákból"....
 Smiley Wink
Fűzzük hozzá, hogy pl. sokat lötyög az illető városban alapjáraton bekapcsolt világítással (tipikusan télen fordul elő ilyen).

Egyébként teljesen felesleges, generátornak csak alapjáraton van igazán előnye (akkor is tölt).

Urak! Nagy itt a kavar.
Az AH kapacitás, az az akkumulátor azon tulajdonsága, hogy mennyi ideig képes adott áramot leadni. Azaz, képileg, hogy mekkora a zsák. Az indítóáram az, hogy mekkora az a max. áram, amit (károsodás nélkül) képes leadni - azaz hogy mekkora a zsák szája. A dinamó teljesítménye pedig az, amivel (a fordulattól függő ez amúgy!) a zsákba visszatölti az áramot (körülbelül). Ugyanilyen módon tölt kis zsákot és nagyot is. Ha a zsákból mindig maximum annyi fogy, amennyit a dinamó visszatölt, akkor minden OK. Ha több fogy, akkor egy idő után lemerül az akku, azaz kiürül a zsák - akármekkora is az, csak az idő változik. Csak a tartalékok mások, infósoknak: más a puffer mérete.
Marha szemléletes leírás. 
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #31828 Dátum: 2008 Október 07, 18:54:27 »

nálam is dinamó van és 70AH-s öreg akksi. lassan 3 éve semmi gondom. volt hogy havonta max egyszer mentem vele, mégis mindig indított
Szvsz, nem kell túllihegni a dolgot..

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #31827 Dátum: 2008 Október 07, 18:43:36 »

Nekem dinamóm van, az akkum mióta megvan nem látott töltőt. bá rgyszer elment egy fél órára a töltés, azt szénkevebizergálással megoldottam. Töltőt azóta sem látott, ellenben teljesen jól működik immár negyedik éve. Ja és a tescóban vettem, remélem nem minősül reklámnak, és nem is szeretném, de totálgagyi valami global power vagy mi márka.
nálam is dinamó van és 70AH-s öreg akksi. lassan 3 éve semmi gondom. volt hogy havonta max egyszer mentem vele, mégis mindig indított
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #31826 Dátum: 2008 Október 07, 18:08:29 »


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #31825 Dátum: 2008 Október 07, 17:59:38 »

akkumlátoros barátom ezért szokta javasolni hogy a dinamos autóknál nem árt 2 havonta feltenni töltöre az akkumlátorukat hogy "meglegyen a hiányzó  anyag a zsákból"....
 Smiley Wink
Nekem dinamóm van, az akkum mióta megvan nem látott töltőt. bá rgyszer elment egy fél órára a töltés, azt szénkevebizergálással megoldottam. Töltőt azóta sem látott, ellenben teljesen jól működik immár negyedik éve. Ja és a tescóban vettem, remélem nem minősül reklámnak, és nem is szeretném, de totálgagyi valami global power vagy mi márka.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #31824 Dátum: 2008 Október 07, 17:56:57 »

Urak! Nagy itt a kavar.
.......................................
Ha a zsákból mindig maximum annyi fogy, amennyit a dinamó visszatölt, akkor minden OK. Ha több fogy, akkor egy idő után lemerül az akku, azaz kiürül a zsák - akármekkora is az, csak az idő változik.
akkumlátoros barátom ezért szokta javasolni hogy a dinamos autóknál nem árt 2 havonta feltenni töltöre az akkumlátorukat hogy "meglegyen a hiányzó  anyag a zsákból"....
 Smiley Wink

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31823 Dátum: 2008 Október 07, 17:34:48 »

Urak!
Grin Grin Grin

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #31822 Dátum: 2008 Október 07, 17:28:09 »

Urak! Nagy itt a kavar.
Az AH kapacitás, az az akkumulátor azon tulajdonsága, hogy mennyi ideig képes adott áramot leadni. Azaz, képileg, hogy mekkora a zsák. Az indítóáram az, hogy mekkora az a max. áram, amit (károsodás nélkül) képes leadni - azaz hogy mekkora a zsák szája. A dinamó teljesítménye pedig az, amivel (a fordulattól függő ez amúgy!) a zsákba visszatölti az áramot (körülbelül). Ugyanilyen módon tölt kis zsákot és nagyot is. Ha a zsákból mindig maximum annyi fogy, amennyit a dinamó visszatölt, akkor minden OK. Ha több fogy, akkor egy idő után lemerül az akku, azaz kiürül a zsák - akármekkora is az, csak az idő változik. Csak a tartalékok mások, infósoknak: más a puffer mérete.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #31821 Dátum: 2008 Október 07, 17:16:32 »

Cool Cool Cool 8)850AH spiralcelsat is nagyszerűen eltöltögett a gyri genertorom.

A spirálcellásoknak általában az indítóárama a nagy, 850..1050A. A névleges értéke ~56Ah. (nagyon jó választás, csak hát az ára...  Grin)
Régebben kaptam egy pár db-ot, amiket teherautókból selejteztek le. (sorba voltak kötve hogy meglegyen a 24V, olyan áramot produkált, hogy lefolyt a saru, ezért kaptam meg. öntöttünk rá újat, és még évekig indította a kopott 5 hengeres dízel szivart Smiley)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #31820 Dátum: 2008 Október 07, 16:48:01 »

Akkor viszont a generátor is kevés.  Wink

És mi kell oda? Atomreaktor? Fluxuskondenzátor? 55 A az 12V-on az 660W. A 2 izzó az 100W, a többi az kb 80W. Azaz 180W a rendszer fogyasztása kb. A maradék 400W nem elég? Kocsiba bőven elég lenne 2x vagy 4x10W, ha megfelelő érzékenységű a hangszóró. Azaz a hangos zene nem a wattoktól függ, hanem a dB-től.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #31819 Dátum: 2008 Október 07, 16:47:14 »

 Cool Cool Cool Cool
Akkor viszont a generátor is kevés.  Wink
850AH spiralcelsat is nagyszerűen eltöltögett a gyri genertorom.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Süni
« Hozzászólás #31818 Dátum: 2008 Október 07, 16:38:44 »

Ha pedig hifit szeretnél akkor a 60AH is kevés.
Akkor viszont a generátor is kevés.  Wink
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #31817 Dátum: 2008 Október 07, 16:03:23 »

   Ha generátoros,akkor nyugodtan mehet bele az 55-ös.Többet bír,elfér,a gyári töltés bírja.A vételnél a polaritásra figyelj (ne legyenek a +- saruk felcserélve),valamint ha bent van takard le egy gumiszőnyeggel,hogy a hátsó ülés fém pereme ne tudjon a + saruhoz hozzáérni,ha egy debella hátra ül.

Azt fejtsd már ki, hogy dinamósba miért nem jó?
Ha bölcsész vagy, képletekkel, pls. Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #31816 Dátum: 2008 Október 07, 15:44:34 »

Nekem 60 AH-ás van benne, de feleslegesen. Bőven elég a gyári 45AH-s is, ha nem raksz bele 50000W hifit, meg bixenont.
Ha pedig hifit szeretnél akkor a 60AH is kevés.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #31815 Dátum: 2008 Október 07, 15:42:16 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, a következő kérdésem lenne (kezdő bogaras vagyok még)

Úgy néz ki, hogy a Bogaramban tönkrement az akkumulátor (4,5 éves). Most szeretnék bele venni egy újat, de nem tudom mekkora kapacitásút érdemes beletenni. Most egy 55Ah van benne, a bogár motorrja 1600ccm. Kell e nagyobb vagy elég a kisebb is, vagy ez pont megfelelő? Smiley


Előre is köszi és üdv


Vik


   Ha generátoros,akkor nyugodtan mehet bele az 55-ös.Többet bír,elfér,a gyári töltés bírja.A vételnél a polaritásra figyelj (ne legyenek a +- saruk felcserélve),valamint ha bent van takard le egy gumiszőnyeggel,hogy a hátsó ülés fém pereme ne tudjon a + saruhoz hozzáérni,ha egy debella hátra ül.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #31814 Dátum: 2008 Október 07, 15:40:35 »

Nekem 60 AH-ás van benne, de feleslegesen. Bőven elég a gyári 45AH-s is, ha nem raksz bele 50000W hifit, meg bixenont.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #31813 Dátum: 2008 Október 07, 15:37:53 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, a következő kérdésem lenne (kezdő bogaras vagyok még)

Úgy néz ki, hogy a Bogaramban tönkrement az akkumulátor (4,5 éves). Most szeretnék bele venni egy újat, de nem tudom mekkora kapacitásút érdemes beletenni. Most egy 55Ah van benne, a bogár motorrja 1600ccm. Kell e nagyobb vagy elég a kisebb is, vagy ez pont megfelelő? Smiley


Előre is köszi és üdv


Vik

Nekem is 1,6-os motor van a Bogimban, így, az ismerős akksis szaki után ajánlom az 55Ah-s akksit, jobban jársz vele...Nekem is azóta van kevesebb gondom ezzel, mióta 55-ös van benne...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #31812 Dátum: 2008 Október 07, 15:33:25 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, a következő kérdésem lenne (kezdő bogaras vagyok még)

Úgy néz ki, hogy a Bogaramban tönkrement az akkumulátor (4,5 éves). Most szeretnék bele venni egy újat, de nem tudom mekkora kapacitásút érdemes beletenni. Most egy 55Ah van benne, a bogár motorrja 1600ccm. Kell e nagyobb vagy elég a kisebb is, vagy ez pont megfelelő? Smiley


Előre is köszi és üdv


Vik
Elég a 45Ah-is.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető vikcsi
Hozzászólások: 11

« Hozzászólás #31811 Dátum: 2008 Október 07, 15:30:25 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, a következő kérdésem lenne (kezdő bogaras vagyok még)

Úgy néz ki, hogy a Bogaramban tönkrement az akkumulátor (4,5 éves). Most szeretnék bele venni egy újat, de nem tudom mekkora kapacitásút érdemes beletenni. Most egy 55Ah van benne, a bogár motorrja 1600ccm. Kell e nagyobb vagy elég a kisebb is, vagy ez pont megfelelő? Smiley


Előre is köszi és üdv


Vik
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #31810 Dátum: 2008 Október 07, 15:20:03 »


Azért nem árt hozzá egy sportosabb kipuff, de a nélkül is érezhető a változás.
fogyasztásban?  Evil

de tényleg érdekel. nálad mennyit fogyasztott?
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #31809 Dátum: 2008 Október 07, 15:11:55 »

És ugye milyen jó?!  Wink

Szerintem a legjobb központi karbi.
Semmi átalakítást nem igényel, egyszerű beszerelni, és egy gyári paraméterekkel rendelkező motort teljesítményét is megdobja.
Azért nem árt hozzá egy sportosabb kipuff, de a nélkül is érezhető a változás.
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #31808 Dátum: 2008 Október 07, 15:09:39 »

ezt typ 4re fel lehet tenni? vagy 1,6 bogi mocira?
lehet hozzá kapni typ4 szívócsövet, és akkor arra is jó! csak ugye legközelebb olyat usa-ból tudsz venni, viszont bagóért. (thesamba.com)
typ1-es szívócső van hozzá, amire duplaszívós könyök megy rá, így csak duplaszívós hengerfejhez jó (az van 1.3 és 1.6 is)
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #31807 Dátum: 2008 Október 07, 12:33:58 »

Ecsém ! Most akkó' eladó -é, avagy sem ? Csak me' privire baszikol válaszóni ! 

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #31806 Dátum: 2008 Október 07, 10:34:27 »

ezt typ 4re fel lehet tenni? vagy 1,6 bogi mocira?
1,6 bogira a jó
de gondolom duplaszívósnak kell lennie
Oldalak: 1 ... 1440 1441 1442 1443 1444 [1445] 1446 1447 1448 1449 1450 ... 2241
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.153 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.