www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 14:13:59
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
256
257
258
259
260
[
261
]
262
263
264
265
266
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3400586 alkalommal)
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11884 Dátum:
2010 November 15, 20:11:52 »
A turbós téma miatt eszembe jutott a kedvenc TC-s idézetem:
"Azoknak akik szívtak már Magyarországon a sufnituningoló szerencsétlenkedés miatt a Majd felcsavarjuk a
turbónyomást osztán majd menni fog legfeljebb egy kicsit füstöl sokat hallották már emlegetni"
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11883 Dátum:
2010 November 15, 20:10:01 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 15, 19:57:34
Az állítólag dolgokkal meg tele van az internet, mint pl. az 1835 HD nagyon szar mert vékonyfalú, mint hogy a duplarugó elfogyasztja a vezérműtengelyt, mint hogy csak az AS21 a jó blokk, mint hogy csak az AS41 a jó blokk, stb...
Láttam már turbós bogarat ilyen karbival, itthon sokan örülnének neki, ha olyan fosul menne a bogaruk... Többek között én is...
Az 1835 nem pont hogy az ellentét? 1915-től vastagabb a fala?? 1915-nek a szoknyánál 1.5mm a 1835-nek meg még +2mm. Vagy nem jól tudom?
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11882 Dátum:
2010 November 15, 20:09:31 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 15, 19:57:34
Az állítólag dolgokkal meg tele van az internet, mint pl. az 1835 HD nagyon szar mert vékonyfalú, mint hogy a duplarugó elfogyasztja a vezérműtengelyt, mint hogy csak az AS21 a jó blokk, mint hogy csak az AS41 a jó blokk, stb...
Láttam már turbós bogarat ilyen karbival, itthon sokan örülnének neki, ha olyan fosul menne a bogaruk... Többek között én is...
Abszolút egyet kell, hogy értsek, amíg nincs kipróbálva, addig nincs miről beszélni. Ellenben ha az embernek nincs tapasztalata, első körben ezekből az "állítólagokból" tájékozódik, utána pedig az adott fórumon kijavítják, segítik, ahogyan ez most is, itt is megfigyelhető, és ez szvsz. így van rendjén.
Amúgy milyen motorra fog kerülni?
Közben eszembe jutott egy lehetséges indok injektorra: Ha esetleg az emberfia E85-t akar tankolni alapból, de nem kap, akkor benzint vesz. Ennek megfelelően nem lehet csak az egyikhez beállítani a karbit, mert akkor a másikkal nem fog tökéletesen működni. Stunt is említette valamikor, valahol, hogy kíváncsi az E85-re, de nem meri hozzá alakítani a beállításokat, mert mi van, ha nem kap? (Lehet, hogy akkor éppen a kompresszióviszonyról volt szó, de a karbin is kell állítani dolgokat.) Injektornál pedig egyszerűbb fabrikálni egy kapcsolót, ami az esetleges E85-ös, 95-ös, és az átmeneti időszakra optimalizálja a befecskendezett üzemanyagot, meg a gyújtást. De cáfoljatok meg!
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11881 Dátum:
2010 November 15, 19:57:34 »
Az állítólag dolgokkal meg tele van az internet, mint pl. az 1835 HD nagyon szar mert vékonyfalú, mint hogy a duplarugó elfogyasztja a vezérműtengelyt, mint hogy csak az AS21 a jó blokk, mint hogy csak az AS41 a jó blokk, stb...
Láttam már turbós bogarat ilyen karbival, itthon sokan örülnének neki, ha olyan fosul menne a bogaruk... Többek között én is...
Idézetet írta: somci - 2010 November 15, 19:33:29
Állítólag eléggé bináris a beállíthatósága, tehát részterhelésen fos
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11880 Dátum:
2010 November 15, 19:52:04 »
Van fedél alatti verzió.
A lassúság nem téma. Ha itthon nekiállnék kitalálni-kivitelezni egy ilyen mocit, arra rámenne 1 vagy akár 2 évem mire rendesen üzemelne. Ha ez fél év múlva érkezik meg, akkor is nyertem alsó hangon fél évet...
Idézetet írta: somci - 2010 November 15, 19:33:29
Mindenhez kell érteni, ez nem kérdés...
De: a Holley-s megoldás kilóg a motorháztetőből/nem lehet azt lecsukni. Állítólag eléggé bináris a beállíthatósága, tehát részterhelésen fos
Arról nem is beszélve, hogy a Lowbugget.com, amiről sejtem, hogy beszélsz, az fasza cuccokat csinál, de hatalmas késésekkel, ergo nem tuti, hogy jó megoldás.
Mindenesetre várom már, mit alakítasz azzal a turbókészlettel, amit kb. egy hónapja említettél!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11879 Dátum:
2010 November 15, 19:33:29 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 15, 19:25:59
Mondjuk turbósításnál szerintem végül olcsóbban jön ki az ember, ha megrendeli a komplett szettet Amerikából... Állítólag a Holley karbikkal gyorsan be tudod lőni, hála az állítható fúvókáknak...
Gyújtás megoldható egy kb 20ezer Ft-os írható előgyújtásszabályzóval...
Mindenhez kell érteni, ez nem kérdés...
De: a Holley-s megoldás kilóg a motorháztetőből/nem lehet azt lecsukni. Állítólag eléggé bináris a beállíthatósága, tehát részterhelésen fos
Arról nem is beszélve, hogy a Lowbugget.com, amiről sejtem, hogy beszélsz, az fasza cuccokat csinál, de hatalmas késésekkel, ergo nem tuti, hogy jó megoldás.
Mindenesetre várom már, mit alakítasz azzal a turbókészlettel, amit kb. egy hónapja említettél!
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11878 Dátum:
2010 November 15, 19:25:59 »
Ha valaki ért a karbikhoz, akkor azt is egyszerű a turbóhoz párosítani (persze eleve olyan karbit kell választani, ami alkalmas a turbósításhoz)... Fúvóka ki, fúvóka be...
Ha valaki ért az injektorhoz, akkor azt is egyszerű párosítani hozzá...
De ehhez kell a turbóhoz is érteni...
Mondjuk turbósításnál szerintem végül olcsóbban jön ki az ember, ha megrendeli a komplett szettet Amerikából... Állítólag a Holley karbikkal gyorsan be tudod lőni, hála az állítható fúvókáknak...
Gyújtás megoldható egy kb 20ezer Ft-os írható előgyújtásszabályzóval...
Idézetet írta: somci - 2010 November 15, 19:10:37
Ez kvázi ugyanaz, amit linkeltem, nem is gondoltam volna, hogy itthon van, aki épített ilyet, sőt megelégedéssel használ is. Elismerés.
Stunt, Callook!
Kéretik nem megkövezni érte, de vesszőparipám a turbó.
A Patrone által mutatott, és én általam is belinkelt rendszert egyszerűbb egy turbóhoz felkészíteni, nemde? Meg van már az elektronikusan állítható gyújtás, amit nem tudom, hogyan lehetne megoldani hagyományos módon. Nem kell a karbikat átalakítani, optimálisabban be lehet állítani. Ha elfogy az injektor, kiteker-beteker másikat (nagyon lesarkítva)
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11877 Dátum:
2010 November 15, 19:10:37 »
Idézetet írta: Patrone - 2010 November 15, 16:28:32
Az én verzióm ocsó injektorra:
Ez kvázi ugyanaz, amit linkeltem, nem is gondoltam volna, hogy itthon van, aki épített ilyet, sőt megelégedéssel használ is. Elismerés.
Stunt, Callook!
Kéretik nem megkövezni érte, de vesszőparipám a turbó.
A Patrone által mutatott, és én általam is belinkelt rendszert egyszerűbb egy turbóhoz felkészíteni, nemde? Meg van már az elektronikusan állítható gyújtás, amit nem tudom, hogyan lehetne megoldani hagyományos módon. Nem kell a karbikat átalakítani, optimálisabban be lehet állítani. Ha elfogy az injektor, kiteker-beteker másikat (nagyon lesarkítva)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11876 Dátum:
2010 November 15, 17:20:08 »
Idézetet írta: vw1966 - 2010 November 15, 17:14:51
majd beállíthatná az én Golfomon, hogy ne ingadozzon az alapjárat
17 000+áfa/óra hiba keresés és valószínű 1 nap alatt nem találják meg, ez az egyetlen magyar szervíz ajánlata aki javít ilyet / és pl. bemelegedésszabályzót megpróbál felújítani .... menet közben nálam semmi hiba nem is zabál, nem is torpan már....de alapjáratom néha jó néha nem
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11875 Dátum:
2010 November 15, 17:14:51 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 15, 16:58:53
De nagyon szivesen veszem tőled a Bosch K Jetronic iskolát.
majd beállíthatná az én Golfomon, hogy ne ingadozzon az alapjárat
17 000+áfa/óra hiba keresés és valószínű 1 nap alatt nem találják meg, ez az egyetlen magyar szervíz ajánlata aki javít ilyet / és pl. bemelegedésszabályzót megpróbál felújítani .... menet közben nálam semmi hiba nem is zabál, nem is torpan már....de alapjáratom néha jó néha nem
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11874 Dátum:
2010 November 15, 17:14:09 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 15, 16:50:05
Részemről nincs sárdobálás.
Mindenki azt tesz a motorjára, amit akar, én nem mondtam semmi rosszat a befecskendezőre, de jelenleg 300.000 Ft alatt semmi nincs, ami felveszi a versenyt egy 40-es IDF-fel. Sem teljesítményben, sem egyszerűségben.
Egyébként a karbi így néz ki nekem:
karbi felújítva: 55e Ft
rudazat: 25e Ft
szűrők: 25e Ft
tüték : 16e Ft
szívócső: 35e Ft ( 129 Euro)
Összesen: 156e Ft
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Patrone
Hozzászólások: 485
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11873 Dátum:
2010 November 15, 17:10:30 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 15, 16:50:05
Részemről nincs sárdobálás.
Elmondtam, hogy én miért nem raktam befecskendezőt az én motoromra, illetve elmondtam, hogy miért szidják gyakran ok nélkül a karbis megoldásokat.
Karbi szettem ára volt: szívótorok 26ezer, karbik30ezer, felújítókészlet10ezer, légszűrők 10ezer, rudazat25ezer. Ez 101ezer Ft, amire még dobjunk rá mondjuk 24ezret és akkor fúvókákkal, tütékkel 125ezerből megvan a dolog, amiért cserébe van 4 40-es pillangószelepem a nyitott hengerfejű 296 fokos tengellyel szerelt 2000 ccm-es motoromnak.
Egyébként ez szép munka, meg legalább olyan beszél róla, aki végigvitte a dolgot és használja is a technikával a motorját.
Igazad van, te tényleg korrektül fogalmazol, kérlek ne vedd magadra (más se).
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11872 Dátum:
2010 November 15, 16:58:53 »
Idézetet írta: xoyox - 2010 November 15, 08:47:25
Komolyan mondom, soxor az az erzesem nem vagy normalis !
Lehetseges hogy az összes Golfban es Siroccoban es Mercedesben es Porscheban az altalad szarnak nevezett K jetronikot epitettek evtizedeken keresztül ???
Az összes mernök tök hülye volt,??? de OHHH megnyugtato, hogy te ezeknel is ertelmesebb vagy !
Ha nem adtam volna el a Lavinat, a jol müködö Dellortok ellenere / Jobbak mint a Weberek / ez a Projekt következett volna :
Es kesz komplett Injektort keszitettem, = vettem, az összes 100 Euromban van + egy Alu femreszelöt kellett investalnom..
tanulj!
Kezdheted a kritizalas okoska vazze --de ne kabitsd a nepet , mert elhioszik, hogy tenyleg okos vagy
Kedves Xoyox, nekem az az érzésem, hogy nem tudsz olvasni, vagy szövegértési problémáid vannak.
Nekem volt K jetes autóm, azt hiszem mondhatom, hogy ismerem a rendszert, a K és KE változatát is. Nem csak azért mert tanultam és vizsgáztam is belőle az egyetemen, hanem azért, mert javítottam műhelyben és a saját autómon is. A K jet egy olyan rendszer, amely nyomásvezérelt mechanikus rendszerű, ami magával vonzza az összes baját is, pl. azt, hogy a nyomás ingadozása miatt a befecskendezett mennyiség is ingadozik és a nyomást (szabályzónyomás) a bemelegedésszabályzó állítja be. Újkorában ez természetesen jól működik, meg addig, amíg a benzinszűrőt rendszeresen cserélik és az autót is rendben tartják, azonban az évtizedek, a benzin anyagai az évek folyamán a vezérlőéleket és az összes alkotólelemét a nyomáselosztótól kezdve a megkerülő levegő tolattyúig tönkreteszik és azután egy vesszőfutás kezdődik.
Az, hogy megtisztítottad a fojtószelep házat az nagyon szép, de vajon a rosszul szabályzó bemelegedés szabályzóval mit kezdenél? A torlótárcsa másik oldalán lévő szabályzódugattyú kopott vezérlőélével mit kezdenél? Ez minden MINDEN 15 év feleti K jetnél hiba, mindenki küzd vele, csak van aki szarik rá vagy észre sem veszi, hogy mászkál az alapjárat és félmelegen szarul indul.
DE a bemelegdésszabályzó nem csak ezért felelős, hanem az üzemi nyomásért is, így tud pl. a GTi Golf 16 litert fogyasztani.
Szóval a K jet jó volt a 80-as évek elején, aztán jó volt a KE is, de eze már a múlt, nehezen javítható, körülményes rendszerek, amelyek diagnosztizálásához drága berendezés kell. Otthon gyakorlatilag nem javítható.
Flamish Ottó, (aki a tanárom volt) akitől én tanultam pár könyvet írt is a témában. Ezek a könyvek is megvannak, el is olvastam őket, valamint (hogy német embert is említsünk) Jürgen Kasedorf könyvei ismegvannak a témában. A 90-es évek elején kompolyan foglalkoztama témával, tudom miről beszélek.
De nagyon szivesen veszem tőled a Bosch K Jetronic iskolát.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11871 Dátum:
2010 November 15, 16:58:13 »
De, köszi! Javítottam...
Idézetet írta: gsattila - 2010 November 15, 16:51:43
"Egyébként ez szép munka, meg (nem) legalább olyan beszél róla, aki végigvitte a dolgot és használja is a technikával a motorját."
Nem így akartad?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11870 Dátum:
2010 November 15, 16:51:43 »
"Egyébként ez szép munka, meg (nem) legalább olyan beszél róla, aki végigvitte a dolgot és használja is a technikával a motorját."
Nem így akartad?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11869 Dátum:
2010 November 15, 16:50:05 »
Részemről nincs sárdobálás.
Elmondtam, hogy én miért nem raktam befecskendezőt az én motoromra, illetve elmondtam, hogy miért szidják gyakran ok nélkül a karbis megoldásokat.
Karbi szettem ára volt: szívótorok 26ezer, karbik30ezer, felújítókészlet10ezer, légszűrők 10ezer, rudazat25ezer. Ez 101ezer Ft, amire még dobjunk rá mondjuk 24ezret és akkor fúvókákkal, tütékkel 125ezerből megvan a dolog, amiért cserébe van 4 40-es pillangószelepem a nyitott hengerfejű 296 fokos tengellyel szerelt 2000 ccm-es motoromnak.
Egyébként ez szép munka, meg legalább olyan beszél róla, aki végigvitte a dolgot és használja is a technikával a motorját.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 November 15, 16:57:17 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Patrone
Hozzászólások: 485
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11868 Dátum:
2010 November 15, 16:28:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 14, 13:41:58
Az én két karbim teljesen szét volt szedve, felújítva, 1989-es weber italy gyártmány az öntési jelekből kiderül.
Összerakták, de a durva beállításokat is én csináltam rajta, asztalon. Ez abban merül ki, hogy a CO csavarokat 2 fordulatra kinyitod és a pillangószelepet kinyitom 3 tizedre, egyformán a két karbin.
Amikor ráteszem a motorra és beindítom, akkor szépen egy egyszerű szinkronműszerrel (1968-as Motometer, venturi elven működő, semmi extra) egybehozom a két oldalt, utána a CO csavarokat kezdem negyedfordulatonként becsavarni, amikor elkezd esni a fordulat vagy egyenetlenül járni, onnan visszatekerek fél fordulatot vagy 3/4-edet.
Ezt így leírni hosszabb volt, mint megcsinálni...és innen más a karbi szinte tökéletes, feltéve, hogy nagyjából jó a fúvókázása. Aztán jön a fúvókázás, ez már tényleg kicsit problémásabb (hosszabb) de egyszer kell jól megcsinálni, utána már nagyon nem kell eltérni tőle.
És nincs 3.5 bar-os benzinnyomás, nincs elektronika, nincs főtengely pozíció jeladó, nincs kábelcsatlakozó, nincs becsöpögő szelep. Ami hibája lehet, az könnyedén és olcsón javítható.
Sárdobálás vége!
Szerintem az injektornak igenis van létjogosultsága bogár motoron, mondom ezt úgy, hogy másfél éve így működik az én 1,6-os Type1-es motorom is a buszomban.
Az átalakítást én végeztem és a motor állapotának felmérésével és injektorral való felvértezésével együtt is csak fél évet vett igénybe az egész projekt, kizárólagosan hétvégi egy-két napos szerelésekkel.
Maga a beüzemelés kb 2 napot vett igénybe az apróbb malőrök miatt, ami gondolom egy hasonló, de karbis autón is ugyanúgy előfordulhat.
Az injektor abban az esetben hasznos, ha meg akarsz szabadulni pár karbis nyűgtől értem itt a fúvókázást, a jó esetben is csak pár ponton az ideálishoz közeli keverék előállítását, a pillangószelep tengelyének lógását, a gyorsító membrán szakadását, a gyorsító fúvóka elvesztését, persze ezek csak a sztenderd karbikkal szerzett tapasztalatom alapján.
Sőt tovább megyek, van létjogosultsága a teljesen elektronikus gyújtásnak is, a pontosságától kezdve a tetszőleges karakterisztika beállításán át.
Az árral kapcsolatban meg csak annyit, hogy EDIS gyújtás + MegaSquirt vezérlés + egyéb alkatrészekkel együtt kijöttem 250000 Ft-ból, nem tudok összehasonlítási alapot dupla karbikról, de kiváncsian várom a karbisok építési költségeinek szívükre tett kézzel leírt bevallását.
Ha esetleg valaki azzal jön, hogy rosszul lesz ennyi elektronikától és mi van ha tönkremegy ez, ha tönkre megy az, akkor mivel én építettem az egész rendszert a gépre és rendesen utána is olvastam a működésnek, plusz az ez irányú fórumok (megasquirt hihetetlenül jó oldala) is segítségemre vannak, úgy hiszem sikeresen meg tudok birkózni a hibákkal is.
Még egy érv, amivel harcba szállnak az ellenzők, hogy hiba esetén ott áll az ember az út szélén megfürödve és várja a vontató autót. Természetesen ez sem egészen így van, a fejlesztők kellő erőfeszítést tettek az ilyen hibák áthidalására is (pl limp home mód a gyújtás esetén.), sőt úgy gondolom, hogy az is előfordulhat, hogy két azonos hibával rendelkező autó közül az elektronikával felszerelt példány esetleg a saját lábán jut el a szervizig, míg karbis társa vár az autómentőre (persze ez nem szentírás).
Az én verzióm ocsó injektorra:
[a csatolmányt egy admin törölte]
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11867 Dátum:
2010 November 15, 15:19:47 »
Az ev uzlete!!
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1045884
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
xoyox
Hozzászólások: 1177
visszatertem a Boxsterhez
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11866 Dátum:
2010 November 15, 08:47:25 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 14, 11:55:01
Milyen injektort? CB Performance Megasquirt? Vagy berheljünk rá egy mexikói ACD fost, ami sehogy sem ad elég benzint? Vagy egy L Jetronikot légmennyiségmérővel meg főtengely pozíció jeladóval? Vagy egy eleve szar K jetronikot elromló bemelegedésszabályzóval?
Nem olyan egyszerű az, ahogy a rendszergazdák elképzelik a monitor mögött.
Komolyan mondom, soxor az az erzesem nem vagy normalis !
Lehetseges hogy az összes Golfban es Siroccoban es Mercedesben es Porscheban az altalad szarnak nevezett K jetronikot epitettek evtizedeken keresztül ???
Az összes mernök tök hülye volt,??? de OHHH megnyugtato, hogy te ezeknel is ertelmesebb vagy !
Ha nem adtam volna el a Lavinat, a jol müködö Dellortok ellenere / Jobbak mint a Weberek / ez a Projekt következett volna :
Es kesz komplett Injektort keszitettem, = vettem, az összes 100 Euromban van + egy Alu femreszelöt kellett investalnom..
tanulj!
Golf Befecsk. Düsnikkel...
ezeket szedtem össze es valogattam ki a javat
csak erre van szükseg
folytoszelep egy koszos -es tisztitott ...
Kezdheted a kritizalas okoska vazze --de ne kabitsd a nepet , mert elhioszik, hogy tenyleg okos vagy
hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11865 Dátum:
2010 November 14, 21:11:28 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 14, 11:59:17
aztán számomra az összképbe sem illik bele
na, akkor ezt mondjad, ne ködösíts :-P
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11864 Dátum:
2010 November 14, 20:33:24 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 14, 20:16:02
új számom van:20 592 5434
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11863 Dátum:
2010 November 14, 20:26:47 »
Idézetet írta: MatroX - 2010 November 14, 20:16:53
Nincs közelemben a könyv és nem megyek le érte már ma a garázsba, de az egyik az ilyen
http://www.mimezis.hu/volkswagen-bogar-1968-1978-karbantartas-javitas-p-16536.html
, másikat már szt nem kapni mert régi kiadás(ez bővebb).
Ez egy annyira elbaszott könyv, hogy azt aki fordította simán megbüntetném. (Elek Péter) Tárgyi tévedésekkel, hiányosan.
Ebben valóban csak a blokk furatok vannak benne a "Vezérműtengely" címszónál.
Ez a könyv egy kurva Forintot sem ér.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11862 Dátum:
2010 November 14, 20:23:52 »
Idézetet írta: MatroX - 2010 November 14, 20:16:53
Nincs közelemben a könyv és nem megyek le érte már ma a garázsba, de az egyik az ilyen
http://www.mimezis.hu/volkswagen-bogar-1968-1978-karbantartas-javitas-p-16536.html
, másikat már szt nem kapni mert régi kiadás(ez bővebb).
ezt nyugodtan rádobhatod a tűzre...
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11861 Dátum:
2010 November 14, 20:16:53 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 14, 20:10:58
Könyveket címmel és általában szerzővel (esetleg kiadóval) szokás megadni, nem előlap színről. Csak mondom.
Szerintem minden szerelési könyvben benne van, lehet, hogy nem találtad?
Nincs közelemben a könyv és nem megyek le érte már ma a garázsba, de az egyik az ilyen
http://www.mimezis.hu/volkswagen-bogar-1968-1978-karbantartas-javitas-p-16536.html
, másikat már szt nem kapni mert régi kiadás(ez bővebb).
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11860 Dátum:
2010 November 14, 20:16:02 »
Idézetet írta: drflexes - 2010 November 14, 19:43:59
nekem viszont van eladó mikrométerem.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11859 Dátum:
2010 November 14, 20:10:58 »
Idézetet írta: MatroX - 2010 November 14, 19:49:50
Nem nem, Van egy ősrégi könyv teljesen szürke az előlapja, meg van egy sárga de nem találtam egyikben sem. De kösz hogy leírtad.
Könyveket címmel és általában szerzővel (esetleg kiadóval) szokás megadni, nem előlap színről. Csak mondom.
Szerintem minden szerelési könyvben benne van, lehet, hogy nem találtad?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11858 Dátum:
2010 November 14, 20:02:06 »
és fejben osztja el pi-vel
Idézetet írta: Vagabond - 2010 November 14, 20:00:30
Egy jó méröszalag csodákra képes!
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
laza
Hozzászólások: 76
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11857 Dátum:
2010 November 14, 20:01:44 »
Idézetet írta: tati - 2010 November 14, 19:50:11
én pedig egy fasza mérőszalaggal körbe szoktam mérni és azt elosztom 3,14 -el
3,141592654-el kell osztani akkor még pontosabb
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11856 Dátum:
2010 November 14, 20:00:30 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 November 14, 19:58:54
ez csak vicc ugye?
Egy jó méröszalag csodákra képes!
Tóth Zoltán
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11855 Dátum:
2010 November 14, 19:59:46 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 November 14, 19:58:54
ez csak vicc ugye?
szerintem nem
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11854 Dátum:
2010 November 14, 19:58:54 »
Idézetet írta: tati - 2010 November 14, 19:50:11
én pedig egy fasza mérőszalaggal körbe szoktam mérni és azt elosztom 3,14 -el
ez csak vicc ugye?
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11853 Dátum:
2010 November 14, 19:50:11 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 14, 19:41:05
Az egyik az Elfújta a szél a másik meg a Christine?
Ha nincs mikrométered, akkor a csapágyakon rajta szokott lenni a méret, hogy aszongya: 0.5/0.25U, ez azt jelenti, hogy kívül 0.5 (első lépcső) a blokk és 0.25 szintén első lépcsős a csapágy, illetve a főtengely alulmérete. (U = undersize)
A lépcsők pedig így vannak:
kívül: 0.5 - 1.0 - 1.5 - 2.0
belül (főtengely) 0.25 - 0.5 - 0.75 Hivatalosan csak 3 lépcső van.
A főtengely 54.95 (öt századra van illesztve) illetve a négyes csapágy (ékszíjtárcsa alatt) 39.95-ös
Hajtókarok pedig szintúgy 54.95-ösek.
Ezek az alapmértek. Mérőszalaggal nem tudod megmérni, előre szólok.
én pedig egy fasza mérőszalaggal körbe szoktam mérni és azt elosztom 3,14 -el
www.tatinson.hu
www.kck.hu
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11852 Dátum:
2010 November 14, 19:49:50 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 14, 19:41:05
Az egyik az Elfújta a szél a másik meg a Christine?
Ha nincs mikrométered, akkor a csapágyakon rajta szokott lenni a méret, hogy aszongya: 0.5/0.25U, ez azt jelenti, hogy kívül 0.5 (első lépcső) a blokk és 0.25 szintén első lépcsős a csapágy, illetve a főtengely alulmérete. (U = undersize)
A lépcsők pedig így vannak:
kívül: 0.5 - 1.0 - 1.5 - 2.0
belül (főtengely) 0.25 - 0.5 - 0.75 Hivatalosan csak 3 lépcső van.
A főtengely 54.95 (öt századra van illesztve) illetve a négyes csapágy (ékszíjtárcsa alatt) 39.95-ös
Hajtókarok pedig szintúgy 54.95-ösek.
Ezek az alapmértek. Mérőszalaggal nem tudod megmérni, előre szólok.
Nem nem, Van egy ősrégi könyv teljesen szürke az előlapja, meg van egy sárga de nem találtam egyikben sem. De kösz hogy leírtad.
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11851 Dátum:
2010 November 14, 19:43:59 »
nekem viszont van eladó mikrométerem.
új számom van:20 592 5434
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11850 Dátum:
2010 November 14, 19:41:05 »
Idézetet írta: MatroX - 2010 November 14, 19:27:38
Van 2 db könyvem, de ez pont nincs benne. Ennyi
Az egyik az Elfújta a szél a másik meg a Christine?
Ha nincs mikrométered, akkor a csapágyakon rajta szokott lenni a méret, hogy aszongya: 0.5/0.25U, ez azt jelenti, hogy kívül 0.5 (első lépcső) a blokk és 0.25 szintén első lépcsős a csapágy, illetve a főtengely alulmérete. (U = undersize)
A lépcsők pedig így vannak:
kívül: 0.5 - 1.0 - 1.5 - 2.0
belül (főtengely) 0.25 - 0.5 - 0.75 Hivatalosan csak 3 lépcső van.
A főtengely 54.95 (öt századra van illesztve) illetve a négyes csapágy (ékszíjtárcsa alatt) 39.95-ös
Hajtókarok pedig szintúgy 54.95-ösek.
Ezek az alapmértek. Mérőszalaggal nem tudod megmérni, előre szólok.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11849 Dátum:
2010 November 14, 19:35:22 »
Idézetet írta: MatroX - 2010 November 14, 19:27:38
Van 2 db könyvem, de ez pont nincs benne. Ennyi
a második nekem is megvan, ajánlom
http://hasznalt-konyv.vatera.hu/autos_motoros_konyvek/vw_beetle_javitasi_kezikonyv_haynes_185195652.html
http://uj-konyv.vatera.hu/idegen_nyelvu_konyvek/haynes_volkswagen_vw_bogar_1303_javitasi_kezikonyv_185455663.html
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11848 Dátum:
2010 November 14, 19:27:38 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 14, 18:34:24
MatroX, nem veszel egy Haynes Manual-t? Minden kérdésedre benne van a válasz, sőt, még azokra is, amiket a jövő héten akarsz feltenni.
Van 2 db könyvem, de ez pont nincs benne. Ennyi
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
vetart
Hozzászólások: 5290
1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11847 Dátum:
2010 November 14, 19:15:59 »
Idézetet írta: maxi - 2010 November 14, 18:51:12
boltba mindenki tud venni!
nekem még
http://www.vw-classic.net/
Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74, Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11846 Dátum:
2010 November 14, 18:57:48 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 14, 13:41:58
Az én két karbim teljesen szét volt szedve, felújítva, 1989-es weber italy gyártmány az öntési jelekből kiderül.
Összerakták, de a durva beállításokat is én csináltam rajta, asztalon. Ez abban merül ki, hogy a CO csavarokat 2 fordulatra kinyitod és a pillangószelepet kinyitom 3 tizedre, egyformán a két karbin.
Amikor ráteszem a motorra és beindítom, akkor szépen egy egyszerű szinkronműszerrel (1968-as Motometer, venturi elven működő, semmi extra) egybehozom a két oldalt, utána a CO csavarokat kezdem negyedfordulatonként becsavarni, amikor elkezd esni a fordulat vagy egyenetlenül járni, onnan visszatekerek fél fordulatot vagy 3/4-edet.
Ezt így leírni hosszabb volt, mint megcsinálni...és innen más a karbi szinte tökéletes, feltéve, hogy nagyjából jó a fúvókázása. Aztán jön a fúvókázás, ez már tényleg kicsit problémásabb (hosszabb) de egyszer kell jól megcsinálni, utána már nagyon nem kell eltérni tőle.
És nincs 3.5 bar-os benzinnyomás, nincs elektronika, nincs főtengely pozíció jeladó, nincs kábelcsatlakozó, nincs becsöpögő szelep. Ami hibája lehet, az könnyedén és olcsón javítható.
A gyorsító be állítására is van ilyen alap séma?
Az én karbimon 15 mm-re volt a tengely végétől az anya, amikor kicseréltem a membránt vissza állítottam oda, de durrogott ha oda léptem neki, most kitekertem kb 2mm-re a végéig, így jó...nak tűnik
Ha minden meg lesz amit szeretnék elviszem Martonvásárra de ...........
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11845 Dátum:
2010 November 14, 18:51:12 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 14, 18:49:32
Gondolom nem foglalkozik könyvkereskedelemmel, de a boltban annyi lehet, hogy talán még el is adnak belőle
boltba mindenki tud venni!
nekem még
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Oldalak:
1
...
256
257
258
259
260
[
261
]
262
263
264
265
266
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...