www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 21:14:33
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921219
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
418
419
420
421
422
[
423
]
424
425
426
427
428
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3382004 alkalommal)
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5404 Dátum:
2009 Május 04, 12:37:15 »
Idézetet írta: Aircult - 2009 Május 04, 12:36:06
Keresek elado elektromos ac-t
Hány BAR-ost, forgóst, vagy membránost ?
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5403 Dátum:
2009 Május 04, 12:36:06 »
Keresek elado elektromos ac-t
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5402 Dátum:
2009 Május 04, 11:43:34 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2009 Május 04, 11:43:05
Lehet, hogy valaki benézte összerakáskor. Csengett a telefon, asszony nyűgösködött, USA-ban sincs ez másként.
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5401 Dátum:
2009 Május 04, 11:43:05 »
Idézetet írta: Aircult - 2009 Május 04, 11:40:06
Latni mindenen(fotengely,uj hengerfejek stb stb),hogy nagyon keveset ment a motor
Lehet, hogy valaki benézte összerakáskor. Csengett a telefon, asszony nyűgösködött, USA-ban sincs ez másként.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5400 Dátum:
2009 Május 04, 11:40:06 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2009 Május 04, 11:37:54
Ott van szerepe, ahol az olajzófuratot kell a csapágycsészével összehozni, ott valóban nagyon fontos.
A vonalbafúrást pedig úgy kell megcsinálni, hogy az összehúzott blokk rögzítse a csapágyakat. Ha a fúrás rossz, vagy más be van verődve a blokk és a csapágyak lazák, akkor a stift a csapágyat nagyjából pár km-ig tudja tartani, után a csészéből úgy kiverődik, hogy az egész csésze körbeforog, mint a buszkerék.
Egyébként még összerakásnál van szerepe, de ott is csak pozícionálás. Semmilyen tartó, rögzítő funkciója nincs.
Ami pedig ezt a konkrét blokkot illeti, lehet, hogy nem is sokat ment, vagy ha ment is nem volt jó, (melegedett), mert rosszul húzták össze. Nem volt a csapágy pozícionálva és ráhúzták a stiftre. Typ117 bokkja is ilyen volt.
Latni mindenen(fotengely,uj hengerfejek stb stb),hogy nagyon keveset ment a motor
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5399 Dátum:
2009 Május 04, 11:37:54 »
Idézetet írta: vgd - 2009 Május 02, 17:30:32
Én is igy gondolom,de van szerepe abban hogy a csapágy a helyén maradjon
Ott van szerepe, ahol az olajzófuratot kell a csapágycsészével összehozni, ott valóban nagyon fontos.
A vonalbafúrást pedig úgy kell megcsinálni, hogy az összehúzott blokk rögzítse a csapágyakat. Ha a fúrás rossz, vagy más be van verődve a blokk és a csapágyak lazák, akkor a stift a csapágyat nagyjából pár km-ig tudja tartani, után a csészéből úgy kiverődik, hogy az egész csésze körbeforog, mint a buszkerék.
Egyébként még összerakásnál van szerepe, de ott is csak pozícionálás. Semmilyen tartó, rögzítő funkciója nincs.
Ami pedig ezt a konkrét blokkot illeti, lehet, hogy nem is sokat ment, vagy ha ment is nem volt jó, (melegedett), mert rosszul húzták össze. Nem volt a csapágy pozícionálva és ráhúzták a stiftre. Typ117 bokkja is ilyen volt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5398 Dátum:
2009 Május 04, 10:19:16 »
Ezt az időt nem lehet elérni D-s motorral elérni. A tizedek lefaragásához ilyen cuccok kellenek.
A tyuning már csak ilyen.
Idézetet írta: Mákos - 2009 Május 04, 09:58:24
hát itt már nem szaroztak
befecsi, ott a triggerkerék az ékszíjtárcsán, duplagyújtás...
szvsz elveszik a lényege az egésznek ezzel...
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5397 Dátum:
2009 Május 04, 10:01:53 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2009 Május 03, 20:25:39
AZTA BASZTA...
(turbóépítéshez...majdnem komplett)
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?80103
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
aha, a szívócsonkban, és a pillagószelep-házban is van befecsi . benzin + víz/nitro gondolom.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5396 Dátum:
2009 Május 04, 09:58:24 »
Idézetet írta: Süsü - 2009 Május 03, 23:42:41
SZVSZ, ez 8 db gyújtótrafó ahogy már előttem is említették. Magyarázat: valószínű módosított hengerfejek révén 2 gyújtógyertya van minden hengerben. Twin Spark. Amúgy fele ennyi kütyüből ki jött volna csak két szekunder kivezetésű trafókat kellett volna alkalmazni.
hát itt már nem szaroztak
befecsi, ott a triggerkerék az ékszíjtárcsán, duplagyújtás...
szvsz elveszik a lényege az egésznek ezzel...
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5395 Dátum:
2009 Május 04, 09:07:06 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2009 Május 03, 20:25:39
AZTA BASZTA...
(turbóépítéshez...majdnem komplett)
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?80103
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
Az lehet már a komoly cucc
ha már két pierburg ac kell hozzá...
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5394 Dátum:
2009 Május 03, 23:50:31 »
Idézetet írta: Süsü - 2009 Május 03, 23:42:41
SZVSZ, ez 8 db gyújtótrafó ahogy már előttem is említették. Magyarázat: valószínű módosított hengerfejek révén
2 gyújtógyertya van minden hengerben.
Twin Spark. Amúgy fele ennyi kütyüből ki jött volna csak két szekunder kivezetésű trafókat kellett volna alkalmazni.
ezt is most hallom először
ez mivel jobb-"konyhanyelven mit hoz a konyhára"??
thx
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5393 Dátum:
2009 Május 03, 23:42:41 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2009 Május 03, 19:06:00
Valaki elmagyarázhatná, h mit látni képen (értem ezalatt hátfalon 8szögletes kütyü)
<beszúrt kép törölve>
SZVSZ, ez 8 db gyújtótrafó ahogy már előttem is említették. Magyarázat: valószínű módosított hengerfejek révén 2 gyújtógyertya van minden hengerben. Twin Spark. Amúgy fele ennyi kütyüből ki jött volna csak két szekunder kivezetésű trafókat kellett volna alkalmazni.
GNX-967
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5392 Dátum:
2009 Május 03, 22:39:23 »
Idézetet írta: gas - 2009 Május 03, 22:20:16
na igen eza DC-s kérdés érdekes, hogy sikerült az első próba?
nincs kiprobálva d emár csináltam máskor is!
kell egy rövid váltó és egy dc
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5391 Dátum:
2009 Május 03, 22:20:16 »
Idézetet írta: Maresz - 2009 Május 03, 22:16:42
azé nem azt irtam hogy dadogott a kocsim állitottam szelp hézagot és jó let mert az az!weber téma már tuning majd ha lesz eröm rakok be kpet és leirom havalki kérdezz!meg ugy bár dc váltobolo nem volt olajos!egyéb?
na igen eza DC-s kérdés érdekes, hogy sikerült az első próba?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5390 Dátum:
2009 Május 03, 22:16:42 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2009 Május 03, 22:10:57
Ez nem az SZMB topik
azé nem azt irtam hogy dadogott a kocsim állitottam szelp hézagot és jó let mert az az!weber téma már tuning majd ha lesz eröm rakok be kpet és leirom havalki kérdezz!meg ugy bár dc váltobolo nem volt olajos!egyéb?
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5389 Dátum:
2009 Május 03, 22:10:57 »
Idézetet írta: Maresz - 2009 Május 03, 21:38:27
Bent a kübelbe a 2weber nem kicsi meló volt ma!
elég jol megy de be kel fuvokáznom még mert elég elvan tulozva!
67esbe bent dc száraz váltóbol épitett olajos váltom!
Ez nem az SZMB topik
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5388 Dátum:
2009 Május 03, 21:38:27 »
Bent a kübelbe a 2weber nem kicsi meló volt ma!
elég jol megy de be kel fuvokáznom még mert elég elvan tulozva!
67esbe bent dc száraz váltóbol épitett olajos váltom!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5387 Dátum:
2009 Május 03, 20:25:39 »
AZTA BASZTA...
(turbóépítéshez...majdnem komplett)
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?80103
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5386 Dátum:
2009 Május 03, 20:23:05 »
Idézetet írta: BigBug - 2009 Május 03, 20:01:32
haverok vagyunk meg minden de légyszíves ne lődd le időelőtt
thx
mi ez a
??
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5385 Dátum:
2009 Május 03, 20:00:14 »
Idézetet írta: BigBug - 2009 Május 03, 19:57:51
nem tudod ???
Még kevés embernek meséltem.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
SiD
Hozzászólások: 3302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5384 Dátum:
2009 Május 03, 19:58:09 »
8db gyújtó trafónak tűnik.
1963 VW1200 DeLuxe
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5383 Dátum:
2009 Május 03, 19:38:24 »
Idézetet írta: Woodoo - 2009 Május 03, 19:34:13
Szerintem mosógép.
Köszönjük Emese, sajnos a megfejtése nem helyes! A lényeges rész- zárójelben volt
... ezért most direkt nem használok zárójelet-sem apróbetűt..
amúgy mi ez a fridzsider örület?
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5382 Dátum:
2009 Május 03, 19:34:13 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2009 Május 03, 19:06:00
Valaki elmagyarázhatná, h mit látni képen (értem ezalatt hátfalon 8szögletes kütyü)
<beszúrt kép törölve>
Szerintem mosógép.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5381 Dátum:
2009 Május 03, 19:34:03 »
Idézetet írta: BigBug - 2009 Május 03, 19:27:12
azon kívül még kb 10 dolgot nem értek a képen
ha már meg tudod fogalmazni, mit nem értesz.. fél siker!
sztem ez injektor bef. motor lesz
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5380 Dátum:
2009 Május 03, 19:27:12 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2009 Május 03, 19:06:00
Valaki elmagyarázhatná, h mit látni képen (értem ezalatt hátfalon 8szögletes kütyü)
<beszúrt kép törölve>
azon kívül még kb 10 dolgot nem értek a képen
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5379 Dátum:
2009 Május 03, 19:06:00 »
Valaki elmagyarázhatná, h mit látni képen (értem ezalatt hátfalon 8szögletes kütyü)
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5378 Dátum:
2009 Május 02, 18:25:51 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2009 Május 02, 16:40:31
A stift csak pozícionál, nem az rögzíti a csapágyat. Véleményem szerint simán javítható.
szuper,koszi,a te velemenyedre voltam a leginkabb kivancsi
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
vgd
Hozzászólások: 420
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5377 Dátum:
2009 Május 02, 17:30:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2009 Május 02, 16:40:31
A stift csak pozícionál, nem az rögzíti a csapágyat. Véleményem szerint simán javítható.
Én is igy gondolom,de van szerepe abban hogy a csapágy a helyén maradjon
Nem a problémát kell keresni, hanem a megoldást
Szar munkát más is tudd csinálni minek csináljak én is...
1966 VW 1200
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5376 Dátum:
2009 Május 02, 16:40:31 »
Idézetet írta: vgd - 2009 április 30, 21:30:07
Attól hogy elnyalta a stabilizátor stiftet és megfordult a csapágy attól még vonalbafurás és köszörülés után biztos hogy jó lesz a motor
Nekem is elmozdult a csap. vagy nagyobb csap álja a helyét vagy vonalbafurás előtt hegesztettni kell,bár a typ1 blokk elég fura ötvözet, nehezen hegeszthető
Nekem Merki csinálja meg,persze meg mindent ami szükséges
A stift csak pozícionál, nem az rögzíti a csapágyat. Véleményem szerint simán javítható.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
vgd
Hozzászólások: 420
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5375 Dátum:
2009 április 30, 21:30:07 »
Idézetet írta: Aircult - 2009 április 30, 19:20:50
Szeki szetszedte az 1776os motorom es megtudtuk miert allt be mint a szog.
Ezzel mit lehet kezdeni?Lehet javitani vagy uj blokk?
Attól hogy elnyalta a stabilizátor stiftet és megfordult a csapágy attól még vonalbafurás és köszörülés után biztos hogy jó lesz a motor
Nekem is elmozdult a csap. vagy nagyobb csap álja a helyét vagy vonalbafurás előtt hegesztettni kell,bár a typ1 blokk elég fura ötvözet, nehezen hegeszthető
Nekem Merki csinálja meg,persze meg mindent ami szükséges
«
Utoljára szerkesztve: 2009 április 30, 21:38:44 írta vgd
»
Nem a problémát kell keresni, hanem a megoldást
Szar munkát más is tudd csinálni minek csináljak én is...
1966 VW 1200
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5374 Dátum:
2009 április 30, 21:16:06 »
Idézetet írta: Aircult - 2009 április 30, 19:20:50
Szeki szetszedte az 1776os motorom es megtudtuk miert allt be mint a szog.
Ezzel mit lehet kezdeni?Lehet javitani vagy uj blokk?
szerintem igen gépmühely megmondja
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5373 Dátum:
2009 április 30, 19:24:52 »
A vezermutengely kereke meg ilyen.Errol hallott mar valaki?Milyen lehet?
[a csatolmányt egy admin törölte]
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5372 Dátum:
2009 április 30, 19:20:50 »
Szeki szetszedte az 1776os motorom es megtudtuk miert allt be mint a szog.
Ezzel mit lehet kezdeni?Lehet javitani vagy uj blokk?
[a csatolmányt egy admin törölte]
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5371 Dátum:
2009 április 29, 22:34:40 »
egyszer túl szorosra sikeredett a zsiguli difi, balatonig felforrt benn az olaj a difiház meg füstölt.
GNX-967
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5370 Dátum:
2009 április 29, 22:32:57 »
Idézetet írta: BigBug - 2009 április 29, 22:29:00
hu bammeg ezt nem akartam tudni
szval ha beszarik a váltóm akkor vegyek másikat , köszi
én ezért neki sem állok a hosszúváltó építésnek. Meg tudnám csinálni, csak nem visz rá a lélek, meg időm sincs rá. Másnak meg még úgyse mert nem fizetik meg. Eleve ha nincs eszetergapad+síkköszörű+ odavaló anyag, vagy millió hézagoló kéznél felejtős. Egyszóval ahogy mondod.
GNX-967
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5369 Dátum:
2009 április 29, 22:29:00 »
Idézetet írta: Süsü - 2009 április 29, 22:26:08
egyes fogaskerékpárok, ez esetben a kúp és a tányérkerék foghézagáról van szó. Ez az egyiken a fog a másikon pedig a fogárok közötti hézag, amit hézagoló alátétekkel lehet beállítani. Az alátéteket a csapágyak ill elé vagy mögé kell rakni (így tili-tolizzuk a fogaskereket). A hézagot pedig egy puha fémből készült lemezdarabbal vagy műanyagból készült szállal lehet mérni amit berakunk a két fogaskerék közé. A lemez ugyebár kilapul, a kilapulás után meg kell mérni a lemezke szélességét vagy vastagságát (mikrométerrel) és egy táblázatból kikeresni hogy mennyi a méretnek megfelelő hézagérték.
Ha túl nagy a hézag búgni fog, ha túl kicsi akkor melegedni fog majd megragad.
Bogár váltó esetében nagyon babra munka, váltó össze mér, váltó szét vizsgál, korrigál, csapágy le-csapágy vissza stb...
hu bammeg ezt nem akartam tudni
szval ha beszarik a váltóm akkor vegyek másikat , köszi
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5368 Dátum:
2009 április 29, 22:26:08 »
Idézetet írta: BigBug - 2009 április 29, 21:58:31
speciel engem is érdekel bár a fogalommal tisztában vagyok a váltón belülfogalmam nincs mit jelent ez
egyes fogaskerékpárok, ez esetben a kúp és a tányérkerék foghézagáról van szó. Ez az egyiken a fog a másikon pedig a fogárok közötti hézag, amit hézagoló alátétekkel lehet beállítani. Az alátéteket a csapágyak ill elé vagy mögé kell rakni (így tili-tolizzuk a fogaskereket). A hézagot pedig egy puha fémből készült lemezdarabbal vagy műanyagból készült szállal lehet mérni amit berakunk a két fogaskerék közé. A lemez ugyebár kilapul, a kilapulás után meg kell mérni a lemezke szélességét vagy vastagságát (mikrométerrel) és egy táblázatból kikeresni hogy mennyi a méretnek megfelelő hézagérték.
Ha túl nagy a hézag búgni fog, ha túl kicsi akkor melegedni fog majd megragad.
Bogár váltó esetében nagyon babra munka, váltó össze mér, váltó szét vizsgál, korrigál, csapágy le-csapágy vissza stb...
[a csatolmányt egy admin törölte]
GNX-967
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5367 Dátum:
2009 április 29, 22:10:23 »
Idézetet írta: BigBug - 2009 április 29, 21:58:31
speciel engem is érdekel bár a fogalommal tisztában vagyok a váltón belülfogalmam nincs mit jelent ez
Jajj a főtengelyre gondoltam először, most meg beugrott, hogy a difiről (kúptányérkerék) beszéltek.
Annyi csak, hogy a tányérkereket közelíted távolíod a kúpkerékhez.
Ha közel van szorul és/vagy búg, ha távol akkor csak búg, na jó kicsit szorul is.
A mesteremberek krétázgatva szokták ellenőrizni a fogak ideális érintkezési felületeit.
Nem csak annyi a lényeg, hogy a kapcsolódó két fog mikor elhagyja egymást éppenhogy csak kiforduljon egymásból, hanem végig az ideális ponton (vonalon) érintkezzenek, ilyenkor szinte gördülnek egymáson.
Mikor suliba jártunk még számolni is tudtam a rádiuszokat a fogszámhoz átmérőhöz képest, deutáltam.
Érthetőbben majd leírja más.
«
Utoljára szerkesztve: 2009 április 29, 22:12:43 írta 1303LS
»
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5366 Dátum:
2009 április 29, 22:05:15 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2009 április 29, 18:46:30
ilyet is ritkán mondok... de nézzétek el tudatlanságomat...
mi ez a kihézagolás fogalom? valaki értelmes gyerek szintjén eltudná nekem mondani-esetleg egy ábrával vagy képpel szemléltetni...
hozzáteszem lehet hogy mások számára is építő jellegű hsz lenne.
köszönöm!
Képpel nem tudok szolgálni, az a lényeg, hogy vékony lemezekkel a tengelyeket tologatod, hogy a fogaskerékpárok együtt fussanak.
Ha jól csinálja az ember akkor kussos lesz a váltó és hosszú életű.
(Pannóniánál már csináltam, bogár váltót még nem szedtem szét.
)
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #5365 Dátum:
2009 április 29, 21:58:31 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2009 április 29, 20:35:41
kicsit bátrabban.
speciel engem is érdekel bár a fogalommal tisztában vagyok a váltón belülfogalmam nincs mit jelent ez
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Oldalak:
1
...
418
419
420
421
422
[
423
]
424
425
426
427
428
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...