www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 04, 17:23:53

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 248 249 250 251 252 [253] 254 255 256 257 258 ... 3547
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 30756833 alkalommal)
BlueBear
« Hozzászólás #131761 Dátum: 2015 Január 04, 14:26:31 »

Tény, hogy a fővárosban magasabbak a bérek, DE:
- ahol élsz ott mik a lehetőségek (olyan nincs, hogy "semmi")
- a szakterületeden belül ismered a piaci viszonyokat
- tudod, hogy mi hol hibádzik és hol lehetnek még be nem töltött szegmensek
- ha túltelített a piac akkor ki kell rukkolni valami újjal (hoppá itt már agyalni kell amit az emberek 99% nem szeret!)
...a többi dolog már egyénfüggő.

Ha arra jön rá az ember, hogy a szakmája "túltelített" akkor utána kell nézni, hogy mire van kereslet. De hujuj az már kockázat! Hujuj az már nem a megszokott biztonságos keréknyom amin haladunk 20 éve....stb.

« Utoljára szerkesztve: 2015 Január 04, 14:28:25 írta BlueBear »
BlueBear
« Hozzászólás #131760 Dátum: 2015 Január 04, 14:18:42 »

Hát ki hol él (érdekel te hol lax?, privátban is elküldheted) Nálunk koránt sincs 150 nettó. Egyébként nem kezdő gépészmérnök 165 nettó Cry

Nem mind1? Hidd el, hogy NEM ezen múlik! Aki vidéken nem tudja eléri amit akar az a fővárosban sem tudja majd. Most nem a 8 általánost végzettekre gondolok...vagy azokra akik iskolába se jártak, vagy 20 évesen is a 9-iket tapossák már harmadjára...

Na, igen. A diploma nem garantálja, hogy jól is fog keresni az ember. Akit én ismerek az most 25 éves és közel 300 nettót keres és 6 évig kő keményen tanult és évfolyam elsőként végzett a BME-n! Nem kellett állásinterjúra mennie mert már BSC-nél "levadászták" és amint meglett a szín jeles MSC már rögtön főállás, jelenleg vezetőségi posztban dolgozik, és ez a fizu még csak a kezdet. De ezért nagyon keményem megdolgozott! Nem zseni, de nagyon jó agya van és nagyon szorgalmas.
Szóval nem mindegy, hogy milyen egyetemet végez az ember és, hogy milyen eredménnyel. Sok más gépész ismerősöm nem tudott elhelyezkedni. Nem csoda, hisz nem BME. De van aki lassan üzemvezető lesz, pedig nem BME-s, de okos, szorgalmas.
A BME-re bárki bekerülhet csak keményen meg kell érte dolgozni!

Nekem nincs diplomám, egy egyszerű szakmunkás vagyok. Egy kisember. De legalább nem függök senki mástól.

165 nettó és cry? Cégtulaj vagy vagy alkalmazott?
Alkalmazott?
Legalább csoport vagy üzemvezető?
Egyik se?
Miért?
Mit tettél ezügyben, hogy ez változzon/több legyen? (Nem talpnyalásra gondolok!)
« Utoljára szerkesztve: 2015 Január 04, 14:22:41 írta BlueBear »
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #131759 Dátum: 2015 Január 04, 13:09:53 »

Netto 150 az stimmel.
Egy kezdő gépészmérnök nettó 250-et kap.
Ahogy megy felfele a ranglétrán majd nő a fizetése is.
Van akinek ez már hamar sikerül és megkeres havi nettó 300 körül + céges autó + céges telefon + céges kártyára tankol + 13. havi fizetés + prémiumok.
Egy évben ez sok pénz, de egy tégla lakást venni nem a putriban nem olcsó. Hitelt nem tudja kikerülni.
És egy lakást nem csak meg kell venni, be kell bútorozni...stb. És eközben félre is kell tenni mert gyűjt a családi házra is (hogy majd 10 év múlva újabb hitellel tudjon költözni). Nem élheti fel a tartalékait.
Aki iszik, dohányzik az egy nagy marha és megérdemli, hogy éhendögöljön!
Hát ki hol él (érdekel te hol lax?, privátban is elküldheted) Nálunk koránt sincs 150 nettó. Egyébként nem kezdő gépészmérnök 165 nettó Cry

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
BlueBear
« Hozzászólás #131758 Dátum: 2015 Január 04, 12:48:28 »

Félre ne értsd,nem vitázni akarok.De leírtad pár sorban hogy menni kell előre mozdonyként,csinálni hajtani.Aztán meg inkább nincs sok pénzed,de keveset kell dolgozni. Huh
Tehát ha jól értelmezem,azért dolgoztál 12-14 órát,hogy most kevesebbet kelljen és az anyagi része nem érdekel.

Igen. Indítsd el a dolgaidat és utána el tudod dönteni, hogy mit akarsz vele kezdeni. Vagy felpörgeted az üzletet és lesz sok pénzed. Sok stressz, idegeskedés...stb. Aki ezt nem bánja annak lelke rajta..

Vagy dolgozol ahogy kedved tartja és keresel annyit amennyiből megélsz, meg marad mondjuk a hobbidra is (jelen esetben ez ugye Bogár).
De a legfontosabb az egészben:
Csak te döntöd el, hogy mikor és mennyit akarsz dolgozni és nem mások döntenek a dolgaidról. Egyszóval: van időd és szabad vagy.
Tudom milyen napi 8 órában egy irodában ülni, hisz én is csináltam. De csak tapasztalatszerzés miatt (mint lentebb írtam).
RNIE
« Hozzászólás #131757 Dátum: 2015 Január 04, 12:41:29 »

De nekik nincs választásuk.
Nekem van.

Félre ne értsd,nem vitázni akarok.De leírtad pár sorban hogy menni kell előre mozdonyként,csinálni hajtani.Aztán meg inkább nincs sok pénzed,de keveset kell dolgozni. Huh
Tehát ha jól értelmezem,azért dolgoztál 12-14 órát,hogy most kevesebbet kelljen és az anyagi része nem érdekel.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #131756 Dátum: 2015 Január 04, 12:41:15 »

Szörnyű.
Valamikor 2000 környékén egy Orbán Viktor nevű ember nagy nyilvánosság előtt hirdette meg a követendő utat, emlékszünk még? 3 szoba, 3 gyerek, 4 kerék. Majd felpörgette a lakás- és autóhitelezést (hogy növelje a belső fogyasztást, hátha sikerül elérni a 98-ban ígért 7%-os gazdasági növekedést (közelébe sem kerültünk soha)), nos innen lehet datálni a lakossági eladósodottság megugrását. Köszönöm, hogy rámutathattam az általatok szimplán morális és mentális kérdésként kezelt problematika eredetére. Evil

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
BlueBear
« Hozzászólás #131755 Dátum: 2015 Január 04, 12:31:02 »

Én ismerek olyanokat,akik napi 8órát dolgoznak gyomorfekély nélkül és szintén nem gazdagok  Grin

De nekik nincs választásuk.
Nekem van.
Dolgozhatnék napi 10-12 órákat és vehetnék fel embereket, hogy aztán gazdag legyek. És vehetnék még 10-20 autót.
De engem ez nem érdekel.
Inkább dolgozok napi 4-6 órát. Nyugodtan. Dolce Vita.
Nincs pénzem és nem is lesz. Nincs bankbetétem és nem is lesz. Nincs ármáni meg guccsi Grin
Sok gazdag embert ismerek (de hát ki nem?!) és ideges, stresszes, dolgozik mint a barom, 90% munkamániás. Boldogok? Nem, mert sosem elég a pénz. Hiába veszi meg az új Lexus-t, nem tud nyugodtan aludni. Gyerekeit nem látja felnőni...később meg már baxhatja....
De ismerek olyat is aki kidolgozza a belét és folyton panaszkodik, hogy neki milyen szar...De nem jön rá, hogy mit csinál rosszul.

Részemről ennyi. Sose értettem a panaszkodó, picsogó embereket és, hogy miért a pénz meg a hatalom az isten...

Sose fogom megérteni és már nem is érdekel...

« Utoljára szerkesztve: 2015 Január 04, 12:38:31 írta BlueBear »
RNIE
« Hozzászólás #131754 Dátum: 2015 Január 04, 12:09:15 »


Én egy évig dolgoztam napi 10-12-14 órákat.
Gyomorfekély is majdnem befigyelt
26 vagyok
 nem kell gazdagnak lenni
Én ismerek olyanokat,akik napi 8órát dolgoznak gyomorfekély nélkül és szintén nem gazdagok  Grin
BlueBear
« Hozzászólás #131753 Dátum: 2015 Január 04, 12:03:04 »

Szvsz akinek 14 órákat KELL dolgoznia,az nem csinál valamit jól...főleg,ha magának  Roll Eyes

Egy vállalkozást elindítani a nulláról az bizony munka!
Én egy évig dolgoztam napi 10-12-14 órákat. Volt stressz rendesen, meg sok idegeskedés. Gyomorfekély is majdnem befigyelt...mindez 2009 környékén, tehát pont válságkor!

Eltelt azóta pár év. Független vagyok, szabad mint a madár, nincs főnököm, nem rohadok irodában napi 8 órát, van időm mindenre amire akarom, stresszmentes az életem. Azért dolgoztam 1 évet irodában, hogy tanuljak! Nem érdekelt a fizetés, nem az motivált. 1 év után megköszöntem, nagyon sokat tanultam (vezetőségi tag voltam) és békében eljöttem onnan.

Tudom milyen felkelni a padlóról. Nekem senki ne jöjjön azzal, hogy ő már XX éves és tudja mi az, hogy nulláról indulni. 26 vagyok és olyan dolgokon mentem keresztül amiről a kortársaim még nem is hallottak. És? Most rinyáljak, hogy milyen igazságtalan az élet? Grin
Mindig lehet változtatni!
Aki nem kel fel a padlóról azt el fogja önteni a szar és egy alkoholista lesz aki csak picsog, hogy milyen szar az élet. Holott élhetne nyugodt, kiegyensúlyozott életet, amihez nem kell gazdagnak lenni meg eperrel inni a pezsgőt mint a sok paraszt sznob.
« Utoljára szerkesztve: 2015 Január 04, 12:05:51 írta BlueBear »
BlueBear
« Hozzászólás #131752 Dátum: 2015 Január 04, 11:47:58 »

Ennek vannak feltételei is, mint például igényes, kulturált és megfizethető bérlakások.
Meg hát tudod az ember már csak ilyen. Nehezen mondja azt, hogy "Asszony pakolj, írasd ki a gyerekeket az iskolából, jelentkezz ki az orvostól, búcsúzz el a barátoktól, fizesd ki a hentest és bérelj két teherautót, mert a jövő héttől 300 kilométerrel odébb fogunk lakni. Tudod mint tavaly, meg tavaly előtt. Ja anyádnak is mondd meg, hogy mostantól ne essen el a kertben, mert senki sem tud segíteni neki."
Szóval ez a költözzünk a munkához elmélet egy ember életében egyszer vagy kétszer belefér, de túl gyakran már nem. Bár biztos nagyon hatékony lenne egy gyökerek és mély kapcsolatok nélküli társadalom. Összefoglaló néven hívhatnánk ezeket az embereket biorobotoknak.

Ez a rendszer itthon nem alakult ki (mint pl. a németeknél). És nem kivitelezhető mert a hosszú évtizedek alatt belenevelték az emberekbe, hogy lesz egy lakásod ahol majd leéled az életedet, bejársz ugyan arra a munkahelyre 40 évig. Utána kapsz egy kis nyugdíjat ami arra lesz elég, hogy ne dögölj éhen.

Van az a réteg aki így él. A többség.
Van akit ez zavar és hőzöng és anyázik mert neki nem jó. De nem tesz ellene semmit.
Van az a réteg aki tudja, hogy orálisan célbavették és tudja, hogy nem lesz könnyű, de csinálja amit kell és nem hápog.
Nem kell mindenkinek cégvezetőnek lenni mert ez lehetetlen.
De az, hogy ki hogyan irányítja az életét az csakis tőle függ. Nem mástól.
De könnyebb menni az árral, mint szembeszállni. Aztán lehet szidni meg irigykedni a másikra, hogy neki jobb.
Ez a legkönnyebb.
RNIE
« Hozzászólás #131751 Dátum: 2015 Január 04, 11:43:53 »


De ehhez dolgozni kell napi 10-12-14 órákat! Ha kell akkor éveken keresztül! Nem főnöknek meg nem másnak.
A lehetőség mindenki elött ott van, csak az emberek lusták.

Szvsz akinek 14 órákat KELL dolgoznia,az nem csinál valamit jól...főleg,ha magának  Roll Eyes
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #131750 Dátum: 2015 Január 04, 11:31:12 »

Az embereket megszopatták ,röghözkötöttek lettek. Azért vannak lent a bérek részben mert mindenki ragaszkodik az én házam az én váram elvhez. Ha szabadon mozoghatnának ,összecsomagolnának beintenének oszt odébb állnának. De itt Borsodban gondolom máshol is mindenki remeg a munkáért és sz@ré-hu..é elmegy dolgozni éjjel-nappal (nem részletezném),hogy tudja törleszteni az én házam az én váram hitelét.
Előre is elnézést ha valakit megsértettem.

Ennek vannak feltételei is, mint például igényes, kulturált és megfizethető bérlakások.
Meg hát tudod az ember már csak ilyen. Nehezen mondja azt, hogy "Asszony pakolj, írasd ki a gyerekeket az iskolából, jelentkezz ki az orvostól, búcsúzz el a barátoktól, fizesd ki a hentest és bérelj két teherautót, mert a jövő héttől 300 kilométerrel odébb fogunk lakni. Tudod mint tavaly, meg tavaly előtt. Ja anyádnak is mondd meg, hogy mostantól ne essen el a kertben, mert senki sem tud segíteni neki."
Szóval ez a költözzünk a munkához elmélet egy ember életében egyszer vagy kétszer belefér, de túl gyakran már nem. Bár biztos nagyon hatékony lenne egy gyökerek és mély kapcsolatok nélküli társadalom. Összefoglaló néven hívhatnánk ezeket az embereket biorobotoknak.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #131749 Dátum: 2015 Január 04, 11:27:58 »

ha külföldinek adom el az autót akkor kell valami extra adásvételi? vagy mittomén mi?

Sima adásvételi, ha kedvezni akarsz neki, akkor kétnyelvű.
Én úgy csináltam, hogy a rendszám maradt rajta, kiment vele a vevő, és miután honosította/ átiratta, visszaküldte a rendszámot és a régi forgalmit.

VW 1300  1968.06.
BlueBear
« Hozzászólás #131748 Dátum: 2015 Január 04, 11:26:00 »

Az embereket megszopatták ,röghözkötöttek lettek. Azért vannak lent a bérek részben mert mindenki ragaszkodik az én házam az én váram elvhez. Ha szabadon mozoghatnának ,összecsomagolnának beintenének oszt odébb állnának. De itt Borsodban gondolom máshol is mindenki remeg a munkáért és sz@ré-hu..é elmegy dolgozni éjjel-nappal (nem részletezném),hogy tudja törleszteni az én házam az én váram hitelét.
Előre is elnézést ha valakit megsértettem.

Ez igaz lenne ha nem nevelték volna bele az emberekbe, hogy:

- tanulj jól
- legyen ez biztos állásod
- ne lógj ki a sorból, legyen lakásod vagy esetleg házad, meg 2 gyerek
- lesz nyugdíjad és ez neked jó lesz

Sokan a rendszert hibáztatják vagy valaki mást, azért mert hogy szaréhugyé kell dolgozni. De ki dolgozik nekik szaréhugyé? Ki tudna ezen változtatni?

Nekem senki ne mondja, hogy nem lehet változtatni a dolgokon. Minden változik és aki ragaszkodik ahhoz amiből eddig megélt az éhen fog halni. De csak a panaszkodás megy...tenni érte...azt nem. Mert az ő helyzetéért hibás a kormány, a szoc. háló, a szomszéd, a sarki fűszeres, az anyja az apja, Lali bácsi a tüzépről...

Megszopatták? Na és? Letörli a szájáról a maradékot amit nem nyelt le és megy előre mint a mozdony! Újabb szopatás? Nosza. Feladni? Soha!
De ehhez dolgozni kell napi 10-12-14 órákat! Ha kell akkor éveken keresztül! Nem főnöknek meg nem másnak.
A lehetőség mindenki elött ott van, csak az emberek lusták.
« Utoljára szerkesztve: 2015 Január 04, 11:29:23 írta BlueBear »
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #131747 Dátum: 2015 Január 04, 11:12:01 »

Az embereket megszopatták ,röghözkötöttek lettek. Azért vannak lent a bérek részben mert mindenki ragaszkodik az én házam az én váram elvhez. Ha szabadon mozoghatnának ,összecsomagolnának beintenének oszt odébb állnának. De itt Borsodban gondolom máshol is mindenki remeg a munkáért és sz@ré-hu..é elmegy dolgozni éjjel-nappal (nem részletezném),hogy tudja törleszteni az én házam az én váram hitelét.
Előre is elnézést ha valakit megsértettem.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
BlueBear
« Hozzászólás #131746 Dátum: 2015 Január 04, 11:08:18 »

Na.
Átlag többszöröse?
Valahol 150körül van az átlag netto, ha csak dupláját veszem 2 keresővel az 600ezer forint.
Nehogymár az ne engedhessen meg magának sokmindent.  Shocked
Bár ismerek én is olyat személyesen aki 20-on éve 5X annyit keres mint én a neje 2X annyit mint az enyém és nincs semmije, talán nem viszi a bank el a házát, ócska F asztra, mondjuk cigizik, iszik és nem sváb.  Grin

Netto 150 az stimmel.
Egy kezdő gépészmérnök nettó 250-et kap.
Ahogy megy felfele a ranglétrán majd nő a fizetése is.
Van akinek ez már hamar sikerül és megkeres havi nettó 300 körül + céges autó + céges telefon + céges kártyára tankol + 13. havi fizetés + prémiumok.
Egy évben ez sok pénz, de egy tégla lakást venni nem a putriban nem olcsó. Hitelt nem tudja kikerülni.
És egy lakást nem csak meg kell venni, be kell bútorozni...stb. És eközben félre is kell tenni mert gyűjt a családi házra is (hogy majd 10 év múlva újabb hitellel tudjon költözni). Nem élheti fel a tartalékait.
Aki iszik, dohányzik az egy nagy marha és megérdemli, hogy éhendögöljön!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #131745 Dátum: 2015 Január 04, 11:06:35 »

ha külföldinek adom el az autót akkor kell valami extra adásvételi? vagy mittomén mi?

1303LS
« Hozzászólás #131744 Dátum: 2015 Január 04, 11:02:08 »

És ez nem csak a fiatalokra igaz.
Nem árulok el nagy titkot, hogy nálunk a cégnél a fizetések a magyar átlag többszörösei és mégsem engedhet meg magának új autót senki. És hasonló a helyzet az általam ismert hasonló cégeknél is.
Persze ha nem lenne lakáshitel, gyerek, asszony, csóró szülő, csóró testvér stb..., akkor simán futná egy új kocsi (törlesztője), de azért ez ritka.
Na.
Átlag többszöröse?
Valahol 150körül van az átlag netto, ha csak dupláját veszem 2 keresővel az 600ezer forint.
Nehogymár az ne engedhessen meg magának sokmindent.  Shocked
Bár ismerek én is olyat személyesen aki 20-on éve 5X annyit keres mint én a neje 2X annyit mint az enyém és nincs semmije, talán nem viszi a bank el a házát, ócska F asztra, mondjuk cigizik, iszik és nem sváb.  Grin
BlueBear
« Hozzászólás #131743 Dátum: 2015 Január 04, 10:57:18 »

"Első a saját lakás!" És én ne legyek droid? ;-)
Úgy látom mások a prioritásaink, maradjunk is ennyiben!

Jézusom...Miért forgatod ki a mondataimat?
Mondtam, hogy én így gondolom? A cimbik csinálják így!
Én nem költöznék lakásba semmi pénzért.

Soha nem vettem semmit hitelre és nem is fogok! De van aki nem tehet mást...
BlueBear
« Hozzászólás #131742 Dátum: 2015 Január 04, 10:53:29 »

És ez nem csak a fiatalokra igaz.
Nem árulok el nagy titkot, hogy nálunk a cégnél a fizetések a magyar átlag többszörösei és mégsem engedhet meg magának új autót senki. És hasonló a helyzet az általam ismert hasonló cégeknél is.
Persze ha nem lenne lakáshitel, gyerek, asszony, csóró szülő, csóró testvér stb..., akkor simán futná egy új kocsi (törlesztője), de azért ez ritka.

Köszönöm, pont erről beszélek! Smiley

Nem is az új autóról van szó, mert azért annyira nem hülyék. Valami használt pár éves is okés már (nem mindenki szeretni a vén tragacsokak)...de még arra sincs. Majd lesz, de az még 5-10 év...mire odakerül, hogy HITEL nélkül tud venni magának autót simán lesz 30-35 éves (esetleg 40?!).


Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #131741 Dátum: 2015 Január 04, 10:52:00 »

Szerinted egy autóba be tud költözni?
Ne legyél droid! Gondolkozz egy kicsit!
Első a saját lakás.

"Első a saját lakás!" És én ne legyek droid? ;-)
Úgy látom mások a prioritásaink, maradjunk is ennyiben!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #131740 Dátum: 2015 Január 04, 10:50:08 »

Tényleg érdekes dolog ez....

És ez nem csak a fiatalokra igaz.
Nem árulok el nagy titkot, hogy nálunk a cégnél a fizetések a magyar átlag többszörösei és mégsem engedhet meg magának új autót senki. És hasonló a helyzet az általam ismert hasonló cégeknél is.
Persze ha nem lenne lakáshitel, gyerek, asszony, csóró szülő, csóró testvér stb..., akkor simán futná egy új kocsi (törlesztője), de azért ez ritka.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
BlueBear
« Hozzászólás #131739 Dátum: 2015 Január 04, 10:49:10 »

autója nincs, de lakást már vett?

Szerinted egy autóba be tud költözni?
Ne legyél droid! Gondolkozz egy kicsit!
Első a saját lakás.
BlueBear
« Hozzászólás #131738 Dátum: 2015 Január 04, 10:47:32 »

20-on éves srácok új házba költöztek, ha jól értem (15-20millás hitel) akkor hol itt a szörnyűség.
Annyi az egész, hogy a napi élet mutatta sablonok csakis az új ház, új autó, márkás ruha, mekkdonálc felé terelik a fiatalokat. Nagyjából bárminemű régi dolog, hobbi ciki. Aztán csodálkoznak, ha egyszerre nem megy a futás-helybenszarás combó.

Új ház? Viccelsz? Lakás!
Nem 15-20 millás hitel mert annyit nem kapna! 15-20 ÉVES hitel! Felvesz x milliót, hozzáteszi amit keresett, összespórolt és ha mázlija van akkor még a család is tudja támogatni. A banki hitelen kívül még ha munkáltatóit is fel tud venni (nagy cégeknél) az még mázli és akkor tud venni egy szép lakást valami jobb helyen, nem pedig a nyóckerbe a putriba.

Lehet, hogy az átlagnak ezek az értékek. A cimbik nagy részének nem. Nekik rendben van az értékrendjük. De elindulni az életben nehéz, főleg ha lesz családalapítás is. Ezért az autó, főleg a veterán csak álom marad.

Persze a sok hülye amire tudja felveszi a hitelt és alig tudja nyögni a törlesztést...de én most nem ilyen hülyékről beszélek.
1303LS
« Hozzászólás #131737 Dátum: 2015 Január 04, 10:44:32 »

autója nincs, de lakást már vett?
Szörnyű.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #131736 Dátum: 2015 Január 04, 10:44:10 »

Pl. lakás...
autója nincs, de lakást már vett?
Miért? Mert anyu-apu azt mondta, hogy "csak lakásod legyen fiam, akkor már ember vagy és büszkék leszünk rád!" ?

Nekem életszerűtlen, hogy sírás van a szar fizetés miatt, kocsira nem telik, de felveszek 20 évre hitelt egy lakásra...
« Utoljára szerkesztve: 2015 Január 04, 10:47:48 írta Protheus »


Buzi, aki fékez! :-)))
BlueBear
« Hozzászólás #131735 Dátum: 2015 Január 04, 10:42:46 »

milyen hitelt?

Pl. lakás...
1303LS
« Hozzászólás #131734 Dátum: 2015 Január 04, 10:42:35 »

Tényleg érdekes dolog ez.  A haveri kör nagy részét nem érdekli az autózás, hiába van jogsi és ráadásul 90%-uk gépészmérnök. Talán az egyik cimbit csiklandozzák a régi BMW-k (E30), de kb. ennyi.
Szerintem ez abból adódik, hogy örül, hogy el tudott helyezkedni és gépészként nem keres annyit (!), hogy tudjon venni magának bármilyen autót is (pedig az átlagkereset fölött keresnek jóval, de drága a hitel). Autózás nagyon visszaszorul. Amelyiknek van céges autója az határtalanul boldog. Akinek nincs annak marad a BKV és az álmodozás, hogy akár egy használt Suzuki-t vegyen. Sad Majd ha kinyögte a 15-20 éves hitelt...stb.

És szerintem ez szörnyű, hogy a fiatalok mennyire nem tudnak elhelyezkedni. Itt nem a mcdonalds-osz szakokra gondolok, hanem pl. gépész, építész, mechatronikásokra. Aztán mennek ki külföldre az itthoni fizetés 5szöröséért. Na, ekkor lesz saját autó...de addig...
20-on éves srácok új házba költöztek, ha jól értem (15-20éves hitel) akkor hol itt a szörnyűség.
Annyi az egész, hogy a napi élet mutatta sablonok csakis az új ház, új autó, márkás ruha, mekkdonálc felé terelik a fiatalokat. Nagyjából bárminemű régi dolog, hobbi ciki. Aztán csodálkoznak, ha egyszerre nem megy a futás-helybenszarás combó.
« Utoljára szerkesztve: 2015 Január 04, 10:44:10 írta 1303LS »
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #131733 Dátum: 2015 Január 04, 10:42:31 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #131732 Dátum: 2015 Január 04, 10:41:09 »

Majd ha kinyögte a 15-20 éves hitelt
milyen hitelt?


Buzi, aki fékez! :-)))
BlueBear
« Hozzászólás #131731 Dátum: 2015 Január 04, 09:38:24 »

Hmmm... Érdekes, mert én meg azt látom, itt a környezetemben, hogy egyre fiatalabban szereznek jogsit a fiatalok. Fiam is, lányom is nagyon hamar letette, és akkor már jónéhány osztálytársuknak már volt, addigra.
Az viszont tény, hogy egyre fogynak a Bogarak, mert a fiatalokat egyre kevésbe érdekli, max érdekességképpen, látnivalóként. Sajnos nagyon sok került bontóba, vagy bontásra. Az utóbbi, a bontás még talán még segített néhánynak túlélni, de ha hivatalos bontóba került, az sajna nem. Az már máshoz szolgál talán alapanyagul...  Undecided

Tényleg érdekes dolog ez.  A haveri kör nagy részét nem érdekli az autózás, hiába van jogsi és ráadásul 90%-uk gépészmérnök. Talán az egyik cimbit csiklandozzák a régi BMW-k (E30), de kb. ennyi.
Szerintem ez abból adódik, hogy örül, hogy el tudott helyezkedni és gépészként nem keres annyit (!), hogy tudjon venni magának bármilyen autót is (pedig az átlagkereset fölött keresnek jóval, de drága a hitel). Autózás nagyon visszaszorul. Amelyiknek van céges autója az határtalanul boldog. Akinek nincs annak marad a BKV és az álmodozás, hogy akár egy használt Suzuki-t vegyen. Sad Majd ha kinyögte a 15-20 éves hitelt...stb.

És szerintem ez szörnyű, hogy a fiatalok mennyire nem tudnak elhelyezkedni. Itt nem a mcdonalds-osz szakokra gondolok, hanem pl. gépész, építész, mechatronikásokra. Aztán mennek ki külföldre az itthoni fizetés 5szöröséért. Na, ekkor lesz saját autó...de addig...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #131730 Dátum: 2015 Január 04, 09:01:19 »

2008-ban picit megtorpant a világ. Nálunk jobban. Bogarazás sose volt a "gazdagok" veterán autója.
Lejárt a 2 év műszaki, még egyszer levizsgáztatta, mert még éppen átment. Aztán eladta vagy ment a bontóba.

A másik tényező, hogy a fiatalokat nem érdekli az autózás. Max. úgy, hogy A-ból B-be. Főnököm fia lassan végez a BME-n, nagyon meglepődtem, hogy évfolyamából csak neki van jogsija (kb. 40 emberből). Nincs utánpótlás. Ennyi.

Hmmm... Érdekes, mert én meg azt látom, itt a környezetemben, hogy egyre fiatalabban szereznek jogsit a fiatalok. Fiam is, lányom is nagyon hamar letette, és akkor már jónéhány osztálytársuknak már volt, addigra.
Az viszont tény, hogy egyre fogynak a Bogarak, mert a fiatalokat egyre kevésbe érdekli, max érdekességképpen, látnivalóként. Sajnos nagyon sok került bontóba, vagy bontásra. Az utóbbi, a bontás még talán még segített néhánynak túlélni, de ha hivatalos bontóba került, az sajna nem. Az már máshoz szolgál talán alapanyagul...  Undecided

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #131729 Dátum: 2015 Január 04, 00:14:36 »

Nincs utánpótlás. Ennyi.
Erdekes amit mondasz, erre meg nem gondoltam. Nekem 5-6 ismerosom is az elmult 1-2 evben szerzett jogsit, mindegyik 30+ eves. Sot, nekem is 24 evesen lett jogsim, bar az elso bogaramat 23 eves koromban vettem es kezdtem el hasznalni :-) Csoro voltam, koliban laktam, nehez volt osszesporolni egy jogsi arat es addig nem is erdekelt a dolog.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #131728 Dátum: 2015 Január 03, 21:41:27 »

Nem kötelező szerelni, én sem értek hozzá.
De az a árkategória, ami  viszonylag gyorsan eladható, ezek a 200-  300eft-os sávban árult Bogarak, azoknál nagy eséllyel kell számolni a felújítással, szerelgetéssel.
2008-ban picit megtorpant a világ. Nálunk jobban. Bogarazás sose volt a "gazdagok" veterán autója.
Lejárt a 2 év műszaki, még egyszer levizsgáztatta, mert még éppen átment. Aztán eladta vagy ment a bontóba.

A másik tényező, hogy a fiatalokat nem érdekli az autózás. Max. úgy, hogy A-ból B-be. Főnököm fia lassan végez a BME-n, nagyon meglepődtem, hogy évfolyamából csak neki van jogsija (kb. 40 emberből). Nincs utánpótlás. Ennyi.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #131727 Dátum: 2015 Január 03, 21:40:19 »

Olvastam. De a frankót ö sem tudja, vagy jól titkolja az általánosságaival.

Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #131726 Dátum: 2015 Január 03, 21:20:57 »


Ez maradhat? Mennyiben tartozik ide??

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #131725 Dátum: 2015 Január 03, 21:16:43 »

Inkább sírjál.

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #131724 Dátum: 2015 Január 03, 21:11:55 »

Röhögjek vagy sírjak?
http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&ved=0CD8QtwIwBw&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D9Cw7SzqhUwk&ei=gEuoVMTdBYLfaIyDgugP&usg=AFQjCNE_U5S95rUMYfWMSiQZkuanBde_vQ&sig2=GKi5oOAzXqtpYHfCS2ZUfA&bvm=bv.82001339,d.d2s&cad=rja

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #131723 Dátum: 2015 Január 03, 19:20:03 »

http://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2015/01/03/most_akkor_egy_porsche-ban_vagy_egy_trabantban_ulunk/

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #131722 Dátum: 2015 Január 03, 19:10:12 »

Mint itt írták is, át kell irányítani a gmail-re és kész. Nekem is van egy régi freemail-es címem, amit átirányítottam, s be se léptem már évek óta, de jönnek a levelek onnan mindig.

Valami cifra módon küldj el légyszi, már lassan hiányzik, mióta alig fórumozok Evil Grin

Nyahhh, majd megnézem, hogy melyik egyszerűbb, amit Te írtál, vagy amit a Proti... Vagy étnézem, ha lesz egy kis időm, hogy melyik az a pár hely, ahol még ez a címem él, és legfeljebb átjelentem...

Mondjuk valami melegebb éghajlatra?  Evil Akkor mondjuk mennyé Afrikába!   

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Oldalak: 1 ... 248 249 250 251 252 [253] 254 255 256 257 258 ... 3547
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.159 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.