www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 23:24:19

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 ... 369
Nyomtatás
Szerző Téma: Lost & Found  (Megtekintve 3160750 alkalommal)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10665 Dátum: 2009 április 25, 21:04:34 »

Azaz egy OT rendszám költsége, amennyiben nincs veterán minősités, kb 45.000 Ft + 4 évente 26.000 Ft.

igen és ha lejár a minősítés az önkormányzat bevonhatja a rendszámot de csak ha OT. Nem éri meg!! De tarthatod othon vizsga nélkül a kocsid,nem kell fizetni 30 000 ft-ot a megsemmisítésért. Nem kell fizetned teljesítmény adót. Bármikor üzembe helyezheted katalizátor nélkül is. Védett jármű lett.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10664 Dátum: 2009 április 25, 21:04:16 »

Például itt megtalálható a teljes M kódlista

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/mcodest1.php
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10663 Dátum: 2009 április 25, 21:01:22 »

Ha dukumentumokkal bizonyitod elfogadják. (gyári) Nem othon gépelt zagyvaságok. A nemzetközi veterán autó szövetség gratulált a jól kidolgozott vizsga anyaghoz. Nagyon részletes és jó. Nyugaton sincs ennyire profi leírás. Megtalálható a minősités linknél.

Nem elég, ha megadom, hogy M 610? ugyanis ez az opcionális 12V kódja a VW-nél 1967-ig. És azért manapság igencsak jó papirokat lehet gyártani :-)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10662 Dátum: 2009 április 25, 20:59:05 »

Egyébként érdekes, mert ugye ez az egész minősités arra szolgálna, hogy az eredeti külsö és belső állapotú autók ki legyenek emelve. Ennek ellenére az pl kizáró, hogy 6V helyett 12V van, de az nem, hogy a nagyszoba ülőgarnitúrájából csináljanak kárpitozást. Arra emlékszem, hogy volt bent egy OT-s autó undormány kárpitozással.

Mondjuk a bogaraknál már a 60-asévek elejétől lehetett opcionálisan 12, sőt 24V-ot is kérni, igy ez nem lehetne kizáró ok.
Ha dukumentumokkal bizonyitod elfogadják. (gyári) Nem othon gépelt zagyvaságok. A nemzetközi veterán autó szövetség gratulált a jól kidolgozott vizsga anyaghoz. Nagyon részletes és jó. Nyugaton sincs ennyire profi leírás. Megtalálható a minősités linknél.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10661 Dátum: 2009 április 25, 20:58:02 »

igen ez igy van!

Azaz egy OT rendszám költsége, amennyiben nincs veterán minősités, kb 45.000 Ft + 4 évente 26.000 Ft.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10660 Dátum: 2009 április 25, 20:53:21 »

Meg új forgalmi, meg új törzskönyv,stb. Van az vagy 20e Ft is.
igen ez igy van!
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10659 Dátum: 2009 április 25, 20:52:17 »

4200 forint úgy tudom.

Meg új forgalmi, meg új törzskönyv,stb. Van az vagy 20e Ft is.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10658 Dátum: 2009 április 25, 20:51:40 »

Egyébként érdekes, mert ugye ez az egész minősités arra szolgálna, hogy az eredeti külsö és belső állapotú autók ki legyenek emelve. Ennek ellenére az pl kizáró, hogy 6V helyett 12V van, de az nem, hogy a nagyszoba ülőgarnitúrájából csináljanak kárpitozást. Arra emlékszem, hogy volt bent egy OT-s autó undormány kárpitozással.

Mondjuk a bogaraknál már a 60-asévek elejétől lehetett opcionálisan 12, sőt 24V-ot is kérni, igy ez nem lehetne kizáró ok.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10657 Dátum: 2009 április 25, 20:49:02 »

És mennyi az OT rendszám? A minősités már valami 26.000 Ft felett jár.
4200 forint úgy tudom.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10656 Dátum: 2009 április 25, 20:48:00 »

És mennyi az OT rendszám? A minősités már valami 26.000 Ft felett jár.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10655 Dátum: 2009 április 25, 20:41:08 »

megcsinálod eredetire, újra ovál lesz?
igen minden meg van hozzá.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #10654 Dátum: 2009 április 25, 20:40:23 »

Igen az volt,de rég lejárt. Én még 1993-ban csináltam, amikor még nem létezett az OT rendszám.1200 Ft ba került. 236-os számon voltam bejegyezve. Most 2000 felett vannak a számok. 1996-ban a leg szebb bogár volt a kocsim.Díjat is nyertem vele. Most le van pukkanva de rendbe rakom és újra jó lesz egy darabig. Most minősítéskor megbukna.Nem is viszem ,és itt látszik, hogy közel vagyok a tűzhöz és jók a kapcsolataim és ennek ellenére nincs friss külömbözeti vizsgám.

megcsinálod eredetire, újra ovál lesz? szegény nem volt szép látvány hogy hó alatt volt télen Sad
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10653 Dátum: 2009 április 25, 20:33:44 »

És ha kérek minősítést, de OT-t nem, és a következő minősítésen megbukik, akkor mi van?
Semmi. Kelleni fog zöldkártya,a biztosításod drágább lesz.
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 759


CSD-226

« Hozzászólás #10652 Dátum: 2009 április 25, 20:31:44 »

ezek szerint semmi
Igen az volt,de rég lejárt. ...

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10651 Dátum: 2009 április 25, 20:31:31 »

Már csak 4 év?

Olcsóbb befizetni a súlyadót. Tényleg mostani állapot szerint kell zöldkártya, vagy nem? Mert utolsó emlékeim szerint mindenki mást mondott.
A Múzeális minősítéssel rendelkezőknek nem kell zöldkártya.
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 759


CSD-226

« Hozzászólás #10650 Dátum: 2009 április 25, 20:30:05 »

És ha kérek minősítést, de OT-t nem, és a következő minősítésen megbukik, akkor mi van?
Korhoz van kötve! 6 év 50 éves járműnél. A háború elötti 10 év. Amúgy meg 4 év! Valmi hasonló az új rendelet.  Szóval amortizálódnak a járművek és ha látsz egy lepukkantat azt mondod ez OT-minősítést kapot? Persze, akkor jobb volt az állapota.

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10649 Dátum: 2009 április 25, 20:28:37 »

KDF-001 is ezekszerint minősített autó?
Igen az volt,de rég lejárt. Én még 1993-ban csináltam, amikor még nem létezett az OT rendszám.1200 Ft ba került. 236-os számon voltam bejegyezve. Most 2000 felett vannak a számok. 1996-ban a leg szebb bogár volt a kocsim.Díjat is nyertem vele. Most le van pukkanva de rendbe rakom és újra jó lesz egy darabig. Most minősítéskor megbukna.Nem is viszem ,és itt látszik, hogy közel vagyok a tűzhöz és jók a kapcsolataim és ennek ellenére nincs friss külömbözeti vizsgám.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #10648 Dátum: 2009 április 25, 20:22:48 »

Korhoz van kötve! 6 év 50 éves járműnél. A háború elötti 10 év. Amúgy meg 4 év! Valmi hasonló az új rendelet.  Szóval amortizálódnak a járművek és ha látsz egy lepukkantat azt mondod ez OT-minősítést kapot? Persze, akkor jobb volt az állapota.

csak pénz kérdése az OT vizsga, meg hogy kinek milyen ismerőse van....0 hozzáértés, okoskodás, fikázódás...bárki megmondja az is akinek sikerült az is akinek nem....Magyarországon élünk ahol mindent elintézhetsz kapcsolatokkal és pénzzel még ha totál mások is a jogszbályok
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10647 Dátum: 2009 április 25, 20:22:02 »

Korhoz van kötve! 6 év 50 éves járműnél. A háború elötti 10 év. Amúgy meg 4 év! Valmi hasonló az új rendelet.  Szóval amortizálódnak a járművek és ha látsz egy lepukkantat azt mondod ez OT-minősítést kapot? Persze, akkor jobb volt az állapota.
Már csak 4 év?

Olcsóbb befizetni a súlyadót. Tényleg mostani állapot szerint kell zöldkártya, vagy nem? Mert utolsó emlékeim szerint mindenki mást mondott.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10646 Dátum: 2009 április 25, 20:19:42 »

És még1. Miért kell 5 évente ujra 26.000 Ft-ért elvégeztetni a minősitést? Miért nem lehet csak összehasonlitani a képek alapján pl? És miért 5 év? Miért nem 3? Vagy 10?
Korhoz van kötve! 6 év 50 éves járműnél. A háború elötti 10 év. Amúgy meg 4 év! Valmi hasonló az új rendelet.  Szóval amortizálódnak a járművek és ha látsz egy lepukkantat azt mondod ez OT-minősítést kapot? Persze, akkor jobb volt az állapota.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10645 Dátum: 2009 április 25, 20:17:53 »

ha összeszámolod a zöldkártyákat és a műszakikat - olcsóbb Tongue

Veteránra is kell műszaki.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #10644 Dátum: 2009 április 25, 20:17:46 »

A minősítő vizsga a lényeg! Ha megvan kérhetsz OT renszámot,de nem kötelező!
KDF-001 is ezekszerint minősített autó?
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 759


CSD-226

« Hozzászólás #10643 Dátum: 2009 április 25, 20:15:01 »

ha összeszámolod a zöldkártyákat és a műszakikat - olcsóbb Tongue
És még1. Miért kell 5 évente ujra 26.000 Ft-ért elvégeztetni a minősitést? Miért nem lehet csak összehasonlitani a képek alapján pl? És miért 5 év? Miért nem 3? Vagy 10?

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #10642 Dátum: 2009 április 25, 20:13:40 »

És még1. Miért kell 5 évente ujra 26.000 Ft-ért elvégeztetni a minősitést? Miért nem lehet csak összehasonlitani a képek alapján pl? És miért 5 év? Miért nem 3? Vagy 10?
Hát pénzért, gondolom.
Miért kell eredetvizsgálat? Ha mondjuk eladnál, de meghiúsúl, miért kell 2-3 hónap múlva újra?

Bácsi Győző
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10641 Dátum: 2009 április 25, 20:11:24 »

És még1. Miért kell 5 évente ujra 26.000 Ft-ért elvégeztetni a minősitést? Miért nem lehet csak összehasonlitani a képek alapján pl? És miért 5 év? Miért nem 3? Vagy 10?
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10640 Dátum: 2009 április 25, 20:11:15 »

a világon nincs ember aki minden autótípusnak vágná minden kis részletét...

Mindig a hozzá értő embert kérik fel. Régen amikor kezdődött a minősités ,akkor az autó klubban csinálta az Esztervári Ervin magánszorgalomból. Ez 12 évvel ezelött volt,akkor mindenkinek igazolnia kellet és bizonyítani,hogy ilyen volt abban az időben a jármű. Mutattad a könyvet és dokumentumokat,hogy ilyen felnivel jött ki. Ha most bizonyítod elfogadják most is. Ha vita van bizonyítsd be! De ne feldje senki,hogy egy hozzáértőt megdumál,mert hát ő is látott ilyet és azért van ott!
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10639 Dátum: 2009 április 25, 20:09:51 »

Nem kell csak 70%-ban eredetinek lennie és belefért a 70%-ba. Nem az a cél,hogy megbukjon,hanem,hogy ha bevezetik a katalizátort ne a szemétbe dobd a kocsidat,mert mig nem vonod ki a forgalomból fizetned kell. A kivonásért is! Az OT-t megtarthatod roncsként is ,mert rendelkezik minősítő vizsgával.

Az belefér a 70%-ba, hogy levágom az elejét és áthegesztgetem egy másik lámpára? Na ezért vicces az egész. Az meg nem fér bele, hogy a Szűr Gabi bogarában nem az eredeti motor van, hanem egy 1200-as. Főleg, hogy a motor nem is fődarab. Ezzel az erővel a váltót is vizsgálhatnák. Nevetséges az egész ugy ahogy van, Ezt nem csak én mondom.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10638 Dátum: 2009 április 25, 20:07:49 »

Sajnos tévedsz!! Még etikai bizotság is van, és minden panaszt kivizsgálnak.

Nem tévedek. Elég csak az Index veterán topicját olvasni. Vidékre kell vinni, ott mindig átmennek.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10637 Dátum: 2009 április 25, 20:02:37 »

itthon lehet, hogy az eredetiséget másképp értelmezik a szakik.
nekik elég az,  ha egy ezeréves  kocsi szépen le van fújva, csilivili, jó a kárpit, komplettnek néz ki az egész, stb.

a világon nincs ember aki minden autótípusnak vágná minden kis részletét...

felőlem mindenkinek lehet OT-s rendszáma, engem nem zavar.  Wink
A minősítő vizsga a lényeg! Ha megvan kérhetsz OT renszámot,de nem kötelező!
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10636 Dátum: 2009 április 25, 20:01:19 »

Ez igaz, de azok ott úgy csinálnak mintha úgy lenne.

Volt már itt pár élménybeszámoló, ami elég érdekes volt.

a világon nincs ember aki minden autótípusnak vágná minden kis részletét...



1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10635 Dátum: 2009 április 25, 20:00:06 »

Úgyemlékszem veteránvizsgát kapott pl a döntött lámpás zöld Typ3 is. Köze nincs az eredetiséghez.
Nem kell csak 70%-ban eredetinek lennie és belefért a 70%-ba. Nem az a cél,hogy megbukjon,hanem,hogy ha bevezetik a katalizátort ne a szemétbe dobd a kocsidat,mert mig nem vonod ki a forgalomból fizetned kell. A kivonásért is! Az OT-t megtarthatod roncsként is ,mert rendelkezik minősítő vizsgával.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #10634 Dátum: 2009 április 25, 19:57:38 »

Úgyemlékszem veteránvizsgát kapott pl a döntött lámpás zöld Typ3 is. Köze nincs az eredetiséghez.

itthon lehet, hogy az eredetiséget másképp értelmezik a szakik.
nekik elég az,  ha egy ezeréves  kocsi szépen le van fújva, csilivili, jó a kárpit, komplettnek néz ki az egész, stb.

a világon nincs ember aki minden autótípusnak vágná minden kis részletét...

felőlem mindenkinek lehet OT-s rendszáma, engem nem zavar.  Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #10633 Dátum: 2009 április 25, 19:54:40 »

EGyébként szerintem a környezetszennyezés jelentős részét nem azok a veteránautó tulajdonosok okozzák, akik hétvégén előveszik az autójukat, hanem azok a teherautók, buszok, és dizelautók,amik iszonyatos szilárdrészkibocsájtást produkálnak. Meghát ugye egyre több az új dizel autó, és egy padlógáznál ezek sem pormentes hegyi levegőt nyomnak ki. Azért szerintem egy jól beállitott benzines jóval kevésbé szennyezi a levegőt.
A probléma az, hogy kell-e nekünk ekkora autóforgalom? Valahogy azért elvoltunk az átkosban, és most nem azt mondom, hogy az volt a jó, hogy az utcánkban volt kettő autó, hanem az iszonyatos tranzitforgalomra. Gyerekként nem mehettem ki a mai 100-as út mellé, mert elütnek azok a nagy kamionok... Ment úgy 5 percenként egy, ha sűrű volt a nap...
És a környezetszennyezésnek csak egy hányada a járműforgalom. a másik része eléggé megfoghatatlan a ma emberének, de elgondolkodtató akár a veszélyes hulladékok listája is..

Bácsi Győző
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10632 Dátum: 2009 április 25, 19:54:09 »

Biztos, hogy le tudod fizetni a vizsgáztatókat, mivel sok olyan OT-s autó van, aminek köze nincs az eredetiséghez. Azthiszem álomvilágban élsz. Ez Magyarország. Itt pénzzel mindent meg lehet venni.
Sajnos tévedsz!! Még etikai bizotság is van, és minden panaszt kivizsgálnak.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10631 Dátum: 2009 április 25, 19:52:15 »

Úgyemlékszem veteránvizsgát kapott pl a döntött lámpás zöld Typ3 is. Köze nincs az eredetiséghez.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #10630 Dátum: 2009 április 25, 19:51:10 »

Biztos,hogy nem tudsz senkit lefizetni,hogy OT vizsga legyen a kocsidon! 4 helyről jönnek,de 3 is elég! közlekedési múzeumtól ,OMCC, MAVAMSZ,autó club Független személyek.

Biztos, hogy le tudod fizetni a vizsgáztatókat, mivel sok olyan OT-s autó van, aminek köze nincs az eredetiséghez. Azthiszem álomvilágban élsz. Ez Magyarország. Itt pénzzel mindent meg lehet venni.
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10629 Dátum: 2009 április 25, 19:50:45 »

Akkor mi a magyarázat?
Vagy vakok voltak a minösítők vagy csak rátették a rendszámot és azzal furikáznak.

Egyébként gyalázatos kinézetű autókon is van OT.

Kerestem képet, de sajnos nem találtam.
Biztos,hogy nem tudsz senkit lefizetni,hogy OT vizsga legyen a kocsidon! 4 helyről jönnek,de 3 is elég! közlekedési múzeumtól ,OMCC, MAVAMSZ,autó club Független személyek.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #10628 Dátum: 2009 április 25, 19:48:35 »

Baszki mit dolgozol? Te vagy Szent Péter? :-) Vagy űrhajós? :-)

Erdész vagyok.

Bácsi Győző
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #10627 Dátum: 2009 április 25, 19:46:51 »

Nem akarom magam ismételni de ez a OT rendszám egy vicc!
Miként fordulhat az elő, hogy az alábbi feltételek mellet kap egy olyan autó OT rendszámot, ami bogár alapokra épült "szörnyela de frász" felépítményű autó???
Ja, igen. Ilyenkor jutnak mindig eszembe Dadan Karambolo halhatatlan szavai, miszerint (ha valamit nem tudsz megoldani pénzel, old meg sok pénzel", vagy valami hasonló.

Dadan Karambolo
<beszúrt kép törölve>

Biztos,hogy nem tudsz senkit lefizetni,hogy OT vizsga legyen a kocsidon! 4 helyről jönnek,de 3 is elég! közlekedési múzeumtól ,OMCC, MAVAMSZ,autó club Független személyek.
Nem elérhető cdrw
Hozzászólások: 6251


« Hozzászólás #10626 Dátum: 2009 április 25, 19:42:50 »

De jó,hogy segíteni akartam! De ez nem mindig volt így! Amikor nem voltunk EU tagok, már akkor is működött a MAVAMSZ. Most valóban hozhatsz és vihetsz járműveket.

nem bantasbol akartam irni  Smiley csak szoltam, hogy a vammentesseget nem tudta elerni a mavamsz, igaz az OT -re kerulo jarmuvek regado mentessege elismerendo vivmany!
Oldalak: 1 ... 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 ... 369
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.105 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.