www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 14:30:59

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 444 445 446 447 448 [449] 450 451 452 453 454 ... 936
Nyomtatás
Szerző Téma: Öreg, vizes VW-k  (Megtekintve 6189692 alkalommal)
Nem elérhető LesL!E084
Hozzászólások: 1971

www.afkairsoft.com

« Hozzászólás #19491 Dátum: 2010 Január 02, 17:23:32 »

SZEVASZTOK MA DU 3-4 ORA KÖZÖTT ELLOPTÁK A EYW169 RENSZÁMÚ WESTI BUSZOMAT T3 AS FEHÉR A JOZSEF ATTILA LTP RŐL jobb hátulja törött nagy WESTFALLIA felirat az elején a tetőn 0670 5181113 tel
dobj róla képet hátha látja vki
megint van valami t3 lopo banda ?

gO LOW or gO hOmE 
 
            "Hasal a verda , karcol a padló.
            Pattog az utas Leslie a ludas!" By:Spike
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #19490 Dátum: 2010 Január 02, 17:10:08 »

SZEVASZTOK MA DU 3-4 ORA KÖZÖTT ELLOPTÁK A EYW169 RENSZÁMÚ WESTI BUSZOMAT T3 AS FEHÉR A JOZSEF ATTILA LTP RŐL jobb hátulja törött nagy WESTFALLIA felirat az elején a tetőn 0670 5181113 tel

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető cdrw
Hozzászólások: 6251


« Hozzászólás #19489 Dátum: 2010 Január 02, 16:50:48 »

Az olaj elhasználódása elsősorban a savasodása, másodsorban a termikus oxidációja miatt következik be. Egyik sincs szoros összefüggésben a motor fordulatszámával, attól függ, hogy milyen a motor konstrukciója, milyenek a belső termikus viszonyai, mennyire marad állandó és normális a motorolaj hőfoka.

A korszerű agyon-adalékolt Longlife olajok egyrészt szintetikusak, nagyon bírják a hőt, másrészt meg nagyon magas a bázikus adalékszintjük, így savasodásuk nem jellemző, pláne a mai, alacsony kéntartalmú tüzelőanyagokkal.

A nagyokos szerelők azt tudják csak megállapítrani, hogy a motor zajosabban jár a vékony olajjal, de ennek semmi vagy nagyon kevés köze avan a kenőképességhez, a nyomáshoz és az olajáramláshoz, ami a hidroduiinamikus kenést biztosítja.

A "cseréld 7500 km-enként, abból nem lehet baj"  egy idejéltmúlt ős-baromság, igenis lehet baj, leapad a pénztárcád és mindent elönt a fáradt olaj.

Ha valaki nagyon biztso akar lenni, akkor az előírt előtt cserélje az olajat kb 10 %-kal, tehát 20e km helyett 18e Km-nél, de szerintem teljesen felesleges, pláne a változó (terhelésfüggő, rugalmas)) szervizintervallumos autóknál.

ez igy perfekt volt  Smiley az hogy a kis fusis szerelo nem igy beszel az olajcserekrol, az meg OK, de hogy hivatalos VW szerviz ismeros munkafelvevoje, is csak annyit mond a 30-as szervizre, hogy csereld 20-nal, mar nem tudom mire velheto  Smiley lehet hogy csak kell egy kis plusz forgalom  Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #19488 Dátum: 2010 Január 02, 12:32:05 »

Üdvw! Barátom keres g2 dízelt 3ajtósat napi használatra 300-ig ha valamit tudtok jelezzetek köszi
van egy 93as golf3 3 ajtós, ABS, légzsák, 1.9D, vizsgára felkészítve, téligumi, szervízkönyv, német papír. 299e
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #19487 Dátum: 2010 Január 02, 11:41:57 »

gof kell neki  Sad
amit küldtem megnézted ?

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #19486 Dátum: 2010 Január 02, 11:32:42 »

van 1 jettam 1.6 d vigye el 80-ért.műszaki zkártya kell,s átiratni.deal?
gof kell neki  Sad

06208005898
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #19485 Dátum: 2010 Január 02, 10:27:26 »

de g3-nál asszem gyárialg 10 vagy 12e km írtak, így szerintem ha benzines akkor felesleges talán 5e km-ként cserélni

10 e km vagy 1 év



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #19484 Dátum: 2010 Január 02, 10:08:20 »

Üdvw! Barátom keres g2 dízelt 3ajtósat napi használatra 300-ig ha valamit tudtok jelezzetek köszi
van 1 jettam 1.6 d vigye el 80-ért.műszaki zkártya kell,s átiratni.deal?

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #19483 Dátum: 2010 Január 02, 01:05:54 »

Üdvw! Barátom keres g2 dízelt 3ajtósat napi használatra 300-ig ha valamit tudtok jelezzetek köszi

06208005898
Rulezka
« Hozzászólás #19482 Dátum: 2010 Január 01, 21:52:47 »

ott a pont 10enként csere !
én úgy vagyok vele ha hobby autó akkor évente csere az olajat, ha 1e km megyek akkor is!
én úgy hallottam az olajat érdemes évente kicserélni frissre! és erre ügyelek
persze más a helyzet a napi hazsnálatos autóknál, pl hajni g2esébe 10e km-ként cseréljük,de t4 7500km periódusát is betartjuk (bár ennél baromi gyakran kell így cserélni, főleg utazások idején)

de g3-nál asszem gyárialg 10 vagy 12e km írtak, így szerintem ha benzines akkor felesleges talán 5e km-ként cserélni
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19481 Dátum: 2010 Január 01, 18:54:26 »

Terjednek legendák, hogy "olaj minőség érzékelő műszer" van a kocsiban. Ezt viszont én nem hiszem el.
A BMW az a hideg indítások számából, a mindenféle hőmérsékletekből, a gyorsítás mértékéből, ... számolta ki.
De az autók 99.99%-a ennél lényegesen egyszerűbb módszerrel kalkulál: a fogyasztással fordítottan arányos két határérték között.


Van egy alapadat, ami általában a fogyasztás és azt korrigálják több féle jellel, attól függően, hogy milyen autóról beszélünk, ahogy Te is írtad.
"Olajminőség érzékelő" egy Mercedesben volt az első Assyst rendszerben (nem tudom melyik modellben), de azok is hamar feladták és erre tértek át. BMW soha nem vizsgálta az olaj minőségét, csak legfeljebb a szintet.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #19480 Dátum: 2010 Január 01, 13:48:31 »

az ilyen rugalmas szervízintervallumos autók miből állapítják meg hogy mikor kell olajat cserélni?

Terjednek legendák, hogy "olaj minőség érzékelő műszer" van a kocsiban. Ezt viszont én nem hiszem el.
A BMW az a hideg indítások számából, a mindenféle hőmérsékletekből, a gyorsítás mértékéből, ... számolta ki.
De az autók 99.99%-a ennél lényegesen egyszerűbb módszerrel kalkulál: a fogyasztással fordítottan arányos két határérték között.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #19479 Dátum: 2010 Január 01, 13:42:04 »

az ilyen rugalmas szervízintervallumos autók miből állapítják meg hogy mikor kell olajat cserélni?
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #19478 Dátum: 2010 Január 01, 13:35:44 »

A BMW nekem városi forgalomban 12-14 ezer km-ként kért olajcserét. Én ezt reálisnak is tartom minden autóra nézve.

a város az szopatja az egész rendszert.
állandó hosszútávú utazásokkal, mint ahogy stunt használja, valószínűleg ez simán felmehet 25-30 ezerre.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #19477 Dátum: 2010 Január 01, 13:33:29 »

Hugomék Skodájában long life olaj van, 30 ezres csereperiódussal, de a kocsi 15-18 ezer km alatt a minimum szint alá eszi az olajat.
Szerintem kár bele... Akkor legyen sima olaj és cseréljék 15 ezrenként.

A BMW nekem városi forgalomban 12-14 ezer km-ként kért olajcserét. Én ezt reálisnak is tartom minden autóra nézve.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Süni
« Hozzászólás #19476 Dátum: 2010 Január 01, 13:27:48 »

Ja, Longlife III olaj, 6 liter kell bele, literje minimum 5000 Ft.

Okos dolog 10e -ként cserélni, az nekem két, két és fél hónap és 30e Ft. Fizeted?  Wink
Olyan autót eleve nem veszek, amibe ilyen olaj kell.  Cool
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #19475 Dátum: 2010 Január 01, 13:26:32 »

Ja, Longlife III olaj, 6 liter kell bele, literje minimum 5000 Ft.

Okos dolog 10e -ként cserélni, az nekem két, két és fél hónap és 30e Ft. Fizeted?  Wink
igazából nem a te hipermodern autódról volt szó
de én pl adok a véleményedre

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19474 Dátum: 2010 Január 01, 13:23:57 »

ott a pont 10enként csere !

Ja, Longlife III olaj, 6 liter kell bele, literje minimum 5000 Ft.

Okos dolog 10e -ként cserélni, az nekem két, két és fél hónap és 30e Ft. Fizeted?  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19473 Dátum: 2010 Január 01, 13:20:53 »

a tutista velemeny  Grin
Az elozo golfom (1.6 16V) 30-as periodusra volt tervezve, a szerelo mondta, hogy csereljek inkabb vagy sima olajbol 12-15 ezrenkent, a longlife-al pedig max 20 ezret menejk. A mostani golf (TSI) szinten gyarilag 30 ezres, erre viszont a nagy szaki azt mondta, hogy ez nagyon porgos, csereljem csak 15 ezrenkent a longlife olajat  Smiley na igy fejlodik a technika, vagy ilyen okosak a szakik  Smiley a nagy porgosegget igaz nem tudom ertelmezni, mert  6-odikban 2000-et forog 100-nal  Smiley

Az olaj elhasználódása elsősorban a savasodása, másodsorban a termikus oxidációja miatt következik be. Egyik sincs szoros összefüggésben a motor fordulatszámával, attól függ, hogy milyen a motor konstrukciója, milyenek a belső termikus viszonyai, mennyire marad állandó és normális a motorolaj hőfoka.

A korszerű agyon-adalékolt Longlife olajok egyrészt szintetikusak, nagyon bírják a hőt, másrészt meg nagyon magas a bázikus adalékszintjük, így savasodásuk nem jellemző, pláne a mai, alacsony kéntartalmú tüzelőanyagokkal.

A nagyokos szerelők azt tudják csak megállapítrani, hogy a motor zajosabban jár a vékony olajjal, de ennek semmi vagy nagyon kevés köze avan a kenőképességhez, a nyomáshoz és az olajáramláshoz, ami a hidroduiinamikus kenést biztosítja.

A "cseréld 7500 km-enként, abból nem lehet baj"  egy idejéltmúlt ős-baromság, igenis lehet baj, leapad a pénztárcád és mindent elönt a fáradt olaj.

Ha valaki nagyon biztso akar lenni, akkor az előírt előtt cserélje az olajat kb 10 %-kal, tehát 20e km helyett 18e Km-nél, de szerintem teljesen felesleges, pláne a változó (terhelésfüggő, rugalmas)) szervizintervallumos autóknál.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19472 Dátum: 2009 December 31, 15:03:28 »

A piros tdi-t vedd, a tdi motor pont egy nagyságrenddel jobb és jobban bírja a terhelést, mint a kamrás. Én azt megnézném.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Kuszto
Hozzászólások: 1042


« Hozzászólás #19471 Dátum: 2009 December 30, 21:57:17 »

Üdvw

Urak valami hasonlót vennék, szerintetek??

http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/passat_iii/volkswagen_passat_iii-3378701
http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/passat_v/volkswagen_passat_v_ariant_1.9-3165679
http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/passat_v/volkswagen_passat_v_variant_cl_tdi-3504236
« Utoljára szerkesztve: 2009 December 30, 21:59:19 írta Kuszto »



Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #19470 Dátum: 2009 December 30, 21:47:42 »

Én meg soha semmilyen autómmal/olajjal nem megyek 10.000 km-nél többet. Lehet, hogy balgaság, de különben nem alszom nyugodtan. Rengeteg szerelő barátom néz hülyének emiatt, ez van.
ott a pont 10enként csere !

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Süni
« Hozzászólás #19469 Dátum: 2009 December 30, 21:42:09 »

Én meg soha semmilyen autómmal/olajjal nem megyek 10.000 km-nél többet. Lehet, hogy balgaság, de különben nem alszom nyugodtan. Rengeteg szerelő barátom néz hülyének emiatt, ez van.
Nem elérhető cdrw
Hozzászólások: 6251


« Hozzászólás #19468 Dátum: 2009 December 30, 21:39:56 »

Sőt, inkább 1000-enként, vagy 500-anként. Illetve ne is menj vele, hanem csak cserélgesd!
a tutista velemeny  Grin
Az elozo golfom (1.6 16V) 30-as periodusra volt tervezve, a szerelo mondta, hogy csereljek inkabb vagy sima olajbol 12-15 ezrenkent, a longlife-al pedig max 20 ezret menejk. A mostani golf (TSI) szinten gyarilag 30 ezres, erre viszont a nagy szaki azt mondta, hogy ez nagyon porgos, csereljem csak 15 ezrenkent a longlife olajat  Smiley na igy fejlodik a technika, vagy ilyen okosak a szakik  Smiley a nagy porgosegget igaz nem tudom ertelmezni, mert  6-odikban 2000-et forog 100-nal  Smiley
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #19467 Dátum: 2009 December 30, 20:34:44 »

Az F-ben évente cserélem az olajat és néha még 8 ezret is megyek, jaj mi lesz most!? Grin
MIndmeghalunk.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #19466 Dátum: 2009 December 30, 20:32:35 »

Sőt, inkább 1000-enként, vagy 500-anként. Illetve ne is menj vele, hanem csak cserélgesd!
Az F-ben évente cserélem az olajat és néha még 8 ezret is megyek, jaj mi lesz most!? Grin
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #19465 Dátum: 2009 December 30, 20:29:08 »

Sőt, inkább 1000-enként, vagy 500-anként. Illetve ne is menj vele, hanem csak cserélgesd!
jaja abból baj nem lehet.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19464 Dátum: 2009 December 30, 20:26:47 »

10w40-et. És cserélném mint 7e-enként de inkább 5-ezrenként.


Sőt, inkább 1000-enként, vagy 500-anként. Illetve ne is menj vele, hanem csak cserélgesd!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #19463 Dátum: 2009 December 30, 19:22:37 »

Cseréltetnék oilt 1.6os benzines Golf háromba. Vajh milyet ajánlanátok?A motor megkimélt 120e km van benne.
10w40-et. És cserélném mint 7e-enként de inkább 5-ezrenként.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #19462 Dátum: 2009 December 30, 19:20:39 »

Cseréltetnék oilt 1.6os benzines Golf háromba. Vajh milyet ajánlanátok?A motor megkimélt 120e km van benne.
Castrolt boritanek bele. 5, vagy 10W-40-et.
Erdemes megkerdezni a gyari szüröket, nem horror.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #19461 Dátum: 2009 December 30, 19:15:37 »

Cseréltetnék oilt 1.6os benzines Golf háromba. Vajh milyet ajánlanátok?A motor megkimélt 120e km van benne.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #19460 Dátum: 2009 December 30, 09:13:13 »

vagy Wink
Úgy azért szűkösebb (bár nem ez az első hirdetés, amiben rosszul adnak meg adatokat).
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #19459 Dátum: 2009 December 30, 08:57:57 »

2,2*1,2 méteren azért jól elfér az ember  Wink
vagy
22*12 deciméteren azért jól elfér az ember  Wink
Wink
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #19458 Dátum: 2009 December 30, 08:54:03 »

tuti kényelmesebb az alvás a platón mint pl egy dokáén  Grin Grin Grin
22*12 méteren azért jól elfér az ember  Wink
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #19457 Dátum: 2009 December 29, 22:31:22 »

tuti kényelmesebb az alvás a platón mint pl egy dokáén  Grin Grin Grin
lehet hogy adnak hozzá néhány spéci ágyat is  Grin

06208005898
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #19456 Dátum: 2009 December 29, 22:05:21 »

http://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/volkswagen/volkswagen_taro-3421268
szerintem megéri biztos nincs szétpörgetve a motorja  Evil
tuti kényelmesebb az alvás a platón mint pl egy dokáén  Grin Grin Grin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #19455 Dátum: 2009 December 29, 22:03:21 »

http://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/volkswagen/volkswagen_taro-3421268
szerintem megéri biztos nincs szétpörgetve a motorja  Evil

06208005898
gyuri79
« Hozzászólás #19454 Dátum: 2009 December 29, 14:17:52 »

kár, hogy ronda (boccs)
nem-nem
ez a tepsi forma nagyon szép Wink
csak nem jó szemüvegen át nézed Cheesy
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #19453 Dátum: 2009 December 29, 13:15:19 »

Kár hogy nem coupe.

kár, hogy ronda (boccs)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Süni
« Hozzászólás #19452 Dátum: 2009 December 29, 13:09:11 »

Ez tetszik,és marha ritka Wink
Kár hogy lukas persely ez is

http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/100/audi_100_5s_cupe-3381413
Kár hogy nem coupe.
Oldalak: 1 ... 444 445 446 447 448 [449] 450 451 452 453 454 ... 936
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.119 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.