www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Június 23, 15:37:28

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921180 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 3528 3529 3530 3531 3532 [3533] 3534 3535 3536 3537 3538 ... 3545
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 27327623 alkalommal)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #501 Dátum: 2006 Február 03, 14:46:56 »

Fillérekért kapsz!  Jobban pörög a motor, de inkább csak nagyobb fordulaton van előnye. Hátránya meg nincs, hacsak az nem, hogy 10%-kal nagyobb erőt igényel a szelep nyitása. De ez belefér.

Tényleg nem gondolokodom ilyenben, csak érdekelt. (És vajon akkor gyárilag miért nem volt ilyennel is 1200 -es? 1200S mint sport. Smiley  )

Mi az oka, hogy az 1200 -es motorok sokkal takarékosabbak, mint a hasonló (F -es) 1300 -asok? Gondolom nem a plusz 90 ccm?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #500 Dátum: 2006 Február 03, 14:44:19 »

Ettől mit lehet várni? Nem mintha ilyenben gondolkodnék...

Fillérekért kapsz!  Jobban pörög a motor, de inkább csak nagyobb fordulaton van előnye. Hátránya meg nincs, hacsak az nem, hogy 10%-kal nagyobb erőt igényel a szelep nyitása. De ez belefér.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon 1303
« Hozzászólás #499 Dátum: 2006 Február 03, 14:38:46 »

JESSSSZ!
Tudtam én, hogy jó gyerek vagy!
 Grin
Az utóbbi időben én is egyre töbet gondolkozom bogárn, de hova, meg minek. És csúnya lesz pot az én számból, de egy 1303-ast bevállalnék. Gelb Schwarzer Renner formában.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #498 Dátum: 2006 Február 03, 14:37:37 »

Most tudtam csak meg, hogy az 1200-es motoroknak a himba áttétele csak 1:1-hez, ellentétben az 1.3-1.6-os motorrokkal ahol 1:1.1-hez. Olcsó tuning, 10%-kal nagyobb nyitás!  Wink

Ettől mit lehet várni? Nem mintha ilyenben gondolkodnék...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #497 Dátum: 2006 Február 03, 14:33:31 »

Most tudtam csak meg, hogy az 1200-es motoroknak a himba áttétele csak 1:1-hez, ellentétben az 1.3-1.6-os motorrokkal ahol 1:1.1-hez. Olcsó tuning, 10%-kal nagyobb nyitás!  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #496 Dátum: 2006 Február 03, 14:31:37 »

Bakáts tér meddig van nyitva, még odaérek?



17-ig

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18489


1969

« Hozzászólás #495 Dátum: 2006 Február 03, 14:29:42 »

Bakáts tér meddig van nyitva, még odaérek?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #494 Dátum: 2006 Február 03, 14:26:08 »


Viszont láttam valahol állítható vezérmű kereket erről mit lehet tudni?Lehet ezt lefele is mozdítani esetleg?


Az állítható vezérműkerék általában 3 állással rendelkezik, amelyeket excentrikus alátétekkel lehet változtatni. A középállás a normál és két irányban lehet kb 3 fokot eltérni. Az egyik irányban kicsit jobban forog, a másik irányban pedig alul erősebb lesz a motor. Azonban sajnos azért nem túl nagy sütés, mert a szívó és kipufogó oldalt nem tudod egymáshoz képest elhangolni, ott marad a 105 (széria) vagy 107 ill 108 fokos bütyökközép távolság (szög). A DOHC motoroknál jobbat lehet alkotni, ha a kipufogó oldalt a szívóhoz képest sietteted vagy késlelteted így a bütyökközép távolság (cam lobe separation angle) tud változni. Itt (mivel egy tengely van) ezt nem lehet. A másik hátrány, hogy a motor konstrukciója miatt nem elég a hangoláshoz levenni a szelepfedelet, mint általában, hanem szét kell borítani a motort.
Egy haverom azt mondta, hogy az olajpumpa nyíláson megoldotta az alátétcserét, de ezt csak akkor hiszem el, ha látom. Én neki se kezdenék onnan.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #493 Dátum: 2006 Február 03, 14:15:44 »

A szimpla szívósról lehet hogy még le lehet beszélni  mire hozzá fogok mivel van is vayg 4 darabom itthon.Igazság szerint bizonytalan vagyok.
Viszont láttam valahol állítható vezérmű kereket erről mit lehet tudni?Lehet ezt lefele is mozdítani esetleg?
1303LS
« Hozzászólás #492 Dátum: 2006 Február 03, 14:12:17 »

egy "kis" kompressziónövelés lehet hogy előnyére válna a fogyasztásnak

Hát max egy 5% lehet hogy lesz de semmi tengely vagy himba.
Egy jó kipufogó javaslatot szeretnék majd kérni, szintén erre a low motorra.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #491 Dátum: 2006 Február 03, 14:06:50 »

mi a fő különbség a dupla és a szimplaszívós között??

A duplaszívós áramlástanilag jobb, állítólag a szimplaszívóst nem lehet úgy megreszelni, hogy egy sima AB-s hengerfejjel legalább megegyező legyen.

Ráadásul 35/32 szelepes egyszívós (typ3 1500) hengerfej ritka, mint a fehér holló. A többi mind kisszelepes, esetleg olyan ritkaságokban volt még, mint Z-s motor...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #490 Dátum: 2006 Február 03, 14:04:19 »

Az én vezetési szokásaimhoz talán az lenne a jobb.Ez az én elméletem.
Rendszerint alacsony fordulaton autózok olyan igazi nagypapásan.
SZerintem egy 28-as karbival jobb keverékképzést tudok így elérni.
És mondom csak a fogyaszztás a célom.

De ha van ellenérv persze megfontolom.

Az egyszívós hengerfejnek egyetlen előnye van a kétszívóssal, hogy repedésre kevésbé hajlamos. Ennek tönbb oka van, az egyik, hogy nem lehet úgy forgatni, nem lehet úgy terhelni, a másik pedig, hogy a hosszabb, elágazó szívócső a hengerfejen belül több hőt von el így összeségében kisebb a hőfoka a fejnek. (ezt egy amerikai irományban olvastam).

Egyébként a duplaszívós minden tekintetben jobb, és az sem biztos, hogy egy 28-assal jobban fogyasztana, mint egy 31 PICT3-assal. A kisebb torok miatt valóban nagyobb lenne a légsebesség, de összeségében egy 31-es karbi jobb és korszerűbb.

Egy pici kompressziónövelés valóban jót tenne és egy elektronikus, nagyobb szikraintenzitású gyújtás. szvsz.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #489 Dátum: 2006 Február 03, 13:58:59 »

mi a fő különbség a dupla és a szimplaszívós között??
Nem elérhető ttika1303
Hozzászólások: 405


« Hozzászólás #488 Dátum: 2006 Február 03, 13:58:24 »

Jó, persze....
Megmondom, őszintén, hogy nekem egy kicsit az új Renault Megane 3 ajtós változatára hasonlít az a hátós része, oldalról... (ablakív!)

Ja, télleg.

Akkó azé nem teccett ez sem, mert az sem teccik.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29077


Road Force One

« Hozzászólás #487 Dátum: 2006 Február 03, 13:57:39 »

Az pont jó.

De azon a képen azé kicsit vaskosabb.

Jó, persze....
Megmondom, őszintén, hogy nekem egy kicsit az új Renault Megane 3 ajtós változatára hasonlít az a hátós része, oldalról... (ablakív!)

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #486 Dátum: 2006 Február 03, 13:54:09 »

Az én vezetési szokásaimhoz talán az lenne a jobb.Ez az én elméletem.
Rendszerint alacsony fordulaton autózok olyan igazi nagypapásan.
SZerintem egy 28-as karbival jobb keverékképzést tudok így elérni.
És mondom csak a fogyaszztás a célom.

De ha van ellenérv persze megfontolom.

egy "kis" kompressziónövelés lehet hogy előnyére válna a fogyasztásnak

'81 Hecho en México
1303LS
« Hozzászólás #485 Dátum: 2006 Február 03, 13:50:06 »

Miért ragaszkodsz a szimplaszívóshoz?

Az én vezetési szokásaimhoz talán az lenne a jobb.Ez az én elméletem.
Rendszerint alacsony fordulaton autózok olyan igazi nagypapásan.
SZerintem egy 28-as karbival jobb keverékképzést tudok így elérni.
És mondom csak a fogyaszztás a célom.

De ha van ellenérv persze megfontolom.
Holló
« Hozzászólás #484 Dátum: 2006 Február 03, 13:49:40 »

a régi fórumon csak a bácsi neve van mindenhol
pedig belőle egy is elég Evil
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #483 Dátum: 2006 Február 03, 13:44:32 »

A mexikoi ugye dupla szívós?

Csak mert én szeretnék egy szimplaszívós 1.6-ost minden piszkálás nélkül 28-as karbival direkt a fogyasztásra hegyezve.


Miért ragaszkodsz a szimplaszívóshoz?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #482 Dátum: 2006 Február 03, 13:41:10 »

A mexikoi ugye dupla szívós?

Csak mert én szeretnék egy szimplaszívós 1.6-ost minden piszkálás nélkül 28-as karbival direkt a fogyasztásra hegyezve.


A mexicoi 1.2-es nem.

'81 Hecho en México
Nem elérhető ttika1303
Hozzászólások: 405


« Hozzászólás #481 Dátum: 2006 Február 03, 13:40:37 »

Nem tudom, ki, hogy van vele, engem nem zavar a szolgálati Golfomon, hogy vastag... meg lehet szokni.

Az pont jó.

De azon a képen azé kicsit vaskosabb.
1303LS
« Hozzászólás #480 Dátum: 2006 Február 03, 13:33:43 »

Nekem az 1.2-es (Mexico) nyáron, hosszútávon (2*250 km) 7 - 7.5 l /100km evett. Utazósebesség 90 km/h (rövidváltó). A Bakonyban azért kellett visszakapcsolni néha...Aztán az 1.6-os szimplaszívos (kicsit növelt kompresszió,csúcsosabb vezérműtengely,34-es Solex központi karbi,125-ös főfuvóka) ((ezeket csak azért írom hogy lásd mennyi mindentől is függhet a fogyi,és persze rengeteg dolog van még...)) ugyanezen a távon (utazó szintén 90 km/h,visszakapcsolni már nem kellett Smiley ) NEM fogyasztott többet! (sőt). Igaz ez egy "frissen" összerakott motor volt.

A mexikoi ugye dupla szívós?

Csak mert én szeretnék egy szimplaszívós 1.6-ost minden piszkálás nélkül 28-as karbival direkt a fogyasztásra hegyezve.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 03, 13:36:33 írta 1303LS »
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29077


Road Force One

« Hozzászólás #479 Dátum: 2006 Február 03, 13:27:28 »

És igazuk van.

Nekem is pont az nem teccik.

Nem tudom, ki, hogy van vele, engem nem zavar a szolgálati Golfomon, hogy vastag... meg lehet szokni.

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #478 Dátum: 2006 Február 03, 13:20:10 »

Az utóbbi időben én is egyre töbet gondolkozom bogárn, de hova, meg minek. És csúnya lesz pot az én számból, de egy 1303-ast bevállalnék. Gelb Schwarzer Renner formában.

Az én éles tuningmotorom pedig álló kutyaházas lesz, kinyitott hátsó fedéllel. Ezt éjjel álmodtam!  Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #477 Dátum: 2006 Február 03, 12:54:56 »

http://automotor.hu/kepgaleria.php?galeria_id=2527&kep=2
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #476 Dátum: 2006 Február 03, 12:54:32 »

http://automotor.hu/kepgaleria.php?galeria_id=2527&kep=3
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #475 Dátum: 2006 Február 03, 12:53:48 »

http://automotor.hu/img/spacer.gif
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #474 Dátum: 2006 Február 03, 12:53:37 »

Új S80?!
Nekem kicsit BMW benyomást kelt.

<beszúrt kép törölve>
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #473 Dátum: 2006 Február 03, 12:53:02 »

Új S80?!
Nekem kicsit BMW benyomást kelt.

Holló
« Hozzászólás #472 Dátum: 2006 Február 03, 12:18:01 »

Meg a Hollónak is!
ennél szebbet nem is moon dhatál volna
bár minden reggelem ilyen lenne
anya ébreszget, hogy gyütt valami debrecenből
több is mint vártam
még 1x köszi
Sompi
« Hozzászólás #471 Dátum: 2006 Február 03, 12:16:31 »

Meg a Hollónak is!
Igen, a másikban már észbe jutott. (megnéztem! Grin
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #470 Dátum: 2006 Február 03, 12:15:43 »

Ja és utólag boldog szülinapot Leon szaktársnak!!

Meg a Hollónak is!
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #469 Dátum: 2006 Február 03, 12:15:21 »

Az utóbbi időben én is egyre töbet gondolkozom bogárn, de hova, meg minek. És csúnya lesz pot az én számból, de egy 1303-ast bevállalnék. Gelb Schwarzer Renner formában.
Sompi
« Hozzászólás #468 Dátum: 2006 Február 03, 12:14:04 »

Ja és utólag boldog szülinapot Leon szaktársnak!!
Nem elérhető ttika1303
Hozzászólások: 405


« Hozzászólás #467 Dátum: 2006 Február 03, 11:58:10 »

Aha! Aztán mejd megint kritizálnak a kritikusok, hogy vastag a C oszlop...  Cheesy

És igazuk van.

Nekem is pont az nem teccik.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #466 Dátum: 2006 Február 03, 11:53:21 »

Nekem az 1.2-es (Mexico) nyáron, hosszútávon (2*250 km) 7 - 7.5 l /100km evett. Utazósebesség 90 km/h (rövidváltó). A Bakonyban azért kellett visszakapcsolni néha...Aztán az 1.6-os szimplaszívos (kicsit növelt kompresszió,csúcsosabb vezérműtengely,34-es Solex központi karbi,125-ös főfuvóka) ((ezeket csak azért írom hogy lásd mennyi mindentől is függhet a fogyi,és persze rengeteg dolog van még...)) ugyanezen a távon (utazó szintén 90 km/h,visszakapcsolni már nem kellett Smiley ) NEM fogyasztott többet! (sőt). Igaz ez egy "frissen" összerakott motor volt.

hehe, nekem soha semelyik motorom, se városban, se vidéki úton nem fogyasztott 10 alatt.
majd most megpróbálom megbőrözni a vasamat tavasszal, oszt meglátjuk mi lesz.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29077


Road Force One

« Hozzászólás #465 Dátum: 2006 Február 03, 11:41:36 »

A hátsó-oldalsó részen még kéne finomítani, amúgy nem rossz.
Szerintem...

Aha! Aztán mejd megint kritizálnak a kritikusok, hogy vastag a C oszlop...  Cheesy

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #464 Dátum: 2006 Február 03, 10:52:24 »

Nekem az 1.2-es (Mexico) nyáron, hosszútávon (2*250 km) 7 - 7.5 l /100km evett. Utazósebesség 90 km/h (rövidváltó). A Bakonyban azért kellett visszakapcsolni néha...Aztán az 1.6-os szimplaszívos (kicsit növelt kompresszió,csúcsosabb vezérműtengely,34-es Solex központi karbi,125-ös főfuvóka) ((ezeket csak azért írom hogy lásd mennyi mindentől is függhet a fogyi,és persze rengeteg dolog van még...)) ugyanezen a távon (utazó szintén 90 km/h,visszakapcsolni már nem kellett Smiley ) NEM fogyasztott többet! (sőt). Igaz ez egy "frissen" összerakott motor volt.

'81 Hecho en México
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #463 Dátum: 2006 Február 03, 10:50:02 »



1200 es motor az igaz ! milyen tipust szeretnél?   én a 67 elötti gépeket ajánlom !

a fogyasztás jó motorral 7 liternél megáll... 90-100 km/h minden bogárral teljesíthető !

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #462 Dátum: 2006 Február 03, 10:22:18 »

Otkota!

A fogyasztás jobban függ az általános műszaki állapottól, mint attól, hogy 1.6 vagy 1.3-as-e a motor.

400 körül kapsz viszonylag jót, csak legyél türelmes és MINDENKÉPPEN vigyél el valakit a vásárláskor aki látott már ilyet közelről...de akkor jársz a legjobban ha valami értő bogarastól veszel autót, mondjuk innen. :-)

Ami pedig a motort illeti mindenki mást fog mondani, én az utolsó F-es és az AB-s motorkat szeretem a legjobban 1970 utántól és okosan el lehet vele járni 7 liter körül 100 km-en.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 3528 3529 3530 3531 3532 [3533] 3534 3535 3536 3537 3538 ... 3545
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.119 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.