www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 02:48:50

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 284 285 286 287 288 [289] 290 291 292 293 294 ... 369
Nyomtatás
Szerző Téma: Lost & Found  (Megtekintve 3161239 alkalommal)
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #3225 Dátum: 2006 Augusztus 15, 16:17:12 »

az ok,hogy amiatt lett,de minőségi különbség szerintem nem volt,nem úgy csinálták az 1968as bogarat,mint ma,hogy azon jár az agyuk a tervezés-gyártás közben,hogy max 5 évig legyen autó az autó,hogy utána újat vegyen..
Ennyi erővel már az ovál utáni bogarak is a fogyasztói társadalom kedvében járt a nagyobb hátsó ablakkal..

Mint irtam is, 1974-ig nem volt minőségi különbség nagyon. Utánna már igencsak nagyot zuhant a felhasznált anyagok minősége és tartóssága.
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #3224 Dátum: 2006 Augusztus 15, 15:45:27 »

De már sokmindenben látszik. Pl az USA szabályoknak kellett megfelelnie, azaz zárt kilincsek, álló elsőlámpák, vékonyabb lökháritó anyag, belső zárt ajtónyitó, bellül a krómok csökkentése, pl kormánykeréken, km óra peremben is már a matt a használható stb. Ezek már előjelei voltak annak, hogy a bogár átalakitását az USA piac követelte meg. Emiatt lett az 1303-as is. Meg az a hatalmas hátsó lámpa, a műanyag műszerfal, stb.

az ok,hogy amiatt lett,de minőségi különbség szerintem nem volt,nem úgy csinálták az 1968as bogarat,mint ma,hogy azon jár az agyuk a tervezés-gyártás közben,hogy max 5 évig legyen autó az autó,hogy utána újat vegyen..
Ennyi erővel már az ovál utáni bogarak is a fogyasztói társadalom kedvében járt a nagyobb hátsó ablakkal..

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #3223 Dátum: 2006 Augusztus 15, 15:40:39 »

Összeveszni nem, de vitatkozni igen!  Cheesy  Evil

Szerintem a négyszögletes lökös nem csak nehezebb,. hanem erősebb is akármelyik íveltnél.

Egyébként nehéz ezt így kimondani, hogy az "ívelt formák erősebbek", mert egyrészt anyagvastagságtól függ, másrészt meg a zártszelvény is erősebb (merevebbb), mint a cső.

Nekem csak személyes tapasztalatom alapján volt ez a kijelentésem. Mivel volt 67 utáni bogaram is gyári eredeti lökössel, meg most ugye 67 elötti is. De ha lejössz Orfűre akkor szerintem személyesen is meg tudod nézni.

Nekem végülis teljesen mindegy egyébként megyik az erősebb, de a biztonsági szabályok miatt kezdték elvékonyitani a lökháritók anyagát. Ezért nem is rosszak a brazil lökháritók, mert baleset esetén könnyebben deformálódik. A vastag német jobban átadja a kaszninak az ütést.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3222 Dátum: 2006 Augusztus 15, 15:25:21 »

1967 elött a lökháritó anyaga kb 1,5 mm vastag volt, ezért még behorpasztani is teljesitmény volt. Én most vettem le az első német lökháritómat a bogárról, hogy a belső részét kifessem. Hát baromi nehéz, és iszonyat vastag. Az alakja ives, nem szögletes. Az ives formák erősebbek mindig.

De ezen nem fogunk összeveszni :-)


Összeveszni nem, de vitatkozni igen!  Cheesy  Evil

Szerintem a négyszögletes lökös nem csak nehezebb,. hanem erősebb is akármelyik íveltnél.

Egyébként nehéz ezt így kimondani, hogy az "ívelt formák erősebbek", mert egyrészt anyagvastagságtól függ, másrészt meg a zártszelvény is erősebb (merevebbb), mint a cső.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #3221 Dátum: 2006 Augusztus 15, 14:25:27 »


Egyébként a rendszer nem olyan volt, hogy 67-ig gyártsunk az örök életnek autót, 69-ben meg ócskavasat az új rendeletek szerint...  Wink

Nem a minőségére értem, hanem a részletekre. A bogár 1974-ig egyenletesen jó minőségű volt.

Ja, ezt akartam mondani...egyébként a kasten lökös szerintem erősebb, mint az íves alkotójú korábbi.

1967 elött a lökháritó anyaga kb 1,5 mm vastag volt, ezért még behorpasztani is teljesitmény volt. Én most vettem le az első német lökháritómat a bogárról, hogy a belső részét kifessem. Hát baromi nehéz, és iszonyat vastag. Az alakja ives, nem szögletes. Az ives formák erősebbek mindig.

De ezen nem fogunk összeveszni :-)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3220 Dátum: 2006 Augusztus 15, 14:17:45 »

Ja, ezt akartam mondani...egyébként a kasten lökös szerintem erősebb, mint az íves alkotójú korábbi.

milyen az a 'kasten' lökös?

olyan, mint amilyen pölö nekem van?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3219 Dátum: 2006 Augusztus 15, 14:04:29 »

Amit még hozzátennék, mivel egy kicsit félreérthető voltam. Ettől az 1967 utáni bogarak nem rosszabbak, sőt, motorikusan és technikailag sokkal fejlettebbek.

Ja, ezt akartam mondani...egyébként a kasten lökös szerintem erősebb, mint az íves alkotójú korábbi.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3218 Dátum: 2006 Augusztus 15, 14:00:33 »

Hát azért ezzel mint gondoltad, vitába szállnék :-)

Szerintem 1967-ig volt szép a bogár. Addig a tartós fogyasztási cikket testesitette meg, amikre nem hatottak a szabályzók, rendeletek, utánna meg a fogyasztói társadalom agyonszabályzott, agyonrendeletezett mivoltját.

Ez lehet, hogy igaz, de nem változtat azon, hogy nekem az utána jövő bogarak tetszenek. Egyébként azért a 2 körös fék pl. nem hülyeség.
De tény, hogy sok szempontból az újabb bogarak silányabb minőségűek voltak.

Egyébként a rendszer nem olyan volt, hogy 67-ig gyártsunk az örök életnek autót, 69-ben meg ócskavasat az új rendeletek szerint...  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #3217 Dátum: 2006 Augusztus 15, 13:16:02 »

hát, ha már kétfélét kell csinálni, akkor szabályozás van...

Nem erre értem. Hanem arra, hogy a változások egy részét az USA piaca kényszeritette ki, és nem tudatos fejlesztés. Pl az energiaelnyelős lökháritó, a bumfordi USa elsőindex, a melák hátsólámpa, meg hasonló.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #3216 Dátum: 2006 Augusztus 15, 13:07:01 »

Nem. 1967 elött az USA modell kb a km órában, és a lámpa üvegében, szinében különbözött az európai deluxe modelltől. Az indexek változása volt a kivétel. 1967-ben hozták a mindenfélre rendelkezéseket, oszt ettől már USA diktált.
hát, ha már kétfélét kell csinálni, akkor szabályozás van...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #3215 Dátum: 2006 Augusztus 15, 12:49:29 »

Amit még hozzátennék, mivel egy kicsit félreérthető voltam. Ettől az 1967 utáni bogarak nem rosszabbak, sőt, motorikusan és technikailag sokkal fejlettebbek.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #3214 Dátum: 2006 Augusztus 15, 12:33:17 »

miért, 67 előtt nem kellett a szabályok miatt másképp gyártani az amerikába szánt gépeket?

Nem. 1967 elött az USA modell kb a km órában, és a lámpa üvegében, szinében különbözött az európai deluxe modelltől. Az indexek változása volt a kivétel. 1967-ben hozták a mindenfélre rendelkezéseket, oszt ettől már USA diktált.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #3213 Dátum: 2006 Augusztus 15, 12:31:10 »

hát szerintem pl egy 68as bogáron még abszolút nem mutatkozik a fogyasztói társadalom mivoltja..

De már sokmindenben látszik. Pl az USA szabályoknak kellett megfelelnie, azaz zárt kilincsek, álló elsőlámpák, vékonyabb lökháritó anyag, belső zárt ajtónyitó, bellül a krómok csökkentése, pl kormánykeréken, km óra peremben is már a matt a használható stb. Ezek már előjelei voltak annak, hogy a bogár átalakitását az USA piac követelte meg. Emiatt lett az 1303-as is. Meg az a hatalmas hátsó lámpa, a műanyag műszerfal, stb.
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #3212 Dátum: 2006 Augusztus 15, 12:21:06 »

Hát azért ezzel mint gondoltad, vitába szállnék :-)

Szerintem 1967-ig volt szép a bogár. Addig a tartós fogyasztási cikket testesitette meg, amikre nem hatottak a szabályzók, rendeletek, utánna meg a fogyasztói társadalom agyonszabályzott, agyonrendeletezett mivoltját.

hát szerintem pl egy 68as bogáron még abszolút nem mutatkozik a fogyasztói társadalom mivoltja..

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #3211 Dátum: 2006 Augusztus 15, 12:16:49 »

Hát azért ezzel mint gondoltad, vitába szállnék :-)

Szerintem 1967-ig volt szép a bogár. Addig a tartós fogyasztási cikket testesitette meg, amikre nem hatottak a szabályzók, rendeletek, utánna meg a fogyasztói társadalom agyonszabályzott, agyonrendeletezett mivoltját.
miért, 67 előtt nem kellett a szabályok miatt másképp gyártani az amerikába szánt gépeket?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #3210 Dátum: 2006 Augusztus 15, 12:11:43 »

Szerintem a bogár döntött lámpája is ezerszer rondább, mint az azt követő  lámpa. Ízlések és pofonok, én elnézegetném ezt is...  Wink

Hát azért ezzel mint gondoltad, vitába szállnék :-)

Szerintem 1967-ig volt szép a bogár. Addig a tartós fogyasztási cikket testesitette meg, amikre nem hatottak a szabályzók, rendeletek, utánna meg a fogyasztói társadalom agyonszabályzott, agyonrendeletezett mivoltját.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #3209 Dátum: 2006 Augusztus 15, 09:18:45 »

Kedvenc autóm volt kisgyerek koromban. Smiley

(Egyébként Hanzelka-Zikmund nem Plánnal, hanem T87 -el "utazgattak". A T600 későbbi - itthon is futott pár a komolyabb pártfunkciknak).
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #3208 Dátum: 2006 Augusztus 14, 15:55:14 »

ez tuti, hogy egy tatraplan, merthogy ez az enyimé volt...kb. egy hétig


Bazmeg, valódi Plán!! Mi lett vele?!

(Egyébként Hanzelka-Zikmund nem Plánnal, hanem T87 -el "utazgattak". A T600 későbbi - itthon is futott pár a komolyabb pártfunkciknak).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3207 Dátum: 2006 Augusztus 13, 14:22:15 »

Nekem sem tetszik ez a lámpa, az európai szebb...de azért köszi, ráfaragom a typ3-ra! typ911_3 :-)

pont most találtam meg a vwdepo 2005/5 számát (még ki sem bontottam azóta :-))), abban van egy typ3 bogár döntött lámpával.
szódával elmegy... :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #3206 Dátum: 2006 Augusztus 13, 13:11:04 »

vállonveregetősszmájli Smiley
Ma már érdemes vót felkelni!!

Tóth Zoltán
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #3205 Dátum: 2006 Augusztus 13, 13:09:39 »

Nidda BlackP , megcsináltam!!
vállonveregetősszmájli Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3204 Dátum: 2006 Augusztus 13, 10:42:24 »

Ha lenne egy ilyen autóm, akkor levenném, és neked adnám ezeket a lámpákat!   Grin


Nekem sem tetszik ez a lámpa, az európai szebb...de azért köszi, ráfaragom a typ3-ra! typ911_3 :-)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3203 Dátum: 2006 Augusztus 13, 10:38:22 »

Ha lenne egy ilyen autóm, akkor levenném, és neked adnám ezeket a lámpákat!   Grin

Szerintem a bogár döntött lámpája is ezerszer rondább, mint az azt követő  lámpa. Ízlések és pofonok, én elnézegetném ezt is...  Wink

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3202 Dátum: 2006 Augusztus 13, 10:33:51 »

Cserébe jó ronda ez a lámpa!



Szerintem a bogár döntött lámpája is ezerszer rondább, mint az azt követő  lámpa. Ízlések és pofonok, én elnézegetném ezt is...  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3201 Dátum: 2006 Augusztus 13, 10:30:10 »

Cserébe jó ronda ez a lámpa!


Igen, a bogárnak is volt ilyen lámpája (van is itt valakinek), mert az USA-ban volt olyan szabály, hogy a lámpaüvegnek függőlegesnek kell lenni. Ez az amerikai lámpák vetített képével magyarázható, így kevesebb a szórt fény.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3200 Dátum: 2006 Augusztus 13, 10:26:22 »

Sztem ámerikai....

Igen, a bogárnak is volt ilyen lámpája (van is itt valakinek), mert az USA-ban volt olyan szabály, hogy a lámpaüvegnek függőlegesnek kell lenni. Ez az amerikai lámpák vetített képével magyarázható, így kevesebb a szórt fény.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #3199 Dátum: 2006 Augusztus 13, 10:05:33 »

Nidda BlackP , megcsináltam!!

Tóth Zoltán
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #3198 Dátum: 2006 Augusztus 13, 10:02:22 »

ez a 911 nagyon szép, de miért ilyen buflák a lámpája? valamelyik évjáratban ilyen?  Shocked
Megvan a hátulja is de félek berakni,mert szivat a Tar.hu,és nem birom lekicsinyiteni!
16 orája konvertál!!
No mindegy , felteszem,oszt ha valaki lekicsinyiti,akkor törlöm!! Cheesy

Tóth Zoltán
Süni
« Hozzászólás #3197 Dátum: 2006 Augusztus 12, 22:36:38 »

ez a 911 nagyon szép, de miért ilyen buflák a lámpája? valamelyik évjáratban ilyen?  Shocked
Sztem ámerikai....
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #3196 Dátum: 2006 Augusztus 12, 22:20:35 »

Azért ezt elnézegetnéd,nem? Cheesy
Ma löttem a Fehérvári uton.


ez a 911 nagyon szép, de miért ilyen buflák a lámpája? valamelyik évjáratban ilyen?  Shocked
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #3195 Dátum: 2006 Augusztus 12, 20:46:08 »

az enyém megmarad Tongue
OKÉ,má ki is gyilkolom.! Cheesy

Tóth Zoltán
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #3194 Dátum: 2006 Augusztus 12, 20:44:02 »

JÁÁÁÁJJJJJJJ!! BOCS!!
Ez a buzi tar.hu kiqr velem,nem birom lekicsinyiteni.
Minnyá kitörlöm! Grin
az enyém megmarad Tongue

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #3193 Dátum: 2006 Augusztus 12, 20:43:41 »

JÁÁÁÁJJJJJJJ!! BOCS!!
Ez a buzi tar.hu kiqr velem,nem birom lekicsinyiteni.
Minnyá kitörlöm! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3192 Dátum: 2006 Augusztus 12, 20:42:44 »

Azért ezt elnézegetnéd,nem? Cheesy
Ma löttem a Fehérvári uton.


Úristen. Ez az életem! Nagyon tetszik! Ez az egy autó, ami 30 éve tetszik! A mai modellek is, de nekem ilyen régi kellene...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #3191 Dátum: 2006 Augusztus 12, 20:42:16 »

Azért ezt elnézegetnéd,nem? Cheesy
Ma löttem a Fehérvári uton.

kibaszott poszter!:protest:



Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #3190 Dátum: 2006 Augusztus 12, 20:40:26 »


Egy ilyen állapotú 911-esre sem néznék rá, nemhogy bogárra. Ez már halott ügy, butaság megcsináni. Ha egy Jaguar Mark I-es lenne akkor talán.
Azért ezt elnézegetnéd,nem? Cheesy
Ma löttem a Fehérvári uton.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Augusztus 12, 20:46:41 írta vagabond »

Tóth Zoltán
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3189 Dátum: 2006 Augusztus 12, 20:13:20 »

Flex, többi kiárul. Talán a bekerár meglesz belőle, ha olcsó volt. :-(((((


Egy ilyen állapotú 911-esre sem néznék rá, nemhogy bogárra. Ez már halott ügy, butaság megcsináni. Ha egy Jaguar Mark I-es lenne akkor talán.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3188 Dátum: 2006 Augusztus 12, 19:46:00 »

Flex, többi kiárul. Talán a bekerár meglesz belőle, ha olcsó volt. :-(((((
1303LS
« Hozzászólás #3187 Dátum: 2006 Augusztus 12, 17:48:31 »

Na végre itt van megint pár kép:



Óóóó, hova lessz a (dics)fény.
Szegény. Undecided
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #3186 Dátum: 2006 Augusztus 12, 17:46:01 »

Na végre itt van megint pár kép:



Oldalak: 1 ... 284 285 286 287 288 [289] 290 291 292 293 294 ... 369
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.116 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.