www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 01, 01:37:18
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
49
50
51
52
53
[
54
]
55
56
57
58
59
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3319707 alkalommal)
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20164 Dátum:
2014 április 05, 19:48:41 »
Idézetet írta: callook - 2014 április 05, 16:26:24
Egyébként olyan érzésem van, hogy te nézegeted az ebay-t és hirtelen felindulásból ráharapsz dolgokra. Egyszer 1,6 motorban, egyszer 1,9-ben gondolkozol, stb.
Köszi az infot.
Pont azért kérdezgetek, mert nem akarok már olyan cuccokat megvenni, amit nem tudok felhasználni majd a saját autómhoz.
Motorban egy jó kis nyomatékos 1,6-os motorral is kiegyeznék, de ha találnék kicsit nagyobb szettet, akkor be fogom vállalni a blokk gépmunka költségben azt a plusz pénzt.
Ezzel a hengerszettel akkor inkább nem foglalkozom.
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20163 Dátum:
2014 április 05, 18:14:27 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 03, 19:26:49
Akkor a 944-es cuccokat nem adod el?
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20162 Dátum:
2014 április 05, 16:26:24 »
Igen, ebből lehet 1915 motort csinálni.
Ahonnan én vásárolok alkatrészeket, onnan nem tudok róla, hogy lenne csak dugó szett. Persze előfordulhat, hogy van, meg vannak dugattyúgyártó cégek, de én túl nagy rizikót érzek a dologban. Megveszed, elpostáztatod, áll benne a pénzed, elkezdesz dugót keresni, de nem találsz, aztán nem bírsz megszabadulni a hengerektől. Vagy egyszerűen kiderül, hogy a typ4 motor gyári hengerszettje, ami szintén 94mm, stb.
Egyébként olyan érzésem van, hogy te nézegeted az ebay-t és hirtelen felindulásból ráharapsz dolgokra. Egyszer 1,6 motorban, egyszer 1,9-ben gondolkozol, stb. Szerintem pont így születnek a nem jó motorok, ha az irányítja a motorépítést, hogy mi jön szembe olcsón. Egy jó tanács: Az első lépés legyen az, hogy kitalálod milyen motort szeretnél, de azt pontosan, határozottan (gyárit-tuningot? 1,3-1,9? gyári karburátorosat-dupla karburátorosat, nyomatékosat-forgósat, stb., stb.) Ha ez megvan, akkor lehet gyűjtögetni az alkatrészeket használtan, ebayről, innen-onnan, de úgy, hogy mindig tartod magad az elképzeléseidhez. Én is így csináltam és szerintem 30-40%-ot megspóroltam az alkatrészeken úgy, hogy azokat összevadásztam. De ezt úgy csináltam, hogy tudtam mi az ami jó használtban is és mi az amiből mindenképp újat kell venni. Emellett soha sem hagytam magamat elcsábítani. A hengerfejeimnél komolyabb SE hengerfejek voltak anno az ebayen a mostani fejeim harmadáért, de kihagytam őket, mert nem illettek bele a koncepcióba. Szerettem volna nagy áttételű himbasort is, amiből adódott pár eladó példány a 2 év alatt míg összeállt a motorom, de nem vettem meg őket, mert kényszermegoldások lettek volna. Összeraktam a motort gyári himbasorral, majd amikor 1 év múlva jött féláron egy olyan SCAT amilyet szerettem volna, akkor megvettem. Harmadrészt meg idővel megtanultam kerülni a nem teljes alkatrészeket, illetve a hibás alkatrészek egy bizonyos körét, mert nagyon könnyen úgy lehet járni, hogy megveszel valamit, elkezded megjavítani, pótolni egy részét és végül sok fejfájást követően azt mondod, hogy itt van egy alkatrész ami nem az igazi, hónapokat szívtam vele, inkább vettem volna meg pár ezerrel drágábban a Hudáknál...
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 05, 13:31:37
Van egy új Mahle 94mm-es hengerszett eladó, de dugattyúk nélkül.
Lehet ehhez külön dugószettet venni?
Ezzel 1915-ös motort lehet építeni, ugye?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20161 Dátum:
2014 április 05, 15:56:50 »
Ez egy gyári motorhoz felújító szett. Megéri azt a pénzt amennyit kérnek érte. Mondjuk én nem rendelném ezt meg külföldről, mert egy gyári motorhoz (meg bizonyos fokig tuninghoz is) jók a gyári használt hajtórudak. Gyári motor felújításakor sok esetben jók a gyári használt tőkék. Tömítéseket ki tudni milyeneket adnak hozzá, ha gagyi, akkor kidobott pénz. Ha motort újítok fel, akkor inkább bemegyek az itthoni boltba és megveszem 52ezerért a HD garnitúrát, megveszem a jó minőségű tömítéskészletet a jó minőségű szimeringgel 10ezerért, megperselyeztetem a gyári hajtórudakat 10ezerért, gyári tengelyhez visszarakom a tőkéket ha jó állapotúak, vagy veszek új FEBI tőkéket 2ezer/db áron, stb.
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 04, 17:19:49
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D5000
Az egyik klutag linkelte be ezt az oldalt.
Érdemes ezzel foglalkozni, vagy gagyi kategória?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20160 Dátum:
2014 április 05, 13:31:37 »
Van egy új Mahle 94mm-es hengerszett eladó, de dugattyúk nélkül.
Lehet ehhez külön dugószettet venni?
Ezzel 1915-ös motort lehet építeni, ugye?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20159 Dátum:
2014 április 04, 22:47:41 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 04, 16:29:16
Hátsó gewindéhez/airridehoz "belső stabilizátor". Mitől nem fog máshogy viselkedni a két oldal
<beszúrt kép törölve>
Attól, hogy az összekötő el van tolva, és ha együtt rugózik be a két kerék, akkor simán elforog, ha viszont külön, akkor ez egy torziós rúd lesz. A hossz és az átmérő úgy van kijátszva, hogy jó legyen, egyforma erős legyen.
Középre nem tehették, mert ott a gyári van.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20158 Dátum:
2014 április 04, 17:19:49 »
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D5000
Az egyik klutag linkelte be ezt az oldalt.
Érdemes ezzel foglalkozni, vagy gagyi kategória?
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20157 Dátum:
2014 április 04, 16:29:16 »
Hátsó gewindéhez/airridehoz "belső stabilizátor". Mitől nem fog máshogy viselkedni a két oldal
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20156 Dátum:
2014 április 04, 16:13:01 »
Érdemes megnézni a 3 bowdenvezető találkozását, hogy összeérnek-e?! A flexibilis vezető ki is szedhető a helyéről, megnézhető, hogy a fém spirál nem sérült-e benne. Emellett a vezetőkben elég sok korrózió, kosz jön össze az évtizedek alatt. Ilyenkor hiába teszed be zsírral az új bowdent, szorulhat. És akkor még csak a bowden szorulásnál tartunk, de a pedálbak körül is lehet ez-az.
Idézetet írta: fecszso - 2014 április 04, 12:56:19
Nekem gyári karbi van fenn.
Köszönöm a tanácsokat. Végignézem a rendszert a pedáltól a karbiig. A bowdent ha leveszem a karbiról, akkor visszamegy rendesen.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
fecszso
Hozzászólások: 1916
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20155 Dátum:
2014 április 04, 12:56:19 »
Idézetet írta: callook - 2014 április 04, 08:30:35
Neked is Bugspray karbid van? Vagy gyári? Mert ha a gyárit a gyári rugó nem tudja visszahúzni, akkor más gond van, akkor a rugó cseréje csak kezeli a problémát, de nem oldja meg (koszos bowden vezető cső, vezető csövek nem pontos csatlakozása, stb.) Ez a rakjunk erősebb rugót, ez a legtöbb esetben a valós hiba figyelmen kívül hagyása. Volt, hogy hoztak hozzánk egy olyan bogarat, aminél az volt a panasz (a tulaj egy csaj volt, akinek az apja hozta el az autót hozzánk), hogy alig bírják benyomni a fékpedált. Megnéztük, és a pedálbakhoz egy az ágyak ágyneműtartóját megemelő atom izmos rugó volt beépítve pedál-visszahúzó rugó gyanánt. Kiderült, hogy a csaj anno panaszkodott, hogy néha nem jön vissza a fékpedál. Erre a pasija beépített egy kis plusz visszahúzó rugót. A pedál utána visszament alaphelyzetbe, csak kicsit nehezebb volt nyomni. Egy-két hét múlva megint előjött a probléma, amire a srác beépített egy erősebb rugót. Aztán több lépcsőben, egy-két hónap után eljutott az ágyrugóig. A csaj apja meg amikor vezette a bogarat, akkor leesett az álla, hogy nem bírja benyomni a pedált. Megkeresett minket, szétszedtük és megpucoltuk az összerohadt dolgokat, mindent visszaalakítottunk gyári állapotba és kész. Erősebb, utólagos rugót már sok helyre láttam beépítve: Görbe tengelyű karbira, akadozó rudazathoz, elkoszolódott vezetőcsövű bowdenhez.
Nekem gyári karbi van fenn.
Köszönöm a tanácsokat. Végignézem a rendszert a pedáltól a karbiig. A bowdent ha leveszem a karbiról, akkor visszamegy rendesen.
VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20154 Dátum:
2014 április 04, 11:04:36 »
Nem tudok, nekem is beleér.
Idézetet írta: Varázsló - 2014 április 04, 08:39:12
Nem tudom hogyan kell, segíts!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20153 Dátum:
2014 április 04, 08:39:12 »
Idézetet írta: callook - 2014 április 04, 08:31:08
Zsolti, csinálj már egyszer egy olyan autót, aminél semmibe sem ér bele a kerék ha fordulsz!
Olyan fényes a doblemezed egy helyen, hogy lassan benéz a kerék az utastérbe.
A piros is kattogott kanyarban, a Cal looker is köszörült…
Nem tudom hogyan kell, segíts!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20152 Dátum:
2014 április 04, 08:31:08 »
Zsolti, csinálj már egyszer egy olyan autót, aminél semmibe sem ér bele a kerék ha fordulsz!
Olyan fényes a doblemezed egy helyen, hogy lassan benéz a kerék az utastérbe.
A piros is kattogott kanyarban, a Cal looker is köszörült…
Idézetet írta: Varázsló - 2014 április 03, 21:36:26
<beszúrt kép törölve>
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20151 Dátum:
2014 április 04, 08:30:35 »
Neked is Bugspray karbid van? Vagy gyári? Mert ha a gyárit a gyári rugó nem tudja visszahúzni, akkor más gond van, akkor a rugó cseréje csak kezeli a problémát, de nem oldja meg (koszos bowden vezető cső, vezető csövek nem pontos csatlakozása, stb.) Ez a rakjunk erősebb rugót, ez a legtöbb esetben a valós hiba figyelmen kívül hagyása. Volt, hogy hoztak hozzánk egy olyan bogarat, aminél az volt a panasz (a tulaj egy csaj volt, akinek az apja hozta el az autót hozzánk), hogy alig bírják benyomni a fékpedált. Megnéztük, és a pedálbakhoz egy az ágyak ágyneműtartóját megemelő atom izmos rugó volt beépítve pedál-visszahúzó rugó gyanánt. Kiderült, hogy a csaj anno panaszkodott, hogy néha nem jön vissza a fékpedál. Erre a pasija beépített egy kis plusz visszahúzó rugót. A pedál utána visszament alaphelyzetbe, csak kicsit nehezebb volt nyomni. Egy-két hét múlva megint előjött a probléma, amire a srác beépített egy erősebb rugót. Aztán több lépcsőben, egy-két hónap után eljutott az ágyrugóig. A csaj apja meg amikor vezette a bogarat, akkor leesett az álla, hogy nem bírja benyomni a pedált. Megkeresett minket, szétszedtük és megpucoltuk az összerohadt dolgokat, mindent visszaalakítottunk gyári állapotba és kész. Erősebb, utólagos rugót már sok helyre láttam beépítve: Görbe tengelyű karbira, akadozó rudazathoz, elkoszolódott vezetőcsövű bowdenhez.
Idézetet írta: fecszso - 2014 április 03, 20:52:39
Ennyire egyszerű a megoldás? Ugyanezzel küszködök én is, de a rugót kizártam, mondván, hogy áááá ez biztos nem lehet rossz.
Írd meg kérlek ha találtál és megoldotta a problémát. Köszi
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20150 Dátum:
2014 április 03, 21:36:26 »
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20149 Dátum:
2014 április 03, 21:29:31 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 03, 20:26:37
Olvastam egy megoldást a Te "problémádra", hogyan lehet hátra több fékerőt küldeni: ha minden igaz, a Te hátsó nyergedben 30/28-as dugattyúk vannak, a 993-as hátsóiban viszont 34/30-as. Csereszabatosak (még a betét is) és tök ugyanúgy néznek ki, csak a 993 a hátsó kerék előtt van, ezért a nyergekben meg kell fordítani a légtelenítő csöcsöket, hogy továbbra is felfelé álljanak.
<beszúrt kép törölve>
De a 944 Turbo/S2 féknyergei szép oldschool brembók, öntött Porsche felirattal, ezejken meg szar festett felirat van -> nem jó.
Egyébként azt fogom, hogy megcserélem az első és hátsó féknyergeket, de ez is csak egy terv, mert a fékkel speciel kurvára nincs bajom, bárcsak ilyen jó lenne pl. a tank szintjelzőm.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
fecszso
Hozzászólások: 1916
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20148 Dátum:
2014 április 03, 20:52:39 »
Idézetet írta: StumRobi - 2014 április 02, 22:07:38
sziasztok,
olyat kérdezék, h lenne vkinek ötlete milyen rúgval válthatnám ki a gyárit (gyéri bogár van fenn mert ami a Holley-val jött még gyengébb volt)- hol lehetne beszerezni, cseréltetek e már?
A jelenség a következő amióta benn van a kocsiban és rajta a bowden nem megy viszza 100%-ban alapállásba hiányzik kb 2-3 mm illetve motorfék is elég gyenge.... ( bowden új..gázpedál Sem szorul bár az ottani rugó nem a legerősebb
Köszönöm előre is
Ennyire egyszerű a megoldás? Ugyanezzel küszködök én is, de a rugót kizártam, mondván, hogy áááá ez biztos nem lehet rossz.
Írd meg kérlek ha találtál és megoldotta a problémát. Köszi
VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20147 Dátum:
2014 április 03, 20:26:37 »
Idézetet írta: Varázsló - 2014 április 03, 12:29:11
Nekem már működik ez, illetve hasonlóan nehéz fék az autón és már mentem is vele pár ezret, meg pár pályanapot.
Olvastam egy megoldást a Te "problémádra", hogyan lehet hátra több fékerőt küldeni: ha minden igaz, a Te hátsó nyergedben 30/28-as dugattyúk vannak, a 993-as hátsóiban viszont 34/30-as. Csereszabatosak (még a betét is) és tök ugyanúgy néznek ki, csak a 993 a hátsó kerék előtt van, ezért a nyergekben meg kell fordítani a légtelenítő csöcsöket, hogy továbbra is felfelé álljanak.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20146 Dátum:
2014 április 03, 19:50:49 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 03, 19:26:49
Akkor a 944-es cuccokat nem adod el?
Nem.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20145 Dátum:
2014 április 03, 19:26:49 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 03, 18:36:50
De van egy olyan 944-es szettem is,mint amiben Dadan gondolkodik.Ha esetleg ezek a nagy fékek nem jönnének be,akkor még ott a lehetőség,hogy csak sima 944-es tárcsák lesznek körben.A most bevásárolt fékeket pedig bármikor el tudom adni,ráadásul újak (egy Porsche alkatrészraktár felszámolásából származnak,aki megvette a raktárkészletet,ő árulta őket,bolti ár alatt).
Akkor a 944-es cuccokat nem adod el?
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20144 Dátum:
2014 április 03, 18:36:50 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 03, 18:26:39
Igen,meg van hozzá a hátsó hatdugattyús,nagy nyereg is.
De van egy olyan 944-es szettem is,mint amiben Dadan gondolkodik.Ha esetleg ezek a nagy fékek nem jönnének be,akkor még ott a lehetőség,hogy csak sima 944-es tárcsák lesznek körben.A most bevásárolt fékeket pedig bármikor el tudom adni,ráadásul újak (egy Porsche alkatrészraktár felszámolásából származnak,aki megvette a raktárkészletet,ő árulta őket,bolti ár alatt).
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20143 Dátum:
2014 április 03, 18:26:39 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 03, 11:59:10
Ez nem gond, ha a fofekhengert kitalaljak hozza,
mert a hozza valo hatso nyereg is felkerul
, ami bogarnal plane fontos!
Igen,meg van hozzá a hátsó hatdugattyús,nagy nyereg is.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20142 Dátum:
2014 április 03, 15:50:23 »
Köszi az infókat, én ezt próbálom megvalósítani.
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20141 Dátum:
2014 április 03, 15:33:02 »
Esetleg egy ilyen is kellhet, én 15-ös réz fűtéscsőből csináltam
Distanzhülse für Handbremsseil
Adapter für Porsche 944 Bremsanlagen hinten
2 Stück erforderlich
Art.-Nr. BZ52051KER (Pg: 14) EUR 25.00
Egyébként szerintem ez a legjobb átalakítás, ami nem a fellegekben jár.
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 03, 15:16:02
Kb. 53 euro a Kerschernel
http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Bremsanlagen&gruppe2=Zubeh%F6r%20Umr%FCstung%20Porsche-Bremse
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20140 Dátum:
2014 április 03, 15:16:02 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 03, 14:43:38
Talán nekem ennyi szélesítés jól is jönne.
A sárvédők úgy lettek megszélesítve, hogy 20mm-es osztókörmódosítóval tettük fel a kerekeket.
Kerscher gömbfej ez honnét szerezhető be? Mennyibe kerül kb?
Kb. 53 euro a Kerschernel
http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Bremsanlagen&gruppe2=Zubeh%F6r%20Umr%FCstung%20Porsche-Bremse
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20139 Dátum:
2014 április 03, 14:43:38 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 03, 14:33:40
Hatul 22,5 mm/oldal (ha rovidebb tocsavarokat hasznalsz es dobod a pogacsat), elol kb. 20mm/oldal, oda kell a kerscher gombfej es kompletten tengelycsonkkal atrakhato
Talán nekem ennyi szélesítés jól is jönne.
A sárvédők úgy lettek megszélesítve, hogy 20mm-es osztókörmódosítóval tettük fel a kerekeket.
Kerscher gömbfej ez honnét szerezhető be? Mennyibe kerül kb?
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20138 Dátum:
2014 április 03, 14:33:40 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2014 április 03, 14:21:14
Szélesebb.
Hatul 22,5 mm/oldal (ha rovidebb tocsavarokat hasznalsz es dobod a pogacsat), elol kb. 20mm/oldal, oda kell a kerscher gombfej es kompletten tengelycsonkkal atrakhato
«
Utoljára szerkesztve: 2014 április 03, 14:35:52 írta sleepAIR
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20137 Dátum:
2014 április 03, 14:21:14 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 03, 14:19:53
Én egy ilyen szettben gondolkodom, ez egy 1983er Porsche 944-es Porscheról van:
Ezzel egyébként szélesebb lenne a nyomtáv, mint a normál Bogár futómúnél?
Szélesebb.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20136 Dátum:
2014 április 03, 14:19:53 »
Idézetet írta: Varázsló - 2014 április 03, 12:29:11
Nekem már működik ez, illetve hasonlóan nehéz fék az autón és már mentem is vele pár ezret, meg pár pályanapot.
Én egy ilyen szettben gondolkodom, ez egy 1983er Porsche 944-es Porscheról van:
Ezzel egyébként szélesebb lenne a nyomtáv, mint a normál Bogár futómúnél?
[a csatolmányt egy admin törölte]
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20135 Dátum:
2014 április 03, 14:09:42 »
Jó, majd faragok fából. :-)
Idézetet írta: callook - 2014 április 03, 14:05:30
Kizárt, ezt mindenkinek magának kell elkészítenie!
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20134 Dátum:
2014 április 03, 14:05:30 »
Kizárt, ezt mindenkinek magának kell elkészítenie!
Idézetet írta: stonemen - 2014 április 03, 13:24:26
Akkor meg kell kérdeznem a tati-t, hogy jár-e a karbikhoz ilyen távtartó.
Köszi a felvilágosítást!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20133 Dátum:
2014 április 03, 13:24:26 »
Akkor meg kell kérdeznem a tati-t, hogy jár-e a karbikhoz ilyen távtartó.
Köszi a felvilágosítást!
Idézetet írta: callook - 2014 április 03, 13:04:15
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/05/dellorto-weber-dupla-karburatorok.html
Csak ez a távtartó más, a többi stimmel.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20132 Dátum:
2014 április 03, 13:04:15 »
http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/05/dellorto-weber-dupla-karburatorok.html
Csak ez a távtartó más, a többi stimmel.
Idézetet írta: stonemen - 2014 április 03, 13:00:35
Akkor leegyszerűsítem: a weberek helyére fel tudom tenni? El fog férni a légszűrő? Kell variálni a rudazaton?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20131 Dátum:
2014 április 03, 13:00:35 »
Akkor leegyszerűsítem: a weberek helyére fel tudom tenni? El fog férni a légszűrő? Kell variálni a rudazaton?
Idézetet írta: callook - 2014 április 03, 12:57:07
Kell egy 3-4mm vastag távtartó a karbi és a légszűrő közé, különben nem fekszik fel a légszűrő a magas benzincsonktól.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20130 Dátum:
2014 április 03, 12:57:07 »
Kell egy 3-4mm vastag távtartó a karbi és a légszűrő közé, különben nem fekszik fel a légszűrő a magas benzincsonktól.
Idézetet írta: stonemen - 2014 április 03, 12:24:06
Magasabbak a dellorto karbik, mint a weberek? Másban mindenben csereszabatosak?
Köszi!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20129 Dátum:
2014 április 03, 12:29:11 »
Nekem már működik ez, illetve hasonlóan nehéz fék az autón és már mentem is vele pár ezret, meg pár pályanapot.
Az én autóm fél tank benzinnel 975 kg, ami Zoli autójának kb. 700 kg-jához képest nagyon sok.
Nyilván ennek vannak hátrányai, pláne gyorsulásnál.
Én azt mondom, hogy a Bogárra az optimum a 944-es úszónyerges féke, mert arra rámegy a 15-ös felni, nem melegszik el és mindig tudja azt a fékerőt produkálni, hogy normál pedálerővel blokkol a kerék.
És itt kanyarodtunk rá a lényegre, hogy olyan fék kell, ami a pályanap 25. percében is blokkolja a kereket normál fékerővel. Minden ami ennél több, így az én fékem is teljesen felesleges. Felesleges előre 300-as tárcsa 4 vagy 6 dugattyúval, mert alig van súly az első tengelyen.
Nyilván a nehéz alkatrészek a vezethetőségben sem jók, nem fogja jól a kormánylengés csillapító, jobban teszi tönkre a gömbfejeket stb.
Viszont az én autóm így is brutál egy bogárhoz képest. Ezzel lehet gyorsan menni halálfélelem nélkül. Ez tud szerepelni pályanapon és kanyarodik.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20128 Dátum:
2014 április 03, 12:24:06 »
Magasabbak a dellorto karbik, mint a weberek? Másban mindenben csereszabatosak?
Köszi!
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20127 Dátum:
2014 április 03, 11:59:10 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2014 április 03, 09:34:19
én inkább az adagolhatoság miatt agodnék.
Ez nem gond, ha a fofekhengert kitalaljak hozza, mert a hozza valo hatso nyereg is felkerul, ami bogarnal plane fontos! Akkor lenne para, ha csak az elejere menne a nagy fek, folyton satuzna..igy lenyegeben a 997 fekhatasa varhato abs nelkul, ami ultra 1000kg-hoz. Nem sok cabrio tudja fekezessel felcsukni a tetot
Inkabb a suly es praktikussag (potkerek, fekbetet, tarcsa) miatt lehetne aggodni, de kruzolos autonal egy eletre eleg lesz az a gyari betet es az uszonyerges 944 fek is nehez, mint a sar (Narancs erdekesseg keppen nincs kedved megmerni?). A gyari 17" kerekek a konnyebb fajtabol valok, szoval nem lesz ez olyan veszes kobinacio. Egy 944 fek utangyartott 17-18 felnivel kb. ugyanitt van es azert eleg sok ilyen bogar rohangal a vilagban...muszakilag nem indokolt, de kinezetre nagyot fog mutatni.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20126 Dátum:
2014 április 03, 11:29:28 »
Szerintem sajnos rontani fog. Én annak a híve vagyok, hogy ne építsünk be az elégségesnél jóval nagyobb alkatrészt, mert egy pont felett már nem hoz előnyt, viszont hátrányt igen. Meg összességében a tömeg növelésével nagyon könnyen elérjük azt, hogy kárba vész a sok pénz amit a motor erősítésére költöttünk. Haverom lemérette a cabrio bogarát amin körbe Porsche fék van, typ4 motor, Porsche ülések, hátul is gewinde, stb. Nem emlékszem pontosan a számra, de kb. 500 kilóval nehezebb az autója az enyémnél. Az nagyon sok. Ahhoz, hogy ezt a különbséget motorerőben hozza, biztos kell a motorba rakni még 1 millió forintot az enyémhez képest. (Mondjuk az ő motorja 2,5 millióval került többe az enyémnél és az enyém egyenesben megfogja. Pályán már biztos nem, de az enyém alatt közel széria a futómű, neki meg Porsche fék, lengőkar felni, és minőségi gewinde, ami milliókkal többe volt mint az én futóművem.)
SleepAir autójánál például ilyen szempontból érzem az összhangot. Ha minden jól összeáll, akkor ahhoz a seggre 140 lovas typ4-hez az a váltó, azok a fékek, azok a merevítések pont passzolnak.
A saját autómon pont most gyúrok a futómű-fék-merevítések témára, de nagyon figyelek, hogy ne essek át a ló túloldalára. Meglátjuk hogy sikerül. Nem titok az sem, hogy mindenből a legkönnyebbet veszem, és ami pluszt be kell építenem a tuning miatt (karterszellőztető, váltólefogató, stb.), annyit próbálok megspórolni (az észszerűség határain belül) máshol (Cobra ülések, motortér szigetelés, stb.)
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 03, 09:29:12
Csak laikusként kérdezem, hogy az a hatalmas plusz súly, ami terheli a nem kifejezetten erre méretezett futómű alkatrészeket, az nem fogja negatív irányban befolyásolni az autó vezethetőségét?
Körülírás helyett leírom inkább röviden: nem lesz szar, nehezen vezethető autó a Bogárból ezzel a futómű és fékösszeállítással?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20125 Dátum:
2014 április 03, 10:19:51 »
Idézetet írta: Bill - 2014 április 03, 09:54:40
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Oldalak:
1
...
49
50
51
52
53
[
54
]
55
56
57
58
59
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...