www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 03, 12:29:11

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 229 230 231 232 233 [234] 235 236 237 238 239 ... 3547
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 30717334 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #132521 Dátum: 2015 Február 21, 09:15:45 »

Jópofa. A hátránya, hogy a nem túl nagy raktérből elég sokat elfoglal, meg ahogy látom ehhez az összes ülést ki kell pakolni az autóból.

ilyen valo a bogarba ezt erre gyartottak
de ritka  mint a feher Hollo

Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #132520 Dátum: 2015 Február 21, 08:59:05 »

A régi marhavágóhíd bejáratánál elmész jobbra (nem,nem eszel a Bodegában dupla borzasztót és nekem sem hozol chilit  Grin ) és kb 50-60 méterre van egy plexis méretre vág és mindent meg tud csinálni plexiből.
Gondolom vastagsági méretek is nagyjából korlátlanok.
ez engem is érdekel
köszi az infot Zsolti

Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #132519 Dátum: 2015 Február 21, 07:15:25 »

a többi

[a csatolmányt egy admin törölte]

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #132518 Dátum: 2015 Február 21, 07:14:41 »

Bogárban én párszor aludtam, de a körülményekhez képest kényelmesnek és pihentetőnek csak az volt mondható amikor dél-Franciaországban voltam. Kipróbáltuk, hogy ha nincs beszerelve a hátsó ülés támlája és nincs útban az első ülés támlája, akkor pont befektethető az autóba egy 2 személyes felfújható matrac.

ilyen valo a bogarba ezt erre gyartottak
de ritka  mint a feher Hollo

[a csatolmányt egy admin törölte]

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető PéZsé
Hozzászólások: 1453


« Hozzászólás #132517 Dátum: 2015 Február 21, 06:56:59 »

Az nem baj.Köszi,veszek.
A régi marhavágóhíd bejáratánál elmész jobbra (nem,nem eszel a Bodegában dupla borzasztót és nekem sem hozol chilit  Grin ) és kb 50-60 méterre van egy plexis méretre vág és mindent meg tud csinálni plexiből.
Gondolom vastagsági méretek is nagyjából korlátlanok.
Nem elérhető Louy
Hozzászólások: 440


(o\_!_/o)

« Hozzászólás #132516 Dátum: 2015 Február 20, 23:14:56 »

Én a Praktikerben találtam 25x40 centiset, de plexi.
Az nem baj.Köszi,veszek.
http://www.praktikerwebshop.hu/kereses/?keresett=hobby%FCveg&x=0&y=0&op=kereses&k_talalat=
RNIE
« Hozzászólás #132515 Dátum: 2015 Február 20, 22:26:55 »

Én a Praktikerben találtam 25x40 centiset, de plexi.
Az nem baj.Köszi,veszek.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #132514 Dátum: 2015 Február 20, 22:21:59 »

Van valakinek ötlete,hol kapnék kb 25x20centis 2milli vastag műanyag lapot?Neten néztem,de táblásakat találtam csak.
Én a Praktikerben találtam 25x40 centiset, de plexi.

RNIE
« Hozzászólás #132513 Dátum: 2015 Február 20, 21:16:07 »

Van valakinek ötlete,hol kapnék kb 25x20centis 2milli vastag műanyag lapot?Neten néztem,de táblásakat találtam csak.
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #132512 Dátum: 2015 Február 20, 10:04:43 »

Ez azért a bogarazoo-nak nehezebben menne. :-)


Kiskifli Grin 

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #132511 Dátum: 2015 Február 20, 08:44:53 »

Lehet, h. praktikusabb lenne egy nejlonzsákba rakni és a kocsi alá betolni, amíg alszotok, nem?
esetleg az is lehet megoldás ha befér
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #132510 Dátum: 2015 Február 20, 08:31:23 »

Ennél a matracos módszernél a befektetett matrac hossza pont 2méter volt, szóval 2 méteres magasságig nyújtott lábbal lehetett sík felületen aludni (úgy rémlik a kormány környéke volt a szűk keresztmetszet.)
A többi megoldás (hátsó ülésen felhúzott térddel alvás, első ülésen félig ülve alvás), pedig nekem is hasonlóan szar volt a 172 centimmel mint egy 180-190 magas embernek. (mert annyira azért nem vagyok apró, hogy kereszben a hátsó ülésen elférjek nyújtott lábbal :-P)

Ez azért a bogarazoo-nak nehezebben menne. :-)


Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #132509 Dátum: 2015 Február 20, 08:26:01 »

Ha legközelebb tudom, hogy esetleg a kocsiban kell aludni, lehet itthon hagyom a hátsó ülés alját.. majd letakarom valami pléddel. akkor legalább vízszintesbe lehetne hajtani az első üléseket
Lehet, h. praktikusabb lenne egy nejlonzsákba rakni és a kocsi alá betolni, amíg alszotok, nem?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #132508 Dátum: 2015 Február 20, 08:06:16 »

Ez azért a bogarazoo-nak nehezebben menne. :-)

Bogárban én párszor aludtam,

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #132507 Dátum: 2015 Február 20, 07:51:17 »

Bogárban én párszor aludtam, de a körülményekhez képest kényelmesnek és pihentetőnek csak az volt mondható amikor dél-Franciaországban voltam. Kipróbáltuk, hogy ha nincs beszerelve a hátsó ülés támlája és nincs útban az első ülés támlája, akkor pont befektethető az autóba egy 2 személyes felfújható matrac. Mivel mi ketten utaztunk, ezért itthon hagytuk a hátsó ülés támláját (így szinte egy síkban van az ülőlap és a hátsó csomagtartó felület. Gyári esetben macerás lehet az első ülések támláját leszerelgetni főleg ha rásötétedik az emberre, de nekem Cobra üléseim vannak, amiket ha lehúztunk a sínről és hasra fordítva befektettünk a padlólemezre, akkor a legmagasabb pontjai egy magasak voltak a hátsó, egybefüggő sík felülettel. A „lyukakba” pont elfért a hűtőtáskánk, a túrahátizsákunk. ezután a közepesre felfújt 2 személyes matrac ponc kiegyenlítette a fennmaradó egyenetlenségeket. Ez így elsőre macerásnak tűnhet, de a sínekről egy perc alatt lehúztuk az üléseket és hasra fordítottuk azokat. A hátsó ülésen lévő cuccokat be is szórtuk a „lyukakba”, aztán a beterített matracot felfújta a szivargyújtós pumpa amíg mi megvacsoráztunk. Nekem tényleg ez az egy megoldás volt olyan, hogy jól tudtam aludni, hogy nem ébredtem meg éjjel, hogy nem fájt a derekam vagy az összehúzott térdem. Majd teszek fel képet.

én aludtam már bogárban. az összes kemping tele volt (nem gondoltam, hogy létezik olyan hogy nem engednek be egy kempingbe), úgyhogy nem nagyon volt más választás. teljesen ránk sötétedett, épp elkezdődött a vihar, a sötétben meg az esőben alig lehetett a 70et is tartani városon kívül.. észak-olaszország, nem találtunk mellékutakat ami jó lett volna. először gondoltuk alszunk egy városban egy parkolóban, de nem volt szimpatikus. a külvárosban is mindenhol házak, kerítések, kevés hely.. két összeérő faluval arrébb aztán elmentünk egy almaföld mellett, nem volt kerítés, aszfaltút vezetett be, oda betolattam  Cheesy
Nekem nem gyáriak az üléseim, így amíg a hátsó pad engedte le lehetett tekerni őket, de azért messze volt a vízszintestől ha aludni kell rajta. oldalra vagy pláne hasra fordulni nem lehet, a lábad alig fér el, a kormány is zavar, meg a polc is, az eső hangosan kopog, hálózsákban sincs meleg. szóval nem pihentünk túl sokat, de végülis aludtunk. reggel 6kor egy kocsi ment el mellettünk a bekötőúton, bekapcsolta az öntözőrendszert és már ment is tovább, gondolom a következő földre is bekapcsolni. minket szerencsére nem akart kirúgni, de azért inkább gyorsan tovább indultunk  Grin

jó pár éve meg hárman mentünk a bogárral Berlinbe, csak nekem volt jogsim. Hazafelé már későn indultunk, még akkor néztünk meg pár dolgot Drezdában. gondoltuk majd alszunk a szlovákoknál valami parkolóban ha nem bírom hazáig, de nem hogy benzinkutat még rendes parkolót sem találtunk amikor kellett volna. Majd elaludtam.. aztán csak átjutottunk a határon, az első kútnál megálltunk, de mivel hárman voltunk kevés volt a hely. a hátsó ülés tűnt legjobbnak, ott legalább kb vízszintesben lehettem, csak a lábamat kellett felhúzni. hát ez sem volt valami pihentető, de pár óra alvás már elég volt hogy hazáig újra vezessek

Ha legközelebb tudom, hogy esetleg a kocsiban kell aludni, lehet itthon hagyom a hátsó ülés alját.. majd letakarom valami pléddel. akkor legalább vízszintesbe lehetne hajtani az első üléseket

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #132506 Dátum: 2015 Február 19, 23:05:27 »

hasra fordulni nem lehet, a lábad alig fér el, a kormány is zavar, meg a polc is, az eső hangosan kopog, hálózsákban sincs meleg. szóval nem pihentünk túl sokat, de végülis aludtunk.
Hahaha, szerintem nagyon jo :-) En meg orommel mennek ilyen "torturakra" ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #132505 Dátum: 2015 Február 19, 21:25:32 »

Mostanában Haudekéknál csináltatott valaki műszert?

Masfel-ket eve. Az mostanaban?

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #132504 Dátum: 2015 Február 19, 21:03:34 »

próóóóóóóóóóóóóbáltad?
én aludtam már bogárban. az összes kemping tele volt (nem gondoltam, hogy létezik olyan hogy nem engednek be egy kempingbe), úgyhogy nem nagyon volt más választás. teljesen ránk sötétedett, épp elkezdődött a vihar, a sötétben meg az esőben alig lehetett a 70et is tartani városon kívül.. észak-olaszország, nem találtunk mellékutakat ami jó lett volna. először gondoltuk alszunk egy városban egy parkolóban, de nem volt szimpatikus. a külvárosban is mindenhol házak, kerítések, kevés hely.. két összeérő faluval arrébb aztán elmentünk egy almaföld mellett, nem volt kerítés, aszfaltút vezetett be, oda betolattam  Cheesy
Nekem nem gyáriak az üléseim, így amíg a hátsó pad engedte le lehetett tekerni őket, de azért messze volt a vízszintestől ha aludni kell rajta. oldalra vagy pláne hasra fordulni nem lehet, a lábad alig fér el, a kormány is zavar, meg a polc is, az eső hangosan kopog, hálózsákban sincs meleg. szóval nem pihentünk túl sokat, de végülis aludtunk. reggel 6kor egy kocsi ment el mellettünk a bekötőúton, bekapcsolta az öntözőrendszert és már ment is tovább, gondolom a következő földre is bekapcsolni. minket szerencsére nem akart kirúgni, de azért inkább gyorsan tovább indultunk  Grin

jó pár éve meg hárman mentünk a bogárral Berlinbe, csak nekem volt jogsim. Hazafelé már későn indultunk, még akkor néztünk meg pár dolgot Drezdában. gondoltuk majd alszunk a szlovákoknál valami parkolóban ha nem bírom hazáig, de nem hogy benzinkutat még rendes parkolót sem találtunk amikor kellett volna. Majd elaludtam.. aztán csak átjutottunk a határon, az első kútnál megálltunk, de mivel hárman voltunk kevés volt a hely. a hátsó ülés tűnt legjobbnak, ott legalább kb vízszintesben lehettem, csak a lábamat kellett felhúzni. hát ez sem volt valami pihentető, de pár óra alvás már elég volt hogy hazáig újra vezessek

Ha legközelebb tudom, hogy esetleg a kocsiban kell aludni, lehet itthon hagyom a hátsó ülés alját.. majd letakarom valami pléddel. akkor legalább vízszintesbe lehetne hajtani az első üléseket
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #132503 Dátum: 2015 Február 19, 20:34:18 »

És még kényelmetlen is...
próóóóóóóóóóóóóbáltad?

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #132502 Dátum: 2015 Február 19, 20:31:30 »

kössz a képeket. érdekességnek klassz Smiley
szívesen (van még egy-két dolog a tarsolyomban) Wink viszont amint lesz időm ,erőm és kedvem tuti átszerelem és kipróbálom. Akár még az alvást is ,hiszen puding próbája az evés Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #132501 Dátum: 2015 Február 19, 20:18:59 »

Mostanában Haudekéknál csináltatott valaki műszert?
1303LS
« Hozzászólás #132500 Dátum: 2015 Február 19, 19:56:07 »

Én jövőre tervezek egy soknapos 4000km-es túrát a typ3-al hellyel közzel vadkempingezve. Mondjuk abba nem kell ilyen.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #132499 Dátum: 2015 Február 19, 19:09:01 »

kössz a képeket. de szerintem ez nagyon macerás. minden alvás előtt az ülést kiszedni, a háttámlát lecsavarozni, a lábát valami tokba húzni, hogy ne szakítsa el az ülés szélét. aztán az ülés fordítva rátenni a sínre, ami ott kotyogni fog a láb alatt.. hát ez nem az igazi. de érdekességnek klassz Smiley
És még kényelmetlen is...

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #132498 Dátum: 2015 Február 19, 15:33:58 »

Íme az insall. 1963-ból Wink
kössz a képeket. de szerintem ez nagyon macerás. minden alvás előtt az ülést kiszedni, a háttámlát lecsavarozni, a lábát valami tokba húzni, hogy ne szakítsa el az ülés szélét. aztán az ülés fordítva rátenni a sínre, ami ott kotyogni fog a láb alatt.. hát ez nem az igazi. de érdekességnek klassz Smiley
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #132497 Dátum: 2015 Február 19, 14:43:01 »

 Wink

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #132496 Dátum: 2015 Február 19, 14:42:15 »

ez így szokott lenni? az az ülés úgy látom menetiránynak háttal van beszerelve és ledöntve.. ráadásul úgy hátratolva, hogy hátul nulla a lábtér...

mintha eddig olyan rendszerekről láttam volna képet, ahol az első ülést előrehúzták és úgy döntötték le hogy a támla pont elfért a hátsó ülőpad elé. vagy rosszul emlékszem?
ezt így elég macera lenne használni
Íme az insall. 1963-ból Wink

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #132495 Dátum: 2015 Február 19, 09:56:44 »

ez így szokott lenni? az az ülés úgy látom menetiránynak háttal van beszerelve és ledöntve.. ráadásul úgy hátratolva, hogy hátul nulla a lábtér...

mintha eddig olyan rendszerekről láttam volna képet, ahol az első ülést előrehúzták és úgy döntötték le hogy a támla pont elfért a hátsó ülőpad elé. vagy rosszul emlékszem?
ezt így elég macera lenne használni
Estefelé teszek fel képeket az installációról.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #132494 Dátum: 2015 Február 19, 09:14:33 »

Valami ilyesmi ülés-ledöntőm van valahol.

ez így szokott lenni? az az ülés úgy látom menetiránynak háttal van beszerelve és ledöntve.. ráadásul úgy hátratolva, hogy hátul nulla a lábtér...

mintha eddig olyan rendszerekről láttam volna képet, ahol az első ülést előrehúzták és úgy döntötték le hogy a támla pont elfért a hátsó ülőpad elé. vagy rosszul emlékszem?
ezt így elég macera lenne használni
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #132493 Dátum: 2015 Február 19, 08:27:33 »

Valami ilyesmi ülés-ledöntőm van valahol.

Most kaptam meg egy pár régi újságot amit vettem Cheesy
Íme egy a sok közül:
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #132492 Dátum: 2015 Február 18, 21:43:12 »


1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #132491 Dátum: 2015 Február 18, 20:06:25 »


1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #132490 Dátum: 2015 Február 18, 19:47:33 »

és ami van benne pl.:

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #132489 Dátum: 2015 Február 18, 19:35:14 »

és ami van benne pl.:
folyt.

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #132488 Dátum: 2015 Február 18, 19:34:21 »

Most kaptam meg egy pár régi újságot amit vettem Cheesy
Íme egy a sok közül:
és ami van benne pl.:

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #132487 Dátum: 2015 Február 18, 19:33:11 »

Most kaptam meg egy pár régi újságot amit vettem Cheesy
Íme egy a sok közül:

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #132486 Dátum: 2015 Február 18, 19:02:54 »

Jó márka! Meg szép is!  Evil
Élvezhető Cheesy

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #132485 Dátum: 2015 Február 18, 09:21:48 »

Grin

Jó márka! Meg szép is!  Evil

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #132484 Dátum: 2015 Február 17, 19:55:12 »

 Grin


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #132483 Dátum: 2015 Február 17, 17:49:36 »

keresek pesten(?) sokszorosítót
 spirálozott tananyag másolására
3kötet 5 példányban össz kb 3000 lap
jó áron persze
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #132482 Dátum: 2015 Február 17, 15:32:42 »

Teljesen veletlenul belefutottam, gyanitom, hogy van akinek erdekes: https://angol-nyelvtanulas.com/



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Oldalak: 1 ... 229 230 231 232 233 [234] 235 236 237 238 239 ... 3547
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.189 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.