www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 14, 07:45:27

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 3133 3134 3135 3136 3137 [3138] 3139 3140 3141 3142 3143 ... 3545
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 29414202 alkalommal)
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16307 Dátum: 2006 November 07, 20:54:13 »

szval azzt akartm mondani :-)

hogy a Kizs-nek van igaza  Cool Cool Cool Cool Cool Cool Grin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16306 Dátum: 2006 November 07, 20:52:09 »

és ebből mindössze ez a lényeg bocs az előző hosszúból

 Ezeknek az autóknak a jogi megítélése a legnagyobb probléma, hisz míg használatuk jellege, műszaki paramétereik alapján inkább a személyautókhoz állnak közelebb, bizonyos előírások a teherautókhoz, bizonyos előírások pedig a személygépkocsikhoz kapcsolják őket. A KRESZ szerint például a tgk-val előzni tilos, és a tgk-val behajtani tilos tábla ellenére a 3,5 t alatti tgk-val szabad előzni, behajtani, de a sebesség korlátozások, a sávok használatának korlátozása tehergépkocsiként vonatkozik rájuk.

köszönet Pityubának akitől kaptam

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16305 Dátum: 2006 November 07, 20:48:54 »

Évek óta használ cégünk 3,5 tonna alatti zárt áruszállítókat, főleg terepjárókat, így nagy tapasztalatot gyűjtöttünk a témában. Ezeknek az autóknak a jogi megítélése a legnagyobb probléma, hisz míg használatuk jellege, műszaki paramétereik alapján inkább a személyautókhoz állnak közelebb, bizonyos előírások a teherautókhoz, bizonyos előírások pedig a személygépkocsikhoz kapcsolják őket. A KRESZ szerint például a tgk-val előzni tilos, és a tgk-val behajtani tilos tábla ellenére a 3,5 t alatti tgk-val szabad előzni, behajtani, de a sebesség korlátozások, a sávok használatának korlátozása tehergépkocsiként vonatkozik rájuk. A műszaki előírásokat a 5/1990.(IV.12)KÖHÉM rendelet és a 6/1990.(IV.12)KÖHÉM rendelet tartalmazza, ezeket az út mentén álló közegek ugyan nem ismerik, de bátran idéznek belőle bármikor, és így egy kis mellékeshez jutnak, ha a sofőrt sikerül beugratniuk.

Miért problémás ez a jármű fajta? Mert általában nagy értékű autók, - és itt most nem a csillogó villogó "luxus terepjárókra" gondolok, hanem általában a kisteherautókra, terepjárókra - de mivel haszongépjárművek, lehetőség van nettó áron megvásárolni vám és fogyasztási adó mentesen, az általános forgalmi adó pedig - ha vállalkozás vásárolja meg - visszaigényelhető. A VPOP, a rendőrség, és sok kispénzű magánember szemében innentől kezdve a tulajdonos adócsaló, és így is viselkednek vele szemben.

Sajnos 1995-ben sikerült az utálatot törvényi szintre emelni. Mivel a közlekedési, műszaki jogszabályokhoz nem lehet ötletszerűen hozzányúlni a nemzetközi egyezmények miatt, kellett keresni egy olyan rendeletet, ahol az áfáért cserében meg lehet dolgoztatni a gépkocsi vezetőjét.

Ez a 89/1988.(XII.20.)Miniszter Tanácsi rendelet a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról , melybe rafináltan beilleszették: "Nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi (...) a közúti forgalomban menetlevéllel vehet részt." Innentől kezdve a "Háromszög, izzókészlet rendben?" típusú ezerforintos kérdés kiegészült a "Hát menetlevele van-e?" típusú ezerforintos kérdéssel. Aki nem hajlandó vezetni a menetlevelet, de megkenni sem kívánja a rendőrt, azt följelentik, és ügyében szabálysértési tárgyalás dönt az önkormányzatnál. Az eljárás röhejes, mert a delikvensek általában írnak egy menetlevelet az inkriminált esetre, aminek bemutatásakor a bírónő durcásan ejti a vádat, de hosszútávon ez nem lehet megoldás.

A megoldás a szabályos menetlevél!

Ehhez nem kell más, mint tételesen végigböngészni a jogszabály idevágó paragrafusát, a huszonhármast:

23. § (1) A - nem menetrend szerint, de díj ellenében - közúti személyszállítást végző autóbusz, illetőleg a közúti árufuvarozást végző gépkocsi, mezőgazdasági vontató, lassú jármű, ezekből és pótkocsikból álló járműszerelvény a közúti forgalomban autóbuszmenetlevéllel, illetőleg fuvarlevéllel vehet részt. Ez nem érdekes, ez a sárga rendszámosokra vonatkozik.


(2) Autóbuszmenetlevélként a 2. számú melléklet a) pontjában meghatározott vagy olyan okmány használható, amely legalább a következő adatokat tartalmazza:
a) a felek megnevezése, címe,
b) az autóbusz kiállításának ideje, helye,
c) az útvonal (kilométer),
d) a szállított személyek száma (különjáratnál: utaslista). Ez sem érdekes, ezek a buszok.


(3) Fuvarlevélként a 2. számú melléklet b) pontjában meghatározott vagy olyan okmány használható, amely legalább a következő adatokat tartalmazza:
a) a felek megnevezése, címe,
b) az árura vonatkozó adatok (különösen az áru mennyisége, az áru származása, az áruval megtett kilométer teljesítmény, a csomagolás módja, veszélyes áruknál az ADR - a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Európai megállapodás - szerinti adatok),
c) az áru átvételének és kiszolgáltatásának helye, ideje,
d) a fizetésre vonatkozó megállapodás, a fizetés módja. Ez a fuvarlevél, ez sem érdekes.


(4) Nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató és ezekből vagy mezőgazdasági vontatókból és pótkocsikból álló járműszerelvény a közúti forgalomban menetlevéllel vehet részt. Ez a miénk! Tehát, aki tgk, de nem végez sárgarendszámos szolgáltatást, az csak menetlevéllel közlekedhet. Egyenes beszéd, tehát apelláta nincs, írni kell.
Mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvényhez - ha a település közigazgatási határán belül telephelyei vagy termőföldjei között végez áruszállítást - nem kell menetlevelet vezetni. Ez nem ránk vonatkozik, de ezek szerint a turista és TIR forgalmú traktoroknak kell csak menetlevelet írni...:-)


(5) A (4) bekezdésben meghatározott esetekben menetlevélként az R. 2. számú mellékletének c) pontja szerinti vagy olyan okmány használható, amely legalább ITT van a kutya elásva! A rendelet kimondja, hogy a R. 2. számú mellékletének c) pontja szerinti nyomtatványt kell használni, amin jó sokat kell írni. De tovább olvasva ott a vagy-szócska! Vagy olyan okmány, amely minimum tartalmazza a felsorolt adatokat:
a) a szállítóeszközre (rendszám, teherbírás),
b) az üzemben tartóra, gépjárművezetőre (üzemben tartó vagy tulajdonos neve, telephelye, gépjárművezető neve), és
c) a rakományra (a szállítmány megnevezése, mennyisége, származása) és a rakománnyal megtett kilométer-teljesítményre
vonatkozó adatokat tartalmazza. Mi volt a legnagyobb nyűg a menetlevél írásban? A kilométerek és időpontok tételes vezetése. De hisz' ezt a jogszabály nem is írja elő! Akkor meg minek vezetni? Tehát a menetlevélnek azt kell tartalmaznia amit a rendelet tételesen előír az a), a b), és a c) pontban.


(6) Az (1) és (4) bekezdésben meghatározott tevékenységre elrendelt okmány szigorú számadásúnak minősül, azt eseményszerűen kell vezetni. A felhasznált vagy rontott okmányokat sorszám szerint, hiánytalanul a bizonylatokra vonatkozó szabályok szerint kell megőrizni. Ez ránk is vonatkozik, szépen el kell tenni a rontottakat, az eseményszerűség alatt pedig azt kell érteni, hogy minden elinduláskor meg kell lennie az adott autóra és sofőrre kitöltött, vagy előre nyomtatott menetlevélnek.


(7) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott okmányokat a szolgáltató állítja ki és vezeti. A megrendelő vagy a fuvaroztató ezen igazolja az elvégzett teljesítményt, fuvarozásnál az áru átvételét is. A gépjármű rendelkezésre bocsátására kötött szerződésnél kiállított okmány az árura vonatkozó adatok helyett a járműre vonatkozó adatokat tartalmazhatja. Ez a sárga rendszámosok dolga. A (4) bekezdésben meghatározott okmányt a jármű üzemben tartója állítja ki, és azt eseményszerűen a jármű vezetője vezeti és aláírásával hitelesíti. Itt megtudjuk, hogy azon kívül, hogy eseményszerűen vezessük, a sofőrnek alá is kell írnia.


(Cool Külön jogszabály az (1)-(4) bekezdésekben foglaltaktól eltérően rendelkezhet, és az e §-sal nem szabályozott szállításoknál is a menetlevél használatát kötelezővé teheti. Ez nem érdekes.


23/A. § (1) Személygépkocsis személyszállító szolgáltatást végző személygépkocsi a 2. számú mellékletben meghatározott menetlevéllel vehet részt a közúti forgalomban. Ez sem vonatkozik ránk.
(2) A menetlevél szigorú számadású okmánynak minősül, azt eseményszerűen kell vezetni. A felhasznált vagy rontott okmányokat sorszám szerint, hiánytalanul, a bizonylatokra vonatkozó szabályok szerint kell megőrizni. Ez sem a miénk.

Most, hogy átnéztük a rendeletet egyrészt műveltebbek lettünk Kovács 23 szakaszvezetőnél, másrészt lehetőségünk lett a szabályos menetlevél egyszerűbb használatára.

Cégünk a jogszabály alapján elkészítette az új menetlevelet, már túl vagyunk a közúti tesztelésen, a legtöbb rendőr rácsodálkozik, és megkérdi: "Ez az új menetlevél?" Mire a válasz egy határozott igen, mert hiszen tényleg új, a régi rendelet alapján.

A mi menetlevelünk alul tartalmazza a rendelet idevágó részeit, egészen apró betűkkel, ez egyrészt hivatalosabb benyomást kelt, másrészt középkorú közeg nehezen vitatkozik, ha nem látja, és nem tudja elolvasni... Az adatokat egyszerűen átírva, és esetleg színes nyomtatóval kinyomtatva a Word formátum azonnal felhasználható, csak alá kell írni.

Aki szokott rakományt is szállítani, annak, ha szabályosan akar közlekedni továbbra is vezetnie kell a rakománnyal megtett kilométereket - de csak azokat!

És végül az erkölcsi aggályokról. A nem szállítmányozást végző tehergépkocsik menetlevél kötelezettségét nem igen tudta idáig senki értelmesen megindokolni, mosolyogva azt szokták mondani, hogy "ha már az áfát visszakérte, legalább írjon egy kicsit minden elinduláskor...", ami azért mint jogalkotói szándék kissé kétséges. Aki nem vezet menetlevelet, az szabálytalanul vesz részt a közlekedésben, ami erkölcsileg elitélendő, tehát aki nyugodt szívvel akar autózni tgk-ra vizsgáztatott járművével, de gyűlöli a nevetséges és értelmetlen menetlevél formanyomtatványt, az beéri a jogszabályi minimummal, és általunk kialakított menetlevél formátumot használ, illetve mutat be, vagy bemutat a hatóságnak.

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16304 Dátum: 2006 November 07, 20:45:21 »

ott a pont


csak a sárgarencámos és éppen árútszállító vasakra vonatk a 80

na, oszlassuk el a tévedéseket...
idézetek a hatályos KRESZ-ből (from www.b-m.hu):
"14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
....




r) „Tehergépkocsival behajtani tilos” (43. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útra tehergépkocsival - kivéve a legfeljebb 2500 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű, zárt kocsiszekrényű tehergépkocsit -, valamint vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel behajtani tilos; ha a tábla súlyhatárt is megjelöl (44. ábra), csak az ezt meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű ilyen járművel tilos behajtani;"

"26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival

   - autópályán   130 km/óra,
   - autóúton   110 km/óra,
   - lakott területen kívül egyéb úton   90 km/óra,
   - lakott területen   50 km/óra,

b) egyéb gépjárművel - kivéve a motoros triciklit - valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel

   - autópályán   80 km/óra,
   - lakott területen kívül egyéb úton   70 km/óra,
   - lakott területen   50 km/óra,
   c) villamossal   50 km/óra,
   d) motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral    40 km/óra,
   d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel   50 km/óra,
   e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel   30 km/óra,
   f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnye l   25 km/óra,
   g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek   20 km/óra,
   h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel    15 km/óra."
(tehát szó sincs sárga rendszámról meg aruszállításról)

"39/A. § (1) Lakó-pihenő övezetbe - a „Lakó-pihenő övezet” jelzőtáblától a „Lakó-pihenő övezet vége” jelzőtábláig terjedő területre - csak a következő járművek hajthatnak be:
a) kerékpár,
b) az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító személygépkocsi, a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 2500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, a betegszállító gépjármű, motorkerékpár és ezekhez kapcsolt pótkocsi, segédmotoros kerékpár, állati erővel vont jármű és kézikocsi, a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű, továbbá az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi,
..."



A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16303 Dátum: 2006 November 07, 19:40:33 »

Nincs egy olyan kitétel a teherautó definíciónál a behajtani tilos tábla és a sebesség meghatározásánál.. hogy "kivéve a 3500 kg-ot meg nem haladó össztömegű zárt kocsiszekrényes tgk-t"?

Én úgy tudom, hogy van, tehát mehetsz 130-cal. 2.5 t-s határról én nem is hallottam...

ott a pont


csak a sárgarencámos és éppen árútszállító vasakra vonatk a 80

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #16302 Dátum: 2006 November 07, 17:34:30 »

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
« Utoljára szerkesztve: 2006 November 07, 17:36:50 írta NGA »
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #16301 Dátum: 2006 November 07, 17:25:45 »

Engem megbüntettek múltkor az M7-en, mert a T4-el a 3 sávos részen a legbelső sávban mentem (előztem, mert a középsőben tötyögtek).
Az nem zavarta, hogy alig ért utol!

Kérdeztem a közegtől, hogy ha valaki bent felejti magát a középső sávban, akkor ha jobbról előzőm az szabályos?
Erre csak a vállát rángatta! Hulye kocsogok! 



Igen szabályos, a kresz szerint elmehetsz jobbról is. De csak párhuzamos közlekedésre alkalmas uton. Autópályán nem.
« Utoljára szerkesztve: 2006 November 07, 17:28:24 írta NGA »
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16300 Dátum: 2006 November 07, 17:13:19 »

Kis zene estére:

http://web.t-online.hu/kizs/Phil Collins - True Colours_PocketPC.avi

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
xoyox
« Hozzászólás #16299 Dátum: 2006 November 07, 16:18:48 »

Hello Mann !
Mar en is teliesitettem a kerot, en sem tervezek Balcsi latogatast, bar ezt nalam nem lehet tudni...Smiley
Ha szep idö lesz karacsonykor lehet lemegyek par napra, korizni, forraltborozni, finom sütemenyeket csapolni Smiley
Tudod ott lenn a faluban jok a szakacsok Smiley
Ha veletlen lemennek, megirom, es ha nem akarod a te hazadat beinditani, ott alszol nalam, eszmeletlen kalyhat vettem tavaly, egy  Finn Sauna ehhez kepest , egy vicc  Grin Nem vicc !
Nem elérhető lovászimi
Hozzászólások: 787


« Hozzászólás #16298 Dátum: 2006 November 07, 14:56:35 »

IMI ! Szia ! 1000 eve nem hallottam felöled ! HOgy vagy , mi van veled ?? Ott vagy, ahol  regen is voltal  ?
Üdv lennt mindenkinek Smiley
Balcsin ? Jössz egyszer ?
Te hozod a Villanyi bort, en a gyertyakat, meg a hozzavalot sütögeteseket Smiley !

Szeva Xoyox!

Itt minden oké, a léghűtésesek működnek, viszont a balcsira nem mostanában megyek, villa téliesítés meg ilyesmi már megvolt.
Amúgy minden a régiben fut, remélem ha jobb idő lesz, akkor majd beborozunk...

Üdv!

Imi
Nem elérhető péter
Hozzászólások: 1227


« Hozzászólás #16297 Dátum: 2006 November 07, 13:23:59 »

Mától érvényes osztrák autobahn matrica 10 napos
ingyen(egy sör) elvihető.
 Grin
11.ker -ből
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16296 Dátum: 2006 November 07, 13:23:54 »

TUDJA VALAKI, HOGY KELL KIVENNI A T2A TOLÓAJTÓ ZÁRJÁT?????
SOS


én kiszedtem egy csomószor, miért?

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16295 Dátum: 2006 November 07, 13:21:32 »

TUDJA VALAKI, HOGY KELL KIVENNI A T2A TOLÓAJTÓ ZÁRJÁT?????
SOS
xoyox
« Hozzászólás #16294 Dátum: 2006 November 07, 12:48:22 »

IMI ! Szia ! 1000 eve nem hallottam felöled ! HOgy vagy , mi van veled ?? Ott vagy, ahol  regen is voltal  ?
Üdv lennt mindenkinek Smiley
Balcsin ? Jössz egyszer ?
Te hozod a Villanyi bort, en a gyertyakat, meg a hozzavalot sütögeteseket Smiley !
Nem elérhető lovászimi
Hozzászólások: 787


« Hozzászólás #16293 Dátum: 2006 November 07, 11:25:06 »

Igazad van, keverem a dátumot a westy tető modellváltással....
74-végétől nyílott előlről a tető...
mert ugye westfalia naptár szerint máshogy számoljuk az éveket. Wink
Nem elérhető lovászimi
Hozzászólások: 787


« Hozzászólás #16292 Dátum: 2006 November 07, 11:22:37 »

hát nem, 1971 aug. -ig volt t2a
Igazad van, keverem a dátumot a westy tető modellváltással....
74-végétől nyílott előlről a tető...
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #16291 Dátum: 2006 November 07, 11:15:30 »

Ezekben már Golf motor van, legalábbis a mejicoiakban Wink

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Holló
« Hozzászólás #16290 Dátum: 2006 November 07, 11:13:47 »

és t2c -je kinek van?

óóóóóóóó beszép
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #16289 Dátum: 2006 November 07, 11:08:31 »

ez miben kölönbözik a régiektől ? mint pl egy 75 ös bogár egy 2000 es től?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #16288 Dátum: 2006 November 07, 11:06:25 »

Juan Sancho Estevez-nek.  Wink

 Grin Grin Grin

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #16287 Dátum: 2006 November 07, 11:05:52 »

Juan Sancho Estevez-nek.  Wink
Nem találom a nevet a tagok között...  Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16286 Dátum: 2006 November 07, 11:04:27 »

és t2c -je kinek van?

<beszúrt kép törölve>

Juan Sancho Estevez-nek.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #16285 Dátum: 2006 November 07, 11:03:55 »

és t2c -je kinek van?

<beszúrt kép törölve>
Shocked
Eladod???  Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16284 Dátum: 2006 November 07, 11:02:37 »

és t2c -je kinek van?


A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #16283 Dátum: 2006 November 07, 10:58:52 »


* ilyen volt az enyém is, de mindenki bizonygatta, hogy át van hegesztve, pedig nem
Smiley
Ilyen a Domievez-féle (ex-Kicsi Nelly) busz is, de '72-es...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16282 Dátum: 2006 November 07, 10:53:14 »

hát nem, 1971 aug. -ig volt t2a

illetve tévedtem
1970 júl-ig volt t2a
1970 aug-tól 1971 júl-ig nyomták az un. átmeneti modelleket (alsóindexesnek néz ki teljesen, de már nagy hátsó lámpás) *
1971 aug-tól már csak t2b-t nyomtak

* ilyen volt az enyém is, de mindenki bizonygatta, hogy át van hegesztve, pedig nem
Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2006 November 07, 10:55:12 írta KIZS »

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16281 Dátum: 2006 November 07, 10:47:29 »

T2/a 1967aug-1974 aug,
T2/b 1974 aug-1979aug.

hát nem, 1971 aug. -ig volt t2a

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető lovászimi
Hozzászólások: 787


« Hozzászólás #16280 Dátum: 2006 November 07, 10:07:29 »

T2a/b mettől meddig volt ? 
T2/a 1967aug-1974 aug,
T2/b 1974 aug-1979aug.
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #16279 Dátum: 2006 November 07, 09:28:55 »

T2a/b mettől meddig volt ? 
én ugy tudom csak 72ben de sajna nem tudok pontosat
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16278 Dátum: 2006 November 07, 09:24:01 »

Engem megbüntettek múltkor az M7-en, mert a T4-el a 3 sávos részen a legbelső sávban mentem (előztem, mert a középsőben tötyögtek).
Az nem zavarta, hogy alig ért utol!

Kérdeztem a közegtől, hogy ha valaki bent felejti magát a középső sávban, akkor ha jobbról előzőm az szabályos?
Erre csak a vállát rángatta! Hulye kocsogok! 


No:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/pickup/

pl. egy gyöngyszem a KRESZből:
"Ha pedig teherautó a pickup, két eset van. Ha megengedett legnagyobb össztömege 2,5 tonna alatti (ilyen összkerékhajtású platós kisteher tudomásunk szerint nincs most a piacon), akkor nagy baj nincs. Az egyetlen lényeges korlátozás, hogy a "Tehergépkocsival behajtani tilos" tábla rá is vonatkozik, tehát nem mehet át például a Lánchídon. Hacsak nem tesz fel dobozt a platóra. Mert a zárt kocsiszekrényű 2,5 tonna alatti tömegű teherautóra a tábla nem érvényes."


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #16277 Dátum: 2006 November 07, 09:20:40 »

T2a/b mettől meddig volt ? 

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16276 Dátum: 2006 November 06, 21:30:59 »

pedig van
keveredés van a 2.5 és a 3.5 tonnás határok között, pl. a teherautóval behajtani tilos a 3.5 tonnától tilt (két éve még annak is 2.5 tonnás határa volt, így Suzuki Swift Van-nal nem lehetett áthajtani a Lánchídon), de  a lakó-pihenő övezet már 2.5 tonnától tilt
a Totalcaron egyszer összeszedték megpróbálom visszakeresni, asszem egy pickup-os cikben írtak róla

No:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/pickup/

pl. egy gyöngyszem a KRESZből:
"Ha pedig teherautó a pickup, két eset van. Ha megengedett legnagyobb össztömege 2,5 tonna alatti (ilyen összkerékhajtású platós kisteher tudomásunk szerint nincs most a piacon), akkor nagy baj nincs. Az egyetlen lényeges korlátozás, hogy a "Tehergépkocsival behajtani tilos" tábla rá is vonatkozik, tehát nem mehet át például a Lánchídon. Hacsak nem tesz fel dobozt a platóra. Mert a zárt kocsiszekrényű 2,5 tonna alatti tömegű teherautóra a tábla nem érvényes."

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16275 Dátum: 2006 November 06, 21:26:30 »

Nincs egy olyan kitétel a teherautó definíciónál a behajtani tilos tábla és a sebesség meghatározásánál.. hogy "kivéve a 3500 kg-ot meg nem haladó össztömegű zárt kocsiszekrényes tgk-t"?

Én úgy tudom, hogy van, tehát mehetsz 130-cal.  2.5 t-s határról én nem is hallottam...

pedig van
keveredés van a 2.5 és a 3.5 tonnás határok között, pl. a teherautóval behajtani tilos a 3.5 tonnától tilt (két éve még annak is 2.5 tonnás határa volt, így Suzuki Swift Van-nal nem lehetett áthajtani a Lánchídon), de  a lakó-pihenő övezet már 2.5 tonnától tilt
a Totalcaron egyszer összeszedték megpróbálom visszakeresni, asszem egy pickup-os cikben írtak róla

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #16274 Dátum: 2006 November 06, 21:23:04 »

    ezt teszi Bp.

vidéken nincs kockázat... vagy a tyukokat üti el, vagy a kombájnt koccolja le  Wink Evil

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16273 Dátum: 2006 November 06, 21:16:55 »

na, 2500Kg alatt 130 km/ó,  felette 80 km/ó
a Transporter ha tgk, akkor 80-al mehet, ha szgk. akkor 130-cal

logikus, nem?

Nincs egy olyan kitétel a teherautó definíciónál a behajtani tilos tábla és a sebesség meghatározásánál.. hogy "kivéve a 3500 kg-ot meg nem haladó össztömegű zárt kocsiszekrényes tgk-t"?

Én úgy tudom, hogy van, tehát mehetsz 130-cal.  2.5 t-s határról én nem is hallottam...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #16272 Dátum: 2006 November 06, 21:02:39 »

Viszont, van amelyik ad repjegyet, ha átmész hozzá.  Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #16271 Dátum: 2006 November 06, 21:01:56 »

AZt iszok/tam mindig becsületesen, ezért a vesém olyan mint újkorában. 

Téged is érdekel valami bontot alkatrész?  Cheesy
átmeneti szélvédőském.

bontottat kihagyom.
majd inkább veszek valami vietnami kisgyerekből, ha szükségem lesz rá :-))
(bár ez nem is annyira pojénos :-/ )



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #16270 Dátum: 2006 November 06, 21:00:55 »

csak összehasonlítás végett nekem:
MÁV   39.603 Ft     
KÖBE   62.415 Ft     
Aegon   113.160 Ft     
Union   119.246 Ft     
Groupama   127.400 Ft     
K&H   129.852 Ft     
Posta   131.525 Ft     
OTP-Garancia   132.720 Ft     
Signal   158.880 Ft     
Generali   159.689 Ft     
UNIQA   219.787 Ft     

ezt teszi Bp.

ez hogyan?
nekem egy ezressel több jött ki legolcsóbbra.
buzi mindenki!!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #16269 Dátum: 2006 November 06, 20:57:28 »

mert nem iszol elég söröt.
buta gömbölűszélvédős!!
AZt iszok/tam mindig becsületesen, ezért a vesém olyan mint újkorában. 

Téged is érdekel valami bontot alkatrész?  Cheesy
átmeneti szélvédőském.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #16268 Dátum: 2006 November 06, 20:54:04 »

Ááá tele vagyok újkori tuning fölösleges cuccokkal, úgy mint kő, hólyag, ilyenek.
De ha érdekel megbeszélhetjük.  Grin

mert nem iszol elég söröt.
buta gömbölűszélvédős!!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Oldalak: 1 ... 3133 3134 3135 3136 3137 [3138] 3139 3140 3141 3142 3143 ... 3545
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.111 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.