www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 December 20, 21:35:17

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2025. december 31.
921398 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 209 210 211 212 213 [214] 215 216 217 218 219 ... 3547
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 31839853 alkalommal)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #133327 Dátum: 2015 Május 15, 09:38:41 »

részlet az 1968/1-es Autó-Motor újságból, a hazai motorizáció kezdetéről, a századforduló előttről Cheesy

"..Ezzel a motorbiciklivel akár húsz kilométert is lehetett egyhuzamban lefutni.

Mindenesetre némi bátorság kellett egy-egy ilyen túrához. Nemcsak azért, mert az akkori elhanyagolt útállapotok, a gödrök és a minden rést megtaláló por tették bizonytalanná a célba érést, hanem a gyenge műszaki felkészültség és a benzin beszerzésének gondja-baja is próbára tette a motorosok merészségét. Akkoriban még ritka volt a szerelő, vagy ahogyan mondták, a mechanikus, különösen vidéken. Ha ilyen helyen romlott el a motor, akkor – lehetőleg – gyógykovácshoz fordult a bajba jutott motoros. Úgy mondják, hogy a percíz szerszámok közé tartozott az előkelően hangzó franciakulcs, a kis-tüzifogó meg a srófhúzó. A benzint a jobb patikákban lehetett beszerezni, majd később egyes festékboltokban is árusították. (A benzinkút akkor még csak álom sem volt.)

Az indítópedált, a berúgókart természetesen nem ismerték motoros-eleink. Ezért volt a jó motoros egyben ügyes tornász, erős birkózó és kitartó futó is. Mert nézzük csak, miféle gondos előkészületet igényelt a motorbicikli elindítása, mi mindenre volt gondja a motorbiciklistának. A benzin, a gyertya, a gyújtás, a meghajtószíj, a gumik – mindmegannyi kérdőjel. A mindenre elszánt motoros mindkét keze tele volt munkával, és amikor minden klappolt, ősünk piszkos-olajos kezére húzta a glaszékesztyűt, szemére illesztette a tenyérnyi porszemüvegét, halk fohászt rebegett az egek és a technika urához, majd behúzva a dekompresszor favégű szektorát, beledőlt teljes súlyával az ökörszarv-kormányba. Ezzel kezdetét vetet a verejtékfürdővel végződő versenyfutás.

Ehhez az izom- és tüdőteljesítményhez szükséges erőtöbbletet a motor időnkénti fület sértő, de szívet bizsergető durrogása adta. (Aha – gondolta örömmel a „pakombartos” motorista – már éled a motor!) Végre, amikor a fejebúbjáról lefolyó izzadtság már csípte a szemét, elven rángással életre kelt a motor. Ezután következett a tetszetős tornamutatvány, a lendületes huszárugrás a nyeregbe. De ezt még akkor is délcegen illett csinálni, amikor bátor ősünk kimerült térde már remegett."


http://www.automotor.hu/extra/azok-a-bator-ferfiak-611091
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2180


« Hozzászólás #133326 Dátum: 2015 Május 15, 08:48:07 »

ez nem az a telszám..vagy én vagyok hülye?

felhivtam de valaki más van a végén..
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #133325 Dátum: 2015 Május 14, 19:19:05 »

Köszi, én is bejelentkezek nála.

Az adminkat szeretném kérni,hogy a főoldalra a hasznos címekbe,írják be egy profi kábelköteges elérhetőségét.

Korhű,eredeti színekben,jó minőségben,autóvillamossági alkatrészekkel (mert van aki pl épületvillamossági dolgokat,sarukat használ),elkészíti a kábelköteget,plusz ha kell befűzi,és készre is köti.Ez a művelet manapság nála 55.000-Ft.Van olyan alkatrészkereskedő,aki 110.000-Forintért hírdet,gyári Volkswagen köteget,és minőségben még elmarad a Bencze András ötvenötezresétől,mert az is csak ilyen házilagcsináltatott,és semmi köze a gyári VW-hez.

Sok ismert és híres autót csinált már,tehát bogárban eleve profi (a Schlosser Zoliék által készített,Csermely-féle 1948-as perecet,a Brenner Tomi 1957-es oválját,ami később a Shauné lett,a Binci 1966-os Standardját,a Mihály Frenc oválját,az én két autómat (Narancs,Greeny),talán a Stigi kabrióját is azt hiszem,meg még rengeteg egyéb más autót,a Bristyán-Meresz párosnak is dolgozott...)

Tehát a kábelköteges elérhetősége:

Bencze András  06 70 376-8899
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2180


« Hozzászólás #133324 Dátum: 2015 Május 14, 17:24:03 »

Abszolut telitalálat az időzítés. Most akartam elkezdeni a vezetékek felkutatását, mert a 400 euro körüli árat nagyon túlzónak tartom. És tényleg nem mérethelyes.
Köszi!

Hogy Te miket megtalálsz?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #133323 Dátum: 2015 Május 14, 16:53:18 »

Köszi!

Hogy Te miket megtalálsz?
csak amit a google ismer. illetve annak is csak a könnyen megtalálható részét Smiley
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #133322 Dátum: 2015 Május 14, 16:38:29 »

Köszi!

Hogy Te miket megtalálsz?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #133321 Dátum: 2015 Május 14, 16:03:34 »

Az adminkat szeretném kérni,hogy a főoldalra a hasznos címekbe,írják be egy profi kábelköteges elérhetőségét.

Korhű,eredeti színekben,jó minőségben,autóvillamossági alkatrészekkel (mert van aki pl épületvillamossági dolgokat,sarukat használ),elkészíti a kábelköteget,plusz ha kell befűzi,és készre is köti.Ez a művelet manapság nála 55.000-Ft.Van olyan alkatrészkereskedő,aki 110.000-Forintért hírdet,gyári Volkswagen köteget,és minőségben még elmarad a Bencze András ötvenötezresétől,mert az is csak ilyen házilagcsináltatott,és semmi köze a gyári VW-hez.

Sok ismert és híres autót csinált már,tehát bogárban eleve profi (a Schlosser Zoliék által készített,Csermely-féle 1948-as perecet,a Brenner Tomi 1957-es oválját,ami később a Shauné lett,a Binci 1966-os Standardját,a Mihály Frenc oválját,az én két autómat (Narancs,Greeny),talán a Stigi kabrióját is azt hiszem,meg még rengeteg egyéb más autót,a Bristyán-Meresz párosnak is dolgozott...)

Tehát a kábelköteges elérhetősége:

Bencze András  06 70 376-8899
http://rozsdakupac.blogspot.hu/2011/07/wires-inside.html
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #133320 Dátum: 2015 Május 14, 15:59:09 »

Az adminkat szeretném kérni,hogy a főoldalra a hasznos címekbe,írják be egy profi kábelköteges elérhetőségét.

Korhű,eredeti színekben,jó minőségben,autóvillamossági alkatrészekkel (mert van aki pl épületvillamossági dolgokat,sarukat használ),elkészíti a kábelköteget,plusz ha kell befűzi,és készre is köti.Ez a művelet manapság nála 55.000-Ft.Van olyan alkatrészkereskedő,aki 110.000-Forintért hírdet,gyári Volkswagen köteget,és minőségben még elmarad a Bencze András ötvenötezresétől,mert az is csak ilyen házilagcsináltatott,és semmi köze a gyári VW-hez.

Sok ismert és híres autót csinált már,tehát bogárban eleve profi (a Schlosser Zoliék által készített,Csermely-féle 1948-as perecet,a Brenner Tomi 1957-es oválját,ami később a Shauné lett,a Binci 1966-os Standardját,a Mihály Frenc oválját,az én két autómat (Narancs,Greeny),talán a Stigi kabrióját is azt hiszem,meg még rengeteg egyéb más autót,a Bristyán-Meresz párosnak is dolgozott...)

Tehát a kábelköteges elérhetősége:

Bencze András  06 70 376-8899
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #133319 Dátum: 2015 Május 13, 16:07:17 »

Jó ötlet, csak a bogár hamutartójába nem fér be egy mai méretű átlag telefon. Ui. már én is gondolkoztam rajta, valami okosság még kelleni fog.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #133318 Dátum: 2015 Május 13, 16:01:49 »

Merész...
'sztak..va
Na, van olcsóbban, 150-ért én is adom! Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #133317 Dátum: 2015 Május 13, 15:01:29 »

 Grin
http://jalopnik.com/5940897/how-to-turn-your-cars-ashtray-into-a-smartphone-dock

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
RNIE
« Hozzászólás #133316 Dátum: 2015 Május 13, 10:36:25 »

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3647


« Hozzászólás #133315 Dátum: 2015 Május 12, 20:46:17 »

hm.... én kettőt is vennék csak hát sajnos 12V-os Grin Grin Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
RNIE
« Hozzászólás #133314 Dátum: 2015 Május 12, 19:50:18 »

Merész...
1303LS
« Hozzászólás #133313 Dátum: 2015 Május 12, 18:24:29 »

De ez kazettásmagnós. Ez tényleg durva. Kiváncsi lennék egy CD-s linkre.  Grin
Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #133312 Dátum: 2015 Május 12, 18:06:52 »

Csak?Azt hittem több.
Megnéztem ebay-en,ott 250-350eur.


hát azért itthon is van 170.000.-ért
http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Becker_Monza_cassette_stereo_27012691.htm?first=1
Nem elérhető BdE
Hozzászólások: 2263

« Hozzászólás #133311 Dátum: 2015 Május 12, 17:47:03 »

Most alvázvédő ,rücsi,vagy micsoda?

Ha gyári müanyag alapú akkor hőlégfúvó,ha más akkor drótkorong.

Meg azt sem írtad ,hogy milyen autó.

Nem gyári, valaki úgy gondolta, hogy valamilyen kátrányos anyagot felprüsszent ide-oda a kasztnira...

1303LS
« Hozzászólás #133310 Dátum: 2015 Május 12, 15:38:57 »

.

[a csatolmányt egy admin törölte]
RNIE
« Hozzászólás #133309 Dátum: 2015 Május 12, 08:52:05 »

30k HUF itthon, ha van.
Csak?Azt hittem több.
Megnéztem ebay-en,ott 250-350eur.
« Utoljára szerkesztve: 2015 Május 12, 08:55:14 írta RNIE »
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #133308 Dátum: 2015 Május 12, 08:48:42 »

Mennyiért mennek nagyjából mostanában az ilyesmi Becker-ek?
30k HUF itthon, ha van.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #133307 Dátum: 2015 Május 12, 08:48:06 »

Meseszép,vagy álomszép,gyűjtői darab,ránézésre full original 1968-as,gyönyörű Chinchillagrau színben.Gyári kéderek,gyári matrica,diagonál gumi,még fel nem szerelt pótkerék,eredeti csomagtér karton,tök érintetlen autónak néz ki.És extrái is vannak,babás lökhárítók,beauty ring,tároló polc,rádió.

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?204353


'68-as óra!!  Shocked Shocked Shocked  Grin Grin Grin

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
RNIE
« Hozzászólás #133306 Dátum: 2015 Május 12, 08:25:05 »

Az a Becker is volt vagy 1000 DM, mikor a kocsi 4000...
Mennyiért mennek nagyjából mostanában az ilyesmi Becker-ek?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #133305 Dátum: 2015 Május 12, 08:09:25 »

Meseszép,vagy álomszép,gyűjtői darab,ránézésre full original 1968-as,gyönyörű Chinchillagrau színben.Gyári kéderek,gyári matrica,diagonál gumi,még fel nem szerelt pótkerék,eredeti csomagtér karton,tök érintetlen autónak néz ki.És extrái is vannak,babás lökhárítók,beauty ring,tároló polc,rádió.

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?204353


Az a Becker is volt vagy 1000 DM, mikor a kocsi 4000...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #133304 Dátum: 2015 Május 12, 01:06:22 »

Az alvázvédőt (rücsi), mivel tudom a leghatékonyabban leszedni?
Benzin+gyufa  Evil
V.f:

Ma épp ezt csináltam. 30 éves Olvikort a sík felületekről spaklival, ami nem jön le hidegen, azt óvatosan melegítve kell lehámozni, inkább csak langyosítva/lágyítva, mert ha megolvad, akkor újjászületik és csak leégetni lehet.
A rücsi az újkeletű dolog, nem ismerem igazán az eltávolítási módszereit, de a láng biztos jó lehet... Evil

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #133303 Dátum: 2015 Május 11, 23:17:00 »

Benzin, vagy féktisztító vagy valamilyen "királyvíz"?

Ezt nem tudom, de szerintem egy normál módon felhordott és megfelelő minőségű alvázvédő nem adja meg magát egykönnyen. Ilyen erővel tankoláskor ha két gyűszűnyi benzin véletlenül túlcsorog és lefolyik a cső külső oldalán a kocsi aljáig, akkor azonnal megenné az addig ott lévő alvázvédőt. Márpedig ilyen biztosan elő szokott fordulni, hogy kissé mellé tankolunk. Ha ez esetben a benzin leenné az alvázvédőt, akkor nagyon sok autót kéne évente legalább egyszer alvázvédelemre elvinni. Biztosan van benne valami igazság, miszerint a benzin oldja (valamennyire) az alvázvédőt (vagy valamely típusát), de nekem ez nem tűnik jó megoldásnak. Vélelmezem, hogy nem kevés benzin kellene hozzá, nem is szívesen álldogálnék a manőver ideje alatt a szerelőaknában, tűzveszély, stb. Ez megint csak az én véleményem, de a szakértő alvázvédő eltávolítók majd kiokosítanak bennünket úgyis. Smiley

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #133302 Dátum: 2015 Május 11, 23:08:13 »

Régifajta erős kromofág.

Vagy hőfúvő és spakli.
Elméletben. Gyakorlatilag ha tisztességesen le volt tisztítva a védendő felület és normál módon megkapta a védőréteget, akkor az nem nagyon akar majd lejönni a helyéről. Ráadásul a spaklival csak a felület kisebb részét tudnánk elérni, a sok borda, behajlás, íves felületek, egyéb alkatrészek, lengőkarok, stb. közé be se férünk. Szóval ilyen módon szerintem lesz ott harc rendesen.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
pecek
« Hozzászólás #133301 Dátum: 2015 Május 11, 20:31:50 »

Az alvázvédőt (rücsi), mivel tudom a leghatékonyabban leszedni?

Most alvázvédő ,rücsi,vagy micsoda?

Ha gyári müanyag alapú akkor hőlégfúvó,ha más akkor drótkorong.

Meg azt sem írtad ,hogy milyen autó.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #133300 Dátum: 2015 Május 11, 20:05:50 »

Ez sincs rossz áron áron szerintem.

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?204345
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #133299 Dátum: 2015 Május 11, 20:02:36 »

Meseszép,vagy álomszép,gyűjtői darab,ránézésre full original 1968-as,gyönyörű Chinchillagrau színben.Gyári kéderek,gyári matrica,diagonál gumi,még fel nem szerelt pótkerék,eredeti csomagtér karton,tök érintetlen autónak néz ki.És extrái is vannak,babás lökhárítók,beauty ring,tároló polc,rádió.

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?204353

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #133298 Dátum: 2015 Május 11, 19:37:31 »

Az alvázvédőt (rücsi), mivel tudom a leghatékonyabban leszedni?
Malacperzselővel kell kicsit megsütögetni, közben a megolvadt dzsuvát le lehet spaklizni.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #133297 Dátum: 2015 Május 11, 18:50:22 »

Az alvázvédőt (rücsi), mivel tudom a leghatékonyabban leszedni?
Régifajta erős kromofág.

Vagy hőfúvő és spakli.
Nem elérhető BdE
Hozzászólások: 2263

« Hozzászólás #133296 Dátum: 2015 Május 11, 13:15:20 »

Drótkorong

Benzin, vagy féktisztító vagy valamilyen "királyvíz"?

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #133295 Dátum: 2015 Május 11, 08:12:16 »

Az alvázvédőt (rücsi), mivel tudom a leghatékonyabban leszedni?
Drótkorong

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető BdE
Hozzászólások: 2263

« Hozzászólás #133294 Dátum: 2015 Május 11, 07:20:06 »

Az alvázvédőt (rücsi), mivel tudom a leghatékonyabban leszedni?

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #133293 Dátum: 2015 Május 10, 23:49:59 »

Láttam a 315-öst a Bugneten. Motorja milyen bőrben van? Km? Ha nem viszik el, lehet, hogy érdekelne...
Írtam privit.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #133292 Dátum: 2015 Május 10, 23:37:38 »

Kar, hogy az auto hangjat nem sikerult eltalalniuk, a muszerfalat meg csak siman nem ertem ... :-)

http://velvet.hu/gumicukor/2015/05/09/kevin_bacon_klasszikusa_zene_nelkul_az_egyik_legviccesebb_dolog/


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #133291 Dátum: 2015 Május 10, 23:19:47 »

Igen én,miért?
Láttam a 315-öst a Bugneten. Motorja milyen bőrben van? Km? Ha nem viszik el, lehet, hogy érdekelne...

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #133290 Dátum: 2015 Május 10, 23:18:18 »

Mikrobi regebben ott lakott, de azota azt hiszem elkoltoztek ... (bar a profiljaban meg Harka van)
Köszi, megvan!

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #133289 Dátum: 2015 Május 10, 23:15:37 »

Melyikőnk lakik Harkán? Talán Narancs?
Igen én,miért?
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #133288 Dátum: 2015 Május 10, 23:04:54 »

Melyikőnk lakik Harkán? Talán Narancs?
Mikrobi regebben ott lakott, de azota azt hiszem elkoltoztek ... (bar a profiljaban meg Harka van)


Buzi, aki fékez! :-)))
Oldalak: 1 ... 209 210 211 212 213 [214] 215 216 217 218 219 ... 3547
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.194 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.