www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 22:28:18
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Adok-veszek
> Téma:
Alkatrészek
Oldalak:
1
...
1440
1441
1442
1443
1444
[
1445
]
1446
1447
1448
1449
1450
...
2241
Szerző
Téma: Alkatrészek (Megtekintve 22086198 alkalommal)
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31845 Dátum:
2008 Október 07, 21:48:12 »
Valaki ilyet keresett??
[a csatolmányt egy admin törölte]
http://sparkafer.blogspot.hu/
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31844 Dátum:
2008 Október 07, 21:43:14 »
Idézetet írta: bitus76 - 2008 Október 07, 21:31:01
Nekem 7 környékén szivornyázik.
2weber(legendák ledöltek a nagyfogysztásról)
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31843 Dátum:
2008 Október 07, 21:38:12 »
Idézetet írta: bitus76 - 2008 Október 07, 21:31:01
Nekem 7 környékén szivornyázik.
nekem meg 12tol
de sikkerult mar 150km-re 27litert megetetni
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31842 Dátum:
2008 Október 07, 21:31:01 »
Nekem 7 környékén szivornyázik.
Idézetet írta: Leon1303 - 2008 Október 07, 21:26:11
masszív 10
na de én tényleg nem papperosan használtam
ha okosan taposod, kevesebbet kellene fogyasztania, bár ez még senkinek nem sikerült
VW 1200.1963.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31841 Dátum:
2008 Október 07, 21:29:43 »
Idézetet írta: gas - 2008 Október 05, 22:54:24
ajtó és oldal kárpithoz natur lemez 5500Ft/garn
ablaktekerő, bogáron volt 1500Ft/pár?
ablaktörlő motor 3000Ft?
kesztyűtartó fedél krómozott, hamutartó,tükör ?Ftvagy sör
1.2-es D-s AS41-es motor, generátor+talp+papir nélkül 25000Ft
30 pict2-es karbi törödést igényel 2000Ft?
2 db első fékmunkahenger, asszem májusba vettem kb. 2-3e km-t mentem velük 4000 Ft/pár
http://picasaweb.google.com/jozsefgaspar/EladAlkatrSzek#
alku van
Keresek bogira féknyerget SOS!ate előnyben, vagy cserélek a fentiek közül bármit, jó nyereg(ek)re, ha valakinek esetleg csak balos ate féknyereg lenne a birtokában a mi jó sikítson mert KELL!
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31840 Dátum:
2008 Október 07, 21:26:11 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Október 07, 15:20:03
fogyasztásban?
de tényleg érdekel. nálad mennyit fogyasztott?
masszív 10
na de én tényleg nem papperosan használtam
ha okosan taposod, kevesebbet kellene fogyasztania, bár ez még senkinek nem sikerült
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31839 Dátum:
2008 Október 07, 21:13:32 »
Idézetet írta: 1303LS - 2008 Október 07, 20:19:37
Ez mennyi boltban újonan?
Ki látott olcsóbban? (vatera kikiáltási ár előny)
Ki tud alternatívát ezekre, persze olcsóbban? (szintén vatera....)
Alkudni kötelező!
Azt nem írtam,hogy ezek nem műanyagok!!
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Október 07, 21:18:49 írta sparkafer
»
http://sparkafer.blogspot.hu/
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31838 Dátum:
2008 Október 07, 21:06:41 »
ATS felni.
Kupakkal, Firestone F-560 165 R 15 méretű gumikkal. ( A gumik 5 mm-es állapotban.)
135 000 Ft.
Gumi nélkül (mint a Gubacsin) 85 000 Ft.
[a csatolmányt egy admin törölte]
1303LS
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31837 Dátum:
2008 Október 07, 20:19:37 »
Idézetet írta: sparkafer - 2008 Október 07, 19:59:24
Pedig nekem van egy eladó 5 lityisem!!Van benne kb 10 éves benya!
3 ezer Ft
De majd törlöm ezt!
És van egy 20 literes is!Nem fogom soha használni, ezért legyen 6ezer Ft!
Ez mennyi boltban újonan?
Ki látott olcsóbban? (vatera kikiáltási ár előny)
Ki tud alternatívát ezekre, persze olcsóbban? (szintén vatera....)
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31836 Dátum:
2008 Október 07, 19:59:24 »
Idézetet írta: Spike - 2008 Október 07, 19:45:07
sz...jatok le inkább áruljatok valami alkatrészt! áral
és ha lehet ne benzinkannát
Pedig nekem van egy eladó 5 lityisem!!Van benne kb 10 éves benya!
3 ezer Ft
De majd törlöm ezt!
És van egy 20 literes is!Nem fogom soha használni, ezért legyen 6ezer Ft!
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Október 07, 20:00:58 írta sparkafer
»
http://sparkafer.blogspot.hu/
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31835 Dátum:
2008 Október 07, 19:55:32 »
Idézetet írta: Spike - 2008 Október 07, 19:45:07
sz...jatok le inkább áruljatok valami alkatrészt! áral
és ha lehet ne benzinkannát
Eladó nem használt benzinkályha kübelből (Eberspacher BN valamennyi),saját ac pumpa,időkapcsoló,működtető karok,idomok,termosztát stb..A régi fórumon (Yahoo-VW info) vettem 40-ért.Vagy 5-8 éve.Megkeresem ha találom hogy kitől.Tán Gergelu?Így jó?
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31834 Dátum:
2008 Október 07, 19:48:04 »
Idézetet írta: Funk - 2008 Október 07, 19:44:34
Persze ha olyan trafóm lenne...
Spike
Hozzászólások: 10471
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31833 Dátum:
2008 Október 07, 19:45:07 »
sz...jatok le inkább áruljatok valami alkatrészt! áral
és ha lehet ne benzinkannát
"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31832 Dátum:
2008 Október 07, 19:44:34 »
Idézetet írta: abes - 2008 Október 07, 19:43:07
Többi bogárnál nem érdekes.
Tehát ennyi előnye van a generátornak.
Persze ha olyan trafóm lenne...
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31831 Dátum:
2008 Október 07, 19:43:07 »
Idézetet írta: Funk - 2008 Október 07, 19:38:38
alacsony (üresjárati) fordulatszámon is tölti az akkumulátort.
Többi bogárnál nem érdekes.
Tehát ennyi előnye van a generátornak.
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31830 Dátum:
2008 Október 07, 19:38:38 »
Idézetet írta: te_o - 2008 Október 07, 16:03:23
Azt fejtsd már ki, hogy dinamósba miért nem jó?
Ha bölcsész vagy, képletekkel, pls.
1. Az akkumulátor
Az akkumulátor a dinamó vagy a generátor által termelt villamos energia tárolására szolgál. Gépjárművekben általában savas akkumulátorokat alkalmaznak. Mivel az elemi kénsavas ólomakkumulátor kapcsai közötti névleges feszültség csak 2 V, az akkumulátor sorba kapcsolt elemi akkumulátorcellákból épül fel. Az akkumulátor feszültségét így a sorbakapcsolt cellák száma határozza meg. A gépjárművekhez és a mezőgazdasági gépekhez általában 12 V-os feszültségű ólomakkumulátorokat használnak.
Amennyiben a savszint lecsökken, azt csak desztillált vízzel szabad (és kell!) utántölteni! Ennek érdekében az akkumulátor savszintjét nyáron kéthetente, télen havonta ellenőrizni kell.
Az akkumulátor töltöttségét cella-feszültségmérővel ellenőrzik. Ez egy olyan voltmérő, mellyel egy nagy amperitású söntöt kapcsolnak párhuzamosan annak érdekében, hogy terhelés mellett végezzék a mérést. A teljesen feltöltött cella feszültsége 2,7 V, a kisütött (teljesen „lemerült”) cella feszültsége pedig 1,75 V. A lemerült akkumulátort akkumulátortöltővel újra kell tölteni, a töltés során a cellákról a celladugót el kell távolítani. A teljes feltöltés után tovább töltve az akkumulátort a töltőáram az elektrolitot oxigénre (O2) és hidrogénre (H2) bontja, amelyek nagyon robbanásveszélyes durranógázt alkotnak egymással! Ezért ott, ahol akkumulátortöltés folyik, a dohányzás és a nyílt láng használata szigorúan tilos!
2. Áramfejlesztés
Az áramfejlesztők feladata a villamos fogyasztók árammal való ellátása és az akkumulátor töltése. A belső égésű motoroknál áramfejlesztőként
egyenáramú dinamót vagy
váltakozó áramú, háromfázisú generátort
használnak.
A belső égésű motorokban alkalmazott egyenáramú dinamó mellékáramkörű, öngerjesztő villamos gép. Két részből: az állórészből és a forgórészből áll. Az állórész külső része a henger alakú lágy acélöntvény, ez a dinamóház. A dinamó mágneses terét a gerjesztőtekercsen átfolyó áram létesíti. Az állórészhez tartoznak még a szénkefetartók a pehelygrafitból készült szénkefékkel és az azokat a kollektorhoz nyomó leszorítórugókkal.
A belső égésű motoroknál használt dinamók névleges feszültsége 6, 12, 24 V, névleges teljesítményük 150–300 W.
A
korszerű belső égésű motorokat háromfázisú generátorokkal szerelik fel
. A dinamóval szembeni előnyei:
kisebb mérete ellenére nagyobb a teljesítménye,
hatásfoka 80–85%, míg a dinamóké csak 50–60%,
üzembiztosabb,
nagyobb fordulatszámon működtethető,
alacsony (üresjárati) fordulatszámon is tölti az akkumulátort.
Az állórész három tekercse egymástól 120°-ra helyezkedik el. A forgórész mágnespólusainak forgása közben tehát három, egymástól független, egyfázisú feszültség indukálódik, amit Graetz-kapcsolásba kapcsolt hat darab diódával egyenirányítanak. A diódákat a generátorházban helyezik el és külön gondoskodnak azok hűtéséről. A generátor áramkörei: a töltő-, a gerjesztő- és az előgerjesztő áramkör.
3. A feszültségszabályozás berendezései
A feszültségszabályozás egyik eszköze az áramkapcsoló, amely a dinamó és az akkumulátor közé iktatott elektromágneses készülék. Ha a dinamó által szolgáltatott feszültség 10–15%-kal meghaladja az akkumulátor feszültségét, akkor az áramkapcsoló a dinamót az akkumulátorral összekapcsolja. Kisebb fordulatszámon vagy a motor leállásakor – amikor a feszültség nem éri el a fentebb említett nagyságot – viszont lekapcsolja. Ha ez nem valósulna meg, akkor visszáram indulna meg, ami lemerítené az akkumulátort és leégetné a dinamót.
Az ún. feszültségszabályozó a dinamó, illetve a generátor feszültségét szabályozza, mert az indukált feszültség az állandóan változó motorfordulatszám függvénye, míg számunkra állandó nagyságú feszültségre van szükség. A feszültségszabályozás úgy történik, hogy amikor a dinamó, illetve a generátor fordulatszáma magas, s emiatt a feszültség a megengedett fölé emelkedne, akkor a mágneses teret gyengítjük úgy, hogy csökkentjük a gerjesztőtekercsek áramát. Ezt vagy ellenállás beiktatásával, vagy a mágneses tér eltolásával lehet megvalósítani. Az előbbi esetben feszültségszabályozásról, az utóbbiban áramszabályozásról beszélünk.
Az egyenáramú külső gerjesztési! motor esetén a hajtás
általában másodrendű taggal közelíthető. A részletek mellőzé-
sével a villamos és a mechanikai egyenlet kombinációjából a
következő matematikai modellt kaptuk:
\dt
d?
Ennek laplace transzformáltja {s + as) [a(s)] = b [Uv.(s)\
l(C
m
1
R
1 f C C
Az együtthatók: a = —B —5-^
0
^
A jelölések: R
a
az armatúra kör ohmos ellenállása; Uk kapocs-
feszültség; Ce feszültség állandó; C
m
nyomaték állandó; B
súrlódási tényező; 0 motor + hajtott gép tehetetlenségi nyoma-
téka; a forgórész szögelfordulása; Uk(s) kapocsfeszültség Lap-
lace transzformáltja; a(s) a szögelfordulás Laplace transzfor-
„ . dxx „
, cra. ..
maltja: -7- szögsebesség; —=- szoggyorsulas.
dt
dr
Fejezzük ki a szögelfordulás és a kapocsfeszültség viszo-
nyát:
Ulis)
= G
m
(s) =
s(s+á)
Az egyenlet a motor folytonos idejű átviteli függvénye, ha a
bemenőjel a kapocsfeszültség, a kimenőjel pedig a szögelfordu-
lás.
A folytonos rendszer diszkretizációja
Ha a szabályozási feladatot digitális mikroprocesszorral kíván-
juk megvalósítani, a folyamatos rendszert diszkrét formába kell
átalakítani. A diszkretizálás alkalmával a folytonos jelet egy-
részt diszkrét időpillanatokban vett értékeivel helyettesítjük,
másrészt pedig a mintavett folytonos amplitúdójú jeleknek is
diszkrét értékeket adunk. A diszkrét jelszintek száma a procesz-
szor szóhosszától függ. A következőkben diszkretizáción csak
az időbeli diszkretizációt értjük. A véges szóhossz hatását a
tervezési fázisban egy bizonyos szóhossz, pl. 16 bit fölött
elhanyagolhatjuk, de hatásával a megvalósítás fázisában foglal-
kozni kell. A folytonos idejű rendszerek átviteli függvénye
Laplace transzformált formában az s tartományban adott, ame-
lyet át kell konvertálni diszkrét idejű formába, a z tartományba.
Az összefüggést az s és a z tartomány között a 2 = e
s
egyenlet
írja le, ahol T a mintavételi periódus idő. Számos konverziós
módszer létezik, közülük néhányat a következő rész ismertet. A
módszerek egy része az azonos bemenőjelek hatására adott
azonos válaszon alapul. Mind a folytonos, mind a diszkrét
rendszer kimenőjeleinek azonosaknak kell lenni a mintavételi
pillanatokban. Ide tartoznak az egységugrás és egységsebesség
invariáns módszerek. A módszerek egy másik csoportja a
szimulációs módszerekből származik. Ilyen például a bilineáris
közelítés, amely a trapéz közelítő módszerből származik, vagy
a differenciaegyenlet módszer.
Egységugrásinvariáns módszer, vagy zérusrendű tartó
módszer. A módszer által eredményezett diszkrét és az eredeti
folytonos rendszer egységugrásra adott válasza a mintavételi
pillanatokban megegyezik. A szabályozott szakasz elé zérus-
rendű tartó áramkört (úgynevezett D/A átalakítót), mögé pedig
mintavételező áramkört (A/D átalakítót) tételezünk fel, így az
eredményül kapott rendszer bemenete és kimenete egyaránt
diszkrét lesz. A konverziós egyenlet:
H
{Z)
=
{
X-
Z
-)Z[L-^\
Az egyenletben a Z operátor a z transzformációt, IS pedig az
inverz Laplace-transzformációt jelenti. A módszert gyakran
használják a szabályozott szakasz konvertálásra. Nem megfele-
lő azonban a szabályozó diszkretizálására, mivel a zérusrendű
tartóáramkör fáziskésleltetést, a frekvenciaátvitelben pedig tor-
zítást okoz.
Egységsebesség invariáns módszer. Ha a bementi egységug-
rásjel helyett egységsebesség jelet használunk, az egységsebes-
ség invariáns, vagy elsőrendű tartó módszerhez jutunk. A
folytonos és a kapott diszkrét rendszer válasza ez esetben az
egységsebesség jel esetén egyezik meg. A konverziós egyenlet
a következő:
H(z)*
(1-z )
Ti
-\
Z\L
-\H{s)
Az egyenletben T a mintavételi periódusidő. A módszer
elfogadható eredményt ad szabályozók konvertálása esetén is.
Differenciaegyenlet módszer. A függvény differenciálhá-
nyadosát differenciahányadosával helyettesítjük:
dy _y(n)-y{n-\)
dt
T
TQZ esetben ís a mintavételi periódusidőt jelenti. A konverziós
egyenlet a következő lesz:
1-z
-I
s=-
Bilineáris, vagy Tustin transzformáció. A módszer a nume-
rikus integrálásból, a trapéz közelítő módszerből származik. A
konverziós egyenlet:
s =
A transzformáció az s tartomány bal oldalának/
s
mintavételi
frekvenciával határolt sávját képezi le a z sík egységsugarú
körének belsejére. A mintavételi frekvenciát ezért a lehető
legnagyobbra kell választani, hogy lehetőség szerint a folytonos
rendszer összes pólusát magába foglalja. A leggyakrabban
használt módszer, amellyel mindig stabil rendszert kapunk, ha
az eredeti folytonos rendszer stabil volt.
Egyéb, kevésbé használt módszer is létezik, így az impulzus
invariáns módszer, vagy a pólushely-zérushely megfeleltetés
módszere.
A szabályozott szakasz diszkretizációja
A szabályozott szakasz folytonos formában felírt átviteli függ-
vényét diszkrét formába konvertálhatjuk a zérusrendű tartó
módszerrel:
G
m
(z) = (l-z
l
) \ÍL
374
ELEKTROTECHNIKA
Page 13
Automatizálás és számítástechnika
A szögletes zárójelen belüli kifejezés a következő formában
írható fel:
Gm(s) _
b
b
s s[s(s+a)}
s2
(
s
+a)
Az átviteli függvény z transzformáltjára a következő egyen-
let írható fel:
G
m
(z) -
\
{
e°
T
-l)
+
aTy^\
{
We"
T
)-aTe-"
T
y
| \a
1-
_-aT
z
-2
[-[(1-eV^"
Azegyenletben7*amintavételiperiódusidő
Ha behelyettesítjük az a, b és T értékeket, megkapjuk a
konkrét motor diszkrét idejű átviteli függvényét
a = 1,126, b = 53,916, T * 0,001,
G
m
{z) =
«fr)
U
k
(z)
'0,2704z"' + 0,2703z"
2
\ „*
— - — .
1 ü Kg
l-l ,999z"
J
+0,999
AT
g
egy tetszőleges, általunk szabadon választható erősítési
tényező. Az egyenlet a szabályozott szakasz diszkrét idejű
matematikai modellje.
Kicsit összetört.Bogarászd ki.Jó munkát.
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31829 Dátum:
2008 Október 07, 19:23:27 »
Idézetet írta: gumibogi - 2008 Október 07, 17:56:57
akkumlátoros barátom ezért szokta javasolni hogy a dinamos autóknál nem árt 2 havonta feltenni töltöre az akkumlátorukat hogy "meglegyen a hiányzó anyag a zsákból"....
Fűzzük hozzá, hogy pl. sokat lötyög az illető városban alapjáraton bekapcsolt világítással (tipikusan télen fordul elő ilyen).
Egyébként teljesen felesleges, generátornak csak alapjáraton van igazán előnye (akkor is tölt).
Idézetet írta: te_o - 2008 Október 07, 17:28:09
Urak! Nagy itt a kavar.
Az AH kapacitás, az az akkumulátor azon tulajdonsága, hogy mennyi ideig képes adott áramot leadni. Azaz, képileg, hogy mekkora a zsák. Az indítóáram az, hogy mekkora az a max. áram, amit (károsodás nélkül) képes leadni - azaz hogy mekkora a zsák szája. A dinamó teljesítménye pedig az, amivel (a fordulattól függő ez amúgy!) a zsákba visszatölti az áramot (körülbelül). Ugyanilyen módon tölt kis zsákot és nagyot is. Ha a zsákból mindig maximum annyi fogy, amennyit a dinamó visszatölt, akkor minden OK. Ha több fogy, akkor egy idő után lemerül az akku, azaz kiürül a zsák - akármekkora is az, csak az idő változik. Csak a tartalékok mások, infósoknak: más a puffer mérete.
Marha szemléletes leírás.
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31828 Dátum:
2008 Október 07, 18:54:27 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Október 07, 18:43:36
nálam is dinamó van és 70AH-s öreg akksi. lassan 3 éve semmi gondom. volt hogy havonta max egyszer mentem vele, mégis mind
i
g indított
Szvsz, nem kell túllihegni a dolgot..
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31827 Dátum:
2008 Október 07, 18:43:36 »
Idézetet írta: slavia919 - 2008 Október 07, 17:59:38
Nekem dinamóm van, az akkum mióta megvan nem látott töltőt. bá rgyszer elment egy fél órára a töltés, azt szénkevebizergálással megoldottam. Töltőt azóta sem látott, ellenben teljesen jól működik immár negyedik éve. Ja és a tescóban vettem, remélem nem minősül reklámnak, és nem is szeretném, de totálgagyi valami global power vagy mi márka.
nálam is dinamó van és 70AH-s öreg akksi. lassan 3 éve semmi gondom. volt hogy havonta max egyszer mentem vele, mégis mind
i
g indított
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Akku téma
«
Hozzászólás #31826 Dátum:
2008 Október 07, 18:08:29 »
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31825 Dátum:
2008 Október 07, 17:59:38 »
Idézetet írta: gumibogi - 2008 Október 07, 17:56:57
akkumlátoros barátom ezért szokta javasolni hogy a dinamos autóknál nem árt 2 havonta feltenni töltöre az akkumlátorukat hogy "meglegyen a hiányzó anyag a zsákból"....
Nekem dinamóm van, az akkum mióta megvan nem látott töltőt. bá rgyszer elment egy fél órára a töltés, azt szénkevebizergálással megoldottam. Töltőt azóta sem látott, ellenben teljesen jól működik immár negyedik éve. Ja és a tescóban vettem, remélem nem minősül reklámnak, és nem is szeretném, de totálgagyi valami global power vagy mi márka.
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
gumibogi
Hozzászólások: 13424
20-9111-661 www.ftgumi.hu
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31824 Dátum:
2008 Október 07, 17:56:57 »
Idézetet írta: te_o - 2008 Október 07, 17:28:09
Urak! Nagy itt a kavar.
.......................................
Ha a zsákból mindig maximum annyi fogy, amennyit a dinamó visszatölt, akkor minden OK. Ha több fogy, akkor egy idő után lemerül az akku, azaz kiürül a zsák - akármekkora is az, csak az idő változik.
akkumlátoros barátom ezért szokta javasolni hogy a dinamos autóknál nem árt 2 havonta feltenni töltöre az akkumlátorukat hogy "meglegyen a hiányzó anyag a zsákból"....
zengőgumi
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31823 Dátum:
2008 Október 07, 17:34:48 »
Idézetet írta: te_o - 2008 Október 07, 17:28:09
Urak!
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31822 Dátum:
2008 Október 07, 17:28:09 »
Urak! Nagy itt a kavar.
Az AH kapacitás, az az akkumulátor azon tulajdonsága, hogy mennyi ideig képes adott áramot leadni. Azaz, képileg, hogy mekkora a zsák. Az indítóáram az, hogy mekkora az a max. áram, amit (károsodás nélkül) képes leadni - azaz hogy mekkora a zsák szája. A dinamó teljesítménye pedig az, amivel (a fordulattól függő ez amúgy!) a zsákba visszatölti az áramot (körülbelül). Ugyanilyen módon tölt kis zsákot és nagyot is. Ha a zsákból mindig maximum annyi fogy, amennyit a dinamó visszatölt, akkor minden OK. Ha több fogy, akkor egy idő után lemerül az akku, azaz kiürül a zsák - akármekkora is az, csak az idő változik. Csak a tartalékok mások, infósoknak: más a puffer mérete.
VW Beetle - the original since 1938
Imrüs
Hozzászólások: 2988
www.matraveteran.uw.hu
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31821 Dátum:
2008 Október 07, 17:16:32 »
Idézetet írta: Woodoo - 2008 Október 07, 16:47:14
8)850AH spiralcelsat is nagyszerűen eltöltögett a gyri genertorom.
A spirálcellásoknak általában az indítóárama a nagy, 850..1050A. A névleges értéke ~56Ah. (nagyon jó választás, csak hát az ára...
)
Régebben kaptam egy pár db-ot, amiket teherautókból selejteztek le. (sorba voltak kötve hogy meglegyen a 24V, olyan áramot produkált, hogy lefolyt a saru, ezért kaptam meg. öntöttünk rá újat, és még évekig indította a kopott 5 hengeres dízel szivart
)
"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31820 Dátum:
2008 Október 07, 16:48:01 »
Idézetet írta: Süni - 2008 Október 07, 16:38:44
Akkor viszont a generátor is kevés.
És mi kell oda? Atomreaktor? Fluxuskondenzátor? 55 A az 12V-on az 660W. A 2 izzó az 100W, a többi az kb 80W. Azaz 180W a rendszer fogyasztása kb. A maradék 400W nem elég? Kocsiba bőven elég lenne 2x vagy 4x10W, ha megfelelő érzékenységű a hangszóró. Azaz a hangos zene nem a wattoktól függ, hanem a dB-től.
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31819 Dátum:
2008 Október 07, 16:47:14 »
Idézetet írta: Süni - 2008 Október 07, 16:38:44
Akkor viszont a generátor is kevés.
850AH spiralcelsat is nagyszerűen eltöltögett a gyri genertorom.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Süni
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31818 Dátum:
2008 Október 07, 16:38:44 »
Idézetet írta: Woodoo - 2008 Október 07, 15:44:34
Ha pedig hifit szeretnél akkor a 60AH is kevés.
Akkor viszont a generátor is kevés.
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31817 Dátum:
2008 Október 07, 16:03:23 »
Idézetet írta: Funk - 2008 Október 07, 15:42:16
Ha generátoros,akkor nyugodtan mehet bele az 55-ös.Többet bír,elfér,a gyári töltés bírja.A vételnél a polaritásra figyelj (ne legyenek a +- saruk felcserélve),valamint ha bent van takard le egy gumiszőnyeggel,hogy a hátsó ülés fém pereme ne tudjon a + saruhoz hozzáérni,ha egy debella hátra ül.
Azt fejtsd már ki, hogy dinamósba miért nem jó?
Ha bölcsész vagy, képletekkel, pls.
VW Beetle - the original since 1938
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31816 Dátum:
2008 Október 07, 15:44:34 »
Idézetet írta: NGA - 2008 Október 07, 15:40:35
Nekem 60 AH-ás van benne, de feleslegesen. Bőven elég a gyári 45AH-s is, ha nem raksz bele 50000W hifit, meg bixenont.
Ha pedig hifit szeretnél akkor a 60AH is kevés.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31815 Dátum:
2008 Október 07, 15:42:16 »
Idézetet írta: vikcsi - 2008 Október 07, 15:30:25
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, a következő kérdésem lenne (kezdő bogaras vagyok még)
Úgy néz ki, hogy a Bogaramban tönkrement az akkumulátor (4,5 éves). Most szeretnék bele venni egy újat, de nem tudom mekkora kapacitásút érdemes beletenni. Most egy 55Ah van benne, a bogár motorrja 1600ccm. Kell e nagyobb vagy elég a kisebb is, vagy ez pont megfelelő?
Előre is köszi és üdv
Vik
Ha generátoros,akkor nyugodtan mehet bele az 55-ös.Többet bír,elfér,a gyári töltés bírja.A vételnél a polaritásra figyelj (ne legyenek a +- saruk felcserélve),valamint ha bent van takard le egy gumiszőnyeggel,hogy a hátsó ülés fém pereme ne tudjon a + saruhoz hozzáérni,ha egy debella hátra ül.
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31814 Dátum:
2008 Október 07, 15:40:35 »
Nekem 60 AH-ás van benne, de feleslegesen. Bőven elég a gyári 45AH-s is, ha nem raksz bele 50000W hifit, meg bixenont.
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31813 Dátum:
2008 Október 07, 15:37:53 »
Idézetet írta: vikcsi - 2008 Október 07, 15:30:25
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, a következő kérdésem lenne (kezdő bogaras vagyok még)
Úgy néz ki, hogy a Bogaramban tönkrement az akkumulátor (4,5 éves). Most szeretnék bele venni egy újat, de nem tudom mekkora kapacitásút érdemes beletenni. Most egy 55Ah van benne, a bogár motorrja 1600ccm. Kell e nagyobb vagy elég a kisebb is, vagy ez pont megfelelő?
Előre is köszi és üdv
Vik
Nekem is 1,6-os motor van a Bogimban, így, az ismerős akksis szaki után ajánlom az 55Ah-s akksit, jobban jársz vele...Nekem is azóta van kevesebb gondom ezzel, mióta 55-ös van benne...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31812 Dátum:
2008 Október 07, 15:33:25 »
Idézetet írta: vikcsi - 2008 Október 07, 15:30:25
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, a következő kérdésem lenne (kezdő bogaras vagyok még)
Úgy néz ki, hogy a Bogaramban tönkrement az akkumulátor (4,5 éves). Most szeretnék bele venni egy újat, de nem tudom mekkora kapacitásút érdemes beletenni. Most egy 55Ah van benne, a bogár motorrja 1600ccm. Kell e nagyobb vagy elég a kisebb is, vagy ez pont megfelelő?
Előre is köszi és üdv
Vik
Elég a 45Ah-is.
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
vikcsi
Hozzászólások: 11
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31811 Dátum:
2008 Október 07, 15:30:25 »
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, a következő kérdésem lenne (kezdő bogaras vagyok még)
Úgy néz ki, hogy a Bogaramban tönkrement az akkumulátor (4,5 éves). Most szeretnék bele venni egy újat, de nem tudom mekkora kapacitásút érdemes beletenni. Most egy 55Ah van benne, a bogár motorrja 1600ccm. Kell e nagyobb vagy elég a kisebb is, vagy ez pont megfelelő?
Előre is köszi és üdv
Vik
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31810 Dátum:
2008 Október 07, 15:20:03 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2008 Október 07, 15:11:55
Azért nem árt hozzá egy sportosabb kipuff, de a nélkül is érezhető a változás.
fogyasztásban?
de tényleg érdekel. nálad mennyit fogyasztott?
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31809 Dátum:
2008 Október 07, 15:11:55 »
Idézetet írta: callook - 2008 Október 06, 21:07:08
És ugye milyen jó?!
Szerintem a legjobb központi karbi.
Semmi átalakítást nem igényel, egyszerű beszerelni, és egy gyári paraméterekkel rendelkező motort teljesítményét is megdobja.
Azért nem árt hozzá egy sportosabb kipuff, de a nélkül is érezhető a változás.
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31808 Dátum:
2008 Október 07, 15:09:39 »
Idézetet írta: domievez - 2008 Október 07, 10:09:26
ezt typ 4re fel lehet tenni? vagy 1,6 bogi mocira?
lehet hozzá kapni typ4 szívócsövet, és akkor arra is jó! csak ugye legközelebb olyat usa-ból tudsz venni, viszont bagóért. (thesamba.com)
typ1-es szívócső van hozzá, amire duplaszívós könyök megy rá, így csak duplaszívós hengerfejhez jó (az van 1.3 és 1.6 is)
tazoli49
Hozzászólások: 3840
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31807 Dátum:
2008 Október 07, 12:33:58 »
Idézetet írta: Süni - 2008 Október 07, 07:00:33
Ecsém ! Most akkó' eladó -é, avagy sem ? Csak me' privire baszikol válaszóni !
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Alkatrészek
«
Hozzászólás #31806 Dátum:
2008 Október 07, 10:34:27 »
Idézetet írta: domievez - 2008 Október 07, 10:09:26
ezt typ 4re fel lehet tenni? vagy 1,6 bogi mocira?
1,6 bogira a jó
de gondolom duplaszívósnak kell lennie
Oldalak:
1
...
1440
1441
1442
1443
1444
[
1445
]
1446
1447
1448
1449
1450
...
2241
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Adok-veszek
> Téma:
Alkatrészek
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...