www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 06, 12:49:51

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921193 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 303 304 305 306 307 [308] 309 310 311 312 313 ... 395
Nyomtatás
Szerző Téma: Népautók  (Megtekintve 4230122 alkalommal)
Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3487 Dátum: 2006 November 19, 20:00:43 »

Én kihagyom a szálas szigetelést,nem hiányzik az onnan Evil
pedig attól lesz hatékony a hangszigetelés, a bitumen inkább az átadódó rezgéseket csillapítja, a két anyag nem ugyanazt "csinálja"

Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3486 Dátum: 2006 November 19, 19:39:05 »

A kacsa gyári hangszigetelése (amit az enyém csak nyomokban tartalmaz sajnos) is kb 2mm vastag bitumenből és 20mm vastag szálas szigetelőanyagból van. Ez a kombináció nagyon hatásos, az építőiparban is gyakran alklamaznak hasonló megoldást.
Én kihagyom a szálas szigetelést,nem hiányzik az onnan Evil

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3485 Dátum: 2006 November 19, 19:31:42 »

Végülis valami szuroklap szerűség,csak rajta van ez az alumínium kasírozás.Autóhifisek használják
A kacsa gyári hangszigetelése (amit az enyém csak nyomokban tartalmaz sajnos) is kb 2mm vastag bitumenből és 20mm vastag szálas szigetelőanyagból van. Ez a kombináció nagyon hatásos, az építőiparban is gyakran alklamaznak hasonló megoldást.

Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3484 Dátum: 2006 November 19, 19:24:51 »

. Vicces lehet így bogarat szigetelni  Cheesy

Pedig gyárias dolgok.Szinte minden autóban ilyen van

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3483 Dátum: 2006 November 19, 19:19:02 »

Engem a szuroklap érdekelne alu borítás nélkül. Ilyen a gyári padlólemez-szigetelés a bogárban.
A szuroklap neve bitumenes lemez, többféle vastagságú van. Ezek a lapok valamilyen hordozóra felvitt bitumenből állnak, leggyakrabban papír vagy valamilyen szövet a hordozója, de lehet műanyag is, vagy fém. Tüzépen lehet ilyet venni, az épületek aljjzatait, tetőit, stb. lehet víz ellen szigetelni vele. Lángszóróval kell felmelegíteni és odaragasztani a felületre, illetve egymáshoz a lapokat. Vicces lehet így bogarat szigetelni  Cheesy

Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3482 Dátum: 2006 November 19, 18:46:40 »

Engem a szuroklap érdekelne alu borítás nélkül. Ilyen a gyári padlólemez-szigetelés a bogárban.
Azt nem tudom,gondolom tüzép telepen,vagy hasonló helyen lehet venni.Kérdés,hogy milyen vastagságú van

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #3481 Dátum: 2006 November 19, 18:42:10 »

Egy autóhifis boltban,itt helyben,de nem olcsó 12000-et fizettem érte.Ne kérdezd hány négyzetméter Smiley
Engem a szuroklap érdekelne alu borítás nélkül. Ilyen a gyári padlólemez-szigetelés a bogárban.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3480 Dátum: 2006 November 19, 18:33:26 »

Hol te vetted ezet?
Egy autóhifis boltban,itt helyben,de nem olcsó 12000-et fizettem érte.Ne kérdezd hány négyzetméter Smiley

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #3479 Dátum: 2006 November 19, 18:30:21 »

Végülis valami szuroklap szerűség,csak rajta van ez az alumínium kasírozás.Autóhifisek használják
Hol te vetted ezet?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3478 Dátum: 2006 November 19, 18:27:21 »

Ez az ezüstös szigetelő izé konkrétan mi?
Végülis valami szuroklap szerűség,csak rajta van ez az alumínium kasírozás.Autóhifisek használják

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3477 Dátum: 2006 November 19, 18:26:14 »

Kormányt le ne felejtsd... Grin
Szép!
kormány lesz,de még össze kell rakni az oszlopot Wink

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #3476 Dátum: 2006 November 19, 18:19:06 »

Smiley
Ez az ezüstös szigetelő izé konkrétan mi?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #3475 Dátum: 2006 November 19, 18:18:17 »

Smiley
Kormányt le ne felejtsd... Grin
Szép!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3474 Dátum: 2006 November 19, 17:02:43 »

 Smiley

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3473 Dátum: 2006 November 19, 16:57:21 »

a hétvégi haladás Smiley

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3472 Dátum: 2006 November 19, 13:33:01 »

Hi!

A Suzukinak fasza motorja van, de annál szarabb a kasztnija. 1.3-as, 2000-es Suzuki 100.000 km.nél kellett csak kipufogót, tárcsaféket cserélni. Ment akár 170-180-at is. Jah, napi 50km, mindig indult Fogyasztás, ha öregurasan vezettük (erre csak apám volt képes, én mentem vele dinamikusan) úgy 5lityo körül volt, 5 alá nem ment. Ha dinamikusan vezettem, zabálta.
Aztán jött a csalódás: Amikor lépésbe (5km/h-val) "nekikoccant" egy villanykandellábernek a hátuljával. Nem volt nagy speed! A lökkösök MŰANYAG SZEGECCSEL VANNAK szerelve, ez abszurd... Leesett a fél lökkös, behorpadt a csomagtérajtó, s eltörött a lámpa, mindez 5km/h-s tolatásnál.
Nagyon szerettem, de nem bánom emiatt, h eladtuk. Persze ez a lökhárító téma minden újszerű kocsinál ilyen szar.

Suzu vs. Renault 4 = 5liter vs. 4,5liter/ 100km országút

Most a Röncsivel járunk, ez jobb mint a Suzu, a karosszéria nem rosszabb a Suzukiénál. Viszont a fogyasztás lement 4.5 literre!

Üdv.
Szerintem nem igazán összehasonlítható a két autó

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető tamiya
Hozzászólások: 487


Renault - nekem találták ki

« Hozzászólás #3471 Dátum: 2006 November 18, 23:45:58 »


Amúgy én is istenithetném fater 1,3 Suzuki Swift Sedanját, több mint 6 év alatt semmi gond nem volt vele sose, rendszeresen szervízelt és 67 e km alatt nem lett féltengelyes sem stb.. az is megbízható csoda és éjjel országúton nyáron tudtam vele 5,1 literes fogyasztást előállítani országúton 100-110 sebességgel haladva.. ami nagyon jó 2 személy+nyaralási tartozékok cipelésekor (Bp-Róma útvonalon)

Hi!

A Suzukinak fasza motorja van, de annál szarabb a kasztnija. 1.3-as, 2000-es Suzuki 100.000 km.nél kellett csak kipufogót, tárcsaféket cserélni. Ment akár 170-180-at is. Jah, napi 50km, mindig indult Fogyasztás, ha öregurasan vezettük (erre csak apám volt képes, én mentem vele dinamikusan) úgy 5lityo körül volt, 5 alá nem ment. Ha dinamikusan vezettem, zabálta.
Aztán jött a csalódás: Amikor lépésbe (5km/h-val) "nekikoccant" egy villanykandellábernek a hátuljával. Nem volt nagy speed! A lökkösök MŰANYAG SZEGECCSEL VANNAK szerelve, ez abszurd... Leesett a fél lökkös, behorpadt a csomagtérajtó, s eltörött a lámpa, mindez 5km/h-s tolatásnál.
Nagyon szerettem, de nem bánom emiatt, h eladtuk. Persze ez a lökhárító téma minden újszerű kocsinál ilyen szar.

Suzu vs. Renault 4 = 5liter vs. 4,5liter/ 100km országút

Most a Röncsivel járunk, ez jobb mint a Suzu, a karosszéria nem rosszabb a Suzukiénál. Viszont a fogyasztás lement 4.5 literre!

Üdv.

Renault 11 Turbo
Renault forever...
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3470 Dátum: 2006 November 17, 18:56:15 »

Volt ma valami Minis összeröfi?! Komáromban mék haza tankolásból, jön ám szembe valami 5-6 is, majd kiesett a szemem, nem volt két egyforma, és nem a színére értettem! Smiley
Nem tudok róla,lehet valami magánakció volt Cheesy
Holnap lesz évadzáró

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #3469 Dátum: 2006 November 17, 16:59:23 »

Volt ma valami Minis összeröfi?! Komáromban mék haza tankolásból, jön ám szembe valami 5-6 is, majd kiesett a szemem, nem volt két egyforma, és nem a színére értettem! Smiley

Bácsi Győző
Nem elérhető Lente
Hozzászólások: 807


« Hozzászólás #3468 Dátum: 2006 November 17, 11:54:06 »

hali nekem sincs, így "reformok" idején Tongue Grin
igen, ezt inkább ne is emlegessük... minusz 60 pénz/hó Sad((
Rulezka
« Hozzászólás #3467 Dátum: 2006 November 16, 20:10:22 »

szerinted honnan lenne most zsém rá? Huh Grin

hali nekem sincs, így "reformok" idején Tongue Grin
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3466 Dátum: 2006 November 16, 18:13:51 »

Béci még nem vetted meg? ez ennyiért szerintem ingyé van.. 400 pénz.. hmm és OT rendszám!! igazi csemege!!
szerinted honnan lenne most zsém rá? Huh Grin

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3465 Dátum: 2006 November 16, 18:06:14 »

Here, the best gets 1 point, worst gets 7 points, the car with the least points in the end is the winner. Minimum total is 8 points, maximum is 54 points.
Now the same results look like this:
 


 2cv 126 127 R4 R5 Beetle Polo
Crash speed (km/h) 2.5 7 1 5 2.5 4 5
Max. deceleration (G) 1 4.5 2 4.5 6 7 3
Static deformation (mm) * * * * * * *
Steering column intrusion (mm) 3 7** 4.5 4.5 2 6 1
Head injury criteria (HIC) 5 7** 3 2 4 6 1
Max. deceleration head (G) 5 7** 2 4 3 6 1
Chest injury criteria (SI) 1 7** 5 4 3 6 2
Max. deceleration chest (G) 1 7** 3 6 4 5 2
Max. seatbelt force on shoulder (kg) 1.5 7** 5 1.5 3 6 4
Total # points 20 53.5 25.5 31.5 27.5 46 19

http://www.cats-citroen.net/citroen_2cv/2cv_crashtest.html

Ez azt gondolom mindenki számára meglepő lehet!

Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3464 Dátum: 2006 November 16, 17:49:54 »

A videóban a kacsa 45km/óra sebességgel ütközik a falnak.

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29079


Road Force One

« Hozzászólás #3463 Dátum: 2006 November 16, 12:18:36 »

nekünk Golf II a téliautónk, és ha felmész a golfklub oldalára és megnézed az ott lévő Golf II töréstesztet ahol a kocsi bal eleje találkozik egy betontömbbel, hát... 80 évek végi technika ide-oda a kocsi sokkal jobban összezúzódott, mint a Kacsa.. bár a sbesség is lehet nagyobb.. de elgondolkodtató.

Lehet, hogy elgondolkodtató az is, hogy amikor csináltak egy töréstesztet Bogárral, 1-es, 2-es, 3-as Golffal, akkor a Bogár jobbat produkált, mint a 2-es Golf...
Csak lerontották az eredményét olyan címszóval, hogy a "várható sebesülések, sérülések bekövetkezése" miatt... Nos, ezért kapott plusz pontot, gondolom azért, nehogy megelőzze a "korszerűbb" autót....

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Rulezka
« Hozzászólás #3462 Dátum: 2006 November 16, 10:19:10 »

sziasztok!
megnéztem azt a Kacsa betonfalnak futást, és nem lennék elkeseredve a kocsi miatt!
nekünk Golf II a téliautónk, és ha felmész a golfklub oldalára és megnézed az ott lévő Golf II töréstesztet ahol a kocsi bal eleje találkozik egy betontömbbel, hát... 80 évek végi technika ide-oda a kocsi sokkal jobban összezúzódott, mint a Kacsa.. bár a sbesség is lehet nagyobb.. de elgondolkodtató.
Ennek ellenére bátran használjuk a Golfot, megbízhatóan mentünk vele már 12500 km-t februári megvásárlása óta, és alapvető dolgokon (mint olajcsere, olajszürő csere, levegőszürő, és 1-2 zár javításán kívül, valamint 1x kipufogó javítása) kívül kutya baja.. megy megbízhatóan és kicsit több mint fél tank benzinnel (kb 32-34 liter) az 1,3 Golf 500 km megy, ebből 400 km országúton és 100 km Bp volt! Pedig nem 1 személy és nem üres autó volt, és mellesleg most az elmúlt napokba jött ki ez a fogyasztási adat!
Általában nem nehéz a jobb lábam, így a fogyasztás amúgy se probléma sose bár ilyen kedvező figyasztás meglepett nagyon engem! alavetően nekünk több aváros és kevesebb az országút és akkor 7 és 7,3 körül eszik!
Amúgy én is istenithetném fater 1,3 Suzuki Swift Sedanját, több mint 6 év alatt semmi gond nem volt vele sose, rendszeresen szervízelt és 67 e km alatt nem lett féltengelyes sem stb.. az is megbízható csoda és éjjel országúton nyáron tudtam vele 5,1 literes fogyasztást előállítani országúton 100-110 sebességgel haladva.. ami nagyon jó 2 személy+nyaralási tartozékok cipelésekor (Bp-Róma útvonalon)

Szerintem amúgy minden autó lehet egyéniség, és minden autó megbízhatóan működhet, ha költesz rá annyit, hogy megbízhatóan működjön, bár hibák bármikor jöhetnek, a Clubman se indul,pedig nyáron újjítottuk fel.... hogy mi a hiba oka? Mi  se tudjuk!
Csak azt tudom, hogy Pécs környékére szerelőhöz a nyáron történtek után senkinek sem ajánlom, hogy vigye szereltetni a Minijét!
Rulezka
« Hozzászólás #3461 Dátum: 2006 November 16, 09:58:18 »

Clubman Estate Shocked Shocked :http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=890914&command=ugras&screenwidth=1024
Béci még nem vetted meg? ez ennyiért szerintem ingyé van.. 400 pénz.. hmm és OT rendszám!! igazi csemege!!
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3460 Dátum: 2006 November 14, 19:16:01 »

jaja, elkúrtuk  Grin
Nem feltételeztem ezt sajna, hogy hátha víz tünt el belőle teljesen. Talán jobb így mindenkinek, hogy eladtam.  Wink
Jut eszembe: irígykedek most rendesen mindenkire innen, akik kiélvezhették ezt a rendkívül hosszú napos őszt, hogy akár ma is a kis kedvenccel mehettek bárhová.
Mikor én 2 éve a Lolát használtam, egyfolytában esett az eső, szegény mindig beázott... sokat amortizálódótt. Ja, és hamar hideg volt már. Ilyenkor meg már túl is voltunk az első havon....
Nagyon én sem népautózom mostanában,bár múlt héten kétszer a kék Minivel,szombaton pedig a téli Minivel voltam melózni Grin  :Djólesett

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #3459 Dátum: 2006 November 14, 19:14:12 »

Az a kép, amit betett Rulezka lejjebb, amin közelről látszik a kerékív környéke
A sárvédő és a mögötte lévő "A" panel találkozására gondolsz?Szerintem az előkészítési hiba Undecided

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3458 Dátum: 2006 November 14, 14:50:43 »

http://www.youtube.com/watch?v=onyp_539sw4&mode=related&search=  ez nagyonfain !

Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3457 Dátum: 2006 November 14, 14:35:53 »

hol láttál 50es bogarat?

Még tavaly nyáron az első nemzetközi bogártalálkozón nyíregyházán

Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3456 Dátum: 2006 November 14, 14:34:06 »

http://www.youtube.com/watch?v=5OjWeeoch3E

 Grin

Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3455 Dátum: 2006 November 14, 14:31:53 »

http://www.youtube.com/watch?v=C7Bk_e4gUzA

kacsa borulása

úúúúúú ez nekem is fáj  Embarrassed

Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #3454 Dátum: 2006 November 14, 14:30:15 »

Nos sokmindenben igazad van. A kacsánál nem is az anyagminőség a problémás, hanem a rozsdavédelem. Gyárilag van olyan darab amelyiknél megfelelő van amelyiknél kevésbé, a leginkább problémás alkatrész ebből a szempontból az alváz, van akinek 10-15 évente cserélnie kellett. Ma már készítenek rozsdamentes, horgonyzott, galvanizált, meg mindenféle alvázakat amelyek valószínüleg tartósabbek mint a korábbiak. A felépítménynél pedig rendesen kell felületkezelni és festeni az elemek illesztésénél különösen odafigyelni. Nos a lemezek valóban nem túl vastagok 0,65mm vastag acéllemezről van szó. Ez azért ilyen mert a háború után csak ilyet tudott előállítani a francia ipar, ezért bordákat nyomtak bele, hogy merevebb legyen. Az évek múltán úgy tűnik bevált a módszer, hiszen a gyártás befejezéséig nem változtattak a lemezek vastagságán.
Karamboloknál hú azt inkább hagyjuk  Smiley már ép lekűzdöttem a fóbiáimat.  Grin Frontális ütközésnél nem is oylan rossz a helyzet de oldal, vagy ráfutásos ütközésnél már gázos a dolog. A borulási merevsége, hát elmegy. Amilyen videóket láttam azok alapján egy-két átfordulás simán túlélhető.  Grin
A kacsa körülbelül 600kg tömegű üresen a bogár mennyi? Úgy tippelem 100-150kg -mal lehet nehezebb.
Egyszer tüzetesen meg tudtam nézni egy üres 1950-es évjáatú bogár kasznit. Megkocogtattam, és mintha öntött vas lett volna meglepődtem, akkor kicsit irígykedtem, hogy bezzeg a kacsa.
Ja a tető, amennyiben a hátsó szélvédőig nyitva van valóban nem lehet gyorsan visszazárni, csakhogy a legtöbb magyarországi darab rendelkezik egy felnyíló kerettel amivel belülről lezárható a tető. Ha csak ezzel nyitja az ember (ebben az esetben félig nyitható a tető) akkor néhány másodperc elég a záráshoz ami akár menet közben is megoldható. Egyszer 80km/h -sebességnél kellett zárni, hát ketten kellett rőlködni, hogy lebírjuk húzni  Grin Grin a bogár tetőbnyitása más ott a sebesség nem okoz problémát.


hol láttál 50es bogarat?
Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3453 Dátum: 2006 November 14, 14:29:53 »

http://www.youtube.com/watch?v=nu8XwWFTz6o

kacsa frontálisan ütközik betonfalnak

Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3452 Dátum: 2006 November 14, 14:12:59 »

Vannak a kacsások közt olyan őrültek akik 110-zel mennek folyamatosan, sőt van jónéhány darab amelyik gyorsabb a gyári végsebeségnél (110) és 120-szal sőt 130-cal is képes haladni. (sajnos az enyém nem ilyen) Sok korabeli reklám szerint a kacsa motorját úgy tervezték, hogy kibírja a végsebességel való hoszú utazást is. Ki tudja, én mindenesetre nem reckírozom én mindig lassan megyek, mert akkor tovább tart az út. Német reklámszöveg volt: "Der Weg ist das Ziel" vagyis a cél maga az út(azás) és milyen igaz. Élményszerű vezetést nem csak nagy teljesítményű autókban lehet tapasztalni.

Nem elérhető BALOOO
Hozzászólások: 104


« Hozzászólás #3451 Dátum: 2006 November 14, 14:07:16 »

Ami a bogár mellett szól:
1. Jó áron, olcsón lehet alkatrészeket kapni (Új karbi se több 50.000 forintnál, de mindenki bontottat tesz fel, mert azok is teljesen jók). Szinte azonnal megvehetsz bármit.
2. Jó az anyagminőség. Néhány évjárattól eltekintve nagyon jó az anyag minősége és vastag is a lemez.
3. Nagyon jó és viszonylag olcsó szakemberek találhatóak nagy számban.

Azt aláírom, hogy az úttartása a kacsának páratlan, viszont egy bogárnak a tartós 110-120 se nagyon szokott gondot jelenteni. Nyitható tető ha van, sokkal praktikusabb, mint a kacsáé, gyakorlatilag egy kézzel menet közben lehet nyitni-zárni. Megnéztem volna azt a kacsást, aki Horvátországban bemegy a napsütéses oldalon az alagútba és kijön zuhogó esőben. Én jártam így és egy pillanat volt a becsukása.
Az szintén jobbnak tűnik, hogy a kacsának 4 ajtaja van.

Egyébként engem egy dolog tart nagyon távol a kacsától, mégpedig az anyagminőség és vastagság. Egy veterán autónál ez kulcskérdés, és én láttam karambolos 2CV-t és hát nem sok volt ott anyagügyileg.


Nos sokmindenben igazad van. A kacsánál nem is az anyagminőség a problémás, hanem a rozsdavédelem. Gyárilag van olyan darab amelyiknél megfelelő van amelyiknél kevésbé, a leginkább problémás alkatrész ebből a szempontból az alváz, van akinek 10-15 évente cserélnie kellett. Ma már készítenek rozsdamentes, horgonyzott, galvanizált, meg mindenféle alvázakat amelyek valószínüleg tartósabbek mint a korábbiak. A felépítménynél pedig rendesen kell felületkezelni és festeni az elemek illesztésénél különösen odafigyelni. Nos a lemezek valóban nem túl vastagok 0,65mm vastag acéllemezről van szó. Ez azért ilyen mert a háború után csak ilyet tudott előállítani a francia ipar, ezért bordákat nyomtak bele, hogy merevebb legyen. Az évek múltán úgy tűnik bevált a módszer, hiszen a gyártás befejezéséig nem változtattak a lemezek vastagságán.
Karamboloknál hú azt inkább hagyjuk  Smiley már ép lekűzdöttem a fóbiáimat.  Grin Frontális ütközésnél nem is oylan rossz a helyzet de oldal, vagy ráfutásos ütközésnél már gázos a dolog. A borulási merevsége, hát elmegy. Amilyen videóket láttam azok alapján egy-két átfordulás simán túlélhető.  Grin
A kacsa körülbelül 600kg tömegű üresen a bogár mennyi? Úgy tippelem 100-150kg -mal lehet nehezebb.
Egyszer tüzetesen meg tudtam nézni egy üres 1950-es évjáatú bogár kasznit. Megkocogtattam, és mintha öntött vas lett volna meglepődtem, akkor kicsit irígykedtem, hogy bezzeg a kacsa.
Ja a tető, amennyiben a hátsó szélvédőig nyitva van valóban nem lehet gyorsan visszazárni, csakhogy a legtöbb magyarországi darab rendelkezik egy felnyíló kerettel amivel belülről lezárható a tető. Ha csak ezzel nyitja az ember (ebben az esetben félig nyitható a tető) akkor néhány másodperc elég a záráshoz ami akár menet közben is megoldható. Egyszer 80km/h -sebességnél kellett zárni, hát ketten kellett rőlködni, hogy lebírjuk húzni  Grin Grin a bogár tetőbnyitása más ott a sebesség nem okoz problémát.

Nem elérhető Lente
Hozzászólások: 807


« Hozzászólás #3450 Dátum: 2006 November 14, 12:38:36 »

Elkúrtad:Nem kicsit,nagyon Grin Grin Grin
Víz nélkül meg bármelyik vizes autót megölöd Evil
jaja, elkúrtuk  Grin
Nem feltételeztem ezt sajna, hogy hátha víz tünt el belőle teljesen. Talán jobb így mindenkinek, hogy eladtam.  Wink
Jut eszembe: irígykedek most rendesen mindenkire innen, akik kiélvezhették ezt a rendkívül hosszú napos őszt, hogy akár ma is a kis kedvenccel mehettek bárhová.
Mikor én 2 éve a Lolát használtam, egyfolytában esett az eső, szegény mindig beázott... sokat amortizálódótt. Ja, és hamar hideg volt már. Ilyenkor meg már túl is voltunk az első havon....
Nem elérhető Lente
Hozzászólások: 807


« Hozzászólás #3449 Dátum: 2006 November 14, 12:34:30 »

Miről is van szó pontosan?
Az a kép, amit betett Rulezka lejjebb, amin közelről látszik a kerékív környéke
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #3448 Dátum: 2006 November 14, 08:41:17 »

Ami a bogár mellett szól:
1. Jó áron, olcsón lehet alkatrészeket kapni (Új karbi se több 50.000 forintnál, de mindenki bontottat tesz fel, mert azok is teljesen jók). Szinte azonnal megvehetsz bármit.
2. Jó az anyagminőség. Néhány évjárattól eltekintve nagyon jó az anyag minősége és vastag is a lemez.
3. Nagyon jó és viszonylag olcsó szakemberek találhatóak nagy számban.

Azt aláírom, hogy az úttartása a kacsának páratlan, viszont egy bogárnak a tartós 110-120 se nagyon szokott gondot jelenteni. Nyitható tető ha van, sokkal praktikusabb, mint a kacsáé, gyakorlatilag egy kézzel menet közben lehet nyitni-zárni. Megnéztem volna azt a kacsást, aki Horvátországban bemegy a napsütéses oldalon az alagútba és kijön zuhogó esőben. Én jártam így és egy pillanat volt a becsukása.
Az szintén jobbnak tűnik, hogy a kacsának 4 ajtaja van.

Egyébként engem egy dolog tart nagyon távol a kacsától, mégpedig az anyagminőség és vastagság. Egy veterán autónál ez kulcskérdés, és én láttam karambolos 2CV-t és hát nem sok volt ott anyagügyileg.

Én idén tavasszal vettem a kacsát, és vaciáltam egy ideig hogy bogár vagy kacsa, mert jó bogarat kevesebb pénzért is találni mint jó kacsát.
Felsorolom mik voltak az objektív szempontok ami miatt kacsát vettem. Abszolút értelemben kicsi a fogyasztása (országúton 90-es tempóben 5,5liter 100km-en, városban 6,5-7liter 100km-en),
Nyitható a tetje, gyakorlatilag kabrió, négyajtós, nagyobb a csomagtér, és nem sokkal gyengébb egy 1200köbcentis bogárnál, mert a 602köbcentis kacsa 29 lóerős. Nyomatékban már nagyobb különbség lehet, a kacsa motorjának 39Nm a forgatónyomatéka az alap bogármotornak mennyi ez az értéke? Kacsából viszonylag kevés van hazánkban ezért az átlagember jobban megcsodálja mint a bogarat. Kevésbé objektív szempont, de szerintem kényelmesebbek az ülések a kacsában mint a bogárban, valamint az útfekvése páratlan, alacsonyan van a kocsi súlypontja, a motor szerény teljesítménye ellenére is különleges élményt nyújt az autó vezetése.
A fenntartási költségek viszonylag kicsik. Olcsó a biztosítás, én 22 évesen A00-val mindenféle kedvezmény nélkül 20ezer forintos éves díjú kötelezőt kötöttem rá tavasszal. A benzinköltségek is relatíve alacsonyak. A megbízhatóságára panasz nem lehet amennyiben az autó megfelelő műszaki állpotban van, és szükség szerint karbantartják, hidegben is könnyen indul. A fűtése elmarad a bogárétól, de nam azért mert nem fúj elegendő mennyiségű meleg levegőt, hanem azért mert sok helyen szellőzik a zárt autó is, Pl ajtógumiknál, elefántfül ablaknál, valamint a tetőnél. A kacsához az alkatrészek beszerzése többnyire megoldott, az alkatrész árak magasak, amennyiben új alkatrészt szeretnénk, bár ez függ az alkatrész típusától is. Például egy karburátor 100és 200ezer forint között mozog, egy váltó is 100ezer feletti árú, ezekhez lehet a legkevésbé alkatrészt kapni, gyakran nehzen tudják javítani. Végső esetben csere szükséges amit általában bontott alkatrészel pótolnak a tulajdonosok a magas árak miatt. Nekem eddig kerékcsapágyat kellett cserélni egy darab cseréje 15000ft-ba került, kondi, megszakító, gyertya, gyertyakábelek cseréje és egyáltalán a gyújtás gatyába rázása került 14000ft-ba, kipufogódob csere 12000ft, Világítási rendszer, és visszajelzőlámpák helyes működésének visszaállítása 5000ft. Azt hiszem ennyit kellett eddig csainálni rajta. Remélem elég kimerítő volt a válaszom.  Grin
Üdv, Balázs


Oldalak: 1 ... 303 304 305 306 307 [308] 309 310 311 312 313 ... 395
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 8.786 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.