www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 23, 22:40:35
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Lost & Found
Oldalak:
1
...
204
205
206
207
208
[
209
]
210
211
212
213
214
...
369
Szerző
Téma: Lost & Found (Megtekintve 3172738 alkalommal)
EPE
Hozzászólások: 907
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6425 Dátum:
2007 Június 20, 09:34:50 »
Idézetet írta: GSattila - 2007 Június 20, 09:33:04
Kösz a képet, nosztalgiáztam.... Nekem bódés/terepes volt. Ez nagyon ül.
[melléklet törölve az admin által]
http://www.magicofthebug.ro/ro/
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6424 Dátum:
2007 Június 20, 09:33:04 »
Kösz a képet, nosztalgiáztam.... Nekem bódés/terepes volt. Ez nagyon ül. Egészen pontosan meg Autobuzul Tudor Vladimirescu Brasov
Idézetet írta: EPE - 2007 Június 20, 08:23:15
a mikrobuszra gondols ?? annak ugy mondjak hogy Tudor Vladimirescu
«
Utoljára szerkesztve: 2007 Június 20, 09:34:37 írta GSattila
»
EPE
Hozzászólások: 907
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6423 Dátum:
2007 Június 20, 08:48:38 »
Idézetet írta: GSattila - 2007 Június 20, 08:09:53
Hogy senkinek sincs egy TV-je....
[melléklet törölve az admin által]
http://www.magicofthebug.ro/ro/
EPE
Hozzászólások: 907
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6422 Dátum:
2007 Június 20, 08:23:15 »
Idézetet írta: GSattila - 2007 Június 20, 08:09:53
Hogy senkinek sincs egy TV-je....
a mikrobuszra gondols ?? annak ugy mondjak hogy Tudor Vladimirescu
http://www.magicofthebug.ro/ro/
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6421 Dátum:
2007 Június 20, 08:09:53 »
Hogy senkinek sincs egy TV-je....
Idézetet írta: EPE - 2007 Június 20, 07:33:10
ma neztem be a romaniai retromobil club honlapjara egy par erdekesseg
http://www.retromobil.ro/galerie_foto/veh_rcr/veh_rcr.html
péter
Hozzászólások: 1227
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6420 Dátum:
2007 Június 20, 07:51:25 »
Ma ez állt a házunk elött ismeri valaki?
[melléklet törölve az admin által]
EPE
Hozzászólások: 907
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6419 Dátum:
2007 Június 20, 07:33:10 »
ma neztem be a romaniai retromobil club honlapjara egy par erdekesseg
http://www.retromobil.ro/galerie_foto/veh_rcr/veh_rcr.html
http://www.magicofthebug.ro/ro/
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6418 Dátum:
2007 Június 19, 13:12:56 »
Idézetet írta: BigBug - 2007 Június 18, 18:20:15
hadd rúgjam le a 71-esről a 73-as mantatükröt én léciléciléci
csak vicceltem természetesen
Most élvezed, mi????
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
BlackP
Hozzászólások: 27144
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6417 Dátum:
2007 Június 19, 13:10:18 »
Idézetet írta: Zoli - 2007 Június 19, 13:05:20
Sok?
nem, ha a motor nem sérült. nem tűnik annyira durvának a dolog. csak eddig milliókról volt zsó és, hogy nem akar bukni.
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6416 Dátum:
2007 Június 19, 13:05:20 »
Idézetet írta: BlackP - 2007 Június 18, 19:51:54
70ezret és megbeszélitek?
Sok?
http://hapsi96.blogspot.hu/
BlackP
Hozzászólások: 27144
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6415 Dátum:
2007 Június 19, 08:52:04 »
Idézetet írta: Protheus - 2007 Június 19, 00:59:32
Kicsit bovebben:
http://forum.index.hu/Article/showResultList?o=&aq_text=%2Bf1778164&aq_cre=0&user_id=&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9020764
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6414 Dátum:
2007 Június 19, 00:59:32 »
Idézetet írta: Protheus - 2007 Június 19, 00:57:00
Funk.
Kicsit bovebben:
http://forum.index.hu/Article/showResultList?o=&aq_text=%2Bf1778164&aq_cre=0&user_id=&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9020764
Buzi, aki fékez! :-)))
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6413 Dátum:
2007 Június 19, 00:57:00 »
Idézetet írta: BigBug - 2007 Június 18, 22:28:23
ki volt az elkövető ha szabad érdeklődni ?
Funk.
Buzi, aki fékez! :-)))
Skodi
Hozzászólások: 1196
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6412 Dátum:
2007 Június 19, 00:07:00 »
Idézetet írta: Protheus - 2007 Június 18, 13:01:59
Hat azert ez igy eleg eros tulzas szerintem
Hát nemtom, de autót, nőt kölcsönadni nem szabad, még a mondás is ezt mondja.
Én a bogaramat tuti nem adnám senkinek kölcsön, max. egy próbakörre, de akkor is benneülök. De szerintem más is ezen a véleményen van
VW 1200 de luxe 1961/1965 Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
BlackP
Hozzászólások: 27144
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6411 Dátum:
2007 Június 18, 23:43:39 »
röstellem, de nem emléxem hol találtam
((
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6410 Dátum:
2007 Június 18, 22:28:23 »
ki volt az elkövető ha szabad érdeklődni ?
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
oldfield
Hozzászólások: 7281
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6409 Dátum:
2007 Június 18, 22:23:51 »
Idézetet írta: BigBug - 2007 Június 18, 22:19:58
na ez nem fércmű az biztos
Ja ! Nagy tisztelet a készitönek !
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6408 Dátum:
2007 Június 18, 22:19:58 »
Idézetet írta: BlackP - 2007 Június 18, 21:03:27
alvázszám hátul a hátsó ülés alatt középen. jól körbe kell bontani, volt itt hegesztett ügy, nehogy szívj. beindulhat két év után, de, ha nyirkos helyen volt, rozsdás lehet egy-két henger fala, nem érdemes járatni, tömítések is elöregednek. amúgy akksi, karbiba benzin és menni fog elvileg. amúgy meg idézek:
"Egy kedves ismeretlen tanácsokat kért tőlem Bogár vásárlásra,de lehet hogy a mailcímét rosszúl értettem,és itt is már sokszor volt téma ez,ezért ide is bemásolnám az általam írt szösszenetet,elég hosszú,így hát akit nem érdekel a téma,kérem lapozza át.
A modellévek augusztustól augusztusig tartanak.A legfontosabb,hogy az alváz és a motorszám időben stimmeljenek. Nálad 1969, alvázszám: 1968 dec.:119,474,780-1969 júl.:119-1200,000 1969 aug.:110,2000,001-1970.júl.:110,3100,0000 közé kell esnie.
Motorszám,ha 1200-as:D 0438824 1968 dec. D 0592445 1969 dec. Ha 1300-as:37 Le:E0020022 környékén, 40 Le:F1778164 környékén.
1969-től minden belső kilincs,fogantyú fekete műanyag,a kerékárcsák króm bevonattal.
Alvázszám a hátsó ülés alatt az alagúton,motorszám a dinamó(generátor) tartóbak talpánál.
Amit javasolnék megnézni:
KASZNI KIVÜL:leggyorsabban rohadnak: kerékdob,sárvédő,küszöb,ajtóoszlop alsó része,padlólemez,hátsó kerékfelfüggesztés, hátsó ülés alatt akksinál.Lényeges a motorháztető valamint a csomagtértető könnyű nyithatósága, zárak, ablakemelők működése, üvegek sarkában gyári jelzés,esetleg dátum.
KASZNI BENT: Számok,adattáblák megléte,korban összeegyeztethetősége,esetleg a hátsó ülés melletti kárpitok leszedése,bekukkantás,beázásnyomok keresése,kapcsolók,műszerek működése,állapota,apró biszbaszok (vízlehúzó gumi,fogantyúk,króm kiegészítők,stb.)megléte,mert az áruk megdöbbentően magas.Általában igaz,hogy jobban megéri megvenni bontott eredeti német alkatrészt mint új után gyártottat,kivétel tömítések,fesszabályzó,ilyesmi. A kaszni legyen inkább épségben, mint a motor (drágább).
MOTOR: Ellenőrizni, minden henger üzemel-e, kopogás, zörej adódhat a rosszul felerősített alkatrészek miatt is (légszűrő stb.).
Blokk: ne legyen repedt, alsó rész lehet kissé olajos, de nem csöpöghet. Beindítva zajok: nagy szelep hézag, fordulatszámmal azonos kopácsolás, padlógáznál fémes zörej. Törött szelep rugó fordulatszám felével egyenlő fémes kopogás. Hajtórúd csapágy nagy hézaga fordulatszámmal egyező tompa kopogás. Főcsapágy nagy hézaga egyes tompa ütések, melyek terheléstől függően erősödnek. Dugattyúcsapszeg nagy hézaga fordulatszámmal megegyező egyenletes fémes kopogás alapjáraton. Dugattyúkopogás alacsony fordulatszámon, motor melegedésével megszűnik. Gyűrűtörés halk kopogás, elmosódott sziszegő hang alacsony fordulatszámon. Dinamó vagy ventilátor csapágy hibája, ha az ékszíjat levesszük, megszűnik (morgó zaj). Rossz gyújtás, vagy rossz hőértékű gyertyánál nagyobb terheléstől „csilingelés”. Kuplung berregése, zúgása hiba, lassan felengedve nem rángathat. Olajbeöntő fedél levételénél ott sok kiáramló kipufogó-gáz: kopott gyűrű. Leállítás után pár másodperccel újraindítás, ha pöccre indul, akkumulátor jó. Figyelni, a hideg-meleg indíthatóságra, indítómotor nem recseghet. Szivatóberendezés melegedő motornál, fogazott tárcsa emelkedik, ezzel egyidőben a fordulatszám csökken. Gyertyák színe elektróda legyen barna, rozsdabarna, de mindenképpen száraz. Kormány torziós rúd sérülése, a kocsi a sérült oldal felé dől. Első futómű állapota csakúgy, mint más típusoknál, a gumik állapotából megítélhető. A kocsi segge, ha nem egyenes, akkor torziós rúd probléma vagy külső-belső gumikarmantyú elkopott. Lengéscsillapítók lenyomva, kerekenként két-három rugózás után megáll. Kormány alulról kormányrudak nincsenek elgörbülve, a kormánykereket forgatva a holtjáték kerék elmozdulás nélkül 1-1,5 cm lehet. Ha a kormány nehezen mozog, feltételezhetjük, hogy túlhúzták, hogy a kopás miatti holtjáték ne tűnjön fel. Fék: a kerék belső oldalán nem lehet olajosság, olajfolyás. A fékpedál tartósan lenyomva, a pedál nem süllyedhet, mert akkor tömítetlen a fékrendszer. Ha pumpálásra keményedik, akkor öreg a fékolaj,és/vagy levegős a rendszer. Kézifék: általában harmadik kattanásra fixen behúz. Kerekek: azonos mintázat, méret (pótkerék is). Ha a mintázatuk egyenlőtlenül kopott, az rossz futómű beállításra utal. A keréktárcsák ne legyenek sérültek.
VILLAMOSSÁG: Aksi, önindító többszöri egymás utáni indításkor jó, recsegés nem lehet. Töltéslámpa működése, ha a gyújtást ráadva nem világít, de a visszajelző-izzó jó, akkor az feszszabályzó, de inkább szénkefék hibájára utal. Dinamó csapágy nem lehet zajos. Elosztófedelet levesszük, nem lehet repedt. Elosztó tengely játéka nem megengedett (új gyújtáselosztó, Bosch 009-es, kb. 22ezer forint). Vizsgáljuk meg az érintkező állapotát, a pipát, a gyújtókábelek nem lehetnek repedtek. Ezen kívül a műszerek, ellenőrző lámpák, ablaktörlő, kürt, kapcsolók, lámpák működése.
PRÓBAÚT: Különböző útminőségeken (beton, földút stb.) a kuplung nem rángathat lassú felengedésnél, hirtelen gázadásra nem csúszhat. Váltónak csendben, recsegés nélkül kell üzemelnie. A sebességből kiugró váltó kopott kapcsolóműre utal. A hátsó híd, azaz differenciálmű, ha hirtelen gyorsításkor, vagy lassításkor kopog, az a főáttételek fogaskerekeinek meghibásodására utal. Ha állandó a zaj, akkor rossz a fogaskerekek beállítása, ha kanyarban zajos, az differenciálmű hiba. Fontos az olajnyomás és a motor teljesítmény ellenőrzése, a kormány sima úton semerre nem húzhat el, ellenkező esetben rossz beállítás vagy guminyomás probléma. Kerékagy csapágynál a folyamatos zúgás elhasználódottságot jelez. Elöl a csere gyerekjáték, tavaly a teljes szett jó helyen kb. 4800,- Ft (hátúl gázos). Ha minden stimmel, kipróbálhatjuk a fűtést is. Félig nyert ügyünk van, ha a hátsó ülés alatt nem füst, hanem meleg árad be. Ennél kényesebb az előre jutó meleg levegő mennyisége és melegsége. Rosszul lakatolt (szétrohadt küszöbű) autónál ez egyenlő a nullával.
Ezeken kívül természetesen érdemes megnézni mindazt, amit más használt autó vételénél is megtennénk. A kissé kopott motor az első indításnál kisebb füstpamacsot kibocsáthat,mert fekvő boxer motorral van dolgunk.Ha a motor és alvázszámok stimmelnek,akkor mindenképpen az alsó ékszíjtárcsa megrángatásával kezdjük,mert ez elég sok mindent elárulhat a motor főtengely körüli kopottságáról. Általában elmondható, hogy a tengelyirányú holtjáték kézzel való érzékelhetősége nem kívánatos(~0,5mm).Akkor ajánlom jó szívvel a vételt,ha hajlandó vagy otthon bütykölni,a sok kis apróságot magad javítani.Az autószerelők általában úgy fognak reátok tekinteni, mint „lámer” hobbistára, akinek az átlagnál (szerintük) több pénze van. És általában a pénzedért még át is vágnak(állítólag vannak kivételek,listájuk,és még sok más: w3.swi.hu/vwinfo.).Jobban lehet járni egy kicsit több pénzért egy jobb állapotú darabbal,mert pl.:a lakatosmunka egy kész vagyon. Mire a gép nagyjából kész lesz,könnyen belefuthatunk nagyon sok saját munkával is a 800000-1000000 Ft-os álomhatárba . Még nagyon sok mindent el lehetne mondani, de ez mindig az adott Bogár, és az azzal kapcsolatos problémák specifikuma. Azért ha teheted, mindenképpen próbálj meg egy Bogarat nem csak fényképen látott emberkét magaddal vinni, mert több szem többet lát. Természetesen egy harmincon túli autónál ez sem jelent garanciát.Itt fokozottan fenn áll az „első idős gondos tulaj, aki esőben az utcára sem vitte ki a kedvencét” duma.
Végezetűl sok szerencsét a géphez,és idő előtt nehogy elkedvetlenedj, mert megéri a sok munka.
na ez nem fércmű az biztos
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Normogo
Hozzászólások: 2982
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6407 Dátum:
2007 Június 18, 21:24:22 »
Idézetet írta: Zoli - 2007 Június 18, 16:29:58
Na akkor egy kis segítséget kérek még!
Beigértem a liláért 70-et és visszaírt a tulaj, hogy szombaton jön haza a kulccsal és megbeszéljük.
Hol nézzem meg, mik a problémás helyek? Alvázszám hol van? Beindítani mennyi esély lehet 2 év után? (ha viszek akksit, meg benzint) (meg poroltót)
Megpróbálok még addig képeket csinálni...
ha meglesz, a két manta tükröt azonnal vihetitek...
Az amerikait is kérdezd meg, érdekel.
2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
BlackP
Hozzászólások: 27144
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6406 Dátum:
2007 Június 18, 21:03:27 »
Idézetet írta: Zoli - 2007 Június 18, 20:42:19
Azt mondtam 70, ha valóban szépen jár a motor...
Amcsit megkérdezem Neked. Ha válaszolsz a lenti kérdéseimre...
alvázszám hátul a hátsó ülés alatt középen. jól körbe kell bontani, volt itt hegesztett ügy, nehogy szívj. beindulhat két év után, de, ha nyirkos helyen volt, rozsdás lehet egy-két henger fala, nem érdemes járatni, tömítések is elöregednek. amúgy akksi, karbiba benzin és menni fog elvileg. amúgy meg idézek:
"Egy kedves ismeretlen tanácsokat kért tőlem Bogár vásárlásra,de lehet hogy a mailcímét rosszúl értettem,és itt is már sokszor volt téma ez,ezért ide is bemásolnám az általam írt szösszenetet,elég hosszú,így hát akit nem érdekel a téma,kérem lapozza át.
A modellévek augusztustól augusztusig tartanak.A legfontosabb,hogy az alváz és a motorszám időben stimmeljenek. Nálad 1969, alvázszám: 1968 dec.:119,474,780-1969 júl.:119-1200,000 1969 aug.:110,2000,001-1970.júl.:110,3100,0000 közé kell esnie.
Motorszám,ha 1200-as:D 0438824 1968 dec. D 0592445 1969 dec. Ha 1300-as:37 Le:E0020022 környékén, 40 Le:F1778164 környékén.
1969-től minden belső kilincs,fogantyú fekete műanyag,a kerékárcsák króm bevonattal.
Alvázszám a hátsó ülés alatt az alagúton,motorszám a dinamó(generátor) tartóbak talpánál.
Amit javasolnék megnézni:
KASZNI KIVÜL:leggyorsabban rohadnak: kerékdob,sárvédő,küszöb,ajtóoszlop alsó része,padlólemez,hátsó kerékfelfüggesztés, hátsó ülés alatt akksinál.Lényeges a motorháztető valamint a csomagtértető könnyű nyithatósága, zárak, ablakemelők működése, üvegek sarkában gyári jelzés,esetleg dátum.
KASZNI BENT: Számok,adattáblák megléte,korban összeegyeztethetősége,esetleg a hátsó ülés melletti kárpitok leszedése,bekukkantás,beázásnyomok keresése,kapcsolók,műszerek működése,állapota,apró biszbaszok (vízlehúzó gumi,fogantyúk,króm kiegészítők,stb.)megléte,mert az áruk megdöbbentően magas.Általában igaz,hogy jobban megéri megvenni bontott eredeti német alkatrészt mint új után gyártottat,kivétel tömítések,fesszabályzó,ilyesmi. A kaszni legyen inkább épségben, mint a motor (drágább).
MOTOR: Ellenőrizni, minden henger üzemel-e, kopogás, zörej adódhat a rosszul felerősített alkatrészek miatt is (légszűrő stb.).
Blokk: ne legyen repedt, alsó rész lehet kissé olajos, de nem csöpöghet. Beindítva zajok: nagy szelep hézag, fordulatszámmal azonos kopácsolás, padlógáznál fémes zörej. Törött szelep rugó fordulatszám felével egyenlő fémes kopogás. Hajtórúd csapágy nagy hézaga fordulatszámmal egyező tompa kopogás. Főcsapágy nagy hézaga egyes tompa ütések, melyek terheléstől függően erősödnek. Dugattyúcsapszeg nagy hézaga fordulatszámmal megegyező egyenletes fémes kopogás alapjáraton. Dugattyúkopogás alacsony fordulatszámon, motor melegedésével megszűnik. Gyűrűtörés halk kopogás, elmosódott sziszegő hang alacsony fordulatszámon. Dinamó vagy ventilátor csapágy hibája, ha az ékszíjat levesszük, megszűnik (morgó zaj). Rossz gyújtás, vagy rossz hőértékű gyertyánál nagyobb terheléstől „csilingelés”. Kuplung berregése, zúgása hiba, lassan felengedve nem rángathat. Olajbeöntő fedél levételénél ott sok kiáramló kipufogó-gáz: kopott gyűrű. Leállítás után pár másodperccel újraindítás, ha pöccre indul, akkumulátor jó. Figyelni, a hideg-meleg indíthatóságra, indítómotor nem recseghet. Szivatóberendezés melegedő motornál, fogazott tárcsa emelkedik, ezzel egyidőben a fordulatszám csökken. Gyertyák színe elektróda legyen barna, rozsdabarna, de mindenképpen száraz. Kormány torziós rúd sérülése, a kocsi a sérült oldal felé dől. Első futómű állapota csakúgy, mint más típusoknál, a gumik állapotából megítélhető. A kocsi segge, ha nem egyenes, akkor torziós rúd probléma vagy külső-belső gumikarmantyú elkopott. Lengéscsillapítók lenyomva, kerekenként két-három rugózás után megáll. Kormány alulról kormányrudak nincsenek elgörbülve, a kormánykereket forgatva a holtjáték kerék elmozdulás nélkül 1-1,5 cm lehet. Ha a kormány nehezen mozog, feltételezhetjük, hogy túlhúzták, hogy a kopás miatti holtjáték ne tűnjön fel. Fék: a kerék belső oldalán nem lehet olajosság, olajfolyás. A fékpedál tartósan lenyomva, a pedál nem süllyedhet, mert akkor tömítetlen a fékrendszer. Ha pumpálásra keményedik, akkor öreg a fékolaj,és/vagy levegős a rendszer. Kézifék: általában harmadik kattanásra fixen behúz. Kerekek: azonos mintázat, méret (pótkerék is). Ha a mintázatuk egyenlőtlenül kopott, az rossz futómű beállításra utal. A keréktárcsák ne legyenek sérültek.
VILLAMOSSÁG: Aksi, önindító többszöri egymás utáni indításkor jó, recsegés nem lehet. Töltéslámpa működése, ha a gyújtást ráadva nem világít, de a visszajelző-izzó jó, akkor az feszszabályzó, de inkább szénkefék hibájára utal. Dinamó csapágy nem lehet zajos. Elosztófedelet levesszük, nem lehet repedt. Elosztó tengely játéka nem megengedett (új gyújtáselosztó, Bosch 009-es, kb. 22ezer forint). Vizsgáljuk meg az érintkező állapotát, a pipát, a gyújtókábelek nem lehetnek repedtek. Ezen kívül a műszerek, ellenőrző lámpák, ablaktörlő, kürt, kapcsolók, lámpák működése.
PRÓBAÚT: Különböző útminőségeken (beton, földút stb.) a kuplung nem rángathat lassú felengedésnél, hirtelen gázadásra nem csúszhat. Váltónak csendben, recsegés nélkül kell üzemelnie. A sebességből kiugró váltó kopott kapcsolóműre utal. A hátsó híd, azaz differenciálmű, ha hirtelen gyorsításkor, vagy lassításkor kopog, az a főáttételek fogaskerekeinek meghibásodására utal. Ha állandó a zaj, akkor rossz a fogaskerekek beállítása, ha kanyarban zajos, az differenciálmű hiba. Fontos az olajnyomás és a motor teljesítmény ellenőrzése, a kormány sima úton semerre nem húzhat el, ellenkező esetben rossz beállítás vagy guminyomás probléma. Kerékagy csapágynál a folyamatos zúgás elhasználódottságot jelez. Elöl a csere gyerekjáték, tavaly a teljes szett jó helyen kb. 4800,- Ft (hátúl gázos). Ha minden stimmel, kipróbálhatjuk a fűtést is. Félig nyert ügyünk van, ha a hátsó ülés alatt nem füst, hanem meleg árad be. Ennél kényesebb az előre jutó meleg levegő mennyisége és melegsége. Rosszul lakatolt (szétrohadt küszöbű) autónál ez egyenlő a nullával.
Ezeken kívül természetesen érdemes megnézni mindazt, amit más használt autó vételénél is megtennénk. A kissé kopott motor az első indításnál kisebb füstpamacsot kibocsáthat,mert fekvő boxer motorral van dolgunk.Ha a motor és alvázszámok stimmelnek,akkor mindenképpen az alsó ékszíjtárcsa megrángatásával kezdjük,mert ez elég sok mindent elárulhat a motor főtengely körüli kopottságáról. Általában elmondható, hogy a tengelyirányú holtjáték kézzel való érzékelhetősége nem kívánatos(~0,5mm).Akkor ajánlom jó szívvel a vételt,ha hajlandó vagy otthon bütykölni,a sok kis apróságot magad javítani.Az autószerelők általában úgy fognak reátok tekinteni, mint „lámer” hobbistára, akinek az átlagnál (szerintük) több pénze van. És általában a pénzedért még át is vágnak(állítólag vannak kivételek,listájuk,és még sok más: w3.swi.hu/vwinfo.).Jobban lehet járni egy kicsit több pénzért egy jobb állapotú darabbal,mert pl.:a lakatosmunka egy kész vagyon. Mire a gép nagyjából kész lesz,könnyen belefuthatunk nagyon sok saját munkával is a 800000-1000000 Ft-os álomhatárba . Még nagyon sok mindent el lehetne mondani, de ez mindig az adott Bogár, és az azzal kapcsolatos problémák specifikuma. Azért ha teheted, mindenképpen próbálj meg egy Bogarat nem csak fényképen látott emberkét magaddal vinni, mert több szem többet lát. Természetesen egy harmincon túli autónál ez sem jelent garanciát.Itt fokozottan fenn áll az „első idős gondos tulaj, aki esőben az utcára sem vitte ki a kedvencét” duma.
Végezetűl sok szerencsét a géphez,és idő előtt nehogy elkedvetlenedj, mert megéri a sok munka.
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6405 Dátum:
2007 Június 18, 20:42:19 »
Idézetet írta: BlackP - 2007 Június 18, 19:51:54
70ezret és megbeszélitek? mondjon árat az amcsira, érdekel
Azt mondtam 70, ha valóban szépen jár a motor...
Amcsit megkérdezem Neked. Ha válaszolsz a lenti kérdéseimre...
http://hapsi96.blogspot.hu/
BlackP
Hozzászólások: 27144
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6404 Dátum:
2007 Június 18, 19:51:54 »
Idézetet írta: Zoli - 2007 Június 18, 16:29:58
Na akkor egy kis segítséget kérek még!
Beigértem a liláért 70-et és visszaírt a tulaj, hogy szombaton jön haza a kulccsal és megbeszéljük.
Hol nézzem meg, mik a problémás helyek? Alvázszám hol van? Beindítani mennyi esély lehet 2 év után? (ha viszek akksit, meg benzint) (meg poroltót)
Megpróbálok még addig képeket csinálni...
ha meglesz, a két manta tükröt azonnal vihetitek...
70ezret és megbeszélitek? mondjon árat az amcsira, érdekel
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6403 Dátum:
2007 Június 18, 18:20:15 »
hadd rúgjam le a 71-esről a 73-as mantatükröt én léciléciléci
csak vicceltem természetesen
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6402 Dátum:
2007 Június 18, 16:29:58 »
Na akkor egy kis segítséget kérek még!
Beigértem a liláért 70-et és visszaírt a tulaj, hogy szombaton jön haza a kulccsal és megbeszéljük.
Hol nézzem meg, mik a problémás helyek? Alvázszám hol van? Beindítani mennyi esély lehet 2 év után? (ha viszek akksit, meg benzint) (meg poroltót)
Megpróbálok még addig képeket csinálni...
ha meglesz, a két manta tükröt azonnal vihetitek...
«
Utoljára szerkesztve: 2007 Június 18, 16:39:20 írta Zoli
»
http://hapsi96.blogspot.hu/
FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6401 Dátum:
2007 Június 18, 14:03:38 »
Idézetet írta: TBK001 - 2007 Június 18, 13:55:36
És ezeken az USA modelleken csak hátul volt ez a babás lökhárító? Elől nem?
assze ott is rendelhető extra volt.
De Sid 02esén van ilyen, ő bizti többet tud.
TBK001
Hozzászólások: 29087
Road Force One
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6400 Dátum:
2007 Június 18, 13:55:36 »
És ezeken az USA modelleken csak hátul volt ez a babás lökhárító? Elől nem?
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
TBK001
Hozzászólások: 29087
Road Force One
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6399 Dátum:
2007 Június 18, 13:54:29 »
Idézetet írta: Zoli - 2007 Június 18, 13:46:45
Még valami?
WOW!
Köszönöm a felhomályosítást!
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6398 Dátum:
2007 Június 18, 13:46:45 »
Idézetet írta: TBK001 - 2007 Június 18, 13:32:37
Hát... ezt... erről a fotóról..... Könnyebbet és kettőt!!
Még valami?
[melléklet törölve az admin által]
http://hapsi96.blogspot.hu/
TBK001
Hozzászólások: 29087
Road Force One
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6397 Dátum:
2007 Június 18, 13:32:37 »
Idézetet írta: slavia919 - 2007 Június 18, 13:31:49
De ez 14-es vagy 15? Ha 15 akkor keresek ilyen felgent!
Hát... ezt... erről a fotóról..... Könnyebbet és kettőt!!
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6396 Dátum:
2007 Június 18, 13:31:49 »
Idézetet írta: TBK001 - 2007 Június 18, 13:30:36
Jé! Ilyen felnit még nem láttam.... asszem....
De ez 14-es vagy 15? Ha 15 akkor keresek ilyen felgent!
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
TBK001
Hozzászólások: 29087
Road Force One
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6395 Dátum:
2007 Június 18, 13:30:36 »
Idézetet írta: Zoli - 2007 Június 18, 13:05:13
Kérésed számomra...
Jé! Ilyen felnit még nem láttam.... asszem....
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6394 Dátum:
2007 Június 18, 13:27:46 »
Idézetet írta: Protheus - 2007 Június 18, 13:06:43
Vszeg nincs penze, ezert most eladja...
Akkor miért nem adja el az amerikait, abból megcsináltatja a másikat? Vagy ha a másik annyira szar, akkor mire költött 1 milliót? Gyanus ez az egész.
1303LS
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6393 Dátum:
2007 Június 18, 13:25:05 »
Idézetet írta: GSattila - 2007 Június 18, 13:23:07
74-től ilyen csak. Az első sárvédőn ezért háromszögletű a kivágás az európai gépeken is.
Akkor tévedésben voltam, köszönöm a kiigazítást.
BlackP
Hozzászólások: 27144
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6392 Dátum:
2007 Június 18, 13:24:01 »
ha jól nézerm a hátsó lámpa is amerikai
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6391 Dátum:
2007 Június 18, 13:23:07 »
74-től ilyen csak. Az első sárvédőn ezért háromszögletű a kivágás az európai gépeken is.
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Június 18, 13:18:45
Én úgy tudom a lökhárító felfogatása teljesen más az AMI gépeknek.
Ilyen csőszerű energiaelnyelő izés förmedvény. Mellesleg ezt a legnehezebb európaira alakítani.
Vagy lehet, hogy az első szériás amerikai gépek ilyenek voltak?
1303LS
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6390 Dátum:
2007 Június 18, 13:18:45 »
Idézetet írta: Zoli - 2007 Június 18, 13:14:32
MPH óra 100-ig, helyzetjelzős index, rendszám. Én ennyit látok elsőre...
Én úgy tudom a lökhárító felfogatása teljesen más az AMI gépeknek.
Ilyen csőszerű energiaelnyelő izés förmedvény. Mellesleg ezt a legnehezebb európaira alakítani.
Vagy lehet, hogy az első szériás amerikai gépek ilyenek voltak?
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6389 Dátum:
2007 Június 18, 13:14:32 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Június 18, 13:07:51
Ez mitől amcsi?
Illetve szerintem nem az.
MPH óra 100-ig, helyzetjelzős index, rendszám. Én ennyit látok elsőre...
Pulyakoromban itt szaladgált az utcán, egy szülöfalunkba visszaköltözött '56-os emigráns jött ezzel '91 körül. Akkor(is) nagyon szép volt.
Ez a srác töle vette meg X éve.
«
Utoljára szerkesztve: 2007 Június 18, 13:17:40 írta Zoli
»
http://hapsi96.blogspot.hu/
FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6388 Dátum:
2007 Június 18, 13:10:54 »
Idézetet írta: Zoli - 2007 Június 18, 13:05:58
A lila motortere ehhezképest zsírúj...
monnyuk a dupla karbi és a sztem empi kipuff sokat dob a dolgon...
FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6387 Dátum:
2007 Június 18, 13:10:13 »
Idézetet írta: 1303LS - 2007 Június 18, 13:07:51
Ez mitől amcsi?
Illetve szerintem nem az.
elől negy indexek,
plusz lökhárító babák.
ugye?
1303LS
Re: Lost & Found
«
Hozzászólás #6386 Dátum:
2007 Június 18, 13:07:51 »
Idézetet írta: Zoli - 2007 Június 18, 13:05:13
Kérésed számomra...
Ez mitől amcsi?
Illetve szerintem nem az.
Oldalak:
1
...
204
205
206
207
208
[
209
]
210
211
212
213
214
...
369
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Lost & Found
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...